Parašė MedinisStrazdas
Rodyti pranešimą
Skelbimas
Collapse
No announcement yet.
Darnus judumas. Viešasis transportas ir dviračiai ar nuosavas automobilis
Collapse
X
-
-
Parašė Zefyras Rodyti pranešimą
Persėdimas į viešąjį daugelio vis dar suvokiamas kaip statuso pažeminimas, nes viešasis tik vargšams, jaunimui ir pensininkams. Nežinia kurioje vietoje yra transporto parko būklė, pastaraisiais metais Vilniaus VT galingai atsinaujino. Sunku persilaužti, kai miestas ir paslaugos sustatytos pagal automobilį - važiuoju kur noriu, galiu prisikrauti pilną bagažinę pirkinių iš didžiulio prekybcentrio kitame miesto gale.
Comment
-
Parašė MedinisStrazdas Rodyti pranešimą
Jeigu nežinaui kurioje vietoje - pradėk naudotis ir tu - tada sužinosi. Atsinaujino autobusai, o troleibusai ir toliau dar net 85 metų gali pasivažinėti. Yapč siūlai pabandyti vasarą su kokiu 7 (populiariausiu) maršrutu. Langai neatsidaro, apie kondicionavimą gali užmiršti, keleiviai nealpsta tik todėl kad vis tiek nebūtų vietos nugriūti. Kaip manai, kokio "statuso" piliečiai daugiausia renkasi tokį transportą?
Comment
-
Parašė Zefyras Rodyti pranešimą
Apie važiavimą vasarą senais troleibusais tikrai puikiai žinau. Norėjau pasakyti tik tai, jog čia ne vienintelė problema (ir tai, aktuali tik vasarą). Reikalinga ir miestą dėlioti taip, kad jis būtų patogesnis keliaujantiems alternatyviais būdais.
Tai aš sutinku kad miestą reikia dėlioti, reikia statyti A juostas, galbūt ir kokį tramvajų, dviračių takus ir t.t. Bet tik ta fantazija kad va nebus plačios gatvės tai visi VT važinės tai nereali turint tokį VT kokį turim.
Comment
-
Parašė MedinisStrazdas Rodyti pranešimą
Na taip žiema kitas aktualumas - kai stotelėje prie -10 lauki apsirengęs ir lipi į +25 autobusą nes vairuotojui per sudėtinga megztinį užsivilkti.
Tai aš sutinku kad miestą reikia dėlioti, reikia statyti A juostas, galbūt ir kokį tramvajų, dviračių takus ir t.t. Bet tik ta fantazija kad va nebus plačios gatvės tai visi VT važinės tai nereali turint tokį VT kokį turim.
Bet šiaip dabar didesne problema tampa tai, kad viešasis transportas važiuoja tame pačiame sraute kaip automobiliai ir ne taip greitai kaip galėtų.Post in English - fight censorship!
Comment
-
Parašė index Rodyti pranešimą
Na, nauji Vilniaus autobusai net labai švarūs ir komfortiški. Su troleibusais situacija, aišku, prastesnė.
Bet šiaip dabar didesne problema tampa tai, kad viešasis transportas važiuoja tame pačiame sraute kaip automobiliai ir ne taip greitai kaip galėtų.
Comment
-
Parašė index Rodyti pranešimą
Na, nauji Vilniaus autobusai net labai švarūs ir komfortiški. Su troleibusais situacija, aišku, prastesnė.
Bet šiaip dabar didesne problema tampa tai, kad viešasis transportas važiuoja tame pačiame sraute kaip automobiliai ir ne taip greitai kaip galėtų.Paskutinis taisė Lettered; 2021.05.25, 11:53.
- 1 patinka
Comment
-
Parašė Lettered Rodyti pranešimą
Juostos jau daug kur yra, Ukmergės g., Pilaitės, Konstitucijos pr., bet žmonės vis tiek važiuoja automobiliais, nes patogiau. Todėl reikia tramvajaus, kad pakelti VT į dar aukštesnį lygį.
