VKTI (dabar LTSA) maršrutinius autobusus tikrina labai retai, nemanau, kad kažkas jų bijo. Ir pliusų vežant tarpmiestyje tikrai daugiau, pavyzdžiui vien tai kad kompensacijos už lengvatinius bilietus mokamos iš valstybės, o ne savivaldybių biudžetų atveria kelius papildomai pasipelnyti.
Nuo kovo Kautros Kaunas-Visaginas važiavęs pro Salaką/Dūkštą dabar važiuoja pro Zarasus.
Raikkonen, kur dingęs buvai? Pasiilgom kokybiškù tarpmiestiniù autobusù foto
VKTI (dabar LTSA) maršrutinius autobusus tikrina labai retai, nemanau, kad kažkas jų bijo. Ir pliusų vežant tarpmiestyje tikrai daugiau, pavyzdžiui vien tai kad kompensacijos už lengvatinius bilietus mokamos iš valstybės, o ne savivaldybių biudžetų atveria kelius papildomai pasipelnyti. (<...>)
Gal būt pavadinimą pakeitusi tarnyba kažkiek sukultūrėjo... Iš praeities prisiminimai nekokie. Kartą Marijampolėje autobusą sulaikė pusvalandžiui, o Prienuose buvau numatęs persėsti į kitą, ir kelionė man baigėsi visišku "fiasko"... Kitą kartą Marijampolėje stebėjau tikrinimą, kurio metu daugiau kaip valandą buvo sulaikytas autobusas Marijampolė-Alytus-Vilnius (Marijampolės stotyje stovintis arti 2 valandų)... Kiek pastebėjau iš keleivio pozicijos, "inspektorių" noras būdavo vienintelis - bet kokia kaina vairuotojui paskirti piniginę baudą (ją paimdavo vietoje)...
Šiai "inspekcijai" kelis kartus rašiau pageidavimus ir pasiūlymus dėl atskirų tarpmiestinių maršrutų ir jų grafikų korekcijų. Deja, atsakymus gaudavau tik po antro parašymo, ir tie būdavo labai demagogiški...
Jei tarpmiestiniai maršrutai vežėjui yra taip gerai (turi tiek daug pliusų), tai kodėl maršruto Jonava-Vilnius atsisakė "Jonavos autobusai" (o dabar kursuoja "Kautros" autobusai maršrutu Kaunas-Jonava-Vilnius. Arba - kodėl tarpmiestinių maršrutų neturi "Kėdbusas"? (anksčiau abiem kryptimis turėjo maršrutą Panevėžys-Upytė-Krekenava-Kėdainiai-Labūnava-Kaunas)? Taip pat tarpmiestinių maršrutų neturi Kaišiadorių autobusų parkas (tikslus įmonės pavadinimas kitoks), "Elektrėnų komunalinis ūkis".
Jei tarpmiestiniai maršrutai vežėjui yra taip gerai (turi tiek daug pliusų), tai kodėl maršruto Jonava-Vilnius atsisakė "Jonavos autobusai" (o dabar kursuoja "Kautros" autobusai maršrutu Kaunas-Jonava-Vilnius. Arba - kodėl tarpmiestinių maršrutų neturi "Kėdbusas"? (anksčiau abiem kryptimis turėjo maršrutą Panevėžys-Upytė-Krekenava-Kėdainiai-Labūnava-Kaunas)? Taip pat tarpmiestinių maršrutų neturi Kaišiadorių autobusų parkas (tikslus įmonės pavadinimas kitoks), "Elektrėnų komunalinis ūkis".
"Kautra" ir TOKS tik iš jų ir gyvena. Vieniems pelninga, kitiems - ne. Čia tas pats kaip kavinei ar parduotuvei. Viena atsidaro ir užsidaro, kita tose pačiose patalpose išsilaiko. Gal vagia, gal mokesčius slepia - tai kita kalba. Vežėjai irgi skirtingi. Valdiški parkai atsisako tarpmiestinių irgi dėl įvairių priežasčių
Tuoj seks ir kitų vežėjų visų ar dalies reisų atšaukimai. Tikiuosi, kad visa šita isterija pasibaigs kovo 30 d. ir daugiau nebus pratęsiama, nes neadekvati: infekuotieji visi yra iš užsienio, tai juos reikėjo iš pat pradžių griežčiau izoliuoti, kad nebūtų jau antrinio užkrėtimo nuo jų, o ne riboti visą normalų valstybės gyvenimą.
Nieko jie netempia. Dalis reisų tyliai atšaukta. Pakanka palyginti 118.lt, kur rodomi visi tvarkaraščiai, neatsižvelgiant į karantiną, ir autobusubilietai.lt, kur rodomi faktiniai tvarkaraščiai (kaip skelbiama pačiame autobusubilietai.lt puslapyje ar "Kautros" puslapyje).
