Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Darnus judumas. Viešasis transportas ir dviračiai ar nuosavas automobilis

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Mokescio ideja gal ir nebloga - tarsa ir klimato atsilimas yra turbut didziausia problema, su kuria susidure/susidurs musu karta. Taciau, jis visiskai neparuostas, nes smogs patiems pazeidziamiausiems zmonems - gyvenantiems, mazesniuose miesteliuose, su mazesnem pajamom, negalinciom ipirkti nieko naujesnio. Mazesniuose miesteliuose automobilis daznai buna vienintele priemone pasiekti nors kiek geriau apmokama darbo vieta. Pavyzdys: zmogus, gyvenantis Merkineje dirba Druskininkuose. Dabar vienintelis budas nuvykti i darbo vieta yra nuosavas automobilis, normaliuose salyse turetu buti patogus traukinukas tarp siu miestu ir automobilis tikrai neturetu buti butinas.

    Be to. Lietuvoje yra maziausiai elektromobiliu pakrovimo stociu ES skaiciuojant 100km. Pvz, Nuo Nyderlandu atsiliekam tik 250 kartu ( https://www.acea.auto/press-release/...100km-of-road/ ) Net Europos automobiliu gamintoju asociacija (ACEA) apskaiciavo, kad kai kuriems lietuviams iki artimiausios elektromobilio ikrovimo aiksteles reikia vaziuot 200km. Kitais zodziais, valdzia, nepadarius nieko, kad butu patogu atsisakyt tarsiu automobiliu (pleciamas gelezinkelis, statomos elektromobiliu ikrovimo aiksteles) nasta nori uzkraut ant paciu pazeidziamiausiu gyventoju, kurie turi maziausia galia derybose, tad tai yra lengviausia. Europos Komisija rekomenduoja vengti tokiu zingsniu, kompromituojanciu pati zaliaji kursa.

    Ka butu reikeje padaryt?

    1) Dideles viesos investicijos - i gelezinkeliais pagrista viesaja transporta, saligatviu ir apsvietimo irengima ir elektomobiliu ikrovimo aiksteles (cia jau irodytas vistos ir kiausinio klausimas- viesosios investicijos turi padaryt elektromobilius lengviau ikraunamus, kad zmones ju daugiau nusipirktu ir padarytu investicijas i ikrovimo stoteles patrauklias ir privaciam sektoriui)
    2)"Pradet nuo saves" - policija, savivaldybes, valstybines imones ir t,t. turi pirkti tik elektrinius automobilius. Miestu autobusai turi but perkami tik elektriniai taip pat (Vilnius prisipirko dyzeliniu autobusu, nes kaip miesto valdoves vyras sake "kai rusai puls, elektra bus atjungta, o dyzeli gali is baskos pripilt', to neturetu buti)
    3)Ivesti tarsos mokesti automobiliams, registruotoms ant imoniu. Tai sprestu ir kita problema - vengdami mokesciu verslininkai prisiperka prabangiu masinu "imones reikmems", o is tikro vazinejasi patys, toks mokestis padetu kovot ir su situo turtinguju sluoksnio pasityciojimu is valstybes ir juokingus atlygius didziaja dali atveju gaunanciu paprastu tu imoniu darbuotoju
    4)Kai igyvendinti sitie trys punktai - ivesti visuotini tarsos mokesti

    Deja, nepadarius pirmu triju punktu, buvo tiesiai pereita prie ketvirto. Kas dabar padaryta yra kaip 15 metu nesportaves nutukelis nusprestu be apsilimo ir treniruociu begti maratona - turbut gautu sirdies smugi ir sukompromituotu sporta (kas yra nuostabi ideja) tokiu paciu nutukeliu akyse.

