Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Darnus judumas. Viešasis transportas ir dviračiai ar nuosavas automobilis

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Parašė Obi-Wan Kenobi Rodyti pranešimą
    Yra tokia Chain-link Theory. Šiek tiek panaši į Goldratt'o Apribojimų teoriją, kuri pas mus vienu metu buvo labai aktyviai stumiama, bet pastaroji orientuota labiau į gamybą. Chain-link yra strateginio valdymo įrankis, jos idėja - visa sistema veikia pagal silpniausią elementą. Jis yra sistemos limiting factor. Vilniuje urbanistinės sistemos limiting factor šiuo metu yra VT. Tu gali kiek nori tiesti dviračių takų, pilti tonas mulčiaus ir siaurinti gatves. Bet tai neveiks. Tiksliau sakant tai veiks, bet ne taip kaip mes norime (tuo modelis ir skiriasi nuo Apribojimų teorijos, kur srautas tiesiog užsikemša). Veiks, Vilnius augs ir taps didele Klaipėda. Todėl kiti faktoriai, kuriuos mini TrippleA, pavyzdžiui netinkamas "Vaikų pasaulio" išplanavimas ir pan., jie taip pat daro įtaką, bet jie nėra limiting factor dėl kurio Vilniaus senasis centras, komercijos aktyvumo prasme, stipriai stagnuoja.
    Iš naujo perskaičiau ir vis dar stebiuosi kaip tiksliai, trumpai ir aiškiai parašyta.
    Čia žiauriai gerai pastebėta.

    Kinijoje miestus grupuoja pagal "Tier". Jeigu Europa turėtų kažką panašaus, koks nors Amsterdamas būtų "Tier1"
    Vilnius manau būtų "Tier 3". Gautume malkų nuo kokios nors Malmö. Ir visa tai dėl iškastruoto VT. Tiek miestuose, tiek tarp miestų.
    Vakar buvau Lietuvoje ir važiavau tarpmiestiniu autobusu. Never again.

    Tuo tarpu Malmö, tai yra Kauno dydžio miestelis, turi savo metro liniją.
    Tik vieną, bet bliamba kaip ji vietoj ir kaip ji viską pagerina.

    Ten realiai tarpmiestiniai traukiniai kurie prie miesto palenda po žeme ir kol yra miesto ribose, dubliuoja kaip metro.
    Bet jie labai daug žmonių sugeba sugerti ir perkelti iš vienos vietos į kitą. Ir viskas labai greitai vyksta.
    Paskui iškyla ir toliau tęsia kelionę kaip tarpmiestinis traukinys. Žiauriai gerai sugalvota.

    Per porą minučių gali nusigauti iš miesto centro į užmiestyje esantį Hyllie verslo rajoną.
    Per 20 minučių gali nusigauti iš miesto centro į kitą šalį.
    Per apie 30 minučių nuo Malmö centro iki Kopenhagos centro.
    Per 40 minučių nuo Malmö centro iki Kopenhagos Østerport (jau nebe centrinė stotis, o visai kitas rajonas). Ir nereikia jokių keitimų.

    Foto iš keleto Malmö metro stotelių.


    Paskutinis taisė T-K-K; 2023.08.20, 11:27.

    Comment


      Taip, mažesnis Malmö pasistatė 11km tunelį į centrą ir sukalė požeminės stotis. Vilniuje net pasiūlęs pastatyti 2 km tunelį ir formuoti centrinį VT mazgą Konstitucijos prospekte būtum išjuoktas ir išvadintas psichopatu. Apskritai tai kalbėti apie Malmö drąsu, pirma reiktų aplenkti bent Daugpilį.

      Comment


        Ką manot apie JUDU užpirktas dviračių takų reklamas internetinėje spaudoje? Logiška ar tokiu būdu savivaldybė perka spaudos palankumą?

        Comment


          Parašė VLR Rodyti pranešimą
          Taip, mažesnis Malmö pasistatė 11km tunelį į centrą ir sukalė požeminės stotis. Vilniuje net pasiūlęs pastatyti 2 km tunelį ir formuoti centrinį VT mazgą Konstitucijos prospekte būtum išjuoktas ir išvadintas psichopatu. Apskritai tai kalbėti apie Malmö drąsu, pirma reiktų aplenkti bent Daugpilį.
          Nu nereiktų lyginti industrinio Švedijos uostamiesčio, sujungto su Kopenhaga ir sovietiniais laikais pastatyto tramvajaus su danskės ofisiukų dideliu kaimu šalia Baltarusijos sienos.

          Comment


            Parašė taccido Rodyti pranešimą

            Iš dalies sutinku. Dėl klimato: ganėtinai įdomų dalyką pamačiau Amsterdame. Canta GLX – santykinai naujas daiktas.

