Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Darnus judumas. Viešasis transportas ir dviračiai ar nuosavas automobilis

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Parašė Sula Rodyti pranešimą

    Ten visa įdomybė tame, kad tu moki, ir tai tampa ESO nuosavybe
    Nieko čia keisto. Ta nuosavybė niekam išskyrus ESO negali nešti pajamų, bet užtraukia prievoles ją prižiūrėti.

    Comment


      Parašė alga Rodyti pranešimą

      Nieko čia keisto. Ta nuosavybė niekam išskyrus ESO negali nešti pajamų, bet užtraukia prievoles ją prižiūrėti.
      Gal norėtųsi, sunkmečiui užėjus, kabelius išsikasti ir priduot į metalo laužą
      Lietuva visiems.

      Comment


        Parašė Sula Rodyti pranešimą

        Kas, jūsų nuomone, yra individualių namų kvartalai (šiaip tai dauguma statinių Lietuvoje yra "individualūs"), ir kodėl jie - parazitai? Pvz. dalis Žvėryno ar Šnipiškių? Ar mano minėtos Rasos?

        Pilnai supratau, kad sovietiniai komiblokų kvartalai atitinka (darnos) reikalavimus. Ir čia be jokios ironijos.
        Turbūt suprantate, kad nėra aiškios ribos. Miestai vystėsi įvairiais etapais: senieji istoriniai centrai, artimieji priemiesčiai (tipiškai XIX a. daugiabučių kvartalai a la Naujamiestis arba vilų kvartalai a la Žvėrynas), toliau XX a. modernistinis užstatymas, toliau - pavadinkime amerikietiški (modernieji) priemiesčiai. Tai artimieji priemiesčiai tikrai neprilygsta tiems tolimiesiems reikalaujamos naujai sukurti infrastruktūros lygiu, nes jie yra labai arti miesto centrų ir pagrindinės infrastruktūros.

        Kas galėtų pakišti koją tai kad išlikę tokie artimieji priemiesčiai kaip Šnipiškės, ar gretutiniai kaimai kaip Markučiai, kurie buvo darbininkų klasės gyvenamieji rajonai ir į kuriuos niekad nebuvo investuojama, nes bet koks urbanistas XX a. pirmoje pusėje tokius kvartalus būtų šlavęs nuo žemės paviršiaus. Sovietmečiu, kaip žinia, Šnipiškių nugriovimas taip ir neįvyko, o nauja statyba vykdavo laukuose ar senųjų sodybų vietoje.

        Ir modernistinio planavimo laikais buvo tokios idėjos kaip "satelitiniai centrai", kur toliau nuo miesto buvo kuriamos gyvenvietės, siekiant mažiau apkrauti patį centrą. Tai pvz. aiškiai matoma Paryžiaus atveju. Ir bent prancūzų kalboje banlieu reiškia priemiestinį rajoną - kuriame šiais laikais didelė žmonių su migracijos kilme koncentracija.

        Iš principo bet koks daugiabutis (jei kalba eina apie daugiau nei tik keletą butų viename name) atitiktų tvaraus užstatymo reikalavimus. Dar ne naujiena bus išgirsti kad "komiblokai" savu laiku buvo statomi ir gėrovės valstybėse Vakarų Europoje ir JAV. Tokie masiniai gyvenamųjų rajonų statybos projektai labai glaudžiai įtraukė ir kitus aspektus, kaip soc. infrastruktūra ir viešasis transportas.
        Paskutinis taisė Zefyras; 2023.12.07, 11:29.

        Comment


          Dėkui už komentarą!
          Esmė tame ir yra, kad aiškių ribų nėra.
          Regionuose investicijos pastaruoju metu į infrastruktūrą santykinai gyventojui turbūt keleriopai viršyjo didmiesčių priemesčių investicijas. O persepektyvos, skirtingai nuo jų, miglotos.
          Nebūtinai miestas turi būti tik daugiabučiai daugiaaukščiai kaip sovietiniuose/rusiškuose monomiestuose. Nors gal jie ir yra pigiausi, racionaliausi, t.t. ir VT požiūriu.

