Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

[LT] Tarpmiestinis susisiekimas autobusais

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Aišku, specifinis ženklinimas tokiuose sustojimuose irgi jau, panašu, nebeprivalomas... Ar pastebėjote, kad užmiesčio stotelėse pamažu, nejučia dingo tas juodai baltas bordiūrų žymėjimas. Čia viskas normalu? Tipo, panaikinta, nes tai atgyvena?

    Comment


      Dėl bordiūrų dažymo,tai tiesiog pasikeitė kelių ženklinimas. Anksčiau irgi kažkaip nelabai aiškiai tai buvo reglamentuota. Tas ženklinimas buvo iš tų laikų, kai kelio ženklai nebuvo šviesą atspindintys. Tai papildomas bordiūro dažymas leisdavo iš toliau tamsoje pamatyti stotelę. Dar ir autobusų šviesos būdavo prastesnės nei dabartinių... Dabar iš tikrųjų tas ženklinimas jau nebeaktualus.
      Paskutinis taisė Al1; 2024.10.31, 23:07.

      Comment


        Kai atkarpoje nebelieka kursuojančių reguliarių maršrutų, tai ir stotelių nieks nebeprižiūri...
        O šiaip tai čia vienintelė mano matoma kelyje su asfalto danga esanti stotelė be normalios įvažos. Kelkraštyje papilta kažkiek žvyro, o suoliukas stovi ant žolės*. Įdomiausiai atrodo vasarą, kuomet būna neapšienauta - tuomet net negali naudotis infrastruktūra. Kam Šilutės AP panaikino reisą į Skuodą, kur ėjo būtent pro šią vietą? Irgi nuostoliai, pakankamas naujų autobusų neturėjimas? Jei LTSĄ nuoširdžiai rūpėtų keleivių gerovė, galėtų į Kodeksą įtraukti reikalavimą uždrausti naikinti maršrutus ten, kur nutraukus X maršrutą tam tikra kelio atkarpa lieka išvis be jokio susisiekimo, t.y. net priemiestinių autobusų nebėra. Bet vien priemiestiniais maršrutais Lietuva gyva nebus, reikia ir naujų tarpmiestinių. Ten kur siunčiau tą 23 savo nubraižytų maršrutų sąrašą, gavau atsakymą, kad jie yra paskelbę tą "unikalių 189 maršrutų sąrašą", dėl kurio vežėjai gali kreiptis. Bet tie 189 maršrutai nebe unikalūs, nes jais jau ne vieną dešimtmetį kažkas kursuoja. Unikalumas būtų būtent ten, kur iki šiol nevažiavo niekas. Jiems sudarant tą 189 maršrutų sąrašą pritrūko vaizduotės matyti bendrai visą šalies kelių tinklą, kur tikrai praverstų naujos jungtys - pvz. maršrutas iš Vilniaus į Radviliškį, nuo Ukmergės kreipiant pro Lėną, Vadoklius, Ramygalą, Krekenavą, Pociūnėlius. Argi blogai, kad šios gyvenvietės gaus patogesnį susisiekimą su Vilniumi? Arba kad Šilalė niekaip nesujungta su Šilute, o jie man sako, kad sąraše skelbimai maršrutai "driekiasi pagrindiniais Lietuvos keliais". Argi tikrai? Krašto kelias nr. 165 nesiskaito pagrindiniu? Jo reikšmę sustiprinti gali naujas karinis miestelis - pvz. jei esi jame tarnaujantis šauktinis, kaip savaitgaliui grįžti namo į Vilnių? Tarpmiestiniai maršrutai pranašesni tuo, kad dažniausiai kursuoja kasdien, o ne tik darbo dienomis. Kad kelyje A12 tarp Šiaulių ir Joniškio vienintelis tolimasis maršrutas yra "Kautros" Kaunas-Žagarė? Arba kad Panevėžio AP`ui leido nebeatstatyti reiso į Panemunę, kur išvis tik 1 priemiestinis per dieną paliko?

