Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Darnus judumas. Viešasis transportas ir dviračiai ar nuosavas automobilis

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Niujorkas naikina nemokamą parkingą gatvėje ir neblogai siaurina – sprendimas dažais. Turint laiko, siūlau nuo pradžių atsisukt:



    Click image for larger version  Name:	Screenshot (1).png Views:	1 Size:	810,8 kB ID:	2097960
    ♚ streetskins.eu/vilnius-city-cycling-map-by-road-surface ♚

    Comment


      Žiūrėjau be garso, panašu, kad beveik visur yra fizinis atskyrimas nuo automobilių.

      Comment


        Įdomu, kad pranešėjas mato parkavimo naikinimą kaip labiau neigiamą dalyką. "Padaugės pėsčiųjų, padaugės dviratininkų – padaugės nelaimių!" Settle down, dude.

        Comment


          Parašė Maalinauskas Rodyti pranešimą

          Suprantama kodėl nėra to visuomenės spaudimo. Nes Vilniuje deja, dabar automobiliai yra praktiškai kiekvienoje šeimoje, viešojo transporto tvarkymas ir padarymas normaliu yra ilgas procesas, dividentus atnešantis po kelių metų (jei ne po dešimtmečio), o neigiamos pasekmės nuo vienos iš juostų atidavimo viešąjam pasijaus čia ir dabar. O niekas, suprantama, nenori aukoti dabartinio komforto dėl ateities perspektyvų. Dėl to tokį nepopuliarų sprendimą gali atlikti nebent VMS, prieš tai sukaupusį didelį politinį kapitalą.
          Buki žmonės nori komforto čia ir dabar, ilgalaikiai planai ir pasiaukojimas dabar dėl dividendų ateityje jiems nesuprantami. Tas pats su politikais. Demokratijos problema: priimti nepopuliarus sprendimus dabar ir prarasti populiarumą, kai dividendus gaus kažkoks kitas politikas po dešimties metų. Tam reikia idealizmo ir to pačio pasiaukojimo. Bet tauta nerenka idealistų. Vyrauja niekuo nepagrįstas įsivaizdavimas, kad va reikia pakelti algas, todėl ateis "profesionalesni" politikai į valdžią. "Profesionalesnis" (kas tai bebūtų) politikas visiškai nereiškia, kad jis aukos savo populiarumą vardan geresnės ateities. Gal kaip tik priešingai: supras, kad tokie sprendimai reikš jo karjeros pabaigą ir niekada tokių nepriims.

          Comment


            Parašė ifl Rodyti pranešimą

            Buki žmonės nori komforto čia ir dabar, ilgalaikiai planai ir pasiaukojimas dabar dėl dividendų ateityje jiems nesuprantami. Tas pats su politikais. Demokratijos problema: priimti nepopuliarus sprendimus dabar ir prarasti populiarumą, kai dividendus gaus kažkoks kitas politikas po dešimties metų. Tam reikia idealizmo ir to pačio pasiaukojimo. Bet tauta nerenka idealistų. Vyrauja niekuo nepagrįstas įsivaizdavimas, kad va reikia pakelti algas, todėl ateis "profesionalesni" politikai į valdžią. "Profesionalesnis" (kas tai bebūtų) politikas visiškai nereiškia, kad jis aukos savo populiarumą vardan geresnės ateities. Gal kaip tik priešingai: supras, kad tokie sprendimai reikš jo karjeros pabaigą ir niekada tokių nepriims.
            Dėl politikų sutinku, bet žmonių bukais aš vis dėl to nevadinčiau - po kelių dešimtmečių bardako, neprofesionalumo bei neištesėtų pažadų jie teisingai daro kad į kiekvieną valdžios megaprojektą žiūri su skepticizmu. Nes pablogės situacija dabar (o ji ir taip šūdina), o tai kad ateityje pagerės, toli gražu ne faktas. Gali būti kaip su stadionu, kurį jau 35 metus statome ir dar neaišku kiek metų statysime.

            Comment


              Stadionas - megaprojektas, kuris daugiau iš serijos "gerai turėti" arba "bent negėda prieš kitus". Transportas tuo tarpu yra visiška kasdienybė, tik dažnam matoma pro automobilio langą.

