Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Darnus judumas. Viešasis transportas ir dviračiai ar nuosavas automobilis

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Parašė Sula Rodyti pranešimą
    Klausimas, kokio dydžio mokestis už automobilio turėjimą/važinėjimą? 1000-1500 EUR/metams "Golf" 1.0 klasės automobiliui būtų pakankamas (imu plius-minus realistišką dydį)?
    Nelabai realistiškas mokestis valdžiai nesiekiančiai politinės savižudybės, šiuo momentu Lietuvoje maždaug tiek žmonės moka bendrai automobiliui per metus (kuras, remontai, pats automobilis).
    Parašė Sula Rodyti pranešimą
    Kelių mokestį krovininėms siūlyta stipriai kelti - irgi kol kas nepriimta (kol kas 753 EUR/metams už fūrą, turėtų būti apie 3000-4000 EUR).
    Yra keletą kartų keltas ir nukeltas e-tolling projektas kur matuotų ir kiek fūra nuvažiuoja faktiškai ir už tai mokestį męstų, būtų apie 2x mokesčių surinkta.

    Comment


      Parašė sankauskas Rodyti pranešimą

      Automobilistai savo mokesčiais dengia tik mažą dalį visų automobilių transporto kaštų.
      Visus dengia, plius dar sumoka tiek, kad užtenka ir švietimui, ir kariuomenei, ir pensijoms.
      Flickr

      Comment


        Tai mes norim ar nenorim reikšmingai mažinti automobilių skaičių?
        Ir vėl gi, ar tie mokesčiai eitų infrastruktūrai? Tikriausiai ne, nes kursas yra neplėtoti infrastruktūros, pritaikytos automobiliams.
        Kita vertus, gali tekti stiprinti kitas transporto rūšis - geležinkelio, vandens transportą, ir investuoti į jų infrastruktūrą. Dėl aviacijos neaišku, nes ji santykinai tarši.

        Comment


          Parašė Lettered Rodyti pranešimą

          Visus dengia, plius dar sumoka tiek, kad užtenka ir švietimui, ir kariuomenei, ir pensijoms.
          Galima kokių nors šaltinių? Bent, įskaičiuojant išorinių veiksnių kaštus ir alternatyviasias sąnaudas, toli gražu, nepanašu, kad automobilių vairuotojai kažką dengia (greičiau atvirkščiai: https://en.wikipedia.org/wiki/Economics_of_car_use Suburbia is Subsidized: Here's the Math [ST07]).

          Comment


            Parašė 1252 Rodyti pranešimą

            Pirmiausia, mano nuomone, turėtų būti teisės aktai ir teritorijų planavimo dokumentai, įpareigojantys sudaryti bent jau lygias (ar geresnes) pasiekti VT stoteles lyginant su nuosavų automobilių stovėjimo vietomis (galima išimtis – neįgaliųjų vietos). Sunku tai būtų padaryti nuo nulio, kaip yra dabar, bet tai turėtų būti siekiamybė. Pradžiai užtektų, kad arčiau laiptinės durų būtų dviračių stovai/saugyklos negu automobilių bamperiai.

            Nenori – negirdi. Matyt, tamsta per daug įsišaknijęs, kad argumentai tilptų pro jūsų apie automobilį besisukančios pasaulėžiūros Overtono langelį. Kažin, ar yra šiame forume pavykę kuo nors įtikinti bent vieną radikalų automobilistą?
            Pirmąją dalį praleisiu, tiesiog palinkėsiu sėkmės ir pinigų svajonių išsipildymui. Siekiamybės išpildymui, kaip jau anksčiau minėjau, automobilių tarkavimas yra būtinų atlikti darbų eilės viduriuke ar net į galą. Nestatykime vežimo prieš arklį. VT maršrutų ir intensyvumo didinimui automobiliai netrukdo, kaip ir netrukdo dviračių saugyklos įrengimui.
            Automobilis man reikalingas, nes nėra alternatyvos, tad kur čia radikalumas? Va ir visa pasaulėžiūra.
            Esu išbandęs ir Vilniaus P+R. Nu ką aš žinau. Gal dar arčiau centro aikštelę reikėjo įrengti, ar vietos neužteko. Civilizuotoj šalį tokioje aikštelėje gavau lengvatinį bilietą visam ekipažui VT. O čia tik vienam. Ir dėl to kaltas automobilis?

            Comment


              Parašė 1252 Rodyti pranešimą

              Galima kokių nors šaltinių?
              Kaip ir vis lettered šaltiniai - trust me bro.
              If a lion could speak, we could not understand him.