            Click image for larger version Name:	20220528_130119.jpg Views:	0 Size:	1,48 MB ID:	2072921

            Kaip matosi nuotraukoj, ten telpa du žmonės. Atkreipkite dėmesį, kad mašina negremėzdiška (1,10 m pločio) ir neužstoja kelio. Fotografavau stovėdamas, ir kaip matot net užpakalyje stovintys dviratininkai mato viską, kas dedasi priekyje.

            Atsiradus tokioms elektrinėms mašinytėms Lietuvoje, neliktų pasiteisinimo dėl klimato ar kad dviračių takai skirti tik sveikiems žmonėms.

            Kitas variantas – dviračiai su stogu.
            Iš užpakalio matytų tik Jonas su chebrantais, o ką daryti aptemtakelniams? Aptempta šikna viršuj, veidas prie vairo. Dar užniaukus tamsinta plėvele stiklus, iš vis nebus įmanoma matyt. Gabaritas didesnis, gabaritinės šviesos numatytos, bet nešviečia. TA jai nereikia? Keleivį veža be draudimo turbūt. Baisu.
            ♚ streetskins.eu/vilnius-city-cycling-map-by-road-surface ♚

            Comment


              Parašė taccido

              (1,10 m pločio)
              Pas mus nepravažiuotų pro daugelį takų dėl tokio pločio. Ir ne tik, kur dviračių takas būna <1 m ar <1 m juostomis, bet ir dėl tokių vietų:

              Click image for larger version

Name:	IMGP5602.JPG
Views:	459
Size:	1,27 MB
ID:	2073027
              Click image for larger version

Name:	IMGP5592.JPG
Views:	446
Size:	1,10 MB
ID:	2073028
              Click image for larger version

Name:	Screenshot_20230902_114158.png
Views:	449
Size:	1,03 MB
ID:	2073029


              Be to, negalėtų daugelyje vietų kirsti gatvės (pvz., perėjose be dviračių pervažų greta), nebent išliptum iš mašinėlės ir stumtumeis.

              Comment


                Per pievutę tada, jei 4 varantys ratai. Jei rimčiau, tai LDB pirmininkas teigia, jog Šiauliuose kažkam pavyko legaliai panaikinti tokius atitvarus, nes jie visi šalyje nelegalūs:
                Čia apie naująjį taką ties neleagaliais teniso kortais magistraliniame ir, galimai, labiausiai apkrautame dviračių take sostinėje:
                https://www.facebook.com/groups/7379...39104/?__cft__[0]=AZWEDNYsfTtY6XO1yDx1QbmIDGmfIl8YX3lBueYOFn8F3kOv1 LbqDbLVGVHAGCzWAVBzjGwB7uxDMniBQx8WpImzYyqQxfTuQvr DP6ajgyj0SlmKe_lVlj5MU_98QyXj5IJ4Yw0PdoaiBSiZTqnDt OAC&__tn__=%2CO%2CP-R
                Kas bus visuomeniškas ir surasys skundą dėl vertikalių kliūčių nesilaikymo statybos inspekcijai? Yra jau praktika Šiauliuose, Andrius Gedminas pramušė reikalus
                Click image for larger version  Name:	370272256_10224242315546599_1805349014173872225_n.jpg Views:	0 Size:	679,6 kB ID:	2073052
                ♚ streetskins.eu/vilnius-city-cycling-map-by-road-surface ♚

                Comment


                  Kas bus visuomeniškas ir surasys skundą dėl vertikalių kliūčių nesilaikymo statybos inspekcijai? Yra jau praktika Šiauliuose, Andrius Gedminas pramušė reikalus
                  Kaip pasiremti šia praktika? Esu rašęs savivaldybei dėl tokių tvorų Klaipėdoje, tačiau nieko nepavyko pasiekti.

                  Comment


                    Vilniuje bandžiau dėl nuolydžių suformuoti praktiką blokuojant / koreguojant 3 projektus, tai inspekcijos ir administracinių ginčų komisijos buvau pasiųstas velniop. Geriausia, klausti žmogaus, nurodyto citatoje. Įdomu tai, kad pvz. čia ties kortais montuoja atitvarus, bet jau senus sumontuotus Gariūnų g./A1 dobile su intensyviu fūrų eismu atitvarus visus išpjovė. Ties Kirtimų/Lentvario g. vienas iš keturių tik nupjautas.

                    ♚ streetskins.eu/vilnius-city-cycling-map-by-road-surface ♚

                    Comment


                      Parašė dondc Rodyti pranešimą
                      inspekcijos ir administracinių ginčų komisijos buvau pasiųstas velniop.
                      Kokiais pagrindais?

