Parašė Visdarlietus
Rodyti pranešimą
Skelbimas
Collapse
No announcement yet.
Darnus judumas. Viešasis transportas ir dviračiai ar nuosavas automobilis
Collapse
X
-
-
Parašė MedinisStrazdas Rodyti pranešimą
Tik noriu pataisyti kad siūliau apmokestinti, uždrausti nesiūliau. Lietuvos valdžios spredimais vyksta priverstinė decentralizacija. Iš Vilniaus yra nurėžiama puse biudžeto ir atiduodama rajonams gaivinti, ES projektai eksliusyviai vien rajonams tvirtinami, etc. Bet visa ti nueis niekams, nes tiesiog nėra prasmės tame rajone pasilikti.
P.S. o dėl mistinių visokių biudžetų nurėžimų, tai pagal rusų propagandą, ir Lietuvą SSRS išlaikė.Paskutinis taisė Visdarlietus; 2023.09.15, 09:09.
Comment
-
Parašė Visdarlietus Rodyti pranešimą
Tai būtent, kad apmokestinti reiktų nebent pačių Vilniečių kurie tą įstaigą gali pasiekti kas 10-20 min. nuo namų važiuojančiu VT, o rajono gyventojai vykstantys dėl to, kad jų rajone įstaiga uždaryta dėl centralizavimo į Vilnių turėtų būti ne tik nemokama, bet dar ir kompensuojama. Beje kompensacija pavežėjimo forma mėginama realizuoti.
P.S. o dėl mistinių visokių biudžetų nurėžimų, tai pagal rusų propagandą, ir Lietuvą SSRS išlaikė.
Šiaip tai Lietuvos TSR buvo net kontributorė ir išlaikė rusus.
Comment
-
Parašė Visdarlietus Rodyti pranešimą
Aš tiesiog norėjau pasakyti, kad kadangi Lietuvos valdžios sprendimais vyksta intensyvi daugelio dalykų centralizacija į Vilnių, tai jo gyventojams teks susitaikyti su dideliu transporto srautu iš užmiesčio.
- 2 patinka
Comment
-
Ir šiaip, kalbant apie Vilniaus finansavimą man nori nenori prašosi tokia analogija - aš su broliu įsikūriau viename bute, kartu pasidarėme gerą buto remontą, o tada valstybė ateina ir pareiškia, kad ko tai jūs per gražiai ir per tvarkingai gyvenat, tuomet kai vienkiemyje prie kalabybiškio seni tapetai ir kiauri langai. Davai jums atlyginimus perpus nurėžkime, nes tai neteisinga vienkiemiuose gyvenančių atžvilgiu.
- 3 patinka
Comment
-
Parašė Visdarlietus Rodyti pranešimą
Tai būtent, kad apmokestinti reiktų nebent pačių Vilniečių kurie tą įstaigą gali pasiekti kas 10-20 min. nuo namų važiuojančiu VT, o rajono gyventojai vykstantys dėl to, kad jų rajone įstaiga uždaryta dėl centralizavimo į Vilnių turėtų būti ne tik nemokama, bet dar ir kompensuojama. Beje kompensacija pavežėjimo forma mėginama realizuoti.
Comment
-
Parašė MedinisStrazdas Rodyti pranešimąO tuo keliu važiuoja kas, ne automobiliai į miestą?
Parašė MedinisStrazdas Rodyti pranešimąIndustrinės revoliucijos darbininkai šiai buvo kaimeičiai suvažiavę į miestą nes maisto producija tapo efektyvesnė tai jie pradėjo ieškoti kito darbo.
Parašė MedinisStrazdas Rodyti pranešimąJaponijoje yra populiaru į užmiestį, prie jūros važiuoti būtent traukiniais, o ne automobiliais. Man regis esate ten gyvenęs jei gerai prisimenu, tai tikrai turėtumėte žinoti.
Bendras Japonijos automobilizacijos lygis didesnis nei pas mus. Tokijus kiek randu turi gerokai mažiau už šalies vidurkį. Bet spėju realus skirtimas mažesnis dėl administracinio suskirtymo įpatumų ir įvairių paskatų gyvenant Tokijuje ar Osakoje registruotis provincijoje. Kotedžingas metropolitenų pakraščiuose eina pilnu tempu ir mašina priemiesčiuose yra standartas.
