Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Darnus judumas. Viešasis transportas ir dviračiai ar nuosavas automobilis

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Parašė ifl Rodyti pranešimą

    Kur tos knygos? Mielai apsikeisčiau šaltiniais. Kol kas aš pateikiau skaičiavimų video, jūs kol kas nepateikėte jokios knygos.
    Labai rekomenduoju, 2,6 kg įdomaus ir naudingo skaitymo:

    Serge Salat – Cities and forms: On Sustainable Urbanism

    Dar galėčiau rekomenduoti šiek tiek abstraktesnę:

    Nikos Salingaros – Principles of Urban Structure

    Jei ne iš mokslinių, tai labai įkandamos ir įdomios yra Leon Krier knygos su karikatūromis. Ten aukštingumo klausimas irgi paliečiamas:

    Léon Krier – Architecture: Choice or Fate

    Konkrečiai apie transporto planavimą rekomenduočiau Hermann Knoflacher, tik kad angliškai berods nėra jo knygų. Pilnai neperskaičiau, bet labai pravertė vadovėlis apie transporto planavimą: Grundlagen der Verkehrs- und Siedlungsplanung: Verkehrsplanung.
    100 minčių – miestai, transportas ir idėjos

    Comment


      taccido , autorinės knygos yra prastas informacijos šaltinis, nes jos atspindi tik autoriaus, o ne viso profesionalų būrio požiūrį, tad negaiščiau laiko kiekvieno autoriaus įžvalgų analizei.
      Žymiai naudingiau yra skaityti įvairių institutų sukurptus leidinius ir pageidautina, kad jie būtų ne anglakalbėse šalyse gimę. Man labiausiai patiko CROW. Gaila, kad jie nebeprieinami angliškai.

      Comment


        Paprastai ir aiškiai, kodėl gatvių platinimas nesprendžia eismo problemų ir kas tas "induced demand"
        https://youtu.be/CHZwOAIect4?si=qCTSQPY7E1kGYwMx

        Comment


          Parašė dondc Rodyti pranešimą
          Click image for larger version  Name:	Screenshot (10).png Views:	265 Size:	1,50 MB ID:	2104666
          Dėl dvirjuosčių naikinimo Kęstučio g. bei A juostos atsiradimo joje ir Sėlių g.:
          1. 2023-10-29 SĮ "Susimovimo paslaugos":
            Aktualioje atkarpoje maršrutinio transporto juostos įrengimas numatytas Vilniaus miesto darnaus judumo plane trečiu (iš trijų) A juostų įrengimo etapu, iki 2030 m.
          2. Vilniaus miesto savivaldybėje 2023-11-20 buvo gautas Jūsų paklausimas el. paštu,
            kuriame prašote Jus informuoti ar Vilniaus miesto savivaldybės administracija sutinka su Jūsų
            siūlymais ir juos ketina nedelsiant įgyvendinti: įrengti viešojo transporto juostą Sėlių g. kryptimi iš
            rytų į vakarus bei įrengti viešojo transporto juostą Kęstučio g. kryptimi iš pietų nuo Liubarto g. į
            šiaurę iki Sėlių g. <...>

            Vilniaus miesto savivaldybės administracija, vadovaudamasi <...> Vilniaus miesto savivaldybės darnaus judumo plano nuostatais, sudariusi I etapo viešojo transporto eismo juostų įrengimą pagrindinėse gatvių tinklo ašyse. Nusistatytas laikotarpis iki 2025 metų.

            Šiame aptariame laikotarpyje išreitinguota vienuolika miesto gatvių, kuriose yra aktualiausia įrengti viešajam transportui skirtas eismo juostas. Paminėsime pagrindinius vertinimo
            (reitingavimo) rodiklius: keleivių skaičius, viešojo transporto skaičius, ekonominis efektyvumas, stotelių apyvarta, keleivių, priemonių sraute skaičius ir kitos.

            2022 – 2023 metais įrengtos viešojo transporto juostos Ozo, Kareivių, Kalvarijų gatvėse, Pilaitės prospekte. Pirmaeiliai darbai pagal prioritetus vykdomi (techninės dokumentacijos rengimas) su Buivydiškių, V. Kudirkos, Šeimyniškių ir kitomis gatvėmis. Siūlomos prioretizuoti Sėlių ir Kęstučio gatvės, kuriose jau šiais metais reikėtų įrengti viešojo transportui skirtas juostas, neturi vertinamų rodiklių reikšmių. Todėl į prioritetinį viešojo transporto eismo juostų įrengimo sąrašą nepateko. Dviračių juostos Kęstučio g. su infrastruktūros pertvarkymu tobulintinos. Atsižvelgiant į miesto planus koreguoti esamas dviračių juostas Kęstučio gatvėje artimiausiu metu nenumatome.
          3. Kadangi be 5 d. prireikė 3 mėn. kol atsakė į praeitų metų užklausą bei nepakako daugiau nei 2 mėn. ir nebuvo sureaguota įtraukti tas gatves į priroritetą sekantiems, t. y. 2024 m., tai juostų dar nebus. Visgi terminas jau kažkaip sutrumpėjo 5 m.
          4. Į jau šių metų pranešimus tiesiog naikinti (o ne pertvarkyti) ne pagal STR įrengtas dvirjuostes ir parkingą bei šaligatvio praplatinimą turi atsakyti iki šiandien. Įdomu ar spės. Tikras saspensas.
          ♚ streetskins.eu/vilnius-city-cycling-map-by-road-surface ♚

