Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

[LT] Tarpmiestinis susisiekimas autobusais

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Parašė Al1 Rodyti pranešimą
    Tarptautiniai maršrutai nebuvo numeruojami kaip tarpmiestiniai. Tarpmiestinių maršrutų numeracija tarybiniais laikais buvo paskirstyta pagal rajonų pavadinimus abėcėlės tvarka. Pirmieji numeriai priklausė Akmenės rajonui, paskutiniais - Zarasams. "Latvijomis" aptarnaujami ekspresiniai maršrutai turėjo atskirus savo numerius. Dabar neturiu po ranka, bet turėjau kažkurių tai 198x metų maršrutų sąrašą. Niekas iš esmės nepasikeitė ir dabar. "Kautra", įsigydama kai kuriuos parkus ar kitų vežėjų maršrutus, perėmė jų numeraciją. Nežinau, kaip su naujais vežėjais, kaip Vlasava, Meteoritturas ir Seknija. Bet jie tikriausiai paėmė laisvus tuo metu (o tuo metu jau buvo uždaryta nemažai) tarpmiestinių maršrutų numerius. "Busotas" buvo perėmęs Alytaus AP maršrutus per Onuškį. Marijampolėje Vilkama ar kaip ji ten tikriausiai irgi gavo numerius iš Marijampolės rajono numerių erdvės.
    Kokia būdavo ekspresinių "latvijų" numeracija gal pamenate? Tai galima suprasti, jog paskutinį maršruto numerį turėjo maršrutas Vilnius-Zarasai? Būtų įdomu pamatyti tą maršrutų sąrašą.

    Comment


      Parašė Al1 Rodyti pranešimą
      Tarptautiniai maršrutai nebuvo numeruojami kaip tarpmiestiniai.
      Jei gerai pamenu, pro mano kaimą pravažiuodavo autobusai su tamsiai raudonomis numerių lentelėmis, Ryga - Minskas, Ryga - KalininGadas ir pan.
      Bet tai buvo senai, reiktų kažkaip rasti įrodymų. Gal kokiuose propagandiniuose miestų nuotraukų knygose gali pasitaikyti,
      Paskutinis taisė ejs-ejs; 2024.08.27, 16:22.

      Comment


        Parašė UAB Susisiekimas Rodyti pranešimą

        Kokia būdavo ekspresinių "latvijų" numeracija gal pamenate? Tai galima suprasti, jog paskutinį maršruto numerį turėjo maršrutas Vilnius-Zarasai? Būtų įdomu pamatyti tą maršrutų sąrašą.
        Berods 001-0XX. Bijau suklaidinti. Nes lapų po ranka neturiu ir pažiūrėti negaliu. Ten vežėjai buvo Vilniaus ATĮ-7, dabartinis Transrevis, Šiaulių ATĮ (ar AP) ir viskas lygtai. Gal dar Panevėžio ATĮ (ar AP).
        Zarasų ATĮ turėjo maršrutus ne tik į Vilnių, todėl kažin ar maršrutai į Vilnių buvo paskutiniai.
        Bibliotekose tos knygos yra. Yra Mažvyde, yra VU bibliotekoje. Yra nuo kažkur 195x iki beveik 1990 m., žinoma, kai kurių metų, ypač iš 60-70 metų laikotarpio, ne visos knygos yra. Ten pateikti visų metų tvarkaraščiai. Aišku, kvailai: ne pagal maršrutus, kurių sąrašas būdavo pateikiamas knygos pradžioje, o pagal autobusų stotis ir kai kurias reikšmingas stoteles, neturinčias stoties statuso... Taip pat būdavo nurodomi dažniausiai maršrutą aptarnaujantus autobusų modeliai. Nors tai nebuvo griežta, parkai galėjo vietoj LAZ'o leisti Ikarusą ar atvirkščiai...

