Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

[LT] Tarpmiestinis susisiekimas autobusais

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Parašė Al1 Rodyti pranešimą
    10 gal ir ne, bet gerokai prieš koroną jau važinėjo mikrobas. Gal penktadieniais ir sekmadieniais dar leisdavo autobusą, ne tik prieš šventes. Aš su tuo TOKS Plungės mikrobu dažnai prasilenkdavau kažkur tarp Vilniaus ir Kauno ar šiek tiek už Kauno...
    Iki 2020-2021m "TOKS" maršrutu į Plungę važinėjo triašė Setra. Garaž.nr. 33. Ji buvo prirašyta prie šio reiso ir su ja dirbo Plungėje gyvenantys vairuotojai. Po jos dar labai trumpą laiką šiame reise padirbo Scania Touring ir tuomet jau mikrobas nr. 56, iškart kai buvo panaikintas jo vasaros maršrutas į Ventspilį. Reikia paminėti, jog didieji autobusai į Plungę dirbo ir prieš triašę Setra (nr. 33), prieš ją dirbo Neoplanas (nr. 4), dar prieš tai Setra 315 GT-HD ( nr. 156). Na o maršrutas į Plungę prasidėjo nuo midibuso Isuzu (nr. 41).

    Comment


      Tai kokį TOKS mikrobą aš matydavau prasilenkdamas kažkur apie 9-10 val.? Tik Plungės jis galėjo būti, ypač už Kauno, o ne tarp Vilniaus ir Kauno. Ir tai buvo iki koronos.

      Comment


        Parašė Al1 Rodyti pranešimą
        Tai kokį TOKS mikrobą aš matydavau prasilenkdamas kažkur apie 9-10 val.? Tik Plungės jis galėjo būti, ypač už Kauno, o ne tarp Vilniaus ir Kauno. Ir tai buvo iki koronos.
        O tai buvo vienas iš jų naujausių mikrobų MB (nr. 56,57)? Galėjai aišku matyti ir kokį užsakomąjį.

        Comment


          Parašė Al1 Rodyti pranešimą
          Įdomu, ar Plungėje pagaliau įrengė naują autobusų peroną prie geležinkelio stoties? Nes autobusų stotį perkėle į geležinkelio stotį, o perono taip ir nepadarė, tik kelias išvykimo aikšteles suformavo arčiau stoties pastato ant asfalto. Bet visur purvas, balos ir skalda... Bent jau pernai taip buvo...
          Plungės autobusų stotis šiuo metu tvarkoma. Deja, tvarkoma tik aikštelė prieš geležinkelio stoties išėjimą. Senoji autobusų stoties aikštelė liks kokia buvo, tai bendras aplinkos vaizdas mažai pasikeis.
          Kas keists jog pavilione jau pradėtos kloti trinkelės, tačiau nesimatė jokių konstrukcijų stoginiai. Panašu, kad įlipti į autobusą lyjant, nesušlapus neišeis.


          https://laikrastisplunge.lt/pradeti-...arkymo-darbai/

          Comment


            Nebent tik kokį miesto tipo autobusų paviljoną pastatys šalia... Vieną ant visų, gal du...

            Parašė UAB Susisiekimas Rodyti pranešimą

            O tai buvo vienas iš jų naujausių mikrobų MB (nr. 56,57)? Galėjai aišku matyti ir kokį užsakomąjį.
            Ne, neužsakomasis, lentelė aiškiai matėsi, kad maršrutinis, nors iš toliau įskaityti nebuvo galima, tačiau jokio kito TOKS maršruto, kurį aptarnautų mikrobas aš nežinau. Kartais būna į Alytų ar Marijampolę per alytų vietoj autobuso paleidžia mikrobą. Bet tai reti atvejai, keli kartai per metus...Ir važiuoja ne A1.
            Paskutinis taisė Al1; 2024.09.06, 12:27.

            Comment


              Parašė Al1 Rodyti pranešimą
              Nebent tik kokį miesto tipo autobusų paviljoną pastatys šalia... Vieną ant visų, gal du...



