Viešojo transporto schemoje atkreipkite dėmesį š 8 troleibusų maršrutą - niekad nežinojau, kad pro Onos bažnyčią laidabraukiai važinėdavo...
Skelbimas
Collapse
No announcement yet.
[VLN] Vilniaus miesto viešojo transporto istorija
Collapse
X
-
Parašė vytauc Rodyti pranešimąViešojo transporto schemoje atkreipkite dėmesį š 8 troleibusų maršrutą - niekad nežinojau, kad pro Onos bažnyčią laidabraukiai važinėdavo...
Bet pažymėtos dvi autobusų stotys, viena - beveik kur ir dabar, o kita - Liepkalnio g., priemestinė.
Comment
-
Parašė Zorro Rodyti pranešimąŽirmūnų tiltas – rėminis gelžbetoninis tiltas per Nerį Vilniuje. Ilgis 210,4 m., plotis 20,8 m., aukštis 18 m.
Tiltas pastatytas 1965 m., projektą parengė tuomečio Leningrado projektavimo institutas „Promtransniiprojekt“. Rangovas – Vilniaus tiltų statybos valdyba. Tilto projekto autoriams ir statybininkams 1971 m. paskirta TSRS Ministrų Tarybos premija.
VIKIPEDIJA
Comment
-
Parašė Sula Rodyti pranešimąJie visai neseniai dar ten kursavo, berods iki 2002 m. ...
Comment
-
Вильна - Vilnius 1898
Rusiškas tinkalpis apie Vilnių
http://www.vilnius.skynet.lt/vilna_1898.html
Toje nuorodoje galima pasididinti atskiras miesto dalis
Comment
-
Vilnius 1898
Keli žemėlapio fragmentai.
Linijos turbūt rodo "konkės" maršrutus
Lukiškės ir Georgijaus (Jurgio) prospektas
Senamiestis ir Užupis
http://www.vilnius.skynet.lt/vilna_1898.html
Comment
-
Vilnius 1957
Labai retas planas
Gatvės dar gana tiksliai sužymėtos
Paimtas iš http://www.vilnius.skynet.lt/karta_vilnius-1957.html
Patalpino Анатолий (Anatolijus)
Paspaudus nuorodas galima pamatyti ir išdidintas atskiras miesto dalis
Comment
-
Vilnius 1957
Vilniaus transporto maršrutai
http://www.vilnius.skynet.lt/karta_vilnius-1957.html
Buvo tik 2-as troleibusų maršrutas Stotis - Antakalnis
Vėliau atsiradęs 1-as maršrutas Stotis - Žvėrynas dubliavo tuometinio autobusų maršruto trasą.
Comment
-
Iš 1957 m. buvusių 12 autobusų maršrutų iki 2008 m. išliko ar nežymiai pasikeitė šie:
2-as autobusų maršrutas tapo 4-u troleibusų maršrutu
3-as autobusų maršrutas tapo 5-u troleibusų maršrutu
4-as išliko be pakeitimų
8- as veikė labai ilgai, gal veikia ir dabar, bet į a.Panerius važiuoja iš Ž.Panerių
9-as iš esmės nepasikeitė, buvo pratęstas už Šeškinės į kitus "miegamuosius" rajonus
10-as iš esmės nepasikeitė, buvo pratęstas iki Fabijoniškių
11-as iš esmės nepasikeitė, buvo pratęstas iki Viršuliškių
Labai įdomu palyginti, kaip maršrutai keitėsi augant miestui XX a. 7- me dešimtmetyje (1957-1967), pvz.
1 -as autobusų maršrutas (po troleibusų linijos) atidarymo buvo pratęstas Cvirkos gatve iki Aerouosto (žr. Edmo schemą)
Parašė Edmas Rodyti pranešimąTransportas tarp 1960 ir 1970 m. Kas galėtų pasakyti tiksliau?
Comment
-
Šiame puslapyje yra daug planų iš Skynet.lt
Jų forumas apie Vilnių - http://vilnius.fastbb.ru/
Ten yra nemažai nuotraukų iš šio tinklapio (mūsų fotografuotų ar skanuotų)
Beje, pastarasis Edmo pateiktas planas irgi ten pateko:
Tema "Маршруты общественного транспорта" (Visuomeninio transporto maršrutai)
Схема транспорта, как я понимаю второй половины 60-ых.
Подобрал на miestai.net
Comment
-
Parašė rat Rodyti pranešimąGeriau tokie skylėti "gražuoliai" su nulaužytais turėklais ir į kuriuos reikia keturiom įlipt?
