Parašė Al1
Rodyti pranešimą
Skelbimas
Collapse
No announcement yet.
[LT] Tarpmiestinis susisiekimas autobusais
Collapse
X
-
- 1 patinka
-
Parašė Al1 Rodyti pranešimąTai kokį TOKS mikrobą aš matydavau prasilenkdamas kažkur apie 9-10 val.? Tik Plungės jis galėjo būti, ypač už Kauno, o ne tarp Vilniaus ir Kauno. Ir tai buvo iki koronos.
Comment
-
Parašė Al1 Rodyti pranešimąĮdomu, ar Plungėje pagaliau įrengė naują autobusų peroną prie geležinkelio stoties? Nes autobusų stotį perkėle į geležinkelio stotį, o perono taip ir nepadarė, tik kelias išvykimo aikšteles suformavo arčiau stoties pastato ant asfalto. Bet visur purvas, balos ir skalda... Bent jau pernai taip buvo...
Kas keists jog pavilione jau pradėtos kloti trinkelės, tačiau nesimatė jokių konstrukcijų stoginiai. Panašu, kad įlipti į autobusą lyjant, nesušlapus neišeis.
https://laikrastisplunge.lt/pradeti-...arkymo-darbai/
Comment
-
Nebent tik kokį miesto tipo autobusų paviljoną pastatys šalia... Vieną ant visų, gal du...
Parašė UAB Susisiekimas Rodyti pranešimą
O tai buvo vienas iš jų naujausių mikrobų MB (nr. 56,57)? Galėjai aišku matyti ir kokį užsakomąjį.Paskutinis taisė Al1; 2024.09.06, 12:27.
Comment
-
Parašė Al1 Rodyti pranešimąNebent tik kokį miesto tipo autobusų paviljoną pastatys šalia... Vieną ant visų, gal du...
Ne, neužsakomasis, lentelė aiškiai matėsi, kad maršrutinis, nors iš toliau įskaityti nebuvo galima, tačiau jokio kito TOKS maršruto, kurį aptarnautų mikrobas aš nežinau. Kartais būna į Alytų ar Marijampolę per alytų vietoj autobuso paleidžia mikrobą. Bet tai reti atvejai, keli kartai per metus...Ir važiuoja ne A1.
Comment
-
O ar yra koks nors racionalus paaiškinimas, kodėl tiek priemiesčio, tiek tarpmiesčio susisiekime vyksta laipsniška mikriukizacija? Ar po reformos iškėlus naujus reikalavimus, mikroautobusai tapo paprasčiau eksploatuojami - t.y. pigesni, ryja mažiau kuro? Gal kas nors daugiau išmanantis apie techniką pasakys, kokie mikriuko "privalumai" prieš didelį 35-50 vietų autobusą? Taip, autobusų parkams gal ir gerai, nes mažiau kainuoja įsigijimas lyginant su brangesniais dideliais autobusais, paprastesnis aptarnavimas, dar kas. Bet keleiviams tai nieko gero, teko važiuoti su naujais blizgančias mažatalpiais baltos spalvos Marijampolės AP "autobusais", tai nekalbant apie pilną kojų ištiesimą, jų neišeina laikyti net statmenai, reikia tiesiog sulenkti per kelius atgal. Kiti dalykai, kaip tualetas, man asmeniškai nėra aktualu, bet kam tai svarbu, irgi minusas. Jaučiasi tas artumas, suspaustumas.
Comment
-
Naktinė Palanga negalėjo būti, nes ji tikrai paklausi. Bent jau Vilnius - Kaunas ruože užpildymas siekia 100 proc., o kartais ir netelpa visi norintys važiuoti. Vairuotojai stovinčių neima. Pačiam teko važiuoti. Į Klaipėdą ir Palangą keleivių jau lieka koks trečdalis. Vasarą - daugiau. Pats kelis kartus skirtingu metų laiku važiavau...
Taip, racionalus paaiškinimas yra toks, kad autobusų parkai naujų neįperka, todėl perka mikrobus. Dabar kai kurie prisipirko išsigimėlių mikrobų, pailgintų su 22 ar netgi 28 (berods, Biržų AP) vietomis...
