Na galima padaryti mokestį pvz. suv'ams. jeigu reikia į teltoniką automobiliu, nereiškia kad reikia važiuoti pačiu didžiausiu ir sunkiausiu, teršiančiu padangų mikroplastikais labiausiai ir pan.
SUV vairuotojai ir taip moka didesnį taršos mokestį, kuris skaičiuojamas pagal išmetamų teršalų kiekį.
Drakoniški mokesčiai nepateikiant alternatyvos būtų savižudybė ir politikams, ir miestiečiams. Tik kokybiškas ir konkurencingas VT, žingsnis po žingsnio, padės perkelti žmones iš autobilių į tą VT. Lygiai kaip ir tinkama miesto plėtra, kuri leistų kaip pvz. mažinti vežamų vaikų skaičių ir pan. Ne veltui, per vaikų atostogas, Vilnius drastiškai geriau juda. Liūdna, tačiau iš šiandienos perspektyvos, netgi tie maži žingsniai nėra daromi ir miestas kuo toliau, tuo baisiau stovi spūstyse.
Konkurencingas VT neįmanomas neišspyrus dalies automobilių mokesčiais ir ribojimais. Bet pirmiausiai turi būti žengtas VT gerinimo žingsnis. Rimtas ir apčiuopiamas. Paskui turi sekti mokesčiai ir ribojimai. Irgi ne iš karto maksimalūs, bet palaipsniui, gerinant VT, didinami. Ir taip, miestų plėtros sureguliavimas turi būti pirmiausias žingsnis.
Specialių mokesčių arba dirbtinių kliūčių automobilių vairuotojams nereikia. Vilniuje būtina kuo greičiau tiesti tramvajų arba metro. Taip pat normaliai sujungti priemiesčius, tokius kaip Kalnėnai ar Laznynėliai, su miestu viešuoju transportu. Tuomet žmonės patys persės į viešąjį transportą, suprasdami, kad stovėti kamščiuose tiesiog neapsimoka. Į visokias Teltonikas ar paukštynus galima ir toliau važinėti automobiliu, nematau problemos.
Ir jie vežios orą. O vairuotojai keiksis dėl perkastų gatvių ir uždrausto eismo. Ir vis tiek nepersės į VT. Ne, dėl susidariusios padėties kalta valdžia, bet atsakyti turi automobilistai. Būtent dėl jų nenoro naudotis VT, net jei jis būtų geras. Todėl juos reikai priversti. Taip yra visur, ir jokio dviračio čia mes neišrasime. Visur, kur geras VT ar gerokai geresnis nei pas mus, yra automobilių mokesčiai. Aplamai, jų nėra tik Lietuvoje iš visos ES... O paskui stebimasi, kodėl tokie kamščiai, kodėl nėra VT. Nes automobilis per pigus, per daug prieinamas. Mano kaimynas alkoholikas su tokia pat boba (ne žmona) turi du automobilius. Boba teises pirko, nes neišlaikė iš dviejų kartų. Vaikus vežioja į mokyklą, nors patys gali nueti. Į darbą važiuoja kartais. Ateina pinigų skolintis... Du automobiliai...
Faina, kad daug diskutuojate apie viešą transportą Piliamiesčio temoje, bet paminėsiu tik vieną faktą, kad realiai Brastos g. jokio viešo transporto nėra. Vienas į valandną pravažiuojantis autobusas manau nesiskaito viešu transportu.
Faina, kad visi žino jog turi užtekti šeimai vienos mašinos, bet man neužtenka. Ir neužteks jei bus geresnis viešasis transportas (kažkam gal tai tikrai padėtų) nes tiesiog toks yra gyvenimo būdas.
Nelabai suprantu kodėl kažkas internete už mane nusprendžia kiek man turėtų ar neturėtų pakakti mašinų gyvenant Piliamiestyje.
O ką reiškia toks gyvenimo būdas? Vaikus po skirtingus miesto kampus 3 kartus per diena tampyti?
wau, kiek čia šmaikštuolių ir viską suprantančių būrelis susirinko.
gyvenimo būdas - tai yra tiek darbas kuriame abiem su žmona yra dažnai reikalingi automobiliai tiek veiklos į kurias su viešuoju transportu neprivažinėsi.
Ir tokių žmonių, kurie turi verslus, kurie turi hobius, sportus ir t.t. čia gyvena daug. Taip jau yra, kad tai yra kaune vienas iš kelių kvartalų kur yra brangesnis būstas, taip čia dėl to žmonės perka būstą uždirbantys daugiau nei vidurkis ir taip dažnu atveju tie žmonės turi visokių veiklų, ne tik darbas namai. Dėl to ir reikalingi automobiliai. Bet tikrai ne visiem.