Comment
-
Vilniaus tarpukario autobusas
Nuotraukos aprašymas:
Autobusas: Saurer, Šveicarija
Linija: Plac Orzeszkowej - Jerozolimka - Werki (Savivaldybės a. - Jeruzalė - Verkiai)
Kryžkelė: Gulbiny 5 km / Werki 1 km (kažkur Santariškėse: Gulbinai - 5 km / Verkiai 1 km)
(C): Tomek Wiśniewski
Daugiau nuotraukų tinklapyje Bagnówka : http://www.bagnowka.com/index.php?m=atoz&g=3100
Comment
-
Parašė Romas Rodyti pranešimąVilniaus tarpukario autobusas
http://img.photobucket.com/albums/v4...utobus193X.jpg
Nuotraukos aprašymas:
Autobusas: Saurer, Šveicarija
Linija: Plac Orzeszkowej - Jerozolimka - Werki (Savivaldybės a. - Jeruzalė - Verkiai)
Kryžkelė: Gulbiny 5 km / Werki 1 km (kažkur Santariškėse: Gulbinai - 5 km / Verkiai 1 km)
(C): Tomek Wiśniewski
Daugiau nuotraukų tinklapyje Bagnówka : http://www.bagnowka.com/index.php?m=atoz&g=3100
Comment
-
Parašė Romas Rodyti pranešimąVilniaus tarpukario autobusas
Nuotraukos aprašymas:
Autobusas: Saurer, Šveicarija
Linija: Plac Orzeszkowej - Jerozolimka - Werki (Savivaldybės a. - Jeruzalė - Verkiai)
Kryžkelė: Gulbiny 5 km / Werki 1 km (kažkur Santariškėse: Gulbinai - 5 km / Verkiai 1 km)
(C): Tomek Wiśniewski
Daugiau nuotraukų tinklapyje Bagnówka : http://www.bagnowka.com/index.php?m=atoz&g=3100
O cia istorija apie ju era Vilniuje:
Kitas Vilniaus miesto visuomeninio transporto raidos etapas prasidėjo 1932 metais, kai į visus miesto autobusų maršrutus išriedėjo nauji „Saurer“ markės dyzeliniai autobusai.
Grįžtelėkime šiek tiek atgal. Taip susiklostė, kad praėjusio amžiaus trečiojo dešimtmečio pabaigoje Lenkija (o Vilnius, žinia, buvo lenkų jėga atplėštas nuo Lietuvos Respublikos ir buvo lenkiškos Vilniaus vaivadijos centru) užmezgė gana tamprius ryšius su šveicarų firmomis. šalies automobilizacijos srityje tada stambiausio automobilių gamintojo - Lenkijos valstybinio pramonės koncerno „Panstwowe Zaklady Inžynerii“ - ryšiai su automobilių gamybos firma „Saurer“ iš šveicarijos Arbono miesto pasidarė itin glaudūs, kai 1930 metų gegužės mėnesį buvo pasirašyta licencinė sutartis gaminti ir parduoti Lenkijoje bet kokius šios markės komercinius automobilius, kurių keliamoji galia viršija 1,5 tonos. Netrukus Varšuvoje prasidėjo penkiatonių sunkvežimių „Saurer“ ir jų pagrindu sukurtų miesto bei priemiestinių autobusų „Saurer“ gamyba.
Bet Vilniaus autobusai „Saurer“ buvo pagaminti ne Varšuvoje! Vilnius pademonstravo savarankiškumа ir miestui reikalingas autobusų važiuokles užsisakė tiesiai Arbone. Dar 1985 metais Vilniaus senovinių automobilių klubas susisiekė su „Saurer“ gamykla ir gavo dokumentų kopijas, patvirtinančias, jog mūsų miestui buvo pagamintos 44 važiuoklės „Saurer 2BRD-P“, gautos 1931 metais. Iš šveicarijos, sumontavus laikinas kabinas vairuotojams iš faneros ir brezento, važiuoklės savo eiga atriedėjo iki paskyrimo vietos, o jau čia vietiniai meistrai pagamino jiems kėbulus. Taip buvo įprasta tuo laiku.
Pirmus kelis naujus autobusus, priklausiusius privataus kapitalo įmonei, pavadintai „Miesto ir tarpmiestinių autobusų komunikacijos bendrovė“ (lenkiška abreviatūra TOMMAK), Katedros aikštėje pašventino kunigas, ir jie pradėjo reguliarų darbа Vilniaus gatvėse. Jau 1932 metų sausio mėnesį, kasdien į maršrutus išvažiuojant vidutiniškai 28 autobusams, buvo vežta 452 tūkstančiai keleivių. Vienos tarpstotės važiavimas kainavo 10 grašių, o nuo stoties iki žvėryno buvo galima nuvažiuoti už 80 grašių. Brangus malonumas – juk tada tiek kainavo pietūs valgykloje.
Bendrovė turėjo savo garažа, įsikūrusį Savanorių prospekte, kur vėliau, jau tarybiniais metais, veikė Vilniaus ATį-2. čia zaurerius remontuodavo, perdirbdavo ir atnaujindavo jų kampuotus kėbulus.
