Tai, kad Lietuvoje be nuosavo automobilio neišsiversi gyvendamas rajono centre, nes pavyzdžiui į darbą reikia važiuoti 20 arba 50 km į kokį rajono kaimą arba iš kaimo į rajono centrą, arba į kitą miestą, o VT rytinio nėra, nes tokiu maršrutu realiai važiuotų 3-4 žmonės (o kur dar atostogos, laisvos dienos numatytos įstatymu ir t.t.) kas dotuos atuobusą kuriuo važinėtų 1-5 žmonės kasdien ir koks tikslas leisti autobusą dėl kelių žmonių? Taik kaip šiuo atveju be nuosavo automobilio?
Skelbimas
Collapse
No announcement yet.
Darnus judumas. Viešasis transportas ir dviračiai ar nuosavas automobilis
Collapse
X
-
Parašė lietus Rodyti pranešimąTai, kad Lietuvoje be nuosavo automobilio neišsiversi gyvendamas rajono centre, nes pavyzdžiui į darbą reikia važiuoti 20 arba 50 km į kokį rajono kaimą arba iš kaimo į rajono centrą, arba į kitą miestą, o VT rytinio nėra, nes tokiu maršrutu realiai važiuotų 3-4 žmonės (o kur dar atostogos, laisvos dienos numatytos įstatymu ir t.t.) kas dotuos atuobusą kuriuo važinėtų 1-5 žmonės kasdien ir koks tikslas leisti autobusą dėl kelių žmonių? Taik kaip šiuo atveju be nuosavo automobilio?
Comment
-
Parašė sleader Rodyti pranešimąRealybėje neįgyvendinamas variantas. Kaip galima bendro naudojimo aikštelėje prisiskirti kažkokias stovėjimo vietas. Ar tuomet daugiabutyje, kurio bendrosios gyventojų nuosavybės stovėjimo aikštelėje yra 100 vietų, niekas negalėtų turėti automobilio? Ir kiek stovėjimo vietų yra gyventojo privačioje valdoje, kurioje stovi jo namas?
Comment
-
Parašė LetteredNe juokai, nepatikimumas svarbi priežastis, kodėl žmonės renkasi nuosavą transportą arba bent jau mikrobus.
Autobusui patekus į avariją ar sugedus, gali iš karto persėsti į kitą autobusą/troleibusą. Jeigu eismo įvykis įvyksta ten, kur VT kursuoja nedažnai, gali, galų gale, čia pat išsikviesti taksi ir dar spėti į darbą/mokslus. Tuo tarpu sugedus/patekus į avariją nuosavam automobiliui, vairuotojas jau praranda nemažai laiko, nes tenka aiškintis dėl avarijos, pildyti deklaracijas, jei reikia, kviesti policiją, laukti, kol atvažiuos techninė pagalba ir pan. Tiesiog prarandamas laikas. Gal viršininkas ir atleidžia, jei į darbą vėluojama ne dėl savo kaltės. Bet šiuo atveju tiesiog bandau įrodyti, kad VT ne visuomet yra nepatikimas.
Taip, kartais neįvykdomas vienas ar kitas reisas. Bet tikrai ne taip dažnai, kaip tai teigia autobusas36.
Comment
-
Parašė autobusas36 Rodyti pranešimąŽmonės gyvenantys miesto pakraštyje nėra kalti, kad jiems ten suteikė savivaldybė ir vyriausybė gyvenamuosius plotus ar žemės sklypus pasistatyti namus. O dėl VT tai žmonės juo važinėja tik iš tų vietų, kur nėra normalaus VT transporto. Pažįstu daug žmonių, kuriems iki artimiausios stotelės reikia eiti net 4 km. Europos parko g., nes pas juos VT nevažiuoja. Ir kol VT nevažiuos ten kur gyvenama tol iš mašinų nepersės nei vienas žmogus. Aš dėl VT nekursavimo buvau priverstas įsigyti mašiną, nes manęs netenkina jo kursavimas, nes man reikalingu metu pagal mano darbo laiką jis nevažiuoja ir nekursuoja.
