Parašė Egiuxz
Rodyti pranešimą
//
Man atrodo, kad jūsų diskusijos truputį nukrypo nuo pačios esmės. Nereikia nieko niekam specialiai bloginti vien tam kad bloginti, nes automobilis ir kelionės juo savaime nėra kažkokia blogybė. Manau, kad reikia diskutuoti apie susisiekimo mieste gerinimą apskritai.
Bendrą susisiekimo situaciją mieste gerina VT, nes jis vienu metu gali pervežti daugiau žmonių ir mažina kamsčių, parkingo ir panašias problemas. Tad jeigu sutinkame, kad bendros situacijos gerinimas yra prioritetas - reikia nebijoti atimti eismo juostą iš automobilių ir įrengti VT juostą. Jeigu gerai veikiančiam VT reikia persėdimo hub'ų - nereikia bijoti panaikinti stovėjimo aikštelę ir joje įrengti hub'ą. Jeigu eismo situaciją mieste pagerins tramvajus, tuomet gerai suplanuokime jo liniją ir panaikinkime automobilių eismą centro gatvėse, kur to tikrai reikia normaliam tramvajui. Jeigu nėra parkavimo vietų, žmonės priversti sukti ratus ieškodami laisvos vietos ir taip sukelti taršą ir spūstis - padidinkime parkavimo kainas. Jeigu rajono gyventojai skundžiasi lakstančiais automobiliais ir jų keliama tarša - siaurinkime gatves. Svarbiausia, kad bendra miestiečių gyvenimo kokybė gerėtų.
Apskritai, manau mažai kas mano, kad automobiliai yra visiškas blogis. Automobilis yra patogi, nepriklausoma, ir - artimoje ateityje - tiesioginės taršos kietosiomis dalelėmis nesukurianti transporto priemonė, kuria galima važiuoti ir į darbą, ir į parduotuvę, ir į kiną. Problema su automobiliais tame, kad kai jų per daug ir nėra alternatyvų - jų naudojimas neišvengiamai blogina bendrą eismo situaciją, tad reikia alternatyvų, kurių, deja, be situacijos automobiliams bloginimo, vargu ar sukursi, nes vieta miestuose ribota.
Kalbant apie Vilnių, čia reikia priemonių komplekso - nuo geresnio VT, dviračių takų ir šaligatvių (walkability), iki geresnių kelių (estakadų, tunelių ir t. t.) ten, kur alternatyvų tiesiog nėra (tranzitinės, arterinės gatvės, priemiesčiai ir t. t.) Nė viena iš šių priemonių atskirai situacijos visiškai neišspręs. Tačiau mūsų didžiuosiuose miestuose klostosi situacija, kai tik kelių gerinimas problemų nesprendžia, tad, kai nėra lėšų ir galimybių daryti abu vienu metu ir greitai, prioritetas turi būti teikiamas VT.
Comment