        * - https://www.google.com/maps/@55.5018...oASAFQAw%3D%3D

        Comment


          LTSA tik vykdo, jie pagal įstatymą neįpareigoti organizuoti tarpmiestinio susisiekimo. Jie tik išduoda leidimus ir vykdo numatytą priežiūrą. Deja, bet valdžiai VT yra kaip šuniui penkta koja. Visus žaliojo kurso pinigus transportui sukiš į kelius, elektromobilių įkrovimo stoteles (kas turėtų būti tik verslo reikalas), elektromobilių pirkimo dotavimą ir pan. individualaus transporto dalykus. IŠ VT kažkiek pafinansuos elektrobusų (90 proc. iš jų bus mikrobai) pirkimą, kurie vežios moksleivius rajonų žvyrkeliais...

          Comment


            Maršrutas M-981 https://fotobus.msk.ru/photo/3385164/

            Ta prasme... Ar jie visai išprotėjo? Berods anksčiau nebuvo nuotraukų, kaip atrodo sezoniniame maršrute Visaginas-Palanga važiuojantis "autobusas". Pasirodo - mikriukas. Lieka neaišku, ar tokios talpos transportas važinėja visą vasarą ar sezonui įsibėgėjus, kuomet prasidėjus mokinių atostogoms vykstančių prie jūros padaugėja, gal jau leidžia normalaus dydžio autobusus? Tokia ilga 6 valandų kelionė, juolab į kurortą vykstantieji būna su didesniu bagažu, + tualeto autobuse nebuvimas (kam tai aktualu tokios trukmės kelionėse). Kaip į mikriuką viskas gali sutilpti, juolab, šis reisas stoja dar ir Utenoje, Ukmergėje, Kėdainiuose, t.y. nors veža visaginiečių forma, realiai prezimuojama, kad prie jūros gali vykti ir tarpinėse stotyje surinkti žmonės. Šiems 3 miestams net ir sezono metu tenka vos 1 autobusas pajūrin - tai šis Meteorit turo reisas. Aš pats seniau manydavau, kad šiuo maršrutu visą vasarą kursuoja didžiulis Neoplan, (ar ką ten Meteoritas turi iš normalesnių) ir kad jau vos ne pirmoje stotelėje - Visagine visi stovi išsirikiavę, grūdasi vieni per kitų galvas ar tilps (nes seniau Visagine buvo paprasta stotelė, o atidarius stotį, kasų greičiausiai nepadarė, o internetu šis vežėjas įsigyti neleidžia), tad manydavau, kad net Visagine visi autobusą šturmuojantys vos sutelpa. Įdomu, koks šio reiso užpildymas įprastą vidurvasario dieną geru oru, kad siunčia tik tokį transportą?
            Paskutinis taisė Kristupas0220; 2024.11.09, 16:10.

            Comment


              Visada tuo maršrutu važiavo mikrobas. Esu kelis kartus matęs Palangoje dar gerokai prieš koroną... O pernai ir šiemet Busturas apsišikęs, prie to, kad geležinkeliai net ir vasarą ribojo kai kurių traukinių eismą į Klaipėdą, nesugebėjo nors vasarai paleisti savo turėjo maršruto Šiauliai - Palanga, geriausiai su pratęsimu į Klaipėdą. Tinginiai ir slunkiai. Geležinkeliams nuolat atšaukinėjant reisus, o tai dar tęsis ir iki kitų metų galo, tarp Šiaulių ir Klaipėdos yra tik vienas autobusas per dieną iš Panevėžio... Lygtai iš Šiaulių nebūtų keleivių į Klaipėdą, Telšius, Plungę, Kretingą, vasarą ypač į Palangą? Problema čia ne tik Busture, bet ir debiliškuose reikalavimuose maršrutui atidaryti... Todėl niekas ir neatidaro naujų maršrutų.