Vilniaus miesto maršrutams skirtų autobusų važiuoklės (bazė – 4250 mm) turėjo 4 cilindrų 70 AG/1800 aps/min galingumo BOD modelio dyzelinius variklius, sublokuotus su daugiadiske sausa sankaba ir 4 laipsnių pavarų dėže. Sukimo momentas perduodamas į galinį tiltа kardano velenu. Mechaninis, su vakuuminiu stiprintuvu darbinis stabdys veikė visų ratų būgnus, o rankinis – tik galinius. „Saurer“ važiuoklės buvo solidžios konstrukcijos. Rėmas su lovio profilio lonžeronais, štampuotais iš plieninio lakšto, buvo sustiprintas 4 prikniedytais skersiniais (vartotojai niekados nesiskundė, kad ši konstrukcija yra per silpna). Autobusams skirtas rėmas buvo truputį pažemintas, su lonžeronais, išlenktais virš galinės ašies. Priekinė ir galinė pakaba – su pusiau elipsinėmis lingėmis, sujungtomis su rėmu pirštais, perkištais per tepimo nereikalaujančias plieno – gumos įvores. Ant „Trilex“ tipo ratų – 36x8,25 dydžio padangos.
Turėjusio 22 sėdimas vietas kėbulo karkasas medinis, apkaltas skarda. Dešiniajame jo šone buvo dvejos durys, maršruto numerį galėjai matyti priekyje virš stogo esančiame stačiakampiame žibinte, maršruto pavadinimа – virš priekinio stiklo įrengtuose irgi apšviečiamuose iš vidaus langeliuose bei šone virš priekinių durų. Autobusas, kuriame tilpo 30 keleivių, tuščias svėrė apie 6000-6600 kg. Beveik dešimtmetį Vilnius buvo vienas iš nedaugelio Lenkijos miestų, kur keleivius vežiojo vien dyzeliniai autobusai. Beje, „zaureriai“ buvo labai ekonomiški – suvartodavo 18–20 litrų degalų 100 kilometrų. Tad 100 litrų jų degalų bako pakakdavo ilgam. įdomi detalė, neretai minima prieškario laikus menančių senų vilniečių prisiminimuose – šiuos autobusus miestiečiai kažkodėl vadino „arbonais“, o ne tikruoju, ant radiatoriaus užrašytu vardu – „Saurer“.
Išstūmusi smulkius vežėjus iš miesto maršrutų, bendrovė TOMMAK vėliau priemiestiniams maršrutams aptarnauti Arbone įsigijo keletа didesnių autobusų važiuoklių „Saurer 4BLDP“ su 85 AG/1800 aps/min galios 6 cilindrų BLD modelio dyzeliais, kurioms pagamino šiek tiek kitokius, nei miesto autobusų, kėbulus. šis 45 keleiviams skirtas priemiestinis variantas buvo sunkesnis – svėrė 6909–7600 kg. Abiejų modelių – miesto ir priemiestinio – maksimalus greitis buvo panašus ir siekė 60 km/val (arba 76 ir 74 km/val su papildoma pagreitinančia pavara „Maybach“). Tačiau perimti priemiestinių ir užmiesčio maršrutų TOMMAK nepajėgė, juose daugumа sudarė kitiems verslininkams priklausę autobusai.
1939 metų rugsėjį lenkų kariškiai dalį autobusų rekvizavo savo reikmėms. Kai į Lenkijа įsiveržė Raudonoji armija, keliolika Vilniaus zaurerių su lenkų karininkais ir jų šeimų nariais kirto Lietuvos sienа ir buvo čia internuoti. šie autobusai vėliau grįžo į Vilnių.
Vilniaus mieste autobusai „Saurer“ sėkmingai važinėjo iki 1941 metų birželio 22-osios. Pirmųjų karo dienų sumaištyje dalį autobusų besitraukianti Raudonoji armija išsivarė, dalis liko Vilniuje, kur vėliau, vokiečių okupacijos pradžioje, buvo mėginta atnaujinti miesto susisiekimа. Antrojo pasaulinio karo audras išgyveno vienas „Saurer“. Jis dar kelerius metus važinėjo Vilniaus gatvėmis kartu su suremontuotais trofėjiniais autobusais."
Comment
-
Parašė Romas Rodyti pranešimąIš 1957 m. buvusių 12 autobusų maršrutų iki 2008 m. išliko ar nežymiai pasikeitė šie:
2-as autobusų maršrutas tapo 4-u troleibusų maršrutu
3-as autobusų maršrutas tapo 5-u troleibusų maršrutu
4-as išliko be pakeitimų
8- as veikė labai ilgai, gal veikia ir dabar, bet į a.Panerius važiuoja iš Ž.Panerių
9-as iš esmės nepasikeitė, buvo pratęstas už Šeškinės į kitus "miegamuosius" rajonus
10-as iš esmės nepasikeitė, buvo pratęstas iki Fabijoniškių
11-as iš esmės nepasikeitė, buvo pratęstas iki Viršuliškių
Labai įdomu palyginti, kaip maršrutai keitėsi augant miestui XX a. 7- me dešimtmetyje (1957-1967), pvz.
1 -as autobusų maršrutas (po troleibusų linijos) atidarymo buvo pratęstas Cvirkos gatve iki Aerouosto (žr. Edmo schemą)
Comment
Comment