Dėl maršrutų: reiktų nepasimauti ant lietuviškų VT planuotojų nevykėliškų metodų, kai nuo pat pradžių yra bandoma sukurti maršrutus iš visur į visur. Kažkokiais būdais tie žmonės praleido vieną esminių viešojo transporto konkurencingumo faktorių: važinėjimo dažnis. Žmonės yra kur kas labiau linkę naudotis transporto linijomis, kuriomis transportas važiuoja dažnai, t.y. pakankamai dažnai, kad nereiktų tikrinti tvarkaraščių ir galėtum eiti į stotelę negalvodamas. Kai reikia tikrinti tvarkaraščius ar, pavėlavus minutę, ilgai laukti, automobilis laimi ir žmonės VT nesinaudoja apskritai. Tada vietiniai transporto 'ekspertai' (kaip Pakalnis Vilniuje) pradeda postringauti, kad nėra pakankamai didelių srautų rimtesnei plėtrai ir dažnio didinimui ir viskas pasibaigia tolimesne automobilizacija.
Vienintelis būdas pasiekti gerą važinėjimo dažnį tokio dydžio mieste kaip Kaunas yra sukurti kietą miesto, tarpmiestinio ir tarptautinio transporto mazgą centre, kur kertasi viso VT keliai. Be jokios abejonės, visos linijos eitų į tokį mazgą, kuris būtų integruotas su geležinkelio stotimi. Tokiu atveju važiavimas pvz. Šilainiai-Dainava irgi eitų pro stotį: atstumas, aišku, būtų didesnis, bet tai atsvertų gerokai didesnis važiavimo dažnis. Turint tokį mazgą, būtų galima pradėti integruoti ir aplinkinius geležinkelių maršrutus į miesto sistemą. Paleidus maršrutą iš pvz. Jonavos (pro mažesnes gyvenvietes) jo konkurencingumas būtų visiškai kitame lygyje jei jis vežtu į kietą transporto mazgą, iš kurio lengvai gali patekti bet kur patogiu, dažnai važiuojančiu transportu.
Žiūrint į PoDV nuotrauką, aš nematau, žalios linijos kaip potencialios tramvajaus linijos. Tokias linijas, kurios neina pro centrą, gali leisti tik arba gerokai didesni miestai, arba miestai, kur VT jau yra naudojamas labai seniai ir yra susiformavęs gyvenimo būdas, pateisinantis tokias linijas. Net Rygoje tokius maršrutus aptarnauja autobusai. Kauno kontekste, tokia linija negalėtų turėti pakankamo dažnio, kad būtų konkurencinga, tad ją aš pamirščiau. Dėl mėlynos ir raudonos linijų - mėlyną palikčiau daugmaž kaip yra, raudoną paleisčiau pro Savanorių prospektą. Abi jos dubliuotųsi per didelę dalį centro iki pat stoties, kas reikštų, kad dažnis centre būtų labai didelis (didelis pliusas keliavimui centro ribose).
Na bet geriau grįžtame į realybę ir pakalbame apie tą estakadą naują, ar naują tiltą per Nerį, ar neseniai išplėsta rytinį aplinkkelį
Vienintelis būdas pasiekti gerą važinėjimo dažnį tokio dydžio mieste kaip Kaunas yra sukurti kietą miesto, tarpmiestinio ir tarptautinio transporto mazgą centre, kur kertasi viso VT keliai. Be jokios abejonės, visos linijos eitų į tokį mazgą, kuris būtų integruotas su geležinkelio stotimi. Tokiu atveju važiavimas pvz. Šilainiai-Dainava irgi eitų pro stotį: atstumas, aišku, būtų didesnis, bet tai atsvertų gerokai didesnis važiavimo dažnis. Turint tokį mazgą, būtų galima pradėti integruoti ir aplinkinius geležinkelių maršrutus į miesto sistemą. Paleidus maršrutą iš pvz. Jonavos (pro mažesnes gyvenvietes) jo konkurencingumas būtų visiškai kitame lygyje jei jis vežtu į kietą transporto mazgą, iš kurio lengvai gali patekti bet kur patogiu, dažnai važiuojančiu transportu.
Žiūrint į PoDV nuotrauką, aš nematau, žalios linijos kaip potencialios tramvajaus linijos. Tokias linijas, kurios neina pro centrą, gali leisti tik arba gerokai didesni miestai, arba miestai, kur VT jau yra naudojamas labai seniai ir yra susiformavęs gyvenimo būdas, pateisinantis tokias linijas. Net Rygoje tokius maršrutus aptarnauja autobusai. Kauno kontekste, tokia linija negalėtų turėti pakankamo dažnio, kad būtų konkurencinga, tad ją aš pamirščiau. Dėl mėlynos ir raudonos linijų - mėlyną palikčiau daugmaž kaip yra, raudoną paleisčiau pro Savanorių prospektą. Abi jos dubliuotųsi per didelę dalį centro iki pat stoties, kas reikštų, kad dažnis centre būtų labai didelis (didelis pliusas keliavimui centro ribose).
Na bet geriau grįžtame į realybę ir pakalbame apie tą estakadą naują, ar naują tiltą per Nerį, ar neseniai išplėsta rytinį aplinkkelį
Comment