Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Darnus judumas. Viešasis transportas ir dviračiai ar nuosavas automobilis

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Parašė Kristisz Rodyti pranešimą

    Kodėl reikia stumti į kraštutinumus ir imti naujo elektromobilio ir naujo buto Vilniuje kainas.? Mano mintis, kad jei automobilio turėjimas tampa per brangus, galima keltis į miestus ir miestelius, nebūtinai Vilnių, bet į bet kur, kur yra darbo vietų ir reikiamų paslaugų arba dažnas susisiekimas su vietomis, kur jų yra, ir nebūtinai pirkti naują būstą, bet galima nuomotis ir seną butą ar kambarį, kas net Vilniaus rajone su neblogu susisiekimu įmanoma ir minimumą uždirbant: pvz Nemenčinėj 2 kambarių butą gali išsinuomoti už 200 eur.
    Jeigu prasidėtų toks kėlimasis į mažesnius miestus, NT kainos ten irgi greitai pakiltu. Be to mažesniuose miestuose VT iš esmės pritaikytas tik moksleiviam.

    Comment


      Parašė Kristisz Rodyti pranešimą

      Kodėl reikia stumti į kraštutinumus ir imti naujo elektromobilio ir naujo buto Vilniuje kainas.? Mano mintis, kad jei automobilio turėjimas tampa per brangus, galima keltis į miestus ir miestelius, nebūtinai Vilnių, bet į bet kur, kur yra darbo vietų ir reikiamų paslaugų arba dažnas susisiekimas su vietomis, kur jų yra, ir nebūtinai pirkti naują būstą, bet galima nuomotis ir seną butą ar kambarį, kas net Vilniaus rajone su neblogu susisiekimu įmanoma ir minimumą uždirbant: pvz Nemenčinėj 2 kambarių butą gali išsinuomoti už 200 eur.
      Reikalavimai automobiliui deja, bet kraštutinumas. Koks pasirinkimas iki būsimo 100g? O visi kiti persikėlimo siūlymai tinka pavieniams atvejams. Prasidėjus masiniam migravimui, visos teorijos virs niekais. Jau dabar yra nemažai vietų, kur esamų būstų ir dykai niekam nereik. O turint namą kokiam miestelyje 20km nuo rajono centro tarkim kokie (Troškūnai-Anyksčiai) reikia būti idiotu, kad palikti jį kaip nebeparduodamą ir keltis į Anyksčius ant kambario ar buto nuomos.

      Comment


        Skaitau jūsų diskusijas ir nesuprantu - o kokia problema perkant kitą automobilį atkreipti dėmesį ir į jo taršumą? Juk renkantis automobilį atkreipiate dėmesį į daug faktorių: automatinė/mechaninė pavarų dėžė, šildomos/nešildomos sėdynės, trijų/penkių durų automobilis - tiesiog prisideda dar vienas kriterijus: automobilis turi būti kuo mažiau taršus. Taip, ne visi gali važiuoti su litrinėmis Opel Corsa ar VW Polo, bet didesnės mašinos juk niekas neatima galimybės pirkti - tiesiog reikės susimokėti šimtą ar kelis šimtus eurų per metus.

        Dabar diskusijoje radikalios pusės - vieni siūlo kaimiečiams minti keliasdešimt kilometrų su elektriniais dviračiais, kiti keltis į didmiesčius, kur būtų viešasis transportas. Gyventojų pajamos kyla visur, nesvarbu, tai miestas ar kaimas. Esu tikras, kad ministerija pristatydama naujus mokesčius už taršą turi omenyje ir neturtingiausius gyventojus, todėl ir tarifai turi būti jiems prieinami. Susimokės.

        O didmiesčiams artėja laikas sukurti Low Emissions Zone, į kurią galėtų įvažiuoti tik tam tikrą standartą turintys automobiliai. Briuselis nuo sausio 1 d. nebeįsileis Euro4 standarto - t. y. dar palyginti visai nesenų dyzelinių automobilių. Puiku!

        Comment


          Gal žinai kokio standarto nebeįsileis į Stambulą, bei Kairą?
          Show must go von!

          Comment


            Parašė VNS Rodyti pranešimą
            Gal žinai kokio standarto nebeįsileis į Stambulą, bei Kairą?
            O prie ko čia Stambulas ar Kairas?

