Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Darnus judumas. Viešasis transportas ir dviračiai ar nuosavas automobilis

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Parašė Visdarlietus Rodyti pranešimą

    Manau beveik visi sutiktų būti ketvirtu keleiviu automobilyje negu 200-tuoju autobuse.
    Nuo šitų teorinių papilstymų kuom būti geriau ir kiek automobiliai gali turėti vietų, situacija gatvėse nesikeičia. Faktas, kad praktiškai 50 automobilių važiuoja <100 žmonių ir daugybėje vietų VT neturi jokio prioriteto, kas padėtų mažinti tuo pačius lengvųjų automobilių srautus.

    Comment


      Parašė sleader Rodyti pranešimą

      Nuo šitų teorinių papilstymų kuom būti geriau ir kiek automobiliai gali turėti vietų, situacija gatvėse nesikeičia. Faktas, kad praktiškai 50 automobilių važiuoja <100 žmonių ir daugybėje vietų VT neturi jokio prioriteto, kas padėtų mažinti tuo pačius lengvųjų automobilių srautus.
      Taip, bet ir autobusais dažnai važiuoja tik 15-20 keleivių tai nereiškia, kad visose 2 juostų viena kryptimi gatvėse vieną juostą reikia atiduoti tik VT. O tose vietose kur tikrai reikėtų VT pirmumo iškyla kita problema. 80% važiuojančių automobiliais greičiau jau sukels pasipiktinimą dar labiau padidintu kamščiu atėmus vieną juostą nei persės į VT (čia ir psichologija ir komforto suvokimas turi įtakos). Tas 80% jų sudaro labai nemenką rinkimų elektorato dydį, o balsų per rinkimus prarasti niekas nenori plius tarp tų 80% yra beveik visi turintys lobistinių įtakų (nemanau, kad lobistai važinėja VT).

      Comment


        Kelios mintys apie darnų judumą ta proga, kad šiandien autobusas ėmė ir neatvažiavo, ir ne kažkur maršruto viduryje, o netoli pradinės stotelės. Aš įprastai vaikštau pėsčiomis, man ne problema važinėti VT, nesijaučiu ten tarp kažkokių valkatų atsidūręs (dažniausiai), man ne tiek svarbu, ar transporto priemonei 5, ar 10, ar 20 metų. Bet, po velnių, tegul tas troleibusas ar autobusas atvažiuoja vidury žiemos, prie turbūt -15 jutiminės temperatūros, o jei jau nevažiuoja, tegul apie tai Trafi informuoja, kaip priklauso, nes dabar Trafi viskas neva gerai, o Google Maps „cancelled“, nors ir tie, ir tie turėtų gauti duomenis iš to paties šaltinio.

        Kitą kartą gerai pagalvosiu, prieš pasikliaudamas Vilniaus VT, kai netoli namų stovi ir savaitgalio kelionių laukia nuosavas automobilis. Nuvilianti patirtis, ir šįkart net neišeina „Transrevio“ kaltinti – VVT susimovė.

        Comment


          Na tik kažkodėl carpoolingas ir carsharingas, ypač tarp atskirų namų ūkių nėra labai populiarūs, nes važiuojama automobiliu dėl kitų priežasčių. Ir tie patys neretai ne tik dėl automobilių kiekio, bet ir idiotiško manevravimo, persirikiavimo prieš pat sankryžas. Užsienyje dažnai būna, atskiri šviesoforai ten, kur tramvajaus bėgiai įsilieja į gatvę arba autobusas turi persirikiuoti iš stotelės į kitą kraštinę juostą.

          Viešasis transportas neturi važiuoti perpildytas, grūstys parodo, kad yra per maža pasiūla. Jau geriau pustuštis autobusas negu 20 pustuščių automobilių.

          O kad VT kokybė priklausoma nuo investicijų, kurių silpniausia grandis - politinis palaikymas, tai nenuostabu. VT efektyvumą turbūt labiau skatina vadinamieji push factors (automobilių ribojimas) nei grynai pritraukiamieji veiksniai.

          Comment


            Parašė ifl Rodyti pranešimą

            Ką? Kurioje vietoje atlyginimas nulemia teisę būti išrinktam? Kaip tai sugalvojote?