          Comment


            O kaip su tais greičio kalneliais, ar dar ilgai troleibusai turės per juos važinėti? Gal kada nors pagaliau nulups tą nesusipratimą? Kiek ten važiuoju (leistinu greičiu, beje), tiek galvoju apie Lietuvos kaimus ir miestelius viduryje sostinės.

            Comment


              Londone atėmė tiltą iš aftamašynistų ir sako su dvirka dvigubai greičiau nei viešuoju.

              Prieš: https://www.google.lt/maps/@51.48858...6656?entry=ttu
              Click image for larger version

Name:	Screenshot (1).png
Views:	312
Size:	2,48 MB
ID:	2113316

              Po: https://youtu.be/DqC4hxpgG8s?t=202
              Click image for larger version

Name:	Screenshot.png
Views:	306
Size:	999,6 kB
ID:	2113315
              ♚ streetskins.eu/vilnius-city-cycling-map-by-road-surface ♚

              Comment


                Aš kažkada panašiai sūliau padaryti su senuoju Žvėryno tiltu, tik ten kiek mažiau traumuojančią praktiką: automobiliams palikti vieną juostą į kurią nors pusę.

                Comment


                  Parašė Creatium Rodyti pranešimą
                  Aš kažkada panašiai sūliau padaryti su senuoju Žvėryno tiltu, tik ten kiek mažiau traumuojančią praktiką: automobiliams palikti vieną juostą į kurią nors pusę.
                  su dabartiniu meru galime siūlyti tik dviračius uždrausti per tiltą

                  Comment


                    Dviračių gatvė nuo Vytauto g. iki Goštauto g. irgi galėtų būti sprendimas.

                    Comment


                      Parašė Kecal Rodyti pranešimą

                      O reikėtų pagaliau griežtai NMC, Šnipiškėse, visame mieste ir net priemiesčiuose stabdyti bet kokius projektus, kurie niekaip nėra derinami su viešojo transporto plėtra. Vilniui skubiai reikia „transit-oriented development“, kol dar ne per vėlu. Nors gali būti per vėlu.

                      Iš šitų peržiūrų, suprantama, nieko gero nesitikiu.
                      VT supratimas labai platus. Taksi irgi yra VT, kaip turbūt ir Boltas su CityBee bei pan. Tai VT plėtra gali formaliai apsiriboti Taksi stovėjimo aikštele.

                      Comment


                        Parašė dondc Rodyti pranešimą
                        Londone atėmė tiltą iš aftamašynistų ir sako su dvirka dvigubai greičiau nei viešuoju.
                        vietoje 5 automobilių važiuoja 1 dviratis. Tai bent efektyvumas.

                        -

                        Comment


                          IMHO mūsų Liubarto tiltu vietos užtektų visiems atskirai: automobiliams+VT+dviračiams+pėstiesiems. Tik kad jis nėra patogioje vietoje.
                          Su Lazdynų tiltu kažką reiktų galvoti, nes ten tragedija.
                          Paskutinis taisė Sula; 2024.02.26, 16:59.

                          Comment


                            Parašė gerietis Rodyti pranešimą

                            vietoje 5 automobilių važiuoja 1 dviratis. Tai bent efektyvumas.
                            Už kadro 20 dviratininkų važiuoja (gal).
                            Laikas laikui nelygus

                            Comment


                              Kaip jau buvo nuskambėję, mero dar nenurašyčiau. Paasfaltavo, tai paasfaltavo, bet masiškai dabar keičia pvz. laiptus Rygos g. 40 m. neliestus. Nemenčinės pl. sužymėjo, kur dviratininkams irgi pagerės viskas. Dviratininkų kol kas dar niekaip nenuskriaudė. Rodiklis bus ar per 2024 m. sureaguos į tą siūlymą dėl Latvių g. nudažymo dviračių gatve su Upės g. "jungtuku".

                              Žvėryno tilto aktualumas visiškai nukris, jei tikrai pastatys tą tiltą nuo Seimo į miesto vakarinius rajonus. Procesai ten lyg nesustoję.

                              Liubarto tilto aktualumo nėra, nes pastačius Litexpo tiltą, norintiems tranzitu per Vingio parką į Lazdynus mint, jie lįstų po Liubarto ir važiuotų Goštauto esamu taku. Nors įkalnė ten tikrai nelegali.

