Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Darnus judumas. Viešasis transportas ir dviračiai ar nuosavas automobilis

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Parašė Kristisz Rodyti pranešimą
    Jei jau Vokietijos automobilistų asociacija ADAC prašo vairuoti mažiau ir persėsti ant dviračio ar į VT, tai nežinau kokių dar įrodymų reikia kad ES politika drastiškai keičiasi.https://www.dw.com/en/german-car-clu...nce/a-61608184
    Su miestų planavimu tai neturi menkiausio ryšio.
    Paprastai dedant nuorodą įdedama ir straipsnio antraštė, pasiskaityk nors kartą, o dar geriau ir turinį:
    German car club urges members to drive less to curb Russia oil reliance
    Todėl tavo ekofašizmą išmetame bent kol kas į savartyną. Kliedesiai nesugebant spręsti esamas problemas ten pat.
    Paskutinis taisė Arunasx; 2022.05.15, 08:57.
    Nepirk iš Decathlon, Ritter Sport, Philips, Nestle, KraftHeinz, Viada, Vičiūnų, ypač Kalnapilis myžalų,
    Toblerone, Milka, Dirol, Halls (Mondelez International), Hellmann's, Heineken, Mars, PepsiCo

    Comment


      Parašė Shernas Rodyti pranešimą

      Čia vokiečių problema, kad tvirtai "sėdėjo" ant maskoliškų vamzdžių, lai dabar sėda ant dviračių.

      Mažeikių nafta nenaudoja maskoliškos naftos:
      Koks skirtumas, maskoliai suras kam parduoti už kainą arti rinkos kainos, o rinkos kaina priklauso nuo paklausos. Ir apskritai, kiti naftos tiekėjai irgi ne ką geresni. Tad paklausą reikia mažinti, ar mažų mažiausiai nefinansuoti projektų, kurie ją didintų.

      Comment


        Off topic, yra sankcijų tema https://www.miestai.net/forumas/foru...2022-02/page56
        Nepirk iš Decathlon, Ritter Sport, Philips, Nestle, KraftHeinz, Viada, Vičiūnų, ypač Kalnapilis myžalų,
        Toblerone, Milka, Dirol, Halls (Mondelez International), Hellmann's, Heineken, Mars, PepsiCo

        Comment


          Parašė Arunasx Rodyti pranešimą
          Su miestų planavimu tai neturi menkiausio ryšio.
          Paprastai dedant nuorodą įdedama ir straipsnio antraštė, pasiskaityk nors kartą, o dar geriau ir turinį:
          German car club urges members to drive less to curb Russia oil reliance
          Todėl tavo ekofašizmą išmetame bent kol kas į savartyną. Kliedesiai nesugebant spręsti esamas problemas ten pat.
          Sankcijos, ir prasidėjęs karas bendrai, turi labai didelę įtaką miestų planavimui. Pirmiausia, smarkiai išaugo statybų kainos, kurios lemia tiek gatvių tiesimo kainą, tiek būsto pasirinko klausimus (visiškai pasikeičia matematika kiek kainuoja namas priemiestyje ir kasdienis važinėjimas automobiliu). Antra, suprasta kad veiksmingai užsienio politikai būtina energetinė nepriklausomybė, kas reiškia greitą nulipimą nuo naftos adatos (su dujomis, deja, sunkiau), ir jei jau net vokiečių ADAC pasisako už važinėjimo automobiliais mažinimą, tai yra laiko klausimas kada atsiras ir ES teisės aktai su tikslu mažinti naftos naudojimą transporto sektoriuje, ir juos mes vienaip ar kitaip turėsim įgyvendinti. Šitie du dalykai sukuria spaudimą iš abiejų pusių - iš vienos pusės brangsta naujų gatvių tiesimas, iš kitos pusės brangsta keliavimas automobiliu, kas lems paklausos sumažėjimą. Tad automobilių infrastruktūros plėtra dabar pasidaro neracionali, ir mažų mažiausiai reikia iš naujo pasidaryti kaštų/naudos analizes dėl naujų projektų.

