Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

[VLN] Vilniaus miesto viešojo transporto istorija

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    #21
    Viešojo transporto schemoje atkreipkite dėmesį š 8 troleibusų maršrutą - niekad nežinojau, kad pro Onos bažnyčią laidabraukiai važinėdavo...
    Kaip po dykumą blaškiausi

    Comment


      #22
      Parašė vytauc Rodyti pranešimą
      Viešojo transporto schemoje atkreipkite dėmesį š 8 troleibusų maršrutą - niekad nežinojau, kad pro Onos bažnyčią laidabraukiai važinėdavo...
      Jie visai neseniai dar ten kursavo, berods iki 2002 m. ...

      Bet pažymėtos dvi autobusų stotys, viena - beveik kur ir dabar, o kita - Liepkalnio g., priemestinė.

      Comment


        #23
        Parašė Zorro Rodyti pranešimą
        Žirmūnų tiltas – rėminis gelžbetoninis tiltas per Nerį Vilniuje. Ilgis 210,4 m., plotis 20,8 m., aukštis 18 m.

        Tiltas pastatytas 1965 m., projektą parengė tuomečio Leningrado projektavimo institutas „Promtransniiprojekt“. Rangovas – Vilniaus tiltų statybos valdyba. Tilto projekto autoriams ir statybininkams 1971 m. paskirta TSRS Ministrų Tarybos premija.
        VIKIPEDIJA
        Galima teigti,kad schema kazkur nuo1965 m.antros puses iki 1966m.gruodzio men,.nes gruodzio men 1966m.pradejo kursuoti 12 ir 13 marsruto troleibusai,o sioje schemoje siu marsrutu nematyti

        Comment


          #24
          Parašė Sula Rodyti pranešimą
          Jie visai neseniai dar ten kursavo, berods iki 2002 m. ...
          Heh - tada jau kelis metus gyvenau Vilniuje, o vistiek nežinojau Gal neatkreipiau dėmesio paprasčiausiai...
          Kaip po dykumą blaškiausi

          Comment


            #25
            Вильна - Vilnius 1898







            Rusiškas tinkalpis apie Vilnių
            http://www.vilnius.skynet.lt/vilna_1898.html

            Toje nuorodoje galima pasididinti atskiras miesto dalis

            Comment


              #26
              Vilnius 1898

              Keli žemėlapio fragmentai.
              Linijos turbūt rodo "konkės" maršrutus

              Lukiškės ir Georgijaus (Jurgio) prospektas


              Senamiestis ir Užupis

              http://www.vilnius.skynet.lt/vilna_1898.html

              Comment


                #27
                Vilnius 1957

                Labai retas planas
                Gatvės dar gana tiksliai sužymėtos







                Paimtas iš http://www.vilnius.skynet.lt/karta_vilnius-1957.html
                Patalpino Анатолий (Anatolijus)

                Paspaudus nuorodas galima pamatyti ir išdidintas atskiras miesto dalis

                Comment


                  #28
                  Vilnius 1957

                  Vilniaus transporto maršrutai

                  http://www.vilnius.skynet.lt/karta_vilnius-1957.html

                  Buvo tik 2-as troleibusų maršrutas Stotis - Antakalnis
                  Vėliau atsiradęs 1-as maršrutas Stotis - Žvėrynas dubliavo tuometinio autobusų maršruto trasą.

                  Comment


                    #29
                    Iš 1957 m. buvusių 12 autobusų maršrutų iki 2008 m. išliko ar nežymiai pasikeitė šie:

                    2-as autobusų maršrutas tapo 4-u troleibusų maršrutu
                    3-as autobusų maršrutas tapo 5-u troleibusų maršrutu
                    4-as išliko be pakeitimų
                    8- as veikė labai ilgai, gal veikia ir dabar, bet į a.Panerius važiuoja iš Ž.Panerių
                    9-as iš esmės nepasikeitė, buvo pratęstas už Šeškinės į kitus "miegamuosius" rajonus
                    10-as iš esmės nepasikeitė, buvo pratęstas iki Fabijoniškių
                    11-as iš esmės nepasikeitė, buvo pratęstas iki Viršuliškių



                    Labai įdomu palyginti, kaip maršrutai keitėsi augant miestui XX a. 7- me dešimtmetyje (1957-1967), pvz.
                    1 -as autobusų maršrutas (po troleibusų linijos) atidarymo buvo pratęstas Cvirkos gatve iki Aerouosto (žr. Edmo schemą)
                    Parašė Edmas Rodyti pranešimą
                    Transportas tarp 1960 ir 1970 m. Kas galėtų pasakyti tiksliau?

