Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Darnus judumas. Viešasis transportas ir dviračiai ar nuosavas automobilis

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Parašė gerietis Rodyti pranešimą

    Miestas tuo ir skiriasi nuo kaimo, kad kaime kaimiečiai gali vaikščioti pėsčiomis. Deja kai kas bando kaimietiškus papročius (vaiksčiojimas pėsčiomis, bijūnai po balkonu, šiltnamis kieme) diegti miestuose.
    Tai kad atvirkščiai, kiek pastebiu - gryni miestiečiai jau nuo vaikystės įpranta visur keliauti troleibusu/pėsčiomis ir problemos nemato. Iš kaimiškų vietų atvykusiems prasideda lomkės, nes gyvenime nematę troleibuso ir visur savo ''teritorijoje'' galėjo ramiai per 5 minutes nuvažiuoti su mašina, kad ir be teisių. Čia gal kažkoks nepilnavertiškumo sindromas ir noras pasirodyti turtingesniam?

    Tokie patys procesai yra ir kitur, pvz labai gerai tai matosi kokiame Niujorke vs likusi JAV.

    Bet čia jau ne šios temos diskusija.

    Comment


      Parašė Pilaitis Rodyti pranešimą

      Tai kad atvirkščiai, kiek pastebiu - gryni miestiečiai jau nuo vaikystės įpranta visur keliauti troleibusu/pėsčiomis ir problemos nemato. Iš kaimiškų vietų atvykusiems prasideda lomkės, nes gyvenime nematę troleibuso ir visur savo ''teritorijoje'' galėjo ramiai per 5 minutes nuvažiuoti su mašina, kad ir be teisių. Čia gal kažkoks nepilnavertiškumo sindromas ir noras pasirodyti turtingesniam?

      Tokie patys procesai yra ir kitur, pvz labai gerai tai matosi kokiame Niujorke vs likusi JAV.

      Bet čia jau ne šios temos diskusija.
      Vilniaus atveju - gryni miestiečiai nuo vaikystės ir studentavimo įpranta būti vežiojami kaip bulvių maišai apgailėtinu VT. Netyčia nusipirkaus automobilį ištinka nušvitimas, kad galima apsieiti ir be to.

      Comment


        Mano studijų metų patirtis tokia buvo, kad 90 proc. vilniečių važiuodavo su mašinom ir ateidavo į antrą paskaitą, nes sukdavo ratus nerasdami kur prisiparkuot. Iš provincijos įprastai paprestesni žmogeliai atvažiuodavo VT, kur stotelė 3 min nuo univero. Barake gyvenančių beveik nebuvo.

        Comment


          Atėjo trolis, parašė nesąmonę, užsivedė durna diskusija...

          Comment


            Parašė mantasm Rodyti pranešimą
            Vilniaus atveju - gryni miestiečiai nuo vaikystės ir studentavimo įpranta būti vežiojami kaip bulvių maišai apgailėtinu VT. Netyčia nusipirkaus automobilį ištinka nušvitimas, kad galima apsieiti ir be to.
            Esu grynas miestietis, nuo vaikystės važinėju VT, būnant studentu į paskaitas Saulėtekyje važiuodavau ir VT, ir automobiliu. Jokio nušvitimo neatėjo, jei kur galiu, visada važiuoju VT, nors automobilį irgi turiu.

            Comment


              Tai čia faktas kad išvystytas ir funkcionuojantis VT yra išskirtinai miesto fenomenas. Kaime visur visi važinėja mašinomis.
              Aš esu gyvenęs 3 miestuose, visur naudojausi VT. Grįžęs gyventi į kaimą, iškarto sėdau į automobilį, dabar su VT važiuoju norėdamas padaryti atrakciją vaikams.
              If a lion could speak, we could not understand him.

              Comment


                Retai apgyvendintose vietovėse su automobiliu atsisveikinti greitai ir nepavyks.