          O dėl esamų problemų sprendimo, tai mes pirma sutarkim kur yra problema. Aš nemanau, kad per mažas automobilių eismo pralaidumas šiaurės vakarų rajonuose yra problema, kurią reikia spręsti.

          Comment


            Parašė Kristisz Rodyti pranešimą
            jei jau net vokiečių ADAC pasisako už važinėjimo automobiliais mažinimą, tai yra laiko klausimas kada atsiras ir ES teisės aktai su tikslu mažinti naftos naudojimą transporto sektoriuje, ir juos mes vienaip ar kitaip turėsim įgyvendinti.
            Ir pradėti reikia nuo supergalingų lengvųjų automobilių (kurių variklio galingumas viršija 100AJ) uždraudimo. Ir draudimas turi įsigalioti ne nuo 2030, o nuo dabar.
            Visi forumų moderatoriai yra forumo balastas.

            Comment


              Šaiurinei gatvei numatytoje trasoje nauja gatvė, manau, visai būtų reikalinga - būtų galima patankinti tas vietas statant 'miestietišką' gatvę su perimetriniu apstatymu ir komercija apačioje. Tai galėtų įnešti kiek konkurencijos dideliems prekybos centrams, kuriems dabar 'miestietiškos' alternatyvos arti nėra. Aš siūlyčiau toje vietoje statyti keturių juostų gatvę, kur VT dvi juostos yra viduryje kelio, o automobiliams skirtos juostos nėra tranzitinės, t.y. visos gatvės jomis pravažiuoti fiziškai nebūtų įmanoma.

              Kažkas panašaus į šį variantą Bostone: http://arc-anglerfish-arc2-prod-bost...B4KLIPJEGQ.JPG (Šaltinis: The Boston Globe)

              Kita vertus, didesnių prioritetų miestui nei tokia gatvė toli ieškoti šiuo metu nereiktų.
              Paskutinis taisė VLR; 2022.05.15, 13:17.

              Comment


                Parašė Aleksio Rodyti pranešimą
                Ir pradėti reikia nuo supergalingų lengvųjų automobilių (kurių variklio galingumas viršija 100AJ) uždraudimo. Ir draudimas turi įsigalioti ne nuo 2030, o nuo dabar.
                Taip drastiškai gal ne, bet iš principo reikia eiti ta linkme ir daryti tai ilgai nedelsiant, nes jau delsėm gana ilgai. Kaži, kaip ten valdantiesiems sekasi su taršos mokesčiu, dėl kurio nebuvimo mes rizikuojam gauti lupt nuo ES? Šiaip iš anekdotinių patirčių pastebiu, kad ženkli dalis žmonių tiek iš darbo aplinkos, tiek šiaip pažįstamų, kalbėdami apie mašinas vis dar bene pirmiausiai prioritetą teikia "kilovatams" t.y. kad jų būtų kuo daugiau, o ne ekonomijai, taršai ar mašinos saugumui. Autoparkas ir žmonių prioritetai, perkant automobilį Lietuvoje, tebėra dramblys kambaryje, kurį reikia adresuoti ir spręsti. Jeigu Lietuvoje, kuri ES kontekste tebėra gana biedna šalis, dauguma žmonių prioritetą vis dar teikia kilovatams, o ne ekonomijai ir ekologijai, tai matyt yra vietos tobulėti toje srityje.

                Comment


                  Pradėti reikia nuo "žaliojo" karabaso 6,2 ltr "ekologiško automobiliukio Cadillac Escalade" . Ką padarysi, kai žmogus serga Napoleono kompleksu.
                  Nepirk iš Decathlon, Ritter Sport, Philips, Nestle, KraftHeinz, Viada, Vičiūnų, ypač Kalnapilis myžalų,
                  Toblerone, Milka, Dirol, Halls (Mondelez International), Hellmann's, Heineken, Mars, PepsiCo

                  Comment


                    Diskusija nukrypo visiškai ne į temą.

