Parašė Al1
Rodyti pranešimą
Skelbimas
Collapse
No announcement yet.
[LT] Tarpmiestinis susisiekimas autobusais
Collapse
X
-
Parašė Al1 Rodyti pranešimąAutobusai neužpildomi pilnai. Būtent dėl to, kas autobusai neužpildomi pilnai, kainos yra užkeltos, nes visgi dirbama pelningai (vėlgi, neliečiame rajoninių parkų). Vežėjai kaip ir gauna savo, bet nukenčia keleivis, nes kelionės kaina neadekvati ir per didelė. Ir tokia padėtis jau tęsiasi ne vienus metus. Iš tokios padėties yra tik viena išeitis - admninistracinis įsikišimas.
Comment
-
Ką reiškia keleiviams patogu ir dirbama pelningai? Keleiviams patogu yra normalus autobusas, o ne mikrobas su ribotu aukščiu, siauromis sėdynėmis ir tarpais tarp jų. Ir visiškai nebūtina, kad autobusai važiuotų kas 5-10-15 min. Ne miestas, o ir mieste tokių intervalų daugelyje maršrutų nėra.
Kiek kainuoja tarptautiniu autobusu nuvažiuoti į Varšuvą? 14-16 Eur. 500 km (taip, per Kauną tiek). Tuo tarpu tarp Vilniaus ir Kauno tik 100 km, o kaina 5,7-6 Eur. Kodėl į Varšuvą taip pigiai? Todėl, kad autobusai būna 80-100 proc. užpildyti. Kokia konkurencija? Apie konkią konkurenciją kalba? Konkurencija ir taip yra - 3 didieji vežėjai, ir krūva rajoninių. Autobusai išvažiuoja kas 5-10-15 min. nuo pat ryto iki vakaro. Kur dar kišti autobusu didesnei konkurencijai? Keleivių tiek nėra ir nebus ir autobusai važinės beveik tušti. Nes visus nuvarė su "laisva rinka" viešajame transporte į asmeninius automobilius. Vienintelis dalykas sumažinti kainas - garantuoti 80-100 proc. autobusų užpildymą. Aišku, kad autobusas kas valandą nėra priimtina, bet kas 20 min. pats tas. Keleivių nepadaugės drastiškai, esmė yra kuo didesnis esamo srauto pervežimo našumas, o tam yra tik vienintelė išeitis - retinti kursavimą ir mažinti kainas, kad autobusai užsipildytų.
Pamirš tuos pseudoekonominius kliedesius apie konkurenciją. Visi tie laisvarinkiečiai tik ir kliedi apie per mažą konkurenciją ir visų problemų sprendimui duoda tuos pačius "receptus". Kurie neveikia, nes ne tam jie skirti.Paskutinis taisė Al1; 2017.05.03, 21:40.
Comment
-
Keleiviui patogiausia kaip dabar - kai ateini į stotį iš anksto nežiūrėdamas tvarkaraščio ir žinai, kad per 10-15 min. išvažiuosi.
Tie reti mikriukai netrukdo - leiskim užsidirbti ir Transreviui, ne tik Kautrai ir TOKSui.
Dėl bilietų kainų - teoriškai niekas ir dabar netrukdo vežėjams taikyti dinaminę kainodarą: pavyzdžiui, mažiau užpildytais reisais siūlyti bilietus po 4 eurus ir taip pritraukti keleivių iš kitų bendrovių reisų. Tiesiog reikia įžvalgesnės vadybos. Nors galbūt tokiuose trumpuose reisuose vežėjai nemato tikslo investuoti į naujos kainodaros sistemos kūrimą, kai didelę keleivių dalį sudaro studentai ir pensininkai, mokantys pusę kainos. Vis dėlto, manau, tokia kainodara būtų prasminga (tuomet ir aš pats dažniau važiuočiau autobusu, o ne su FB pavežėjais).Paskutinis taisė 1G2G; 2017.05.04, 10:01.
Comment
-
Parašė 1G2G Rodyti pranešimąKeleiviui patogiausia kaip dabar - kai ateini į stotį iš anksto nežiūrėdamas tvarkaraščio ir žinai, kad per 10-15 min. išvažiuosi.
Tie reti mikriukai netrukdo - leiskim užsidirbti ir Transreviui, ne tik Kautrai ir TOKSui.
