Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

[LT] Tarpmiestinis susisiekimas autobusais

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    „Kautra” diegia atsiskaitymo kortelėmis sistemą autobusuose – atleiskite už vėlavimą!

    Ši sistema jau veikia tolimojo susisiekimo maršrutuose.

    https://www.kautra.lt/naujienos/kaut...te-uz-velavima

    TOKS autobusuose tokia galimybė yra jau kurį laiką.

    Comment


      TOKS ne visuose maršrutuose. Ar jau visuose? Senokai su TOKS važiavau.

      Comment


        Parašė Al1 Rodyti pranešimą
        TOKS ne visuose maršrutuose. Ar jau visuose? Senokai su TOKS važiavau.
        Tiesiog kažkada važiavau ir mačiau kortelės skaitytuvą. O ar 1 autobuse ar beveik visuose nežinau...

        Comment


          TOKS gal jau daugiau kaip prieš 5 metus pradėjo rastis tie skaitytuvai, bet yra tekę matyti keleivių skundų, kur jie rašo, kad nepavykdavo atsiskaityti, nes vairuotojas atvirai pareikšdavo, kad nemoka priimti mokėjimo jomis.

          Comment


            Prieš kokį mėnesį buvo kalba apie keleivių vežimo taisykles tarybiniais laikais. Tai va, 1965 m. "Keleivių, bagažo ir pašto transporto miesto, priemiestinio ir tarpmiestinio susisiekimo autobusais Lietuvos TSR teritorijoje taisyklės". Tame tarpe ir troleibusų taisyklės.

            Leidinys lietuvių ir rusų kalba. Tekstas lygiagretus, tai nukopijavau tik lietuvišką dalį. Taip pat praleidau įvairius blankus, kurie atspausdinti knygutėje. Keli jų pateko, bet tik dėl to, kad nenorėjau "pjaustyti" puslapių.

            Failas apie 3 MB dydžio.

            https://parsiusti.lt/free_download_p...kles2.pdf.html

            Comment


              Kažkaip anksčiau nepastebėjau, nes stotyse nelabai tokia informacija pateikiama. Nuo rugsėjo "Kautra" dvi poras esamų reisų Alytus - Vilnius pervedė į Kautra plius. Seniau jais kartais važiuodavo autobusai, kartais, ir dažniausiai, mikrobai. Ir tai buvo blogiausias dalykas, nes iš Vilniaus į Alytų normalus autobusas būdavo tik TOKS 15.30. O 17.05 ar 18.00 važiuodavo autobusas tik penktadieniais ir tai ne visuomet... Dabar bent paskutinis reisas 18.00 irgi bus autobusas. Galėtų dar ir 17.05 būti autobusas...
              Vietoj 9,20 Eur kainos už mikrobą ar autobusą, Kautra plius kainuoja 10,60 Eur.
              Paskutinis taisė Al1; 2024.10.21, 22:38.

              Comment


                Demikriukizacija yra labai geras ženklas. Kodėl nieko nesigirdi, ar kas nors planuojama toliau, nes kiek atsimenu, šių metų pabaigoje baigiasi laikinasis pereinamas 1,5 m. laikotarpis, kur buvo pratęstos sutartys su esamais vežėjais. Nes 2023 m. balandį viskas buvo pakibę ant plauko, kai žmonės likus savaitei iki kelionės nebegalėjo įsigyti bilietų ir tik paskutinę akimirką LTSA pratęsė sutartis dar pusantrų metų su tolimojo susisiekimo rinkoje veikiančiais senbuviais. Taigi, kas laukia po Naujųjų, ar sutartys automatiškai paslapčia pratęstos dar neribotam laikui, ar bus skelbiami nauji konkursai. Buvau nusiuntęs jiems pasiūlymą su 23 naujais savo nubraižytais tarpmiestiniais maršrutais, bet labai abejoju, ar tinklas bus plečiamas, įskaitant tiek prarastų maršrutų atkūrimą, tiek jų pravedimą pro gyvenvietes, kur iki šiol būdavo tik vietiniai, priemiestiniai autobusai.

