4,5 Eur dienai yra pigiau negu Vilniuje Mėlynoje zonoje.
Tik nesupratau ką norėjai pasakyt: kad Viena yra neįveikiamas automobilistams miestas ar kaip?
Na tai QED kad vieniečiai važinėja mašinomis masiškai, ir nereikia svaigti apie jokius darnius judumus
Kad ten ne Viena o Favoriteno priemiestis, kuriame visokie kaimiečiai pasistato automobilį ir persėda į VT.
Pigiau nei netgi geltonoje zonoje šiaip. Jeigu važiuoji į darbą tai geltonoje zonoje gaunasi apie 5.40-6.0 eur.
Kad nuorodoje pateikta Vienos P+R aikštelė, tai reiktų lygint su atinkamom Vilniuje. Vienoje, pačiame mieste yra ribotas parkavimosi laikas - dvi valandos max ir viskas. Todėl visai darbo dienai ten neprisparkuosi gatvėje, kad ir kaip pigu bebūtų.
Na jeigu pasižiūrėtum į žemėlapį, o ne šiaip mėtytum random gatves streetview, tai atkreiptum kad šalia eina metro linija, kuri beje dar efektyvesnė už tramvajų esant dideliems srautams.
Na jeigu pasižiūrėtum į žemėlapį, o ne šiaip mėtytum random gatves streetview, tai atkreiptum kad šalia eina metro linija, kuri beje dar efektyvesnė už tramvajų esant dideliems srautams.
Bet klausimas, kodėl nepanaikintos gatvės, 4-ių juostų į vieną pusę.
Tai ten tik toje vietoje išplatėjimas, dėl to kad yra sankryža. Gatvė prieš tai eina per kvartalą ir yra dviejų juostų. Gatvė eina palei upės vagą, ji kanalizuota, o šalia dar eina ir metro linija.
Aš net nežinau, ką šitas pavyzdys įrodo - kad Vienoje yra plačios gatvės, kad yra jomis važiuojančių? Tai turbūt nėra nei vieno miesto, kur tokių gatvių nebūtų, klausimas tik kiek tomis gatvėmis besinaudojančiųjų ir kokios alternatyvos yra prieinamos. Koks judėjimas aplinkinėse gatvėse (bent jau toje miesto dalyje, į vakarus nuo Senamiesčio, kur kas trečia gatvė akligatvis, tranzitu gali tik dviračiai važiuoti).
Viena, ir taip reikėtu čia sumažinti juostų skaičių. O tramvajaus bėgiai yra šalia, apsidairykite nuotraukoje. Beje čia yra ir tramvajaus bėgiai ir A juosta.
nu, ok, nepatikrinau koks ten parkingas. Tai reik suprasti daugiau parkingų Vienoje centro kryptimi nėra? O jei surasiu?
O tai ką tamsta norit įrodyti? Kad civilizuotas pasaulis nepasuko automobilizmo mažinimo kryptimi? Tai galit surast kokį šaltojo karo metų atsarginį pakilimo taką ir juo remiantis užginčyt, kad ten tai vat pilotų genocido bent nevykdo
O tai ką tamsta norit įrodyti? Kad civilizuotas pasaulis nepasuko automobilizmo mažinimo kryptimi?
Įrodyt nieko nenoriu, tik juokingai atrodo tas "o štai civilizuotam pasaulyje jie nedūsta automobilio kulte...", kai ten ir kamščiai, ir visos skylės automobiliais užparkuotos, ir parkingai "molyne".
Įrodyt nieko nenoriu, tik juokingai atrodo tas "o štai civilizuotam pasaulyje jie nedūsta automobilio kulte...", kai ten ir kamščiai, ir visos skylės automobiliais užparkuotos, ir parkingai "molyne".
Kas čia jeigu ne kultas?
Nu yra toks dalykėlis kaip VT išvystymas.
Pavyzdys. Įsivaizduokim du žmones. Abu jie turi po 40 kg riebalų. Skamba baisokai, ane?
Bet vienas sveria 180 kg ir riebalai sudaro apie 22 % kūno masės (pvz. Žydrūnas Savickas), o kitas sveria 100 kg ir riebalai sudaro 40 % kūno masės.
Kaip skiriasi vaizdelis tarp 20 % ir 40 %, labai aiškiai matosi paveikslėlyje
Sakyčiau netgi gerina eismo saugą. O pėstiesiems išvis reiktų uždrausti kirsti gatvę.