            Comment


              Parašė eigh Rodyti pranešimą
              Skaitau jūsų diskusijas ir nesuprantu - o kokia problema perkant kitą automobilį atkreipti dėmesį ir į jo taršumą?
              Dabar diskusijoje radikalios pusės - vieni siūlo kaimiečiams minti keliasdešimt kilometrų su elektriniais dviračiais, kiti keltis į didmiesčius, kur būtų viešasis transportas. Esu tikras, kad ministerija pristatydama naujus mokesčius už taršą turi omenyje ir neturtingiausius gyventojus, todėl ir tarifai turi būti jiems prieinami. Susimokės.
              Matai, problema, kad ar ne per aukšta kartelė mūsų nosiai pradžiai užsikėlėm... turėdami vieną seniausių auto parkų, bandom nuo euro3-4 šokt į Euro 6 ar 0 emisiją. O va žodis "susimokės" viską ir pasako.. esmė turėtu buti, kad visi važiuotų kuo netaršesniais automobiliais, o bus "susimokės" ir važiuos kaip važiavę.

              Comment


                Parašė PredatorGTR Rodyti pranešimą
                Matai, problema, kad ar ne per aukšta kartelė mūsų nosiai pradžiai užsikėlėm... turėdami vieną seniausių auto parkų, bandom nuo euro3-4 šokt į Euro 6 ar 0 emisiją. O va žodis "susimokės" viską ir pasako.. esmė turėtu buti, kad visi važiuotų kuo netaršesniais automobiliais, o bus "susimokės" ir važiuos kaip važiavę.
                Jei su mokesčiu seno tranto išlaikymas kainuos tiek kiek naujesnės transporto priemonės, žmogus rinksis naujesnę.

                Comment


                  Parašė PredatorGTR Rodyti pranešimą
                  Matai, problema, kad ar ne per aukšta kartelė mūsų nosiai pradžiai užsikėlėm... turėdami vieną seniausių auto parkų, bandom nuo euro3-4 šokt į Euro 6 ar 0 emisiją. O va žodis "susimokės" viską ir pasako.. esmė turėtu buti, kad visi važiuotų kuo netaršesniais automobiliais, o bus "susimokės" ir važiuos kaip važiavę.
                  Tai va būtent, kad nebus taip, kad "važiuos kaip važiavę". Dalis važiuos, bet dalis nebevažiuos išvis, o dalis pakeis mašiną į mažiau taršią. Sumoje tarša mažės.

                  Comment


                    Parašė VNS Rodyti pranešimą
                    Gal žinai kokio standarto nebeįsileis į Stambulą, bei Kairą?
                    Tai tegu jie ten dūsta savo kamščiuose ir dūmuose. Ateis laikas, nebeįsileis ir ten.


                    Parašė PredatorGTR Rodyti pranešimą
                    Matai, problema, kad ar ne per aukšta kartelė mūsų nosiai pradžiai užsikėlėm... turėdami vieną seniausių auto parkų, bandom nuo euro3-4 šokt į Euro 6 ar 0 emisiją. O va žodis "susimokės" viską ir pasako.. esmė turėtu buti, kad visi važiuotų kuo netaršesniais automobiliais, o bus "susimokės" ir važiuos kaip važiavę.
                    Yra du keliai:

                    1. Susimokės, bet keičiant automobilį / nepataisomai sugedus senam rinksis mažiau taršų, už kurį mokėti reikės mažiau arba išvis nereikės (juk niekas nenori papildomų išlaidų.)
                    2. Važiuos toliau, bet pildys valstybės biudžetą pinigais, kurie galės būti skirti kovai su klimato kaita.

                    O dėl seno parko: tai ne tiek biedno gyvenimo pasekmė (taip, yra žmonių, kurie yra labai neturtingi, jiems reikia padėti), o susiję su įpročiais. Jūs tik pažiūrėkite į automobiliais prekiaujančių youtuberių kanalus - seni laužai nenaudojami (ir neišregistruoti) stovi mėnesių mėnesius, automobilai iki 1000 eurų perkami "ant durniaus" - reikia nereikia. O kur studentų ir šiaip jaunimo bendrabučių kiemuose marinuojami dyzeliukai, skirti nebent keliskart per metus pas tėvus nuvažiuoti arba pastovėti aikštelėje su draugeliais. Arba šeimos, kuriose automobilių yra dvigubai daugiau nei asmenų.

                    Prie ko lenkiu - šiandieninėje Lietuvoje darbingo amžiaus sveikų žmonių neturtingumas yra tarsi finansinio raštingumo stokos simptomas - skundžiuosi, kad reikės mokėti taršos mokestį, bet automobilį turi kiekvienas šeimos narys; prekybos centruose perku tik su nuolaidomis, bet perku daug visokių nesąmonių; piktinuosi, kad rūbų kainos Lietuvoje didelės, bet rūbų spinta lūžta nuo nenaudojamų drabužių.