              Comment


                Parašė Al1 Rodyti pranešimą
                Visada tuo maršrutu važiavo mikrobas. Esu kelis kartus matęs Palangoje dar gerokai prieš koroną... O pernai ir šiemet Busturas apsišikęs, prie to, kad geležinkeliai net ir vasarą ribojo kai kurių traukinių eismą į Klaipėdą, nesugebėjo nors vasarai paleisti savo turėjo maršruto Šiauliai - Palanga, geriausiai su pratęsimu į Klaipėdą. Tinginiai ir slunkiai. Geležinkeliams nuolat atšaukinėjant reisus, o tai dar tęsis ir iki kitų metų galo, tarp Šiaulių ir Klaipėdos yra tik vienas autobusas per dieną iš Panevėžio... Lygtai iš Šiaulių nebūtų keleivių į Klaipėdą, Telšius, Plungę, Kretingą, vasarą ypač į Palangą? Problema čia ne tik Busture, bet ir debiliškuose reikalavimuose maršrutui atidaryti... Todėl niekas ir neatidaro naujų maršrutų.
                O tai kaip visaginiečiai, norintys nuvykti prie jūros, į jį sutelpa - tiek sėdimų vietų, tiek bagažo tilpimo prasme, žinant, kad yra dar bent 3 tarpinės stotys, kurioms šis maršrutas - vienintelis į Palangą?
                Man rodos šiemet Busturas vasarą buvo paleidęs sezoninį maršrutą į Palangą. Buvo prie informacijos parašyta, kad "sustoja ir Kuršėnuose". Dar atsimenu, kaip viena keleivė Šiaulių autobusų stotyje užlaikė eilę kelias minutes, pakol visko išsiklausinėjo ir susipirko bilietus į abi puses. Jai kasoje kažką sakė, kad jau nebėra vietų, nors kelionė dar tik kitą savaitę.
                Tie reikalavimai dėl nesidubliavimo, atseit dėl konkurencijos, nors realiai viskas dėl to, kad apsunkinti susisiekimą, nes neva nėra žmonių. Tai aišku, nutrauki, tuomet žmonės, kas gali, išsilaiko teises ir nusiperka nuosavą automobilį. Gi citavau, ką man atsakė Busturas, kuomet spalio viduryje dėl elektrifikacijos traukiniai nekursavo visai, o KLAP išvis atsitveria tylos siena. Tegu pasiaiškina, kodėl negražino savo reiso į Uteną. Dar klaipėdiečiai turėjo reisą į N. Akmenę - irgi užraukė. Keleiviai kaip nors prisitaikys. Gal čia mums taip atrodo, kad jie kenkia keleiviams tyčia, bet pabūtume mes valdininkais-autobusų parkų direktoriais, gal irgi suprastume, ką reiškia laikyti nuostolingą maršrutą.
                Tobulam susisiekimui reiktų maršrutų iš abejų galų pro kiek daugiau įmanomų kelių - iš Vilniaus į Šilutę ir iš Šilutės į Vilnių ne tik pro Jurbarką kaip yra dabar, bet bent po porą reisų tiek pro Pajūrį, tiek pro Švėkšną. Kad ryte iš Vilniaus vežtų vilniečių firma, o analogiškai ryte iš Šilutės - šilutiškiai. Taip miestai būtų surišami iš abejų galų su vienodomis galimybėmis nusigauti.

                Comment


                  Tai vat čia ir visa esmę, kad tarpmiestinis yra paliktas grynai komercijai. O dabar atėjo tokie laikai, kai jau dauguma maršrutų nuostolingi. Netgi iš tų, kurie dabar yra... Ir juos "Kautra" ar TOKS dar palaiko, kitaip kažkurio iš savų ant nuostolio ribos besibalansuojančių maršrutų uždarymas padarys nuostolingais ir kai kuriuos likusius dar pelningus maršrutus nuostolingais... Bet taip amžinai nesitęs, ir tik pelno siekianti privati įmonės negalės išlaikyti nuostolingų maršrutų. O su autobusų parkais yra bėda - jiems jei nuostolis, tai ir nereikalingas toks maršrutas. O valdžiai visiškai nerūpi. Jei esi ubagas ir neturi automobilio, tai esi tik balastas buržuazinei valstybei. Pašalpinis, ubagas - sėdėk ir nesimaišyk ponams po kojomis... Džiaukis, kad dar ant maisto ir šildymui kompensaciją moka, o tai dar užsigeidė viešojo transporto...