1. Juostų dar nėra daug. Tarkime, iš visų "greitųjų" maršrutų, daugmaž neblogai padengtas tik 3G. Visi kiti dažnai priversti stovėti kamščiuose. Tiesa, padarius žadėtas A juostas Kalvarijų, Narbuto, Šeimyniškių gatvėse ir Pilaitės pr., prie 3G prisidėtų dar 1G ir 4G, kas stipriai pagerintų padėtį.
2. Per karantiną buvo stipriai apkarpyti tvarkaraščiai, nors didesnė dalis žmonių dirbo gyvai. Kai buvo 3k susirgimų per dieną, vis tiek buvai priverstas važiuoti sausakimšoje transporto priemonėje, nes kita būtų už 20 minučių ir tokia pat pilna. Tai dar labiau atgrasė keleivius, o užkietėjusiems automobilistams suteikė naują urban legend apie VT sklandančias ligas ir virusus.
Todėl čia ne tramvajuje problema, o tame, kad mes nemokame organizuoti to, ką turime. Tramvajų eismą organizuotų ne prancūzai, o tie patys vilniečiai ir tramvajus kažkodėl pateikiamas kaip stebuklingas visų problemų sprendimas.
- 7 patinka
Comment
-
Parašė Pilaitis Rodyti pranešimą
Todėl čia ne tramvajuje problema, o tame, kad mes nemokame organizuoti to, ką turime. Tramvajų eismą organizuotų ne prancūzai, o tie patys vilniečiai ir tramvajus kažkodėl pateikiamas kaip stebuklingas visų problemų sprendimas.Paskutinis taisė Ginthus; 2021.05.26, 05:49.
- 2 patinka
Comment
-
Parašė Lettered Rodyti pranešimą
Juostos jau daug kur yra, Ukmergės g., Pilaitės, Konstitucijos pr., bet žmonės vis tiek važiuoja automobiliais, nes patogiau. Todėl reikia tramvajaus, kad pakelti VT į dar aukštesnį lygį.
Comment
-
Parašė Ginthus Rodyti pranešimą
Žadėti stebuklingą sprendimą "jau tuoj tuoj, nepraėjus nei dešimtmečiui" yra žymiai lengviau, nei dirbti čia ir dabar nepopuliarų darbą atiminėjant "prigimtines autovairuotojų teises"
Tame ir problema, kad kai kurių šio forumo narių noras atimti ''prigimtinių autovairuotojų teises'' yra aukščiau už norą tą VT tobulinti, kad bent tam tikras procentas automobilistų (neužkietėjusių, tokių irgi yra ir gan nemažai) norėtų patys persėsti į VT. Ir tai jau buvo prasidėję po autobusų atnaujinimo, prisiminkit Šimašiaus postus apie augančius keleivių srautus, bet atėjo pandemija, per kurią SĮSP (nors tiksliau turbūt VMS, nes vis vien savivaldybės įmonė su iš ten plaukiančiais pinigais) parodė savo neįgalumą - žmonės buvo priversti važiuoti nesaugiai susikimšę, nes transporto priemonės praretintos, tačiau reikalavimas laikytis vieno metro atstumo buvo likęs. Gusarovienė viename iš savo interviu sakė, kad ''gaila, kad vyriausybės reikalavimai neleido proporcingai sumažinti transporto priemonių tiek, kiek sumažėjo keleivių'' - suprask, jei galėtų, tai išvis sugrūstų visus į vieną autobusą per vieną miestą ir būtų #smagu. Žmonės nėra akli, o automobilyje važiuodamas vienas tu neužsikrėsi, priešingai negu stovint autobuse susispaudus.