Miestas tuo ir skiriasi nuo kaimo, kad kaime kaimiečiai gali vaikščioti pėsčiomis. Deja kai kas bando kaimietiškus papročius (vaiksčiojimas pėsčiomis, bijūnai po balkonu, šiltnamis kieme) diegti miestuose.
Miestas tuo ir skiriasi nuo kaimo, kad kaime kaimiečiai gali vaikščioti pėsčiomis. Deja kai kas bando kaimietiškus papročius (vaiksčiojimas pėsčiomis, bijūnai po balkonu, šiltnamis kieme) diegti miestuose.
Tai kad atvirkščiai, kiek pastebiu - gryni miestiečiai jau nuo vaikystės įpranta visur keliauti troleibusu/pėsčiomis ir problemos nemato. Iš kaimiškų vietų atvykusiems prasideda lomkės, nes gyvenime nematę troleibuso ir visur savo ''teritorijoje'' galėjo ramiai per 5 minutes nuvažiuoti su mašina, kad ir be teisių. Čia gal kažkoks nepilnavertiškumo sindromas ir noras pasirodyti turtingesniam?
Tokie patys procesai yra ir kitur, pvz labai gerai tai matosi kokiame Niujorke vs likusi JAV.
Tai kad atvirkščiai, kiek pastebiu - gryni miestiečiai jau nuo vaikystės įpranta visur keliauti troleibusu/pėsčiomis ir problemos nemato. Iš kaimiškų vietų atvykusiems prasideda lomkės, nes gyvenime nematę troleibuso ir visur savo ''teritorijoje'' galėjo ramiai per 5 minutes nuvažiuoti su mašina, kad ir be teisių. Čia gal kažkoks nepilnavertiškumo sindromas ir noras pasirodyti turtingesniam?
Tokie patys procesai yra ir kitur, pvz labai gerai tai matosi kokiame Niujorke vs likusi JAV.
Bet čia jau ne šios temos diskusija.
Vilniaus atveju - gryni miestiečiai nuo vaikystės ir studentavimo įpranta būti vežiojami kaip bulvių maišai apgailėtinu VT. Netyčia nusipirkaus automobilį ištinka nušvitimas, kad galima apsieiti ir be to.
Mano studijų metų patirtis tokia buvo, kad 90 proc. vilniečių važiuodavo su mašinom ir ateidavo į antrą paskaitą, nes sukdavo ratus nerasdami kur prisiparkuot. Iš provincijos įprastai paprestesni žmogeliai atvažiuodavo VT, kur stotelė 3 min nuo univero. Barake gyvenančių beveik nebuvo.
Vilniaus atveju - gryni miestiečiai nuo vaikystės ir studentavimo įpranta būti vežiojami kaip bulvių maišai apgailėtinu VT. Netyčia nusipirkaus automobilį ištinka nušvitimas, kad galima apsieiti ir be to.
Esu grynas miestietis, nuo vaikystės važinėju VT, būnant studentu į paskaitas Saulėtekyje važiuodavau ir VT, ir automobiliu. Jokio nušvitimo neatėjo, jei kur galiu, visada važiuoju VT, nors automobilį irgi turiu.
Tai čia faktas kad išvystytas ir funkcionuojantis VT yra išskirtinai miesto fenomenas. Kaime visur visi važinėja mašinomis.
Aš esu gyvenęs 3 miestuose, visur naudojausi VT. Grįžęs gyventi į kaimą, iškarto sėdau į automobilį, dabar su VT važiuoju norėdamas padaryti atrakciją vaikams.
If a lion could speak, we could not understand him.
Retai apgyvendintose vietovėse su automobiliu atsisveikinti greitai ir nepavyks.
Visa dabartinė diskusija kaip protingai valdyti žmonių judėjimą tankiai apgyvendintose teritorijose, ir kad automobilis tankiai apgyvendintoje vietoje nėra panacėja. Tokiose vietovėse svarbu turėti gerą VT, gerus pėsčiųjų ir dviračių takus. Taip bus sukuriamos pasakiškos sąlygos ir automobilių vairuotojams, nusikraus dalis žmonių, kurie nenori vairuoti, visokie nekantrūs eisme ir t.t.
Mažesniuose miestuose kaip Ukmergė, Jurbarkas ir pan., nebūtina turėti miesto VT, bet pvz. dalį kelionių įmanoma būtų atlikti patogiai nutiestais dviračių takais. Dabar vos ne standartas tokiose miestuose, kad eina itin plačios apie 5,5 m pločio eismo juostos, kuriose erdvė tinkamai neišnaudojama, sukuriamas tuštumo/skurdumo įspūdis.
Comment