Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Darnus judumas. Viešasis transportas ir dviračiai ar nuosavas automobilis

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Parašė mantasm Rodyti pranešimą

    Deja neturiu jokios statistikos.
    Viskas tuo pasakyta. Man nepatinka skaičiai dėl to kad nepatinka, nors geresnių neturiu.

    Parašė mantasm Rodyti pranešimą

    Dėl vandens ir kanalizacijos - spėju didelė dalis Tarandės naudoja vietinius sprendimus.
    "Spėju". Man patinka. Elektrą irgi gauna per lokalius generatorius?

    Parašė mantasm Rodyti pranešimą

    VT Tarandėje atitinkamai mažiau.
    Gatvių valymo spėju irgi daug mažiau

    50/50 gatvių asfaltavimo programa labai populiari.
    Bet tie dalykai yra ir jie subsiduojami mokesčių mokėtojų. Dėl to sakyti kad iš mokesčių mokėtojų tarandiečiai nieko negauna (o matai, karoliniškiečiai gauna) yra melas.

    Parašė mantasm Rodyti pranešimą

    Nors užkampiuose neretai ir gyventojai vien tik savo pinigais tvarko. Abejoju, kad Tarandė išskirtinė.
    Kol kas aš matau kad jie tik reikalauja. Visur kur prieina - forumai, Grindos, mero puslapiai. Visur kur pažiūrėsi ta prakeikta Tarandė.

    Comment


      kokius čia briedus kalbate, mažučiai. tai visi priemiesčiai, visos tarandės net nesiekia minimalaus gyventojų tankio, kuris bent kažkiek galėtų atsverti kaštus. tai yra 30 gyv/ha. visa suburbija yra net už minimalų mažiau. susikelia "turčiai" (šiaip viena iš priežasčių, kodėl keliasi į užmiestį, o ne į centrą pavyzdžiui - mažesnė kvadrato kaina; tai kur čia turčiai ?), tada jie reikalauja socialinės ir inžinerinės infrastruktūros, susisiekimo. Tai kas ką subsidijuoja ? Tai žinoma, kad tankiau gyvenantys subsidijuoja labiau išskydusias struktūras. Kaip galima to nesuvokti ? Visi miestai dabar pasirengė bendruosius planus, kuriuose nusimatė prioritetines ir neprioritetines teritorijas. Kaip manote, kur yra prioritetinės, o kur neprioritetinės ? Taip, neprioritetinės yra užmiesčiuose, kur gyventojų tankis mažas, ir savivaldybė ten nenori įsipareigoti vystyti infrastruktūros, o ją turi sukurti vystytojas/pats naujakūrys per tai teritorijai taikomus didesnius įkainius už kiekvieną m2 (bet jų neužtenka net šaligatviam).
      Išvedžiojimai apie daugiabučių subsidijas nuo šildymo hahaha tai kas tas yra 133 mln ant visos Lietuvos ? Kapeikos. Visa tarandė vien per automobilio priklausomybę ir dėl to sukeliamas problemas (tarša, kamščiai ir t.t.) sugeneruoja tokį minusą, kad nepakaks nei 2K algos, nei 20K. tiesiog, atsipeikėkit. juk jums jau paskaičiavo abstrakčiais skaičiais. reikia lyginti lyginamus dalykus t.y. per capita. visas užmiestis yra tiesiog kaimas, ir visi tie vamzdynai, kai juos reikės rekonstruoti, kainuos tūkstančiais daugiau, lyginant santykiniais dydžiais.

      Kiek žmonių naudojasi Laisvės pr. kasdien ? O kiek naudojasi kuria nors "pagrindine" kaimo gatve ? Dar bus klausimų?

      Comment


        Parašė penkiolika Rodyti pranešimą
        Kiek žmonių naudojasi Laisvės pr. kasdien ? O kiek naudojasi kuria nors "pagrindine" kaimo gatve ? Dar bus klausimų?
        Momentas tame, kad tuo Laisvės pr. (o tuo pačiu Ukmergės prospektu, Antakalnio gatve) daugiausiai tie privažiavę ir naudojasi. Ir asfaltuojamos tos gatvės pagrinde dėl jų. O po to dar forume piktinasi, kad ko čia Vilniuje magistralinės gatvės asfaltuojamos, o pas mus Tarandėje ne. Dėl jūsų, brangieji, jos ir yra taip dažnai asfaltuojamos.

