Esmė tame, kad bent jau seniau išleisti keleivius tarpmiestiniai autobusai privalėjo visur, kur tik prašė keleivis, išskyrus miestų teritoriją. Kai kurios stotelės yra įrengtos debiliškai ir vairuotojai nenori sukinėtis, o keleiviai pagal seną susitarimą laukia šalia kelio. Taip deja, yra. Čia vien tik vairuotojų kaltinti negalima. Kai kur irgi daug metų keleiviai laukia autobuso tam tikroje vietoje, kur nėra stotelės, o vairuotojai ten irgi stoja.
Skelbimas
Collapse
No announcement yet.
[LT] Tarpmiestinis susisiekimas autobusais
Collapse
X
-
Parašė MantasMa Rodyti pranešimąSveiki, kaip interpretuoti šitą keleivių vežimo taisyklių punktą?
„30. Keleiviai įlaipinami ir išlaipinami autobusų stotyse ir stotelėse, numatytose eismo tvarkaraščiuose. Sustoti šiose autobusų stotyse ir stotelėse yra būtina. Galinėse ir tarpinėse autobusų stotyse keleiviai išlaipinami atvykimo aikštelėje“.
Ar tai reiškia, kad autobuso vairuotojas privalo stoti visose maršruto stotelėse nepriklausomai, ar yra įlipančių/išlipančių?
Aš kartais važiuoju su TOKS autobusais, tai tikrai visose stotelėse nestoja, jei nėra įlipančių arba stovinčių autobuso priekyje išlipančių. Tik tas grūdimasis į autobuso priekį nėra saugus, nes važiuojant derėtų sėdėti prisisegus diržą. Mėginau kartą STOP mygtuką paspausti artėjant prie savo stotelės kaip pranešimą apie planuojamą išlipimą, tai vairuotojas persigando, pasirodo, jie tą mygtuką interpretuoja kaip nelaimės signalą skubiam sustojimui. Nesuprantu, kaip civilizuotai ir saugiai informuoti vairuotoją, kad mano stotelės nepravažiuotų.Paskutinis taisė Visdarlietus; 2024.08.22, 23:00.
Comment
-
Parašė Visdarlietus Rodyti pranešimą
Dar yra toks dalykas, kad ne visi sustojimai maršrute numatyti (neegzistuoja grafike ir nėra kainos iki jų). Pavyzdžiui Varėna-Vilnius Varėnos raj. grafike visi sustojimai, o jau Trakų tik Mažiūnai, Paluknys ir Šventininkai, visi kiti sustojimai nenumatyti, Vilniaus m.sav. tik Trakų Vokė ir berods (bent jau anksčiau) tik į Vilniaus stoties pusę Gerosios Vilties st.
* - https://www.google.com/maps/@54.6717...oASAFQAw%3D%3D
- 3 patinka
Comment
-
Parašė Al1 Rodyti pranešimąEsmė tame, kad bent jau seniau išleisti keleivius tarpmiestiniai autobusai privalėjo visur, kur tik prašė keleivis, išskyrus miestų teritoriją. Kai kurios stotelės yra įrengtos debiliškai ir vairuotojai nenori sukinėtis, o keleiviai pagal seną susitarimą laukia šalia kelio. Taip deja, yra. Čia vien tik vairuotojų kaltinti negalima. Kai kur irgi daug metų keleiviai laukia autobuso tam tikroje vietoje, kur nėra stotelės, o vairuotojai ten irgi stoja.
Comment
-
Ta nuostata ėjo vežimo taisyklėse dar nuo kokių 50-ųjų metų, kai tik prasidėjo normalenis susisiekimas autobusais. Ir tuomet dar stotelių nebuvo, nebent tik didesniuose miesteliuose... Vėliau žvyrkeliuose atsirado stotelės, bet jos buvo dažnai įrengiamos tik vienoje kelio pusėje (be jokių užvažiavimų), ir priešingos krypties autobusai stodavo toje stotelėje. Tokios stotelės kai kuriuose atokiuose žvyrkeliuose išliko dar iki kažkur 2000-ųjų... Paskutinį kartą teko važiuoti tokiu keliu maršrutu Utena - Labanoras - Joniškis - Pabradė - Vilnius 1999 m. Tai žvyrkelio ruožuose tarp Labanoro ir Joniškio stotelės buvo vienoje kelio pusėje...
