Parašė Ginthus
Rodyti pranešimą
Skelbimas
Collapse
No announcement yet.
Darnus judumas. Viešasis transportas ir dviračiai ar nuosavas automobilis
Collapse
X
-
Parašė edgaa Rodyti pranešimą
Toks mokestis nieko nespręstų, o tik padidintų nepasitenkinimą susisiekimu Lietuvoje. Paimkime mano artimuosius, kurie iš principo gali naudoti VT kelionėms. Mama per dvejus metus (neseniai kaip tik perėjom TA) pravažiavo vos 1600km. Jei žiūrėti vien į draudimo kainą, jau neatsiperka, pigiau būtų važinėti VT, kuriuo, beje, ji ir važinėja. Tačiau vis tiek turi automobilį ir jį išlaiko, nes nepavyksta visko atlikti tik vienu automobiliu šeimoje ar VT. Teta, tuo tarpu, parduoda savo automobilį, jo iš vis nebenaudoja: arba paveža arti gyvenantys vaikai, arba vyras. Tačiau ne visiems tai yra įmanoma dėl akivaizdžių priežasčių. Pats važinėju iš esmės visur automobiliu, nes kasdienė kelionė VT užtruktų vos ne valanda ilgiau. Jei skaičiuotume mano laiko vertę pagal valandinį atlyginimą, pinigų sutaupymas VT tikrai neatpirktų prarasto laiko. Žinoma, laiko taip vertinti yra netikslinga, bei šiaip, keliauti automobiliu yra patogiau.
Tai grįžtant prie automobilio išlaikymo apmokęstinimo arba mamai tektų iš vis atsisakyti automobilio ir nepavyktų nuvažiuoti kartą į mėnesį, kad ir pas tą pačia tetą (realiai bloginant gyvenimo kokybę), arba man dingtų valanda dienos, kurią daug maloniau praleisčiau produktyviau, o ne kelionėje. Beje, yra ir pažįstamų, kurie keliauja tik taksi/VT, tačiau persėdimas į taksi iš principo vėl situacijos negerintų, nes važiuoti iš A į B yra trumpiau, nei atvažiuoti iš C į A, kad keliauti į B, tad gatvės kaip tik netuštėtų.
Tuo tarpų yra ir žmonių, kuriems tiesiog nėra kitos alternatyvos - tik automobilis. Tokie žmonės kentėtų labiausiai, nes jiems tiesiog nėra kaip suktis. Jei reikia į darbą važiuoti automobiliu, nes darbovietėje nėra VT, o apmokęstinto automobilio nebeįperka, tenka keisti darbo vietą, kurią, žinoma, ir taip riktųsi, jei ji geresnė (darbo užmokesčiu ar arčiau namų ir t.t.). Tai taip nukentėtų ir darbuotojas, ir darbdavys. Jei tektų įmonės automobiliu važiuoti, piniginę našta perima darbdavys, realiai jokio produkto nekurdamas, t.y. ekonomikos kaina. Galimai tektų ir užsidaryti pusei įmonių kokiuose kirtimuose ar pnš.
Kitaip tariant, tikroji problema yra VT atsilikimas, kurį kuo įmanoma greičiau reikia vystyti. Galutinis tikslas yra gyvenimo kokybės gerinimas, o gatvių tuštumas su tuo nėra niekaip susiję (tada galime tiesiog visose gatvėse draust eismą, automobilių visai neliktų), todėl, jei daromi pakeitimai tiesiogiai blogina tą kokybę - jie nieko verti. Jei egzistuotų geresnės alternatyvos, jas tikrai rinktųsi žmonės. Vienas draugas į darbą keliauja tik dviračiu, o ir taip, labai didelė dalis draugų dideliam kiekiui kelionių renkasi VT, ką tikrai daryčiau ir aš (kuras kainuoja), jei tos alternatyvos būtų pakankamai gerai išplėtotos ten, kur aš gyvenu.
Comment
-
Parašė Lettered Rodyti pranešimąNetiesa, net atrodytų stagnuojančiame Berlyne vyko per tuos 30 metų VT plėtra ir nemaža ateityje planuojama.
Comment
-
Parašė gerietis Rodyti pranešimą
Žmona savo atskirą turi, neskaičiuoju. Ai dar užmiršau kad ir tarnybiniu važinėju. Bet vistiek tik vienu vienu metu.
Comment
-
Parašė ejs-ejs Rodyti pranešimą
Darbo vietos irgi.