                Visa dabartinė diskusija kaip protingai valdyti žmonių judėjimą tankiai apgyvendintose teritorijose, ir kad automobilis tankiai apgyvendintoje vietoje nėra panacėja. Tokiose vietovėse svarbu turėti gerą VT, gerus pėsčiųjų ir dviračių takus. Taip bus sukuriamos pasakiškos sąlygos ir automobilių vairuotojams, nusikraus dalis žmonių, kurie nenori vairuoti, visokie nekantrūs eisme ir t.t.

                Mažesniuose miestuose kaip Ukmergė, Jurbarkas ir pan., nebūtina turėti miesto VT, bet pvz. dalį kelionių įmanoma būtų atlikti patogiai nutiestais dviračių takais. Dabar vos ne standartas tokiose miestuose, kad eina itin plačios apie 5,5 m pločio eismo juostos, kuriose erdvė tinkamai neišnaudojama, sukuriamas tuštumo/skurdumo įspūdis.
                Paskutinis taisė PoDV; 2023.01.16, 15:24.

                Comment


                  Parašė rmss Rodyti pranešimą
                  Mano studijų metų patirtis tokia buvo, kad 90 proc. vilniečių važiuodavo su mašinom ir ateidavo į antrą paskaitą, nes sukdavo ratus nerasdami kur prisiparkuot. Iš provincijos įprastai paprestesni žmogeliai atvažiuodavo VT, kur stotelė 3 min nuo univero. Barake gyvenančių beveik nebuvo.
                  Vėlgi, pagal mano grynai subjektyvią nuomonę - taip elgiasi ne vilniečiai, o ''priemiestininkai'' iš Skaidiškių, Papiškių, Daniliškių/you name it. Aš kalbėjau apie tuos, kurie gyvena miesto branduolyje, pvz. Justiniškės/Lazdynai/Žemieji Paneriai/galbūt Naujoji Vilnia. Gyvenant centre, miegamajame rajone arba kai kuriuose priemesčiuose, dažnu atveju visai įmanomą turėti dažną maršrutą per 10 min. nuo namų. Kai pagalvoji, kiek išlaidų, nervų ir laiko suvalgo mašina - VT nėra jau toks blogas pasirinkimas. Nekalbu apie tuos, kuriems automobilis yra grynai statuso reikalas ir iki pėsčiomis pasiekiamos parduotuvės būtinai važiuos su mašina, čia jau kita fauna

                  Parašė mantasm Rodyti pranešimą

                  Vilniaus atveju - gryni miestiečiai nuo vaikystės ir studentavimo įpranta būti vežiojami kaip bulvių maišai apgailėtinu VT. Netyčia nusipirkaus automobilį ištinka nušvitimas, kad galima apsieiti ir be to.
                  Nežinau, iš kokių 2019 apie VT turiu tik geriausius atsiminimus ir tikrai neketinau keisti keliavimo būdo. Kad dabar vyksta šūdai, kai elementariai nepakaka finansavimo dažniems maršrutams, naujos transporto priemonės pradėjo reikalauti remonto ir VMS/JUDU nenori diegti jokių naujovių (pvz. taktiniai/suderinti tvarkaraščiai) nes ''nu gi ne nu ir viskas'', tai čia jau visiškai kitas reikalas. Per gruodžio VVT streiką ir pats atradau car-sharingą ir į VT grįžti ir pačiam nelabai norisi.

                  Comment


                    Parašė PoDV Rodyti pranešimą
                    Retai apgyvendintose vietovėse su automobiliu atsisveikinti greitai ir nepavyks.

                    Visa dabartinė diskusija kaip protingai valdyti žmonių judėjimą tankiai apgyvendintose teritorijose, ir kad automobilis tankiai apgyvendintoje vietoje nėra panacėja. Tokiose vietovėse svarbu turėti gerą VT, gerus pėsčiųjų ir dviračių takus. Taip bus sukuriamos pasakiškos sąlygos ir automobilių vairuotojams, nusikraus dalis žmonių, kurie nenori vairuoti, visokie nekantrūs eisme ir t.t.