                Comment


                  Nebus jokio konkurso. Pereinamais laikotarpis ne sutartims, bet reikalavimams transporto priemonėms. Ir kai jis pasibaigs, dar dalis smulkesnių vežėjų gali iškristi, ir esami smulkesni gali kai kuriuos maršrutus uždaryti ar pakeisti autobusus mikrobais. Deja, mikrobizacija vyks ir toliau... Nes parkai neįstengia nusipirkti autobusų. O mažesniems parkams net naujesnis mikrobas neįperkamas. Konkursas nebent bus, jei valdžia nuspręs, kad reikia naujų maršrutų. Bet jei jau per tiek laiko nenusprendė, tai turbūt ir nenuspręs. Be to tam reikia pinigų dotacijoms, nes maršrutai būtų nuostolingi, dėl ko jokie nauji pačių vežėjų iniciatyva ir neatidaromi.

                  Comment


                    Bet tai kažkur apie Naujuosius metus esamos 1,5 m. sutartys, pratęstos 2023 m. balandį kaip tik turi nustoti galioti. Kokiam laikotarpiui jos bus pratęstos? Vėl tradiciškai ~5 metams?
                    Būtent todėl, jei maršrutų dar labiau sumažės ir sureguliuoti situacijai, kad keleiviai išsaugotų galimybę judėti (buvo tokių svarstymų, apie kuriuos kalbėta ir žiniasklaidoje) įsikiš valstybė, skelbdama konkursus ir dotuodama nuostolingus reisus, aš jiems nusiunčiau naujai savo sugalvotų maršrutų sąrašą, kuris ne tik išlaikytų, bet ir pagerintų, sutankintų tarpmiestinį tinklą Lietuvos krašto keliais.

                    Comment


                      Nebus jokių konkursų. Pagal įstatymą vežti gali bet kas, kas atitinka nustatytus reikalavimus. Tam nereikia konkurso, reikia tik pateikti paraišką su reikiamais dokumentais ir gauti leidimą. Konkursas gali būti skelbiamas, bet tai neišplaukia įstatymo. Čia jei staiga valdžiažmogiams nušvis, kad tarpmiestinis VT nepakankamas. O jis jau seniai nepakankamas, bet tiems valdžiasnukiams nusispjaut. Jie juo nesinaudoja. Jei būtų skelbiamas konkursas su dotacijomis, tai joms reikia numatyti lėšų iš biuždeto. Apie tai jokios kalbos kol kas nėra ir nebus. Nes pinigų nėra. Bet kokiu atveju, jei ir bus kažkada konkursas, tai jis bus praktiškai mikrobiniams maršrutams, tipo, socialinei paslaugai... Ant daugiau valdžiasnukiai nei sugeba, nei norės leisti pinigų.
                      Paskutinis taisė Al1; 2024.10.22, 19:53.