    Comment


      Parašė Kapparas

      Ir tavo lietuvio apibūdinimas labiau rašytas tam, kad atitiktų ir patvirtintų tavo požiūrį, negu realiai žiūrėtų į situaciją. Apie kokį finansinį raštingumą galime kalbėti, kuomet yra namų ūkių, kurie vos suduria galą su galu su minimaliomis išlaidomis? Žinoma, ne visur taip yra, nevisi taip gyvena, bet turbūt tų papildomų lėšų neužtektų „naujam“, mažiau taršiam automobiliui. Šiuo atveju turbūt ir labiau nukentėtų tokioje situacijoje esantys žmonės, kurie kažkokių tai lengvatų negaus, bet bus užkrauta didesnė finansinė našta per tokį trumpą laikotarpį, kad net realiai jiems ir nebūtų įmanoma tam automobiliui susitaupyti.

      Dėl paskutinio punkto - kaip gyventi labiau „minimalistiškai“, kai nėra vietos kur labiau kažką mažinti?

      Teisingos mintys, didzioji dalis lietuviu gyvena labai "minimalistiskai" ir taip - nesenas tyrimas parode, kad beveik puse lietuviu nesugebetu padengti netiketu islaidu uz sveikata, namu remonta ir pan, siekianciu 430euru.

      Kadangi, Lietuvoje automobilis labai svarbus ir praktiskai (daug zmoniu kasdien vazineja didelius atstumus, del praktiskai neegizstuojancio susisiekimo gelezinkeliu neturi kito budo kaip ta padaryt) ir statuso prasme (deja, bet daug zmoniu apie asmens padeti visuomene, pirmiausia sprendzia is jo automobilio, tai susije su didziule pajamu nelygybe Lietuvoje), dazniausiai naujesnis automobilis buna pirmas pirkinys nors kiek pagerejusius finansinei padeciai, net jei tai reikalauja imti "lizinga" ir didinti skola

      Vakaru ar ypac Pietu Europos jusu apibudinama situacija pasitaiko zymiai dazniau - automobilis suprantamas kaip susisiekimo priemone, niekam neidomu koki vairuoji, tad net aukstesnes pajamas gaunantys zmones daznai vazinejas senokais apdauzytais automobiliais ir jiems galutinai suluzus, tiesiog nusiperka kita toki is padevetu automobiliu prekeiviu

      Comment


        Gyvenimas kaime ar nors jame gyventi yra prabangos dalykas. Jei esi "per paprastas" ar net turi žalingų įpročių, tai iš esmės bus labai sunku. Leidimas teršti su senais automobiliais čia net tokia savotiška labdara, kad iš vis su arklio vežimu kaip prieš 100 metų nereikėtų važinėti.

        Dar vienas šiaip įdomus niuansas su Lietuvos provincija, kad sovietmečiu naikinant vienkiemius, naujosios gyvenvietės buvo statomos kaip būsimo megamiesto savotiški mikrorajonai, galbūt perstatyti ateityje. nes galvota, kad gyventojų daugės šimtmečiui ir daugiau į priekį. Persisvėrus demografinėms tendencijoms, su provincija tapo liūdna situacija, turime tas problemas apie kurias šnekam. Vietoje to, kad ten gyventų itin savarankiški ir turtingi žmonės, turime tas "kaimo problemas".

        Na dar turime jaunus suaugusiuosius ir studentus, jiems tokiu laiku bendrai automobilio dar nereikia, nors teises jau gali turėti, gali tėvų automobiliu važinėt iš bėdos arba nuomotis City Bee ar pan. ir taip važinėtis. Paskui, turint pajamas, galvoti apie nuosavą automobilį. Kaime tokiam amžiuje šiuo metu nėra gerai gyventi, nebent gali kažkaip išsilaikyti, ar pati šeima yra tau kaip valstybė ir visko pakanka ir pats nežlugsi

        Dar viena problema su automobilizmu, ypač jaunimui, matyt iš to šlykštėjimosi Lietuvos sovietine lemtimi ir asmenine situacija, yra ydingas noras įrodyti savo garbę. Atrodo, jei kažkas padu**ins, tai arba, atrodo, susimuš arba pasikars.
        Paskutinis taisė PoDV; 2021.12.08, 01:01.