              Comment


                Parašė PredatorGTR Rodyti pranešimą
                Automobilis man reikalingas, nes nėra alternatyvos, tad kur čia radikalumas? Va ir visa pasaulėžiūra.
                Nežinau, kokios paties gyvenimo sąlygos (kur gyveni, kaip toli nuo centro, kur darbas, ir t.t. Todėl abstrakčiau pasakysiu: daugelis, kas teigia, jog nėra alternatyvų, pirmiausia turėtų sąžiningai sau ir kitiems pripažinti, kad pasirinko tokį gyvenimo būdą. Taip tiesiog yra. Kokių Mažųjų Gulbinėlių gyventojai puikiai žino, kad viešojo transporto ten nėra ir nebus. Jie ten įsikelia su automobiliais, ir sėkmingai stovi kamščiuose.

                Štai kur tikrai atsiranda problemos, kai žmonės gyvena lyg ir mieste, bet dėl neišplėtoto viešojo transporto negali nukeliauti į darbą tame pačiame mieste, arba kelionė trunka jau pernelyg ilgai. Čia jau yra savivaldybės gėda ir apsileidimas.

                Comment


                  Parašė PredatorGTR Rodyti pranešimą

                  Pirmąją dalį praleisiu, tiesiog palinkėsiu sėkmės ir pinigų svajonių išsipildymui. Siekiamybės išpildymui, kaip jau anksčiau minėjau, automobilių tarkavimas yra būtinų atlikti darbų eilės viduriuke ar net į galą. Nestatykime vežimo prieš arklį. VT maršrutų ir intensyvumo didinimui automobiliai netrukdo, kaip ir netrukdo dviračių saugyklos įrengimui.
                  Automobilis man reikalingas, nes nėra alternatyvos, tad kur čia radikalumas? Va ir visa pasaulėžiūra.
                  Esu išbandęs ir Vilniaus P+R. Nu ką aš žinau. Gal dar arčiau centro aikštelę reikėjo įrengti, ar vietos neužteko. Civilizuotoj šalį tokioje aikštelėje gavau lengvatinį bilietą visam ekipažui VT. O čia tik vienam. Ir dėl to kaltas automobilis?
                  Grubiam vertinimui siūlau "grįžti" kažkur į 1985 metus LSSR, kai automobilių buvo daugiau nei 5-is kartus mažiau, o pagrindine susisiekimo priemone buvo VT ir kojos (dar kaimo vietovėj ir arkliukai užsilikę). "Žigulys" kainuoja 60 VDU, bet jam reikia gauti paskyrą ir laukti metų metus.
                  Problem solved?
                  Nope. Infrastruktūrai tuomet skirta neproporcingai daug. Skiriant mažiau būtų panašiai kaip tuo metu LLR arba RSR (nors ten keliai buvo iki 1940 m. santykinai gerokai geresni nei SSRS).
                  Paskutinis taisė Sula; 2023.11.15, 13:01.

                  Comment


                    Parašė sankauskas Rodyti pranešimą

                    Kaip ir vis lettered šaltiniai - trust me bro.
                    Kiek dabar skiriama kelių+gatvių infrastruktūrai? Bent 2500 mln. EUR per metus sukrapštoma?

                    Comment


                      Faktas kad ir 1985 m. viešasis transportas buvo neadekvatus to meto reikmėms su prikimštais autobusais ir troleibusais.
                      Sakyčiau kad taip pat labai stipri kultūra sulaukus pilnametystės išsilaikyti teises, gauti seną mašiną, o visas šias išlaidas (plius kurą ir draudimą) sumoka tėvai. Studijuojantys didžiuosiuose miestuose iš mažesnių miestelių irgi neretai prisiriša prie automobilio (nors turi 50 proc. nuolaidą kelionėms). O gyvenimas užmiestyje daug kam atrodo visiškai normalus, tai ne pats prisiriškimas prie automobilio atrodo blogas, bet savivaldybių nesugebėjimas spręsti infrastruktūros problemų (kurioms niekad nebus tiek lėšų).

                      Comment


                        Pastebėkit kaip asmeninių automobilių privilegijų gynėjai dėlioja savo argumentus - "aš", "man", "mano", "sau", "pats", etc. Nemanau, kad verta diskutuoti su tokiais žmonėmis kurie arčiau savo nosies nemato. Jiems neegzistuoja nei vaikai, nei senoliai, nei neįgalieji, nei žmonės kurie tiesiog gyvena tame mieste ir kuriems paskui reikia accommodatinti tą didijį "aš", nes jam matai taip patogiau. "Visi turi lygias teises turėti automobilį" - čia asmeninis pasiūlymas visiems nupirkti po automobilį? Čia tavo mobilumo sprendimas, tavo "laisvės" suvokimas? Kokiu asilu reikia būti, kad tokias nesąmones rašyti?

