Parašė Al1
Rodyti pranešimą
Skelbimas
Collapse
No announcement yet.
[LT] Tarpmiestinis susisiekimas autobusais
Collapse
X
-
Parašė Al1 Rodyti pranešimąTarptautiniai maršrutai nebuvo numeruojami kaip tarpmiestiniai.
Bet tai buvo senai, reiktų kažkaip rasti įrodymų. Gal kokiuose propagandiniuose miestų nuotraukų knygose gali pasitaikyti,
Paskutinis taisė ejs-ejs; 2024.08.27, 16:22.
Comment
-
Parašė UAB Susisiekimas Rodyti pranešimą
Kokia būdavo ekspresinių "latvijų" numeracija gal pamenate? Tai galima suprasti, jog paskutinį maršruto numerį turėjo maršrutas Vilnius-Zarasai? Būtų įdomu pamatyti tą maršrutų sąrašą.
Zarasų ATĮ turėjo maršrutus ne tik į Vilnių, todėl kažin ar maršrutai į Vilnių buvo paskutiniai.
Bibliotekose tos knygos yra. Yra Mažvyde, yra VU bibliotekoje. Yra nuo kažkur 195x iki beveik 1990 m., žinoma, kai kurių metų, ypač iš 60-70 metų laikotarpio, ne visos knygos yra. Ten pateikti visų metų tvarkaraščiai. Aišku, kvailai: ne pagal maršrutus, kurių sąrašas būdavo pateikiamas knygos pradžioje, o pagal autobusų stotis ir kai kurias reikšmingas stoteles, neturinčias stoties statuso... Taip pat būdavo nurodomi dažniausiai maršrutą aptarnaujantus autobusų modeliai. Nors tai nebuvo griežta, parkai galėjo vietoj LAZ'o leisti Ikarusą ar atvirkščiai...
Parašė ejs-ejs Rodyti pranešimą
Jei gerai pamenu, pro mano kaimą pravažiuodavo autobusai su tamsiai raudonomis numerių lentelėmis, Ryga - Minskas, Ryga - KalininGadas ir pan.
Bet tai buvo senai, reiktų kažkaip rasti įrodymų. Gal kokiuose propagandiniuose miestų nuotraukų knygose gali pasitaikyti,Paskutinis taisė Al1; 2024.08.27, 22:51.
Comment
-
Zarasų ATĮ turėjo maršrutus ne tik į Vilnių, todėl kažin ar maršrutai į Vilnių buvo paskutiniai
Comment
-
Parašė Al1 Rodyti pranešimą
Berods 001-0XX. Bijau suklaidinti. Nes lapų po ranka neturiu ir pažiūrėti negaliu. Ten vežėjai buvo Vilniaus ATĮ-7, dabartinis Transrevis, Šiaulių ATĮ (ar AP) ir viskas lygtai. Gal dar Panevėžio ATĮ (ar AP).
Zarasų ATĮ turėjo maršrutus ne tik į Vilnių, todėl kažin ar maršrutai į Vilnių buvo paskutiniai.
Bibliotekose tos knygos yra. Yra Mažvyde, yra VU bibliotekoje. Yra nuo kažkur 195x iki beveik 1990 m., žinoma, kai kurių metų, ypač iš 60-70 metų laikotarpio, ne visos knygos yra. Ten pateikti visų metų tvarkaraščiai. Aišku, kvailai: ne pagal maršrutus, kurių sąrašas būdavo pateikiamas knygos pradžioje, o pagal autobusų stotis ir kai kurias reikšmingas stoteles, neturinčias stoties statuso... Taip pat būdavo nurodomi dažniausiai maršrutą aptarnaujantus autobusų modeliai. Nors tai nebuvo griežta, parkai galėjo vietoj LAZ'o leisti Ikarusą ar atvirkščiai...
Tai ten buvo latvių arba baltarusių, ar Kaliningrado autoįmonių maršrutai. Jie turėjo savo numeraciją, kuri su Lietuvos galėjo kirstis, galėjo nesikirsti, niekas į tai dėmesio nekreipė. Šitie maršrutai turėjo tarpsritinių ar tarprespublikinių maršrutų statusą. Gaila, kad šitų maršrutų nėra Lietuvoje leistose tarpmiestinių autobusų maršrutų knygose. Buvo, pavyzdžiui, Ryga - Gardinas per Druskininkus, Alytų. Alytų į Rygą pravažiuodavo berods apie 22.00. Visada stodavo degalinėje (dabar Baltic Petroleum) dabartinėje Santaikos (tuomet Kratavičių) gatvėje... Vasarą dažnai atvažiuodavome su dviračiais prie degalinės.
