Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Darnus judumas. Viešasis transportas ir dviračiai ar nuosavas automobilis

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Parašė Ginthus Rodyti pranešimą

    O nepastebėjote ar jau visi 100% šeimos narių važinėjasi 24h per parą ar dar ne visai?
    Žmona savo atskirą turi, neskaičiuoju. Ai dar užmiršau kad ir tarnybiniu važinėju. Bet vistiek tik vienu vienu metu.
    -

    Comment


      Parašė edgaa Rodyti pranešimą

      Toks mokestis nieko nespręstų, o tik padidintų nepasitenkinimą susisiekimu Lietuvoje. Paimkime mano artimuosius, kurie iš principo gali naudoti VT kelionėms. Mama per dvejus metus (neseniai kaip tik perėjom TA) pravažiavo vos 1600km. Jei žiūrėti vien į draudimo kainą, jau neatsiperka, pigiau būtų važinėti VT, kuriuo, beje, ji ir važinėja. Tačiau vis tiek turi automobilį ir jį išlaiko, nes nepavyksta visko atlikti tik vienu automobiliu šeimoje ar VT. Teta, tuo tarpu, parduoda savo automobilį, jo iš vis nebenaudoja: arba paveža arti gyvenantys vaikai, arba vyras. Tačiau ne visiems tai yra įmanoma dėl akivaizdžių priežasčių. Pats važinėju iš esmės visur automobiliu, nes kasdienė kelionė VT užtruktų vos ne valanda ilgiau. Jei skaičiuotume mano laiko vertę pagal valandinį atlyginimą, pinigų sutaupymas VT tikrai neatpirktų prarasto laiko. Žinoma, laiko taip vertinti yra netikslinga, bei šiaip, keliauti automobiliu yra patogiau.
      Tai grįžtant prie automobilio išlaikymo apmokęstinimo arba mamai tektų iš vis atsisakyti automobilio ir nepavyktų nuvažiuoti kartą į mėnesį, kad ir pas tą pačia tetą (realiai bloginant gyvenimo kokybę), arba man dingtų valanda dienos, kurią daug maloniau praleisčiau produktyviau, o ne kelionėje. Beje, yra ir pažįstamų, kurie keliauja tik taksi/VT, tačiau persėdimas į taksi iš principo vėl situacijos negerintų, nes važiuoti iš A į B yra trumpiau, nei atvažiuoti iš C į A, kad keliauti į B, tad gatvės kaip tik netuštėtų.
      Tuo tarpų yra ir žmonių, kuriems tiesiog nėra kitos alternatyvos - tik automobilis. Tokie žmonės kentėtų labiausiai, nes jiems tiesiog nėra kaip suktis. Jei reikia į darbą važiuoti automobiliu, nes darbovietėje nėra VT, o apmokęstinto automobilio nebeįperka, tenka keisti darbo vietą, kurią, žinoma, ir taip riktųsi, jei ji geresnė (darbo užmokesčiu ar arčiau namų ir t.t.). Tai taip nukentėtų ir darbuotojas, ir darbdavys. Jei tektų įmonės automobiliu važiuoti, piniginę našta perima darbdavys, realiai jokio produkto nekurdamas, t.y. ekonomikos kaina. Galimai tektų ir užsidaryti pusei įmonių kokiuose kirtimuose ar pnš.