Dėl bilietų kainų - teoriškai niekas ir dabar netrukdo vežėjams taikyti dinaminę kainodarą: pavyzdžiui, mažiau užpildytais reisais siūlyti bilietus po 4 eurus ir taip pritraukti keleivių iš kitų bendrovių reisų. Tiesiog reikia įžvalgesnės vadybos. Nors galbūt tokiuose trumpuose reisuose vežėjai nemato tikslo investuoti į naujos kainodaros sistemos kūrimą, kai didelę keleivių dalį sudaro studentai, mokantys pusę kainos. Vis dėlto, manau, tokia kainodara būtų prasminga (tuomet ir aš pats dažniau važiuočiau autobusu, o ne su FB pavežėjais).
Į Varšuvą ar Rygą kainos išlaikomos nedidelės, nes tie maršrutai nėra subsidijuojami valstybės, nėra lengvatų, vežėjai užsidirbti turi patys, todėl vyksta reali kova dėl kiekvieno keleivio. Tarpmiestyje kita situacija.
Bet , vis vien, aš būčiau prieš lengvatų naikinimą tarpmiestiniuose maršrutuose, nes taip dar daugiau žmonių persės į automobilius.
Comment
-
Tarpmiestinis susisiekimas irgi nėra subsidijuojamas. Lengvatos ne prie ko, nes vežėjai už lengvatininkus gauna kompensacijas kainos skirtumui padengti. Ir išmokos mokamos stabiliai, todėl vežėjui visai tas pats, ar veža pilna kaina, ar už pusę, ar su 80 proc. nuolaida. Kažkiek gali būti subsidijuojami tik rajoniniai vežėjai, bet ir tai netiesiogiai konkrečiai Vilniaus - Kauno ruože. Paprasčiausiai rajono valdžia savo AP gali paskirti kažkokią tai pinigų nedidelę sumą (sumažinti mokesčius ar pan.) ar nupirkti autobusą. Ne daugiau.
Parašė 1G2G Rodyti pranešimąKeleiviui patogiausia kaip dabar - kai ateini į stotį iš anksto nežiūrėdamas tvarkaraščio ir žinai, kad per 10-15 min. išvažiuosi.
Tie reti mikriukai netrukdo - leiskim užsidirbti ir Transreviui, ne tik Kautrai ir TOKSui.
Dėl bilietų kainų - teoriškai niekas ir dabar netrukdo vežėjams taikyti dinaminę kainodarą: pavyzdžiui, mažiau užpildytais reisais siūlyti bilietus po 4 eurus ir taip pritraukti keleivių iš kitų bendrovių reisų. Tiesiog reikia įžvalgesnės vadybos. Nors galbūt tokiuose trumpuose reisuose vežėjai nemato tikslo investuoti į naujos kainodaros sistemos kūrimą, kai didelę keleivių dalį sudaro studentai ir pensininkai, mokantys pusę kainos. Vis dėlto, manau, tokia kainodara būtų prasminga (tuomet ir aš pats dažniau važiuočiau autobusu, o ne su FB pavežėjais).
Negi sunku suprasti, kad resursai riboti. Resursai - tai vartotojai, t.y., keleiviai. Jų nėra iš kur atsirasti (gyventojų mažėja, pagalvinė automobilizacija), todėl šnekos apie dar didesnę konkurenciją yra nesąmonė. Dar didesnė konkurencija kainų nesumažins, tik gali priveisti dar daugiau mikrobų kas 5 minutes. Kas nuo to laimės? Keleivis, kuris, bus priverstas važiuoti mikrobais? Kaina sumažės? Ne. Kaina gali mažėti tik dėl masto ekonomijos, o tai yra normalių autobusų, kurie užsipildo 80-100 proc.
Dėl kainodaros, tai ir dabar egzistuoja nuolaidos atgaliniams reisams, bet tik to paties vežėjo autobusais. Tačiau žmonės dažniausiai neplanuoja kelionės atgal, nenori prisirišti prie konkretaus grįžimo laiko, ir kada ateina į stotį, tada ir išvažiuoja. Nes vėlgi, ilgai laukti nereikia, autobusai važiuoja dažnai. Apie kokią kainodarą galima kalbėti, nu nebus kaina pigesnė per pusę ar trečdaliu. Bus ten kokie 5-10-15 proc. Beje, buvo momentas, kai tiek TOKS, tiek "Kautra" taikė nuolaidas ne į visus, bet į nemažą dalį maršrutų ruože tarp Vilniaus ir Kauno. Ir ką? Keleivių tikrai nepadaugėjo, pajamos krito, todėl tuos cirkus baigė.