        Comment


          Parašė TIME Rodyti pranešimą
          Vakaru ar ypac Pietu Europos jusu apibudinama situacija pasitaiko zymiai dazniau - automobilis suprantamas kaip susisiekimo priemone, niekam neidomu koki vairuoji, tad net aukstesnes pajamas gaunantys zmones daznai vazinejas senokais apdauzytais automobiliais ir jiems galutinai suluzus, tiesiog nusiperka kita toki is padevetu automobiliu prekeiviu
          Pietų europiečiai yra tinginiai ir jiems apskritai viskas dzin, ne tik automobilis, neveltui mes juos jau lenkiam pagal pragyvenimo lygį, nes dirbam daugiau ir norim daugiau, šiuo atveju važinėti su nauju saugiu patikimu ir patogiu auto, o ne kažkokiu senu nesaugiau bezdalu neišlendančiu iš serviso. Pvz. Osle, Ciuriche irgi daug naujų prabangių auto, bet ne dėl to, kad prieš kažką pasirodyti, o dėl to, kad su gera auto geresnis gyvenimas.
          Paskutinis taisė Lettered; 2021.12.08, 01:14.
          Flickr

          Comment


            Parašė Lettered Rodyti pranešimą
            Pvz. Osle, Ciuriche irgi daug naujų prabangių auto, bet ne dėl to, kad prieš kažką pasirodyti, o dėl to, kad su gera auto geresnis gyvenimas.
            Vakaruose, taip, yra ir gerų prabangių automobilių, bet tuo pačiu ir gerokai daugiau nei pas mus Lietuvoje geresnius darbus turinčių suaugusiųjų, kurie automobilio arba išvis neturi, arba važinėja juo tik už miesto ribų.
            Ir net vargu ar daug mąstančių, kad tiesiog "ne lygis" į darbą arba į pasimatymą atvažiuoti dviračiu arba metro, o neturintis automobilio yra kažkuo prastesnis

            Norint Lietuvoje mažinti automobilizaciją bent jau didmiesčiuose, žinoma, visų pirma reikėtų investuoti į greitesnį VT, bet vien pastatyti, tarkime, tramvajų ar metro neužteks, dar yra daug psichologinių dalykų, kuriuos teks keisti.
            Marsrutai.lt -viešojo transporto tvarkaraščiai
            Marsrutai.lt tinklaraštis!
            SVARBU! Pokyčiai Vilniaus viešajame transporte nuo liepos 1 dienos!

            Comment


              Su dabartiniu darbuotojų trūkumu ypač provincijoj, bijot, kad kažkas praras darbą, nes negalės vieną kartą metuose kelių šimtų leist auto išlaikymui, yra šiek tiek juokinga.

              Comment


                Žiūrint kam tie pora šimtų bus naudojami. Nes taip ir iki barzdos mokesčio netoli.
                Show must go von!

                Comment


                  Parašė John Rodyti pranešimą

                  Tai va būtent, kad nebus taip, kad "važiuos kaip važiavę". Dalis važiuos, bet dalis nebevažiuos išvis, o dalis pakeis mašiną į mažiau taršią. Sumoje tarša mažės.
                  Tai taip dalis nebevažiuos visai, sukeldami valstybei papildomas socialines problemas, kiti bus prievarta dar labiau apriboti savo poreikius ir paremti automobilių gamintojų šalis. Treti važiuos kaip važiavę nes pasirinkimo laisvės neturės. Kiek valstybė iš to išloš? Didelis klaustukas.

                  Comment


                    Parašė mantasm Rodyti pranešimą

                    Gerai, kad bėdžiai turėjo kitokias transporto priemones
                    Pagrinde dviračiai ir VT bėdžiams būdavo.

                    Parašė Sula Rodyti pranešimą

                    Kam tiesė gatves tuomet? Dabar jau tiesti negalim, nedarnu.
                    Pirmieji keliai ir gatvės buvo tiesiami būtent komerciniais tikslais - kad būtų galima gabenti prekes.

                    Parašė Egiuxz Rodyti pranešimą

                    Kaip už 3l slyvą moka kiti, kai pats susimoki už priežiūrą ir kurą?
                    Kai tu terši, o už taršos sužalotą sveikatą nemoki tai gaunasi kad moka kiti.