                        Comment


                          Parašė 1252 Rodyti pranešimą

                          Galima kokių nors šaltinių?
                          Prašom, vien konkrečiai kuro akcizo beveik milijardas eurų, plius dar šimtai milijonų eur BVP iš su transportu susijusių pardavimų, paslaugų, automobilių, kelių mokesčiai.

                          https://finmin.lrv.lt/uploads/finmin...%B3%20(LT).pdf
                          Flickr

                          Comment


                            Parašė felar Rodyti pranešimą
                            Pastebėkit kaip asmeninių automobilių privilegijų gynėjai dėlioja savo argumentus - "aš", "man", "mano", "sau", "pats", etc. Nemanau, kad verta diskutuoti su tokiais žmonėmis kurie arčiau savo nosies nemato. Jiems neegzistuoja nei vaikai, nei senoliai, nei neįgalieji, nei žmonės kurie tiesiog gyvena tame mieste ir kuriems paskui reikia accommodatinti tą didijį "aš", nes jam matai taip patogiau. "Visi turi lygias teises turėti automobilį" - čia asmeninis pasiūlymas visiems nupirkti po automobilį? Čia tavo mobilumo sprendimas, tavo "laisvės" suvokimas? Kokiu asilu reikia būti, kad tokias nesąmones rašyti?
                            Tokiu pat asilu reikia būti, kai Vilniaus ar Kauno problemų "sprendimus" siūlyti visai likusiai šalies teritorijai. Kraustykis į kokius ***nėlius, turėsi plačią gatvę ir dviračiui, ir pėsčiam prasieiti, nes automobilių nedaug belikę, visur pirmenybę, nereikės nei sankryžoje stovėti, nei šviesoforo laukti, galėsi vieną juostą VT skirti, nors jis ir taip kaip saulė žiemą retas, parkas miško pavidalu šalia. Ar pasiaukosi dėl savo sveikatos?

                            Comment


                              Parašė felar Rodyti pranešimą
                              Čia tavo mobilumo sprendimas, tavo "laisvės" suvokimas? Kokiu asilu reikia būti, kad tokias nesąmones rašyti?
                              Judėjimo laisvė šiaip viena pamatinių ES vertybių, tai reikia būti geru asilu, jog siūlyti uždrausti automobilius ir taip apriboti laisves tų, kurie negyvena prie VT stotelės.
                              Flickr

                              Comment


                                Parašė PredatorGTR Rodyti pranešimą

                                Tokiu pat asilu reikia būti, kai Vilniaus ar Kauno problemų "sprendimus" siūlyti visai likusiai šalies teritorijai. Kraustykis į kokius ***nėlius, turėsi plačią gatvę ir dviračiui, ir pėsčiam prasieiti, nes automobilių nedaug belikę, visur pirmenybę, nereikės nei sankryžoje stovėti, nei šviesoforo laukti, galėsi vieną juostą VT skirti, nors jis ir taip kaip saulė žiemą retas, parkas miško pavidalu šalia. Ar pasiaukosi dėl savo sveikatos?
                                Tokiems neegzistuoja likusi Lietuva, jie gyvena sostines burbule, t.y. senamiestyje ar aplink jį, visur nueina pėsčiomis, į restoranus, pramogas, kovoja prieš klimato kaitą su visom gretom, bet net nesusimąsto, kaip ir iš kur turi atvažiuoti kurjeris pas juos į namus su prekėmis (o jų vartoja daug, nes daug uždirba) ar koks meistras. Jau nekalbant apie mažų miestelių gyventojų aktualijas.
                                Paskutinis taisė Lettered; 2023.11.15, 13:34.
                                Flickr

                                Comment


                                  Judėjimo laisvė yra galimybė gyventi kur nori nepriklausomai nuo valstybės nurodymo, o ne kad valstybė draustų bet kokį judėjimą
                                  Šitie "laisvės" argumentai greit užsibaigia, kai reikia reikalauti pinigų iš valstybės naujai infrastruktūrai, ar tai viadukams, ar įkrovimo stotelėms. O be to ta laisvė tiek visur važinėti automobiliu, tiek gyventi užmiestyje, sukuria tokius eksternalitetus - taršos, triukšmo pavidalu, kad jei būtų fizinei, psichinei sveikatai daroma žala KNA principu paskaičiuota ir pridėta prie naudojimosi kainos, kažin ar daug būtų norinčių savo laisvėmis naudotis.

                                  Comment


                                    Parašė Lettered Rodyti pranešimą
                                    net nesusimąsto, kaip ir iš kur turi atvažiuoti kurjeris pas juos į namus su prekėmis ar koks meistras
                                    Ai tai jūs staiga darbininkų ir verslo problemas sprendžiate dabar pasirodo? Wow, kokie tie miestų gyventojai kvailiai, kad apie tai net nepagalvojo. Reikia turbūt statyti "farm-to-market" greitkelius mieste, o tai mirsim badu.