        Comment


          Parašė Maalinauskas Rodyti pranešimą
          Viskas tuo pasakyta. Man nepatinka skaičiai dėl to kad nepatinka, nors geresnių neturiu.
          Niekuo neparemti skaičiai yra blogiau nei jokių skaičių.

          Parašė Maalinauskas Rodyti pranešimą
          "Spėju". Man patinka. Elektrą irgi gauna per lokalius generatorius?
          Ar savivaldybė finansuoja ESO ar Litgrid?

          Parašė Maalinauskas Rodyti pranešimą
          Bet tie dalykai yra ir jie subsiduojami mokesčių mokėtojų. Dėl to sakyti kad iš mokesčių mokėtojų tarandiečiai nieko negauna (o matai, karoliniškiečiai gauna) yra melas.
          Aš sakau, kad gauna proporcingai. Jei kažkas bando sakyti, kad Tarandė negauna absoliučiai nieko, tai tokia pat nesąmonė, kaip GPM traukimas iš velnias žino kur.

          Comment


            Parašė Maalinauskas Rodyti pranešimą

            Momentas tame, kad tuo Laisvės pr. (o tuo pačiu Ukmergės prospektu, Antakalnio gatve) daugiausiai tie privažiavę ir naudojasi. Ir asfaltuojamos tos gatvės pagrinde dėl jų. O po to dar forume piktinasi, kad ko čia Vilniuje magistralinės gatvės asfaltuojamos, o pas mus Tarandėje ne. Dėl jūsų, brangieji, jos ir yra taip dažnai asfaltuojamos.
            Privažiuoja drožt miestiečių gatvių ne tik iš Tarandžių, bet ir iš visokių maišiagalų, trakų ir nemenčinių. Kurie išvis GPM Vilniui nemoka. Ką darom? Sukasam įvažiavimus?

            Comment


              Parašė Maalinauskas Rodyti pranešimą

              Momentas tame, kad tuo Laisvės pr. (o tuo pačiu Ukmergės prospektu, Antakalnio gatve) daugiausiai tie privažiavę ir naudojasi. Ir asfaltuojamos tos gatvės pagrinde dėl jų. O po to dar forume piktinasi, kad ko čia Vilniuje magistralinės gatvės asfaltuojamos, o pas mus Tarandėje ne. Dėl jūsų, brangieji, jos ir yra taip dažnai asfaltuojamos.
              Tai pradžiai pasinaikinkite ir kiemų aikšteles, kam jos Jums, jei taip prospektas nereikalingas. Bus daugiau žalumos, ekologijos

              Comment


                Parašė mantasm Rodyti pranešimą

                Niekuo neparemti skaičiai yra blogiau nei jokių skaičių.
                Mano skaičiai remiasi oficialia Lietuvos statistika. Tai nėra niekuo neparemti skaičiai. Taip, jie nėra vienareikšmiai, ten yra vietos interpretacijoms, bet apie jas ir reikėtų kalbėti, jei skaičiai nepatinka, o ne tiesiog "pieno riebumas" ir atmetam nepasigilinę.

                Parašė mantasm Rodyti pranešimą
                Jei kažkas bando sakyti, kad Tarandė negauna absoliučiai nieko, tai tokia pat nesąmonė, kaip GPM traukimas iš velnias žino kur.
                Lettered viršuje sakė kad nieko negauna. Jam ir oponavau.

                Parašė mantasm Rodyti pranešimą

                Privažiuoja drožt miestiečių gatvių ne tik iš Tarandžių, bet ir iš visokių maišiagalų, trakų ir nemenčinių. Kurie išvis GPM Vilniui nemoka. Ką darom? Sukasam įvažiavimus?
                Sukasti gal nereikėtų, bet vienokia ar kitokia forma apmokestinti, kad ir per brangų parkingą priregistruotiems ne Vilniuje, nepakenktų. Arba kokią nors "vilniečio vinjetę" įvedant, nežinau. Tegul VMS sprendžia.