Nieko jie netempia. Dalis reisų tyliai atšaukta. Pakanka palyginti 118.lt, kur rodomi visi tvarkaraščiai, neatsižvelgiant į karantiną, ir autobusubilietai.lt, kur rodomi faktiniai tvarkaraščiai (kaip skelbiama pačiame autobusubilietai.lt puslapyje ar "Kautros" puslapyje).
Tarp tam tikrų miestų atšaukta apie 80% reisų, pvz. Alytus - Vilnius, dabar važiuoja tris kartus "Kautra" ir tris kartus "Toks" ir viskas, kai pvz. skaičiuojant visų vežėjų reisus kartu sudėjus paprastą darbo dieną buvo 31 reisas iš viso.
Tarp tam tikrų miestų atšaukta apie 80% reisų, pvz. Alytus - Vilnius, dabar važiuoja tris kartus "Kautra" ir tris kartus "Toks" ir viskas, kai pvz. skaičiuojant visų vežėjų reisus kartu sudėjus paprastą darbo dieną buvo 31 reisas iš viso.
Netikslią informaciją radote, važiuoja Kautra dažniau, taip pat važiuoja Busotas, Lazdijų AP pravažiuoja ir bent vakar dar ir Transrevis vežė.
Tiesa, neliko tiesioginio susisiekimo tarp Alytaus-Varėnos.
Gal būt pavadinimą pakeitusi tarnyba kažkiek sukultūrėjo... Iš praeities prisiminimai nekokie. Kartą Marijampolėje autobusą sulaikė pusvalandžiui, o Prienuose buvau numatęs persėsti į kitą, ir kelionė man baigėsi visišku "fiasko"... Kitą kartą Marijampolėje stebėjau tikrinimą, kurio metu daugiau kaip valandą buvo sulaikytas autobusas Marijampolė-Alytus-Vilnius (Marijampolės stotyje stovintis arti 2 valandų)... Kiek pastebėjau iš keleivio pozicijos, "inspektorių" noras būdavo vienintelis - bet kokia kaina vairuotojui paskirti piniginę baudą (ją paimdavo vietoje)...
Šiai "inspekcijai" kelis kartus rašiau pageidavimus ir pasiūlymus dėl atskirų tarpmiestinių maršrutų ir jų grafikų korekcijų. Deja, atsakymus gaudavau tik po antro parašymo, ir tie būdavo labai demagogiški...
Jei tarpmiestiniai maršrutai vežėjui yra taip gerai (turi tiek daug pliusų), tai kodėl maršruto Jonava-Vilnius atsisakė "Jonavos autobusai" (o dabar kursuoja "Kautros" autobusai maršrutu Kaunas-Jonava-Vilnius. Arba - kodėl tarpmiestinių maršrutų neturi "Kėdbusas"? (anksčiau abiem kryptimis turėjo maršrutą Panevėžys-Upytė-Krekenava-Kėdainiai-Labūnava-Kaunas)? Taip pat tarpmiestinių maršrutų neturi Kaišiadorių autobusų parkas (tikslus įmonės pavadinimas kitoks), "Elektrėnų komunalinis ūkis".
Galbūt pasikeitė prioritetai, autobusų tikrinimai dabar tikrai nėra dažni.
Bent anksčiau VKTI turėjo tik vieną darbuotoją atsakingą už susisiekimą autobusais, dėl to atitinkamas požiūris ir kontrolė šios srities. Tai labai gerai pavaizduoja dabartinė situacija, kada autobusų reisai nutraukiami, likus pusdieniui iki išvykimo, savaime aišku, tik autobusų parkų iniciatyva, be inspekcijos įsikišimo.
Savivaldybių parkai niekada nepasižymėjo ūkiškumu ar šiuolaikišku požiūriu į VT, todėl ir neliko maršrutų. Svirkos atidarytas maršrutas į Tverečių, taip pat Jurbarko mažųjų autobusų perėjimas labiau prie tarpmiestinių maršrutų rodo, kad pliusų ten yra.
Netikslią informaciją radote, važiuoja Kautra dažniau, taip pat važiuoja Busotas, Lazdijų AP pravažiuoja ir bent vakar dar ir Transrevis vežė.
Tiesa, neliko tiesioginio susisiekimo tarp Alytaus-Varėnos.
Tokios kontoros kaip "Busotas" ar "Lazdijų AP" kas yra skirtingi UAB'ai bet priklauso tai pačiai personai, leidžia sau nutraukti maršrutus ir niekam nepranešus. Negaliu gaantuoti ar visam karantino laikotarpiui, bet pavyzdžiui šeštadienį Busotas nevažiavo išvis, nors autobusubilietai.lt rašė, kad važiuos. Klausiau pas dispečerę, tai patvirtino, kad jie nusprendė nevažiuot niekam apie tai nepranešę. Spėčiau, kad sekmadienį buvo tas pats. Taip, kad pasiekti Pivašiūnus, Dusmenis ar kokį Onuškį, buvo vienas vienintelis "Kautros" autobusas 10:50h iš Alytaus ir 15:00h iš Vilniaus.
