Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Darnus judumas. Viešasis transportas ir dviračiai ar nuosavas automobilis

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Parašė VLR Rodyti pranešimą
    Esmė yra ta, kad VMS eilinį kartą viską padarė šūdinai ir sukėlė daug nepatogumų gyvenantiems Vilniuje be automobilio.
    Šiaip ne VMS, o pagal Verygos įsakymus visoje Lietuvoje taip pat daryta. Kai Šimašius su Poderskiu bandydavo kažką kitaip daryti, išeidavo į eterį Veryga su Surpliu ir teismais grasindavo.

    Comment


      Parašė Kristisz Rodyti pranešimą

      Šiaip ne VMS, o pagal Verygos įsakymus visoje Lietuvoje taip pat daryta. Kai Šimašius su Poderskiu bandydavo kažką kitaip daryti, išeidavo į eterį Veryga su Surpliu ir teismais grasindavo.
      Aš kalbu apie testavimąsi Vilniuje šiais metais, t.y. per didžiausią COVID bangą.

      Comment


        Lietuvos Banko vadovas infliacijos padariniams švelninti siūlo svarstyti nemokamą viešąjį transportą


        Anot jo, taip pat reikėtų priimti valstybės lygmens sprendimą įvesti nemokamą viešąjį transportą. G. Šimkus neabejoja, kad tokia priemonė bus veiksminga, ypač esant tokioms aukštoms degalų kainoms bei siekiant mažinti iškastinio kuro vartojimą.

        „Šita priemonė turi gilią prasmę, nes ji skatina šiame kontekste žmones persėsti į viešąjį transportą. Iš principo siekti mažinti priklausomybę nuo naftos, prisidėti prie gamtos švarinimo. Iš kitos pusės, iš esmės, jei tai būtų nemokamas viešasis transportas, iš principo gauti tą pačią paslaugą nemokamai, užuot leidus pinigus už benziną“, – svarstė G. Šimkus.

        „Tai tik atrodo tokia švelni priemonė, bet ji yra tokia savo fundamentalia prasme labai svarbi ir į ilgą ateitį žiūrinti priemonė“, – akcentavo jis.

        Comment


          Įdomu kaip tokiu atveju būtų skaičiuojama išmoka vežėjams, ir ar kalbama tik apie miesto VT ar ir tarpmiestinius maršrutus (įskaitant autobusus, traukinius ir Smiltynės perkėlą pėstiesiems).
          Mano idėja būų tokia: įvesti metinį bilietą visam VT visoje Lietuvoje, paskaičiuoti kiek toks bilietas kainuotų ir sugalvoti mechanizmą kaip pinigai išdalijami vežėjams. Pavyzdžiui Austrijoje tokio bilieto kaina yra 1095 Eur metams: https://www.klimaticket.at/en/. Tada galima jį dalinti ne nemokamai, bet su labai didele nuolaida, tarkim 80%, tad jo metinė kaina būtų 100-200 eur ribose ir likusi suma kompensuojama iš biudžeto. Simbolinis kainos barjeras sumažintų perdėtą VT naudojimą tik dėl to kad jis nemokamas, o bilietų egzistavimas ir pajamų dalyba pagal kelionių skaičių, o ne tiesiog išlaidų kompensavimas skatintų vežėjus teikti gerą paslaugą, o ne tiesiog dirbti belekaip kaip patogu ir metų gale pasakyti sumą, kiek jie išleido ir nori gauti iš valstybės.