                      Comment


                        Iš inspekcijos nepamenu. Narbuto jau buvo suprojektuotas, Oslo pritarta PP, Žaliųjų Ežerų g. nepamenu. O ginčų komisija nepriėmė, nes blogai užpildžiau prašymą. Spėju, kai nenori priimti, tai advokato jau reiktų.

                        Kaip bebūtų, išskaičiau, kad pvz. inpekcija galėtų panaikinti jau jų pačių išduotą statybos leidimą, jei kažkas negerai.
                        Paskutinis taisė dondc; 2023.09.02, 19:04.
                        ♚ streetskins.eu/vilnius-city-cycling-map-by-road-surface ♚

                        Comment


                          dondc Tai mašinėlei net teisių nereikia
                          Parašė 1252 Rodyti pranešimą

                          Pas mus nepravažiuotų pro daugelį takų dėl tokio pločio. Ir ne tik, kur dviračių takas būna <1 m ar <1 m juostomis, bet ir dėl tokių vietų:



                          Be to, negalėtų daugelyje vietų kirsti gatvės (pvz., perėjose be dviračių pervažų greta), nebent išliptum iš mašinėlės ir stumtumeis.
                          Būtų puiki proga visur padaryti dviračių pervažas ir išmokti įrengti atitvarus normaliau. Nes kai kur vargu ir ar neįgalusis pravažiuotų, ar bent jau taip iš nuotraukų atrodo.
                          100 minčių – miestai, transportas ir idėjos

                          Comment


                            Parašė _JJ_ Rodyti pranešimą
                            Dar įdomu kaip parkingo vietas skaičiuoja: Automobilių parkavimo vietų skaičius – 81 vnt. (požeminis parkavimas. Viso suprojektuota – 170 automobilių stovėjimo vietų. Lvivo 38 suprojektuota 81 vnt. – požeminėje stovėjimo aikštelėje ir 1 vt.- antžeminėje aikštelėje. Likusias 88 parkavimo vietas numatoma įrengti Lvivo 59 projektuojamame požeminiame parkinge. Abu projektai priklauso tam pačiam vystytojui)
                            Dar po keliu ofisu Konstitucijos prospektas jau niekur nebevaziuos nei ryte nei vakare. Dabar tenka pastovet kartais po 20-30 min jame, po kokiu 5 metu manau laikas pailges iki 1.5 valandos ji pravaziuoti.

                            Comment


                              Tikrai taip ir, be ilgo stovėjimo, dar yra ir parkavimo problema. Pats dirbu Konstitucijos prospekte - mūsų ofise parkavimas yra mokamas, tai pora kolegų, kurie ir taip atvažiuoja tik porą kartų į savaitę, iki šiol parkuodavosi ‘smėlio dėžėje’ Šnipiškėse (kažkoks laukas kuriame netikrina, nežinau, kuris tiksliai). Šios savaitės pradžioje, sakė, kad ‘smėlio dėžę’ aptvėrė, tai vienas iš jų sakė į ofisą nebevažinės, kitas vakar važiavo autobusu. Sakė autobusas vėlavo, užsupo vos ne iki vėmimo ir viduje labai dvokė rūkalais, nekalbant jau apie laiką važiavimo, tad irgi greičiausiai daugiau nebevažiuos. Mano kolegos gali dirbti iš namų, yra ir tokių pozicijų, kur žmonės dirbti iš namų negali aišku. Jų gyvenimo kokybė yra apgailėtina dėl šito apsileidimo.

                              Nenuostabu, kad tiek daug žmonių Vilniuje spaudoje ir privačiai vis kalba, kaip jie nori važiuoti iš mieso gyventi į kaimą. Jie tiesiog nėra matę, kas yra tikras miestas su tikru transportu, tikru centru ir tikru CBD, bei gyvenimo kokybė jame. Lyginti šitą apleistą mikrorajonų kratinį ir gyvenimą jo pakraščiuose su kaimu, tuo tarpu, yra visai racionalu. Aš pats, turbūt, rinkčiausi kaimą.

                              Be rimtų investicijų į transportą, Vilniaus CBD yra visiškas fake’as. Būtų kur kas racionaliau paskleisti tuos ofisų pastatus po visą miestą vietoje jų koncentravimo taip bent jau sukuriant mišrios paskirties, gyvus rajonus. Ofisai yra tokios vietos, kur daugybė žmonių atvažiuoja ir išvažiuoja vienu metu. Jų koncentravimo tikslas ir yra tas, kad toks koncentravimas sukuria pateisinimą labai rimtų transporto linijų ir mazgų statybai, aplink kurias po to gali vystytis miestas.
                              Paskutinis taisė VLR; 2023.09.08, 08:28.