                    Mažesniuose miestuose kaip Ukmergė, Jurbarkas ir pan., nebūtina turėti miesto VT, bet pvz. dalį kelionių įmanoma būtų atlikti patogiai nutiestais dviračių takais. Dabar vos ne standartas tokiose miestuose, kad eina itin plačios apie 5,5 m pločio eismo juostos, kuriose erdvė tinkamai neišnaudojama, sukuriamas tuštumo/skurdumo įspūdis.
                    Pykit nepykit, bet didžiajai daliai visuomenės dviratis nėra patrauklus kaip keliavimo priemonė ištisus metus. Kai šilta - taip, be abejo. Bet tokiu oru, kai vieną dieną +3, kitą -10, dviratininkų yra labai ir labai mažai.

                    Dėl to normalus VT visada privalo būti, kad žmonės turėtų keletą alternatyvų. Ukmergėje jis beje jau yra, ne pati geriausia sistema - bet tikrai jos griauti dėl dviračių neverta. Lygiai kaip ir būtina išlaikyti miesto VT Marijampolėje, Mažeikiuose ar Jonavoje.

                    Lietuvoje turime keletą labai puikių VT pavyzdžių mažuose miesteliuose - Alytuje, Druskininkuose, kur yra ir ebilietas, ir švieslentės stotelėse, ir nauji autobusai. Labai tikiuosi, kad kažkas panašaus anksčiau ar vėliau atsiras ir kituose mažesniuose miesteliuose. Ypač liūdnai šiame kontekste atrodo Utena, kur tikrojo miesto VT nėra.

                    Comment


                      Parašė rmss Rodyti pranešimą
                      Mano studijų metų patirtis tokia buvo, kad 90 proc. vilniečių važiuodavo su mašinom ir ateidavo į antrą paskaitą, nes sukdavo ratus nerasdami kur prisiparkuot. Iš provincijos įprastai paprestesni žmogeliai atvažiuodavo VT, kur stotelė 3 min nuo univero. Barake gyvenančių beveik nebuvo.
                      Geri laikai
                      "Mano" laikais iš grupės 5% atvažiuodavo mašina ir tai ne kasdien.
                      Blokados laikais kartais teko eiti namo pėsčiomis po paskaitų, ne taip jau toli, apie 10 km iki Lazdynų.

                      Comment


                        Parašė Pilaitis Rodyti pranešimą

                        Pykit nepykit, bet didžiajai daliai visuomenės dviratis nėra patrauklus kaip keliavimo priemonė ištisus metus. Kai šilta - taip, be abejo. Bet tokiu oru, kai vieną dieną +3, kitą -10, dviratininkų yra labai ir labai mažai.

                        Dėl to normalus VT visada privalo būti, kad žmonės turėtų keletą alternatyvų. Ukmergėje jis beje jau yra, ne pati geriausia sistema - bet tikrai jos griauti dėl dviračių neverta. Lygiai kaip ir būtina išlaikyti miesto VT Marijampolėje, Mažeikiuose ar Jonavoje.

                        Lietuvoje turime keletą labai puikių VT pavyzdžių mažuose miesteliuose - Alytuje, Druskininkuose, kur yra ir ebilietas, ir švieslentės stotelėse, ir nauji autobusai. Labai tikiuosi, kad kažkas panašaus anksčiau ar vėliau atsiras ir kituose mažesniuose miesteliuose. Ypač liūdnai šiame kontekste atrodo Utena, kur tikrojo miesto VT nėra.
                        Dviračiu gali minti bent nuo kovo vidurio iki lapkričio vidurio, o ir su tokiomis žiemomis galima ganėtinai dažnokai. Aišku, čia požiūrio reikalas, ar minti dviratį prie 0/+2/+5, kai lynoja/lyja, ar ne. Sakyčiau be papildomos tech. įrangos, turiu omenyje dviračio padangas, gali drąsiai minti bet kokiu oru išskyrus ledą, nors ir tai galima susitvarkyti važiuojant su padoriu dviračiu.
                        Niekad neturėtų būti VT griaunamas dėl dviračių. Automobilių eismas - taip.