Comment
-
Parašė Al1 Rodyti pranešimą
Taip, racionalus paaiškinimas yra toks, kad autobusų parkai naujų neįperka, todėl perka mikrobus. Dabar kai kurie prisipirko išsigimėlių mikrobų, pailgintų su 22 ar netgi 28 (berods, Biržų AP) vietomis...
Comment
-
Ne, negali. Nes kartais aiškiai perskaitydavau maršrutą lentelėje. Tai buvo Plungė - Vilnius. Kartais tik mikrobą matydavau tuo "įprastu" laiku, kai turi važiuoti Plungė - Vilnius. Taigi matyt jau ir tada šį maršrutą aptarnavo ir mikrobas, ir autobusas. Aš gi kasdien nevažinėdavau, bet kai važiuodavau, tai dažnai matydavau mikrobą. Į autobusą gal dėmesio neatkreipdavau... Be to ir pačiame Vilniuje dar iki koronos esu matęs mikrobą maršrute į Plungę.
Comment
-
Kad tolimajame susisiekime kai kas orientuota ne į patogumą keleiviams, bet į pirmiausia naudos sau žiūrėjimą, rodo toks faktas, kad kai kuriose naujai atidarytose stotyse neparduodami bilietai. Pvz. Ukmergėje. Kaip man aiškino jų stotį valdantis autobusų parkas, tai todėl, kad Ukmergės AP pats neturi tolimojo susisiekimo maršrutų - tik miestą ir priemiestį, todėl maždaug "Kam mums bilietų kasos, kad pardavinėti bilietus į svetimų vežėjų autobusus"? Jei naujai atidaromose stotyse neplanuojamos kasos, tuomet, mano manymu, iš tokių "stočių" nėra jokios prasmės. Kas iš to, kad turi kur šiltai pasėdėti naujo pastato laukiamojoje salėje, jei, nepasirūpinai bilietu internetu iš anksto ir turi drebėti, ar atvykus autobusui liks laisvų vietų, ar vairuotojas užkirs duris prieš nosį, sakydamas "Stovinčių neimu"? Beje, kalbant su vienu patyrusiu vairuotoju, jis aiškino, jog kai kurios stotys kasų neturi įsirengusios todėl, kadangi kone visiems į jas užsukantiems autobusams tos stotys yra tik tranzitinės, visi autobusai tų stočių atžvilgiu yra "pravažiuojantys", ir todėl neįmanoma iš anksto numatyti, kokio užpildymo transporto priemonė atvažiuos. Beje, LTSA minėjo, jog atsiranda kažkokie taisyklių pakeitimai, kurie berods nuo kokių 2028 m. įpareigos VISAS stotis turėti bilietų pardavimo taškus, pvz. kaip alternatyva kasoms - bilietų automatai.
Comment
-
Šiais laikais visos kasos jau seniausiai prijungtos prie interneto ir autobusubilietai.lt sistema parduoda beveik į daugumos vežėjų autobusus. Vadinasi, galima parduoti bilietą ir tarpinėje stotyje ir sistema "žino", kiek vietų yra. Na, bent jau į didžiųjų vežėjų kaip "Kautra", TOKS, KLAP, Busturas, Panevėžio AP ir kai kuriuos kitus... Juk stotys tai darytų ne už dyką, kažkokį procentą gautų... Iki koronos ir pernai metų pogromo kaip ir nebuvo problemos nusipirkti bilietą pas vairuotoja ir tiltpi į autobusą. Tuomet kasos ir uždarytos, dar iki koronos. Daba jau yra problemų, nes autobusų sumažėjo, kai kurie parkai mikrobizuojasi... Gerai, kad, pavyzdžiui, Mažeikių AP į Vilnių pradėjo leisti normalius autobusus, kartais midibusą, o juk anksčiau važinėjo ir mikrobai... Iš kitos pusės, tokie parkai kaip Biržų, Šakių, Druskininkų AP, "Kautra", ypač Alytaus, kai kuriais reisais leidžia mikrobus, nors yra poreikis bent jau vidutinės talpos autobusui.Paskutinis taisė Al1; 2024.09.08, 17:47.