          Comment


            Parašė Kristisz Rodyti pranešimą

            Įdomu kaip tokiu atveju būtų skaičiuojama išmoka vežėjams, ir ar kalbama tik apie miesto VT ar ir tarpmiestinius maršrutus (įskaitant autobusus, traukinius ir Smiltynės perkėlą pėstiesiems).
            Mano idėja būų tokia: įvesti metinį bilietą visam VT visoje Lietuvoje, paskaičiuoti kiek toks bilietas kainuotų ir sugalvoti mechanizmą kaip pinigai išdalijami vežėjams. Pavyzdžiui Austrijoje tokio bilieto kaina yra 1095 Eur metams: https://www.klimaticket.at/en/. Tada galima jį dalinti ne nemokamai, bet su labai didele nuolaida, tarkim 80%, tad jo metinė kaina būtų 100-200 eur ribose ir likusi suma kompensuojama iš biudžeto. Simbolinis kainos barjeras sumažintų perdėtą VT naudojimą tik dėl to kad jis nemokamas, o bilietų egzistavimas ir pajamų dalyba pagal kelionių skaičių, o ne tiesiog išlaidų kompensavimas skatintų vežėjus teikti gerą paslaugą, o ne tiesiog dirbti belekaip kaip patogu ir metų gale pasakyti sumą, kiek jie išleido ir nori gauti iš valstybės.
            Jau pradeda nervint tos kalbos apie nemokamą viešąjį transportą. Visiškai sutinku, kad reikėtų įgyvendinti KlimaTicket austrų pavyzdžiu. Pas juos euras per dieną – metinis bilietas vienoje žemėje, 2 € – dviejose žemėse ir 3 € – visoje šalyje. Tai pas mus galėtų būti panašiai: vienas lygis savo miestui/rajonui, antras lygis – dviem savivaldybėms (pvz., miesto ir rajono savivaldybei) ir trečias lygis visai šaliai. Bet čia problemos su skirstymu. Jeigu pas austrus kiekvienoje žemėje viskas sujungta į vieną Verkehrsverbund – transporto organizaciją, tai Lietuvoj nėra jokių bendrų bilietų net tuose pačiuose ruožuose, miesto ir priemiesčio transportas nesuderintas... Ar įmanoma viską taip greitai įgyvendinti? Net austrai, kurie viską JAU buvo sujungę į keletą transporto organizacijų užtruko keletą metų finansavimo derinimuisi, plius skirta nemažai lėšų... O pas mus į N. Vilnią nuvažiuoti su miesto bilietu 30 metų neįmanoma.

            Dar kas įdomu. Kaip tik šią savaitę teko pavažiuoti privačios kompanijos WestBahn traukiniu iki Vienos. Tai jie pas save pasidarę net atskirą traukinių klasę – 2 „premium“ klasė (2+) – skirtą tiems KlimaTicket turėtojams. Su patogesnėmis sėdynėmis ir panašiai. Ir dar jei perki maistą, gauni papildomų taškų ir panašiai. Žodžiu, privatininkams kapsi pinigai nuo kiekvieno su KlimaTicket pravažiuoto kilometro, todėl jie stengiasi privilioti kuo daugiau keleivių, ir kad jie pirktų tą bilietą.

            Tai reikėtų kad ir Lietuvoje autobusų parkai būtų suinteresuoti padidinti keleivių skaičių su tokiu bilietu. Aišku, reikėtų reikalavimų kokybei ir šiokios tokios kontrolės, kad kažkurie autobusų parkai nesugalvotų paleisti daug mikriukų reisų, taip pat reikėtų kontroliuoti tvarkaraščius, gal net įvesti taktinius tvarkaraščius arba kokias papildomas kompensacijas nuostolingesniais laikais. Panašiai kaip Berlyno regione tarpmiestiniams vežėjams mokama papildomai, jeigu jie savo turimus maršrutus paleidžia pagal taktinį tvarkaraštį – yra nustatytas minimalus intervalas ir reisų skaičius per dieną. Tai išlošia ir vežėjai, gaudami papildomas lėšas, ir keleiviai, turėdami užtikrintą susisiekimą kas 60 minučių, kuris jau žinomas atskiru prekiniu ženklu.

            Pasižiūrėkit į Alytų, Tauragę. Pradėjo skirti pinigus – pagerėjo ir transportas.
            100 minčių – miestai, transportas ir idėjos

            Comment


              Vilniuje bręsta pokyčiai dėl automobilių stovėjimo: ketinama keisti rinkliavos zonas, atsirastų nauji kelio ženklai

              Vilniaus miesto savivaldybės Tarybai pateikti siūlymai, kurie pakeistų rezervuotų automobilių stovėjimo vietų tvarką ir padidintų bendrajam naudojimui skirtų vietų skaičių. Įvedant naujoves siekiama, kad esant būtinybei automobiliu atvykti į centrinę miesto būtų patogu, rašoma pranešime.
              Ėjo 2022-ieji metai. Vis dar siekiama, kad važiuoti mašina į centrą būtų pati patogiausia opcija. Ar jūs rimtai

              Comment


                Parašė liootas Rodyti pranešimą
                Vilniuje bręsta pokyčiai dėl automobilių stovėjimo: ketinama keisti rinkliavos zonas, atsirastų nauji kelio ženklai



                Ėjo 2022-ieji metai. Vis dar siekiama, kad važiuoti mašina į centrą būtų pati patogiausia opcija. Ar jūs rimtai
                Labai gerai, kad baigsis „rezervuotos“ vietos prie pateptųjų įstaigų. Gal daugiau tarnautojų persės į vielabraukius rytinio/vakarinio piko metu ir pradės galvot kaip čia liaudžiai VT pagerinti.