O kur jie gali pranešti? Tik į pradinę ar galinę autobusų stotį. Autobusubilietai.lt kažin ar buvo išeiginėm dienom administruojami. Štai ir išlindo privataus verslo "privalumai" kai kuriose ūkio srityse. Kiekvienas gelbėjasi kaip gali, nes valstybė, nepaisant pažadų, neaišku ar padės ir kiek padės verslui, o užsilenkinėti jis gali pradėti jau ir po mėnesio, kai valstybės parama pasieks verslą gal metų gale ir ar iš viso jis atiteks smulkiems. Didesnė tikimybę, kad paramą susižers stambus verslas, visų pirma kaip visada per krizes, bankai.
O kur jie gali pranešti? Tik į pradinę ar galinę autobusų stotį. Autobusubilietai.lt kažin ar buvo išeiginėm dienom administruojami. Štai ir išlindo privataus verslo "privalumai" kai kuriose ūkio srityse. Kiekvienas gelbėjasi kaip gali, nes valstybė, nepaisant pažadų, neaišku ar padės ir kiek padės verslui, o užsilenkinėti jis gali pradėti jau ir po mėnesio, kai valstybės parama pasieks verslą gal metų gale ir ar iš viso jis atiteks smulkiems. Didesnė tikimybę, kad paramą susižers stambus verslas, visų pirma kaip visada per krizes, bankai.
Užteks jūsų nesąmonių apie privataus verslo blogį - pasižiūrėkit į miestų VT, kur retinami tvarkaraščiai. Ten kas - irgi blogasis privatus verslas? Išgerkit arbatos, nusiraminkit, nes jūsų nesąmones apie stambius verslininkus jau seniai visi suprato - galite nebesistengti.
Be to, išties, maršrutai stipriai praretinti - tarp Vilniaus ir Kauno, kur autobusai kas 15-20 minučių važiuodavo, dabar kai kur 2 valandų tarpai susidaro.
Ką lygini - praretinti ir visiškai atšaukti tai yra didelis skirtumas. Iš kitos pusės, viena yra kažkoks galą su gal vos suduriantis rajoninis parkelis ar privatininkas, ir visai kas kita koks Vilniuje prasisukęs "Transrevis".
Tarpmiestinis susisiekimas niekaip nedotuojamas ir dirba komerciniais pagrindais, todėl nėra keleivių - nėra maršrutų. Miestų VT dirba savivaldybės užsakymu. Ir čia jau savivaldybių reikalas, kad krizės atveju kai kurie rajoniniai centrai netaptų visiškai atskirti nuo kitų miestų - t.y. be VT.
O kur jie gali pranešti? Tik į pradinę ar galinę autobusų stotį. Autobusubilietai.lt kažin ar buvo išeiginėm dienom administruojami. Štai ir išlindo privataus verslo "privalumai" kai kuriose ūkio srityse. Kiekvienas gelbėjasi kaip gali, nes valstybė, nepaisant pažadų, neaišku ar padės ir kiek padės verslui, o užsilenkinėti jis gali pradėti jau ir po mėnesio, kai valstybės parama pasieks verslą gal metų gale ir ar iš viso jis atiteks smulkiems. Didesnė tikimybę, kad paramą susižers stambus verslas, visų pirma kaip visada per krizes, bankai.
Na, kaip pvz. pagal oficialų LTSA tvarkaraščių puslapį visimaršrutai.lt, skelbiama, jog rytoj galima 10:40 nuvykti iš Vilniaus į Lazdijus, nors autobusas nevažiuos. Daugiau reisų netikrinau, bet greičiausiai yra ir daugiau neatitikimų. Nekalbant apie tai, kad stotelėse ir daugumoje mažesnių stočių informacijos taip pat nėra. Tai tik parodo šią sritį kuruojančios valstybinės įstaigos visišką neįgalumą tarpmiestiniuose pervežimuose. Autobusubilietai.lt nėra kažkaip įpareigoti skelbti informaciją, bet ten šiuo metu ji patikimiausia.
Tai, kad pagrinde tik stambieji vežėjai (neskaitant Busturo) ir pasiliko vežti keleivius.
Panašu, kad ir TOKS beveik nevykdo reisų - šią savaitę pavyko rasti tik keletą reisų iš Vilniaus į Mažeikius ir Biržus. Tarp Kauno ir Vilniaus kursuoja tik Kautra ir Šilutės AP. Į Klaipėdą - vos trys tiesioginiai reisai (2 Klaipėdos AP, 1 Vlasava), tačiau nemažai galimybių patogiai persėsti Kaune.
Štai dar vienas įrodymas, kas yra stipriausia autobusų bendrovė Lietuvoje - Kautra. Iš Kauno susisiekimas, nors ir ne toks dažnas, kaip įprastai, bet: 4 vien Kautros reisai į Klaipėdą, Ukmergę, 10 į Alytų, 8 į Šiaulius, 3 į Panevėžį.
Comment