Kaunas-Talinas (naktinis) keisdavosi kas antrą dieną: vieną dieną aptarnaudavo Kauno AP, o kitą - estų.
Talinas-Kaliningradas esu važiavęs iki Šiaulių. Nors oficialiai Šiauliuose buvo numatytas sustojimas, vairuotojas į stotį neužsuko ir išleido mane paryčiais kažkur gatvėje tik tada, kai prie jo priėjau (gerai, kad nepramiegojau).
Reisu Vilnius-Kaliningradas esu ne kartą važiavęs iki Kauno.
Kaunas-Gardinas (per Alytų, Druskininkus) taip pat teko važiuoti. Aptarnavo Kauno AP. Sovietmečiu važiuodavo kasdien, vėliau išretintas.
Dar berods buvo Kaliningradas-Liepoja per Nidą, Klaipėdą.
Baranovičiai-Kaliningradas važiuodavo dar prieš keletą metų (kas antrą dieną). Pamenu, kai kitur "Ikarusų" jau buvo seniai nebelikę, šį reisą vis dar aptarnaudavo "Ikarus".
Comment
-
Parašė UAB Susisiekimas Rodyti pranešimąKadangi kalba eina būtent apie tarpmiestinius maršrutus (ne priemiestinius), tai pagal abėcėlę aukštesnes raides turinčių miestų maršrutų nelabai ir įsivaizduoju, kaip pvz Zarasai-Vilnius. Na nebent koks būtų maršrutas Zarasai-Žagarė :-) nes kaip suprantu numeracija buvo sudaryta būtent miestų abėcėlės tvarka?
Parašė 1G2G Rodyti pranešimą
Reisu Minskas-Kaliningradas sovietmečiu esu važiavęs tarp Trakų ir Prienų. Jei gerai pamenu, konduktorius (ty antrasis vairuotojas) įsidėjo pinigus sau į kišenę ir nedavė bilieto. Nepamenu, ar tai buvo Minsko, ar Kaliningrado AP autobusas.
Kaunas-Talinas (naktinis) keisdavosi kas antrą dieną: vieną dieną aptarnaudavo Kauno AP, o kitą - estų.
Talinas-Kaliningradas esu važiavęs iki Šiaulių. Nors oficialiai Šiauliuose buvo numatytas sustojimas, vairuotojas į stotį neužsuko ir išleido mane paryčiais kažkur gatvėje tik tada, kai prie jo priėjau (gerai, kad nepramiegojau).
Reisu Vilnius-Kaliningradas esu ne kartą važiavęs iki Kauno.
Kaunas-Gardinas (per Alytų, Druskininkus) taip pat teko važiuoti. Aptarnavo Kauno AP. Sovietmečiu važiuodavo kasdien, vėliau išretintas.
Dar berods buvo Kaliningradas-Liepoja per Nidą, Klaipėdą.
Baranovičiai-Kaliningradas važiuodavo dar prieš keletą metų (kas antrą dieną). Pamenu, kai kitur "Ikarusų" jau buvo seniai nebelikę, šį reisą vis dar aptarnaudavo "Ikarus".
Comment
-
Parašė Al1 Rodyti pranešimąTai ten buvo latvių arba baltarusių, ar Kaliningrado autoįmonių maršrutai. Jie turėjo savo numeraciją, kuri su Lietuvos galėjo kirstis, galėjo nesikirsti, niekas į tai dėmesio nekreipė. Šitie maršrutai turėjo tarpsritinių ar tarprespublikinių maršrutų statusą. Gaila, kad šitų maršrutų nėra Lietuvoje leistose tarpmiestinių autobusų maršrutų knygose.
Comment
-
Parašė Al1 Rodyti pranešimą
<... Iš rinkos dar koronos metu pasitraukė "Transrevis", nors jo mažiausiai ir gaila, nes autobusų ir mikrobų į Kauną buvo per daug. >.