              Jei miesto architektai bent kažkiek būtų atsitraukę nuo savo snobizmo, o Šimašius būtų bent pademonstravęs bent kažkokį supratimą apie miestą kaip organizmą ir bendrus gyventojų poreikius (o ne užsiiminėję sėdmaišininkų ir visokių hipsterių šūdmalystėm, vietoje gatvių humanizavimo psiūlęs kokią nors VT viziją, nebūtų tiek pralošę visokiems eksfaltininkams, kuriems labiau rūpėjo laimėti rinkimus, o ne pasiūlyti kokią konkretesnę viziją.

              Comment


                Parašė Zefyras Rodyti pranešimą
                Jei miesto architektai bent kažkiek būtų atsitraukę nuo savo snobizmo, o Šimašius būtų bent pademonstravęs bent kažkokį supratimą apie miestą kaip organizmą ir bendrus gyventojų poreikius (o ne užsiiminėję sėdmaišininkų ir visokių hipsterių šūdmalystėm, vietoje gatvių humanizavimo psiūlęs kokią nors VT viziją, nebūtų tiek pralošę visokiems eksfaltininkams, kuriems labiau rūpėjo laimėti rinkimus, o ne pasiūlyti kokią konkretesnę viziją.
                Aš kai pamatau nuomonę iš serijos "viskas paprasta, tik valdžioje nesusipratėliai" tai iš karto prarandu interesą diskutuoti. Nes praktika rodo kad tokie individai būna arba a) netolimi žmonės, kurie neįsivaizduoja jokių šiuolaikiniuose darbuose vykstančių procesų arba b) fanatikai, kurie turi savo viziją ir nuoširdžiai nesupranta, kodėl visi kiti nesiaukoja vardan jos.

                Comment


                  Parašė Zefyras Rodyti pranešimą

                  Jei miesto architektai bent kažkiek būtų atsitraukę nuo savo snobizmo, o Šimašius būtų bent pademonstravęs bent kažkokį supratimą apie miestą kaip organizmą ir bendrus gyventojų poreikius (o ne užsiiminėję sėdmaišininkų ir visokių hipsterių šūdmalystėm, vietoje gatvių humanizavimo psiūlęs kokią nors VT viziją, nebūtų tiek pralošę visokiems eksfaltininkams, kuriems labiau rūpėjo laimėti rinkimus, o ne pasiūlyti kokią konkretesnę viziją.
                  Na, cituojant buvusį merą, "apie jokią beprasmę pinigų švaistyklą a la tramvajus kalba neina". Tai turim ką turim. Tarp kitko, savo svajonių Vilniaus vizijoje jau baigiant mero pareigas Šimašius rašo, koks VT yra nuostabus dalykas ir kaip 2025 Vilniuje jau atsiras BRT, o ateityje galbūt netgi tramvajus ar metro...Kai pačiam sprendimų priimti nebereikia tai ir mintys prašviesėjo.

                  Comment


                    Parašė Maalinauskas Rodyti pranešimą

                    Aš kai pamatau nuomonę iš serijos "viskas paprasta, tik valdžioje nesusipratėliai" tai iš karto prarandu interesą diskutuoti. Nes praktika rodo kad tokie individai būna arba a) netolimi žmonės, kurie neįsivaizduoja jokių šiuolaikiniuose darbuose vykstančių procesų arba b) fanatikai, kurie turi savo viziją ir nuoširdžiai nesupranta, kodėl visi kiti nesiaukoja vardan jos.
                    Aš norėjau pademonstruoti, kad jiems darnus transportas buvo lygus dviračių takams. Neneigiu kad jų kokybė akivaizdžiai pagerėjo, bet iš kitos pusės, aš manau kad tie žmonės kurie paprastai turėtų pasufleruoti viršunėlėms, kad miestas be gero VT negali būti tvarus, užsiėmė visokiais mielačiais ir kalbomis be jokių rimtesnių minčių.
                    Politikams akivaizdu kad reikia orientuotis į rinkėją, kad ir koks žemas lygis būtų, bet architektai, urbanistai turi teikti pasiūlymus. Vietoje to, dažnai būna toks Jan Gehl stiliukas - orientuojasi į kažkokius paviršinius dalykus, iš kažkokio vieno geresnio pavyzdžio (skirto dažniausiai itin pasiturintiems) daro išvadas, kaip čia visur 15 minučių miestas turi būti, realybėje planuoja stambius kompleksus be jokio viešojo transporto, nes niekas juk nereikalauja. O transportininkams raktinis žodis - pralaidumas, vietoje to kad būtų permąstomas transportas apskritai.