Visgi taip, susisiekimas daug kur nėra pakankamas ir patikimas.
Parašė sleader Rodyti pranešimąTai kaip toks mokestis vadintųsi? Jeigu tai yra infrastruktūros naudojimo mokestis, tuomet neturi būti jokių išimčių pagal galią. Infrastruktūra dėvisi nepriklausomai ar tai 300 ag transporto priemonė, ar tai 50 ag transportas. Čia svarbi ir t.p. masė. Net jeigu ir lenkiant link ekologinio mokesčio, t.p. galia neturi jokio tiesioginio ryšio su mokesčio dydžiu.
Parašė lietus Rodyti pranešimąTai, kad Lietuvoje be nuosavo automobilio neišsiversi gyvendamas rajono centre, nes pavyzdžiui į darbą reikia važiuoti 20 arba 50 km į kokį rajono kaimą arba iš kaimo į rajono centrą, arba į kitą miestą, o VT rytinio nėra, nes tokiu maršrutu realiai važiuotų 3-4 žmonės (o kur dar atostogos, laisvos dienos numatytos įstatymu ir t.t.) kas dotuos atuobusą kuriuo važinėtų 1-5 žmonės kasdien ir koks tikslas leisti autobusą dėl kelių žmonių? Taik kaip šiuo atveju be nuosavo automobilio?Paskutinis taisė Mettal; 2013.02.05, 21:24. Priežastis: Išimta pranešimo dalis, atsakanti į pašalintą žinutę kita tema.
Comment
-
Parašė Al1 Rodyti pranešimąMoka ir važiuoja. Dar kartą kartoju, kad akcizai nepadengia kelių infrastruktūros išlaikymo mokesčių.
Kelių fondas dabar nesiekia milijardo. Kitos lėšos - iš ES fondų. Plius kelių mokestis.
Savivaldybių gatvės iš akcizo neremontuojamas, jis į jų biudžetus nepatenka.
Comment
-
Parašė Sula Rodyti pranešimąAkcizai iš degalų - 1,7 mld. Lt - iš viso neaišku ką dengia (čia yra rimta problema).
Kelių fondas dabar nesiekia milijardo. Kitos lėšos - iš ES fondų. Plius kelių mokestis.
Savivaldybių gatvės iš akcizo neremontuojamas, jis į jų biudžetus nepatenka.
Comment
-
Na nereikia juokinti, kad žmonės pirktų brangesnį kurą degalinėse tik dėl to, jog žinotų, kur nueina mokesčiai... Juokingai naivu. Jei yra galimybė pirkti pigiau kontrabandą, tai ją ir pirks...
Kelių mokestis iš viso yra menkniekis, nes jį moka tik sunkusis transportas ir tik už važiavimą valtybiniais keliais. Rajoniniais važiavimas neapmokestintas, kaip ir miestų gatvėmis. Taip kad įskaičiavus, kiek gi realiai kainuoja rajoninių kelių bei gatvių remontas ir priežiūra, dar suma tikriausiai padvigubėtų ir siektų tą akcizo sumą.
Comment
-
Parašė Al1 Rodyti pranešimąNa nereikia juokinti, kad žmonės pirktų brangesnį kurą degalinėse tik dėl to, jog žinotų, kur nueina mokesčiai... Juokingai naivu. Jei yra galimybė pirkti pigiau kontrabandą, tai ją ir pirks...
Kelių mokestis iš viso yra menkniekis, nes jį moka tik sunkusis transportas ir tik už važiavimą valtybiniais keliais. Rajoniniais važiavimas neapmokestintas, kaip ir miestų gatvėmis. Taip kad įskaičiavus, kiek gi realiai kainuoja rajoninių kelių bei gatvių remontas ir priežiūra, dar suma tikriausiai padvigubėtų ir siektų tą akcizo sumą.