Comment
-
Parašė Justiakas Rodyti pranešimąKiek tokių ponų yra, kad dėl kaprizo geriau nedirbs, negu važiuos VT? Ateis sąskaitos už butą ir sugrįš į darbo vietas autobusais ir troleibusais. Kam pasiseks bus leista dirbti iš namų.
O ten Tektonika, Vilniaus paukštynas, Freor ir krūva kitų smulkmenų.
Kam taip pasiseks, kad iš namų bus leista surinkti šaldytuvus ar lesinti vištas?
- 5 patinka
Comment
-
Parašė edgaa Rodyti pranešimąTai grįžtant prie automobilio išlaikymo apmokęstinimo arba mamai tektų iš vis atsisakyti automobilio ir nepavyktų nuvažiuoti kartą į mėnesį, kad ir pas tą pačia tetą (realiai bloginant gyvenimo kokybę), arba man dingtų valanda dienos, kurią daug maloniau praleisčiau produktyviau, o ne kelionėje.
Tuo tarpų yra ir žmonių, kuriems tiesiog nėra kitos alternatyvos - tik automobilis. Tokie žmonės kentėtų labiausiai, nes jiems tiesiog nėra kaip suktis. Jei reikia į darbą važiuoti automobiliu, nes darbovietėje nėra VT, o apmokęstinto automobilio nebeįperka, tenka keisti darbo vietą, kurią, žinoma, ir taip riktųsi, jei ji geresnė (darbo užmokesčiu ar arčiau namų ir t.t.). Tai taip nukentėtų ir darbuotojas, ir darbdavys. Jei tektų įmonės automobiliu važiuoti, piniginę našta perima darbdavys, realiai jokio produkto nekurdamas, t.y. ekonomikos kaina. Galimai tektų ir užsidaryti pusei įmonių kokiuose kirtimuose ar pnš.
Comment
-
Parašė ejs-ejs Rodyti pranešimą
Koks troleibusas važiuoja pvz A15 keliu?
O ten Tektonika, Vilniaus paukštynas, Freor ir krūva kitų smulkmenų.
Kam taip pasiseks, kad iš namų bus leista surinkti šaldytuvus ar lesinti vištas?
Comment
-
Drakoniški mokesčiai nepateikiant alternatyvos būtų savižudybė ir politikams, ir miestiečiams. Tik kokybiškas ir konkurencingas VT, žingsnis po žingsnio, padės perkelti žmones iš autobilių į tą VT. Lygiai kaip ir tinkama miesto plėtra, kuri leistų kaip pvz. mažinti vežamų vaikų skaičių ir pan. Ne veltui, per vaikų atostogas, Vilnius drastiškai geriau juda. Liūdna, tačiau iš šiandienos perspektyvos, netgi tie maži žingsniai nėra daromi ir miestas kuo toliau, tuo baisiau stovi spūstyse.
- 1 patinka
Comment
-
Parašė Justiakas Rodyti pranešimą
Kiek tokių ponų yra, kad dėl kaprizo geriau nedirbs, negu važiuos VT? Ateis sąskaitos už butą ir sugrįš į darbo vietas autobusais ir troleibusais. Kam pasiseks bus leista dirbti iš namų.
- 1 patinka
Comment
-
Parašė Ginthus Rodyti pranešimą
Tai sakot judėjimo sąlygos niekaip neįtakoja sprendimų jas išnaudoti? Aš tai kamščiams pasibaigus pašoku automobiliu iki parduotuvės kefyro paimti, nes per kamščius tingiu nusukinėt-
Comment
-
Parašė alga Rodyti pranešimą
Na, tai 30 metų sustingusiam Vilniuje irgi naujų VT maršrutų periferijoj atsirado, ir augant priemiesčiams, dar atsiras.
- 5 patinka
Comment
-
Parašė Justiakas Rodyti pranešimąBet bus kam labai patinka - VT skries gatvėmis kaip autostradomis, atgims mikroautobusai į visokius užkampius.
Tai yra patogumo klausimas, jei yra geriau VT - važiuos VT, jei automobiliu - automobiliu, o jei versime persėsti į VT, tačiau kelionė bus nepatogesnė (brangesnė, ilgesnė ir t.t.) iš esmės būsime pabloginę situaciją.
Comment
-
Parašė edgaa Rodyti pranešimą
Tai vėl grįžtame prie mano teiginio, kad reikia ne prastinti susisiekimą automobiliu, o gerinti VT ar kitas alternatyvas.