                    Comment


                      #30
                      Šiame puslapyje yra daug planų iš Skynet.lt
                      Jų forumas apie Vilnių - http://vilnius.fastbb.ru/
                      Ten yra nemažai nuotraukų iš šio tinklapio (mūsų fotografuotų ar skanuotų)

                      Beje, pastarasis Edmo pateiktas planas irgi ten pateko:
                      Tema "Маршруты общественного транспорта" (Visuomeninio transporto maršrutai)
                      Схема транспорта, как я понимаю второй половины 60-ых.
                      Подобрал на miestai.net
                      http://vilnius.fastbb.ru/?1-0-0-00000090-000-20-0

                      Comment


                        #31
                        Parašė rat Rodyti pranešimą
                        Geriau tokie skylėti "gražuoliai" su nulaužytais turėklais ir į kuriuos reikia keturiom įlipt?
                        Hm laužas? Nu žinai pasirinkai tiesiog idealų pavyzdį - ŠITAS tikrai išsiskiria iš kitų 614-as visada turėjo kažkokį trūkumą- ar smirda ar lyja lauke ir tas pats viduj ar iš viso vaizdas iš salono į priekinį ratą Nors šiaip gal kam teko važinėt su vienu po kapitalinio remonto (nr. 382)? Šiuo metu Vilniuj važinėja apie 2-3 ikarusus kasdien, dažniausiai 20,25,29 ar 75 maršrutais
                        Viešojo transporto temų rodyklė >>

                        Comment


                          #32
                          Vilniaus tarpukario autobusas


                          Nuotraukos aprašymas:
                          Autobusas: Saurer, Šveicarija
                          Linija: Plac Orzeszkowej - Jerozolimka - Werki (Savivaldybės a. - Jeruzalė - Verkiai)
                          Kryžkelė: Gulbiny 5 km / Werki 1 km (kažkur Santariškėse: Gulbinai - 5 km / Verkiai 1 km)


                          (C): Tomek Wiśniewski
                          Daugiau nuotraukų tinklapyje Bagnówka : http://www.bagnowka.com/index.php?m=atoz&g=3100

                          Comment


                            #33
                            Parašė Romas Rodyti pranešimą
                            Vilniaus tarpukario autobusas
                            http://img.photobucket.com/albums/v4...utobus193X.jpg

                            Nuotraukos aprašymas:
                            Autobusas: Saurer, Šveicarija
                            Linija: Plac Orzeszkowej - Jerozolimka - Werki (Savivaldybės a. - Jeruzalė - Verkiai)
                            Kryžkelė: Gulbiny 5 km / Werki 1 km (kažkur Santariškėse: Gulbinai - 5 km / Verkiai 1 km)


                            (C): Tomek Wiśniewski
                            Daugiau nuotraukų tinklapyje Bagnówka : http://www.bagnowka.com/index.php?m=atoz&g=3100
                            "Plac Orzeszkowej"tuometineje Ožeškienės aikšteje buvo tarmiestiniu ir priemiestiniu autobusu stotis iki 1940m.vasaros.
                            Paskutinis taisė Romas; 2008.03.25, 17:47. Priežastis: Cituojant nuotrauka nebūtina

                            Comment


                              #34
                              Parašė Romas Rodyti pranešimą
                              Vilniaus tarpukario autobusas


                              Nuotraukos aprašymas:
                              Autobusas: Saurer, Šveicarija
                              Linija: Plac Orzeszkowej - Jerozolimka - Werki (Savivaldybės a. - Jeruzalė - Verkiai)
                              Kryžkelė: Gulbiny 5 km / Werki 1 km (kažkur Santariškėse: Gulbinai - 5 km / Verkiai 1 km)


                              (C): Tomek Wiśniewski
                              Daugiau nuotraukų tinklapyje Bagnówka : http://www.bagnowka.com/index.php?m=atoz&g=3100
                              Nuotraukoje matomas autobusastai yra "SAURER 2BRD-p"vienas i 44 "SAURER"autobusu kurie nuo 1932metu vazinejo miesto ir priemiescio marsrutais.
                              O cia istorija apie ju era Vilniuje:
                              Kitas Vilniaus miesto visuomeninio transporto raidos etapas prasidėjo 1932 metais, kai į visus miesto autobusų maršrutus išriedėjo nauji „Saurer“ markės dyzeliniai autobusai.

                              Grįžtelėkime šiek tiek atgal. Taip susiklostė, kad praėjusio amžiaus trečiojo dešimtmečio pabaigoje Lenkija (o Vilnius, žinia, buvo lenkų jėga atplėštas nuo Lietuvos Respublikos ir buvo lenkiškos Vilniaus vaivadijos centru) užmezgė gana tamprius ryšius su šveicarų firmomis. šalies automobilizacijos srityje tada stambiausio automobilių gamintojo - Lenkijos valstybinio pramonės koncerno „Panstwowe Zaklady Inžynerii“ - ryšiai su automobilių gamybos firma „Saurer“ iš šveicarijos Arbono miesto pasidarė itin glaudūs, kai 1930 metų gegužės mėnesį buvo pasirašyta licencinė sutartis gaminti ir parduoti Lenkijoje bet kokius šios markės komercinius automobilius, kurių keliamoji galia viršija 1,5 tonos. Netrukus Varšuvoje prasidėjo penkiatonių sunkvežimių „Saurer“ ir jų pagrindu sukurtų miesto bei priemiestinių autobusų „Saurer“ gamyba.