Comment
-
Jau tik nereikia pasakų apie tai, kad automobilio pakaba kenčia nuo tokių gatvių... litas nuo kiekvieno litro yra daug. Ir kas kas mėnesį išvažinėja bent 100 litrų sutaupo 100 litų. O per metus ir 1000 Lt. Taip kad jis tikrai nenorės atiduoti jų per akcizą valstybei, nes pakabą reikia remontuoti tik specialiai ją laužant, o duobytės gatvėse tikrai nepadaro žalos už 1000 Lt.
Automobilis Lietuvoje yra per pigus malonumas, todėl jų tiek ir priviso.
Comment
-
Parašė dainiauskas Rodyti pranešimąBet kokiu atveju man patiko kažkurio forumiečio komentaras, kad greitųjų maršrutų įvedimas yra ko gero pirmasis didesnis pasikeitimas VVT nuo nepriklausomybės.
Beje, greitųjų maršrutų kadaise buvo tikrai nemažai, bet kažkodėl tai dabar iš jų išliko vienintelis 74, ir tai jam pastaraisiais metais pridėjo porą stotelių. Kiti maršrutai arba tiesiog panaikinti, arba tapo "lėtaisiais"- pradėjo stoti visose stotelėse. Taigi greitieji maršrutai - tikrai ne naujiena, ir, deja, faktas, kad jie išnyko, nieko gero nežada ir dabartiniams pokyčiams. Tiesa, skirtumas yra- jeigu anksčiau greitieji maršrutai daugiausia buvo papildomi, pikiniai, skirti išvežti keleivius didžiausio keleivių srauto metu, dabar svarstoma greituosius padaryti pagrindiniais, o kitus maršrutus- tik privežančiais prie jų. Pažiūrėsim, kas iš to gausis.
Comment
-
Parašė Aleksio Rodyti pranešimąNet bendroje aikštelėje galima padalinti vietas. Kas liečia privačius namus - kiek projekte yra suplanuota vietų garaže, tiek ir mašinų turėsi. Nebuvo užplanuota vietos mašinos laikymui - eik iki autobuso. Nori pirkti dar vieną mašiną - paruošk naują projektą, surink daug parašų, sumokėk už parašus, už statybas, eik į autosaloną.
Parašė autobusas36Ne negali, nes 5 km. yra iki tos stotelės, bet jie nieko neišlošia nuėjęs iki stotelės Pagubės sodai, nes jau būna 36 pravažiavęs, o artimiausias būna tik po 8 val. O namo negali grįžti, nes pasiteisinimas, kad neatvažiavo autobusas mokyklos administracijos nejaudina visi mokiniai į mokyklą turi būti atvykę likus 15 min. iki pirmo skambučio į pamoką. O pirmas skambutis į pamoką būna 7:58 val.
Parašė Al1 Rodyti pranešimąInfrastruktūra dėvisi labiau, jei transporto priemonė galingesnė. Nes ir masė paprastai būna didesnė. O jei ir ne didesnė masė, tai galingesnis variklis degina daugiau kuro ir labiau teršia. Ir kuo senesnis bei galingesnis, tuo didesnė tarša.
Jeigu jai lenkti link taršos, tai galima apibrėžti pagal kuro tipą, taršos standartą (euro) arba tiesiog išmetamo co2 kiekį, nes kiekvienas automobilis savo tech. parametruose turi tikslius tokius duomenis.
Parašė Al1 Rodyti pranešimąJau tik nereikia pasakų apie tai, kad automobilio pakaba kenčia nuo tokių gatvių... litas nuo kiekvieno litro yra daug. Ir kas kas mėnesį išvažinėja bent 100 litrų sutaupo 100 litų. O per metus ir 1000 Lt. Taip kad jis tikrai nenorės atiduoti jų per akcizą valstybei, nes pakabą reikia remontuoti tik specialiai ją laužant, o duobytės gatvėse tikrai nepadaro žalos už 1000 Lt.
Automobilis Lietuvoje yra per pigus malonumas, todėl jų tiek ir priviso.
