Tai aš nieko apie kontrabandinius degalus, mokesčių nemokėjimą, KET nesilaikymą nekalbu. Bet privalumų jie turi, tarap kurių ir važinėjimas kada reikia, o ne pagal ne visada protingus grafikus.
Kokiu būdu mikriukų ir troleibusų panaikinimas, maršrutų su keliais persėdimais ir kelių šimtų metrų vaikščiojimais iki stotelių privilios "ne tik pensininkus ir studentus"?
O reiktų: atnaujinti autobusų ir troleibusų parką, padaryti patogesnius maršrutus (su mažiau, o ne daugiau persėdimų), piko metu važiuoti tankiau ir siųsti talpesnius autobusus ir troleibusus, padaryti normalų valandinį bilietą (o ne pusės valandos, kuriam užprogramuota, kad jo nepakaks), grąžinti priekinių durų tvarką (t.y. padaryti tokią kaip Kaune), kai kuriose vietose (bent jau stotyse, oro uoste ir pan.) pastatyti popierinių bilietų automatus ir daugmaž viskas.
Bet juk nieko iš šių dalykų daryti nesiruošiama. Juk taip nuobodu, be polėkio ir nezuokiška.
Tas ir yra daroma, atnaujinimas pagal galimybes parkas, A juostų tinklas plečiamas, elektroninis bilietas atsirado. Tik tam reikia daugiau pinigų, o tie privatūs vežėjai, nemokėdami mokesčių ir pažeidinėdami KET ir nusiima dalį VT pinigų. Labai klasikinė situacija, mikriukas sustoja prieš sankryžą išleisti žmogaus, tada per geltoną/raudoną pravažiuoja sankryžą, o už jo likęs stovėti autobusas sugaišta daug laiko. Atitinkamai ir gaunam tokias išvadas, kad autobusai per lėti ar vėluoja atvažiuoti. Neįsivaizduoju tokio modelio bet kurioje Vakarų Europos šalyje.
Aš nekalbu, kad jie gali važinėti tik miesto centre ir jų visiškai reguliuoti nereikia. Esmė, kad jie gali papildyti miesto VT sistemą ir duoti papildomų pajėgumų ten ir tada kai jų trūksta (t.y. tiek priemiesčiuose, kur jie puikiausiai gali privešti iki miesto, tik čia gali tekti subsidijuoti, tiek piko metu miesto centre, kai autobusai su troleibusais nesusitvarko su srautu ar tiesiog nevažiuoja). Grynai iš praktinės pusės, manau, kad ir centre piko metu mikriukų vis dar reikia, bent iki tol kol troleibusai su autobusais sugebės susitvarkyti su srautu (nes dabar dažnai arba būdavo tragiškai perpildyti arba išvis tada kada reikia neatvažiuodavo).
Na va, pagaliau pasakei apie ką konkrečiai kalbi.
Taip, kodėl gi ne. Mikriukai galėtų papildyti VVT tuomet, kai to tikrai labai reikia. Su dviem sąlygom: jie turės bendrą bilietą ir laikysis aiškių taisyklių - stos tik tam skirtose vietose, laikysis KET.
Tas ir yra daroma, atnaujinimas pagal galimybes parkas, A juostų tinklas plečiamas, elektroninis bilietas atsirado. Tik tam reikia daugiau pinigų, o tie privatūs vežėjai, nemokėdami mokesčių ir pažeidinėdami KET ir nusiima dalį VT pinigų. Labai klasikinė situacija, mikriukas sustoja prieš sankryžą išleisti žmogaus, tada per geltoną/raudoną pravažiuoja sankryžą, o už jo likęs stovėti autobusas sugaišta daug laiko. Atitinkamai ir gaunam tokias išvadas, kad autobusai per lėti ar vėluoja atvažiuoti. Neįsivaizduoju tokio modelio bet kurioje Vakarų Europos šalyje.
A juostų tinklas plečiamas tik greitųjų autobusų piaro dėka. Kai pernai į savivaldybę kreipiausi su siūlymu plėsti A juostų tinklą, mane gražiai pasiuntė, sakydami, kad nėra už ką. O iš tiesų nebuvo politinės valios. E. bilietas atsirado, bet dar yra labai daug projekto įgyvendinimo spragų: stotelėse švieslentės neveikia, transporto priemonėse įrengti bilietų spausdintuvai nenaudojami ir neseniai įrengti popierinių bilietų elektroniniai komposteriai leidžia manyti, kad tie spausdintuvai ir toliau bus nenaudojami.
Iš kur tu žinai, kad privatūs vežėjai nemoka mokesčių? Kur įrodymai? KET pažeidinėja ir troleibusų bei autobusų vairuotojai.