Maršrutai nėra dvipusiai. Į vieną pusę autobusas gali važiuoti vienu keliu, atgal - kitu. Taip buvo visada. Arba važiuoti tuo pačiu keliu, bet tarifinių stotelių skaičius bus kitas. Viskas priklauso nuo keleivių skaičiaus, kuris nėra simetrinis paros bėgyje skirtingomis kryptimis.
Deja, valdžiai nusispjaut, visa tarpmiestinė sistema laikėsi iki pernai metų ir kažkaip lėtai vegetavo. Atsirado kažkokie tai šūdo maišai, kurie padavė į teismą keleivinio transporto inspekciją, kad, atseit, ji riboja konkurenciją, išduodama leidimus tarpmiestiniams pervežimams. Nors bet kas, kas norėjo ir matė kažkokia galimybę, galėjo išsiimti tokį leidimą ir vežti keleivius. Reikalavimai buvo minimalūs. Pasibaigė viskas kaip visada Lietuvoje - atitrūkusi nuo realybės valdžia tik sugadino tai, kas ir be jos kreivų rankų pagalbos veikė... Ką turime dabar? Reikalavimai ateiti į rinką užkelti, esami vežėjai neatidarė nei vieno maršruto... Laisva rinka sureguliuos, privatus verslas viską išspręs pats, valstybė turi nesikišti... Taip, išsprendė... Taip, tipo valstybė savo kreivomis rankomis neįsikišo... Ir viskas žmonių "gėrovei"... Čia tas pats kaip Vilniuje kažkokia savivaldybės fyfa aiškina, kad tipo be atsiskaitymų grynaisiais perkant bilietus pas vairuotojus bus tik geriau keleiviams... Arba Lietuvos geležinkeliai giriasi, kad pirkti bilietą Maximoje patogiau, nei kasoje... Tai aš važiuodamas traukiniu į stotį einu, ar dar turiu gaišti laiko ir eiti kažkur į Maximą, kuri visai ne pakeliui? Čia patogumas?Paskutinis taisė Al1; 2024.08.25, 08:36.
- 1 patinka
Comment
-
Parašė Al1 Rodyti pranešimąEsmė tame, kad bent jau seniau išleisti keleivius tarpmiestiniai autobusai privalėjo visur, kur tik prašė keleivis, išskyrus miestų teritoriją.
Comment
-
Na kaip pažiūrėsi. Jei eidamas į parduotuvę apsipirkti, kartu prigriebsi ir bilietą "Perlo" terminale, gal ir gera idėja. Tada kitą dieną skubi tiesiai į peroną, nesukant galvos dėl bilieto pirkimo ir ar liks laisvų vietų, ypač populiariuose maršrutuose kaip Vilnius-Klaipėda.
Beje, jei išvardinti visus per pastaruosius metus iš tolimojo susisiekimo rinkos iškritusius vežėjus, tai būtų kas: 1. Lazdijų AP 2. Busotas 3. Transrevis 4. Molėtų AP (turėjo reisus į Vilnių per Joniškį, Pabradę) 5. A. Andriūno transportas (reisas Kupiškis-Kaunas) 6. Jurbarko AP (Pn, Sk reisai į Vilių) 7. Pasvalio AP, kurie kažkada labai seniai irgi turėjo porą reisų į Vilnių per savaitę. 8. Julturas (Vilnius-Anykščiai)
Dar kažką praleidau?