                  Comment


                    Į autobusus įlipusi Valstybės kontrolė aptiko prastai iškeptą reformą

                    https://www.vz.lt/logistika-ir-trans...skepta-reforma

                    Nežinau kokių pasiūlymų kokios šalys ten turi, bet tie jų pernai paskelbti "unikalūs" 189 maršrutai ne tokie jau ir unikalūs. Tai tie patys per daug metų nusistovėję reisai, prie kurių keleiviai jau yra pratę.
                    Kodėl jie neskatina pravesti tarpmiestinius maršrutus pro tokius kelius, kur jų niekada nebuvo? Būtų įpūsta daugiau gyvybės, krašto kelių padengimas tarpmiestiniais reisais taptų tankesnis, ir būtų pirmi žingsniai link to, kad pasakymas, kad "ir užmiestyje galima išgyventi be automobilio" taptų pagrindžiamas. Kas geriau - ar eilinis maršrutas Kaunas-Druskininkai, kuris eis arba pro Leipalingį arba pro Merkinės kr., bet jokiu būdu ne pro Kruonį, nors tai būtų puiki niša, dar vienas trasos variantas, kaip pvz. iš Vilniaus į Alytų yra 4 keliai. Dažninti susisiekimą tarp Vilniaus ir Panevėžio ar verčiau įkurti maršrutą Biržai-Visaginas, kuris sujungtų gretimus rajonų centrus (Rokiškį su Biržais) bei būtų normalus maršrutas, skrodžiantis visą krašto kelią nr. 179 - nuo Dusetų iki pat Dūkšto?

                    Comment


                      Oi, lygtai nebuvo aišku iš pradžių... Tik tokie veikėjai kaip "Kautra" ir TOKS ant jos pasirašė, o mažesnių parkų nuomonė niekam nebuvo įdomi. Keleivių, kurie kaip ir turėjo būti "reformos" tikslas interesai, ką ten interesai, net nuomonė, niekam nebuvo įdomi...

                      Comment


                        Bet šie 2 gigantai, sudarantys beveik pusę tarpmiestinių pervežimų rinkos, irgi ne šventieji:
                        TOKS nors ir giriasi, kad neva yra vienintelis vežėjas, po karantino atkūręs visus reisus, aš galiu priminti, kad yra keletas maršrutų, kuriuos jie nutraukė dar 2018-aisiais, kai pas juos ėmė trūkti vairuotojų, nes tuo metu buvo banga, kuomet iš TOKS`o nemažai vairuotojų perbėgo dirbti po miestą į Transrevį. Tai jie negražino reiso M-924 (penktadienio ir sekmadienio reisas į Lazdijus, paskui M-943 (pirmadienį - šeštadienį - Vilnius-Raseiniai, sekmadieniais pratęsiamas iki Kelmės. Jis, anot LTSA, "ne uždarytas, bet laikinai sustabdytas, o esant poreikiui - bus atnaujintas". Praėjo 6 metai ir nieks jo neatidaro. Beje, paskutinėmis gyvavimo savaitėmis jis nuo Raseinių iki Kelmės važiuodavo ne pro Šiluvą, bet pro Liolius. Buvo atsiradusi unikalesnė toje atkarpoje esančių gyvenviečių jungtis su Vilniumi - ir nebėra. Dar buvo sekmadieninis papildomas į Mažeikius M-927, kuris nuo Vilniaus iki Radviliškio ir atgal važiuodavo kaip ekspresas, neužsukdamas net į Panevėžį.
                        Kautra jau elgiasi nagliau, kai prisidengiant pandemija sustabdė, o vėliau taip ir neatnaujino reisų: į Skuodą, į Joniškį, į Ignaliną. Atrodo tik ir reikėjo tokios puikios progos viską uždaryti, o vėliau atkurti tik pačius pelningiausius reisus, tyliai numarinant nuostolingesnius, tikintis, kad keleiviams gal ne taip kris į akis, maždaug dar palaukim, gal atkurs. Neatkuria. Jei ne ta karantininė situacija, gal tarpmiestis nebūtų taip apnaikintas?

                        Comment


                          Jei nebus dotacijų ir geležinkeliai toliau stiprės(kuo neabejoju), reisų dar mažės net iš/į Vilnių, Kauną, Klaipėdą, Šiaulius.