        Parašė ejs-ejs Rodyti pranešimą

        Jei gerai pamenu, pro mano kaimą pravažiuodavo autobusai su tamsiai raudonomis numerių lentelėmis, Ryga - Minskas, Ryga - KalininGadas ir pan.
        Bet tai buvo senai, reiktų kažkaip rasti įrodymų. Gal kokiuose propagandiniuose miestų nuotraukų knygose gali pasitaikyti,
        Tai ten buvo latvių arba baltarusių, ar Kaliningrado autoįmonių maršrutai. Jie turėjo savo numeraciją, kuri su Lietuvos galėjo kirstis, galėjo nesikirsti, niekas į tai dėmesio nekreipė. Šitie maršrutai turėjo tarpsritinių ar tarprespublikinių maršrutų statusą. Gaila, kad šitų maršrutų nėra Lietuvoje leistose tarpmiestinių autobusų maršrutų knygose. Buvo, pavyzdžiui, Ryga - Gardinas per Druskininkus, Alytų. Alytų į Rygą pravažiuodavo berods apie 22.00. Visada stodavo degalinėje (dabar Baltic Petroleum) dabartinėje Santaikos (tuomet Kratavičių) gatvėje... Vasarą dažnai atvažiuodavome su dviračiais prie degalinės.
        Paskutinis taisė Al1; 2024.08.27, 22:51.

        Comment


          Zarasų ATĮ turėjo maršrutus ne tik į Vilnių, todėl kažin ar maršrutai į Vilnių buvo paskutiniai
          Kadangi kalba eina būtent apie tarpmiestinius maršrutus (ne priemiestinius), tai pagal abėcėlę aukštesnes raides turinčių miestų maršrutų nelabai ir įsivaizduoju, kaip pvz Zarasai-Vilnius. Na nebent koks būtų maršrutas Zarasai-Žagarė :-) nes kaip suprantu numeracija buvo sudaryta būtent miestų abėcėlės tvarka?
          Paskutinis taisė digital; 2024.08.29, 15:25. Priežastis: pridėtas [quote]

          Comment


            Parašė Al1 Rodyti pranešimą

            Berods 001-0XX. Bijau suklaidinti. Nes lapų po ranka neturiu ir pažiūrėti negaliu. Ten vežėjai buvo Vilniaus ATĮ-7, dabartinis Transrevis, Šiaulių ATĮ (ar AP) ir viskas lygtai. Gal dar Panevėžio ATĮ (ar AP).
            Zarasų ATĮ turėjo maršrutus ne tik į Vilnių, todėl kažin ar maršrutai į Vilnių buvo paskutiniai.
            Bibliotekose tos knygos yra. Yra Mažvyde, yra VU bibliotekoje. Yra nuo kažkur 195x iki beveik 1990 m., žinoma, kai kurių metų, ypač iš 60-70 metų laikotarpio, ne visos knygos yra. Ten pateikti visų metų tvarkaraščiai. Aišku, kvailai: ne pagal maršrutus, kurių sąrašas būdavo pateikiamas knygos pradžioje, o pagal autobusų stotis ir kai kurias reikšmingas stoteles, neturinčias stoties statuso... Taip pat būdavo nurodomi dažniausiai maršrutą aptarnaujantus autobusų modeliai. Nors tai nebuvo griežta, parkai galėjo vietoj LAZ'o leisti Ikarusą ar atvirkščiai...



            Tai ten buvo latvių arba baltarusių, ar Kaliningrado autoįmonių maršrutai. Jie turėjo savo numeraciją, kuri su Lietuvos galėjo kirstis, galėjo nesikirsti, niekas į tai dėmesio nekreipė. Šitie maršrutai turėjo tarpsritinių ar tarprespublikinių maršrutų statusą. Gaila, kad šitų maršrutų nėra Lietuvoje leistose tarpmiestinių autobusų maršrutų knygose. Buvo, pavyzdžiui, Ryga - Gardinas per Druskininkus, Alytų. Alytų į Rygą pravažiuodavo berods apie 22.00. Visada stodavo degalinėje (dabar Baltic Petroleum) dabartinėje Santaikos (tuomet Kratavičių) gatvėje... Vasarą dažnai atvažiuodavome su dviračiais prie degalinės.
            Reisu Minskas-Kaliningradas sovietmečiu esu važiavęs tarp Trakų ir Prienų. Jei gerai pamenu, konduktorius (ty antrasis vairuotojas) įsidėjo pinigus sau į kišenę ir nedavė bilieto. Nepamenu, ar tai buvo Minsko, ar Kaliningrado AP autobusas.