                Comment


                  Parašė Maalinauskas Rodyti pranešimą
                  Mano skaičiai remiasi oficialia Lietuvos statistika. Tai nėra niekuo neparemti skaičiai. Taip, jie nėra vienareikšmiai, ten yra vietos interpretacijoms, bet apie jas ir reikėtų kalbėti, jei skaičiai nepatinka, o ne tiesiog "pieno riebumas" ir atmetam nepasigilinę.
                  Reiktų pradėt nuo NPD taikymo išsiaiškinus atlyginimų rėžius. O ne aklai imti vidurkį.


                  Parašė Maalinauskas Rodyti pranešimą
                  Sukasti gal nereikėtų, bet vienokia ar kitokia forma apmokestinti, kad ir per brangų parkingą priregistruotiems ne Vilniuje, nepakenktų. Arba kokią nors "vilniečio vinjetę" įvedant, nežinau. Tegul VMS sprendžia.
                  Ir dar labiau paskatinti verslo kėlimąsi į priemiesičus.

                  Comment


                    Parašė mantasm Rodyti pranešimą

                    Reiktų pradėt nuo NPD taikymo išsiaiškinus atlyginimų rėžius. O ne aklai imti vidurkį.
                    Labai sudėtinga paskaičiuoti, o ir mano iliustracijai to visai nereikia. Na, galit (jei jums taip labiau patinka) dauginti Tarandės rodiklį iš dviejų - vistiek gaunasi didžiulis skirtumas. Aš jau net nekalbu apie tai, kad aš ir taip skaičiavau labai oponento naudai, toli gražu ne visi gyvenantys Tarandėje uždirba tokias sumas, kaip ir toli gražu ne visi gyvenantys Karoliniškėse uždirba tik vidurkį. Nėra taip kad visi daugiau uždirbantys žmonės automatiškai perka namą viduryje laukų. Aš pvz, uždirbu ryškiai daugiau už vidurkį, bet gyvenu sename daugiabučių rajone ir apie savo namą net negalvoju. Man labai patinka galimybė pėsčiom nueiti iki centro. Nenoriu dėl bet kokios smulkmenos sėsti į automobilį.


                    Parašė mantasm Rodyti pranešimą

                    Ir dar labiau paskatinti verslo kėlimąsi į priemiesičus.
                    Ir tai IMHO būtų labai gerai. Ar geriau kai dabar visi iš už miesto per kamščius brukasi į miesto centrą? Kaip atrodo dangoraižių miestelis darbo valandomis (arba Akropolis po darbo valandų) gi tikriausiai matėte.

                    Comment


                      Parašė Maalinauskas Rodyti pranešimą

                      Labai sudėtinga paskaičiuoti, o ir mano iliustracijai to visai nereikia. Na, galit (jei jums taip labiau patinka) dauginti Tarandės rodiklį iš dviejų - vistiek gaunasi didžiulis skirtumas. Aš jau net nekalbu apie tai, kad aš ir taip skaičiavau labai oponento naudai, toli gražu ne visi gyvenantys Tarandėje uždirba tokias sumas, kaip ir toli gražu ne visi gyvenantys Karoliniškėse uždirba tik vidurkį. Nėra taip kad visi daugiau uždirbantys žmonės automatiškai perka namą viduryje laukų. Aš pvz, uždirbu ryškiai daugiau už vidurkį, bet gyvenu sename daugiabučių rajone ir apie savo namą net negalvoju. Man labai patinka galimybė pėsčiom nueiti iki centro. Nenoriu dėl bet kokios smulkmenos sėsti į automobilį.
                      Ir tai IMHO būtų labai gerai. Ar geriau kai dabar visi iš už miesto per kamščius brukasi į miesto centrą? Kaip atrodo dangoraižių miestelis darbo valandomis (arba Akropolis po darbo valandų) gi tikriausiai matėte.
                      Nemaža dalis karoliniškių gyventojų yra pensininkai, kurie apskritai nemoka mokesčių, tai realus sumokamo GPM skirtumas yra milžiniškas, ypač dar įvertinus, kad sovietiniuose rajonuose gyventojų mažėja, o naujuose daugėja. Manau kur nors vakaruose tokių didelių skirtumų kaip pas mus nėra. Realiai tie priemiesčiai investicijų į infrastruktūrą ar jos išlaikymą gauna nedaug ir beveik viską daro savo lėšomis, tai šiuo atveju net nesvarbu tas tankis ar teorinis efektyvumas, kai mažai kas daroma. Beje, Vilniuje procentas žmonių gyvenačių daugiabučiuose kur kas didesnis nei kitose šalyse, tai čia irgi truputį juokingai skamba, kad priemiesčiai kalti dėl to, kad mieste važinėja supuvę troleibusai ar namai nerenovuoti.
                      Paskutinis taisė Lettered; 2023.12.01, 14:24.
                      Flickr

