Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

[KLP] Klaipėdos miesto viešojo transporto istorija

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    [KLP] Klaipėdos miesto viešojo transporto istorija

    Klaipėdoje sovietmečiu irgi važinėjo tokios pat 'Latvijos', tik maršrutų buvo mažiau nei Vilniuje- du.

    #2
    Parašė Prodigal Stranger Rodyti pranešimą
    Klaipėdoje sovietmečiu irgi važinėjo tokios pat 'Latvijos', tik maršrutų buvo mažiau nei Vilniuje- du.
    Maršrutų, kuriuos aptarnavo "Latvijos", tik iš pačių pradžių buvo 2, vėliau prisidėjo 3 (III poliklinika-Miesto ligoninė), o po to ir dar 2 maršrutai. Tiesa, dar buvo ir Nr. 6 (Gel. stotis-Mogiliovo g.), tačiau jį jau aptarnavo PAZ'ai, o tai jau gerokai vėliau, nuo 1988-1989 m.

    Comment


      #3
      Įdomi informacija. Manau, kad ji teisinga, bet tik iš dalies, nes Jūsų paminėtas maršrutas Nr. 6 buvo aptarnaujamas taip vadinamų "chalturščikų". Klaipėdos AP 'Paz' markės autobusų tuo metu jau neturėjo, taip pat kaip ir maršrutinių taksi važiuojančių 6-u mašrutu. 'Paz' markės autobusai važiuojantys šiuo maršrutu galėjo priklausyti net ir kokiai nors miesto valstybinei įmonei su keleivių pervežimu neturinčiai nieko bendro: vairuotojai, kurie dirbdavo kokioje nors valdyboje 'X' iš ankstaus ryto nuveždavo darbuotojus į objektą, o grįždami atgal užsukdavo į Mogiliovo g., ant priekinio stiklo užkišdavo baltą popieriaus lapą ant kurio puikuodavosi flomasteriu užpeckeliotas skaičius '6', ir traukdavo per visą miestą sustodami kiekvienoje stotelėje ir surinkdami žmones, kurie įlipdami į autobusą užmokėdavo pačiam vairuotojui. Jei vairuotojas turėdavo laiko- apsukdavo keletą ratų, jei ne- užtekdavo ir to vieno, į miesto pusę, kuomet dauguma važiuodavo į darbus. Visko buvo.

      Comment


        #4
        Parašė Prodigal Stranger Rodyti pranešimą
        Įdomi informacija. Manau, kad ji teisinga, bet tik iš dalies, nes Jūsų paminėtas maršrutas Nr. 6 buvo aptarnaujamas taip vadinamų "chalturščikų". Klaipėdos AP 'Paz' markės autobusų tuo metu jau neturėjo, taip pat kaip ir maršrutinių taksi važiuojančių 6-u mašrutu. 'Paz' markės autobusai važiuojantys šiuo maršrutu galėjo priklausyti net ir kokiai nors miesto valstybinei įmonei su keleivių pervežimu neturinčiai nieko bendro: vairuotojai, kurie dirbdavo kokioje nors valdyboje 'X' iš ankstaus ryto nuveždavo darbuotojus į objektą, o grįždami atgal užsukdavo į Mogiliovo g., ant priekinio stiklo užkišdavo baltą popieriaus lapą ant kurio puikuodavosi flomasteriu užpeckeliotas skaičius '6', ir traukdavo per visą miestą sustodami kiekvienoje stotelėje ir surinkdami žmones, kurie įlipdami į autobusą užmokėdavo pačiam vairuotojui. Jei vairuotojas turėdavo laiko- apsukdavo keletą ratų, jei ne- užtekdavo ir to vieno, į miesto pusę, kuomet dauguma važiuodavo į darbus. Visko buvo.
        Čia pats tikrai nesi teisus, dirbo Klaipėdos AP PAZ'ai, kurių garažiniai nr. buvo 3742-3745 ir 2230-2232 ir net KaVZ (gar. 2233), tik kai kurios mašiinos (gar. 2231-2232 dirbo labai epizodiškai). Maršrutų trafaretai su 6 maršrutu Gel. Stotis-Mogiliovo g. (buvo net dviem kalbom iš pradžių) buvo pagaminti parke, tik vėliau atsirado privatūs PAZ'ai ir kitokių markių mašinos (Kuban, įvairūs LAZ ir t.t.), kurie palaipsniui pakeite autobusų parko mašinas, kurios buvo, regis, parduotos. Apie mašiną 3743 net buvo komentarai Sąjūdžio spaudoje, kad kažkodėl ant mašinos borto buvo sumaišyta Lietuvos vėliavos spalvų eilės tvarka ir gavosi, regis, Ganos valstybės vėliava.
        Paskutinis taisė Matytas; 2008.11.08, 20:20.

        Comment


          #5
          Nesiginčysiu, bet tai tiesiog neįtikėtina... Būtinai pasiteirausiu, bet tai, ką dabar perskaičiau... neįtikėtina.