                Comment


                  Parašė mantasm Rodyti pranešimą

                  Labai gerai, kad baigsis „rezervuotos“ vietos prie pateptųjų įstaigų. Gal daugiau tarnautojų persės į vielabraukius rytinio/vakarinio piko metu ir pradės galvot kaip čia liaudžiai VT pagerinti.
                  Kad panaikintos labai gerai, kad bus 2 valandų nemokamas stovėjimas visiška nesąmonė.
                  Kodėl turi būti nemokamas parkingas prie valstybinių institucijų, kai net prie sveikatos apsaugos įstaigų, kur važiuojama literaliai gyvybiškai svarbiais reikalais, dažnai yra mokamas parkingas?
                  Kas kontroliuos stovėjimo laiką, ir kad automobilis tikrai institucijos kliento?

                  Comment


                    Parašė Kristisz Rodyti pranešimą

                    Kad panaikintos labai gerai, kad bus 2 valandų nemokamas stovėjimas visiška nesąmonė.
                    Kodėl turi būti nemokamas parkingas prie valstybinių institucijų, kai net prie sveikatos apsaugos įstaigų, kur važiuojama literaliai gyvybiškai svarbiais reikalais, dažnai yra mokamas parkingas?
                    Kas kontroliuos stovėjimo laiką, ir kad automobilis tikrai institucijos kliento?
                    O jau buvau apsidžiaugęs, kad atsiras mokamos vietos su laiko ribojimu. Pasirodo pražioplinau, kad bus nemokamas parkingas centre. Gal ir nieko.

                    O metodas atidirbtas - popierinis laikrodukas už priekinio stiklo...

                    Šiaip reiktų daugiau laiko ribojimo. Kad atmušt važiuojančius visai dienai piko metu.

                    Comment


                      Parašė mantasm Rodyti pranešimą

                      O jau buvau apsidžiaugęs, kad atsiras mokamos vietos su laiko ribojimu. Pasirodo pražioplinau, kad bus nemokamas parkingas centre. Gal ir nieko.

                      O metodas atidirbtas - popierinis laikrodukas už priekinio stiklo...

                      Šiaip reiktų daugiau laiko ribojimo. Kad atmušt važiuojančius visai dienai piko metu.
                      Rygos pavyzdžiu sekti:
                      Senamiestyje 5 eur už 1 valandą, ir 8 už kiekvieną kitą valandą. Gyventojo leidimas 85 eur/mėn.
                      Naujamiestyje 2.50 eur už 1 valandą, ir 3 už kiekvieną kitą. Gyventojo leidimas 70 eur/mėn.

                      Pas mus brangiausia zona 2.5 eur/val, o gyventojui 43 eur METAMS.

                      Dar kažkaip kitus VMS nepadaromus dalykus teisinu biudžeto lėšų trūkumu, prioritizavimu ir panašiai, bet parkingo klausimu tai man visiškai nesuvokiama kodėl kainos nekeliamos ir toliau ieškoma galimybių didinti parkavimo vietų skaičių. Pakelkim kainas ir užteks tų vietų per akis visiems.

                      ---

                      O dėl laikroduko, tai nemažai darbo standartizuoti formatą, naudojimo būdą, tą iškomunikuoti ir panašiai. Geriau automatuose padaryti galimybę išsiimti nemokamą bilietą užkišti už lango (yra tekę taip daryti Italijoje) ir padaryt mTicket funkciją kad neskaičiuotų pinigų kažkurį laiko tarpą (su apribojimu tą daryti tik 1 kartą dienoje toje pačioje zonoje).
                      Paskutinis taisė Kristisz; 2022.04.27, 16:32.

                      Comment


                        Parašė Kristisz Rodyti pranešimą

                        Rygos pavyzdžiu sekti:
                        Senamiestyje 5 eur už 1 valandą, ir 8 už kiekvieną kitą valandą. Gyventojo leidimas 85 eur/mėn.
                        Naujamiestyje 2.50 eur už 1 valandą, ir 3 už kiekvieną kitą. Gyventojo leidimas 70 eur/mėn.

                        Pas mus brangiausia zona 2.5 eur/val, o gyventojui 43 eur METAMS.

                        Dar kažkaip kitus VMS nepadaromus dalykus teisinu biudžeto lėšų trūkumu, prioritizavimu ir panašiai, bet parkingo klausimu tai man visiškai nesuvokiama kodėl kainos nekeliamos ir toliau ieškoma galimybių didinti parkavimo vietų skaičių. Pakelkim kainas ir užteks tų vietų per akis visiems.
                        Dabar išvis geriausia, kad zonas išplėtė ir kainų nepakėlė. Seniau palikdavau mašiną toliau ir paeidavau. Dabar pigiau atvažiuot arčiau ir nemokėt už stovėjimą tą laiką kurį eini pirmyn/atgal

                        Comment


                          Parašė mantasm Rodyti pranešimą

                          Dabar išvis geriausia, kad zonas išplėtė ir kainų nepakėlė. Seniau palikdavau mašiną toliau ir paeidavau. Dabar pigiau atvažiuot arčiau ir nemokėt už stovėjimą tą laiką kurį eini pirmyn/atgal
                          Bet buvo ir atvirkščias reiškinys: atvažiuoji į vietą, kur tau reikia, bet dėl to kad užstatyta važiuoji gilyn į Senamiestį kol randi vietą brangesnėje zonoje, tai buvo nemažai bereikalingo sukinėjimosi ieškant vietos. Dabar nežinau ar situacija pasikeitė, nes praktiškai neteko automobiliu važiuoti į Senamiestį po mėlynos ir raudonos zonos išplėtimų.