Dar tarpmiestiniuose galėtų būti įvesta galimybė vežėjams turėti kortelių skaitytuvus, kad sutaupyti laiko, arba didesnėse paprastose stotelėse padaryti bilietų aparatus. Atsimenu 2019 balandžio 14 d., sekmadienį vykau maršrutu Marijampolė - Vilnius, tai Simne laukė gal kokie 25 žmonės. Pagal grafiką autobusas į Simną atvyksta 15:48, išvyksta 15:49 (t.y. duota viena minutė pastovėti), tačiau ar manote, kad vairuotojas spėjo visus apibilietuoti per 1 minutę? Tokiuose didesniuose sustojimuose reiktų įrengti aparatus, arba vairuotojo kasos aparatą, integruotą su banko skaitytuvu. Pvz. įlipi, pasakai vairuotojui kur nori važiuoti, jis suveda stotelę, pasako kainą, tuomet priglaudi kortelę, ir sumoki, o vairuotojas tau atspausdina bilietą. Būtų taupomas laikas, nereiktų gaišinti vairuotojo su centukų skaičiavimu. Aišku, galimybė paimti grynais turėtų išlikti, bet pažangesni žmonės, besinaudojantys kortelėmis būtų patenkinti - nereiktų su savimi nešiotis grynų + taupyti vairuotojo laiką, kuris turėtų kuo daugiau vairuoti, o ne užsiimti grąžos skaičiavimu.Paskutinis taisė Kristupas0220; 2024.08.25, 16:05.
Comment
-
Parašė 1G2G Rodyti pranešimąTo Kristupas0220: prieš penketą metų individuali įmonė (nepamenu dabar savininko pavardės) veždavo tarp Vištyčio ir Vilniaus (per Marijampolę, Prienus, Birštoną, Trakua). Turėjo vieną autobusą, kuris nuolat gesdavo.
Comment
-
Vilnius - Vištytis iš Bielskio įmonės kažkur turbūt apie 2015 m. perėmė "Kautra".
Parašė Kristupas0220 Rodyti pranešimąNa kaip pažiūrėsi. Jei eidamas į parduotuvę apsipirkti, kartu prigriebsi ir bilietą "Perlo" terminale, gal ir gera idėja. Tada kitą dieną skubi tiesiai į peroną, nesukant galvos dėl bilieto pirkimo ir ar liks laisvų vietų, ypač populiariuose maršrutuose kaip Vilnius-Klaipėda.
Beje, jei išvardinti visus per pastaruosius metus iš tolimojo susisiekimo rinkos iškritusius vežėjus, tai būtų kas: 1. Lazdijų AP 2. Busotas 3. Transrevis 4. Molėtų AP (turėjo reisus į Vilnių per Joniškį, Pabradę) 5. A. Andriūno transportas (reisas Kupiškis-Kaunas) 6. Jurbarko AP (Pn, Sk reisai į Vilių) 7. Pasvalio AP, kurie kažkada labai seniai irgi turėjo porą reisų į Vilnių per savaitę. 8. Julturas (Vilnius-Anykščiai)
Dar kažką praleidau?
Dar tarpmiestiniuose galėtų būti įvesta galimybė vežėjams turėti kortelių skaitytuvus, kad sutaupyti laiko, arba didesnėse paprastose stotelėse padaryti bilietų aparatus. Atsimenu 2019 balandžio 14 d., sekmadienį vykau maršrutu Marijampolė - Vilnius, tai Simne laukė gal kokie 25 žmonės. Pagal grafiką autobusas į Simną atvyksta 15:48, išvyksta 15:49 (t.y. duota viena minutė pastovėti), tačiau ar manote, kad vairuotojas spėjo visus apibilietuoti per 1 minutę? Tokiuose didesniuose sustojimuose reiktų įrengti aparatus, arba vairuotojo kasos aparatą, integruotą su banko skaitytuvu. Pvz. įlipi, pasakai vairuotojui kur nori važiuoti, jis suveda stotelę, pasako kainą, tuomet priglaudi kortelę, ir sumoki, o vairuotojas tau atspausdina bilietą. Būtų taupomas laikas, nereiktų gaišinti vairuotojo su centukų skaičiavimu. Aišku, galimybė paimti grynais turėtų išlikti, bet pažangesni žmonės, besinaudojantys kortelėmis būtų patenkinti - nereiktų su savimi nešiotis grynų + taupyti vairuotojo laiką, kuris turėtų kuo daugiau vairuoti, o ne užsiimti grąžos skaičiavimu.