            Kaunas-Talinas (naktinis) keisdavosi kas antrą dieną: vieną dieną aptarnaudavo Kauno AP, o kitą - estų.

            Talinas-Kaliningradas esu važiavęs iki Šiaulių. Nors oficialiai Šiauliuose buvo numatytas sustojimas, vairuotojas į stotį neužsuko ir išleido mane paryčiais kažkur gatvėje tik tada, kai prie jo priėjau (gerai, kad nepramiegojau).

            Reisu Vilnius-Kaliningradas esu ne kartą važiavęs iki Kauno.

            Kaunas-Gardinas (per Alytų, Druskininkus) taip pat teko važiuoti. Aptarnavo Kauno AP. Sovietmečiu važiuodavo kasdien, vėliau išretintas.

            Dar berods buvo Kaliningradas-Liepoja per Nidą, Klaipėdą.

            Baranovičiai-Kaliningradas važiuodavo dar prieš keletą metų (kas antrą dieną). Pamenu, kai kitur "Ikarusų" jau buvo seniai nebelikę, šį reisą vis dar aptarnaudavo "Ikarus".
            ​​​​

            Comment


              Parašė UAB Susisiekimas Rodyti pranešimą
              Kadangi kalba eina būtent apie tarpmiestinius maršrutus (ne priemiestinius), tai pagal abėcėlę aukštesnes raides turinčių miestų maršrutų nelabai ir įsivaizduoju, kaip pvz Zarasai-Vilnius. Na nebent koks būtų maršrutas Zarasai-Žagarė :-) nes kaip suprantu numeracija buvo sudaryta būtent miestų abėcėlės tvarka?
              Maršrutai buvo numeruojami pagal vežėjo miesto abėcėlės raidę. Kaip toliau jau tos įmonės viduje buvo numeruojama, neaišku. Tai darė ministerija, bet tuo metu, kai maršrutas buvo atidaromas. Vėliau jau jo numerio niekas nekeitė, o jei buvo atidaromas naujas maršrutas, tarkim, Zarasai - Vilnius, prie jau esamų, tai tas naujasis gaudavo laisvą numerį, kuris galėjo būt ir tolimesnis numeracijoje, išskirtoje tam miestui. Paskui netgi atsirado maršrutai su raide a, o gal ir b, ir c prie maršruto numerio, kai išskirtų numerių nebeužteko.

              Parašė 1G2G Rodyti pranešimą

              Reisu Minskas-Kaliningradas sovietmečiu esu važiavęs tarp Trakų ir Prienų. Jei gerai pamenu, konduktorius (ty antrasis vairuotojas) įsidėjo pinigus sau į kišenę ir nedavė bilieto. Nepamenu, ar tai buvo Minsko, ar Kaliningrado AP autobusas.

              Kaunas-Talinas (naktinis) keisdavosi kas antrą dieną: vieną dieną aptarnaudavo Kauno AP, o kitą - estų.

              Talinas-Kaliningradas esu važiavęs iki Šiaulių. Nors oficialiai Šiauliuose buvo numatytas sustojimas, vairuotojas į stotį neužsuko ir išleido mane paryčiais kažkur gatvėje tik tada, kai prie jo priėjau (gerai, kad nepramiegojau).

              Reisu Vilnius-Kaliningradas esu ne kartą važiavęs iki Kauno.

              Kaunas-Gardinas (per Alytų, Druskininkus) taip pat teko važiuoti. Aptarnavo Kauno AP. Sovietmečiu važiuodavo kasdien, vėliau išretintas.

              Dar berods buvo Kaliningradas-Liepoja per Nidą, Klaipėdą.