Comment
-
Bet kai kuriuose miestuose kasos, ir/ar vairuotojui išduodami bilietų žiniaraščiai būdavo senoviniai, pvz. Zarasuose, vairuotojui duodamuose lapuose kiekvieną bilietą užrašinėdavo tušinuku. Kažkas atsilikėliško būdavo ir Anykščiuose, gal, jei gerai pamenu, ir Lazdijuose. Įdomu, kaip dabar ir kur vyksta laipinimas Lazdijuose, statant naują autobusų stotį?
Sistema nemato tik vairuotojo parduotų bilietų. Galėtų tie kasos aparatai būti kokie nors išmanūs, surišti su autobusubilietai.lt platforma ir neleisti vairuotojui priimti žmonių tarpinėse stotelėse, jei jam aparatas parodytų, kad artimiausios stoties kasose jau priprekiauta užtektinai. Šiuo metu vežėjai naudoja skirtingus bilietų spausdinimo aparatus - TOKS, Panevėžio AP, KLAP, Rokiškio AP, Mažeikių AP, Biržų AP naudoja bulgariškus "Elklita". "Kautra" ir "Busturas" - tokius plačius, iš kurių išlenda bilietas, kurio dydis beveik lygus kasoje parduotam bilietui. Marijampolės AP, anksčiau naudoję Elklita, dabar pasikeitė į kažkokius super modernius, kurių nemačiau jokio kito parko autobusuose. Gal būtų galima, kad valstybės visiems tolimojo susisiekimo rinkoje dirbantiems vežėjams užpirktų kokių nors novatoriškų kasos aparatų, kurie būtų surišti su internetu? Nes šiuo metu internetiniai bilietai su kasomis yra sau, o vairuotojo parduoti - irgi sau. Vieni kitų nemato.
Comment
-
Lazdijuose lygtai stotelėje centre. Išeitis paprasta - udrausti mikrobus, leisti vežti stovinčius keleivius (nors draudžia ES, bet žiūrėti pro pirštus), Nes šiais tai yra nesąmonė. Kuo skiriasi priemiestinis maršrutas nuo tarpmiestinio? Priemiestiniame leidžiama vežti stovinčius, o autobusai neretai tie patys, ne jokie ten specialiai skirti priemiesčiui... Vienintelė išimtis nelesti vežti stovinčių būtų tik ekspresai.
Comment
-
Tai pagrindinė mikriukizacijos priežastis Lietuvoje - finansinė (t.y. jie kainuoja įsigyti mažiau nei standartiniai dideli autobusai (labiausiai tarp vežėjų naudojami Neoplan, Scania, Volvo, Irizar, Setra) ar bent jau 35 vietų Temsos?
Aš kažkaip maniau, kad vietoje didelių autobusų mikriukus pradėta leisti dėl sumažėjusių keleivių srautų... T.y. kam gainioti pustuštį didelį autobusą, jei galima paleisti mikriūškę, kurioje visi važiuos susigrūdę, bet užtat žmonių vizualiai atrodys daugiau? Beje, šis reiškinys pirmiausia prasidėjo priemiestyje, kur parkai atnaujinami (kas nėra blogai), tačiau atnaujinami ne tokios pat buvusios talpos autobusais, bet mažesniais, nes keleivių gi mažiau nei buvo sovietmečiu. Vasarą teko būti Joniškėlio miestelyje, tai pakol mane atvežęs Kautros autobusas turėjo valandos atstovą, pro šalį pravažiavo berods 2 priemiesčio autobusai - taip, abu seni, be kondicionierių, be atidaromų langų ir kt. šiuolaikiškų patogumų, bet užtat dideli ir talpūs! Pasvalio AP gal vienintelis priemiesčio parkas, kur iki šiol rieda senos griuvenos, bet tuo pačiu galima pasidžiaugti, kad jose - daugiau sėdimų vietų.