                    Comment


                      Parašė Zefyras Rodyti pranešimą
                      O transportininkams raktinis žodis - pralaidumas, vietoje to kad būtų permąstomas transportas apskritai.
                      Labai gerai, kad raktinis žodis pralaidumas, nes pralaidumo didinimo paieškos galų gale vis tiek nuveda link VT ir silkių statinėje. Blogai, kad reikia laukti dešimtmečius, kol svarstoma kaip pralaidumą padidinti, nors pasaulyje jau seniai problema išspręsta ir atsakymas yra aiškus. Neaišku, kokių stebuklų laukia lietuviai, bene skraidančių automobilių su papildomomis magistralėmis vertikalioje ašyje?

                      Comment


                        Parašė ifl Rodyti pranešimą
                        niekuo nepagrįstas įsivaizdavimas, kad va reikia pakelti algas, todėl ateis "profesionalesni" politikai į valdžią.
                        Kažką čia maišote. Siūlant pakelti algas tiesiog norima, kad atlygis būtų adekvatus užimamoms pareigoms. Būtent per mažos algos ir sukelia jūsų piešiamą scenarijų – dirbdamas už mažai žmogus dar labiau nemotyvuotas kažką daryti. Greičiau jau susiveikinėja naudą sau kitais, nebūtinai švariais būdais, o tiesioginėms pareigoms dėmesio nelieka. Juolab kad Lietuvos politikoje sėkmės receptas yra tiesiog nieko nedaryti ir kritikuoti kitus.
                        Lietuva visiems.

                        Comment


                          Parašė abruo Rodyti pranešimą

                          Kažką čia maišote. Siūlant pakelti algas tiesiog norima, kad atlygis būtų adekvatus užimamoms pareigoms. Būtent per mažos algos ir sukelia jūsų piešiamą scenarijų – dirbdamas už mažai žmogus dar labiau nemotyvuotas kažką daryti. Greičiau jau susiveikinėja naudą sau kitais, nebūtinai švariais būdais, o tiesioginėms pareigoms dėmesio nelieka. Juolab kad Lietuvos politikoje sėkmės receptas yra tiesiog nieko nedaryti ir kritikuoti kitus.
                          Pažiūrėkite kitu kampu: aukšta alga -> gera darbo vieta -> karjeros politikai ir noras išlikti poste -> noras įtikti visiems ir minimumas nepopuliarių sprendimų. Aš juk ne apie specialistus kalbėjau, o sprendimų priėmėjus. Sprendimų priėmėjai turi būti vertybiniai.

                          Comment


                            Parašė ifl Rodyti pranešimą

                            Pažiūrėkite kitu kampu: aukšta alga -> gera darbo vieta -> karjeros politikai ir noras išlikti poste -> noras įtikti visiems ir minimumas nepopuliarių sprendimų. Aš juk ne apie specialistus kalbėjau, o sprendimų priėmėjus. Sprendimų priėmėjai turi būti vertybiniai.
                            Pradedant nuo žemos algos grandinė būtų lygiai ta pati. Ar dabar politikai nenori išlikti poste? Nenori įtikti visiems ir nesiima nepopuliarių sprendimų? Išvis, mokėti žmogui neadekvačią algą ir tikėtis, kad jis bus bus vertybinis, yra, mano nuomone, labai naivu. Ką ir matome dabartinėje politinėje situacijoje. Paprastas pavyzdys: kai moku darbuotojui minimumą, aš iš jo ir tikiuosi minimumo pastangų – nebus jis roko žvaigždė ir nedarys stebuklų, nesėdės po darbo ir nesimokys papildomai. Tikėtis kitaip galima būtų tik pasiūlius kažkokias kitokias naudas, kurios persvertų neadekvatų atlygį.
                            Lietuva visiems.