            Vilniaus miesto savivaldybėje mero atlyginimas - 6249. Atlyginimas daugiau nei solidus, krūva karjeros politikų norėtų tokio, nes kitaip tokio niekaip neuždirbtų. Vadinasi, tikslas išlikti/atsidurti poste bet kokia kaina. Nepopuliarūs sprendimai netaikomi, užtat daug populizmo (2 Šimašiaus kadencijos apie nieką, na ok, dviračių takus).
            Tai ok, su tokiu atlyginimu ir aš ir bet kas kitas turi galimybę kandidatuoti. O jei atlyginimas bus minimumas ar dar mažesnis (o jūs tą siūlote, kaip suprantu), tai kandidatuoti galės tik milijonieriai, nes eiliniam žmogui reikia ir mokesčius mokėti, ir paskolą grąžinti, ir šeimą išlaikyti. Tai tokiam liks tik teisė balsuoti. Na, arba bomžauti guodžiantis, kad jis yra toks labai vertybinis žmogus, keičiantis pasaulį.
            Lietuva visiems.

            Comment


              Parašė abruo Rodyti pranešimą

              Tai ok, su tokiu atlyginimu ir aš ir bet kas kitas turi galimybę kandidatuoti. O jei atlyginimas bus minimumas ar dar mažesnis (o jūs tą siūlote, kaip suprantu), tai kandidatuoti galės tik milijonieriai, nes eiliniam žmogui reikia ir mokesčius mokėti, ir paskolą grąžinti, ir šeimą išlaikyti. Tai tokiam liks tik teisė balsuoti. Na, arba bomžauti guodžiantis, kad jis yra toks labai vertybinis žmogus, keičiantis pasaulį.
              Nesakiau, kad minimumas. Aš sakiau, kad esu prieš esamų atlyginimų kėlimą. Jei atlyginimas keletą kartų viršija vidurkį, tai į merus dalis žmonių eis dėl atlyginimo. Vietoj to, kad eitų idėjiniai, didėjant atlyginimo dydžiui vis didės populistinių merų karjeristų procentas. Anksčiau minėtas G. Washingtonas išrinktas irgi atsisakė atlyginimo. Jei tą darytų dabartiniai politikai, galima būtų tikėtis, kad jie ten iš idėjos/garbės tarnauti tautai. Bet jei išrinkto politiko atlyginimas yra arti vidurkio ir jis jo neatsisako - viskas ok.
              Paskutinis taisė ifl; 2024.01.04, 15:57.

              Comment


                Tai, kad Washingtonas turėjo tiek turto, kad galėjo sau leisti atsisakyti atlyginimo, nieko neparodo. Jis tikrai nebuvo koks eilinis vidutiniokas pagal savo turtą. Taip, jei žmogus yra velniškai turtingas IR jam nuoširdžiai rūpi valstybės reikalai, tai algos gali ir atsisakyti, vis tiek nepajus, gauna jis ją ar ne, o valstybei gal bus kažkiek geriau.

                Daugybė žmonių dirba darbus, kurių atlyginimas kelis (ar dešimtis kartų) viršija vidurkį. Ar žmogus, sugebantis tiek uždirbti (ir veikiausiai turintis daug patirties ir gerą išsilavinimą) iškeis savo darbą į kur kas prasčiau apmokamą poziciją, kurioje pareigos, atsakomybė ir rizika gal net didesnė nei jo darbe, remdamasis bendruomeninėmis dorybėmis? Kaži ar priviliosi protingą žmogų sąžiningai jam nemokėdamas. Na, bet jūs gal apsisaugosite nuo karjeristų, tas ok, suprantu. Vietoj to turėsit korupcionierius ir populistus, kuriems geriausia – nieko nedaryti. Kaip kad dabar.
                Lietuva visiems.