                      Comment


                        Gali vežti bet kas, atitinkantis reikalavimus. Kokie jie - ogi visokios nesąmoningos taisyklės, kylančios ne iš noro, kad susisiekimas būtų kuo tankesnis, bet iš konkurencinės pusės - pvz. kad trasa negali dubliuotis daugiau kaip 50 procentų su jau esamais maršrutais. Juk svarbiausia - galimybė keliauti kuo dažniau kursuojančias maršrutais, o ne konkurenciniais tikslais, t.y. kad ta pačia trasa nekursuotų kelių skirtingų vežėjų transportas. Būtent ta nedubliavimo taisyklė yra kertinė kliūtis naujiems maršrutams atsidaryti.
                        Beje, kodėl tuomet 2018 m. rugpjūtį įvyko pirmasis nepriklausomos Lietuvos istorijoje konkursas maršrutui M-999? Jo trasa kažkokia unikaliai kreiva - nuo Švenčionių palekiama gilyn į Ignalinos rajoną, tuomet per Švenčionis atgal į Vilnių. Tas pats ir grįžtant - iš Vilniaus iki Tverečiaus, tuomet pusė maršruto iki Švenčionių. Kas išvis buvo sugalvojęs skelbti konkursą tam maršrutui - ar gyventojai rašė raštus į savivaldybę, tuomet savivaldybė į LTSA, kuri nusprendė organizuoti konkursą? Ar vežėjas pats sumąstė atsidaryti maršrutą tokia trasa, bet tuometės taisyklės neleido vienvaldiškai atidaryti maršruto, tad reikėjo pravesti konkursą "dėl vaizdo", kad sudaryti įspūdį, jog jame dalyvaus daug norinčių vežėjų.
                        Beje, paskui "Svirka" tą savo maršrutą ir nužudė - pati kreipėsi į LTSA ir gavo leidimą jį nutraukti.

                        Comment


                          Aš nežinau, kodėl įvyko tas konkursas. Gal dėl to, kad tai buvo kažkoks dafinansavimas iš savivaldybių. O paskui prasidėjo korona ir maršrutas, kaip ir daugelis kitų, buvo laikinai nutrauktas ir nebeatkurtas, t.y. nutrauktas visiškai.

                          Trasos dubliavimų mažinimas turi prasmę, bet taip, kaip padaryta įstatyme, yra nesąmonė. Trasa labiau neturėtų dubliuotis laike, o ne fiziškai. Vėlgi, vienokie intervalai, kad nesidubliuotų, turėtų būti, tarkim, maršrutams Vilnius - Kaunas, ir visai kitokie visiems kitiems. Iš kitos pusės, tarkime, autobusas Vilnius - Kaunas su sustojimas Vievyje, Elektrėnuose, Rumšiškėsė ir po 10 minučių išvykstantis ekspresas Vilnius - Kaunas tai besidubliuojantys maršrutai ar ne? Ir kuriuo paros metu? Jei rytinio piko metu, tai gal ir nelabai. O kitu metu?

                          Kai yra toks dubliavimasis ir, tarkim, vienas autobusas nuveža keleivius, o važiuojantis po 5 ar 10 minučių kitas jau neturi keleivių, tuo tarpu sekantis autobusas tik po 3 valandų... Tai gal geriau kad tarp tokių autobusų nebūtų 5 ar 10 minučių intervalo, o važiuotų didesniu intervalu... Dar yra kai kuriais atvejais bent du keliai tarp miestų, tarp kurių vyksta tarpmiestinis susisiekimas, ir vienas iš tų kelių dažnai būna populiaresnis. Tai, kad ir kitu keliu važiuotų autobusai, dubliavimo mažinimas turi prasmę.
                          Dar yra aktualu, kad nesidubliuotų tarpmiestiniai ir priemiestiniai maršrutai laike tam tikruose ruožuose. Bet tai įstatyme neapibėžiama.
                          Paskutinis taisė Al1; 2024.10.22, 23:15.

                          Comment


                            Dėl "Svirka" maršruto nepasakokite, kad jis nutrauktas po karantino. Buvo atkurtas, o nutrauktas vėliau dėl priežasčių, dėl kurių keleiviai nekalti, bet teks kentėti be maršruto. Gi jų Fb puslapyje rašoma:
                            "Gerbiamieji Didžiasalio - Švenčionių - Vilniaus maršruto keleiviai. Norime informuoti, kad dėl susiklosčiusių lokalių savivaldybės politinių ir ekonominių sprendimų esame priversti nuo 2023 m. Gegužės 5 dienos nutraukti maršrutą Didžiasalis - Švenčionys - Vilnius. Norime padėkoti visiems, kurie keliavo mūsų autobusais. Ačiū."