              Baranovičiai-Kaliningradas važiuodavo dar prieš keletą metų (kas antrą dieną). Pamenu, kai kitur "Ikarusų" jau buvo seniai nebelikę, šį reisą vis dar aptarnaudavo "Ikarus".
              ​​​​
              Kaunas - Gardinas gyvavo iki pat koronos. Formaliai 200X jis buvo padalintas į dvi dalis, kad būtų galima vežti keleivius Lietuvos viduje kaip ir tarptautiniu maršrutu: Kaunas - Druskininkai ir Druskininkai - Gardinas. Realiai tai buvo tas pats autobusas su 10 ar 15 min. stovėjimu Druskininkuose.
              Paskutinis taisė digital; 2024.08.29, 15:27. Priežastis: pataisytas citavimas

              Comment


                Parašė Al1 Rodyti pranešimą
                Tai ten buvo latvių arba baltarusių, ar Kaliningrado autoįmonių maršrutai. Jie turėjo savo numeraciją, kuri su Lietuvos galėjo kirstis, galėjo nesikirsti, niekas į tai dėmesio nekreipė. Šitie maršrutai turėjo tarpsritinių ar tarprespublikinių maršrutų statusą. Gaila, kad šitų maršrutų nėra Lietuvoje leistose tarpmiestinių autobusų maršrutų knygose.
                Kadangi CCCP viskas buvo skaičiuojama nuo maskvos (sic!), tai manau ir tarprespublikinių ar tarpsritinių maršrutų numeracija buvo tvirtinama maskvoje.

                Comment


                  Visai ne. Tai buvo daroma tikriausiai dvišaliu ar trišaliu susitarimu. Tokie maršrutai kaip Kaliningradas - Ryga ar Ryga - Gardinas ėjo per tris respublikas/sritis. Beje, tose metinių tvarkaraščių knygose yra Lietuvos parkų tarprespublikiniai maršrutai.

                  Comment


                    Parašė Al1 Rodyti pranešimą

                    <... Iš rinkos dar koronos metu pasitraukė "Transrevis", nors jo mažiausiai ir gaila, nes autobusų ir mikrobų į Kauną buvo per daug. >.
                    Argi tai gerai? Nebelikus kai kurių keleivių taip mėgiamų "ekspresų", tarp Kauno ir Vilniaus tam tikromis valandomis žioji nemažos skylės, kurios, tikrai norėtųsi, kad būtų užkamšytos. Kaip akcentavo vienas savo tinklaraštyje straipsnį apie laipsnišką tolimojo susisiekimo dvėsimą parašęs forumietis, komfortiškiau važiuoti pustuščiu autobusu, nei pilnai užpildytu (pilnumas kyla būtent iš dingusių reisų, kuomet keleiviai stengiasi tilpti į likusius). Juk ar normalu, kai tam tikromis valandomis tarp 2 didžiausių šalies miestų grafike atsiranda 40-50 min. pertrauka? Traukiniai tai kursuoja dar rečiau - vidutiniškai kas valandą su keliolika minučių.

                    Kitas dalykas - "Zarasų autobusai" kaip suprantu irgi liko tik su pora maršrutų į Vilnių? Į Kauną nebeveža visai, o priemiestį pilnai paėmė "Transporto centras", tad savivaldybės įmonė, nebegalėdama išsiversti vien iš keleivių vežimo, prisišliejo prie komunalines paslaugas teikiančios firmos ir tapo "Zarasų būstu"?

                    Comment


                      Vilnius - Kaunas ruožas ir taip buvo perteklinis, autobusai ir mikrobai kursavo dažniau nei kai kurie neprivežamieji maršrutai mieste. Per daug mikrobų buvo. Dabar mikrobų sumažėjo. "Kautra", TOKS tarp Vilniaus ir Kauno mikrobų neleidžia, išskyrus TOKS maršrutą Vilnius - Plungė per Kauną. Gaila, kad Šakių AP mikrobizavosi ir bent 2 reisus per dieną iš 3 aptarnauja mikrobais...

                      Maža, ko kažkas nori. VT neturi būti skirtas vežti kelis keleivius, vadinasi. užpildymas neturi būti 50 proc. ar mažiau... Dabar autobusai irgi nevažinėja pilni, gal tik kai kuriais atskirais reisais ir jei autobusas mažesnis (koks midibusas) ar pro Kauną pravažiuojantis autobusas iš tolimesnio miesto Vilniaus link. Tada Kaune sunkiau įsėsti...