                    Parašė Kristisz Rodyti pranešimą

                    Kodėl reikia stumti į kraštutinumus ir imti naujo elektromobilio ir naujo buto Vilniuje kainas.? Mano mintis, kad jei automobilio turėjimas tampa per brangus, galima keltis į miestus ir miestelius, nebūtinai Vilnių, bet į bet kur, kur yra darbo vietų ir reikiamų paslaugų arba dažnas susisiekimas su vietomis, kur jų yra, ir nebūtinai pirkti naują būstą, bet galima nuomotis ir seną butą ar kambarį, kas net Vilniaus rajone su neblogu susisiekimu įmanoma ir minimumą uždirbant: pvz Nemenčinėj 2 kambarių butą gali išsinuomoti už 200 eur.
                    Kokiuose Šiauliuose tai turbūt ir už komunalines įmanoma išsinuomuot, ypač žiemą. Ten pasiūla viršija paklausą. Nauji butai stovi metus neišparduodami.

                    Parašė eigh Rodyti pranešimą
                    O didmiesčiams artėja laikas sukurti Low Emissions Zone, į kurią galėtų įvažiuoti tik tam tikrą standartą turintys automobiliai. Briuselis nuo sausio 1 d. nebeįsileis Euro4 standarto - t. y. dar palyginti visai nesenų dyzelinių automobilių. Puiku!
                    Berlynas jau seniai turi tokią zoną, tik neatismenu koks standarto limitas ten.

                    Parašė PredatorGTR Rodyti pranešimą
                    Matai, problema, kad ar ne per aukšta kartelė mūsų nosiai pradžiai užsikėlėm... turėdami vieną seniausių auto parkų, bandom nuo euro3-4 šokt į Euro 6 ar 0 emisiją. O va žodis "susimokės" viską ir pasako.. esmė turėtu buti, kad visi važiuotų kuo netaršesniais automobiliais, o bus "susimokės" ir važiuos kaip važiavę.
                    Tai gal kaip tik reikia džiaugtis kad mokestis paskatins nustoti turėti seniausią auto parką?

                    Parašė eigh Rodyti pranešimą
                    Nesutinku, kad automobilis turi tapti prabangos preke - čia kitas kraštutinumas. Bet kad žmonės gali keisti įpročius ir gyventi labiau minimalistiškai - sutinku šimtu procentų. Ir nebūtinai dėl gamtos - patiems žmonėms nuo to bus geriau, ypač neturtingiausiesiems.
                    Ne tapti. Automobilis visada buvo prabangos prekė, tiesiog labai prabangiai gyvename kitų (sveikatos) sąskaita.

                    Comment


                      Parašė MedinisStrazdas Rodyti pranešimą
                      Kokiuose Šiauliuose tai turbūt ir už komunalines įmanoma išsinuomuot, ypač žiemą. Ten pasiūla viršija paklausą. Nauji butai stovi metus neišparduodami.

                      Tai gal kaip tik reikia džiaugtis kad mokestis paskatins nustoti turėti seniausią auto parką?
                      1. "Vilniaus burbule" nieko naujo... Šiauliuose nuoma už komunalines? Čia gal šuns būdos?
                      2. Kurį banką atstovauji? Nes tokias pasakas iš ten pastoviai girdime, kad lietuviai išgali pirkt naujas mašinas, bet neperka, kažkodel taip myli senus laužus... nu taip trūksta paskatinimo, taip trūksta.

                      Comment


                        Parašė PredatorGTR Rodyti pranešimą

                        1. "Vilniaus burbule" nieko naujo... Šiauliuose nuoma už komunalines? Čia gal šuns būdos?
                        2. Kurį banką atstovauji? Nes tokias pasakas iš ten pastoviai girdime, kad lietuviai išgali pirkt naujas mašinas, bet neperka, kažkodel taip myli senus laužus... nu taip trūksta paskatinimo, taip trūksta.
                        Turių giminių kurie bando išnuomuoti, Šiaulius kaip pavyzdį pasirinkau ne atsitiktinai.
                        Nu tai paaiškink kodėl myli senus laužus, nes paskatinimo tikrai trūksta, ypač tiems kur 3 šeimos nariams yra 4 mašinos ir visos pusiau veikiantys senai turėję metalo lauže atsidurti dumų generatoriai.
                        Nu matyt būtent paskatinimo ir trūksta, jeigu su dabartiniais atlyginimais nesugeba nieko geriau nei 3l slyvą nusipirkti.