Parašė MedinisStrazdas Rodyti pranešimąReikia tiesiog apmokestinti atvažiavimą į miestą, parkingą mieste (visur). Tiek daug kad padnegtų taršos žalos sudarytas išlaidas.
Comment
-
Parašė Maalinauskas Rodyti pranešimą
Medinis Strazdas gerai parašė, kad sprendžiant iš to kiek Vilniui yra paliekama lėšų iš jo sumokėto GPM, tai valdžia daro priverstinę decentralizaciją. O ta centralizacija kur vyksta, yra natūralus procesas, vykstantis visame pasaulyje, o ne inicijuojamas valdžios. Ką jau padarysi, kad kompaktiškai gyventi visada bus pigiau (geresnė infrastruktūra) ir smagiau (daugiau renginių). Kitaip tariant, nėra taip kad Lietuva centralizuojasi valdžios pastangomis, valdžia priešingai, kovoja su natūraliais centralizacijos procesais, neproporciškai perskirstydama pinigus.
Tačiau pagal kaip vyksta procesai, nepanašu, kad čia ilgam ta decentralizacija "pavyks", nes nepanašu, kad daug investicijų į kažką kita nei infrastruktūra. Tiesiog reiks pamiršt atokesnių miestelių gatvių ir valst. pastatų remontus. Nebeliks rinkėjų. Plius jei ir bus kokia stagnacija ar krizė nieks nebenorės laikyt didžiųjų miestų konservuotų kaip iš sovietmečio po 20 metų. Nebent turėsime Airijos, Šveicarijos lygio GDP per capita, kuri viskam turės pinigų, bet bijau būt tokiu optimistu kol kasPaskutinis taisė PoDV; 2023.09.15, 12:22.
- 1 patinka
Comment
-
Paryžių su Varšuva lyginti kvaila iš esmės visais aspektais. Paryžiaus metro veikia jau 123 metus ir sistemos stuburas sukurtas labai seniai. Taip, metro stotys kas kelis šimtus metų yra patogu, bet šiais laikais niekas nebekurtų tokios tankios sistemos su tiek daug linijų. Ką jau kalbėti apie Paryžiaus (pasaulinio miesto) ir Varšuvos svarbą ir finansines galimybes (tiek dabar, tiek ir anksčiau). Beje, Paryžiaus metro linijos dažnai perpildytos, tvankios, o autobusai centrinėje miesto dalyje važiuoja žiauriai lėtai, nes neretai neturi dedikuotų juostų ir VT šviesoforų (tiesiog nėra tam vietos ir galimybių.)
Jeigu Varšuva VT atžvilgiu yra Tier 3 miestas (turbūt taip ir yra), tai Vilnius gal ir temptų iki Tier 6 (autobusinis miestas, prastai išplėtotos VT juostos ir šviesoforai, pasenusi infrastruktūra stotelėse, jokių bilietų pardavimo automatų, neefektyvus maršrutų tinklas ir tvarkaraščiai.) Pačiam vasarą teko trumpai pabūvoti Varšuvoje - taip, miestas gal ir netempia iki Vakarų Europos, bet autobusai nauji, kursuoja gana dažnai, infrastruktūra - kaip mieste su plačiais plentais ir sovietine urbanistika - taip pat yra nebloga, metro greitas ir patogus, yra bilietų automatai ir, svarbiausia, sistema nuolat plečiama ir tobulinama.
Susidariau įspūdį, kad Varšuvoje išlaikytas balansas - automobilistai turi plačius kelius, kuriais gali lėkioti miestui neadekvačiais greičiais, bet VT naudotis taip pat patogu ir paprasta. Galbūt ir ne geriausias variantas iš walkability ir apskritai miesto jaukumo pusės, bet matyt kyla mažiau kovų su automobilistais nei Lietuvoje, kur politikai žino du ekstremumus - arba siaurinam belenkaip ir belenką, arba masiškai asfaltuojam autostradas miegamuosiuose rajonuose, kad auto-marozai galėtų lakstyti.