Kodėl pats važinėji ne autobusais? Kaina per didelė? Kažin ar dėl euro taip jau plėšaisi. Tikriausiai dėl to, kad paveža nuo durų iki durų ar pan.Paskutinis taisė Al1; 2017.05.04, 12:37.
Comment
-
O tai koks būtų sprendimas? Jei Transrevis, Kautra ar TOKS maršrute Vilnius-Kaunas dirbtų nuostolingai, kas trukdo jiems patiems sumažinti reisų skaičių? Vargu ar Susisiekimo ministerija labai tam priešintųsi. Bet jei nemažina, tai turbūt kad jie nedirba nuostolingai ir keleivių trūkumu nesiskundžia. Galų gale, jei vežėjams tikrai rūpėtų kovoti už kiekvieną keleivį (kaip kovojama maršrutuose į Varšuvą ar Rygą), tuomet būtų ir mažesnės kainos, ir akcijos, ir lojalumo kortelės ir tt. Kadangi niekas tuo neužsiima, tai galima padaryti išvadą, kad vežėjai nesiskundžia keleivių trūkumu ir dabartinė situacija juos tenkina.
Comment
-
Parašė Vilnietizz Rodyti pranešimąO tai koks būtų sprendimas? Jei Transrevis, Kautra ar TOKS maršrute Vilnius-Kaunas dirbtų nuostolingai, kas trukdo jiems patiems sumažinti reisų skaičių? Vargu ar Susisiekimo ministerija labai tam priešintųsi. Bet jei nemažina, tai turbūt kad jie nedirba nuostolingai ir keleivių trūkumu nesiskundžia. Galų gale, jei vežėjams tikrai rūpėtų kovoti už kiekvieną keleivį (kaip kovojama maršrutuose į Varšuvą ar Rygą), tuomet būtų ir mažesnės kainos, ir akcijos, ir lojalumo kortelės ir tt. Kadangi niekas tuo neužsiima, tai galima padaryti išvadą, kad vežėjai nesiskundžia keleivių trūkumu ir dabartinė situacija juos tenkina.
Comment
-
Parašė Al1 Rodyti pranešimąTaip, vienintelė išvada, kad vežėjus dabartinė situacija tenkina ir jie nieko nekeis. Keleivių interesas lieka už borto. Vienintelė išeitis yra valstybės įsikišimas, bet, aišku, sekant laisvai blūdijančios rankos ideologija, to nebus.
Comment
-
Dar ir kaip gali mažinti kainas. Reikia įvesti tai, kas buvo anksčiau (prieš kokį penkmetį) - maksimali kilometro kaina. Aišku, kai kuriems maršrutams ją sumažinus, iškils pavojus, kad juos panaikins, tačiau galima įvedinėti diferencijuotas kainų lubas atskiroms maršrutų grupėms. Bet valstybei geriau nusiplauti rankas ir nieko nedaryti.
Comment
-
Parašė Al1 Rodyti pranešimąDar ir kaip gali mažinti kainas. Reikia įvesti tai, kas buvo anksčiau (prieš kokį penkmetį) - maksimali kilometro kaina. Aišku, kai kuriems maršrutams ją sumažinus, iškils pavojus, kad juos panaikins, tačiau galima įvedinėti diferencijuotas kainų lubas atskiroms maršrutų grupėms. Bet valstybei geriau nusiplauti rankas ir nieko nedaryti.
Ir ką tada?
Comment
-
Parašė Fulgur Rodyti pranešimąBet čia gi akivaizdu. Ateis pas SM ar VKTĮ autobusų kompanijos atstovas ir sakys - "Jei mažinat Vilnius-Kaunas kainą, kur aš uždirbu - aš atsisakau Vilnius-Troškūnai, nes antradieniais-ketvirtadieniais nuo Vilniaus iki Troškūnų išsėdi 2 keleiviai".
Ir ką tada?
Vienas vežėjas atsisakys, sutiks kitas.
Comment
-
Parašė Fulgur Rodyti pranešimąBet čia gi akivaizdu. Ateis pas SM ar VKTĮ autobusų kompanijos atstovas ir sakys - "Jei mažinat Vilnius-Kaunas kainą, kur aš uždirbu - aš atsisakau Vilnius-Troškūnai, nes antradieniais-ketvirtadieniais nuo Vilniaus iki Troškūnų išsėdi 2 keleiviai".