                    Nesutinku, kad automobilis turi tapti prabangos preke - čia kitas kraštutinumas. Bet kad žmonės gali keisti įpročius ir gyventi labiau minimalistiškai - sutinku šimtu procentų. Ir nebūtinai dėl gamtos - patiems žmonėms nuo to bus geriau, ypač neturtingiausiesiems.

                    Comment


                      Aš tiesiog nesuprantu kaip apskirtai yra pritarančių šitam valdžios pasipinigavimo mokesčiui, kai net ir patiems teks susimokėti arba keisti savo pačių įpročius.

                      Comment


                        Parašė Egiuxz Rodyti pranešimą
                        Aš tiesiog nesuprantu kaip apskirtai yra pritarančių šitam valdžios pasipinigavimo mokesčiui, kai net ir patiems teks susimokėti arba keisti savo pačių įpročius.
                        Prie ko čia patiems? Tikrai ne visi važinėja su 3 litrų laužais. Vienas didžiausių šito mokesčio privalumų yra tai, kad bus labai greit pravalyti seni laužai iš daugiabučių kiemų ir šiaip viešų vietų. Vilnius dabar atrodo kaip vienas didelis šrotas, pilnas nejudinamų pūvėkų. Atsiras daugiau vietos parkuoti mašinoms.

                        Comment


                          Parašė John Rodyti pranešimą

                          Prie ko čia patiems? Tikrai ne visi važinėja su 3 litrų laužais. Vienas didžiausių šito mokesčio privalumų yra tai, kad bus labai greit pravalyti seni laužai iš daugiabučių kiemų ir šiaip viešų vietų. Vilnius dabar atrodo kaip vienas didelis šrotas, pilnas nejudinamų pūvėkų. Atsiras daugiau vietos parkuoti mašinoms.
                          Aha, tikrai tie, kurie turi senas mašinas, išgalės nusipirkti naujesnes vietoje to, kad į metus kartą sumokėtų vieno remonto kainą

                          Comment


                            Parašė Egiuxz Rodyti pranešimą

                            Aha, tikrai tie, kurie turi senas mašinas, išgalės nusipirkti naujesnes vietoje to, kad į metus kartą sumokėtų vieno remonto kainą
                            ne tik remonto kainą, bet ir taršos mokestį.

                            gaila dėl bano neleidžia „patikti“ John'o posto...

                            Comment


                              Mokescio ideja gal ir nebloga - tarsa ir klimato atsilimas yra turbut didziausia problema, su kuria susidure/susidurs musu karta. Taciau, jis visiskai neparuostas, nes smogs patiems pazeidziamiausiems zmonems - gyvenantiems, mazesniuose miesteliuose, su mazesnem pajamom, negalinciom ipirkti nieko naujesnio. Mazesniuose miesteliuose automobilis daznai buna vienintele priemone pasiekti nors kiek geriau apmokama darbo vieta. Pavyzdys: zmogus, gyvenantis Merkineje dirba Druskininkuose. Dabar vienintelis budas nuvykti i darbo vieta yra nuosavas automobilis, normaliuose salyse turetu buti patogus traukinukas tarp siu miestu ir automobilis tikrai neturetu buti butinas.

                              Be to. Lietuvoje yra maziausiai elektromobiliu pakrovimo stociu ES skaiciuojant 100km. Pvz, Nuo Nyderlandu atsiliekam tik 250 kartu ( https://www.acea.auto/press-release/...100km-of-road/ ) Net Europos automobiliu gamintoju asociacija (ACEA) apskaiciavo, kad kai kuriems lietuviams iki artimiausios elektromobilio ikrovimo aiksteles reikia vaziuot 200km. Kitais zodziais, valdzia, nepadarius nieko, kad butu patogu atsisakyt tarsiu automobiliu (pleciamas gelezinkelis, statomos elektromobiliu ikrovimo aiksteles) nasta nori uzkraut ant paciu pazeidziamiausiu gyventoju, kurie turi maziausia galia derybose, tad tai yra lengviausia. Europos Komisija rekomenduoja vengti tokiu zingsniu, kompromituojanciu pati zaliaji kursa.

                              Ka butu reikeje padaryt?