Mikriukų uždraudimas nekažkuo pagelbės, matome, kad ne visada ir visi keleiviai sutelpa ten, kur pastoviai važiuoja dideli. Pvz. iš Klaipėdos į Vilnių visi popietiniai sekmadienio bilietai iššluoti jau šeštadienio dieną, iš Utenos į Vilnių irgi viskas išparduodama likus kelioms valandoms (čia jei tikėti platforma autobusubilietai.lt, kur iki išvykimo likus daug daugiau nei 40 min. jau rašoma, kad "Bilietas internetu neparduodamas" kas realybėje reiškia, jog vietų nėra, nors galėtų taip ir rašyti - kad "Išparduota". Penktadienį iš Vilniaus į Panevėžį popiet irgi viskas parduota - į paskutinį reisą 19:40 val. vietų nebeliko jau kokią 15 valandą. O ten gi dideli važiuoja. Reiškia, neužtenka net ir didelių autobusų, reiktų dar padažninti.
Beje, mikriukai kai kuriems vežėjams leido išsaugoti bent dalį maršrutų pvz. Biržų AP nenutraukė berods nei vieno savo reiso į Kauną. Užtat į Vilnių panaikino visus per Pasvalį, Panevėžį, tačiau išlaikė tą vienintelį per Kupiškį, Uteną. Logiškas pasirinkimas, nes iš Biržų į Vilnių per Panevėžį yra nemažai kitų vežėjų transporto, kai per Kupiškį - kur kas mažiau. Klausimas, kas geriau - bent šioks toks išlaikytas susisiekimas mažesne transporto priemone, ar visai jokio? Pvz. Zarasų ir Rokiškio parkai apsiskaičiavo ir į Kauną atsisakė visų reisų, o į Vilnių dalį paliko, leisdami tik normalaus dydžio transportą.Paskutinis taisė Kristupas0220; 2024.09.08, 20:55.
Comment
-
Klaipėdos - Vilniaus maršrutas sezoninis (vasara padaugėja keleivų, žiemą mažiau), be to geležinkelis elektrifikuojamas, o dar LTG nesugeba taipogi paleisti didesnių traukinių... Su autobusubilietai.lt irgi ne viskas aišku, ar jie ten parduoda bilietus visoms vietoms, ar visgi yra rezervuota tam tikra dalis pardavimui stotyje.
Dėl mikrobų dabartinėje situacijoje aišku, kad jų drausti taip bukai negalima. Bet jei darant normalią VT pertvarką, jų reikėtų visiškai atsisakyti pirmiausia tarpmiestyje. Iš šitos valdžios ir jos vykdomos politikos galima laukti tik dar didesnio VT žlugimo...
Comment
-
Parašė Al1 Rodyti pranešimąKlaipėdos - Vilniaus maršrutas sezoninis (vasara padaugėja keleivų, žiemą mažiau), be to geležinkelis elektrifikuojamas, o dar LTG nesugeba taipogi paleisti didesnių traukinių... Su autobusubilietai.lt irgi ne viskas aišku, ar jie ten parduoda bilietus visoms vietoms, ar visgi yra rezervuota tam tikra dalis pardavimui stotyje.
Dėl mikrobų dabartinėje situacijoje aišku, kad jų drausti taip bukai negalima. Bet jei darant normalią VT pertvarką, jų reikėtų visiškai atsisakyti pirmiausia tarpmiestyje. Iš šitos valdžios ir jos vykdomos politikos galima laukti tik dar didesnio VT žlugimo...
Dėl mikriukų visiško išnaikinimo - gal ne visur tai įmanoma, pvz. Kautros reisas Kaunas-Kapčiamiestis, tai išsiaiškinau, kad jo vairuotojas yra Kapčiamiesčio gyventojas, kuris baigęs darbą, "autobusą" pasistato savo kieme. Gal didelis autobusas pas jį netilptų. Beje, šis maršrutas irgi iš "anų laikų"? Juk jei tas vairuotojas susirgs ar išeis iš darbo, kad jį pakeis? Maršrutui bus amen?
Comment
Comment