Tuo labiau, kad bendrai tvarkaraščių surėtinimas yra blogai bet kuriuo metu. Turėtume išsikelti tikslą, kad žmogus galėtų ateiti į stotelę nežiūrėjęs tvarkaraščio prieš tai, ir kita transporto priemonė atvyktų ne ilgiau negu už 10 minučių (išskyrus privežamuosius/periferinius maršrutus). Dabar taip važinėja geriausiu atveju greitieji maršrutai (ir tai, 5G savaitagaliais kartais važiuoja 2 kartus per valandą) ir kai kurie troleibusai, o tai vėlgi atstumia, nes kai tu turi privežimą nuo durų iki durų bet kuriuo paros metu, nafik tas VT?
Arba kad ir geras pavyzdis, kaip geri norai gali veikti prieš tave patį. VMS paskelbė labai puikų ir siektiną planą dėl pėsčiųjų ir ypatingai dviračių takų, t.y. siekiama, kad daugiau žmonių vaikščiotų ar važinėtų dviračiais. Rodos, netgi tiesiami dviračių takai, gal ne pagal visus iki vieno STR punktus, bet užtat jie yra matomi (raudoni), santykinai lygūs (yra tų sutrūkinėjimų ir pan., bet čia ne visur gi sutrūkinėjo ir važiuoti galima) ir dažnu atveju pradeda sudaryti bendrą tinklą (kalbu bent jau apie vakarinį Vilnių). O bet tačiau. SĮSP iš grynai VT įmonės (na taip, dar jie atsakingi už parkavimą ir šviesoforus, bet čia smulkmena) tapo ''visų galų specialistais''. Tas rodos irgi turėtų būti puiku, centralizacija, bendra vizija viskam ir visa kita, bet pastaruoju metu VT lieka vis labiau pašonėje ir vis daugiau dėmėsio pradedama kreipti būtent į darnų judumą. Siektina hierachija turėtų būti VT, tada dviračiai ir tada ėjimas pėsčiomis, bet šiuo metu VT ir darnus judumas statomi į vienus vartus, o tai yra absurdas. Tarkim, buvo atvejis, kai žmogus išsiuntė perpildyto 63 autobuso (Žvėrynas - Karveliškių kapinės) nuotrauką ir paragino imtis veiksmų. Atsakyme parašė, kad ragina važiuoti dviračiais. Jo, aš jau matau, kaip šimtas bobučių su visais kapinių tvarkymo rakandais varys ant dviračių 15km ten ir 15 km atgalArba vėlgi dėl tvarkaraščių per karantiną, žmonės skundėsi, kad važiuoja per retai, tai vėlgi pasiūlymas važiuoti paspirtuku ar dviračiu. Ok, visai įdomu ko gero iš Pašilaičių važiuoti į Panerius gamykloje, atpachalint gamykloje 8 valandas ir tada vėl minti dviratuką į Lazdynų įkalnes. Tai kur gali persėsti automobilistai, jeigu dabartiniai VT keleiviai yra varomi lauk iš jo?
Dviračiai turėtų būti skatinami centrinėje miesto dalyje, arba susisiekimui tarp gretimų miegamųjų rajonų, tačiau tik priminsiu, kad daugiau negu pusė darboviečių yra miesto centre, o 60% gyventojų gyvena būtent senuosiuose miegamuosiuose rajonuose (poros metų senumo VMS statistiniai duomenys, nemanau, kad kažkas ryškiai pasikeitė). Tarkim, naturalu, kad jeigu gyveni Paupyje arba Naujamiestyje, tai nuvykti iki NMC dviračiu tau užtrūktų daugiausia 20-25 minučių (pagal maps.lt, nuo Paupio 19 minučių arba 3.66km). Tačiau kai to reikalaujama iš žmogaus, gyvenančio Lazdynuose arba Pilaitėje - sorry, bet čia jau per daug, nes tokiais atstumais turėtų vežti VT.