                        Comment


                          5 minutes laukiau autobuso Europos aikštės stotelėje - užfiksavau 12 pažeidėjų važiuojančių A juosta
                          Attached Files

                          Comment


                            Parašė Valdemar Rodyti pranešimą
                            5 minutes laukiau autobuso Europos aikštės stotelėje - užfiksavau 12 pažeidėjų važiuojančių A juosta
                            Šaunuolis. Pasaulis iškart tapo geresnis.

                            Comment


                              Parašė Egiuxz Rodyti pranešimą

                              Šaunuolis. Pasaulis iškart tapo geresnis.
                              Labai keista kodėl tai tiesiog nėra enforce'inama. Automobiliai vienas iš paskos sau važiuoja norėdami lenkti spūstis, o nei policija, nei savivaldybė po savo langais net nebando šito tvarkyti.

                              Comment


                                Parašė Pilaitis Rodyti pranešimą
                                Nežinau, iš kokių 2019 apie VT turiu tik geriausius atsiminimus ir tikrai neketinau keisti keliavimo būdo.
                                Stockholmo sindromas. 2019 turbūt buvo geriausias VT kokį turėjom, bet tas geriausias yra vis tiek prasčiausias iš visų Europos sostinių.

                                Parašė Valdemar Rodyti pranešimą

                                Labai keista kodėl tai tiesiog nėra enforce'inama. Automobiliai vienas iš paskos sau važiuoja norėdami lenkti spūstis, o nei policija, nei savivaldybė po savo langais net nebando šito tvarkyti.
                                Deja piko metu tenka matyti tokią situaciją, kai A juostoje eilė prie šviesaforo didesnė nei automobilių juostose, nes tiek norinčių "apvažiuoti spūsti" kad patys sudaro dar didesnę

                                O enforcinimo yra visiškas nulis pas mus kas liečia KET. greičio matuolius tik kartais pastato, bet ir tai smarkiai per retai. Viskas kitkas yra tik 1 dieną per metus "per reidą" apie kurį iš anksto praneša visiems.

                                Comment


                                  Parašė Zefyras Rodyti pranešimą

                                  Dviračiu gali minti bent nuo kovo vidurio iki lapkričio vidurio, o ir su tokiomis žiemomis galima ganėtinai dažnokai. Aišku, čia požiūrio reikalas, ar minti dviratį prie 0/+2/+5, kai lynoja/lyja, ar ne. Sakyčiau be papildomos tech. įrangos, turiu omenyje dviračio padangas, gali drąsiai minti bet kokiu oru išskyrus ledą, nors ir tai galima susitvarkyti važiuojant su padoriu dviračiu.
                                  Niekad neturėtų būti VT griaunamas dėl dviračių. Automobilių eismas - taip.
                                  Dalis žmonių taip. Bet yra didelė visuomenės dalis kuri nelabai gali. Su amžium sveikatos bėdos kaupiasi. Dalis būna įgimta ar traumų pasekmės. Ir čia nekalbant apie bėdas kurias išspręstų aktyvesnis gyvenimo būdas (= dviratis). Net ir likusiems žmonėms kartais nutinka dalykų dėl kurių laikinai negali minti. Statistiškai paėmus didelei daliai visuomenės dviratis nėra prieinama transporto priemonė net ir geru oru, tuo labiau žiemą.