          Comment


            #6
            Parašė Prodigal Stranger Rodyti pranešimą
            Nesiginčysiu, bet tai tiesiog neįtikėtina... Būtinai pasiteirausiu, bet tai, ką dabar perskaičiau... neįtikėtina.
            Nelabai tik pamenu, kiek buvo 6 maršruto taksobuso grafikų. Bijau apsirinkti, bet jų atrodo buvo iš pradžių 3, o vėliau jau 4 grafikai (mašinos 3742, 3743, 3744 ir 2230, kurios dirbo nuolat bei kitos minėtos labiau epizodiškai). Čia, matyt, buvo pirmasis lietuviškas taksobuso (nes didesnės talpos mašina) maršrutas, kur važiavimo kaina buvo 20 kap., nes iki tol pagal keleivių pageidavimus sustodavo tik mikroautobusai. Vilniaus taksobusai, kuriais kursuodavo Vilniaus AP LAZai bei kartais IKARUSai, maršrutais iš stoties ir Gerosios Vilties į Gariūnus bei iš stoties į Fabijoniškes pradėjo kursuoti jau vėliau.
            Paskutinis taisė Matytas; 2008.11.09, 22:18.

            Comment


              #7
              Parašė Matytas Rodyti pranešimą
              Klaipėdoje Senasis turgus-VLRĮ turgus. Iš pradžių šiuos maršrutus aptarnavo beveik vien tik valstybinių parkų mašinos (tačiau mašinos ir vairuotojai su konduktoriais buvo skiriami tik pagal vieša paslaptimi žinomą sistemą)...
              Prailgintas 'Ikarusas' gar.nr. 1124 (visą laiką dirbęs senuoju 1a maršrutu), t.p. kitas 'Ikarusas' gar.nr.1128 (o gal 1127)- pamenu tik jo valstybinį numerį: 4800 (darbo dienomis ši mašina dirbdavo tik 10a). Va šie du 'Ikarusai' važiuodavo į Vakarų turgų trečiadieniais, šeštadieniais ir sekmadieniais. Kartu su jais dirbdavo pirmieji Klaipėdos autobusų parke pasirodę 'Manai': gar.nr. 1010, 1011, 1012, 1013 ir, berods, 'Mersedesas' 1014. Konduktoriais 'Manuose' dirbdavo vienas iš vairuotojų, o prailgintuose 'Ikarusuose'- nepamenu. Bet kažkas iš 'blatnų'. Atsitiktinių nebuvo.

              Comment


                #8
                Parašė Prodigal Stranger Rodyti pranešimą
                Prailgintas 'Ikarusas' gar.nr. 1124 (visą laiką dirbęs senuoju 1a maršrutu), t.p. kitas 'Ikarusas' gar.nr.1128 (o gal 1127)- pamenu tik jo valstybinį numerį: 4800 (darbo dienomis ši mašina dirbdavo tik 10a). Va šie du 'Ikarusai' važiuodavo į Vakarų turgų trečiadieniais, šeštadieniais ir sekmadieniais. Kartu su jais dirbdavo pirmieji Klaipėdos autobusų parke pasirodę 'Manai': gar.nr. 1010, 1011, 1012, 1013 ir, berods, 'Mersedesas' 1014. Konduktoriais 'Manuose' dirbdavo vienas iš vairuotojų, o prailgintuose 'Ikarusuose'- nepamenu. Bet kažkas iš 'blatnų'. Atsitiktinių nebuvo.
                Jus kazka maisot apie VLRI. Jokio ten turgaus nera. VLRI tai buvusi Vakaru Laivu Remonto Imone (dabar ji vadinasi VLG - Vakaru Laivu gamykla).

                Comment


                  #9
                  Parašė groundzer Rodyti pranešimą
                  Jus kazka maisot apie VLRI. Jokio ten turgaus nera.
                  Taip, dabar nėra, o kažkada- buvo, ir gan didelis turgus. Aš juk parašiau "važiuodavo", o ne "važiuoja".

                  Comment


                    #10
                    Parašė Prodigal Stranger Rodyti pranešimą
                    Taip, dabar nėra, o kažkada- buvo, ir gan didelis turgus. Aš juk parašiau "važiuodavo", o ne "važiuoja".
                    Senokai jau turgus perkeltas į buvusios Klaipėdos 1-osios ATĮ teritoriją, nebe visi tai prisimena O juk VLRĮ turgus būdavo nemažas, kad ir autobusų nemažai kursuodavo. Be paties paminėtų, kiek pamenu, ten dar kursuodavo ilgieji ikarusai 1139 ir 1109. 1124 mašinos nebėra jau seniai, nesu garantuotas ar šis autobusas dar spėjo gauti lietuviškus valstybinius numerius, 1127 dar kažkiek dirbo (senas nr. 4800 LIM), tačiau aš kažkodėl galvoju, kad mūsų aptariamoje komercinėje linijoje į VLRĮ turgų dar dirbo ir 1128 mašina. Klaipėdoje sunkiajam transportui kliuvo tik dvi serijos tarybinių balto fono pavyzdžio numerių su rusiškomis raidėmis LIM (maždaug nuo 1983 m.) ir LIO (maždaug nuo 1986).