O kiek Vilnius pagal VT patogumą ir infrastruktūrą atsilikęs nuo Rygos ar Talino? Rygoje, rodos, VT parkas naujesnis, bet tramvajų sistema atrodo pasenus ir lėta. Taline nesu buvęs apskritai. Gal kas geriau susipažinęs kaip Vilnius atrodo kitų Baltijos sostinių kontekste? Nes lyginant su Varšuva - tragiškai.Paskutinis taisė eigh; 2023.09.15, 14:59.
- 4 patinka
Comment
-
Parašė eigh Rodyti pranešimąTaip, metro stotys kas kelis šimtus metų yra patogu, bet šiais laikais niekas nebekurtų tokios tankios sistemos su tiek daug linijų.
- 3 patinka
Comment
-
Parašė Kaid Rodyti pranešimą
Tas pats ir kelių srityje. Palyginkite LAKD ir lenkų Gddkia Facebook postus.
Lietuva tapo komunikacijos specialistų kraštu
- 5 patinka
Comment
-
Parašė eigh Rodyti pranešimąPačiam vasarą teko trumpai pabūvoti Varšuvoje - taip, miestas gal ir netempia iki Vakarų Europos, bet autobusai nauji, kursuoja gana dažnai, infrastruktūra - kaip mieste su plačiais plentais ir sovietine urbanistika - taip pat yra nebloga, metro greitas ir patogus, yra bilietų automatai ir, svarbiausia, sistema nuolat plečiama ir tobulinama.
Susidariau įspūdį, kad Varšuvoje išlaikytas balansas - automobilistai turi plačius kelius, kuriais gali lėkioti miestui neadekvačiais greičiais, bet VT naudotis taip pat patogu ir paprasta. Galbūt ir ne geriausias variantas iš walkability ir apskritai miesto jaukumo pusės, bet matyt kyla mažiau kovų su automobilistais nei Lietuvoje, kur politikai žino du ekstremumus - arba siaurinam belenkaip ir belenką, arba masiškai asfaltuojam autostradas miegamuosiuose rajonuose, kad auto-marozai galėtų lakstyti.
O kiek Vilnius pagal VT patogumą ir infrastruktūrą atsilikęs nuo Rygos ar Talino? Rygoje, rodos, VT parkas naujesnis, bet tramvajų sistema atrodo pasenus ir lėta. Taline nesu buvęs apskritai. Gal kas geriau susipažinęs kaip Vilnius atrodo kitų Baltijos sostinių kontekste? Nes lyginant su Varšuva - tragiškai.
Rygoje tramvajų tinklas nėra plečiamas (pataisykite, jeigu klystu (kas žino) - vietiniai pasakojo), todėl drožiamas esamas tinklas. Dauguma tramvajų yra nauji, tvarkingi (važinėjau, žinau), VT parkas šiek tiek naujesnis, bet jeigu pas mus nebūtų tų senų škodų, tai būtų tas pats.
Taline dar geriau ir tvarkingiau.
Bet kaip sakė suburbijos meras "troleibusas ir yra šiuolaikinis tramvajus", tai sėdime visiškame užpakalyje.
- 13 patinka
Comment
-
Parašė VLR Rodyti pranešimą
Būtent šiais laikais tą tankią sistemą Paryžius ir stato. Grand Paris Express pridės 200km metro linijų, aktyviai plečiami ir (brangesnis) RER bei tramvajų tinklas. Kaip galima šnekėti tokius dalykus? Aš suprantu, kad giminės baliuje galima bet kokią užbaigtą VT liniją užsienyje nurašyti į 19-ą amžių (Benkunskas ir naująjį Olsztyn’o tramvaju nurašė į ‘istorines aplinkybes’), bet čia ne ta aplinka.
Parašė R.D. Rodyti pranešimą
Vilniui iki Varšuvos kaip iki Mėnulio. Varšuvoje, primenu, veikia vieninga sistema autobusų, tramvajų, metro. Autobusai kursuoja tiek pasikartojinčiu cikliniu principu, tiek nustatytu laiku (pagal rajonus, kryptis), mieste galima labai patogiai judėti VT ir kojomis, tik atstumai dideli. Dalyje Naujamiesčio vietų ir Senamiestyje automobilių eismas uždraustas (vietiniai, taksi ir techninis tranportas juda tik). Bilietų sistema puikiausia, t.y. orientuota "durnam turistui" - jokių appsų šmapsų, o visur yra bilietų automatai, kuriuose galima nusipirkti bilietus tiek grynais, tiek kortele ir bilietai labai aiškūs pagal savo laiką. Juos rasite pačiam VT, tiek požeminėje perėjoje, tiek kartais stotelėje. Varšuvos VT sistema yra giriama visos Europos kontekste ir tikrai yra kuo didžiuotis.