                      Zarasuose pati savivaldybė, pirma iš Lietuvos, užvertė savo autobusų parką, atimdama iš jo priemiestį (tegul ir konkurso būdu, bet juk galėjo jį pravesti taip, kad laimėtų savas parkas)...

                      Comment


                        Kaunas-Vilnius maršrute rytias matau dar "Kautros" mikrobą, tai turbūt nuo dienos priklauso. Pilnai įvykus reformai, panašu, kad Šakių AP ir liks tik su mikrobais, Šilalės AP minėjo, kad naikins savo vienintelį midubusinį reisą, įdomu tik dėl Šilutės AP likusių 2 reisų, ar leis mikrobus, ar išvis užsilenks. Konkurso autobusų pirkimui nematyti.

                        Comment


                          Šilalės AP midibusas gerai užpildytas. Be to jie pakeitė trasą (dar iki reformos) ir nebesidubliuoja su "Kautros" rytiniu per A1. Šilalės AP važiuoja per Jurbarką.
                          Konkursas gali įvykti ir vėliau, laiko yra. Be to tikriausiai laukiama, gal bus pakeistas įstatymas ir padidintas autobusų amžius. Nes 10 metų net ir "Kautra" ar TOKS ir per mažai. Jie tų autobusų turi, bet juk tai kenksmingas reikalavimas. Tokio amžiaus cenzo nėra jokioje ES šalyje, visur autobusai eksploatuojami bent 12, o tai ir 16 metų... Daug turtingesnėse šalyse.
                          Paskutinis taisė Al1; 2024.09.05, 10:10.

                          Comment


                            Užpildytas tas jų midbusas, bet tas amžiaus reikalavimas dar ir neįgaliųjų liftas kainuojantis anot Kautros 18k, jau per daug tokiam varganam parkui.
                            P.S. be turkų/serbų ir pan. gamina kasnors šiais laikais midbusus?

                            Comment


                              Gal ir gamina. Kažkaip ta midibusų "mada" buvo apie 2000-2010, dabar visur Europoje pagrinde autobusai, o smulkios firmelės, gaminusios midibusus ar kitiap darinkinėjusios autobusus užsilenkė...
                              Kaip tik, jei jau valdžia "žaidžia" laisvą rinką, tai ribojimų ir reikalavimų turėtų būti kuo mažiau. Reikalavimai liftui tai yra nesąmonė. VT ir taip vos gyvuoja... Nu visiškai damušti nori.. Ir jie dar apie žalią ekonokmiką, žalią transportą šneka... Didelė dalį automobilistų persodinus į VT, sumažėtų tarša automatiškai ir nereikėtų jokių svaigimų apie elektromobilius...

                              Comment


                                Tas 10 metų reikalavimas yra visiškas kirvis ir stabdis. Pavyzdžiui, šie Kautros autobusai, pagaminti 2011 m., jau nebeatitiktų sąlygų, jeigu nebūtų pereinamojo laikotarpio. Veikiau valstybė taikytų ne tokius drakoniškus reikalavimus, o paskatas parkams perkant naujas transporto priemones, kuriant naujus maršrutus.

                                Comment


                                  Kai buvo svaigstama apie laisvą rinką 90-aisiais, tai leido bet kam vežti su bet kuo. Aišku, labiausiai išbujojo mikrobai. Autobusai, net ir seni, buvo per didelė investicija naujiems (ne autobusų parkų) vežėjams. Dabar irgi vėl žviegiant apie kažkokią tai monopoliją, siekiant tipo laisvos rinkos rankomis "liberalizuoti" pervežimus, iškeliami drakoniški reikalavimai... Niekur tokių nėra.