          Comment


            Beje, ir Žvėrynas sovietmečiu yra planuotas griauti. Ten ta pieva tarp Žvėryno gimnazijos ir autobusų žiedo yra ~1992 m. užkastos sustabdytos daugiabučio statybos, o prieš tai ten buvo visas kvartalėlis medinukų.

            Comment


              Parašė Sula Rodyti pranešimą
              Dėkui už komentarą!
              Esmė tame ir yra, kad aiškių ribų nėra.
              Regionuose investicijos pastaruoju metu į infrastruktūrą santykinai gyventojui turbūt keleriopai viršyjo didmiesčių priemesčių investicijas. O persepektyvos, skirtingai nuo jų, miglotos.
              Nebūtinai miestas turi būti tik daugiabučiai daugiaaukščiai kaip sovietiniuose/rusiškuose monomiestuose. Nors gal jie ir yra pigiausi, racionaliausi, t.t. ir VT požiūriu.
              Nežinau, ar būtų geriausia, jei dabar didelės lėšos būtų skirtos didmiesčių infrastruktūrai. Turiu negerą įtarimą, kad viskas baigtųsi tolesniu miesto greitkelių tiesimu ir esamų gatvių platinimu. Didžiausia problema yra galvose.

              Comment


                Parašė Kecal Rodyti pranešimą

                Nežinau, ar būtų geriausia, jei dabar didelės lėšos būtų skirtos didmiesčių infrastruktūrai. Turiu negerą įtarimą, kad viskas baigtųsi tolesniu miesto greitkelių tiesimu ir esamų gatvių platinimu. Didžiausia problema yra galvose.
                Butent. As pats ilgai buvau kritikas pingu skirimui regionams, bet dabar, kai matosi rezultatai, turiu pasakyti, kad klydau. Daugumoje Rytu Europos saliu, ar tai Latvija, ar kokia Makedonija, sostine atrodo puse velnio, visa kita gerokai apleista. Lietuvoje provincija atrodo ne tik zymiai geriau nei pries 10 metu, bet ir tarp tvarkingiausiu Rytu Europoje (Turiu omeny miestelius, kaimai su medinem siferinem lusnom ir lauko tulikais atrodo neitiketinai prastai, bet visi supranta, kad ju nebeliks), Lietuva neatrodo kaip vieno miesto valstybe. Aisku, Vilnius atrodo labai tragiskai, netvarkingiau nei dauguma Rytu Europos miestu, bet tai daugiausiai buvusio mero Simasiaus, kuris rupinosi tik labai siauru grupiu interesais, palikimas, o ne pinigu trukumas, nes ju kiekis net Vilniuje kelis kartus isaugo.

                Comment


                  Parašė TIME Rodyti pranešimą
                  Aisku, Vilnius atrodo labai tragiskai, netvarkingiau nei dauguma Rytu Europos miestu, bet tai daugiausiai buvusio mero Simasiaus, kuris rupinosi tik labai siauru grupiu interesais, palikimas, o ne pinigu trukumas, nes ju kiekis net Vilniuje kelis kartus isaugo.
                  Taip jau būna, kai atimi puse Vilniaus biudžeto ir už tai trinkelizuoji mirštančius kaimelius.

                  Comment


                    Parašė MedinisStrazdas Rodyti pranešimą

                    Taip jau būna, kai atimi puse Vilniaus biudžeto ir už tai trinkelizuoji mirštančius kaimelius.
                    Ir su esamu Vilniaus biudžetu jį protingai naudojant galima turėt n kartų geresnį vaizdą.

