Šiaip tai į JAV žiūrėjo nebent tik dėl NATO ir užsienio politikos, o ne ekonomikos. Bet kai prasidėjo derybos dėl stojimo į ES, tai aišku buvo, kokiu kursu reikia eiti ir kas toje ES yra daroma transporto srityje. Tik pas mus nieko nedarė. Liekamuoju principu, tik kad neužsilenktų. Nors rajonuose VT užsilenkė jau apie 2000-uosius... Priemiestinis, nes miesto užsilenkė dar 90-aisiais per blokadą... kai kur kiek ilgiau pratempė ir vis tiek užsilenkė. Liko tik didmiesčiai ir tarpmiestinis susisiekimas. Tarpmiestinis šiaip ne taip tempė. Didelį smūgį sudavė koronaviruso ribojimai. Bet dar didesnį - pernai pravestas tarpmiestinių autobusų pogromas, kurio neigiamos pasekmės netolimoje ateityje bus dar didesnės, kai dalis mažųjų parkų atsisakys vežimo, nes negalės atitikti reikalavimų, o didieji parkai irgi vargu ar perims jų maršrutus, nes kol kas nieko neperėmė per tuos metus... Visa tai susiję ir su Vilniaus miesto VT. Sistema negali normaliai funkcionuoti, jei nėra normalaus priemiesčio ir tarpmiesčio. Šiandien vakare važiavau iš Vilniaus į Alytų. Vilniaus kryptimi iki Valkininkų beveik nenutrūkstantis nuosavų automobilių srautas. Ir taip iš visų pusių Vilniaus link... Visiškai niekas nevertina to, kad labai didelė dalis Vilniaus transporto problemų sudaro atvykstantys iš kitų miestų, aplinkinių rajonų ir priemiesčių savo automobiliais... Nes daugeliu atvejų nėra adekvataus VT. Jei su miesto VT kažkas dar daroma, tai su priemiesčiu viskas palikta tik aplinkinių rajonų valiai...
Elektomobilių plėtra niekaip nesprendžia transporto problemos. Taip, ekologinis argumentas prieš automobilį atpuola. Bet lieka kitas - gatvės vis tiek lieka užkištos, parkavimo vietų stygius. O Vilniaus atveju, tai norint normalaus susikiekimo tiek automobiliais, tiek VT, reikia bent pusę tų automobilių (lengvųjų nuosavų, žinoma) iš gatvių pašalinti. Kitos išeities tiesiog nėra. Apie magistralių tiesimą mieste centrinėje dalyje kalbos būti negali. Bet ir naujos magistralinės gatvės labiau į pakraščius problemos neišspręs. Tačiau tai nereiškia, kad nereikia, tarkim, Šiaurinės gatvės ar kai kurių kitų magistralinių jungčių. Ir joks metro pats savaime neišspręs šitos problemos, tik priverstinis išvarymas iš automobilių į VT. Bet tam, kaip minėjau, reikia valstybinės politikos, visų pirma urbanizacijos srityje. Nes kitaip įvyks dar didesnis Vilniaus išskydimas į periferiją su dar sunkesnėmis pasekmėmis infrastruktūrai, pirmiausiai susisiekimo...
Elektomobilių plėtra niekaip nesprendžia transporto problemos. Taip, ekologinis argumentas prieš automobilį atpuola. Bet lieka kitas - gatvės vis tiek lieka užkištos, parkavimo vietų stygius. O Vilniaus atveju, tai norint normalaus susikiekimo tiek automobiliais, tiek VT, reikia bent pusę tų automobilių (lengvųjų nuosavų, žinoma) iš gatvių pašalinti. Kitos išeities tiesiog nėra. Apie magistralių tiesimą mieste centrinėje dalyje kalbos būti negali. Bet ir naujos magistralinės gatvės labiau į pakraščius problemos neišspręs. Tačiau tai nereiškia, kad nereikia, tarkim, Šiaurinės gatvės ar kai kurių kitų magistralinių jungčių. Ir joks metro pats savaime neišspręs šitos problemos, tik priverstinis išvarymas iš automobilių į VT. Bet tam, kaip minėjau, reikia valstybinės politikos, visų pirma urbanizacijos srityje. Nes kitaip įvyks dar didesnis Vilniaus išskydimas į periferiją su dar sunkesnėmis pasekmėmis infrastruktūrai, pirmiausiai susisiekimo...
Comment