Aš esu už tai, kad maršrutiniai taksi išliktų ir būtų integruoti į maršrutų sistemą: stotų tik stotelėse, važiuotų pagal griežtą tvarkaraštį, būtų ta pati bilietų sistema. Maršrutiniai taksi labai naudingi miestų pakraščiuose kaip privežamieji maršrutai. O dabar jie bus panaikinti, bet alternatyvos savivaldybė nepasiūlys. Pvz., Salininkai vietoje 11 reisų piko metu dabar turės tik 5 reisus (maršrutiniai taksi + 2 autobusų maršrutai).
www.nvtka.lt - Nacionalinė viešojo transporto keleivių asociacija. Tapk ir tu jos dalimi!
Tas ir yra daroma, atnaujinimas pagal galimybes parkas, A juostų tinklas plečiamas, elektroninis bilietas atsirado.
Atnaujinamas parkas? Troleibusai (kurie bent jau vizualiai veža labai didelę dalį srauto) piktybiškai neatnaujinami ir jau ne tik baisiai atrodo, bet ir lūžta nuolat dėl ko tiesiog nebeatvažiuoja ir dar užkemša gatves. Aišku, žinau, kad juos nori naikinti, bet tai yra dar baisiau.
Taip, kodėl gi ne. Mikriukai galėtų papildyti VVT tuomet, kai to tikrai labai reikia. Su dviem sąlygom: jie turės bendrą bilietą ir laikysis aiškių taisyklių - stos tik tam skirtose vietose, laikysis KET.
Visiškai pritariu. Bet tai ir reikėjo spręsti kokiu nors būdu, o ne bukai ant kažko supykus uždrausti ir pasakyti, kad mikriukai važiuos arba priemiesčiuose arba niekur.
Dėl troleibusų niekas neaišku ir nėra nuspręsta. T.y. kai nutiesim bent vieną tramvajaus juostą, tada gal galima bus rimčiau kalbėti apie troleibusų naikinimą. Ir čia tai nesusiję su dabartine pertvarka.
Troleibusų naikinimas vyksta pamažu - nieko neivestuojant į juos.
Visiškai pritariu. Bet tai ir reikėjo spręsti kokiu nors būdu, o ne bukai ant kažko supykus uždrausti ir pasakyti, kad mikriukai važiuos arba priemiesčiuose arba niekur.
Esant problemoms manau savivaldybė laisvai galėtų kreiptis pagalbos į privatininkus. Esat problemoms. O ar jos bus - dar nežinome.
Kitas dalykas, tiek, kiek yra mikriukų dabar mieste, tikrai būtų per daug kelių maršrutų papildymui. Tai reiškia, kad kiti gali laisvai aptarnauti privežamuosius maršrutus. Juk savivaldybė kompensuos dalį, sudarys ilgalaikes sutartis ir t.t. Patys mikriukų atstovai prisimelavo ir gavo dabar ką nori - nei naujų konkursų, nei pratęstų sutarčių.
Grynai iš praktinės pusės, manau, kad ir centre piko metu mikriukų vis dar reikia, bent iki tol kol troleibusai su autobusais sugebės susitvarkyti su srautu (nes dabar dažnai arba būdavo tragiškai perpildyti arba išvis tada kada reikia neatvažiuodavo).
Yra visiškai nelogiška centre piko (kai maksimalus keleivių skaičius, ir maksimaliai apkrautos gatvės) metu naudoti mikrūškes.
Esant problemoms manau savivaldybė laisvai galėtų kreiptis pagalbos į privatininkus. Esat problemoms. O ar jos bus - dar nežinome.
Kitas dalykas, tiek, kiek yra mikriukų dabar mieste, tikrai būtų per daug kelių maršrutų papildymui. Tai reiškia, kad kiti gali laisvai aptarnauti privežamuosius maršrutus. Juk savivaldybė kompensuos dalį, sudarys ilgalaikes sutartis ir t.t. Patys mikriukų atstovai prisimelavo ir gavo dabar ką nori - nei naujų konkursų, nei pratęstų sutarčių.
Toks eksperimentas gali būti pakankamai skausmingas. Aš netgi bijau pamatyti jo rezultatus, nes panašu, kad gali būti kaip su e-bilieto keitimo eksperimentu.
Taip. Bet tai nuo pat pradžių reikėjo normaliai viską organizuoti, o ne bukai užsispirti "privežamieji maršrutai arba nieko". Sunaikinti labai lengva, o atkurti kai prireiks gali ir nebepavykti.
Ar tai yra naikinimas? Aš tai pavadinčiau pasvertu investavimu. Apie tai jau kalbėta milijardą kartų šioje temoje, ištisi puslapiai prikomentuoti.
Aš tai pavadinčiau visišku neinvestavimu. Tik simboliškai buvo nupirkti keli "Amberiai", o po to visiškai nieko, tik prasidėjo kalbos apie visišką jų naikinimą (nors tada buvo garsiai PR'inamasi, koks tai pasiekimas ir kaip jais troleibusų parką atnaujins. Zuokas... ). Didžioji dalis troleibusų yra nuo sovietmečio atlikę Škodos, kurios tiesiogine to žodžio prasme kartais jau gatvėje užsidega arba variklis užsilenkia vos iš stotelės pajudėjus.