              Ne, neužsakomasis, lentelė aiškiai matėsi, kad maršrutinis, nors iš toliau įskaityti nebuvo galima, tačiau jokio kito TOKS maršruto, kurį aptarnautų mikrobas aš nežinau. Kartais būna į Alytų ar Marijampolę per alytų vietoj autobuso paleidžia mikrobą. Bet tai reti atvejai, keli kartai per metus...Ir važiuoja ne A1.
              "Naktinė Palanga" aišku dar mažiau šansų, jog galėjo būti?

              Comment


                O ar yra koks nors racionalus paaiškinimas, kodėl tiek priemiesčio, tiek tarpmiesčio susisiekime vyksta laipsniška mikriukizacija? Ar po reformos iškėlus naujus reikalavimus, mikroautobusai tapo paprasčiau eksploatuojami - t.y. pigesni, ryja mažiau kuro? Gal kas nors daugiau išmanantis apie techniką pasakys, kokie mikriuko "privalumai" prieš didelį 35-50 vietų autobusą? Taip, autobusų parkams gal ir gerai, nes mažiau kainuoja įsigijimas lyginant su brangesniais dideliais autobusais, paprastesnis aptarnavimas, dar kas. Bet keleiviams tai nieko gero, teko važiuoti su naujais blizgančias mažatalpiais baltos spalvos Marijampolės AP "autobusais", tai nekalbant apie pilną kojų ištiesimą, jų neišeina laikyti net statmenai, reikia tiesiog sulenkti per kelius atgal. Kiti dalykai, kaip tualetas, man asmeniškai nėra aktualu, bet kam tai svarbu, irgi minusas. Jaučiasi tas artumas, suspaustumas.

                Comment


                  Naktinė Palanga negalėjo būti, nes ji tikrai paklausi. Bent jau Vilnius - Kaunas ruože užpildymas siekia 100 proc., o kartais ir netelpa visi norintys važiuoti. Vairuotojai stovinčių neima. Pačiam teko važiuoti. Į Klaipėdą ir Palangą keleivių jau lieka koks trečdalis. Vasarą - daugiau. Pats kelis kartus skirtingu metų laiku važiavau...

                  Taip, racionalus paaiškinimas yra toks, kad autobusų parkai naujų neįperka, todėl perka mikrobus. Dabar kai kurie prisipirko išsigimėlių mikrobų, pailgintų su 22 ar netgi 28 (berods, Biržų AP) vietomis...

                  Comment


                    Galėjo būt Vilnius-Kaunas 9.05, bent jau savaitgalį esu matęs.

                    Comment


                      Dažmiausiai aš prasilenkdavau jau už Kauno, kažkur tarp IX forto ir Babtų.

                      Comment


                        Parašė Al1 Rodyti pranešimą

                        Taip, racionalus paaiškinimas yra toks, kad autobusų parkai naujų neįperka, todėl perka mikrobus. Dabar kai kurie prisipirko išsigimėlių mikrobų, pailgintų su 22 ar netgi 28 (berods, Biržų AP) vietomis...
                        O tas jūsų matytas tariamai TOKS`o autobusas negali būti Kautros? Pats šią vasarą vykau jų vykdomu reisu iš Kauno į Šiaulius (per Betygalą, Tytuvėnus, Kelmę), tai ten buvo baltos spalvos mikriukas, o ant jo esanti Kautros emblema - blankiai pilka, o ne tradicinė įprastai iš tolo atpažįstama žaliai-geltona. Gal ir jūsų tuomet matytas reisinis autobusėlis buvo Kautra, irgi vykstantis kokiu mažiau populiariu reisu? Ar aiškiai matėte būtent TOKS logotipą? Beje, tas jų reisas į Šiaulius, tai 2017 m. vėlyvą rudenį dar pamenu, kaip juo dar vykdavo tas praeitame puslapyje paminėtas 2011 m. gamybos Temsa Safari RD, o štai 2024 m. jau leidžiamas mažos talpos autobusėlis. Keista, kad net ir bene didžiausia Lietuvoje keleivių pervežimo bendrovė maršrutą nusmukdo iki tokio lygio, kad leisti mažesnės talpos ir komforto transportą. Negi rezerve neturi pakankamai didesnių? Kadangi buvo vasara, suprantu, kad galbūt kautriniai pritrūko didelių autobusų, visus didelius mesdami į pajūrį vežančius maršrutus, kurių vasarą padaugėja - Nida, Šventoji ir t.t. Bet kad pagal tai, kad rodoma autobusubilietai.lt, galima spręsti, jog mikriukas tame Šiaulių reise tampa norma.