                              Bet Vilniaus autobusai „Saurer“ buvo pagaminti ne Varšuvoje! Vilnius pademonstravo savarankiškumа ir miestui reikalingas autobusų važiuokles užsisakė tiesiai Arbone. Dar 1985 metais Vilniaus senovinių automobilių klubas susisiekė su „Saurer“ gamykla ir gavo dokumentų kopijas, patvirtinančias, jog mūsų miestui buvo pagamintos 44 važiuoklės „Saurer 2BRD-P“, gautos 1931 metais. Iš šveicarijos, sumontavus laikinas kabinas vairuotojams iš faneros ir brezento, važiuoklės savo eiga atriedėjo iki paskyrimo vietos, o jau čia vietiniai meistrai pagamino jiems kėbulus. Taip buvo įprasta tuo laiku.

                              Pirmus kelis naujus autobusus, priklausiusius privataus kapitalo įmonei, pavadintai „Miesto ir tarpmiestinių autobusų komunikacijos bendrovė“ (lenkiška abreviatūra TOMMAK), Katedros aikštėje pašventino kunigas, ir jie pradėjo reguliarų darbа Vilniaus gatvėse. Jau 1932 metų sausio mėnesį, kasdien į maršrutus išvažiuojant vidutiniškai 28 autobusams, buvo vežta 452 tūkstančiai keleivių. Vienos tarpstotės važiavimas kainavo 10 grašių, o nuo stoties iki žvėryno buvo galima nuvažiuoti už 80 grašių. Brangus malonumas – juk tada tiek kainavo pietūs valgykloje.

                              Bendrovė turėjo savo garažа, įsikūrusį Savanorių prospekte, kur vėliau, jau tarybiniais metais, veikė Vilniaus ATį-2. čia zaurerius remontuodavo, perdirbdavo ir atnaujindavo jų kampuotus kėbulus.

                              Vilniaus miesto maršrutams skirtų autobusų važiuoklės (bazė – 4250 mm) turėjo 4 cilindrų 70 AG/1800 aps/min galingumo BOD modelio dyzelinius variklius, sublokuotus su daugiadiske sausa sankaba ir 4 laipsnių pavarų dėže. Sukimo momentas perduodamas į galinį tiltа kardano velenu. Mechaninis, su vakuuminiu stiprintuvu darbinis stabdys veikė visų ratų būgnus, o rankinis – tik galinius. „Saurer“ važiuoklės buvo solidžios konstrukcijos. Rėmas su lovio profilio lonžeronais, štampuotais iš plieninio lakšto, buvo sustiprintas 4 prikniedytais skersiniais (vartotojai niekados nesiskundė, kad ši konstrukcija yra per silpna). Autobusams skirtas rėmas buvo truputį pažemintas, su lonžeronais, išlenktais virš galinės ašies. Priekinė ir galinė pakaba – su pusiau elipsinėmis lingėmis, sujungtomis su rėmu pirštais, perkištais per tepimo nereikalaujančias plieno – gumos įvores. Ant „Trilex“ tipo ratų – 36x8,25 dydžio padangos.

                              Turėjusio 22 sėdimas vietas kėbulo karkasas medinis, apkaltas skarda. Dešiniajame jo šone buvo dvejos durys, maršruto numerį galėjai matyti priekyje virš stogo esančiame stačiakampiame žibinte, maršruto pavadinimа – virš priekinio stiklo įrengtuose irgi apšviečiamuose iš vidaus langeliuose bei šone virš priekinių durų. Autobusas, kuriame tilpo 30 keleivių, tuščias svėrė apie 6000-6600 kg. Beveik dešimtmetį Vilnius buvo vienas iš nedaugelio Lenkijos miestų, kur keleivius vežiojo vien dyzeliniai autobusai. Beje, „zaureriai“ buvo labai ekonomiški – suvartodavo 18–20 litrų degalų 100 kilometrų. Tad 100 litrų jų degalų bako pakakdavo ilgam. įdomi detalė, neretai minima prieškario laikus menančių senų vilniečių prisiminimuose – šiuos autobusus miestiečiai kažkodėl vadino „arbonais“, o ne tikruoju, ant radiatoriaus užrašytu vardu – „Saurer“.