                              1) Dideles viesos investicijos - i gelezinkeliais pagrista viesaja transporta, saligatviu ir apsvietimo irengima ir elektomobiliu ikrovimo aiksteles (cia jau irodytas vistos ir kiausinio klausimas- viesosios investicijos turi padaryt elektromobilius lengviau ikraunamus, kad zmones ju daugiau nusipirktu ir padarytu investicijas i ikrovimo stoteles patrauklias ir privaciam sektoriui)
                              2)"Pradet nuo saves" - policija, savivaldybes, valstybines imones ir t,t. turi pirkti tik elektrinius automobilius. Miestu autobusai turi but perkami tik elektriniai taip pat (Vilnius prisipirko dyzeliniu autobusu, nes kaip miesto valdoves vyras sake "kai rusai puls, elektra bus atjungta, o dyzeli gali is baskos pripilt', to neturetu buti)
                              3)Ivesti tarsos mokesti automobiliams, registruotoms ant imoniu. Tai sprestu ir kita problema - vengdami mokesciu verslininkai prisiperka prabangiu masinu "imones reikmems", o is tikro vazinejasi patys, toks mokestis padetu kovot ir su situo turtinguju sluoksnio pasityciojimu is valstybes ir juokingus atlygius didziaja dali atveju gaunanciu paprastu tu imoniu darbuotoju
                              4)Kai igyvendinti sitie trys punktai - ivesti visuotini tarsos mokesti

                              Deja, nepadarius pirmu triju punktu, buvo tiesiai pereita prie ketvirto. Kas dabar padaryta yra kaip 15 metu nesportaves nutukelis nusprestu be apsilimo ir treniruociu begti maratona - turbut gautu sirdies smugi ir sukompromituotu sporta (kas yra nuostabi ideja) tokiu paciu nutukeliu akyse.

                              Comment


                                Parašė Kapparas

                                Ir tavo lietuvio apibūdinimas labiau rašytas tam, kad atitiktų ir patvirtintų tavo požiūrį, negu realiai žiūrėtų į situaciją. Apie kokį finansinį raštingumą galime kalbėti, kuomet yra namų ūkių, kurie vos suduria galą su galu su minimaliomis išlaidomis? Žinoma, ne visur taip yra, nevisi taip gyvena, bet turbūt tų papildomų lėšų neužtektų „naujam“, mažiau taršiam automobiliui. Šiuo atveju turbūt ir labiau nukentėtų tokioje situacijoje esantys žmonės, kurie kažkokių tai lengvatų negaus, bet bus užkrauta didesnė finansinė našta per tokį trumpą laikotarpį, kad net realiai jiems ir nebūtų įmanoma tam automobiliui susitaupyti.

                                Dėl paskutinio punkto - kaip gyventi labiau „minimalistiškai“, kai nėra vietos kur labiau kažką mažinti?

                                Teisingos mintys, didzioji dalis lietuviu gyvena labai "minimalistiskai" ir taip - nesenas tyrimas parode, kad beveik puse lietuviu nesugebetu padengti netiketu islaidu uz sveikata, namu remonta ir pan, siekianciu 430euru.

                                Kadangi, Lietuvoje automobilis labai svarbus ir praktiskai (daug zmoniu kasdien vazineja didelius atstumus, del praktiskai neegizstuojancio susisiekimo gelezinkeliu neturi kito budo kaip ta padaryt) ir statuso prasme (deja, bet daug zmoniu apie asmens padeti visuomene, pirmiausia sprendzia is jo automobilio, tai susije su didziule pajamu nelygybe Lietuvoje), dazniausiai naujesnis automobilis buna pirmas pirkinys nors kiek pagerejusius finansinei padeciai, net jei tai reikalauja imti "lizinga" ir didinti skola

                                Vakaru ar ypac Pietu Europos jusu apibudinama situacija pasitaiko zymiai dazniau - automobilis suprantamas kaip susisiekimo priemone, niekam neidomu koki vairuoji, tad net aukstesnes pajamas gaunantys zmones daznai vazinejas senokais apdauzytais automobiliais ir jiems galutinai suluzus, tiesiog nusiperka kita toki is padevetu automobiliu prekeiviu

                                Comment


                                  Gyvenimas kaime ar nors jame gyventi yra prabangos dalykas. Jei esi "per paprastas" ar net turi žalingų įpročių, tai iš esmės bus labai sunku. Leidimas teršti su senais automobiliais čia net tokia savotiška labdara, kad iš vis su arklio vežimu kaip prieš 100 metų nereikėtų važinėti.