Būtų puiki idėja suteikti automobilistams galimybę palikti automobilį Senamiesčio pašonėje (pvz., Kudirkos aikštė, Europos aikštė, Tymo turgus, Stotis, Malkų turgus) ir suteikti toliau galimybę važiuoti į Senamiestį dviračiu arba paspirtuku. Va čia suprantu - ir Senamiestį saugom (čia būtų galima išvis uždrausti bet kokį eismą Senamiestyje, išskyrus prekių atvežimą ir gyventojus), ir automobilistams tai nebūtų pernelyg didelis pasipiktinimas.
Bet kažkodėl atvirai galvojama, jog labai daug automobilių vairuotojų iškeis automobilį į kelionę dviračiu kasdien po 20km, jau nekalbant apie važiavimą į Narbuto ar Ukmergės kalnus po darbo.
Grįžtant prie VT, kas galėtų dar labiau paskatinti iškeisti automobilį į VT?
Vėlgi, derėtų suprasti, kad yra žmonių, kurie automobilį naudoja darbui (taksi, visokiausie kurjeriai ir pan.), taip pat yra tam tikra dalis žmonių, kurie iš Riešės važiuoja į Vaidotus ir atgal, kurių irgi į VT greičiausiai niekaip nepavyktų persodinti. Tačiau po minėto autobusų atnaujinimo, keleivių skaičius pradėjo augti, ypač tai pasimatė 4G maršrute, kur prieš tai važinėję visiški laužai (per visus 18 maršruto autobusų, nebuvo nė vieno su švieslente) buvo pakeisti naujais, kondicionuojamais, patogiais (ne etalonas, bet čia tik iš besidominčio VT pusės kalbant) autobusais. Dabar beliko tą patį padaryti su troleibusais, nes kaip buvo minėta, nėra normalu, kai autobusai nauji, o troleibusai mena Černobylio sprogimą. T.y., pirmas punktas - naujos, patogios transporto priemonės.
Antras punktas - greitis. Jau minėjau, kad dabar A juostomis daugmaž padengtas tik vienas greitasis - 3G. Tas pats 4G, nors ir su naujais autobusais, turi stovėti kamščiuose, kurių trasoje yra labai nemažai - į abi puses Pilaitės pr., Narbuto, Šeimyniškių gatvėse, kartais tenka ilgokai pastovėti prie šviesoforų Antakalnyje. Nutiesus žadėtas A juostas, daugiau negu du trečdaliai šio maršruto trasos būtų su A juostomis (įvažiuoja į A juostą prie VSD ir išvažiuoja iš jos tik prie IKI Minsko). Tas pats liečia ir 1G - padarius A juostas Kalvarijų gatvėje, VT būtų labiau izoliuotas nuo eismo ir dėl to nereikėtų stovėti kamščiuose.
Aišku, būtų gerai, jeigu A juostos atsirastų Kalvarijų g. tarp Žaliojo tilto ir Šeimyniškių (į abi puses), Goštauto g. tarp Tumo-Vaižganto ir Žaliojo tilto (į abi puses), Žygimantų tarp Mindaugo ir Žaliojo tiltų (iš centro ji nereikalinga, o štai link Žaliojo - netgi labai) ir bendrai Operos žiedas būtų draugiškesnis VT - tada visas VT eismas centre ryškiai pagreitėtų. Galbūt kada nors tai bus padaryta.
Būtų galima skirti A juostą Pamėnkalnio, J. Jasinskio, T. Kosciuškos gatvėse. Konkrečiai šiose gatvėse, jas būtų galima atimti iš automobilių (T. Kosčiuskos galėtų būti viena juosta link centro, dvi juostos link Olandų žiedo ir A juosta link Olandų žiedo; Pamėnkalnio tarp Kudirkos ir Tauro gatvių A juostos padaryti be platinimo nepavyktų, nes labai daug sukančių į dešinę (Tauro g.), bet kitoje dalyje - kuo puikiausiai, o Jasinskio gatvėje tektų paplatinti ir padaryti jau seniausiai žadėtą papildomą juostą posūkiui į dešinę tarp Pakalnės ir Kudirkos gatvių). Tačiau reikėtų jausti saiką, ir nekelti tokių ekstremistinių minčių, kad A juostas Narbuto gatvėje arba Laisvės pr. irgi galima padaryti atimant juostas iš automobilių. Nes tai yra stuburinės miesto gatvės, Narbuto gatvės, mėgstantiems biurokratiją - yra B kategorijos ir pagrindinė gatvė į centrą iškart keliems dideliems miegamiesiems rajonams.