                            Comment


                              Parašė abruo Rodyti pranešimą

                              Pradedant nuo žemos algos grandinė būtų lygiai ta pati. Ar dabar politikai nenori išlikti poste? Nenori įtikti visiems ir nesiima nepopuliarių sprendimų? Išvis, mokėti žmogui neadekvačią algą ir tikėtis, kad jis bus bus vertybinis, yra, mano nuomone, labai naivu. Ką ir matome dabartinėje politinėje situacijoje. Paprastas pavyzdys: kai moku darbuotojui minimumą, aš iš jo ir tikiuosi minimumo pastangų – nebus jis roko žvaigždė ir nedarys stebuklų, nesėdės po darbo ir nesimokys papildomai. Tikėtis kitaip galima būtų tik pasiūlius kažkokias kitokias naudas, kurios persvertų neadekvatų atlygį.
                              Aš tikėčiausi, kad maža alga bent jau kažkiek atbaido politikus karjeristus. Senovės Romoje alga nebuvo mokama ir tokia pozicija buvo garbės reikalas. Būtų prastai, jei vienintelė motyvacija būti politiku būtų uždarbis.

                              Comment


                                Parašė ifl Rodyti pranešimą

                                Aš tikėčiausi, kad maža alga bent jau kažkiek atbaido politikus karjeristus. Senovės Romoje alga nebuvo mokama ir tokia pozicija buvo garbės reikalas. Būtų prastai, jei vienintelė motyvacija būti politiku būtų uždarbis.
                                Ne tie laikai kai dėl garbės eina į politiką. Čia kaip kai kurie politikai aiškino, kad ir mokytojams, policininkams ir gydytojams nereikia kelt algų. Kad ateitų idėjiniai. Deja neturim tiek aristokratų visoms gyvenimo sritims. GINI koeficientas turėtų būti gerokai prastesnis, kad tokia sistema veiktų bent politikoje.

                                Comment


                                  Parašė ifl Rodyti pranešimą

                                  Yra, bet per mažai ir dar mažiau dedikuotų A linijų, matyt, bijant automobilinkų pasipiktinimo, kad iš jų liniją atėmė. Per mažas visuomenės spaudimas gerinti VT automobilinkų sąskaita.
                                  Vilniuje nėra greitųjų autobusų.

                                  Dedikuota A linija ir dideli maršrutai nestoviniuojant yra minimalūs reiklavimai.

                                  Parašė Maalinauskas Rodyti pranešimą

                                  Aš kai pamatau nuomonę iš serijos "viskas paprasta, tik valdžioje nesusipratėliai" tai iš karto prarandu interesą diskutuoti. Nes praktika rodo kad tokie individai būna arba a) netolimi žmonės, kurie neįsivaizduoja jokių šiuolaikiniuose darbuose vykstančių procesų arba b) fanatikai, kurie turi savo viziją ir nuoširdžiai nesupranta, kodėl visi kiti nesiaukoja vardan jos.
                                  Viskas tikrai paprasta. Turim šimtus miestų europoje kuriuos gaime kopijuoti ir bus dešimt kartų geriau nei yra dabar. Bet kai smegenyse tik automobilis tai niekam daugiau vietos nelieka.

                                  Jūsų duotas pavyzdys ankščiau su A juostos sukurimu buvo puikus, ir VT gerėja, ir automobiliam salygos bloginamos. Galbūt tie "kamščiuose stovintys" kadanors pagalvos apie tai kad nereikia 100% kelionių daryti automobiliu.
                                  Parašė ifl Rodyti pranešimą

                                  Aš tikėčiausi, kad maža alga bent jau kažkiek atbaido politikus karjeristus. Senovės Romoje alga nebuvo mokama ir tokia pozicija buvo garbės reikalas. Būtų prastai, jei vienintelė motyvacija būti politiku būtų uždarbis.
                                  Senovės romoje politikais išgalėdavo būti tik vergvaldžiai kuriems kiti atneša pinigus. Ar norite kad politikoje galėtu būti tik turtuoliai?