O dėl tos vietos, kurioje buvo minėtas akcizas. Jeigu jis visas patektų į KPPP, tai užtektų tos sumos infrastruktūros priežiūrai ir palaikymui. Tobulinimui vis tiek reikėtų papildomų šaltinių.Paskutinis taisė sleader; 2013.02.03, 23:20.
Comment
-
Parašė Al1 Rodyti pranešimąJau tik nereikia pasakų apie tai, kad automobilio pakaba kenčia nuo tokių gatvių... litas nuo kiekvieno litro yra daug. Ir kas kas mėnesį išvažinėja bent 100 litrų sutaupo 100 litų. O per metus ir 1000 Lt. Taip kad jis tikrai nenorės atiduoti jų per akcizą valstybei, nes pakabą reikia remontuoti tik specialiai ją laužant, o duobytės gatvėse tikrai nepadaro žalos už 1000 Lt.
Automobilis Lietuvoje yra per pigus malonumas, todėl jų tiek ir priviso.
Comment
-
Parašė Al1 Rodyti pranešimąD
Moka ir važiuoja. Dar kartą kartoju, kad akcizai nepadengia kelių infrastruktūros išlaikymo mokesčių.
Comment
-
Parašė ZuluDrag Rodyti pranešimąČia reikia prie problemos prieiti struktūriškai, o ne vien jėga - įrengti PR sistemą, daugiau stovėjimo aikštelių už nedidelį mokestį senamiesčio prieigose, tinkamai sureguliuoti VT srautus. Tada galima apmokestinti į mokamo stovėjimo zoną įeinančius kiemus, paliekant gyventojams galimybę vieną transporto priemonę statyti išsiėmus leidimą už simbolinę kainą, kad nekiltų pagundos šeimoje turėti po du, tris ar net penkis automobilius. O parkavimo kainas drastiškai kelti galima būtų nebent senamiestyje,
Comment
-
Parašė c2h5oh Rodyti pranešimąVokiečių gatvėje jau buvo parkavimas užbrangintas iki 6 lt/val. Rezultatas - užimta gal tik pusė parkavimo vietų (vertinant iš akies) net darbo dienos vidury. Įtakos nei kamščiams, nei VT apkrovimui tai neturėjo jokios.www.nvtka.lt - Nacionalinė viešojo transporto keleivių asociacija. Tapk ir tu jos dalimi!
Comment
-
Parašė Ametistas Rodyti pranešimąLogiškai mąstant, jei tuščių vietų padaugėjo, tai turbūt toje gatvėje ir pravažiuojančių automobilių sumažėjo, nes dabar statomi automobiliai kažkur kitur. Tai efektas kažkiek turbūt suveikė.
Comment
-
Parašė sleader Rodyti pranešimąTarša su infrastruktūros nusidėvėjimu mažai siejasi. Infrastruktūra dėvisi dėl masės, apkrovos ciklų (pravažiuojančių t.p. skaičiaus) ir klimato, bei laiko veiksnių. Kadangi kiekviena transporto priemonė turi tam tikrą savąją ir leistiną masę, tai galima pagal ją ir apibrėžti tą mokestį. Nebūtina bandyti kažkaip privesti visko prie variklio galios. Juo labiau, kad ir pakankamai lengvas automobilis gali būti gerokai galingesnis už kokį naują ekonomišką dyzelį, nes ne paslaptis, kad kuo naujesni automobiliai tuo jie sunkesni.
Jeigu jai lenkti link taršos, tai galima apibrėžti pagal kuro tipą, taršos standartą (euro) arba tiesiog išmetamo co2 kiekį, nes kiekvienas automobilis savo tech. parametruose turi tikslius tokius duomenis.
Prastos būklės danga tikrai siejasi su pakabos detalių ilgaamžiškumu. Čia nėra jokių pasakų. Tik galbūt pinigine išraiška tai nesudaro tokios sumos (nors irgi priklausomai nuo automobilio, nes yra pigiai eksploatuojamų/remontuojamų ir yra brangių). Dangos būklė siejasi ir su naudotojų išlaidomis kurui, jų sąnaudomis.