      Kitaip tariant, tikroji problema yra VT atsilikimas, kurį kuo įmanoma greičiau reikia vystyti. Galutinis tikslas yra gyvenimo kokybės gerinimas, o gatvių tuštumas su tuo nėra niekaip susiję (tada galime tiesiog visose gatvėse draust eismą, automobilių visai neliktų), todėl, jei daromi pakeitimai tiesiogiai blogina tą kokybę - jie nieko verti. Jei egzistuotų geresnės alternatyvos, jas tikrai rinktųsi žmonės. Vienas draugas į darbą keliauja tik dviračiu, o ir taip, labai didelė dalis draugų dideliam kiekiui kelionių renkasi VT, ką tikrai daryčiau ir aš (kuras kainuoja), jei tos alternatyvos būtų pakankamai gerai išplėtotos ten, kur aš gyvenu.
      Visa tai būtų, jei mokestčius įvestų, apribojimus įvestų, o VT taip ir liktų koks yra ar su kosmetiniais pataisymais. Mes gi sakome, kad viskas turi būti lygiagrečiai daroma, o ne staiga, ir VT gerinimas turi būti pirmiau mokesčių, bet nei per daug atsiliekant, nei per daug užbėgant į priekį. Taip, visada liks nepatenkintų, bet o ar naikinant VT kas galvoja apie nepatenkintus? Žmonėms paliekama tik viena išeitis - automobilizuotis, o jei neturi už ką, ar sveikata, amsžius neleidžia, niekam nerūpi. Esamas VT rajonuose jau nieko netenkina, net pensininkų, net moksleivių, nes dalis jų vežiojama mokykliniais autobusais, tėvai paveža... Vilniuje ar kitame dideliame mieste dar geresnė situacija, bet irgi ne kažin kas. O sukišti lėšas į VT ir jį palikti smaukytis bendruose kamščiuose, kurie liks, nes niekas savo noru nepersės į VT masiškai, A juostoms visur irgi nėra vietos arba reikia vėl platinti gatves, nėra išeitis. Apie dešimčių milijardų įkasimą po žeme iš viso nekalbu, nes ir į metro niekas nepersės savo noru.

      Comment


        Parašė Lettered Rodyti pranešimą
        Netiesa, net atrodytų stagnuojančiame Berlyne vyko per tuos 30 metų VT plėtra ir nemaža ateityje planuojama.
        Na, tai 30 metų sustingusiam Vilniuje irgi naujų VT maršrutų periferijoj atsirado, ir augant priemiesčiams, dar atsiras.

        Comment


          Parašė gerietis Rodyti pranešimą

          Žmona savo atskirą turi, neskaičiuoju. Ai dar užmiršau kad ir tarnybiniu važinėju. Bet vistiek tik vienu vienu metu.
          Tai sakot judėjimo sąlygos niekaip neįtakoja sprendimų jas išnaudoti? Aš tai kamščiams pasibaigus pašoku automobiliu iki parduotuvės kefyro paimti, nes per kamščius tingiu nusukinėt

          Comment


            Parašė ejs-ejs Rodyti pranešimą

            Darbo vietos irgi.
            Kiek tokių ponų yra, kad dėl kaprizo geriau nedirbs, negu važiuos VT? Ateis sąskaitos už butą ir sugrįš į darbo vietas autobusais ir troleibusais. Kam pasiseks bus leista dirbti iš namų.

            Comment


              Parašė Justiakas Rodyti pranešimą
              Kiek tokių ponų yra, kad dėl kaprizo geriau nedirbs, negu važiuos VT? Ateis sąskaitos už butą ir sugrįš į darbo vietas autobusais ir troleibusais. Kam pasiseks bus leista dirbti iš namų.
              Koks troleibusas važiuoja pvz A15 keliu?
              O ten Tektonika, Vilniaus paukštynas, Freor ir krūva kitų smulkmenų.
              Kam taip pasiseks, kad iš namų bus leista surinkti šaldytuvus ar lesinti vištas?

              Comment


                Parašė edgaa Rodyti pranešimą
                Tai grįžtant prie automobilio išlaikymo apmokęstinimo arba mamai tektų iš vis atsisakyti automobilio ir nepavyktų nuvažiuoti kartą į mėnesį, kad ir pas tą pačia tetą (realiai bloginant gyvenimo kokybę), arba man dingtų valanda dienos, kurią daug maloniau praleisčiau produktyviau, o ne kelionėje.