                                  Comment


                                    Parašė ifl Rodyti pranešimą

                                    Aš tikėčiausi, kad maža alga bent jau kažkiek atbaido politikus karjeristus. Senovės Romoje alga nebuvo mokama ir tokia pozicija buvo garbės reikalas. Būtų prastai, jei vienintelė motyvacija būti politiku būtų uždarbis.
                                    Jūs gal juokaujat? Senovės Romoje politinis darbas buvo geriausias būdas užsidirbti daugiau pinigų (daugiausia tokiais būdais, kuriuos šiandien vadintume korupcija, taip pat nukariautų kraštų plėšimu). Cezaris jau buvo faktiškai nemokus, kai pagaliau gavo valdyti provinciją, pradėjo Galijos užkariavimą ir padengė jei ne visas, tai daugumą savo skolų.

                                    Comment


                                      Parašė MedinisStrazdas Rodyti pranešimą

                                      Senovės romoje politikais išgalėdavo būti tik vergvaldžiai kuriems kiti atneša pinigus. Ar norite kad politikoje galėtu būti tik turtuoliai?
                                      Senovės Romoje:

                                      Senators had to prove that they had property worth at least 1,000,000 sesterces; there was no salary attached to service in the Senate, and senators were prohibited from engaging personally in nonagricultural business, trade or public contracts.

                                      Ne, todėl ir sakau, kad algos turi būti tokios, kurių užtektų pragyventi (t,y. nekonkurencingos), bet ne tokios, kurios skatintų žmones siekti karjerų politikoje. Karjeros politikai yra visiškai nemotyvuoti užsiimti nepopuliariais sprendimais, bet užtat jie motyvuoti būti populistais ir tada visa sistema stagnuoja. VT yra to pavyzdys. Joks meras neina žadėdamas mažinti juostų skaičių automobiliams, žadėdamas dėti taršos mokesčius, kelti parkavimo mokesčius, riboti įvažiavimą į miestą, apmokestinti SUV'us ir pnš. Ateina su kažkuo populistiškai abstrakčiu: mažinsime kamščius ir tada kažką kažkur kosmetiškai pakeitinėja ir tiek. Jeigu politiko vieta nebūtų kažkas, ką gaila prarasti, galima būtų tikėtis vieno klausimo politikų 4 metams, kurie spręstų tą vieną konkrečią problemą. Perėjimas nuo politinės sistemos, kur tas pats politikas ekrane šmėžuoja 30 metų link labiau dinaminės sistemos su radikalesniais problemų sprendimo būdais, viskas vikriau.

                                      Comment


                                        Parašė ifl Rodyti pranešimą
                                        Joks meras neina žadėdamas mažinti juostų skaičių automobiliams, žadėdamas dėti taršos mokesčius, kelti parkavimo mokesčius, riboti įvažiavimą į miestą, apmokestinti SUV'us ir pnš. Ateina su kažkuo populistiškai abstrakčiu: mažinsime kamščius ir tada kažką kažkur kosmetiškai pakeitinėja ir tiek.
                                        Tai ką siūlote, kad taip nebebūtų? Sumažinti algas iki minimalios? Tik merams, ar Seimo nariams, prezidentui – irgi? O ministrams irgi nubraukti? Anksčiau, pamenu, tokie siūlymai buvo labai populiarūs tarp visokių marginalių, populistinių partijų. "Tegu pagyvena už varguolio algą, tegu pamato, kaip sunku paprastam žmogui!"

                                        Aš asmeniškai nenorėčiau (ir net bijočiau) gyventi valstybėje, kurioje būtų tokia tvarka.
                                        Paskutinis taisė abruo; 2024.01.03, 10:46.
                                        Lietuva visiems.

                                        Comment


                                          Parašė abruo Rodyti pranešimą

                                          Tai ką siūlote, kad taip nebebūtų? Sumažinti algas iki minimalios? Tik merams, ar Seimo nariams, prezidentui – irgi? O ministrams irgi nubraukti?
                                          Nesakau, kad to pakaktų, bet nepadarykime taip, kad į politiką būtų einama užsitikrinti sotų gyvenimą, pensiją ir pnš. Visuomeninis darbas ne karjera. Angliškai tai vadinama Civic virtue - Wikipedia

                                          Comment

                                          Working...
                                          X