Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

[VLN] Vilniaus miesto viešojo transporto istorija

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Parašė AutoLiet Rodyti pranešimą
    Laikraštis „Vakarinės naujienos“ 1969 m. liepos 23 d.

    Atvaizdas


    Atvaizdas
    Parašė ssnaiperis Rodyti pranešimą
    Kurioje čia vietoje Centrinė magistralė pagal tų laikų autorių?
    Vaizdas į Gedimino (tuomet Lenino) prospekto pradžią žiūrint nuo Arkikatedros (tuomet Paveikslų galerijos).

    Comment


      Laikraštis "Vakarinės naujienos" 1970 m. balandžio 6 d.

      Comment


        Škoda 9tr ir "pavargęs" pilietis. "Tarybų Lietuva" 1972 m. nr. 25.

        Comment


          Laikraštis "Vakarinės naujienos" 1967 m. liepos 28 d.

          Comment


            Laikraštis "Vakarinės naujienos" 1965 m. spalio 16 d.

            Comment


              Laikraštis "Vakarinės naujienos" 1975 m. gruodžio 6 d.

              Comment


                Laikraštis „Vakarinės naujienos“ 1961 m. kovo 13 d.



                Laikraštis „Vakarinės naujienos“ 1961 m. kovo 20 d.

                Comment


                  Iki dabartinio Savanorių pr. ir Riovonių g. Sankryžos. KT sankryžoje apsisukimui ir dabar yra. Bent prieš kelis metus dar buvo.

                  Comment


                    Laikraštis „Vakarinės naujienos“ 1976 m. liepos 2 d.

                    Comment


                      Pradinė stotelė prie Olandų žiedo buvo Menų gimnazija ar Leono Sapiegos?
                      Daugiau mano nuotraukų >>
                      Mano rajonas ir apylinkės >>

                      Comment


                        Parašė ssnaiperis Rodyti pranešimą
                        Menų gimnazija ar Leono Sapiegos?
                        Tais laikais Meno mokykla ir A. Suvorovo.

                        Comment


                          Jei žiede apsisukdavo, tai aišku, kad dabartinėje Sapiegos.

                          Comment


                            Parašė AutoLiet Rodyti pranešimą
                            Laikraštis „Vakarinės naujienos“ 1976 m. liepos 2 d.

                            Atvaizdas
                            Parašė Al1 Rodyti pranešimą
                            Jei žiede apsisukdavo, tai aišku, kad dabartinėje Sapiegos.
                            Kaip galėtų
                            Šis maršrutas ypač patogus Žirmūnų ir kai kurių kitų gatvių gyventojams.
                            būti patogus Žirmūnų gyventojams, jei A. Suvorovo (dab. L. Sapiegos) stotelė nutolusi daugiau nei pusę km nuo artimiausio Žirmūnų taško - "Minsko" žiedo?

                            Jei tas 14A važiuodavo Antakalnio gatve, galbūt, pradinė/galinė stotelė galėjo būti išvažiavime iš Olandų žiedo, ties Petro ir Povilo bažnyčia. Savaitgaliais tai nebūtų labai trukdę eismui. Juk net stotelės įvažiavime/išvažiavime į Žirmūnų tiltą, kai T. Kosciuškos gatvė prieš gerą dešimtmetį buvo uždaryta, gyvavo ir visomis savaitės dienomis.

                            O gal galėjo būti žymiai įdomiau – kad 14A maršrutas nuo "T.Kosciuškos - Olandų gatvių žiedo" kursavo per Žirmūnus ir Valakampių tiltą? Laidai posūkiui už Valakampių tilto į Valakampius (už Lizdeikos gatvės viaduko), berods, dar ne taip seniai buvo (aišku, tai galėjo būti ir rezervinė atšaka apsisukimui per viaduką).
                            Tačiau tokiu atveju ir galinis maršruto taškas būtų buvęs logiškesnis ne Olandų, o "Minsko" žiede, tai yra būtent Žirmūnų pusėje.

                            Aišku viena – kad maršrutas ilgai nepragyvavo – matyt, nepasiteisino. Nes aplinkinių metų transporto schemose jokių užuominų į tokį maršrutą nematyti.