                                    Šitą 50-ųjų propagandą jau visi pažiūrėjo. Kalba buvo apie savo asmeninės sūbinės transportavimą kitų žmonių laisvės sąskaita. Niekas automobilių uždrausti nesiūlo, kalbam kaip tik apie miestus ir apie asmeninį mobilumą tuose miestuose VISIEMS žmonėms. Asmeniniai automobiliai nesprendžia tos miesto mobilumo problemos, o ją tik didina. Visi kas bando įrodinėt priešingai arba turi asmeninę agenda arba tiesiog nesupranta apie ką kalba.

                                    Comment


                                      Parašė Ginthus Rodyti pranešimą

                                      Čia žongliravimas skaičiais, nes yra ir kitų finansavimo šaltinių. Tuo tarpu pats akcizas turėtų padengti pirmoje vietoje paties iškastinio kuro pramonės sukeliamas problemas ir tik antroje eilėje kelius.
                                      Akcizas pirmiausia yra skirtas ne kažką padengti, o sumažinti vartojimą.
                                      Surinkus 0 akcizo būtų idealu, nes to neigiamo dalyko nebūtų vartojama.

                                      Parašė PredatorGTR Rodyti pranešimą
                                      Nestatykime vežimo prieš arklį. VT maršrutų ir intensyvumo didinimui automobiliai netrukdo, kaip ir netrukdo dviračių saugyklos įrengimui.
                                      Automobilis man reikalingas, nes nėra alternatyvos, tad kur čia radikalumas? Va ir visa pasaulėžiūra.
                                      Esu išbandęs ir Vilniaus P+R. Nu ką aš žinau. Gal dar arčiau centro aikštelę reikėjo įrengti, ar vietos neužteko. Civilizuotoj šalį tokioje aikštelėje gavau lengvatinį bilietą visam ekipažui VT. O čia tik vienam. Ir dėl to kaltas automobilis?
                                      Nestatant vežimo prieš arklį automobilių keliai iš viso turėtu būti netvarkomi kol nebus bent minimalaus šaligatvių ir dviračių tinklo visose ne kiemo teritorijos gatvėse.

                                      Jūs kiek atsimenu gyvenate kaime, pats rinkdamas gyventi ten kur be automobilio jokios infrastruktūros niekada nebus. Tai jums ne automobilis reikalingas, persikraustymas.

                                      P+R aikštelėms būtų daugiau vietos jeigu nereikėtu tiek vietos automobiliams.

                                      Comment


                                        Parašė felar Rodyti pranešimą

                                        Ai tai jūs staiga darbininkų ir verslo problemas sprendžiate dabar pasirodo?
                                        Sprendžiu jūsų sostinės burbulo problemas, kad nueitumėte pėsčiomis į senamiesčio prabangų restoraną ar į kokią konferenciją apie tvarumą ir skaičuotumėte appse, kiek CO2 sutaupėte nevažiuodamas automobiliu, kažkas keliais turi labai daug km prisukti aprūpinant tą restoraną maistu, gražiu interjeru su gražiais baldais, konferencijų centrą statant ir užtikrinant visko maintenance.
                                        Flickr

                                        Comment


                                          Parašė PredatorGTR Rodyti pranešimą

                                          Tokiu pat asilu reikia būti, kai Vilniaus ar Kauno problemų "sprendimus" siūlyti visai likusiai šalies teritorijai. Kraustykis į kokius ***nėlius, turėsi plačią gatvę ir dviračiui, ir pėsčiam prasieiti, nes automobilių nedaug belikę, visur pirmenybę, nereikės nei sankryžoje stovėti, nei šviesoforo laukti, galėsi vieną juostą VT skirti, nors jis ir taip kaip saulė žiemą retas, parkas miško pavidalu šalia. Ar pasiaukosi dėl savo sveikatos?
                                          Parašė Lettered Rodyti pranešimą

                                          Judėjimo laisvė šiaip viena pamatinių ES vertybių, tai reikia būti geru asilu, jog siūlyti uždrausti automobilius ir taip apriboti laisves tų, kurie negyvena prie VT stotelės.
                                          Kokią čia šiaudinę baidyklę statote, ar kas nors išvis dėl to ginčijasi? Niekam čia krovininis transportas nėra problema. Nei čia kas siūlo drausti eismą Balbieriškyje ar kažkaip papildomai jį apmokestinti. Gal galima nustoti teršti temą?
                                          Lietuva visiems.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X