Dauguma mažesnių rajoninių parkų atsisakė tarpmiesčio dar seniai, seniai... Pirmasis buvo - Anykščių AP, kuris bankrutavo, kurio liekas kažkokiu būdu perėmė "Autovelda"... Beje, pati "Autovelda" irgi galiausiai iškrito iš maršrutinio keleivių vežimo (paskutiniu metu, kai vežė, tai buvo maršrutai Panevėžys - Anykščiai - Utena) ir šiuo metu valdo Anykščių stotį. Nutraukė berods per koroną...
Taip, su bilietų pardavimu problema ne tik kad ilgai skaičiuoja pinigus, bet ir pačiame kasos aparate, kuris prieštvaninis, vairuotojui iš lentelės reikia suvesti stoteles, tada dar pamaigyti, kol parduos bilietą... Tarybiniais laikais užtat ir buvo visuose tarpmiestiniuose autobusuose konduktoriai, kurie apibilietuodavo didelius keleivių srautus tarpinėse stotelėse. Kad nereikėtų laukti, keleiviai tik išliptų ir suliptų... Konduktoriai buvo ir daugumoje priemiesčio maršrutų...
Comment
-
Iš Vilniaus į Vištytį tiesiogiai nenuvažiuosi, tie visi Kautros reisai iš Vilniaus tai tik iki Vilkaviškio.
Bet ne tik reforma viską pagadino, vežėjai ir patys karpo kai kuriuos nuostolingus reisus, pvz. Busturas panaikino vakarinį reisą iš Vilniaus į Kėdainius, kurio dėka nebeliko tiesioginio susisiekimo tarp Ukmergės ir Kėdainių - gretimų savivaldybių centrų. Dabar vienintelė jungtis ten - sezoninis Meteorit turo reisas iš Visagino į Palangą. Arba dar blogiau - vakarinis Busturo reisas iš Vilniaus į Šiaulius per Kauną, Kelmę. Sakė jį uždarė dar 2019 m. gegužę dėl, jų teigimu "nuostolingo keleivių srauto" ar kaip ten vadinasi. Bet jei tuo reisu vykdavo nors 1 žmogus, reiškia poreikis važiuoti yra. Berods iš Kauno dar 2017 -aisiais būdavo kažkoks vienas Kautros ir vienas Busturo reisas į Šiaulius per Kryžkalnį. Dabar ten viskas sunaikinta, vienintelė jungtis pakankamai neilgoje atkarpoje Kryžkalnis-Kelmė - 3 Tauragės AP reisai bei pora Kelmės AP priemiestinių (kurių tvarkaraščius išsistudijuoti ne taip paprasta).
Comment
-
Tai tą maršrutą į Vištytį "Kautra" panaikino per koroną ir neatkūrė. Su "Busturu" tai iš viso neaišku... Tiesiog pinigai mėtosi ant kelio... Šiauliai - Klaipėda elektrifikacija vykdo jau du metus, traukiniai kai kuriomis dienomis važiuoja tik ryte ir vakare, jokio kito susisiekimo tarp Klaipėdos ir Šiaulių, taip pat Plungės, Telšių nėra, neskaitant vienintelio esamo maršruto Panevėžys - Klaipėda...
Comment
-
Tai dar iki visų pandemijų aš neatsimenu, kad būtų galimybė iš Vilniaus be persėdimo nusigauti į Vištytį 2017-2019 m. tarpe. Kautra garsėja maršrutais Vilnius-Vilkaviškis ir atgal. Net iki Kybartų nedatraukia.
Dabar jei atsirastų konduktoriai, tai nežinau, pagal dabar galiojančią tvarką, autobusas negali pajudėti iš stotelės, pakol nebaigti parduoti bilietai visiems sulipusiems. Konduktoriai, jei taip galima vadinti, yra nebent ilguose reisuose, kur važiuoja 2 vairuotojai. Tokių maršrutų turi TOKS, Mažeikių AP, Šilutės AP - tuomet vienas užsiima kasa, o kitas gali neblaškomas vairuoti. Iš "mūsų laikų" konduktores pamenu 2016 metais Vilniaus r. Šumsko kryptį aptarnavusioje įmonėje "Autkelis" (buvusi H. Mušket IĮ).