                      Comment


                        Parašė Maalinauskas Rodyti pranešimą
                        Labai sudėtinga paskaičiuoti, o ir mano iliustracijai to visai nereikia.
                        Kai norisi pailiustruoti pritempiant prie savo argumentų, o ne nagrinėti problemą, tai taip.

                        Comment


                          priemiesčiai yra viso miesto siurbėlės, nesvarbu, kaip jūs tą vartysite ar dangstysitės pensininkais. Lietuvoje didžioji dalis žmonių gyvena daugiabučiuose. Supuvusių troleibusų nebe tiek ir daug belikę, tik kai iš mašinos neišlipama (nes priemiestyje nėra apskritai normaliai funkcionuojančio VT), tai tokie ir komentarai.

                          Comment


                            Parašė Lettered Rodyti pranešimą

                            Nemaža dalis karoliniškių gyventojų yra pensininkai, kurie apskritai nemoka mokesčių
                            Dėl to savo pavyzdyje ir kalbėjau tik apie dirbančius - Karoliniškėse vs Tarandėje. Ir karoliniškiečiai, net skaičiuojant labai į jūsų pusę, suneša mokesčių vienam kvadratiniam infrastruktūros metrui kelis kartus daugiau mokesčių nei tarandiečiai.
                            ​​

                            Comment


                              Parašė Maalinauskas Rodyti pranešimą

                              Dėl to savo pavyzdyje ir kalbėjau tik apie dirbančius - Karoliniškėse vs Tarandėje. Ir karoliniškiečiai, net skaičiuojant labai į jūsų pusę, suneša mokesčių vienam kvadratiniam infrastruktūros metrui kelis kartus daugiau mokesčių nei tarandiečiai.
                              ​​
                              Daugiau suneša, bet dar daugiau gauna net skaičiuojant per capita. Suprasčiau, jei tarandėje būtų gatvės apšviestos, su šaligatviais, dviračių takais ir pan. kaip yra vakaruose tokiuose rajonuose, tada jūsų teiginiuose būtų logikos, bet kai ten tik laukai, tai realiai nieko ir nesiurbia iš miesto.
                              Flickr

                              Comment


                                Parašė Lettered Rodyti pranešimą

                                Daugiau suneša, bet dar daugiau gauna net skaičiuojant per capita. Suprasčiau, jei tarandėje būtų gatvės apšviestos, su šaligatviais, dviračių takais ir pan. kaip yra vakaruose tokiuose rajonuose, tada jūsų teiginiuose būtų logikos, bet kai ten tik laukai, tai realiai nieko ir nesiurbia iš miesto.
                                Dar kartą - siurbia gatvių asfaltavimą (kad ir kartais 50 ant 50), gatvių valymą žiemą, nuostolingą viešąjį transportą, bet tai dar būtų nieko - blogiausia kad būtent jie dažniausiai užkiša magistralines miesto gatves rytais ir vakarais, keldami didelių nepatogumų kitiems miesto gyventojams. Vien jų sukelti kamščiai/tarša niekada nebus kompensuota jokiais jų sumokėtais mokesčiais. Ir viskas dėl jų noro naudotis miesto privalumais gyvenant faktiškai kaime.