Yra visiškai nelogiška centre piko (kai maksimalus keleivių skaičius, ir maksimaliai apkrautos gatvės) metu naudoti mikrūškes.
Bet, o ką daryti jei autobusai su troleibusais dėl kažkokių priežasčių nesusitvarko arba tiesiog piko metu 20 minučių neatvažiuoja? Liepti keleiviams laukti, nes taip reikia ir savivaldybei atrodo logiška?
Toks eksperimentas gali būti pakankamai skausmingas. Aš netgi bijau pamatyti jo rezultatus, nes panašu, kad gali būti kaip su e-bilieto keitimo eksperimentu.
Taip. Bet tai nuo pat pradžių reikėjo normaliai viską organizuoti, o ne bukai užsispirti "privežamieji maršrutai arba nieko". Sunaikinti labai lengva, o atkurti kai prireiks gali ir nebepavykti.
Aš tai pavadinčiau visišku neinvestavimu. Tik simboliškai buvo nupirkti keli "Amberiai", o po to visiškai nieko, tik prasidėjo kalbos apie visišką jų naikinimą (nors tada buvo garsiai PR'inamasi, koks tai pasiekimas ir kaip jais troleibusų parką atnaujins. Zuokas... ). Didžioji dalis troleibusų yra nuo sovietmečio atlikę Škodos, kurios tiesiogine to žodžio prasme kartais jau gatvėje užsidega arba variklis užsilenkia vos iš stotelės pajudėjus.
Bet, o ką daryti jei autobusai su troleibusais dėl kažkokių priežasčių nesusitvarko arba tiesiog piko metu 20 minučių neatvažiuoja? Liepti keleiviams laukti, nes taip reikia ir savivaldybei atrodo logiška?
Pasak VVT atstovų, parkas yra visiškai pajėgus perimti tuos 5% keleivių, kurie nebesinaudos mikriukais. Tad aš čia kažkokios bėdos nematau, ypač jeigu buvo normaliai suderinti tvarkaraščiai. Ir vėl gi - tą patį mes pamatysim jau po savaitės. Pirmomis dienomis jau bus aišku kur trūksta naujų autobusų ar troleibusų ir kur ne. Be to, iki rugsėjo, kuomet prasidės tikrasis pikas, dar daug laiko.
Neinvestavimu į troleibusus tą galima padaryt. Investavimas į visą parką, bet kokiu atveju, vyksta. Na, prasidėjo bent jau tai tikrai.
Kaip jau buvo pranešta svetainėje, 2013 m. gegužės 10 d. į Vilniaus miesto merą Artūrą Zuoką ir Lietuvos Respublikos susisiekimo ministrą Rimantą Sinkevičių kreipėsi Tarptautinės viešojo transporto asociacijos, vienijančios 3 400 narių organizacijų iš 92 šalių, generalinis sekretorius Alain Flausch.
Kreipimesi buvo išreikštas susirūpinimas ketinimais Vilniuje naikinti troleibusų sistemą ir nusistebėta dėl to, kad ją ketinama keisti tramvajų sistema, kuri ir brangesnė, ir turės mažiau galimybių, lyginant su troleibusų sistema. Taip pat siūloma visokeriopa pagalba atnaujinant troleibusų sistemą.
Nepraėjo net du mėnesiai, ir Vilniaus miesto savivaldybė paruošė atsakymą (taip pat pateikiamas ir Susisiekimo ministerijos atsakymas).
Kaip jau buvo pranešta svetainėje, 2013 m. gegužės 10 d. į Vilniaus miesto merą Artūrą Zuoką ir Lietuvos Respublikos susisiekimo ministrą Rimantą Sinkevičių kreipėsi Tarptautinės viešojo transporto asociacijos, vienijančios 3 400 narių organizacijų iš 92 šalių, generalinis sekretorius Alain Flausch.
Kreipimesi buvo išreikštas susirūpinimas ketinimais Vilniuje naikinti troleibusų sistemą ir nusistebėta dėl to, kad ją ketinama keisti tramvajų sistema, kuri ir brangesnė, ir turės mažiau galimybių, lyginant su troleibusų sistema. Taip pat siūloma visokeriopa pagalba atnaujinant troleibusų sistemą.
Nepraėjo net du mėnesiai, ir Vilniaus miesto savivaldybė paruošė atsakymą (taip pat pateikiamas ir Susisiekimo ministerijos atsakymas).
Na labai "rimti" argumentai: troleibusus reikia naikinti, nes į jų infrastruktūrą ir parką labai ilgai neinvestuota ir viskas lūžta ir griūna (o neinvestuota, nes reikia naikinti ), o be to "kontaktinis tinklas negražiai atrodo"...
Vietoje to pasiūlomi elektriniai autobusai su baterijomis.
Ačiū. Pastebėjau žemėlapyje gan keista, dalyką. Jame yra nurodyta linija rodanti Vilniaus miesto teritoriją, tačiau joje Nemėžis, Rudamina yra pažymėti kaip miesto dalis, nors ji priklauso jau Vilniaus rajonui. Ar aš kažką ne taip supratau?
Comment