                              Prie Lazdynų tilto nelįs, nes motyvuos rekonstruojamu esamu tiltu į Elektrinės g. ir tuo Litexpo. Visgi būtume užsienis, tai atimtume dešinę mašinų juostą šiaurėj, tada gal net saugiau būtų mašinoms, nes dabar 2 juostos nusukimui į Laisvės pr., tai jei varai pirma juosta, sugalvojus, kad nori tiesiai link Oslo g., reikia persirikuot per dvi, o iš kairės nuo Tūkstantmečio g. atskrenda norintys nusukti į Laisvės, tai daug maišalynės šiaip. Kamščių lyg ir nebūna vakarų kryptimi.

                              Kėsintis į tiltą link Gariūnų jau nepavyktų, tai turbūt racionaliausias variantas statyti dviračių tiltą šiaurėj (be pėsčiųjų), ir padaryti mini tuneliukus pervažiavimui iš kitos gatvės pusės esamų dvirtakių. Vienoj pusėj, jei gautųsi pigiau, būtų galima apsieiti su esamu Titnago g. žvyrkeliu jį asfaltuojant ir pritaikant dviračiams. 2 tiltus abipus būtų jau per brangu tokiam kely į užmiestį. Į Pilaitę statys 2, bet ten normalus miestas. Žalia – esami dvirtakiai:

                              Click image for larger version  Name:	Screenshot (2).png Views:	0 Size:	1,23 MB ID:	2113421
                              Paskutinis taisė dondc; 2024.02.26, 19:38.
                              ♚ streetskins.eu/vilnius-city-cycling-map-by-road-surface ♚

                              Comment


                                Parašė Visdarlietus Rodyti pranešimą

                                VT supratimas labai platus. Taksi irgi yra VT, kaip turbūt ir Boltas su CityBee bei pan. Tai VT plėtra gali formaliai apsiriboti Taksi stovėjimo aikštele.
                                Mano supratimu, viešojo transporto nėra be tam tikro reguliarumo (nustatytų maršrutų, važiavimo pagal tvarkaraščius ir pan.). Taksi įprastai nėra viešojo transporto dalis, nors galimi hibridai (pvz., taksi važiuoja tam tikru maršrutu su didesne keleivių grupe, bet nesilaiko tvarkaraščio, ir surenka/išleidžia keleivius, kur jiems prireikia).

                                Comment


                                  Parašė Kecal Rodyti pranešimą

                                  Mano supratimu, viešojo transporto nėra be tam tikro reguliarumo (nustatytų maršrutų, važiavimo pagal tvarkaraščius ir pan.). Taksi įprastai nėra viešojo transporto dalis, nors galimi hibridai (pvz., taksi važiuoja tam tikru maršrutu su didesne keleivių grupe, bet nesilaiko tvarkaraščio, ir surenka/išleidžia keleivius, kur jiems prireikia).
                                  Yra maršrutinis VT ir yra VT bendrai. Taksi yra bendro VT dalis. Beje pagal moderniausias vizijas maršrutinis VT yra atgyvena, kuri turėtų būti pakeista VT pagal individualius poreikius. Tik dar nepavyko tokios sukurti.

                                  Comment


                                    Parašė Visdarlietus Rodyti pranešimą

                                    Yra maršrutinis VT ir yra VT bendrai. Taksi yra bendro VT dalis. Beje pagal moderniausias vizijas maršrutinis VT yra atgyvena, kuri turėtų būti pakeista VT pagal individualius poreikius. Tik dar nepavyko tokios sukurti.
                                    Skamba absurdiškai, tiesą sakant. Nesu matęs, kad kas nors rimtai vadintų taksi viešojo transporto dalimi, nes tai visiškai nesisteminis reiškinys. Toks kalbėjimas veikiau tėra priedanga VMS neįgalumui VT srityje. Tačiau gal jau sugrįžikime prie NMC reikalų.

                                    Comment


                                      Parašė Kecal Rodyti pranešimą

                                      Skamba absurdiškai, tiesą sakant. Nesu matęs, kad kas nors rimtai vadintų taksi viešojo transporto dalimi, nes tai visiškai nesisteminis reiškinys. Toks kalbėjimas veikiau tėra priedanga VMS neįgalumui VT srityje. Tačiau gal jau sugrįžikime prie NMC reikalų.
                                      Tai pati šimašinė VMS labai mėgo prie viešojo transporto priskirt CityBee, Spark, Bolt ir dviračius

                                      Comment


                                        O kas yra "viešas" jeigu ne tai, kuo naudojasi dauguma žmonių? Tai nėra masinio transporto priemonės, bet jos yra viešos. Ar mokėti už paspirtuką ar už troleibusą toks ir tėra skirtumas.

                                        Comment


                                          Parašė Creatium Rodyti pranešimą
                                          O kas yra "viešas" jeigu ne tai, kuo naudojasi dauguma žmonių? Tai nėra masinio transporto priemonės, bet jos yra viešos. Ar mokėti už paspirtuką ar už troleibusą toks ir tėra skirtumas.
                                          Čia paaiškinimas: Public transport - Wikipedia

                                          Tl;Dr: autobusai, troleibusai, traukiniai/tramvajai.

                                          Nėr už ką.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X