Šiandien važiavau 2G Volvo #744 ir jame stoteles skelbė antikvarinis įrašas.
Skelbimas
Collapse
No announcement yet.
[VLN] Vilniaus miesto viešojo transporto istorija
Collapse
X
-
Parašė sindiktas Rodyti pranešimąŠiandien važiavau 2G Volvo #744 ir jame stoteles skelbė antikvarinis įrašas.
Comment
-
Parašė Visdarlietus Rodyti pranešimą
Antikvarinis, tai kai stoteles dar ir rusiškai pakartodavo?
Comment
-
-
Parašė kaziukas_jonas Rodyti pranešimąĮdomu, kada nuimti Tilto g. troleibuso laidai?
Comment
-
Parašė Romas Rodyti pranešimąKai buvo panaikintas 8 troleibusų maršrutas į Paupį - apie 1973-1976 metus.
- 1 patinka
Comment
-
Paupyje 8 likviduotas berods 1998 m. Tuomet jis važiavo žiedu per Žvėryną, Gedimino pr., Žirmūnų tiltą, Ukmergės g. (dab. Konsitucijos pr.) iki Pedagoginio žiedo ir toliau Narbuto g. Tai rytinis maršrutas, po pietų kryptis važiavimo žiedu kreipėsi į priešingą. Taip 8 važinėjo, kol galiausiai nebuvo likviduotas pradėjus Gedimino pr. rekonstrukciją.Paskutinis taisė Al1; 2024.12.12, 18:18.
Comment
-
Vilniaus istorijos puslapiai: kaip buvo kuriama sostinės transporto sistema
Neseniai Lietuvos istorijos institutas išleido monumentalią trijų tomų Vilniaus istoriją, aprėpiančią Lietuvos sostinės raidą nuo XIII amžiaus iki 1990 metų. Siūlome ištrauką iš šios knygos „Vilniaus istorija, I – III tomai“.
1987 m. pristatytas ir tramvajaus projektas. Palaipsniui daugėjo visuomeninio transporto maršrutų. 1965 m. Vilniuje 12 maršrutų kursavo 124 troleibusai, veždavę daugiau nei 170 tūkstančių keleivių kasdien.
Tuo metu į Vilniaus gatves kasdien išvykdavo ne mažiau kaip 167 autobusai, kurie vežė keleivius 29 maršrutais. Po dešimt metų troleibusų Vilniaus gatvėse buvo jau 239. Maršrutų ilgis per tą laikotarpį išaugo nuo 66 km iki 96 km, o vežtų keleivių buvo priskaičiuojama nuo 71,9 iki 127,6 milijono per metus. Vilniečiai jau nuo 1959 m. galėjo įsigyti ne tik vienkartinius, bet ir mėnesinius bilietus. Įsigijus 70 rublių kainavusį mėnesinį bilietą buvo galima keliauti visais troleibusų ir autobusų maršrutais. Po 1961 m. pinigų reformos toks bilietas kainavo 7 rublius. 1974 m. pradėjo veikti naujas modernus miesto taksi parkas Tankistų (Pelesos) gatvėje. Daugėjo savus automobilius turinčių vilniečių. 1973 m. buvo beveik 15 tūkstančių individualių mašinų.
Šis, o taip pat ir visuomeninis bei žinybinis transportas kūrė iš provincijos į Vilnių atvykstančiam naujam vilniečiui neįprastą miesto gaudesį, juo labiau kad automobiliai buvo taršūs, nemažai jų buvo techniškai netvarkingi. Vien 1973 m. autoinspekcija išaiškino beveik 7 tūkstančius netvarkingų mašinų, daugiau nei tūkstančiui jų buvo atimti numeriai. Itin triukšmingomis gatvėmis 8-ajame dešimtmetyje laikytos J. Basanavičiaus, Komjaunimo (Pylimo), P. Cvirkos (Pamėnkalnio), Liepos 21-osios (Tauro), Žemaitės gatvės. Siekiant pagerinti vidaus susisiekimą ir nuimti transporto apkrovas nuo miesto gatvių, 9-ajame dešimtmetyje projektuoti aplinkkeliai, iš esmės atitinkantys dabar esančius. Nors dar tada jiems buvo gautas ir finansavimas, prasidėjus politinėms permainoms sovietmečiu darbai taip ir liko nepradėti. Aplinkkeliai nutiesti tik praėjus porai dešimtmečių po valstybingumo atkūrimo.
Lietuvos istorijos instituto/Rankraščių skyriaus nuotr./Į gatves išriedėjo nauji troleibusai, 1966 m., fotografas Michailas Ogajus, Lietuvos istorijos instituto Rankraščių skyriusPaskutinis taisė digital; Vakar, 14:37.
- 4 patinka
Comment
Comment