Comment
-
Šiaip Busturas iki kokių 2016-2017 buvo vos ne antras pagal didumą parkas po Kautros, bet pradžioje prarado priemestį, vėliau užsipirko turkiškus Otokar ir atsisakė turbūt 90proc tarpmiesčio maršrutų, kurie vos ne po visą Lietuvą važinėdavo. Čia aišku Al1 sakys, kad gerai, bet viena iš priežasčių, kad vienas iš nedaugelio nepradējo naudot mikrobų keleivių pervežime.
Comment
-
Busturas naudojo vienu metu mikrobus į Vilnių per Kėdainius.
TOKS, Mažeikių AP ar Šilutės AP leidžia du vairuotojus dėl ilgų maršrutų ir darbo kodekso reikalavimų. Jei ne tie reikalavimai, tai leistų vieną vairuotoją. "Kautra" irgi turi ilgų maršrutų, bet jie keičia vairuotoja ar net autobusą Kaune.
- 1 patinka
Comment
-
Parašė 1G2G Rodyti pranešimąBeje, pastebėjau, kad "Flixbus" jau parduoda bilietus "Vlasavos" reisams tarp Vilniaus ir Palangos (Šventosios). Taip pat ir tarp tarpinių sustojimų.
Comment
-
Parašė Al1 Rodyti pranešimąTaigi "Transrevis" (turbūt tiksliau būtų "stogas" Latvijoje - B-Bus) nupirko "Vlasavą" jau seniai. Flixbus sudarė partnerystės sutartį su "Transreviu".
Stotelės yra, bet autobusai sustoti neprivalo: keleiviai Vilniuje susiduria su galvosūkiu, kaip elgtis tokiose situacijose
https://www.lrytas.lt/auto/rinka/202...oogle_vignette
Iš Vilniaus mieste esančių netarifinių stotelių Autobusubilietai.lt specialiai pažymėta būna tik Jurgio Baltrušaičio st. (kelias A2). Jų vietos tikriausiai irgi nustatytos dar sovietmečiu ir iki šiol neperžiūrėtos? Na, 2018 m. pradžioje buvo naikinama Eigulių stotelė, bet tik tiek. Ar jos suderintos su šių dienų Vilniaus m. valdžia - Vilniaus miesto savivaldybės administracija? Ar vyrauja toks laukinis neapibrėžtumas - kaip nuo senų laikų kažkada kažkas nustatė tas vietas, taip vairuotojai žino, kur reikia paimti ar išleisti, o keleiviai irgi iš kartos į kartą perduoda vieni kitiems apie galimybes išlipti/įlipti mieste? Per kiek laiko, įtraukus naują stotelę, keleiviai įprastų, kad joje galima laukti?Paskutinis taisė Kristupas0220; 2024.08.26, 17:49.
Comment
-
Su stotelėmis mieste yra problematiška. Jos netarifinės, jų kaip ir nereglamentuoja keleivinio transporto inspekcija. Tačiau kiekviename mieste autobusų vykimo trasą nustato savivaldybė. Autobusai negali važinėti bet kokiomis gatvėmis, vykdami į stotį ar iš jos. Visgi Vilniuje kažkaip įvedė užsukimą prie Santariškių, autobusams, vykstantiems Molėtų plentu. Ir visi ten užsuka.
Šiais laikais laukti išvykimo kažkokioje stotelėje mieste yra pavojinga ta prasme, kad galima neišvykti. Dabar stovinčių keleivių imti tarpmiestiniai autobusai negali. O jei važiuoja mikrobas, tai ir ate - dažnai visos vietos jau būna užimtos stotyje. Su autobusais kaip ir ne taip baisu. Bet Vilniuje prieš porą savaičių (vidurys savaitės, dieninis reisas) mačiau po daugelio metų Rokiškio AP MB Tourino su lentele "VIETŲ NĖRA".
Comment
Comment