                              Išstūmusi smulkius vežėjus iš miesto maršrutų, bendrovė TOMMAK vėliau priemiestiniams maršrutams aptarnauti Arbone įsigijo keletа didesnių autobusų važiuoklių „Saurer 4BLDP“ su 85 AG/1800 aps/min galios 6 cilindrų BLD modelio dyzeliais, kurioms pagamino šiek tiek kitokius, nei miesto autobusų, kėbulus. šis 45 keleiviams skirtas priemiestinis variantas buvo sunkesnis – svėrė 6909–7600 kg. Abiejų modelių – miesto ir priemiestinio – maksimalus greitis buvo panašus ir siekė 60 km/val (arba 76 ir 74 km/val su papildoma pagreitinančia pavara „Maybach“). Tačiau perimti priemiestinių ir užmiesčio maršrutų TOMMAK nepajėgė, juose daugumа sudarė kitiems verslininkams priklausę autobusai.

                              1939 metų rugsėjį lenkų kariškiai dalį autobusų rekvizavo savo reikmėms. Kai į Lenkijа įsiveržė Raudonoji armija, keliolika Vilniaus zaurerių su lenkų karininkais ir jų šeimų nariais kirto Lietuvos sienа ir buvo čia internuoti. šie autobusai vėliau grįžo į Vilnių.

                              Vilniaus mieste autobusai „Saurer“ sėkmingai važinėjo iki 1941 metų birželio 22-osios. Pirmųjų karo dienų sumaištyje dalį autobusų besitraukianti Raudonoji armija išsivarė, dalis liko Vilniuje, kur vėliau, vokiečių okupacijos pradžioje, buvo mėginta atnaujinti miesto susisiekimа. Antrojo pasaulinio karo audras išgyveno vienas „Saurer“. Jis dar kelerius metus važinėjo Vilniaus gatvėmis kartu su suremontuotais trofėjiniais autobusais."

                              Comment


                                #35
                                Parašė Romas Rodyti pranešimą
                                Iš 1957 m. buvusių 12 autobusų maršrutų iki 2008 m. išliko ar nežymiai pasikeitė šie:

                                2-as autobusų maršrutas tapo 4-u troleibusų maršrutu
                                3-as autobusų maršrutas tapo 5-u troleibusų maršrutu
                                4-as išliko be pakeitimų
                                8- as veikė labai ilgai, gal veikia ir dabar, bet į a.Panerius važiuoja iš Ž.Panerių
                                9-as iš esmės nepasikeitė, buvo pratęstas už Šeškinės į kitus "miegamuosius" rajonus
                                10-as iš esmės nepasikeitė, buvo pratęstas iki Fabijoniškių
                                11-as iš esmės nepasikeitė, buvo pratęstas iki Viršuliškių



                                Labai įdomu palyginti, kaip maršrutai keitėsi augant miestui XX a. 7- me dešimtmetyje (1957-1967), pvz.
                                1 -as autobusų maršrutas (po troleibusų linijos) atidarymo buvo pratęstas Cvirkos gatve iki Aerouosto (žr. Edmo schemą)
                                9as maršrutas dabar važiuoja į mažai kam žinomą kaimą Keturiasdešimt totorių iš Ž.Panerių, o ne iš Vilkpėdės į Justiniškes kaip buvo iki 1999-2000m. - taigi iš esmės pasikeitė ir netgi labai . 8as dar veikia - Ž.Paneriai - Vaidotai, o 11 apie 2004m. sutrumpintas iki Žveryno vietoje Viršuliškių.
                                Viešojo transporto temų rodyklė >>

                                Comment


                                  #36
                                  /\ kokia būdelė juokinga ten ant kampo stovėjo)) kaži, kam, gal reguliuotojui?.. nors šviesoforas tai jau yra.

                                  o čia iš 1960-ųjų "Švyturio":


                                  pirmojoje atpažįstu sankryžą prie Cvirkos skvero...
                                  Paskutinis taisė Romas; 2014.11.30, 23:32. Priežastis: Kopija iš temos "Vilnius sovietmečiu"

                                  Comment


                                    #37
                                    Vilniaus maršrutiniai taksi 1988



                                    Comment


                                      #38
                                      Paskutiniai Vilniaus Ikarusai:
                                      382 Ikarus 280.64 ZVO 368 1990m.

                                      607 Ikarus 260.37 EFB 704 1987m.

                                      Visi kiti 086, 280, 321- jau nurašyti
                                      Dar nurašė 098 Mercedes Benz 814D...
                                      Viešojo transporto temų rodyklė >>

                                      Comment


                                        #39

                                        Iš Liudo Verbliugevičiaus knygos "Lazdynai".

                                        Ei, jei forume jau yra, pasakykit, ištrinsiu...

                                        Comment


                                          #40
                                          Is laikrascio.Skoda 21Tr,Vilnius,liepa 2000m.Bandomieji vaziavimai.NN 354.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X