                            Tai apart Vilniaus-Kauno ruožo tu maršrutų, kur intervalas 10-15 minučių daugiau nelabai ir buvo kur. Aš ir nekalbu, kad tarp Mažeikių ir Klaipėdos kursuotų kas pusvalandį. Čia jau būtų truputį per daug, ir gerai, kad toks akivaizdus keleivių nugriebimas kitam vežėjui iš panosės turi būti draudžiamas. Kitas dalykas, reise M-909 panaikinta stotelė "Išlandžiai" (Marijampolės sav.). Tai jau yra keletą metų, matyt todėl, kad tas sustojimas yra viduryje niekur ir kiek pats esu važiavęs, keleivių niekuomet nebūdavo. Tačiau ar kam labai trukdė? Ar vežėjas TOKS taip taupo kiekvieną centą, nes kiekvienas sustojimas X savivaldybės teritorijoje esančioje stotelėje kainuoja kažkokį mokestį vietos savivaldos institucijai už naudojimasi jų administracinio teritorinio vieneto teritorijoje esančia stotelės įvaža?

                            Comment


                              Tai dėl "Svirkos" matyt tiesiog savivaldybes, ar vieną iš jų, uždusino žaba dėl dotacijos... Variantai - Ignalinos rajono savivaldybė nenorėjo konkurento savo įmonei. Arba Švenčionių rajonas nenorėjo damokėti už Ignalijos rajono keleivių vežimą... Va tokie drąskymaisi dėl pinigų ir sugriovė visų pirma priemiestinį susisiekimą. O dėl tarpmiestinio - savivaldybės kaip ir neprivalo...

                              Comment


                                O tai vežėjui kiekvienas sustojimas X savivaldybėje kainuoja pinigus? Kaip tik vakar minėjau, kad maršrute Vilnius-Marijampolė per Alytų ties posūkiu į Šeštokus panaikintas sustojimas "Išlandžiai". Tipo, jei tiek mažai keleivių, TOKS`ui neapsimoka laikyti stotelės įtrauktos į grafiką ir mokėti už tai pinigus savivaldybei, kurios teritorijoje ji yra.
                                Kitas pavyzdys - tarp Vilniaus ir Alytaus yra bent 4 skirtingi variantai - pro Aukštadvarį, pro Onuškį ir Pivašiūnus, pro Onuškį ir Butrimonis bei pro Valkininkus. Pro Butrimonis rodos seniau būdavo dar vienas Kautra reisas, pro Pivašiūnus - krūva Busoto reisų. Laisvai galėtų skelbti konkursą, kad atkurti normalų susisiekimą, vietoje neatitinkančių reikalavimų dėka iškritusios įmonės, bet... "keleiviai kaip nors išsivers, prisitaikys".
                                Arba kodėl popietinis Kautros reisas į Visaginą jau 5 metus vietoje Salako nukreiptas per Zarasus? Dabar ruože tarp Degučių ir Dūkšto nėra normalaus susisiekimo - Zarasų rajoną paėmęs "Transporto centras" turi maršrutą iki Luodžių - savo rajono ribos. Ignalina analogiškai - iki Didžiasalio (ne, ne to "zombių miesto" kur prie pat sienos, bet tame krašto kelyje nr. 179). T.y. iš abejų galų nesusisiekiančios atkarpos. Svetainėje visimarsrutai.lt rodoma, kad dar važiuoja Meteorit turo reisas Visaginas-Utena ir atgal, tačiau paskambinus į Meteoritą jie pasakė, kad į Uteną nebeveža jau kuris laikas. Kodėl maršrutas kreipiamas pro ten, kur ir taip yra dar keli maršrutai, vietoje to, kad išlaikyti unikalią jungtį, kur analogiška atkarpa daugiau neveža niekas?