                          Comment


                            Parašė Kristisz Rodyti pranešimą

                            Bet buvo ir atvirkščias reiškinys: atvažiuoji į vietą, kur tau reikia, bet dėl to kad užstatyta važiuoji gilyn į Senamiestį kol randi vietą brangesnėje zonoje, tai buvo nemažai bereikalingo sukinėjimosi ieškant vietos. Dabar nežinau ar situacija pasikeitė, nes praktiškai neteko automobiliu važiuoti į Senamiestį po mėlynos ir raudonos zonos išplėtimų.
                            Buvo galima pakelti visų zonų kainas ir būtų atsilaisvinę vietų + likus paskata pasivaikščioti.

                            Comment


                              Parašė Kristisz Rodyti pranešimą

                              Kad panaikintos labai gerai, kad bus 2 valandų nemokamas stovėjimas visiška nesąmonė.
                              Kodėl turi būti nemokamas parkingas prie valstybinių institucijų, kai net prie sveikatos apsaugos įstaigų, kur važiuojama literaliai gyvybiškai svarbiais reikalais, dažnai yra mokamas parkingas?
                              Kas kontroliuos stovėjimo laiką, ir kad automobilis tikrai institucijos kliento?
                              Na laiką galima sukontroliuoti kaip prekybcentriuose - moderniu šlakbaumu. Kokiu tikslu važiuoja sukontroliuoti sudėtinga, bet gal to nereikės? Dabar vietoj 9 valndų stovinčio rezervuotoje vietoje per tas max2 stovėjimą suksis daugiau automobilių. Reservuotos vietos ar taip ar taip nemokėjo už stovėjimą.

                              Comment


                                Pritariu del stovejimo ikainio kelimo, nes 2022 zalia zona 0,3eur uz valanda yra juokinga

                                Comment


                                  Parašė Garbanius Rodyti pranešimą
                                  Pritariu del stovejimo ikainio kelimo, nes 2022 zalia zona 0,3eur uz valanda yra juokinga
                                  Nejuokinga, nes nėra ant tiek daug geresnės žalios zonos vietos, nei nemokamos vietos aplinki žaliąją zoną.

                                  Comment


                                    Žalia ir geltona zonos yra pagrinde dėl to kad gyventojam metiniai beveik už dyką bet ten nebestato visokie paliekantys 2 mėnesiam todėl gyventojai pradeda tilpti.

                                    Comment


                                      Parašė Kristisz Rodyti pranešimą

                                      Kad panaikintos labai gerai, kad bus 2 valandų nemokamas stovėjimas visiška nesąmonė.
                                      Kodėl turi būti nemokamas parkingas prie valstybinių institucijų, kai net prie sveikatos apsaugos įstaigų, kur važiuojama literaliai gyvybiškai svarbiais reikalais, dažnai yra mokamas parkingas?
                                      Kas kontroliuos stovėjimo laiką, ir kad automobilis tikrai institucijos kliento?
                                      gyvybiškai svarbiems reikalams yra greitosios

                                      Comment


                                        Parašė Kristisz Rodyti pranešimą
                                        O dėl laikroduko, tai nemažai darbo standartizuoti formatą, naudojimo būdą, tą iškomunikuoti ir panašiai. Geriau automatuose padaryti galimybę išsiimti nemokamą bilietą užkišti už lango (yra tekę taip daryti Italijoje) ir padaryt mTicket funkciją kad neskaičiuotų pinigų kažkurį laiko tarpą (su apribojimu tą daryti tik 1 kartą dienoje toje pačioje zonoje).
                                        pagal KET užtenka ant popieriuko užrašyti atvykimo laiką, nereik apsikraut kažkokiais „laikrodukų standartizavimais“. tik norint sutikrinti kaip ir kas stovi, tada jau reikėtų aparato, į kurį valstybinį numerį įvedi, kaip kad McDonald's stovėjimo aikštelėse būna.

                                        Comment


                                          Parašė Savitarnos kasa Rodyti pranešimą

                                          gyvybiškai svarbiems reikalams yra greitosios
                                          Jeigu nėra duonos - valgykit pyragėlius.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X