                    Comment


                      Kristisz dar pasidaro visai kita matematika kodėl darbas iš namų yra gerai Tik norintiems šurmuliuojančio miesto matyt nekažką.

                      Comment


                        Parašė mantasm Rodyti pranešimą
                        Kristisz dar pasidaro visai kita matematika kodėl darbas iš namų yra gerai Tik norintiems šurmuliuojančio miesto matyt nekažką.
                        Na jeigu dirbi iš namų ir tau visiškai nereikia Vilniaus, tai tada dar keistesnis sprendimas gyventi Vilniaus priemiestyje, kur nėra visiškai jokios papildomos infrastruktūros, tik tankiai sugrūsti namai ir kotedžai tarp siaurų neapšviestų retai valomų gatvių be šaligatvių. Tada jau geriau už mažesnę kainą apsigyventi kokiame mažesniame mieste, kur visos paslaugos pėsčiomis, įskaitant sporto infrastruktūrą, sutvarkytus parkus ir pasivaikščiojimo maršrutus ir panašiai. Bet turbūt nėra jau toks šimtaprocentinis darbas ir gyvenimas iš namų, jeigu bandoma vis tiek kurtis kuo arčiau VIlniaus.

                        Comment


                          Parašė mantasm Rodyti pranešimą
                          Kristisz dar pasidaro visai kita matematika kodėl darbas iš namų yra gerai Tik norintiems šurmuliuojančio miesto matyt nekažką.
                          Palaikau. Jo svajonė, kad visos gatvės pavirstų iš viso 1 juostos kai mašinos gali prasilenkti tik įvažiavusios į kišenes kaip kokie trulikai stotelėse.
                          Nepirk iš Decathlon, Ritter Sport, Philips, Nestle, KraftHeinz, Viada, Vičiūnų, ypač Kalnapilis myžalų,
                          Toblerone, Milka, Dirol, Halls (Mondelez International), Hellmann's, Heineken, Mars, PepsiCo

                          Comment


                            Parašė Arunasx Rodyti pranešimą
                            Palaikau. Jo svajonė, kad visos gatvės pavirstų iš viso 1 juostos kai mašinos gali prasilenkti tik įvažiavusios į kišenes kaip kokie trulikai stotelėse.
                            Nebūtinai, gali būti ir po 1 juostą, ar labai retais atvejais po 2, jeigu užtikrinimas judėijmas pėstiesiems, dviračiams ir VT.
                            Va pavyzdys kaip gali atrodyti Vilniaus dydžio miesto gatvės:


                            Comment


                              Parašė Kristisz Rodyti pranešimą

                              Sankcijos, ir prasidėjęs karas bendrai, turi labai didelę įtaką miestų planavimui. Pirmiausia, smarkiai išaugo statybų kainos, kurios lemia tiek gatvių tiesimo kainą, tiek būsto pasirinko klausimus (visiškai pasikeičia matematika kiek kainuoja namas priemiestyje ir kasdienis važinėjimas automobiliu). Antra, suprasta kad veiksmingai užsienio politikai būtina energetinė nepriklausomybė, kas reiškia greitą nulipimą nuo naftos adatos (su dujomis, deja, sunkiau), ir jei jau net vokiečių ADAC pasisako už važinėjimo automobiliais mažinimą, tai yra laiko klausimas kada atsiras ir ES teisės aktai su tikslu mažinti naftos naudojimą transporto sektoriuje, ir juos mes vienaip ar kitaip turėsim įgyvendinti. Šitie du dalykai sukuria spaudimą iš abiejų pusių - iš vienos pusės brangsta naujų gatvių tiesimas, iš kitos pusės brangsta keliavimas automobiliu, kas lems paklausos sumažėjimą. Tad automobilių infrastruktūros plėtra dabar pasidaro neracionali, ir mažų mažiausiai reikia iš naujo pasidaryti kaštų/naudos analizes dėl naujų projektų.