                Comment


                  Parašė ifl Rodyti pranešimą

                  Nesakiau, kad minimumas. Aš sakiau, kad esu prieš esamų atlyginimų kėlimą. Jei atlyginimas keletą kartų viršija vidurkį, tai į merus dalis žmonių eis dėl atlyginimo. Vietoj to, kad eitų idėjiniai, didėjant atlyginimo dydžiui vis didės populistinių merų karjeristų procentas. Anksčiau minėtas G. Washingtonas išrinktas irgi atsisakė atlyginimo. Jei tą darytų dabartiniai politikai, galima būtų tikėtis, kad jie ten iš idėjos/garbės tarnauti tautai. Bet jei išrinkto politiko atlyginimas yra arti vidurkio ir jis jo neatsisako - viskas ok.
                  Kažkaip nemaloniai primena kalbas, kad mokytojais, gydytojais, slaugytojais, policininkais, ugniagesiais, gal ir profesionaliais kariais turi dirbti „idėjiniai“. Ką, padoraus atlyginimo nori? Skursti, šeimą apleisti bijai? Vadinasi, neidėjinis, smerktinas, gal net valstybės išdavikas.

                  O štai turtingi verslininkai, kai visus renkamus postus užsės, ir savo reikalus pusiau atvirai tvarkys visuomenės sąskaita, tie tai tikrai bus „idėjiniai“. Nes juk atlyginimo neima, kaip gražu!

                  PS.: Pasitaisau dėl Washingtono: bent jau dabar randu teiginių, kad, nors vienas turtingiausių istorijoje JAV prezidentų skelbė norą atsisakyti atlyginimo, šis jo pageidavimas nebuvo įgyvendintas. 1789 m. jam buvo skirti 2 proc. viso tuometinio JAV biudžeto.
                  Paskutinis taisė Kecal; 2024.01.04, 16:35.

                  Comment


                    Parašė Kecal Rodyti pranešimą

                    Kažkaip nemaloniai primena kalbas, kad mokytojais, gydytojais, slaugytojais, policininkais, ugniagesiais, gal ir profesionaliais kariais turi dirbti „idėjiniai“. Ką, padoraus atlyginimo nori? Skursti, šeimą apleisti bijai? Vadinasi, neidėjinis, smerktinas, gal net valstybės išdavikas.

                    O štai turtingi verslininkai, kai visus renkamus postus užsės, ir savo reikalus pusiau atvirai tvarkys visuomenės sąskaita, tie tai tikrai bus „idėjiniai“. Nes juk atlyginimo neima, kaip gražu!

                    PS.: Pasitaisau dėl Washingtono: bent jau dabar randu teiginių, kad, nors vienas turtingiausių istorijoje JAV prezidentų skelbė norą atsisakyti atlyginimo, šis jo pageidavimas nebuvo įgyvendintas. 1789 m. jam buvo skirti 2 proc. viso tuometinio JAV biudžeto.
                    Kalbėjau apie politikus, todėl ir teikiau Washingtoną, o ne apie ugniagesius, mokytojus, policininkus ir kitus specialistus. Gal galima skirti ir nesuplakti visko į vieną? Politikas yra tas, kuris turi laužyti esamas tradicijas, o ne ugniagesys ar policininkas. Tą dar daro menininkai, tačiau jų įtaką netiesioginė ir eina per visuomenės nuomonės keitimą. Tuo tarpu politikas gali prastumti sprendimą grynai savo populiarumo sąskaita. Mano prognozės, kad Benkunskas nieko radikalaus nepasiūlys, tačiau kandidatuos antrai kadencijai. Ir toliau būsime strigę mediocrity su VT.

                    Comment


                      Parašė Visdarlietus Rodyti pranešimą

                      Manau beveik visi sutiktų būti ketvirtu keleiviu automobilyje negu 200-tuoju autobuse.
                      Bet troleibusai tokie pilni kad kartais nepavyksta įlipti, o automobiliai kažkaip vis tiek turšti.

                      Comment


                        Parašė MedinisStrazdas Rodyti pranešimą

                        Bet troleibusai tokie pilni kad kartais nepavyksta įlipti, o automobiliai kažkaip vis tiek turšti.
                        Ar tai neįrodo, kad tie kurie važiuoja automobiliu tiesiog neturi kitos alternatyvos, nes į VT jau netilptų?