                        Comment


                          Parašė MedinisStrazdas Rodyti pranešimą

                          Kokiuose Šiauliuose tai turbūt ir už komunalines įmanoma išsinuomuot, ypač žiemą. Ten pasiūla viršija paklausą. Nauji butai stovi metus neišparduodami.
                          Nu norėčiau pamatyt, kaip toks butas tik už komunalus turėtų atrodyti. Pietiniam kainos nuo 150 iki kokiu 250. Rudenį išnuomavom per porą dienų. Paprastas butas senos statybos name, nieko ypatingo.

                          Comment


                            Parašė molis666 Rodyti pranešimą

                            Nu norėčiau pamatyt, kaip toks butas tik už komunalus turėtų atrodyti. Pietiniam kainos nuo 150 iki kokiu 250. Rudenį išnuomavom per porą dienų. Paprastas butas senos statybos name, nieko ypatingo.
                            Tai pietiniam ar centre gal ir lengva išnuomuoti. Pabandyk Zokniuose

                            Comment


                              Situacija 2017 m., tikslai darnaus judumo plane 2030 m. ir 2021 m. rezultatai.

                              Duomenys iš gyventojų apklausų.

                              Click image for larger version

Name:	Screenshot 2021-12-08 112316.jpg
Views:	565
Size:	70,0 kB
ID:	1935151

                              Iš online konferencijos: https://www.15min.lt/gyvai/konferenc...166?infoline=1

                              Comment


                                Parašė Lettered Rodyti pranešimą

                                Pietų europiečiai yra tinginiai ir jiems apskritai viskas dzin, ne tik automobilis, neveltui mes juos jau lenkiam pagal pragyvenimo lygį, nes dirbam daugiau ir norim daugiau, šiuo atveju važinėti su nauju saugiu patikimu ir patogiu auto, o ne kažkokiu senu nesaugiau bezdalu neišlendančiu iš serviso. Pvz. Osle, Ciuriche irgi daug naujų prabangių auto, bet ne dėl to, kad prieš kažką pasirodyti, o dėl to, kad su gera auto geresnis gyvenimas.
                                Neskleiskit melu ir maziau banku propogandistu postu fb skaitykite.

                                Metine atlyginimu mediana 2019 metais (puse darbuotoju gauna maziau uz sia suma, puse daugiau):

                                Lietuvoje - 7586 eurai
                                Graikijoje - 8195 eurai
                                Portugalijoje - 10 023 eurai
                                Ispanijoje - 15 015 eurai
                                Maltoje - 15 354 eurai
                                Kipre - 16 215 eurai
                                Italijoje - 17 165 eurai
                                Prancuzijoje - 22 562 eurai

                                https://appsso.eurostat.ec.europa.eu...TableAction.do

                                Atsiliekam nuo visu Pietu Europos valstybiu, nuo visu isskyrus Graikijos, atsiliekam labai stipriai.

                                Yra teke gyventi pietu Prancuzijoje, vietoje, kur asocijuojasi su prabanga. Visada sokiruodavo grizus i Lietuva, prabangiu automobili skaicius Vilniaus centre (daznai besisukiujanciu tarp nuskrurdusiu senjoru, beprotiskos finansines nelygybes iliustracija. Prancuzijoje porcheus, range roverius ar panasias pizoniskas masinas vairuodavo pagrinde ekspatai novaruskiai arba novalietuviai. Prancuzai auto myletojai jau geriau investuoja i isskirtinius istorinius modelius, o ne statuso rodyma beskonybe ir overpricintom masinom). Taciau, kaip minejau, sitas akies testas nieko nepasako - nes tokias masinas gali ipirkti tik top 10% salies zmoniu (pagrinde, gyvenantys ne is algos, o visokie verslininkai, isnaudojantys mazus mokescius, progresiniu mokesciu nebuvima, galimybe uzregistruot porchea kaip "krovinini automobili" ir moket vergiskas algas savo darbuotojams)