                        Comment


                          Ne, negali. Nes kartais aiškiai perskaitydavau maršrutą lentelėje. Tai buvo Plungė - Vilnius. Kartais tik mikrobą matydavau tuo "įprastu" laiku, kai turi važiuoti Plungė - Vilnius. Taigi matyt jau ir tada šį maršrutą aptarnavo ir mikrobas, ir autobusas. Aš gi kasdien nevažinėdavau, bet kai važiuodavau, tai dažnai matydavau mikrobą. Į autobusą gal dėmesio neatkreipdavau... Be to ir pačiame Vilniuje dar iki koronos esu matęs mikrobą maršrute į Plungę.

                          Comment


                            Kad tolimajame susisiekime kai kas orientuota ne į patogumą keleiviams, bet į pirmiausia naudos sau žiūrėjimą, rodo toks faktas, kad kai kuriose naujai atidarytose stotyse neparduodami bilietai. Pvz. Ukmergėje. Kaip man aiškino jų stotį valdantis autobusų parkas, tai todėl, kad Ukmergės AP pats neturi tolimojo susisiekimo maršrutų - tik miestą ir priemiestį, todėl maždaug "Kam mums bilietų kasos, kad pardavinėti bilietus į svetimų vežėjų autobusus"? Jei naujai atidaromose stotyse neplanuojamos kasos, tuomet, mano manymu, iš tokių "stočių" nėra jokios prasmės. Kas iš to, kad turi kur šiltai pasėdėti naujo pastato laukiamojoje salėje, jei, nepasirūpinai bilietu internetu iš anksto ir turi drebėti, ar atvykus autobusui liks laisvų vietų, ar vairuotojas užkirs duris prieš nosį, sakydamas "Stovinčių neimu"? Beje, kalbant su vienu patyrusiu vairuotoju, jis aiškino, jog kai kurios stotys kasų neturi įsirengusios todėl, kadangi kone visiems į jas užsukantiems autobusams tos stotys yra tik tranzitinės, visi autobusai tų stočių atžvilgiu yra "pravažiuojantys", ir todėl neįmanoma iš anksto numatyti, kokio užpildymo transporto priemonė atvažiuos. Beje, LTSA minėjo, jog atsiranda kažkokie taisyklių pakeitimai, kurie berods nuo kokių 2028 m. įpareigos VISAS stotis turėti bilietų pardavimo taškus, pvz. kaip alternatyva kasoms - bilietų automatai.

                            Comment


                              Šiais laikais visos kasos jau seniausiai prijungtos prie interneto ir autobusubilietai.lt sistema parduoda beveik į daugumos vežėjų autobusus. Vadinasi, galima parduoti bilietą ir tarpinėje stotyje ir sistema "žino", kiek vietų yra. Na, bent jau į didžiųjų vežėjų kaip "Kautra", TOKS, KLAP, Busturas, Panevėžio AP ir kai kuriuos kitus... Juk stotys tai darytų ne už dyką, kažkokį procentą gautų... Iki koronos ir pernai metų pogromo kaip ir nebuvo problemos nusipirkti bilietą pas vairuotoja ir tiltpi į autobusą. Tuomet kasos ir uždarytos, dar iki koronos. Daba jau yra problemų, nes autobusų sumažėjo, kai kurie parkai mikrobizuojasi... Gerai, kad, pavyzdžiui, Mažeikių AP į Vilnių pradėjo leisti normalius autobusus, kartais midibusą, o juk anksčiau važinėjo ir mikrobai... Iš kitos pusės, tokie parkai kaip Biržų, Šakių, Druskininkų AP, "Kautra", ypač Alytaus, kai kuriais reisais leidžia mikrobus, nors yra poreikis bent jau vidutinės talpos autobusui.
                              Paskutinis taisė Al1; 2024.09.08, 17:47.