- 1 patinka
Comment
-
Parašė Ginthus Rodyti pranešimą
bet koks VT sistemos gerinimas kažkiek "blogins" situaciją automobiliams.
Apmokęstinimas yra greitas ir pigus sprendimas, tikrai paverčiantis VT patrauklesniu, o, kaip sakote, A juostos, bėgiai yra ir brangus, ir "nepatogus" (nepamirškime statybų) variantas, dėl to priimtinesnis sprendimas daugeliui būtų apmokęstinti, o ne iš tikrųjų gerinti situaciją.
Dėl to ir norėjau atkreipti dėmesį į galutinį tikslą, t.y. susisiekimo gerinimą, o ne norą persodinti žmones į VT, nes, priklausomai nuo to, kaip tai yra daroma, galima realiai pabloginti jį.
Paskutinis taisė edgaa; Šiandien, 15:24.
- 1 patinka
Comment
-
Parašė dziugas99 Rodyti pranešimą
Dėl didžiųjų miestų ir jų priemiesčių bei satelitinių miestelių tikrai pritariu, kad VT privalo būti greitesnis, patogesnis, talpesnis bei dažnesnis. Visgi nesuprantu, kam VT kišti kaimiškų savivaldybių ir mažų miestų gyventojams? Pirma - ten automobiliai nekelia jokių problemų. Antra - retai apgyvendintoje kaimiškoje vietovėje tiesiog neįmanoma turėti dažnai kursuojančio ir įvairiomis kryptimis važiuojančio VT.
- 6 patinka
Comment
-
Parašė MindesAcc Rodyti pranešimą
Kodel neimanoma tureti normalaus VT ir kaimeliuose? As gyvenu Pietvakariu Vokietijoje, mazame kaime <2k zmoniu, gal val kelio i pietus nuo Stuttgart ir as nuo savo namu iki pvz Frankfurt oro uosto priekiniu duru galiu nukeliauti su 2 persedimais. Aisku cia nevisai apples su apples palyginimas, bet jeigu net aplink Vilniu gyvenantis zmogus turi problemu su VT ir turi laukti pora valandu purvyne kol koks autobusas atvaziuos, tai cia tiesiog ilgalaikis apsileidimas ir BBD ant kompleksisku sprendimu kurie tikrai pagerintu susisiekima.
Daug parodo vien tas, kad vokišku požiūriu kaip sakai < 2k gyventojų yra mažas kaimas. Kai pas mus mažas kaimas suprantama kaip keliolika triobų su panašiai nuolatinių gyventojų.
- 1 patinka
Comment
-
Parašė mantasm Rodyti pranešimą
Visiškai kitas gyventojų tankis. Toj pačioj Vokietijoj ten kur žemesnės gyventojų tankis, pavyzdžiui didelėj daly buvusios rytų Vokietijos, situacija daug artimesnė mūsiškai.
Daug parodo vien tas, kad vokišku požiūriu kaip sakai < 2k gyventojų yra mažas kaimas. Kai pas mus mažas kaimas suprantama kaip keliolika triobų su panašiai nuolatinių gyventojų.Paskutinis taisė MindesAcc; Šiandien, 15:46.
Comment
-
Specialių mokesčių arba dirbtinių kliūčių automobilių vairuotojams nereikia. Vilniuje būtina kuo greičiau tiesti tramvajų arba metro. Taip pat normaliai sujungti priemiesčius, tokius kaip Kalnėnai ar Laznynėliai, su miestu viešuoju transportu. Tuomet žmonės patys persės į viešąjį transportą, suprasdami, kad stovėti kamščiuose tiesiog neapsimoka. Į visokias Teltonikas ar paukštynus galima ir toliau važinėti automobiliu, nematau problemos.
- 1 patinka
Comment
-
Parašė eigh Rodyti pranešimąSpecialių mokesčių arba dirbtinių kliūčių automobilių vairuotojams nereikia. Vilniuje būtina kuo greičiau tiesti tramvajų arba metro. Taip pat normaliai sujungti priemiesčius, tokius kaip Kalnėnai ar Laznynėliai, su miestu viešuoju transportu. Tuomet žmonės patys persės į viešąjį transportą, suprasdami, kad stovėti kamščiuose tiesiog neapsimoka. Į visokias Teltonikas ar paukštynus galima ir toliau važinėti automobiliu, nematau problemos.
Comment
Comment