Kitas dalykas - "Zarasų autobusai" kaip suprantu irgi liko tik su pora maršrutų į Vilnių? Į Kauną nebeveža visai, o priemiestį pilnai paėmė "Transporto centras", tad savivaldybės įmonė, nebegalėdama išsiversti vien iš keleivių vežimo, prisišliejo prie komunalines paslaugas teikiančios firmos ir tapo "Zarasų būstu"?
Comment
-
Vilnius - Kaunas ruožas ir taip buvo perteklinis, autobusai ir mikrobai kursavo dažniau nei kai kurie neprivežamieji maršrutai mieste. Per daug mikrobų buvo. Dabar mikrobų sumažėjo. "Kautra", TOKS tarp Vilniaus ir Kauno mikrobų neleidžia, išskyrus TOKS maršrutą Vilnius - Plungė per Kauną. Gaila, kad Šakių AP mikrobizavosi ir bent 2 reisus per dieną iš 3 aptarnauja mikrobais...
Maža, ko kažkas nori. VT neturi būti skirtas vežti kelis keleivius, vadinasi. užpildymas neturi būti 50 proc. ar mažiau... Dabar autobusai irgi nevažinėja pilni, gal tik kai kuriais atskirais reisais ir jei autobusas mažesnis (koks midibusas) ar pro Kauną pravažiuojantis autobusas iš tolimesnio miesto Vilniaus link. Tada Kaune sunkiau įsėsti...
Zarasuose pati savivaldybė, pirma iš Lietuvos, užvertė savo autobusų parką, atimdama iš jo priemiestį (tegul ir konkurso būdu, bet juk galėjo jį pravesti taip, kad laimėtų savas parkas)...
Comment
-
Kaunas-Vilnius maršrute rytias matau dar "Kautros" mikrobą, tai turbūt nuo dienos priklauso. Pilnai įvykus reformai, panašu, kad Šakių AP ir liks tik su mikrobais, Šilalės AP minėjo, kad naikins savo vienintelį midubusinį reisą, įdomu tik dėl Šilutės AP likusių 2 reisų, ar leis mikrobus, ar išvis užsilenks. Konkurso autobusų pirkimui nematyti.
Comment
-
Šilalės AP midibusas gerai užpildytas. Be to jie pakeitė trasą (dar iki reformos) ir nebesidubliuoja su "Kautros" rytiniu per A1. Šilalės AP važiuoja per Jurbarką.
Konkursas gali įvykti ir vėliau, laiko yra. Be to tikriausiai laukiama, gal bus pakeistas įstatymas ir padidintas autobusų amžius. Nes 10 metų net ir "Kautra" ar TOKS ir per mažai. Jie tų autobusų turi, bet juk tai kenksmingas reikalavimas. Tokio amžiaus cenzo nėra jokioje ES šalyje, visur autobusai eksploatuojami bent 12, o tai ir 16 metų... Daug turtingesnėse šalyse.Paskutinis taisė Al1; 2024.09.05, 10:10.
Comment
-
Gal ir gamina. Kažkaip ta midibusų "mada" buvo apie 2000-2010, dabar visur Europoje pagrinde autobusai, o smulkios firmelės, gaminusios midibusus ar kitiap darinkinėjusios autobusus užsilenkė...
Kaip tik, jei jau valdžia "žaidžia" laisvą rinką, tai ribojimų ir reikalavimų turėtų būti kuo mažiau. Reikalavimai liftui tai yra nesąmonė. VT ir taip vos gyvuoja... Nu visiškai damušti nori.. Ir jie dar apie žalią ekonokmiką, žalią transportą šneka... Didelė dalį automobilistų persodinus į VT, sumažėtų tarša automatiškai ir nereikėtų jokių svaigimų apie elektromobilius...
Comment
-
Tas 10 metų reikalavimas yra visiškas kirvis ir stabdis. Pavyzdžiui, šie Kautros autobusai, pagaminti 2011 m., jau nebeatitiktų sąlygų, jeigu nebūtų pereinamojo laikotarpio. Veikiau valstybė taikytų ne tokius drakoniškus reikalavimus, o paskatas parkams perkant naujas transporto priemones, kuriant naujus maršrutus.