                                Taciau, tenka sutikt, kad ne vien algos, bet ir viesosios investicijos yra svarbu. Dar karta pasikartosiu - ju nera. Elektromobiliu ikrovimu vietu skaicius LT maziausias ES (i ES ieina ir Bulgarija, Rumunija, Vengrija, Latvija, Kroatija ir kiti usual suspects, su kuriais dalinames paskutines vietas ES statistikos lentelese, sikart tieisog pasiemem pacia paskutine). Naivu tiketis, kad kazkas perses i elektromobili, net jei ir turi tam lesu, jei nera kur ji pasikraut.

                                Buvo paskaiciuota, kad elektromobilis is antrines rinkos atsipirktu jau per 5 metus, o ateityje pigs dar tobulejant technologijoms, dabartines valdzios beprotybe neziurint nei kiek i ateiti yra kazkas nesuvokiamo

                                Comment


                                  Parašė Creatium Rodyti pranešimą
                                  Situacija 2017 m., tikslai darnaus judumo plane 2030 m. ir 2021 m. rezultatai.

                                  Duomenys iš gyventojų apklausų.
                                  Kažkaip neįtikėtini 2021 m. duomenys.

                                  Comment


                                    Parašė Creatium Rodyti pranešimą
                                    Situacija 2017 m., tikslai darnaus judumo plane 2030 m. ir 2021 m. rezultatai.

                                    Duomenys iš gyventojų apklausų.
                                    Pėstieji persėdo į autobusus?

                                    Smagu kad bent % dviračių skaičius auga.



                                    Comment


                                      Arūnas Dumalakas „Sostinė“ /„Lietuvos rytas“
                                      Norėjo tvarkos, bet sukėlė chaosą: nerasdami vietos automobilius vilniečiai dabar jau numeta tiesiog gatvės viduryje
                                      https://www.lrytas.lt/auto/radaras/2...uryje-21987243
                                      Gatvių siaurintojai ir jų humanizuotojai savo tikslą pasiekė – automobiliai jau pradėti statyti pačiame Šaltkalvių gatvės viduryje. O kur juos palikti, jei susiaurinus gatvę liko vos viena kita stovėjimo vieta? Ir niekas kitas, tiktai Vilniaus gudragalviai gali sugalvoti nutiesti šaligatvį paliekant tarpą tarp trinkelių ir kelkraščio. Tam, kad išlipęs iš automobilio žengtum į purvą. Tai vadinasi tvariu judumu.
                                      Ką po tokių rekonstrukcijų mato vietos gyventojai? Dirbtinai sukeltas grūstis, dar labiau užkimštus kiemus. Šaltkalvių gatvėje gyvenantys Aleksandras ir Jelena „Sostinei“ pasakojo, kad kaimynai turi daug priekaištų dėl pokyčių. Tuo galima įsitikinti net darbo dienomis. Kadangi stovėjimo vietų po rekonstrukcijos sumažėjo, gyventojai automobilius ties naujomis saugumo salelėmis pradėjo statyti net gatvės viduryje. „Po darbo ten įsigudrina pastatyti net po tris automobilius. Vairuotojus vis baudžia, o jie vis stato. O ką daryti?“ – atsiduso Aleksandras.
                                      Pridėta puikių foto, skirtingai negu teksto autorius bando piešti, rodantys absoliutų žmonių nenorą bent minimaliai gyventi tvarkingiau.

                                      Comment


                                        Žinoma. Paimti tokį absurdišką įžūlų veiksmą kaip parkavimasis ant saugumo salelės, bet visą kaltę suversti ne įžūliam vairuotojai, o Šimašiui.

                                        Comment


                                          Parašė liootas Rodyti pranešimą
                                          Žinoma. Paimti tokį absurdišką įžūlų veiksmą kaip parkavimasis ant saugumo salelės, bet visą kaltę suversti ne įžūliam vairuotojai, o Šimašiui.
                                          gi reikia kažkaip prie laiptinės pastatyti, negi eisi šimtą metrų

                                          Comment

                                          Working...
                                          X