                              Comment


                                Parašė SoulMulticast Rodyti pranešimą

                                Dar po keliu ofisu Konstitucijos prospektas jau niekur nebevaziuos nei ryte nei vakare. Dabar tenka pastovet kartais po 20-30 min jame, po kokiu 5 metu manau laikas pailges iki 1.5 valandos ji pravaziuoti.
                                Bus dar daugiau prasmės nutiesti tramvaju konstitucijos prospektu iki pilaitės, bet VMS tą supras nebent 2050.

                                Comment


                                  Na teisybes delei as irgi dirbu Konstitucijos pr, atvaziuoju i darba kartais po 9, kartais isvis po 11 ar net 12 val. Tuomet jokiu kamsciu nera. Isvaziuoti is darbo geriausiai arba iki 16.30 arba jau po 18.30, tuomet irgi jokiu kamsciu nebuna ten pravaziuoti bent per Lvivo.
                                  Vakar buvo atsirades kažkoks stebuklingas kamstis Narbuto prospekte iki pat Panoramos, teko apsisukti ir vaziuoti per Ozo g. i Pilaites puse. Siaip jei kazkiek galva ijungt ir turet laisvesni grafika yra galimybe kamsciu isvengti. Link ziemos bus viskas blogiau.

                                  Comment


                                    Parašė VLR Rodyti pranešimą
                                    užsupo vos ne iki vėmimo
                                    Jėzus Maria, vargšelis. Visiškai suprantu, aš kai su trūliku važiuoju visada atsijungiu nes kai akseleruoja nuo stotelės neatlaikau g-force.

                                    Comment


                                      Parašė AšNeRobotas Rodyti pranešimą

                                      Jėzus Maria, vargšelis. Visiškai suprantu, aš kai su trūliku važiuoju visada atsijungiu nes kai akseleruoja nuo stotelės neatlaikau g-force.
                                      Taip, būtent dėl tokio purtymo ir supimo (vestibuliarinio aparato dirginimo) autobusai normaliuose miestuose dažniausiai ir lieka privežamąja, o ne kamienine, transporto priemone. Taip pat dažnai turi ‘stop’ mygtukus, yra atsisakoma kišenių. Trenktis perpildytu autiku per visą miestą Vilniuje reikia būti ekstremalių pojūčių mėgėju.

                                      Comment


                                        Parašė SoulMulticast Rodyti pranešimą
                                        Na teisybes delei as irgi dirbu Konstitucijos pr, atvaziuoju i darba kartais po 9, kartais isvis po 11 ar net 12 val. Tuomet jokiu kamsciu nera. Isvaziuoti is darbo geriausiai arba iki 16.30 arba jau po 18.30, tuomet irgi jokiu kamsciu nebuna ten pravaziuoti bent per Lvivo.
                                        Vakar buvo atsirades kažkoks stebuklingas kamstis Narbuto prospekte iki pat Panoramos, teko apsisukti ir vaziuoti per Ozo g. i Pilaites puse. Siaip jei kazkiek galva ijungt ir turet laisvesni grafika yra galimybe kamsciu isvengti. Link ziemos bus viskas blogiau.
                                        Apie kamščius lyg nieko ir neminėjau - taip, jų galima išvengti pasirenkant laiką. Tačiau važinėjimas į tokį rajoną su automobiliu visada bus tik išrinktųjų dalykas arba įmanomas tik tada, kai tas rajonas nefunkcionuoja pagal savo paskirtį ir didelė dalis ofisų yra pustuščiai, nes žmonės pasilieka namie (kaip yra dabar). Užpildžius tuos ofisus kas dieną, parkinguose tilptų tik labai maža dalis ten dirbančių žmonių, o gatvės užsikištų kur kas labiau.

                                        Comment


                                          Parašė VLR Rodyti pranešimą
                                          [...]Be rimtų investicijų į transportą, Vilniaus CBD yra visiškas fake’as. Būtų kur kas racionaliau paskleisti tuos ofisų pastatus po visą miestą vietoje jų koncentravimo taip bent jau sukuriant mišrios paskirties, gyvus rajonus. Ofisai yra tokios vietos, kur daugybė žmonių atvažiuoja ir išvažiuoja vienu metu. Jų koncentravimo tikslas ir yra tas, kad toks koncentravimas sukuria pateisinimą labai rimtų transporto linijų ir mazgų statybai, aplink kurias po to gali vystytis miestas.
                                          Labai geras komentaras.

                                          Kaip konkrečiai tą spręsti galima?
                                          Jiegu tramvajum, tai kokiom gatvėm jis eitų?
                                          Jeigu kitu VT, tai kas ir kaip?

                                          Comment

                                          Working...
                                          X