                                Comment


                                  Nekainuoja. Kainuoja tik stotys.
                                  Konkurso neskelbia, nes tarpmiestiniai maršrutai nuostolingi, o jei pagal konkursą, tai tada turi būti dotacijos. O pinigų tam neskirta ir neplanuojama. Todėl ir nėra jokių konkursų. Tik pezalai žmonėms apraminti... Galiausiai jau ir nėra kam važiuoti. Ten, kur nebeliko maršrutų arba jų smarkiai sumažėjo, žmonės užkalė ant VT ir pasitiki tik savo automobiliu. O jei jo neturi, tai ir gyvena taip atsitrūkę nuo pasaulio... Atkreipkite dėmesį, net rinkimų dieną jokių kalbų net nėra apie tai, kad kaimo gyventojai nepasiekia apylinkių... O prieš 20-30 metų buvo toks rūpesnis. Šiko valdžia ant jų...
                                  "Kautra" pati nukreipė reisą taip, kaip jai geriau. Ji gi siekia pelno ar bent jau sumažinti nuostolius. Niekas ten vežėjams nenurodo priverstiniu būdu keisti maršruto. Gali tik rekomenduoti ar paprašyti.

                                  Comment


                                    Parašė Al1 Rodyti pranešimą
                                    Prieš kokį mėnesį buvo kalba apie keleivių vežimo taisykles tarybiniais laikais. Tai va, 1965 m. "Keleivių, bagažo ir pašto transporto miesto, priemiestinio ir tarpmiestinio susisiekimo autobusais Lietuvos TSR teritorijoje taisyklės". Tame tarpe ir troleibusų taisyklės.

                                    Leidinys lietuvių ir rusų kalba. Tekstas lygiagretus, tai nukopijavau tik lietuvišką dalį. Taip pat praleidau įvairius blankus, kurie atspausdinti knygutėje. Keli jų pateko, bet tik dėl to, kad nenorėjau "pjaustyti" puslapių.

                                    Failas apie 3 MB dydžio.