                              O dėl esamų problemų sprendimo, tai mes pirma sutarkim kur yra problema. Aš nemanau, kad per mažas automobilių eismo pralaidumas šiaurės vakarų rajonuose yra problema, kurią reikia spręsti.
                              Tai, kad jau yra data - automobiliai su vidaus degimo varikliais ES bus uzdrausti nuo 2035 metu, tad galima sakyti yra "rytoj". Siuo metu tik svarstoma del tam tikru isimciu, pagrinde sunkiajam transportui - ar vidaus degimo varikliai, naudojantys etaoli ar vandenili ar dujas. Bet, del lengvuju automobiliu nera net diskusijos, data aiski. Cia galite pati reglamenta pasiskaityti:

                              https://eur-lex.europa.eu/legal-cont...PC0556&from=en

                              Tad, Lietuva turi jau tam pradet ruostis, deja Lietuvoje yra tragiska situacija su elektromobiliu ikrovikliu stotelemes - esame paskutineje vietoje ES skaiciuojant per 100km. Pradzioje, valastybe turi pastatyt ju, ypac atokesnese vietose, kad daugiau zmoniu nusipirktu elektromobilius. Kai elektromobiliu bus pakankamai keliuose, privatus verslas matydamas pasiula, pastatyts likusia infrastruktura:

                              https://www.acea.auto/press-release/...100km-of-road/

                              Comment


                                Parašė TIME Rodyti pranešimą

                                Tai, kad jau yra data - automobiliai su vidaus degimo varikliais ES bus uzdrausti nuo 2035 metu, tad galima sakyti yra "rytoj". Siuo metu tik svarstoma del tam tikru isimciu, pagrinde sunkiajam transportui - ar vidaus degimo varikliai, naudojantys etaoli ar vandenili ar dujas. Bet, del lengvuju automobiliu nera net diskusijos, data aiski. Cia galite pati reglamenta pasiskaityti:

                                https://eur-lex.europa.eu/legal-cont...PC0556&from=en

                                Tad, Lietuva turi jau tam pradet ruostis, deja Lietuvoje yra tragiska situacija su elektromobiliu ikrovikliu stotelemes - esame paskutineje vietoje ES skaiciuojant per 100km. Pradzioje, valastybe turi pastatyt ju, ypac atokesnese vietose, kad daugiau zmoniu nusipirktu elektromobilius. Kai elektromobiliu bus pakankamai keliuose, privatus verslas matydamas pasiula, pastatyts likusia infrastruktura:

                                https://www.acea.auto/press-release/...100km-of-road/
                                Elektromobiliai sprendžia tik vietinės taršos problemą, bet visos kitos problemos lieka: triukšmas, eismo įvykiai, neefektyvus miesto vietos išnaudojimas, trukdymas sklandžiam pėsčiųjų, dviračių ir VT judėjimui, infrastruktūros nudevėjimas (dar didenis dėl baterijų svorio) ir dar atsiranda poreikis elektros tinklus sustiprinti.

                                Tad vis tiek reikia planuoti kaip pereisim prie efektyvesnių judėjimo būdų, ir atitinkamai į tai investuoti.

                                Comment


                                  Parašė Kristisz Rodyti pranešimą

                                  Na jeigu dirbi iš namų ir tau visiškai nereikia Vilniaus, tai tada dar keistesnis sprendimas gyventi Vilniaus priemiestyje, kur nėra visiškai jokios papildomos infrastruktūros, tik tankiai sugrūsti namai ir kotedžai tarp siaurų neapšviestų retai valomų gatvių be šaligatvių. Tada jau geriau už mažesnę kainą apsigyventi kokiame mažesniame mieste, kur visos paslaugos pėsčiomis, įskaitant sporto infrastruktūrą, sutvarkytus parkus ir pasivaikščiojimo maršrutus ir panašiai. Bet turbūt nėra jau toks šimtaprocentinis darbas ir gyvenimas iš namų, jeigu bandoma vis tiek kurtis kuo arčiau VIlniaus.
                                  Rimtesnis pajudėjimas link darbo iš namų prasidėjo tik per pandemiją. Kažkokias ilgalaikes tendencijas bus galima pamatyt nebent po kelių metų.