                Tuo tarpų yra ir žmonių, kuriems tiesiog nėra kitos alternatyvos - tik automobilis. Tokie žmonės kentėtų labiausiai, nes jiems tiesiog nėra kaip suktis. Jei reikia į darbą važiuoti automobiliu, nes darbovietėje nėra VT, o apmokęstinto automobilio nebeįperka, tenka keisti darbo vietą, kurią, žinoma, ir taip riktųsi, jei ji geresnė (darbo užmokesčiu ar arčiau namų ir t.t.). Tai taip nukentėtų ir darbuotojas, ir darbdavys. Jei tektų įmonės automobiliu važiuoti, piniginę našta perima darbdavys, realiai jokio produkto nekurdamas, t.y. ekonomikos kaina. Galimai tektų ir užsidaryti pusei įmonių kokiuose kirtimuose ar pnš.
                Visiems geras nebūsi. Jei automobilis tampa prabangos preke (toks buvo pradinis klausimas) - daug kas bus nepatenkintas, nuo vargšo iki turtuolio. Tetai teks važiuoti taksi, jums teks praleisti kelionėje kažkiek minučių ilgiau, kaip ir kirtiminiams darbuotojams. Bet bus kam labai patinka - VT skries gatvėmis kaip autostradomis, atgims mikroautobusai į visokius užkampius.

                Comment


                  Parašė ejs-ejs Rodyti pranešimą

                  Koks troleibusas važiuoja pvz A15 keliu?
                  O ten Tektonika, Vilniaus paukštynas, Freor ir krūva kitų smulkmenų.
                  Kam taip pasiseks, kad iš namų bus leista surinkti šaldytuvus ar lesinti vištas?
                  Jiems tai tikrai nepasiseks, teks važiuoti autobusais. Gal su laiku paleis kokius mikriukus, kad nereikėtų du kartus persėdinėti.

                  Comment


                    Drakoniški mokesčiai nepateikiant alternatyvos būtų savižudybė ir politikams, ir miestiečiams. Tik kokybiškas ir konkurencingas VT, žingsnis po žingsnio, padės perkelti žmones iš autobilių į tą VT. Lygiai kaip ir tinkama miesto plėtra, kuri leistų kaip pvz. mažinti vežamų vaikų skaičių ir pan. Ne veltui, per vaikų atostogas, Vilnius drastiškai geriau juda. Liūdna, tačiau iš šiandienos perspektyvos, netgi tie maži žingsniai nėra daromi ir miestas kuo toliau, tuo baisiau stovi spūstyse.

                    Comment


                      Parašė Justiakas Rodyti pranešimą

                      Kiek tokių ponų yra, kad dėl kaprizo geriau nedirbs, negu važiuos VT? Ateis sąskaitos už butą ir sugrįš į darbo vietas autobusais ir troleibusais. Kam pasiseks bus leista dirbti iš namų.
                      Provincijoj krūva tokių pašalpinių ponų kurie pasiskaičiuoja, kad pigiau nedirbt ir chaltūrint prie namų nei važinėt kažkur dirbt.

                      Comment


                        Parašė Ginthus Rodyti pranešimą

                        Tai sakot judėjimo sąlygos niekaip neįtakoja sprendimų jas išnaudoti? Aš tai kamščiams pasibaigus pašoku automobiliu iki parduotuvės kefyro paimti, nes per kamščius tingiu nusukinėt
                        Įtakoja, kai dirbau ne iš namų, iš ofiso dažnai išeidavau 19 val. kad be kamščių parvažiuoti.
                        -

                        Comment


                          Parašė alga Rodyti pranešimą

                          Na, tai 30 metų sustingusiam Vilniuje irgi naujų VT maršrutų periferijoj atsirado, ir augant priemiesčiams, dar atsiras.
                          Bet Berlyne ne tik nauji autobusų maršrutai atsirado, bet ir tramvajaus ar metro linijos. Beto, Berlynas kažin, ar geras pvz. dėl savo dydžio ir senai esančios VT infrastruktūros. Yra krūva pvz. kaip pan. dydžio miestai kaip Vilnius turėję tik autobusus nuo 0 pasistato tramvajus visokius, net toje pačioje Lenkijoje yra gerų pvz., bet Vilnius per 30 metų net sovietinių troleibusų nesugebėjo atsisakyti.
                          Flickr