                                Comment


                                  Parašė Maalinauskas Rodyti pranešimą

                                  Dar kartą - siurbia gatvių asfaltavimą (kad ir kartais 50 ant 50), gatvių valymą žiemą, nuostolingą viešąjį transportą, bet tai dar būtų nieko - blogiausia kad būtent jie dažniausiai užkiša magistralines miesto gatves rytais ir vakarais, keldami didelių nepatogumų kitiems miesto gyventojams. Vien jų sukelti kamščiai/tarša niekada nebus kompensuota jokiais jų sumokėtais mokesčiais. Ir viskas dėl jų noro naudotis miesto privalumais gyvenant faktiškai kaime.
                                  Šiaip Vilniaus kamščiai juokingi lyginant su Europos miestais (nes ten gyvenančių priemiesčiuose procentaliai dar daugiau). Turbūt nebūtų tiek ir individualių namų statybų, jei susisiekimas būtų iš tikrųjų labai komplikuotas. Tai VT problemos tikrai ne dėl to, kad ne 100% gyventojų sėdi šeškinėse ir fabuose.
                                  Flickr

                                  Comment


                                    Supratu kur žmogus prisipažįsta, kad žiūri tik per asmeninę prizmę ir likusi visuomenė jam tiesiog nerūpi. Bet čia suaugęs žmogus bando dar įtikinti kitus kažkokiu bullshit'u, kurį su penktoko aritmetika galima debunkinti. Šita tema yra turbūt pati iditiotiškiausia šitam visam forume. Čia kaip medum patepta visokiems keistiems veikėjams, kurie periodiškai ateina patrollinti kitus savo asmeniniam entertainmentui.

                                    Comment


                                      Parašė Lettered Rodyti pranešimą

                                      Šiaip Vilniaus kamščiai juokingi lyginant su Europos miestais (nes ten gyvenančių priemiesčiuose procentaliai dar daugiau). Turbūt nebūtų tiek ir individualių namų statybų, jei susisiekimas būtų iš tikrųjų labai komplikuotas.
                                      Bet faktas kad jie yra ir jie nemaža dalimi sukelti būtent tų tarandiečių (bendrine forma). O dėl kamščių tai nežinau kiek jūs važinėjate, per pastaruosius 5 metus situacija LABAI suprastėjo. Anądien valandą važiavau nuo Minties-Apkasų gatvės sankryžos iki Big'o. F'cking valandą, paprasto šiokiadienio vakarą.

                                      Comment


                                        Parašė Lettered Rodyti pranešimą

                                        Šiaip Vilniaus kamščiai juokingi lyginant su Europos miestais (nes ten gyvenančių priemiesčiuose procentaliai dar daugiau). Turbūt nebūtų tiek ir individualių namų statybų, jei susisiekimas būtų iš tikrųjų labai komplikuotas. Tai VT problemos tikrai ne dėl to, kad ne 100% gyventojų sėdi šeškinėse ir fabuose.
                                        Dėl šito tai sutinku, nes pirmiausia miesto valdžių (visų iš eilės) kaltė, kad priemiesčių plėtra vyko chaotiškai. Idealiu atveju VT plėtra turėtų eiti pirma priemiesčių plėtros, padėdama formuoti tankesnius gyvenviečių centrus su reikiama infrastruktūra ir sugerdama automobilizacijos potencialą. O pas mus net esamas geležinkelis visiškai neišnaudojamas, nauji autobusų maršrutai atsiranda jau po to, kai naujakuriai įpranta visur važiuoti automobiliais, etc.