                                  Dėl kalabybiškų ar Vilniaus priemiesčių iš asmeninės perspektyvos. Bankai daug noriau duoda paskolą būstui Vilniaus priemiesčiuose nei kalabybiškiuose. Kalabybiškiuose jei nori padoriai gyvent, turi pats statytis nuo nulio arba daryti labai labai rimtą rekonstrukciją. Kainos skirtumas, primetus palūkanas ir t.t., nėra didelis (= didesnis sklypas, kurį prižiūrėt bus brangiau), o pats namas/rekonstrukcija visur kainuos tiek pat. Arčiau atvažiuot pasikultūrint į Vilnių ar gražesnis parkas arčiau namų - tas ant to. Priskaičiuojam prisirišimą prie Vilniaus ir jo apylinkių, draugus, gimines ir t.t. Priedo Lietuvoje geriausi MTB maršrutai yra Vilniuje ir aplink

                                  Comment


                                    Parašė Kristisz Rodyti pranešimą

                                    Nebūtinai, gali būti ir po 1 juostą, ar labai retais atvejais po 2, jeigu užtikrinimas judėijmas pėstiesiems, dviračiams ir VT.
                                    Va pavyzdys kaip gali atrodyti Vilniaus dydžio miesto gatvės:
                                    Tingėjau žiūrėt tai paklausiu. Ar filmuke rodomas A12 autobanas kertantis Utrechtą? Pilną autostradinį aplinkelį irgi turi, ir ne „tarp Riešės ir Maišiagalos“.

                                    Comment


                                      Parašė TIME Rodyti pranešimą

                                      Tai, kad jau yra data - automobiliai su vidaus degimo varikliais ES bus uzdrausti nuo 2035 metu, tad galima sakyti yra "rytoj". Siuo metu tik svarstoma del tam tikru isimciu, pagrinde sunkiajam transportui - ar vidaus degimo varikliai, naudojantys etaoli ar vandenili ar dujas. Bet, del lengvuju automobiliu nera net diskusijos, data aiski. Cia galite pati reglamenta pasiskaityti:

                                      https://eur-lex.europa.eu/legal-cont...PC0556&from=en
                                      Yra tų reglamentų, tik nėra tinkamų elektromobilių. Pvz komercinis N1 kategorijos transportas su juokingom 200-300 km "ant popieriaus" ridomis visiškai netinka sąlyginiams Telia/Bitė/Tele2/ESO rangovams dirbantiems visoje Lietuvoje ir daugiausia kaimo vietovėse.

                                      -

                                      Comment


                                        Parašė mantasm Rodyti pranešimą
                                        Tingėjau žiūrėt tai paklausiu. Ar filmuke rodomas A12 autobanas kertantis Utrechtą? Pilną autostradinį aplinkelį irgi turi, ir ne „tarp Riešės ir Maišiagalos“.
                                        Geras šūvis.
                                        @Kristisz Laukiame eilinės šūdmalystės kaip ir buvo bandant pakišti ADAC kvietimą už savo fanatizmo pseudo pagrindimą.
                                        Nepirk iš Decathlon, Ritter Sport, Philips, Nestle, KraftHeinz, Viada, Vičiūnų, ypač Kalnapilis myžalų,
                                        Toblerone, Milka, Dirol, Halls (Mondelez International), Hellmann's, Heineken, Mars, PepsiCo

                                        Comment


                                          Parašė mantasm Rodyti pranešimą

                                          Tingėjau žiūrėt tai paklausiu. Ar filmuke rodomas A12 autobanas kertantis Utrechtą? Pilną autostradinį aplinkelį irgi turi, ir ne „tarp Riešės ir Maišiagalos“.
                                          A12 pagal žemėlapį tai pietinėj dalyje jau už miesto praeina. O apie tą kur per centrą ėjo, tai kalbama video, pabaigtas perdaryti į kanalą prieš kelis metus.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X