                                  Comment


                                    Taip, seniau TOKS į Plungę leisdavo didelius autobusus. Kam dabar susišvietė, jog "užtenka" ir mikriuko - nesuprantama. Kautra dar iki reformos, gal kokiais 2018 m. mačiau Vilniuje, reisu kažkur apie 7:55 ar pan. val. iš Vilniaus į Kauną irgi leido mikriuką. Juk ekspresas, vietų užteks. Taip pat, nemažas šokas man buvo, kai Marijampolės AP į savo pasididžiavimą - maršrutą Marijampolė - Ignalina irgi nusprendė paleisti šį mažesnės talpos naują mikriuką https://fotobus.msk.ru/photo/3388895/. Juk šis maršrutas viena nedaugelio jungčių tarp Utenos ir Kauno, kur autobusų itin sumažėję. Ar visada tokios talpos tranporto priemonė susitvarko su keleivių skaičiumi?
                                    Antra, būdamas Ignalinoje, turėjau laiko užeiti į stoties vidų. Ten matėsi, jog seniau veikė bilietų kasa, tačiau dabar viskas užkalta, uždengta, apdulkėję. Čia dar vienas niekur taisyklėse nepaaiškintas dalykas - kodėl kai kuriuose miestuose seniau veikusios kasos sunyko? Nes į X miestą užsuka per mažai tolimojo susisiekimo autobusų, kad apsimokėtų mokėti atlyginimą kasininkei dėl bilietų pardavimo į kokius 2 tarpmiestinius reisus per dieną? Net ir naujai atidarytose stotyse, kaip suprantu, neprekiaujama bilietais, pvz. Kupiškis, Ukmergė... Net ir naujausios - Visagino AS projekte kažkodėl nebuvo aiškiai parašyta, ar bus galimybė nusipirkti bilietą ne iš vairuotojo.

                                    Comment


                                      Tas Plungės TOKS maršrutas jau mikrobizuotas apie dešimtmetį. Autobusus šiame maršrute teko matyti tik prieš šventes (Velykos, Kalėdos ir kai kurios kitos). Anksčiau tarp Kauno ir Vilniaus tiek "Kautra", tiek TOKS kasdien leisdavo po kelis mikrobų reisus. "Kautra" daugiau, nes pas ją tokių maršrutų daugiau nei pas TOKS.
                                      Man tai iš viso keistai atrodo naujų stočių statyba Pagėgiuose, Visagine, kai to VT jau liko tik trupiniai... Naujų stočių ten reikėjo prieš 30 metų, o ne dabar... Aišku, stotis yra gerai, bet realiai keleivių nėra ir jų nepadaugės su tokia VT ir susisiekimo prioritetų politika kokia yra Lietuvoje. Ignalinoje lygtai buvo kalbos apie autobusų stoties perkėlimą į geležinkelio stotį. Geležinkelio stotis Ignalinoje didelė ir tuščia. Kasa vasarą dar veikė, bet dabar jau viskas, panaikino, tik automatas. Klausimas tik kur įrengti peroną prie geležinkelio stoties... Ten tas parkingas šalia yra neaišku kieno žemėje. Gal ir savivaldybės. Bet juo naudojasi parduotuvės pirkėjai...
                                      Įdomu, ar Plungėje pagaliau įrengė naują autobusų peroną prie geležinkelio stoties? Nes autobusų stotį perkėle į geležinkelio stotį, o perono taip ir nepadarė, tik kelias išvykimo aikšteles suformavo arčiau stoties pastato ant asfalto. Bet visur purvas, balos ir skalda... Bent jau pernai taip buvo...

                                      Comment


                                        Parašė Al1 Rodyti pranešimą
                                        Tas Plungės TOKS maršrutas jau mikrobizuotas apie dešimtmetį. Autobusus šiame maršrute teko matyti tik prieš šventes (Velykos, Kalėdos ir kai kurios kitos).
                                        Netiesa, tikrai ne prieš 10 metų. 2017-2020 m., kai intensyviausiai keliaudavau tarpmiesčio transportu, į Plungę dažniausiai (pastoviai) važiuodavo ši 3 ašių, 4 kartos Setra:

                                        https://fotobus.msk.ru/photo/2043475/

                                        Comment


                                          10 gal ir ne, bet gerokai prieš koroną jau važinėjo mikrobas. Gal penktadieniais ir sekmadieniais dar leisdavo autobusą, ne tik prieš šventes. Aš su tuo TOKS Plungės mikrobu dažnai prasilenkdavau kažkur tarp Vilniaus ir Kauno ar šiek tiek už Kauno...

                                          Comment

                                          Working...
                                          X