                            Comment


                              Žinoma, kad patogu. Tais laikais Šilo tilto nebuvo. Valakampių tiltas toli ir jokios naudos pietiniams Žirmūnams. Artimiausia taškas būtent Žirmūnų tiltas ir paeiti vieną stotelę - ką padarys... O kokie kiti pasiūlymai? Keltas per Nerį? Iki jo ir nuo jo reikėjo eiti toliau nei tarp stotelių.

                              Comment


                                Dar įdomiau intervalas 3-12 minučių. 12 dar suprantu, bet kas 3 min. gainioti troleibusą kurio maršrutas iš esmės Antakalnio gatvė, prabangoka.

                                Comment


                                  Kiek pamenu iš tarybinių laikų galo, važinėjo kas 20-30 min. Paskutinius kelis linijos veikimo metus važiavo du kartus per valandą. Reikia turėti omenyje, kad Žalieji Ežerai ir pan. tais laikais (apie kuriuos rašoma pranešime laikraštyje) buvo tolimas užmiestis, kurį pasiekti miesto VT buvo neįmanoma. O vasarą poilsio dienomis Valakampių pliaže žmonių netrukdavo. Tarybinių laikų pabaigoje, kiek tekdavo važiuoti, troleibusai buvo pilni. Gal kas 3 min ir nevažiavo, bet kas 10 min galėjo. Kaune dabar troleibusai iki marių realiai orą vežioja kas 10-15 min.

                                  Comment


                                    Parašė Al1 Rodyti pranešimą
                                    Reikia turėti omenyje, kad Žalieji Ežerai ir pan. tais laikais (apie kuriuos rašoma pranešime laikraštyje) buvo tolimas užmiestis, kurį pasiekti miesto VT buvo neįmanoma.
                                    Ar tikrai tais 1976 metais Žalieji ežerai buvo tokie jau nepasiekiami VT?

                                    VT entuziastų tinklaraštyje teigiama, kad 35A maršrutas į Žaliuosius ežerus sezono metu važiuodavo jau nuo bene 1965 metų, 1977/1978 metais, jo numeris pakeistas į 36.
                                    Ir, nors 1975, 1978, 1978 metais išleistose miesto transporto schemose šalia 35 maršruto (Žalgirio g. - Naujieji Verkiai), atskiras 35A marštutas neminimas, 1980 m. miesto transporto schemoje (išleista metų pradžioje) jau įrašytas ir 36 maršrutas.

                                    Comment


                                      Reikia turėti omenyje, kad autobusai kursavo retai, kad automobilių buvo mažai, o autobusai būdavo sausakimši, nes į kaimus į miestą ir iš miesto važiuodavo vietiniai. Koks dar galėjo būti normalus susisiekimas su Ž. Ežerais. Mano mama tada dirbo Baltupiuose - tragedija buvo juos pasiekti.

                                      Comment


                                        Šiandien paklausinėjau giminių dėl 14A maršruto. Jo trasa buvo tokia: Olandų žiedas, Žirmūnų tiltas, Žirmūnų g., Valakampių tiltas, Lizdeikos g. iki 2-ojo pliažo. Apsisukdavo jis ne prie Minsko, o Olandų žiede todėl, kad Minsko žiede nebuvo reikalingų junčių (linijos G. Gajaus (Šeimyniškių) tada dar nebuvo).
                                        Galima papildyti NVTKA maršrutų archyvą.

                                        Taip pat sužinojau, kad 1989 pirmoje pusėje 16 troleibusas važiuodavo iki Čiobiškio žiedo (Laisvės pr. ten kur kelininkų technika laikoma). Antroje 1989 pusėje 16 jau važiavo iki dabartinio žiedo (bet tikrai ne 1990).

                                        Comment


                                          Tikriausiai tiks čia, nes Naugarduko g. troleibusų linija jau istorija.
                                          Tai laidai dar kabo, bet atjungti nuo Švitrigailos g. linijos ir atjungti prie buvusio žiedo.









                                          Comment

                                          Working...
                                          X