                          Comment


                            Parašė Justiakas Rodyti pranešimą
                            Bet bus kam labai patinka - VT skries gatvėmis kaip autostradomis, atgims mikroautobusai į visokius užkampius.
                            Vėlgi, kalbame apie gerovės lygį bendrai, jei pakyla susisiekimo kokybė ofisuose dirbantiems - puiku, jei tai vyksta kitų (ženklia) kaina, kaip yra siūloma, blogai. Automobilis iš principo nėra kažkoks blogis, yra normali ir gera transporto priemonė. Problema yra tada, kada nėra kitokių alternatyvų, tad, suprantamai, visi ją naudoja ir pergrūda gatves. Tai vėl grįžtame prie mano teiginio, kad reikia ne prastinti susisiekimą automobiliu, o gerinti VT ar kitas alternatyvas. Žinoma, yra ir tokių atvejų, kur niekaip kitaip be automobilio nepasisuksi (nusipirkus šaldytuvą greičiausiai teks nuomotis automobilį ar pnš.), todėl vis tiek susisiekimas automobiliu turėtų būti prieinamas. Ir tai yra savaime išsisprendžiantis klausimas, jei gyvenant šeškinėje galima būtų VT važiuoti taip pat, kaip dabar automobiliu, labai didelis kiekis gyventojų atsisakytų automobilių, taip tuštinant butų parkingą ir gatvės, suprantama, būtų neperkimštos, nes VT yra tankesnis.
                            Tai yra patogumo klausimas, jei yra geriau VT - važiuos VT, jei automobiliu - automobiliu, o jei versime persėsti į VT, tačiau kelionė bus nepatogesnė (brangesnė, ilgesnė ir t.t.) iš esmės būsime pabloginę situaciją.

                            Comment


                              Parašė edgaa Rodyti pranešimą

                              Tai vėl grįžtame prie mano teiginio, kad reikia ne prastinti susisiekimą automobiliu, o gerinti VT ar kitas alternatyvas.
                              Bet turbūt suprantate, kad vienas be kito irgi neįmanoma? T.y. bet koks VT sistemos gerinimas kažkiek "blogins" situaciją automobiliams. Aišku galutiniam rezultate padėtis gali netgi ženkliai pagerėti, tačiau joks vairuotojas stovintis kamštyje nesidžiaugs A juosta ar bėgiais ir burnos, jog geriau daugiau estakadų nutiestų

                              Comment


                                Parašė Ginthus Rodyti pranešimą

                                bet koks VT sistemos gerinimas kažkiek "blogins" situaciją automobiliams.
                                Taip, bet diskusija buvo apie automobilio pavertimą prabangos preke, t.y. apmokęstinimą.
                                Apmokęstinimas yra greitas ir pigus sprendimas, tikrai paverčiantis VT patrauklesniu, o, kaip sakote, A juostos, bėgiai yra ir brangus, ir "nepatogus" (nepamirškime statybų) variantas, dėl to priimtinesnis sprendimas daugeliui būtų apmokęstinti, o ne iš tikrųjų gerinti situaciją.
                                Dėl to ir norėjau atkreipti dėmesį į galutinį tikslą, t.y. susisiekimo gerinimą, o ne norą persodinti žmones į VT, nes, priklausomai nuo to, kaip tai yra daroma, galima realiai pabloginti jį.
                                Paskutinis taisė edgaa; Šiandien, 15:24.

                                Comment


                                  Parašė dziugas99 Rodyti pranešimą

                                  Dėl didžiųjų miestų ir jų priemiesčių bei satelitinių miestelių tikrai pritariu, kad VT privalo būti greitesnis, patogesnis, talpesnis bei dažnesnis. Visgi nesuprantu, kam VT kišti kaimiškų savivaldybių ir mažų miestų gyventojams? Pirma - ten automobiliai nekelia jokių problemų. Antra - retai apgyvendintoje kaimiškoje vietovėje tiesiog neįmanoma turėti dažnai kursuojančio ir įvairiomis kryptimis važiuojančio VT.
                                  Kodel neimanoma tureti normalaus VT ir kaimeliuose? As gyvenu Pietvakariu Vokietijoje, mazame kaime <2k zmoniu, gal val kelio i pietus nuo Stuttgart ir as nuo savo namu iki pvz Frankfurt oro uosto priekiniu duru galiu nukeliauti su 2 persedimais. Aisku cia nevisai apples su apples palyginimas, bet jeigu net aplink Vilniu gyvenantis zmogus turi problemu su VT ir turi laukti pora valandu purvyne kol koks autobusas atvaziuos, tai cia tiesiog ilgalaikis apsileidimas ir BBD ant kompleksisku sprendimu kurie tikrai pagerintu susisiekima.