Rygoje tramvajų tinklas nėra plečiamas (pataisykite, jeigu klystu (kas žino) - vietiniai pasakojo), todėl drožiamas esamas tinklas. Dauguma tramvajų yra nauji, tvarkingi (važinėjau, žinau), VT parkas šiek tiek naujesnis, bet jeigu pas mus nebūtų tų senų škodų, tai būtų tas pats.
Taline dar geriau ir tvarkingiau.
Bet kaip sakė suburbijos meras "troleibusas ir yra šiuolaikinis tramvajus", tai sėdime visiškame užpakalyje.
to ir sakau kad Vilniaus VT sistema atsilieka bent keliais lygiais.Paskutinis taisė eigh; 2023.09.16, 02:38.
Comment
-
Parašė eigh Rodyti pranešimąNesuprantu, kodėl puolate.
Nei kiek neabejoju, kad jei Paryžius šiais laikais neturėtų tokio tankio bėginio transporto tinklo, kokį turi, tą tinklą pasistatytų dar tankesnį ir geresnį, su didesnėmis stotimis, daugiau automatizavimo ir geresniu dizainu apskritai. Shanghajaus tinklas irgi yra naujas, bet 2025-aisiais metais nei viena centro vieta nebus nutolusi nuo metro toliau nei 600 metrų. Londonas irgi turi labai tankią bėginę infrastruktūrą centre, bet toliau ją išplėtė dešimtis milijardų kainuojančiu Crossrail. Taip tiesiog veikia dalykai mega miestuose su kieta urbanistikos tradicija.
Vilniuje tokios tradicijos nėra ir niekada nebuvo ir negalėjo būti dėl mažesnio miesto dydžio, tačiau Vilniuje nėra net urbanistikos supratimo, kokį galima rasti Europos mažuose miesteliuose. Taip yra todėl, kad esame tiesiog kaimas šalia kurio po karo buvo pristatyta komiblokų ir suvežta daug kaimiečių, kuriems ir tualetas, esantis ne lauke, atrodė kaip kosmosas. Skirtingai nei miestuose, kurie plėtėsi 19 amžiaus gale/20 pradžioje, žmonės buvo vežami ne į tikrą, besiplečiantį miestą, o į komunistinį pragarą maišytą su nepasiteisinusiomis mikrorajon-modernistinėmis idėjomis. Tas procesas nesukūrė miestiečių masės ar urbanistikos supratimo. Dėl to ir žiūrime į Liepoją ir Daugpilį su pavydu, o apie kokios Prancūzijos ar Vokietijos net Šiaulių dydžio miestelius galima iš viso pamiršti ateinančiam šimtmečiui.Paskutinis taisė VLR; 2023.09.16, 11:56.
- 5 patinka
Comment
-
Parašė VLR Rodyti pranešimą
Atsiprašau, jei sudariau 'puolimo' įspūdį. Tiesiog tas 'šiais laikais niekas taip nedarytų' yra vienas pagrindinių pasiteisinimų, naudojamų vietinių boratų teisinant dabartinį kolosalų apsišikimą VT srityje ir aš gal kiek jautriau reaguoju į tokius teiginius. Ir, bet kokiu atveju, jie nėra teisingi, bent Paryžiaus atveju.
Vidutinis atstumas tarp stotelių visoje sistemoje labai žemas: 562m
Šiais laikais niekas taip metro nestatytų nes jis būtų lėtas.
Kopenhagoje lengvi traukiniai leidžia greitai įsibegėti ir vis tiek M3 vidutinis atstumas tarp stotelių 912m.
grand express 15 linija vidutinis atstumas tarp stotelių virš 2km. Tiesa šita linija priemiestyje eina.
grand express 14 linija eina per centrą, ten vidutinis atstumas virš 1km
Comment
-
Parašė jan Rodyti pranešimą
šiaip tai teisingi, Paryžiaus metro daug kur 1 prie 1 keitė tramvajų todėl atstumai tarp stotelių labai maži, gali būti tik 300m.