                          Comment


                            Pagal šios dienos autobusubilietai.lt duomenis, po naujų metų visoje šalyje lieka tik 5 vežėjai: TOKS, Kautra, KLAP, Panevėžio AP ir Zarasų būstas. Gal per anksti tikrinu, bet pirmieji du gigantai jau leidžia įsigyti bilietus internetu į reisus, vykdomus sausio 1 d. ir vėliau. Klaipėda ir Panevėžys kol kas dar rašo, kad internetu neparduodama, tačiau patys reisai įkelti, kas reiškia, kad reisai suplanuoti. Zarasų būstas internetu neparduodavo niekada, tačiau 2 reisai į Vilnių dar likę, kuomet kitų vežėjų - gruodžio 31 reisų dar yra, o sausio 1 - nei vieno. Ar toks krachas išties realus ar visgi paskutinę akimirką bus susitarta?
                            Manau, 2025 m. sausio 1-ąją bus galima vadinti Lietuvos tarpmiestinio susisiekimo laidotuvių diena. Neabejoju, kad keleiviai pagaliau sukils dėl savo teisių ir valstybė pagaliau įsikiš, skelbdama konkursus ir sutikdama dotuoti visus nuostolingus reisus. Gal visko, kas sunyko dar 2000-aisiais, atkurti ir nepavyks, bet atstatyti visus iki vieno po pandemijos, prisidengiant nuostolingumu neatkurtus maršrutus būtų jau gerai.

                            Comment


                              Čia tiesiog autobusubilietai.lt problemos. Dar laiko yra ir atsiras tie likę kitų vežėjų tvarkaraščiai.

                              Comment


                                O manote, kad likę smulkesni vežėjai pajėgs išpildyti naujausius reikalavimus dėl autobusų amžiaus, pritaikymo neįgaliesiems? Pvz. Šilalės rajono meras yra minėjęs, kad jau kaip ir aišku, kad pasibaigus pereinamajam laikotarpiui, jų vienintelis likęs maršrutas į Vilnių irgi iškris iš pervežimų rinkos. Manau, jog su dalimi kitų vežėjų irgi gali būti tas pats.

                                Comment


                                  Šilalės savivaldybė perka didelį autobusą su vieta neįgaliajam, tai turbūt perduos AP. Pažiūrėsim.

                                  Comment


                                    Geriau koks nors Šilutės AP dar nusipirktų naujų autobusų, ir bent 1 iš 3 savo vykdomų reisų nukreipti naujoviška trasa - pro Žemaičių Naumiestį, Vainutą, Pajūrį, Šilalę ir tuomet autostrada į Vilnių, gal su užvažiavimu į Kauną... Kažkodėl vežėjai bijo rizikuoti leidžiant maršrutus trasomis, kur niekada nieks nevažiavo, nors tam tikri pakeliui miesteliai generuotų nemažai keleivių (pvz. Pajūris, kur atsirado tas karinis miestelis).

                                    Comment


                                      Parašė Kristupas0220 Rodyti pranešimą
                                      O manote, kad likę smulkesni vežėjai pajėgs išpildyti naujausius reikalavimus dėl autobusų amžiaus, pritaikymo neįgaliesiems? Pvz. Šilalės rajono meras yra minėjęs, kad jau kaip ir aišku, kad pasibaigus pereinamajam laikotarpiui, jų vienintelis likęs maršrutas į Vilnių irgi iškris iš pervežimų rinkos. Manau, jog su dalimi kitų vežėjų irgi gali būti tas pats.
                                      Pereinanamis laikotarpis nuo Naujųjų Metų nesibaigs. Bet faktas vienas, kad kai kurie smulkieji parkai nutrauks tarpmiestį... Deja...

                                      Comment


                                        O tai kada jis baigsis? Gal todėl portale autobusubilietai.lt absoliučios daugumos vežėjų reisų ir neberodo, kadangi jau aišku, kad jie nebeturės transporto priemonių, kurios atitiktų reikalavimus...

                                        Comment


                                          Pereinamasis laikotarpis berods 2 metai. O kol kas praėjo tik 1,5 metų. Marijampolė neturi autobusų? Pas juos nauji. Nerodo. Busturas neturi? Turi. Nerodo. Ir t.t. Turi atitinakančius reikalavimus. Dar kartą, nuo N. Metų niekas nesikeičia. Beje, užstatai reikalaujami naujai atidaromiems maršrutams, o ne veikiantiems. Todėl pagrinde naujų maršrutų ir neatidaroma, nes net "Kautrai" ar TOKS tai nepakeliama našta.
                                          Be to autobusubilietai.lt nėra oficialus tvarkaraščių puslapis, kaip seniau buvo 118.lt.
                                          Paskutinis taisė Al1; 2024.11.25, 22:26.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X