                                  Dar vienas šiaip įdomus niuansas su Lietuvos provincija, kad sovietmečiu naikinant vienkiemius, naujosios gyvenvietės buvo statomos kaip būsimo megamiesto savotiški mikrorajonai, galbūt perstatyti ateityje. nes galvota, kad gyventojų daugės šimtmečiui ir daugiau į priekį. Persisvėrus demografinėms tendencijoms, su provincija tapo liūdna situacija, turime tas problemas apie kurias šnekam. Vietoje to, kad ten gyventų itin savarankiški ir turtingi žmonės, turime tas "kaimo problemas".

                                  Na dar turime jaunus suaugusiuosius ir studentus, jiems tokiu laiku bendrai automobilio dar nereikia, nors teises jau gali turėti, gali tėvų automobiliu važinėt iš bėdos arba nuomotis City Bee ar pan. ir taip važinėtis. Paskui, turint pajamas, galvoti apie nuosavą automobilį. Kaime tokiam amžiuje šiuo metu nėra gerai gyventi, nebent gali kažkaip išsilaikyti, ar pati šeima yra tau kaip valstybė ir visko pakanka ir pats nežlugsi

                                  Dar viena problema su automobilizmu, ypač jaunimui, matyt iš to šlykštėjimosi Lietuvos sovietine lemtimi ir asmenine situacija, yra ydingas noras įrodyti savo garbę. Atrodo, jei kažkas padu**ins, tai arba, atrodo, susimuš arba pasikars.
                                  Paskutinis taisė PoDV; 2021.12.08, 01:01.

                                  Comment


                                    Parašė TIME Rodyti pranešimą
                                    Vakaru ar ypac Pietu Europos jusu apibudinama situacija pasitaiko zymiai dazniau - automobilis suprantamas kaip susisiekimo priemone, niekam neidomu koki vairuoji, tad net aukstesnes pajamas gaunantys zmones daznai vazinejas senokais apdauzytais automobiliais ir jiems galutinai suluzus, tiesiog nusiperka kita toki is padevetu automobiliu prekeiviu
                                    Pietų europiečiai yra tinginiai ir jiems apskritai viskas dzin, ne tik automobilis, neveltui mes juos jau lenkiam pagal pragyvenimo lygį, nes dirbam daugiau ir norim daugiau, šiuo atveju važinėti su nauju saugiu patikimu ir patogiu auto, o ne kažkokiu senu nesaugiau bezdalu neišlendančiu iš serviso. Pvz. Osle, Ciuriche irgi daug naujų prabangių auto, bet ne dėl to, kad prieš kažką pasirodyti, o dėl to, kad su gera auto geresnis gyvenimas.
                                    Paskutinis taisė Lettered; 2021.12.08, 01:14.
                                    Flickr

                                    Comment


                                      Parašė Lettered Rodyti pranešimą
                                      Pvz. Osle, Ciuriche irgi daug naujų prabangių auto, bet ne dėl to, kad prieš kažką pasirodyti, o dėl to, kad su gera auto geresnis gyvenimas.
                                      Vakaruose, taip, yra ir gerų prabangių automobilių, bet tuo pačiu ir gerokai daugiau nei pas mus Lietuvoje geresnius darbus turinčių suaugusiųjų, kurie automobilio arba išvis neturi, arba važinėja juo tik už miesto ribų.
                                      Ir net vargu ar daug mąstančių, kad tiesiog "ne lygis" į darbą arba į pasimatymą atvažiuoti dviračiu arba metro, o neturintis automobilio yra kažkuo prastesnis

                                      Norint Lietuvoje mažinti automobilizaciją bent jau didmiesčiuose, žinoma, visų pirma reikėtų investuoti į greitesnį VT, bet vien pastatyti, tarkime, tramvajų ar metro neužteks, dar yra daug psichologinių dalykų, kuriuos teks keisti.
                                      Marsrutai.lt -viešojo transporto tvarkaraščiai
                                      Marsrutai.lt tinklaraštis!
                                      SVARBU! Pokyčiai Vilniaus viešajame transporte nuo liepos 1 dienos!

                                      Comment


                                        Su dabartiniu darbuotojų trūkumu ypač provincijoj, bijot, kad kažkas praras darbą, nes negalės vieną kartą metuose kelių šimtų leist auto išlaikymui, yra šiek tiek juokinga.

                                        Comment


                                          Žiūrint kam tie pora šimtų bus naudojami. Nes taip ir iki barzdos mokesčio netoli.
                                          Show must go von!

                                          Comment

                                          Working...
                                          X