- 2 patinka
Comment
-
Kai buvo svaigstama apie laisvą rinką 90-aisiais, tai leido bet kam vežti su bet kuo. Aišku, labiausiai išbujojo mikrobai. Autobusai, net ir seni, buvo per didelė investicija naujiems (ne autobusų parkų) vežėjams. Dabar irgi vėl žviegiant apie kažkokią tai monopoliją, siekiant tipo laisvos rinkos rankomis "liberalizuoti" pervežimus, iškeliami drakoniški reikalavimai... Niekur tokių nėra.
Comment
-
Taip, seniau TOKS į Plungę leisdavo didelius autobusus. Kam dabar susišvietė, jog "užtenka" ir mikriuko - nesuprantama. Kautra dar iki reformos, gal kokiais 2018 m. mačiau Vilniuje, reisu kažkur apie 7:55 ar pan. val. iš Vilniaus į Kauną irgi leido mikriuką. Juk ekspresas, vietų užteks. Taip pat, nemažas šokas man buvo, kai Marijampolės AP į savo pasididžiavimą - maršrutą Marijampolė - Ignalina irgi nusprendė paleisti šį mažesnės talpos naują mikriuką https://fotobus.msk.ru/photo/3388895/. Juk šis maršrutas viena nedaugelio jungčių tarp Utenos ir Kauno, kur autobusų itin sumažėję. Ar visada tokios talpos tranporto priemonė susitvarko su keleivių skaičiumi?
Antra, būdamas Ignalinoje, turėjau laiko užeiti į stoties vidų. Ten matėsi, jog seniau veikė bilietų kasa, tačiau dabar viskas užkalta, uždengta, apdulkėję. Čia dar vienas niekur taisyklėse nepaaiškintas dalykas - kodėl kai kuriuose miestuose seniau veikusios kasos sunyko? Nes į X miestą užsuka per mažai tolimojo susisiekimo autobusų, kad apsimokėtų mokėti atlyginimą kasininkei dėl bilietų pardavimo į kokius 2 tarpmiestinius reisus per dieną? Net ir naujai atidarytose stotyse, kaip suprantu, neprekiaujama bilietais, pvz. Kupiškis, Ukmergė... Net ir naujausios - Visagino AS projekte kažkodėl nebuvo aiškiai parašyta, ar bus galimybė nusipirkti bilietą ne iš vairuotojo.
Comment
-
Tas Plungės TOKS maršrutas jau mikrobizuotas apie dešimtmetį. Autobusus šiame maršrute teko matyti tik prieš šventes (Velykos, Kalėdos ir kai kurios kitos). Anksčiau tarp Kauno ir Vilniaus tiek "Kautra", tiek TOKS kasdien leisdavo po kelis mikrobų reisus. "Kautra" daugiau, nes pas ją tokių maršrutų daugiau nei pas TOKS.
Man tai iš viso keistai atrodo naujų stočių statyba Pagėgiuose, Visagine, kai to VT jau liko tik trupiniai... Naujų stočių ten reikėjo prieš 30 metų, o ne dabar... Aišku, stotis yra gerai, bet realiai keleivių nėra ir jų nepadaugės su tokia VT ir susisiekimo prioritetų politika kokia yra Lietuvoje. Ignalinoje lygtai buvo kalbos apie autobusų stoties perkėlimą į geležinkelio stotį. Geležinkelio stotis Ignalinoje didelė ir tuščia. Kasa vasarą dar veikė, bet dabar jau viskas, panaikino, tik automatas. Klausimas tik kur įrengti peroną prie geležinkelio stoties... Ten tas parkingas šalia yra neaišku kieno žemėje. Gal ir savivaldybės. Bet juo naudojasi parduotuvės pirkėjai...
Įdomu, ar Plungėje pagaliau įrengė naują autobusų peroną prie geležinkelio stoties? Nes autobusų stotį perkėle į geležinkelio stotį, o perono taip ir nepadarė, tik kelias išvykimo aikšteles suformavo arčiau stoties pastato ant asfalto. Bet visur purvas, balos ir skalda... Bent jau pernai taip buvo...
Comment
-
Parašė Al1 Rodyti pranešimąTas Plungės TOKS maršrutas jau mikrobizuotas apie dešimtmetį. Autobusus šiame maršrute teko matyti tik prieš šventes (Velykos, Kalėdos ir kai kurios kitos).
https://fotobus.msk.ru/photo/2043475/
Comment
Comment