Nesuprantu pasipiktinimo, kad kažkas turi dvi mašinas ir t.t. Jei man reikia, jei aš galiu jas turėti dvi, jei aš galiu turėti dvi parkingo vietas kur problema?
Šiandien dienai, rinka diktuoja tai, kad jei butas yra didesnis jis privalo turėti dvi parkavimo vietas.
Prabangiuose projektuose ko gero yra kur ir po 4 vietas butai turi.
Viešasis transportas su asmeninėmis mašinomis gali konkuruoti tik tada, kai su mašina yra neefektyvu važiuoti, brangu parkuotis, ilgiau keliauji ir t.t. Reik suprasti, kad mes gyvename tikrai mažame mieste, kuriame su automobiliu yra ženkliai patogiau pasiekti viską ko reikia.
Kiek turiu pažįstamų šeimų gyvenančių centre ir senamiestyje visi turi du automobilius. Man pačiam be dviejų taip pat būtų nepatogu/brangu. Tai tiesiog yra šių dienų realija Kaune ir tai nėra specifiška tik Piliamiesčiui.
Kiek turiu pažįstamų šeimų gyvenančių centre ir senamiestyje visi turi du automobilius. Man pačiam be dviejų taip pat būtų nepatogu/brangu. Tai tiesiog yra šių dienų realija Kaune ir tai nėra specifiška tik Piliamiesčiui.
gal galite skaičiavimais pasidalint, kaip sutaupot?
Viešasis transportas su asmeninėmis mašinomis gali konkuruoti tik tada, kai su mašina yra neefektyvu važiuoti, brangu parkuotis, ilgiau keliauji ir t.t. Reik suprasti, kad mes gyvename tikrai mažame mieste, kuriame su automobiliu yra ženkliai patogiau pasiekti viską ko reikia.
Su automobiliu yra ženkliai patogiau tik todėl, kad nėra normalaus viešojo transporto. Šalia „Piliamiesčio" turbūt visai jokio nėra.
Su automobiliu yra ženkliai patogiau tik todėl, kad nėra normalaus viešojo transporto. Šalia „Piliamiesčio" turbūt visai jokio nėra.
Ne tik dėl to, bet ir dėl to nes miestas išsidrėbęs ir išsitįsęs dėl netinkamų reglamentų (kelionių tikslai tampa per toli arba visai užmiestyje, laukuose), bei miesto gatvėse ir jų planaveme netinkamų prioritetų buvimas
Esame 3 žmonių šeima, uždirbame abu daugiau nei vidutinį atlyginimą. Gyvename Aleksote, beveik prie Kauno ribos. Aš dirbu namai/ofisas, žmona medicinos įstaigoje, tad tik ofisas. Dukros mokykla kitame miesto gale plius būreliai. Patys irgi turime po darbo sportus ir kitas veiklas. Naudojame vieną automobilį, apie antrą net nesvarstome. Kai tik būna situacija, kad vienas būna pasiėmęs auto, o kitam prireikia - drąsiai imame citybee/bolt/VT, priklauso nuo skubėjimo, maršruto ir pan. Brangiausias mėnuo visom citybee/bolt/VT išlaidoms buvo apie 300 eur. Dažniausiai buna apie 150-200 eur. Tad visiškai pigiau nei turėti dar vieną auto. Palyginimui turimo auto lizingas (imtas naujas iš salono) 370 eur/men. O dar kuras, išlaikymas ir pan.
Vienintelė priežastis turėti antrą auto būtų jei darbas to reikalauja ir juo darbo metu judi po daug taškų. Bet tada turėtų įmonė duoti automobilį. Nebent dirbi ant savęs... Bet jei asmeninio auto darbo prasme reikia tik nuvykimui iki ofiso, tada nėra prasmės.
Aišku, mums yra keletas palengvinimo sąlygų, mokykla ir abu darbai ta pačia kryptimi nuo namų, tad ryte vienu auto nuvykstame visi trys. Bet grįžimas jau dažniausiai individualus. Kažkuris paima dukrą is mokyklos, kažkuris važiuoja pats. Bet atsirado tokios praktikos kaip privaziuoji su citybee/bolt/VT iki kažkurios vietos, o ten jau paima antra pusė su auto ir pan. Žodžiu, puikiai išsiverčiam su vienu auto.
Comment