                              Comment


                                Bet kai kuriuose miestuose kasos, ir/ar vairuotojui išduodami bilietų žiniaraščiai būdavo senoviniai, pvz. Zarasuose, vairuotojui duodamuose lapuose kiekvieną bilietą užrašinėdavo tušinuku. Kažkas atsilikėliško būdavo ir Anykščiuose, gal, jei gerai pamenu, ir Lazdijuose. Įdomu, kaip dabar ir kur vyksta laipinimas Lazdijuose, statant naują autobusų stotį?
                                Sistema nemato tik vairuotojo parduotų bilietų. Galėtų tie kasos aparatai būti kokie nors išmanūs, surišti su autobusubilietai.lt platforma ir neleisti vairuotojui priimti žmonių tarpinėse stotelėse, jei jam aparatas parodytų, kad artimiausios stoties kasose jau priprekiauta užtektinai. Šiuo metu vežėjai naudoja skirtingus bilietų spausdinimo aparatus - TOKS, Panevėžio AP, KLAP, Rokiškio AP, Mažeikių AP, Biržų AP naudoja bulgariškus "Elklita". "Kautra" ir "Busturas" - tokius plačius, iš kurių išlenda bilietas, kurio dydis beveik lygus kasoje parduotam bilietui. Marijampolės AP, anksčiau naudoję Elklita, dabar pasikeitė į kažkokius super modernius, kurių nemačiau jokio kito parko autobusuose. Gal būtų galima, kad valstybės visiems tolimojo susisiekimo rinkoje dirbantiems vežėjams užpirktų kokių nors novatoriškų kasos aparatų, kurie būtų surišti su internetu? Nes šiuo metu internetiniai bilietai su kasomis yra sau, o vairuotojo parduoti - irgi sau. Vieni kitų nemato.

                                Comment


                                  Lazdijuose lygtai stotelėje centre. Išeitis paprasta - udrausti mikrobus, leisti vežti stovinčius keleivius (nors draudžia ES, bet žiūrėti pro pirštus), Nes šiais tai yra nesąmonė. Kuo skiriasi priemiestinis maršrutas nuo tarpmiestinio? Priemiestiniame leidžiama vežti stovinčius, o autobusai neretai tie patys, ne jokie ten specialiai skirti priemiesčiui... Vienintelė išimtis nelesti vežti stovinčių būtų tik ekspresai.

                                  Comment


                                    Tai pagrindinė mikriukizacijos priežastis Lietuvoje - finansinė (t.y. jie kainuoja įsigyti mažiau nei standartiniai dideli autobusai (labiausiai tarp vežėjų naudojami Neoplan, Scania, Volvo, Irizar, Setra) ar bent jau 35 vietų Temsos?
                                    Aš kažkaip maniau, kad vietoje didelių autobusų mikriukus pradėta leisti dėl sumažėjusių keleivių srautų... T.y. kam gainioti pustuštį didelį autobusą, jei galima paleisti mikriūškę, kurioje visi važiuos susigrūdę, bet užtat žmonių vizualiai atrodys daugiau? Beje, šis reiškinys pirmiausia prasidėjo priemiestyje, kur parkai atnaujinami (kas nėra blogai), tačiau atnaujinami ne tokios pat buvusios talpos autobusais, bet mažesniais, nes keleivių gi mažiau nei buvo sovietmečiu. Vasarą teko būti Joniškėlio miestelyje, tai pakol mane atvežęs Kautros autobusas turėjo valandos atstovą, pro šalį pravažiavo berods 2 priemiesčio autobusai - taip, abu seni, be kondicionierių, be atidaromų langų ir kt. šiuolaikiškų patogumų, bet užtat dideli ir talpūs! Pasvalio AP gal vienintelis priemiesčio parkas, kur iki šiol rieda senos griuvenos, bet tuo pačiu galima pasidžiaugti, kad jose - daugiau sėdimų vietų.
                                    Mikriukų uždraudimas nekažkuo pagelbės, matome, kad ne visada ir visi keleiviai sutelpa ten, kur pastoviai važiuoja dideli. Pvz. iš Klaipėdos į Vilnių visi popietiniai sekmadienio bilietai iššluoti jau šeštadienio dieną, iš Utenos į Vilnių irgi viskas išparduodama likus kelioms valandoms (čia jei tikėti platforma autobusubilietai.lt, kur iki išvykimo likus daug daugiau nei 40 min. jau rašoma, kad "Bilietas internetu neparduodamas" kas realybėje reiškia, jog vietų nėra, nors galėtų taip ir rašyti - kad "Išparduota". Penktadienį iš Vilniaus į Panevėžį popiet irgi viskas parduota - į paskutinį reisą 19:40 val. vietų nebeliko jau kokią 15 valandą. O ten gi dideli važiuoja. Reiškia, neužtenka net ir didelių autobusų, reiktų dar padažninti.
                                    Beje, mikriukai kai kuriems vežėjams leido išsaugoti bent dalį maršrutų pvz. Biržų AP nenutraukė berods nei vieno savo reiso į Kauną. Užtat į Vilnių panaikino visus per Pasvalį, Panevėžį, tačiau išlaikė tą vienintelį per Kupiškį, Uteną. Logiškas pasirinkimas, nes iš Biržų į Vilnių per Panevėžį yra nemažai kitų vežėjų transporto, kai per Kupiškį - kur kas mažiau. Klausimas, kas geriau - bent šioks toks išlaikytas susisiekimas mažesne transporto priemone, ar visai jokio? Pvz. Zarasų ir Rokiškio parkai apsiskaičiavo ir į Kauną atsisakė visų reisų, o į Vilnių dalį paliko, leisdami tik normalaus dydžio transportą.
                                    Paskutinis taisė Kristupas0220; 2024.09.08, 20:55.