Vidutinis atstumas tarp stotelių visoje sistemoje labai žemas: 562m
Šiais laikais niekas taip metro nestatytų nes jis būtų lėtas.
Kopenhagoje lengvi traukiniai leidžia greitai įsibegėti ir vis tiek M3 vidutinis atstumas tarp stotelių 912m.
grand express 15 linija vidutinis atstumas tarp stotelių virš 2km. Tiesa šita linija priemiestyje eina.
grand express 14 linija eina per centrą, ten vidutinis atstumas virš 1km
- 3 patinka
Comment
-
Bet taip vyksta visada - kazkoks visuomenes pasipriesinimas buna tik pirmai linijai, pastacius ja, ir "perlipus per Rubikorna", visuomene reikalauja tik plesti tinkla. Taip vyko ne tik Paryziuje, vienam turtingiausiu pasaulio miestu, ar Varsuvoje, sparciai ekonomiskai augancios salies sostineje, bet ir elonomiskai atsiliekanciuose buvusios SSRS miestuose, kur pirmos linijos buvo spetos pastatyti "dar prie ruso"
- 2 patinka
Comment
-
Parašė VLR Rodyti pranešimą
Kalbama, kiek supratau, buvo ne apie atstumą tarp stotelių linijoje, o apie linijų persiraizgymą ir tankį. Tačiau Paryžiuje tankus stotelių tinklas metro centre (kuriame yra itin daug priežasčių dažnai sustoti) nėra problema, nes mieste yra ir tankus RER tinklas, kuris suteikia tą greitesnį ir rečiau stojantį variantą. Jei tankus metro stotelių tinklas Paryžiuje keltų kokių nors problemų, jie uždarytų kas antrą stotelę ir tuo viskas baigtųsi. Atvikrsčiai, tankus stotelių tinklas yra laikomas dideliu pliusu.
Jei RER nėra ir nori važiuoti toliau dažni sustojimai bus minusas.
Papildomos stotys ir dažni sustojimai brangina eksplataciją.
yra Paryžiuje stotelių vaiduoklių kurių po karo neatidarė nes buvo per arti kitų stotelių.
Dabar gal neuždarinės o gal kažkurias ir uždarys pėstiesiems vis dažniau persėdant ant dviračių bet naujose linijose taip arti nebestato ir nebestatys.
Comment
-
Parašė jan Rodyti pranešimą
pliusas važinėjantiems trumpais atstumais arba šalia turint RER liniją.
Jei RER nėra ir nori važiuoti toliau dažni sustojimai bus minusas.
Papildomos stotys ir dažni sustojimai brangina eksplataciją.
yra Paryžiuje stotelių vaiduoklių kurių po karo neatidarė nes buvo per arti kitų stotelių.
Dabar gal neuždarinės o gal kažkurias ir uždarys pėstiesiems vis dažniau persėdant ant dviračių bet naujose linijose taip arti nebestato ir nebestatys.
Dėl atstumo tarp stotelių - tas klausimas nėra toks jau ir svarbus. Taip, nėra įprasta dabar statyti linijas su tokiu stotelių tankiu, bet Paryžiaus greičiausias transportas nėra metro (skirtingai nei daugumoje kitų miestų) tai vietomis jis gali sau leisti ir sumažinti metro greitį ir didinti stotelių tankį. Lygiai taip pat, kaip daugybėje miestų kur tramvajus atlieka aukštesnės klasės transporto priemonės darbą ir važinėja labiau izoliuotas ir didesniais atstumais tarp stotelių. Nieko tame nėra per daug keisto - tiesiog tramvajus tokių srautų nepakeltų, tai sugrūsti juos į tunelius traukiniuose buvo visai racionalu. Ir taip, metro stotelių išlaikymas kainuoja daug ir niekas bereikalingų stotelių ten nelaikytų jei jos blogintų sistemą, jas galima uždaryti kitą dieną. Tad kai Paryžius uždarys jei ne pusę tai bent koki penktadalį savo centro metro stotelių, bus galima sakyti, kad toks jų skaičius buvo klaida. Dabar tokiam teiginiui pagrįsti informacijos neturime.
Comment
Comment