                                        Comment


                                          Parašė Lettered Rodyti pranešimą

                                          Šiaip Vilniaus kamščiai juokingi lyginant su Europos miestais (nes ten gyvenančių priemiesčiuose procentaliai dar daugiau). Turbūt nebūtų tiek ir individualių namų statybų, jei susisiekimas būtų iš tikrųjų labai komplikuotas. Tai VT problemos tikrai ne dėl to, kad ne 100% gyventojų sėdi šeškinėse ir fabuose.
                                          Laukiau, kada kažkas tai pasakys, nes tiek toje pačioje Belgijoje, tiek Londone, tiek Prahoe, nežiūrint didelio VT populiarumo ir plėtros, kosminiai kamščiai egzistuoja, o piko metu, turbūt nėra didesnio miesto be jų. Londone du km su Uberiu važiavau 45 min., būčiau pėsčias greičiau nuėjęs, tik jau kojos nenešė po visos dienos vaikščiojimo. Iš to, ką čia diskutuojame, dviračio išrasti nereikia (kaip kažkas sakė), bet LT atveju, penkmečio sprendimas nėra aiškus. Gerų įdėjų yra, bet jų realūs įgyvendinimo terminai absoliučiai neaiškūs, vertinant įstatyminės bazės pokyčius viešo ar privataus intereso vardan, finansavimu, sugebėjimo vykdyti ambicingus projektus, valdžios logiškų prioritetų dėliojimu. Kas, kad tų gerų pvz. yra, bet ar kas nors įsivaizduojate, kad vilniuje imtų ir nugriautų šilumos atžvilgiu neefektyvų ir renovuoti neapsimokantį daugiabutį ir pastatytų šiek tiek didesnį, bent B klasės, išdalintų butus buvusio namo gyventojams, o iš plėtros papildomus parduotų? Net Maskvoje tokia praktika yra taikoma, nekalbant apie JAV. Kas trukdo apmokestinti įvažiavimą į miestą ir visus parkingus? Gal nevažiuos chebra į Girteką koraluose po vieną automobilyje ir neužgrūs visų aplinkinių kiemų. Apmokestina C ar D gatvės kategorijas, o aplink visur free, kur atvykės iš kito miesto galo žino, kad visada ras vietos svetimame kieme. Kai visur bus mokama, tikiu, kad chebra gerai pagalvos ar vykti nuosavu transportu, ar kooperuotis, ar naudotis VT. Yra paprastų sprendimų, tik nėra ambicingų sprendimų priėmėjų. Planuotojų, teoretikų daug, o execution'o nerasta.
                                          Dėl daugiabučių renovacijos, tai verskit nevertę renovuotis, bet tas, kas išmano finansinių investicijų ir ROI (return on investments) pagringus (11-12 klasės ekonomikos kursas), yra visiškas asilas investuoti į projektą su 41 metų atsiperkamumo terminu. Kalbu ne iš lempos, o iš konkretaus A klasės renovacijos projekto aprašo. Kol gyvuos tokios "investicijų" ir finansinės paramos programos, tol ir sedėsim prie suskilusios geldos. Faktas, kad tai turi būti keičiama ir naudojamas kitas modelis. Kažkas sakė, kad turtas savivaldai nepriklauso, bet valstybės parama ir dabar sudaro iki 30%, tai jau yra remiama privataus būsto renovacija. Turi būti sudarytos sąlygos greitesniam atsiperkamumui, tada didės ir programos patrauklumas. Jeigu sovietinio daugiabučio resuras 60 metų, tai po 40 ne atsipirkusia investicija džiaugsies, jei būsi gyvas, o kad namas neprasmego galutinai, nes niekas nerenovuoja, netvirtina pamatų. Jų apšiltinimas kiek pristabdys drėgmės kaupimąsį ir sumažins šiluminius nuostolius, bet suskilusi konstrukcija nuo to tvirtesnė nepasidarys. Vėl gi, naudojuosi konkrečiais gyvais pavyzdžiais, ne iš lempos šaudau. Nugriovus seną 20-ies būtų namą, , kurio renovacija kainuoja 1,5 mln. be palūkanų ir apie 3 mln. su palūkanom, galima pastatyti 30 + butų namą už 4,5 mln. Eur su požeminiu parkingu. 20 būtų grąžini, galima kažkokia minimali priemoka, o kitus parduoti. Įvertinus, kad nebereikės 30% valstybės paramos renovacijai, tai tokia win win situacija gaunasi. Yra variantų, kai 3-4 kambarių bute gyvena vienas pensininkas, tai irgi yra variantų, kaip jam sumažinti mokesčių naštą. turės tokios pat vertės, bet 2 kambarių butą. Naujas, taupus būstas, laisvas kiemas, nauja aplinka, ko ne gyvenimas?

                                          Comment

                                          Working...
                                          X