                    Comment


                      #11
                      [KLP] Klaipėdos miesto viešojo transporto istorija

                      Dabar pradėsiu nuotraukų ciklą, kurias perfotografavau iš Alberto Brogos, Algimanto Garliausko, Jono Gurecko knygos "Klaipėda", kuri buvo išleista 1983 metais, taip pat iš to paties pavadinimo Ramutės Macienės ir Giedrės Vosyliūtės knygos, kuri išleista 1986 metais. Pasviru šriftu komentarai bus paimti iš knygų.
                      (...)
                      3.Taikos prospektas, Sausio 15-tosios ir Taikos pr. sankryžos dar nebuvo, vietoj jos - žiedas.


                      4.Viskas atrodo taip tvarkinga..

                      (...)

                      7.Muzikinis teatras

                      (...)

                      33.Darbo diena prasideda
                      Paskutinis taisė Romas; 2014.11.30, 20:28. Priežastis: Kopija iš temos "Klaipėda sovietmečiu"
                      Blogas apie mano gyvenimą bei įspūdžius Kinijoje - kiniskai.blogspot.hk

                      Comment


                        #12
                        (...)
                        41.Naujoji Klaipėda čia dar nesibaigia. Statybos žengia vis tolyn.
                        Čia mano mėgstamiausia nuotrauka Už žiedo prasideda Alksnynės rajonas ir...miestas baigėsi. Atrodo labai neįprastai..


                        42.Dar tik ruošiamasi statyti Naująjį Turgų..


                        43.Visa 41 ir 42 nuotrauka.

                        (...)

                        53.Klaipėdos daugiaaukščiai

                        (...)
                        58.Istorinė Pergalės aikštė

                        (...)

                        74.Centrinė uostamiesčio gatvė pavadinta H.Manto vardu


                        Štai ir viskas tikiuosi nepabodo žiūrėti.
                        (...)
                        Paskutinis taisė Romas; 2014.11.30, 20:30. Priežastis: Kopija iš temos "Klaipėda sovietmečiu"
                        Blogas apie mano gyvenimą bei įspūdžius Kinijoje - kiniskai.blogspot.hk

                        Comment


                          #13
                          Pergalės aikštė, 1955

                          „O kūjis su pjautuvu - juk tai paprastos liaudies, darbininkų ir valstiečių simboliai. Dabar ženkliukus, pirktus Pilies gatvėje, ir kuriuos visą laiką iki uždraudimo nešiodavausi prisisegęs prie kuprinės, turėjau pasidėti į stalčių.“ - Tomizmas

                          Comment


                            #14
                            Žurnalas "Švyturys" 1964m.



                            Comment


                              #15
                              Lenino a. 1982 m.


                              Horst Borbe

                              Comment


                                #16
                                Klaipėdos Ikarus

                                2005 metai. Už 867 turbūt stovi 868.

                                Foto iš http://www.rsvprojektai.lt/akcijos/k...a-su-ikarusais

                                O čia 868-as (didesnės nuotraukos nėra )

                                Foto iš www.ve.lt

                                Dar viena maža foto iš ve.lt


                                28-as

                                Foto iš http://www.ve.lt/naujienos/ekonomika...apulsi-631251/

                                Šitą jau buvau patalpinęs, bet gal kas nematė, 860-as:

                                Foto iš http://www.mocuba.ecolo-bremen.de/download/Berlin.pdf

                                Ieškau Klaipėdos Ikarusų nuotraukų, bet paieškų rezultatas tik šios penkios ir dvi nuotraukos fotobuse. Gal atsiras žmonių, kurie turi nuotraukų?

                                Comment


                                  #17
                                  Laikraštis "Tarybinė Klaipėda" 1969m. gruodis.



                                  Comment


                                    #18
                                    Laikraštis "Memeler Dampfboot" 1962m.





                                    Comment


                                      #19
                                      Žurnalas "Švyturys" 1963m. Nr.23.



                                      Comment


                                        #20
                                        [KLP] Klaipėdos miesto viešojo transporto istorja

                                        1934m. Klaipėdoje, Paulio Lindenau laivų statykloje, buvo surinkti pirmieji autobusai (ant Mercedes-Benz LO 3500 važiuoklės) pakeitę tramvajų. Nuotraukoje 1 maršrutas Geležinkelio stotis - Smeltė. Laikraštis "Memeler Dampfboot" 1954m.

                                        Paskutinis taisė AutoLiet; 2012.05.28, 09:03.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X