Mokescio ideja gal ir nebloga - tarsa ir klimato atsilimas yra turbut didziausia problema, su kuria susidure/susidurs musu karta. Taciau, jis visiskai neparuostas, nes smogs patiems pazeidziamiausiems zmonems - gyvenantiems, mazesniuose miesteliuose, su mazesnem pajamom, negalinciom ipirkti nieko naujesnio. Mazesniuose miesteliuose automobilis daznai buna vienintele priemone pasiekti nors kiek geriau apmokama darbo vieta. Pavyzdys: zmogus, gyvenantis Merkineje dirba Druskininkuose. Dabar vienintelis budas nuvykti i darbo vieta yra nuosavas automobilis, normaliuose salyse turetu buti patogus traukinukas tarp siu miestu ir automobilis tikrai neturetu buti butinas.
Be to. Lietuvoje yra maziausiai elektromobiliu pakrovimo stociu ES skaiciuojant 100km. Pvz, Nuo Nyderlandu atsiliekam tik 250 kartu ( https://www.acea.auto/press-release/...100km-of-road/ ) Net Europos automobiliu gamintoju asociacija (ACEA) apskaiciavo, kad kai kuriems lietuviams iki artimiausios elektromobilio ikrovimo aiksteles reikia vaziuot 200km. Kitais zodziais, valdzia, nepadarius nieko, kad butu patogu atsisakyt tarsiu automobiliu (pleciamas gelezinkelis, statomos elektromobiliu ikrovimo aiksteles) nasta nori uzkraut ant paciu pazeidziamiausiu gyventoju, kurie turi maziausia galia derybose, tad tai yra lengviausia. Europos Komisija rekomenduoja vengti tokiu zingsniu, kompromituojanciu pati zaliaji kursa.
Ka butu reikeje padaryt?
1) Dideles viesos investicijos - i gelezinkeliais pagrista viesaja transporta, saligatviu ir apsvietimo irengima ir elektomobiliu ikrovimo aiksteles (cia jau irodytas vistos ir kiausinio klausimas- viesosios investicijos turi padaryt elektromobilius lengviau ikraunamus, kad zmones ju daugiau nusipirktu ir padarytu investicijas i ikrovimo stoteles patrauklias ir privaciam sektoriui)
2)"Pradet nuo saves" - policija, savivaldybes, valstybines imones ir t,t. turi pirkti tik elektrinius automobilius. Miestu autobusai turi but perkami tik elektriniai taip pat (Vilnius prisipirko dyzeliniu autobusu, nes kaip miesto valdoves vyras sake "kai rusai puls, elektra bus atjungta, o dyzeli gali is baskos pripilt', to neturetu buti)
3)Ivesti tarsos mokesti automobiliams, registruotoms ant imoniu. Tai sprestu ir kita problema - vengdami mokesciu verslininkai prisiperka prabangiu masinu "imones reikmems", o is tikro vazinejasi patys, toks mokestis padetu kovot ir su situo turtinguju sluoksnio pasityciojimu is valstybes ir juokingus atlygius didziaja dali atveju gaunanciu paprastu tu imoniu darbuotoju
4)Kai igyvendinti sitie trys punktai - ivesti visuotini tarsos mokesti
Deja, nepadarius pirmu triju punktu, buvo tiesiai pereita prie ketvirto. Kas dabar padaryta yra kaip 15 metu nesportaves nutukelis nusprestu be apsilimo ir treniruociu begti maratona - turbut gautu sirdies smugi ir sukompromituotu sporta (kas yra nuostabi ideja) tokiu paciu nutukeliu akyse.
Be to. Lietuvoje yra maziausiai elektromobiliu pakrovimo stociu ES skaiciuojant 100km. Pvz, Nuo Nyderlandu atsiliekam tik 250 kartu ( https://www.acea.auto/press-release/...100km-of-road/ ) Net Europos automobiliu gamintoju asociacija (ACEA) apskaiciavo, kad kai kuriems lietuviams iki artimiausios elektromobilio ikrovimo aiksteles reikia vaziuot 200km. Kitais zodziais, valdzia, nepadarius nieko, kad butu patogu atsisakyt tarsiu automobiliu (pleciamas gelezinkelis, statomos elektromobiliu ikrovimo aiksteles) nasta nori uzkraut ant paciu pazeidziamiausiu gyventoju, kurie turi maziausia galia derybose, tad tai yra lengviausia. Europos Komisija rekomenduoja vengti tokiu zingsniu, kompromituojanciu pati zaliaji kursa.
Ka butu reikeje padaryt?
1) Dideles viesos investicijos - i gelezinkeliais pagrista viesaja transporta, saligatviu ir apsvietimo irengima ir elektomobiliu ikrovimo aiksteles (cia jau irodytas vistos ir kiausinio klausimas- viesosios investicijos turi padaryt elektromobilius lengviau ikraunamus, kad zmones ju daugiau nusipirktu ir padarytu investicijas i ikrovimo stoteles patrauklias ir privaciam sektoriui)
2)"Pradet nuo saves" - policija, savivaldybes, valstybines imones ir t,t. turi pirkti tik elektrinius automobilius. Miestu autobusai turi but perkami tik elektriniai taip pat (Vilnius prisipirko dyzeliniu autobusu, nes kaip miesto valdoves vyras sake "kai rusai puls, elektra bus atjungta, o dyzeli gali is baskos pripilt', to neturetu buti)
3)Ivesti tarsos mokesti automobiliams, registruotoms ant imoniu. Tai sprestu ir kita problema - vengdami mokesciu verslininkai prisiperka prabangiu masinu "imones reikmems", o is tikro vazinejasi patys, toks mokestis padetu kovot ir su situo turtinguju sluoksnio pasityciojimu is valstybes ir juokingus atlygius didziaja dali atveju gaunanciu paprastu tu imoniu darbuotoju
4)Kai igyvendinti sitie trys punktai - ivesti visuotini tarsos mokesti
Deja, nepadarius pirmu triju punktu, buvo tiesiai pereita prie ketvirto. Kas dabar padaryta yra kaip 15 metu nesportaves nutukelis nusprestu be apsilimo ir treniruociu begti maratona - turbut gautu sirdies smugi ir sukompromituotu sporta (kas yra nuostabi ideja) tokiu paciu nutukeliu akyse.
Comment