                                  Comment


                                    Parašė MindesAcc Rodyti pranešimą

                                    Kodel neimanoma tureti normalaus VT ir kaimeliuose? As gyvenu Pietvakariu Vokietijoje, mazame kaime <2k zmoniu, gal val kelio i pietus nuo Stuttgart ir as nuo savo namu iki pvz Frankfurt oro uosto priekiniu duru galiu nukeliauti su 2 persedimais. Aisku cia nevisai apples su apples palyginimas, bet jeigu net aplink Vilniu gyvenantis zmogus turi problemu su VT ir turi laukti pora valandu purvyne kol koks autobusas atvaziuos, tai cia tiesiog ilgalaikis apsileidimas ir BBD ant kompleksisku sprendimu kurie tikrai pagerintu susisiekima.
                                    Visiškai kitas gyventojų tankis. Toj pačioj Vokietijoj ten kur žemesnės gyventojų tankis, pavyzdžiui didelėj daly buvusios rytų Vokietijos, situacija daug artimesnė mūsiškai.

                                    Daug parodo vien tas, kad vokišku požiūriu kaip sakai < 2k gyventojų yra mažas kaimas. Kai pas mus mažas kaimas suprantama kaip keliolika triobų su panašiai nuolatinių gyventojų.

                                    Comment


                                      Parašė mantasm Rodyti pranešimą

                                      Visiškai kitas gyventojų tankis. Toj pačioj Vokietijoj ten kur žemesnės gyventojų tankis, pavyzdžiui didelėj daly buvusios rytų Vokietijos, situacija daug artimesnė mūsiškai.

                                      Daug parodo vien tas, kad vokišku požiūriu kaip sakai < 2k gyventojų yra mažas kaimas. Kai pas mus mažas kaimas suprantama kaip keliolika triobų su panašiai nuolatinių gyventojų.
                                      As visiskai sutinku kad palyginimas nera idealus, bet tik noriu labiau atkreipti demesi kad jeigu net Vilniaus periferijoje gyvenantys zmones turi laukti valandas kol koks autobusas atvaziuos ir vaikscioti po purvynus kad pasiekti kokia nusutusia autobusu stotelia, tai cia tiesiog visiskas VT apsileidimas ir nenoras kazko daryti.
                                      Paskutinis taisė MindesAcc; Šiandien, 15:46.

                                      Comment


                                        Specialių mokesčių arba dirbtinių kliūčių automobilių vairuotojams nereikia. Vilniuje būtina kuo greičiau tiesti tramvajų arba metro. Taip pat normaliai sujungti priemiesčius, tokius kaip Kalnėnai ar Laznynėliai, su miestu viešuoju transportu. Tuomet žmonės patys persės į viešąjį transportą, suprasdami, kad stovėti kamščiuose tiesiog neapsimoka. Į visokias Teltonikas ar paukštynus galima ir toliau važinėti automobiliu, nematau problemos.

                                        Comment


                                          Parašė eigh Rodyti pranešimą
                                          Specialių mokesčių arba dirbtinių kliūčių automobilių vairuotojams nereikia. Vilniuje būtina kuo greičiau tiesti tramvajų arba metro. Taip pat normaliai sujungti priemiesčius, tokius kaip Kalnėnai ar Laznynėliai, su miestu viešuoju transportu. Tuomet žmonės patys persės į viešąjį transportą, suprasdami, kad stovėti kamščiuose tiesiog neapsimoka. Į visokias Teltonikas ar paukštynus galima ir toliau važinėti automobiliu, nematau problemos.
                                          Na galima padaryti mokestį pvz. suv'ams. jeigu reikia į teltoniką automobiliu, nereiškia kad reikia važiuoti pačiu didžiausiu ir sunkiausiu, teršiančiu padangų mikroplastikais labiausiai ir pan.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X