Dangos būklė turi labai mažą įtaką pakabai pinigine išraiška. Štai žiemą aš mažai važinėjų po visokius užkampius ir man visiškai netenka remontuoti pakabos. O pavasarį rudenį po kelių rimtesnių išvykų į provinciją, užkampius (žvyrkeliai, lauko, miško keliai, balos, molynai ir t.t. ir pan.), tenka tvarkyti pakabą. Specialiai mašinos nelaužau.
Parašė AmetistasTema skirta pasakotis ne apie sveikatinimo mankštas ir pasivaikščiojimus, o apie VT poreikį. Ne visi gali ir ne visi turi laiko eiti pėsčiomis. Jei autobusas tuo metu turėjo būti, bet nebuvo, tai yra ne keleivio, bet vežėjo kaltė, tačiau su problema susiduria keleivis.
Parašė lietus Rodyti pranešimąTai siūlai įvesti mokestį tam, kad visiškai padengti kelių infrastruktūros išlaikymą? O jeigu visi persės į VT tai tada siūlysi akcizą važiavimui VT įvesti, kad būtų visiškai padengti kelių infrastruktūros išlaikymo mokesčiai?
Nereikia jokių išradimų - Lietuva automobilizacijos lygiu netgi lenkia kai kurias turtingas ES šalis. O kelių infrastruktūrai išlaikyti ten mokami ir kiti mokesčiai, ne vien tik akcizas. Ir dar pas mus drįstama piktintis prastais keliais. Jie negali būti geresni, jie ir taip per geri, nes valstybė skiria per daug lėšų iš biudžeto (lyg kitoms reikmėms lėšų netrūktų), kai už kelius turėtų mokėti tiesiogiai tie, kurie jais naudojasi. O miestai, kuriuose iš tikrųjų vyksta gan didelė dalis eismo, iš viso neturi už ką gatvių tvarkyti - imamos paskolos ir šeriami bankai... O juk už viską po to turi mokėti visi, net ir tie, kurie neturi automobilio.
Parašė c2h5oh Rodyti pranešimąVokiečių gatvėje jau buvo parkavimas užbrangintas iki 6 lt/val. Rezultatas - užimta gal tik pusė parkavimo vietų (vertinant iš akies) net darbo dienos vidury. Įtakos nei kamščiams, nei VT apkrovimui tai neturėjo jokios.
Comment
-
Parašė Al1 Rodyti pranešimąVisi į VT nepersės. VT ir taip moka akcizą, nes lengvatų už degalus neturi.
<...>
kai už kelius turėtų mokėti tiesiogiai tie, kurie jais naudojasi. O miestai, kuriuose iš tikrųjų vyksta gan didelė dalis eismo, iš viso neturi už ką gatvių tvarkyti - imamos paskolos ir šeriami bankai... O juk už viską po to turi mokėti visi, net ir tie, kurie neturi automobilio.
Nesu kategoriskai pries mokescius lengvuju auto savininkams, taciau kolega paskutiniu metu "varai i vienus vartus"...Paskutinis taisė ZuluDrag; 2013.02.05, 11:16.
Comment
-
Lengvieji automobiliai negadina dangos, tačiau užkemša gatves. O gatvių pralaidumo didinimas kainuoja kur kas daugiau nei provėžų šalinimas. Be to provėžos nesusidarytų, jei būtų normaliai įrengiamas pagrindas po asfaltu. Kažkam yra labai naudinga, kad kelius ir gatves reikėtų taisyti kuo dažniau...
Dar kartą kartoju, kad VT moka akcizą. Beje, pasirodo, kad elektra irgi apmokestinta akcizu, tačiau dauguma jos vartotojų (gyventojai, valdiškos įstaigos, pramonė ir kt.) akcizo nemoka, tačiau transportui nepriklauso akcizo lengvata. Ir keleiviai netiesiogiai jį sumoka, pirkdami bilietus...
Comment
Comment