                                    https://parsiusti.lt/free_download_p...kles2.pdf.html
                                    O kodėl tenai nieko nekalbama apie tas įlaipinimo/išlaipinimo stoteles mieste? Iš visos tarpmiestinio susisiekimo sferos, būtent ši sritis yra labiausiai apleista ir nevystoma. Kaip suprantu, tų iki šiol egzistuojančių stotelių vietos nustatytos dar sovietiniais laikais, kai tą padaryti būdavo paprasčiau, nes tiesiog būdavo daugiau betvarkės, kur neaišku kas už ką atsakingas. O štai norint įteisinti tokią sustojimo vietą mūsų laikais, vyktų daug biurokratinio derinimo, todėl jų tinklas ar vietos nekinta. Tais senesniais laikais (į kuriuos įeina ir 90-ieji) miesto stoteles prižiūrinti institucija Vilniaus mieste gi buvo ne SĮSP ar Vilniaus miesto savivaldybė, o "vykdomasis miesto komitetas" ar kaip ten tuomet vadinosi. Turbūt tų stotelių vietos mieste nustatytos dar tais laikais, ir keleiviai taip ir įprato ten laukti ar prašyti kad išleistų, o šiuo metu norint plėsti tokių vietų tinklą, tektų prie vieno stalo susodinti bent 2 institucijas - miesto, kuriame yra netarifinė stotelė, savivaldybę bei LTSA, kuri tokias vietas oficialiai įtrauktų į savo užantspauduotus tvarkaraščius bei leidimus. Taip pat įpareigoti visus vežėjus jose sustoti, nors kaip aiškina transportininkai, "sustoti jose nėra privaloma". Kitas klausimas - per kiek laiko žmonės įpras, kad jose jau stojama ir galima ten laukti? Puikiausias apleistumo netarifinių stotelių problematikoje pavyzdys yra su Nemenčinės kryptimi, kur vykstant link Vilniaus stoties, oficialiai išlaipinimas (kaip ir kitoje kelio pusėje - įlaipinimas) yra st. Nemenčinės plentas https://www.google.com/maps/@54.7238...oASAFQAw%3D%3D kur 2012 m. dar buvo ženklas su raudonu žymėjimu. Tačiau kas nutinka, kad vykdant šaligatvių perklojimus, gatvių perasfaltavimus, tie atskiri ženklai su tokiu žymėjimu dingsta ir yra nebeatkuriami (kitas to pavyzdys - Gariūnai)? Savivaldybė atsirašinėja, kad tie tolimojo susisiekimo autobusų sustojimo ženklai yra "Vilniaus rajono", nors taisyklės sako, kad kelio ženklus įrengia gatvių savininkai. Taip pat, kas ten negerai, kad nors atvykstant į Vilnių oficialiai (jei to oficialumo dar kiek nors likę) išlaipinimas yra st. Nemenčinės plentas, realybėje dažniausiai bendru sutarimu vairuotojai (čia kalbu ne apie priemiestinius VRAP maršrutus, bet apie tolimąjį Visaginas-Vilnius) išleidžia stotelėje "Saulėtekis". Taip yra todėl, kad Saulėtekyje stoja 2 greitieji miesto autobusų maršrutai, į kuriuos galima patogiai persėsti, skirtingai nei oficialioje Nemenčinės pl. stotelėje, kurioje 4G ir 5G nestoja, todėl aišku, kad logiškiau išlipti pačioje pirmoje stotelėje, kur suvažiuoja daug miesto transporto. Čia tas ir yra, kad tos išlaipinimo vietos Vilniaus mieste nustatytos dar iki 2013 m. Vilniaus m. maršrutų reformos, kuomet G autobusų ten nebuvo, todėl kokiais 1997 metais tikrai nebuvo didelio skirtumo, ar išlipti Saulėtekyje ar Nemenčinės plente. Rašiau tiek į LTSA, tiek į VMS, kad sutartų ir oficialiai pakeistų išlaipinimo sustojimą vietoje Nemenčinės plento į Saulėtekį, kur faktiškai dabar ir stojama, tačiau nei vieni, nei kiti nerodo iniciatyvos. Juk atvykstant nuo A4/A16 išlaipinama Vaduvos (t.y. pirmoje stotelėje, kur atsiranda didesnis pasirinkimas į ką persėsti), o ne Sausupio st.

                                    Comment


                                      Viskas sutvarkoma. Reikia tik tvarkyti. Tarpmiestiniai autobusai irgi turi tam tikras vykimo į stotį trasas, o ne važiuoja kaip nori. Nors paskutinius kelis metus nesilaikoma... Anksčiau tarpmiestiniai į Į Vilniaus centrą nelindo, važiuojantys Ukmergės g. ar Geležinio Vilko gatve ir Molėtų pl. iš stoties važiuodavo Pietario g., Geležinio Vilko, tuneliu ir toliau Ukmergės g. Dabar gi neretai važiuoja Švitrigailos, Vaižganto, Lukiškių g... Panevėžio AP, Biržų AP, taip pat tarptautiniai pro čia lenda ir važiuoja iš AS iki stotelės prie "Panoramos".

                                      Iš kitos pusės, Alytuje, iškėlus AS iš centro į buvusio AP teritoriją, pasikeitė ir autobusų eismo gatvės, taip pat dalis stotelių mieste, kuriose keleiviai išleidžiami. Dauguma vairuotojų ne iš karto, bet prisitaikė ir dabar labai retai kada važiuoja kitomis gatvėmis...

                                      Taip, formaliai kaip ir yra reglamentuojama, bet nepakankamai. Labiausiai reikia džiaugtis, kad autobusai miestuose su autobusų stotimis jose ir stoja, o tai galėjo gi atsitikti kaip Lenkijoje, kai kai kurie vežėjai veža iš pakampių...
                                      Paskutinis taisė Al1; 2024.10.31, 21:48.

