Parašė Eidvis
Rodyti pranešimą
Aš nekalbėjau apie maisto pristatymą per Woltą, kur dviračiu maistą atveža iš picerijos už 500 metrų. Aš kalbėjau apie kurjerius, kurie pristato siuntas iš Amazon. Neturiu tikslių duomenų, bet galiu garantuoti, kad >99% tokių siuntų toje pačioje Švedijoje yra pristatoma ne dviračiais, o kurjerių autobusiukais, dėl to, kad taip yra dešimtimis kartų pigiau. Tai kaip lyginti už kiek parduoda kaimo parduotuvės pardavėja ir kokią apyvartą per dieną prasuka Maximos darbuotoja. Jų darbo efektyvumas skiriasi dešimtimis kartų, o tai ir yra viena ir vienintelė priežastis, dėl ko turtingos šalys yra turtingomis, nes žmonės ten sukuria didesnę pridėtinę vertę. Kažkur dirva yra ariama traktoriais, o kažkur kauptukais ir kad ir kaip romantiškai tie kauptukai atrodytų, visgi reikia grįžtį į realybę ir pasakyti tiesą - niekas vakaruose siuntų iš Amazonės dviračiais nepristatinėja. Tavo pateiktas šitas pavyzdys yra turbūt vienas iš milijono atvejų, kai DHL naudoja dviratį, o ne siuntų autobusiuką.
Absoliučioje daugumoje atveju savo siuntas tu eini atsiimti į paštomatą, arba į PostNord (Švedijos ir Danijos paštas) skyrių, kurie vėlgi absoliučioje daugumoje atvejų yra ne atskiri tik pašto skyriai, kaip yra Lietuvoje, o integruoti į parduotuves, tai yra tavo robotą dulkių siurblį tau paduos pvz saldainių parduotuvės kasininkė, kas leidžia stipriai taupyt pačiam PostNord ir nemokėti, kaip tai yra daroma Lietuvoje, pilno atlyginimo LP skyriuje sėdinčiai moterytei, kuri iš 8 valandų realiai dirba tik kokias 2-3. Į tuos paštomatus ir PostNord skyrius siuntas, savaime aišku, veža sunkvežimiais ir busiukais, bet tai nesukelia absoliučiai jokių problemų, kadangi skyriai yra tokiose vietuose, kaip ir pas mus Lietuvoje yra paštomatai, tai yra parduotuvėse su numatytu patogiu privažiavimu aptarnaujančiam transportui.
Visos kitos smulkios siuntos yra atvežamos namo būtent dviračiais ir tais mažyčiais elektromobiliais, kuriuos jau esu parodęs praeitam pranešime. Bet tuo pačiu daroma viskas, kad tu rinktumeis ne pristatymą į namus, tai yra keliamos kainos, kai kurios parduotuvės išvis atsisako tokios galimybės, nes tai nėra sustainable. Tad į namus tau atveža iš esmės tik paštą, ir nesu nei karto matęs, kad tai būtų daroma su automobiliu.
Tas pats ir su maisto pristatymu, 99% kurjerių naudojasi dviračiais ir mopedais, likęs procentas yra Foodora, Wolt ir UberEats automobiliai, kurie, kaip suprantu, yra naudojami labiau kaip savo kompanijos reklama. Kodėl taip yra? Nes vėlgi naudotis mašinom nėra sustainable ir išvis logiška, jeigu tu noriu kuo greičiau pristatyti maistą mieste, prie to dar taikomas mokestis, jeigu nori dirbti su automobiliu, dar teks ir ypatingu būdu draust tą automobilį ir t.t. Lietuvoje visi yra dėję ant to sustainability ir darnaus judumo, todėl kas trečias vaikėzas su dyziline gelda už 1K eurų gali dūmyti ir parkuotis ant šaligatviu pristatant maistą.
Su sunkvežimiais ir busiukais Švedijoje į namus atveža tik tokius dalykus kaip baldus, šaldytuvus ir kitką, ką tau turi pristatyt būtent į namus, nes niekur kitur tu jų atsiimti negali. Nematau absoliučiai jokių priežasčių (apart lietuviško mentaliteto, kuris kolkas dar žymiai labiau panašus į rusišką, nei į europietišką) kodėl Lietuvoje negali būti tokios pat sistemos kaip Švedijoj, tuo labiau, kad jau turime tokį tinklą paštomatų. Bet, deja, tas pats Lietuvos Paštas kolkas mąsto labiau kaip Počta Rosiji, nei PostNord, ir investuoja į tūkstantį Dacia kablukų, kurie pustuščiai vežioja sąskaitas už šilumą, nors tai laisvai galėtų daryti ir be automobilių.
Comment