                                  Comment


                                    Parašė mantasm Rodyti pranešimą

                                    Dalis žmonių taip. Bet yra didelė visuomenės dalis kuri nelabai gali. Su amžium sveikatos bėdos kaupiasi. Dalis būna įgimta ar traumų pasekmės. Ir čia nekalbant apie bėdas kurias išspręstų aktyvesnis gyvenimo būdas (= dviratis). Net ir likusiems žmonėms kartais nutinka dalykų dėl kurių laikinai negali minti. Statistiškai paėmus didelei daliai visuomenės dviratis nėra prieinama transporto priemonė net ir geru oru, tuo labiau žiemą.
                                    Tas be abejo, bet ir galintys naudoti neturi paskatų atsisakyti "patogumo" kuris aplinkai kelia didelius eksternalitetus. Man atrodo čia yra automobilistų mantra, kad darnaus judumo apologetai vers visus minti dviračius ir nereikės kitų transporto būdų. Dviračiai nėra viešojo transporto pakaitalas, VT turi likti kaip "backupas" vienu ar kitu atveju.
                                    Dargi pamiršome apie paspirtukus, e-dviračius ir t.t., kurie gerokai sumažina fiziškumo elementą.

                                    Comment


                                      Parašė Zefyras Rodyti pranešimą

                                      Tas be abejo, bet ir galintys naudoti neturi paskatų atsisakyti "patogumo" kuris aplinkai kelia didelius eksternalitetus. Man atrodo čia yra automobilistų mantra, kad darnaus judumo apologetai vers visus minti dviračius ir nereikės kitų transporto būdų. Dviračiai nėra viešojo transporto pakaitalas, VT turi likti kaip "backupas" vienu ar kitu atveju.
                                      Dargi pamiršome apie paspirtukus, e-dviračius ir t.t., kurie gerokai sumažina fiziškumo elementą.
                                      VT turi būti ne kažkoks atsarginis variantas liurbiams kurie negali numinti, o pagrindinis.

                                      Paspirtukai ir e-dviračiai išsprendžia tik fizinės jėgos minimui naudojimą. N+k sveikatos problemų atveju tai nelabai ką keičia. Pavyzdžiui kai turėjau santykinai lengvą kojos traumą, būčiau negalėjęs važinėt nei paspirtuku, nei e-dviračiu.

                                      Pėsčiųjų reikalai irgi turi būti prioritetas, kad galėtų nueiti ki VT. Nes dabar, deja, automobilistiniai BNBistai su savo mąstymu persikėlė į paspirdukus

                                      Comment


                                        Parašė Valdemar Rodyti pranešimą

                                        Labai keista kodėl tai tiesiog nėra enforce'inama. Automobiliai vienas iš paskos sau važiuoja norėdami lenkti spūstis, o nei policija, nei savivaldybė po savo langais net nebando šito tvarkyti.
                                        O gal enforcinam visas savo jėgas ten, kur tikrai rūpi? Pavydžiui, prieš debilus, kurie savitarnos kasoje nesugeba net savo čekio nusiimti ar vežimėlio į vietą grąžint ir numeta bet kur? Arba tuos, kurie nuorūkas mėto gatvėje? Arba tuos, kurie į gatves šokineja?

                                        Bet taip nėra, nes galima ir pačiam į galvą gaut. Geriau siuntinėt nuotraukas kiekvieno žioplio, kuris A juosta pravažiavo. Nu nes vairuotoją nubausti yra lengviausia, o ir didvyrio etiketę galima lengvai užsiklijuot.

                                        Comment


                                          Parašė Egiuxz Rodyti pranešimą

                                          O gal enforcinam visas savo jėgas ten, kur tikrai rūpi? Pavydžiui, prieš debilus, kurie savitarnos kasoje nesugeba net savo čekio nusiimti ar vežimėlio į vietą grąžint ir numeta bet kur? Arba tuos, kurie nuorūkas mėto gatvėje? Arba tuos, kurie į gatves šokineja?

                                          Bet taip nėra, nes galima ir pačiam į galvą gaut. Geriau siuntinėt nuotraukas kiekvieno žioplio, kuris A juosta pravažiavo. Nu nes vairuotoją nubausti yra lengviausia, o ir didvyrio etiketę galima lengvai užsiklijuot.
                                          Na iš visų jūsų išvardintų blogybių labiausiai gyvenimą gadina A juostos mėgėjai – nes sutrukdomas didžiausias skaičius žmonių (t. y. VT keleiviai, kuriems dėl pusgalvių reikia važiuoti ilgiau)

                                          Comment

                                          Working...
                                          X