                    Comment


                      Parašė Kecal Rodyti pranešimą

                      Nežinau, ar būtų geriausia, jei dabar didelės lėšos būtų skirtos didmiesčių infrastruktūrai. Turiu negerą įtarimą, kad viskas baigtųsi tolesniu miesto greitkelių tiesimu ir esamų gatvių platinimu. Didžiausia problema yra galvose.
                      Tai kad dabar Vilniuje nei tas nei kita nevyksta. Tai kur tie pinigai apskritai eina?
                      Šiaip dabar vykdomas gatvių perasfaltavimas tai čia pats pigiausias ir bukiausias variantas. VT nesivysto, o ỹra. Perspektyvinių planų beveik nėra arba atidėti tolimai ateičiai kaip komunizmas kadaise.

                      Comment


                        Biudžetai atviri, jei rimtai įdomu, kur pinigai eina, galima palyginti su kokio nors provincijos rajono biudžetu.

                        Comment


                          Parašė MedinisStrazdas Rodyti pranešimą

                          Kiek milijonų kainavo atsivesti tinlus iš miesto į savo kaimą jei nepaslaptis?
                          Medinis su savo mediniai bajeriais.
                          Informuoju kad Elektros tinkai nėra Miesto priklausinys.
                          Dabar papasakok kiek milijonų kainavo atvesti elektrą į miestą.

                          -

                          Comment


                            Elektrą pigiau atvesti į kiekvieną miestą nei į kiekvieną kaimą per capita.
                            ♚ streetskins.eu/vilnius-city-cycling-map-by-road-surface ♚

                            Comment


                              Parašė gerietis Rodyti pranešimą

                              Medinis su savo mediniai bajeriais.
                              Informuoju kad Elektros tinkai nėra Miesto priklausinys.
                              Dabar papasakok kiek milijonų kainavo atvesti elektrą į miestą.
                              Vienam gyventojui elektrą mieste atvesti yra daug kartų pigiau.

                              Comment


                                Jūsų gyvenimo tikslas gyventi pigiau ar gyventi geriau?
                                -

                                Comment


                                  Gyvenant pigiau – galima sau leisti gyventi brangiau. Sutaupius tiesiant elektrą – lieka pinigų ir unitazo vamzdžį atsitiesti.
                                  ♚ streetskins.eu/vilnius-city-cycling-map-by-road-surface ♚

                                  Comment


                                    Parašė gerietis Rodyti pranešimą
                                    Jūsų gyvenimo tikslas gyventi pigiau ar gyventi geriau?
                                    gyvenant pigiau yra gyvenama geriau, nes atliekantys pinigai yra panaudojami kitiems dalykams kaip pvz šaligatvių egzistavimui.

                                    Comment


                                      Parašė MedinisStrazdas Rodyti pranešimą

                                      gyvenant pigiau yra gyvenama geriau, nes atliekantys pinigai yra panaudojami kitiems dalykams kaip pvz šaligatvių egzistavimui.
                                      Tai gi dabar bendro naudojimo gatvės viename lygyje labai madingos. Sodų bendrijos ir visokio plauko priemiesčiai su tokiom gatvėm seniausiai aplenkė senamiestį, naujamiestį ir t.t.

                                      Comment


                                        Parašė mantasm Rodyti pranešimą

                                        Tai gi dabar bendro naudojimo gatvės viename lygyje labai madingos. Sodų bendrijos ir visokio plauko priemiesčiai su tokiom gatvėm seniausiai aplenkė senamiestį, naujamiestį ir t.t.
                                        vieno lygio gatvėse automobilis turi būti retas svečias, o ne pagrindinė transporto priemonė kaip priemiesčiuose.

                                        Comment


                                          Parašė MedinisStrazdas Rodyti pranešimą

                                          vieno lygio gatvėse automobilis turi būti retas svečias, o ne pagrindinė transporto priemonė kaip priemiesčiuose.
                                          Sodų bendrijų ar priemiesčių kotedžynų gatvelėse automobiliai ir yra gan retas svečias. Iš principo naudojama tik gyventojų privažiavimui. Kaip ir turėtų būti vieno lygio gatvėse.

                                          Didelė dalis rimtesnių tranzitinių gatvių jau dvirtakiuotos irba šaligatviuotos.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X