                                    Comment


                                      Klaipėdos - Vilniaus maršrutas sezoninis (vasara padaugėja keleivų, žiemą mažiau), be to geležinkelis elektrifikuojamas, o dar LTG nesugeba taipogi paleisti didesnių traukinių... Su autobusubilietai.lt irgi ne viskas aišku, ar jie ten parduoda bilietus visoms vietoms, ar visgi yra rezervuota tam tikra dalis pardavimui stotyje.
                                      Dėl mikrobų dabartinėje situacijoje aišku, kad jų drausti taip bukai negalima. Bet jei darant normalią VT pertvarką, jų reikėtų visiškai atsisakyti pirmiausia tarpmiestyje. Iš šitos valdžios ir jos vykdomos politikos galima laukti tik dar didesnio VT žlugimo...

                                      Comment


                                        Parašė Al1 Rodyti pranešimą
                                        Klaipėdos - Vilniaus maršrutas sezoninis (vasara padaugėja keleivų, žiemą mažiau), be to geležinkelis elektrifikuojamas, o dar LTG nesugeba taipogi paleisti didesnių traukinių... Su autobusubilietai.lt irgi ne viskas aišku, ar jie ten parduoda bilietus visoms vietoms, ar visgi yra rezervuota tam tikra dalis pardavimui stotyje.
                                        Dėl mikrobų dabartinėje situacijoje aišku, kad jų drausti taip bukai negalima. Bet jei darant normalią VT pertvarką, jų reikėtų visiškai atsisakyti pirmiausia tarpmiestyje. Iš šitos valdžios ir jos vykdomos politikos galima laukti tik dar didesnio VT žlugimo...
                                        Kai ruošiausi vykti iš Panevėžio į Rokiškį su Rokiškio AP, prieš išvykdamas iš namų pasižiūrėjau internete, ar neišparduoti visi bilietai. Man pasižiūrėjus, rodė, kad "internetu neparduodamas". Paskambinus į Rokiškio autobusų stotį pasakė, jo pardavimas internetu nutraukiamas žymiai anksčiau nei pas kitus vežėjus, kad internetu visi neišpirktų ir liktų vietos tiems, kurie pirks pas vairuotoją ar kasose.
                                        Dėl mikriukų visiško išnaikinimo - gal ne visur tai įmanoma, pvz. Kautros reisas Kaunas-Kapčiamiestis, tai išsiaiškinau, kad jo vairuotojas yra Kapčiamiesčio gyventojas, kuris baigęs darbą, "autobusą" pasistato savo kieme. Gal didelis autobusas pas jį netilptų. Beje, šis maršrutas irgi iš "anų laikų"? Juk jei tas vairuotojas susirgs ar išeis iš darbo, kad jį pakeis? Maršrutui bus amen?

                                        Comment


                                          Taip, tarybiniais laikais maršrutas Kaunas - Kapčiamietis buvo Alytaus ATĮ ir jį aptarnavo Ikarus 260 (dviejų durų). Buvo gal kokie 3 ar 4 reisai per dieną. Dabar turbūt pora...

                                          Comment

                                          Working...
                                          X