                        Comment


                          Parašė ifl Rodyti pranešimą

                          Kalbėjau apie politikus, todėl ir teikiau Washingtoną, o ne apie ugniagesius, mokytojus, policininkus ir kitus specialistus. Gal galima skirti ir nesuplakti visko į vieną? Politikas yra tas, kuris turi laužyti esamas tradicijas, o ne ugniagesys ar policininkas. Tą dar daro menininkai, tačiau jų įtaką netiesioginė ir eina per visuomenės nuomonės keitimą. Tuo tarpu politikas gali prastumti sprendimą grynai savo populiarumo sąskaita. Mano prognozės, kad Benkunskas nieko radikalaus nepasiūlys, tačiau kandidatuos antrai kadencijai. Ir toliau būsime strigę mediocrity su VT.
                          Kodėl politikai turi laužyti tradicijas? Demokratijoje politikai atstovauja juos renkantiens sluoksniams. Ir postus kaip taisyklė laimi atstovaujantys daugumai. Natūralu, kad toks politikas nelaužys daugumos palaikomų tradicijų.

                          Comment


                            Parašė Visdarlietus Rodyti pranešimą

                            Ar tai neįrodo, kad tie kurie važiuoja automobiliu tiesiog neturi kitos alternatyvos, nes į VT jau netilptų?
                            Tai niekas ir nesiginčija kad VT organizavimas prastas. Daugiau ginčų dėl to, ar tie "priverstiniai vairuotojai" nesutiktų, kad būtų daugiau A juostų viešajam transportui ir tų pačių "priverstinių automobilininkų" sąskaita.

                            Comment


                              Parašė Zefyras Rodyti pranešimą

                              ar tie "priverstiniai vairuotojai" nesutiktų, kad būtų daugiau A juostų viešajam transportui ir tų pačių "priverstinių automobilininkų" sąskaita.
                              Kodėl jie turėtų sutikti? Pripaišius A juostų, jiems vis tiek neatsiras vietos troleibuse.

                              -

                              Comment


                                FI + SE + NO + DK padaroma 600+ milijonų traukinio kelionių per metus.
                                Apie 21,6 milijonai kelionų per milijoną gyventojų.
                                Lietuvoje būtų virš 60 milijonų per metus (21,6*2,8)
                                Gal kas žino kokie mūsų skaičiai?
                                Būtų įdomu palyginti su 60M.

                                Comment


                                  LTG duomenimis, per 2022 m. pervežta 35 proc. daugiau keleivių nei ankstesniais metais – 4,7 mln., tai sugrįžimas į priešpandeminį lygį.
                                  Skaitykite daugiau: https://www.delfi.lt/verslas/transpo...nozes-93845473

                                  Comment


                                    galimai keleiviai = kelionės?

                                    2022 m. traukiniais buvo pervežta 4,69 mln. keleivių, t. y. 1,21 mln., arba 35 proc., daugiau nei 2021 m. RRT: reikšmingi pokyčiai 2022 m. Lietuvos geležinkelių rinkoje
                                    -

                                    Comment


                                      Parašė gerietis Rodyti pranešimą

                                      Kodėl jie turėtų sutikti? Pripaišius A juostų, jiems vis tiek neatsiras vietos troleibuse.
                                      Tai dėl to, kad pas mus pamurmama ir nieko neįvyksta, arba parašomas postas socialiniuose tinkluose, arba koks nors straipsnis LRT Girdi arba Delfi Piliečio rubrikai. Iš tiesų tai NVTKA, kuri kažkada buvo aktyvi, turėtų daugiau komunikuoti, arba patys žmonės rašyti tiesiai atsakingiems asmenims, nes piko metu grūstis autobuse neprideda geros nuotaikos niekam.

                                      Comment


                                        Parašė Visdarlietus Rodyti pranešimą

                                        Ar tai neįrodo, kad tie kurie važiuoja automobiliu tiesiog neturi kitos alternatyvos, nes į VT jau netilptų?
                                        Tai rodo kad a) carpooling realybėje neveikianti idėja ir b) savivladybė padėjusi ant VT.




                                        Comment


                                          Parašė MedinisStrazdas Rodyti pranešimą

                                          ... b) savivladybė padėjusi ant VT.
                                          Čia turbūt reiktų žvelgti plačiau. Kai visoje šalyje požiūris toks į VT, tai ko norėt iš vienos atskiros savivaldybės. Juk "elito" požiūriu VT skirtas tik dėl šunaujos, na nebent iš kokių pirkimų dar būtų galima uždirbti ar švogerizmo keliu reikia kažkam parūpinti šiltą vietelę duotojamoje pozicijoje.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X