                                      Comment


                                        Bet kaip jie aiškino tame straipsnyje apie tų stotelių problemą - ten kaip suprantu tas jų patarėjas ar kas aiškina, kad toks įlaipinimo ar išlaipinimo būdas yra labiau nuo seno likęs įprotis nei būtinybė. Tas ir matoma - tie raudoni žymėjimai naikinami, kai kurie sustojimai panaikinami (pvz. Eigulių stotelė - motyvuojant tuo, kad autobusams nereiktų grūstis pro apkrautą žiedą rytinio piko metu). Paskui Vaduvos kaip suprantu, kažkada seniai būdavo, bet panaikinta, atseit ilgiau stoviniuojantys tarpmiestiniai trukdys miesto VT. O apie naujų stotelių įvedimą nėra nė kalbos, pvz. visai gerai būtų Gedimino pr. prieš tunelį, tačiau kažkada man atsakė, jog ten neva yra per trumpa įvaža. Gi ten stoja tik vienas miesto maršrutas, tad nemanau, kad tarpmiestinis autobusas ten labai sutrukdys. Dėl šių sustojimų įvedimo man siūlė kreiptis į vežėją. Jo, gerai, koks nors TOKS įves sustojimą, o štai Mažeikių AP nutars, kad dar vienos įlaipinimo stotelės jiems nereikia, jie stos tik Fabijoniškėse, kur nuo seno nusistovėję. Iš keleivių girdėjau, jog anksčiau tarpmiestinių žmonės laukdavo Ukmergės g. stotelėje po Ozo g. viaduku. Tačiau man nesuprantama, kodėl yra tokių tik vienpusių stotelių, kur išlaipinimas yra, o kitoje kelio pusėje važiuojant atgaline kryptimi iš miesto įlaipinimo nėra.

                                        Comment


                                          Nes išlipančių visada daugiau nei įlipančių. Įlipančių mažai, nes dauguma važiuoja iš autobusų stoties. Nes netarifinėje stotelėje ne visi autobusai stoja, jei nebus laisvos vietos, tai irgi nestos. Tarybiniais laikais buvo aktualu, nes jau stotyje autobusas būdavo pilnas stovinčių... O šiais laikais iš viso stovinčių negalima vežti. Gerai, jei autobusas, tai su didele tikimybe laisvų vietų bus, bet jei mikrobas? Tarybiniais laikais netarifinės stotelės būdavo skirtos išlaipinimui, o įlaipinimui buvo jų gerokai mažiau dėl minėtų priežasčių. Tos stotelės mieste būdavo skirtos priemiestiniams autobusams įlaipinti keleivius. Dar reikia turėti omenyje, kad tarybiniais laikais ir dar 90-aisiais buvo daug tarpmiestinių autobusų, kurie stodavo daugumoje tarpinių stotelių ir praktiškai mažai kuo skyrėsi nuo priemiestinių, tik kad kaina buvo didesnė ir jungė ne rajono centrą su kokiu tai miesteliu, o rajono centrą su didmiesčiu ar nebūtinai, bet pakankamai toli esančiu miestu, kad maršrutas atitiko tarpmiestinio kategoriją. Autobusai dažniausiai tokių maršrutų būdavo kieti, o ne minkšti... Tokie maršrutai buvo ir 150 km ilgio... Gal ir dar ilgesnių būdavo... Pav., Lazdijai - Alytus - Vilnius, Lazdijų AP. Tarybiniais laikais ir prie Lietuvos iki kokių 1998 m. aptarnaudavo LAZ-695. Paskui jau pradėjo leisti visokius, kokius turėjo. Galiausiai leido mikrobus. Maršrutas panaikintas, kai Lazdijų AP atsisakė tarpmiesčio prieš porą metų...
                                          Paskutinis taisė Al1; 2024.10.31, 23:01.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X