Ir ką tada?
Aišku, šantažuoti valstybę gali. Kainos sumažinimas, jei autobusai užsipildys iki 80-100 proc. niekaip nesumažins vežėjų pajamų. Gal netgi jos padidės. Aišku, ne tiek, kiek padidėtų vežant už dabartinę kainą. Bet už dabartinę kainą ir dabartiniu tvarkaraščiu daugiau keleivių neatsiras.Paskutinis taisė Al1; 2017.05.05, 16:59.
Comment
-
Parašė Al1 Rodyti pranešimąDar ir kaip gali mažinti kainas. Reikia įvesti tai, kas buvo anksčiau (prieš kokį penkmetį) - maksimali kilometro kaina. Aišku, kai kuriems maršrutams ją sumažinus, iškils pavojus, kad juos panaikins, tačiau galima įvedinėti diferencijuotas kainų lubas atskiroms maršrutų grupėms. Bet valstybei geriau nusiplauti rankas ir nieko nedaryti.
Comment
-
Neateis joks pigus vežėjas. Dar kartą kartoju, kad reisų yra tiek daug, kad įsiterpti nėra kur, o su 3-5 reisais per dieną prieš 60+ nieko nepakeisi. Žmonės važiuoja tada, kada jiems patogu, o ne tada, kada 1 euru pigiau. Todėl tas pigus vežėjas bukai neužpildys savo autobuso ir pigiau veždamas dirbs nuostolingai. Gi dar kartą kartoju, kad vienintelė išeitis mažinti kainas yra organizuoti pilną autobusų užpildymą keleiviais. Tai įmanoma tik sumažinus esamų reisų skaičių, bet išlaikant priimtina intervalą tarp reisų. Keleiviui jokio skirtumo, ar laukti 10, ar 20 min. Čia ne miesto maršrutai.
Parašė Vilnietizz Rodyti pranešimąAbejoju, ar esant ES tas yra įmanoma - priverstinai liepti mažinti kainas. Vežėjas po tokių dalykų gali ministeriją į teismą paduoti, ir didelė tikimybė, kad laimės. SM gali priversti mažinti kainas, nebent jei sutiks kompensuoti skirtumą iki dabartinių kainų.
Valstybė turi daugiau kištis, o ne klausyti liberalų kliedesių. Beje, ES numato kur kas didesnį VT reguliavimą, nei pas mus daroma. Tai pas mus yra visiškai laisva ir liberali rinka, o ne kur nors Vakaruose, kur nėra jokios rinkos. Kur tik traukinys ar traukinys ir geležinkelių autobusas, o alternatyva atsirado vos prieš kelis metus, bet ir tai menka. Visi tie liberalizacijų įstatymai ES buvo priimti būtent žiūrint į Vakarų Europos šalių VT būklę, o ne Rytų Europos, kur konkurencija veikia nuo pat 1990-91 metų. Tik vietiniai liberalai vis klykia, nieko neišmanydami, ir visur kišdami vieną receptą.
Beje, pavyzdys yra Latvija. Ten valstybės mastu reguliuojami net priemiestiniai pervežimai ir kažkaip neteko skaityti, kad valstybė mokėtų kompensacijas. Ką turime Latvijoje - VT perveža daugiau keleivių, VT naudojasi ne vien tik socialiai remtini keleiviai ir studentai ar moksleiviai. Kainos mažesnės, autobusai užpildomi kur kas geria nei pas mus. Mikrobų mažai, vėlgi, nes yra keleivių normaliam autobusui.Paskutinis taisė Al1; 2017.05.06, 08:01.
Comment
-
Tuo tarpu Busturas nuo gegužės 1 d. kiek pakėlė kainas savo „akcijiniams“ reisams:
Šiauliai - Vilnius 8.35 kainuoja €9 vietoje €7.
Šiauliai - Vilnius 12.20 kainuoja €8 vietoje €7,70.
Vilnius - Šiauliai 13.00 kainuoja €9 vietoje €8,90.
Vilnius - Šiauliai 16.05 kainuoja €9 vietoje €7.
Vilnius - Šiauliai 18.25 kainuoja €8 vietoje €7.
Logiškas sprendimas, sakyčiau. Vis tiek pigiau, nei traukinys.
Comment
Comment