Galėčiau paminėti ir dar keletą gatvių, kur A juostos būtų būtinos, bet ne apie tai.
Trečias punktas - jau minėti patogus tvarkaraščiai, kad būtų galima ateiti į stotelę nepažvelgus į tvarkaraštį. Nėra patrauklu, kai tu turi derinti savo gyvenimą prie VT. Ir jeigu tai galima pateisinti, kai gyveni individualių namų kvartale kur nors Papiškėse, tai gyvenant Naujamiestyje arba Justiniškėse, norėtųsi dažno VT. Ir žinoma, taktiniai tvarkaraščiai, tam tikrais atvejais ir maršrutų laikų derinimai, kad būtų patogu persėsti (ypač naktimis).
Ketvirta - patogi bilietų sistema. Strategijoje iki 2030 minima, kad bus naujas elektroninis bilietas, leidžiantis mokėti pagal atstumą. Gal tai ir yra logiška, bet visų pirma, kas turi būti padaryta - leisti mokėjimus bekontaktėmis banko kortelėmis. Kodėl, po galais, Maskvoje ar Minske tai įmanoma, o ES sostinėje - ne? Dabar tu turi pirkti kortelę už 1.50 euro, ieškoti kioskų ją pildyti. Taip, yra m.ticket arba Trafi, bet jis irgi turi savų trūkumų. Taip pat - bilietų automatai, arba stacionarūs populiariausiose stotelėse (pvz. Stotis, Oro uostas, kur daug atvykusių į miestą vienai dienai), arba VT priemonėse (bet pigiau būtų turbūt stotelėse).
Būčiau parašęs ''patogios stotelės'', bet tai, nors ir vėžlio greičiu, yra įgyvendinama - betoninės laipinimo aikštelės (o ne pelkynai), paviljonai, populiaresnėse stotelėse - švieslentės. Aišku, būtų neblogai persėdimo stotelėse turėti daugiau - pvz., WC (kol kas yra tik trijose stotelėse mieste), žemėlapiai, kurie maršrutai kur veža būtent iš šios stotelės, galbūt greičiauso maršruto paieškos įrenginiai. Bet čia jau smulkmenos.
Ir penkta - nuosekli maršrutų plėtra. Tarkime, kiek metų Perkūnkiemis buvo be VT (o ir dabar jis toks 50/50)? Kiek dar yra priemiesčių, kurie yra visiškai be VT (ir liks be jo net po privežamųjų maršrutų konkurso)? Vėlgi, jei žmogus gyvena vietovėje be VT, tai bus gana sunku priversti jį eiti 5km iki stotelės.
Ir kai būtų įgyvendintas toks bare minimum, tada ir būtų galima kažką kalbėti apie tramvajų. Nes kas iš jo, jeigu iki jo vis tiek negalėtum nuvykti, o apmokėjimas už jį reikalautų specialios kortelės?
- 10 patinka
Comment
-
Parašė Robyla Rodyti pranešimą
Tą patį galite pasakyti ir apie Avižienių - Senojo Ukmergės pl. variantą. Aišku, kam reikia tų papildomų išvažiavimų, stovėkim kamščiuose po kilometrą.
1. Labai siauros gatves, davaj padarykit greito eismo gatve, bus visiems gerai. Dabar cia prie kiekvieno sviesoforo stovet po puse minutes nesamone, sugaistu net 3 minutem ilgiau i darba.
- Ok, miestas padaro 4 juostu horda be sviesoforu.
Praeina 1-2 metai.
2. Blemba stoviu kamstyje pries isvaziuojant i aplinkkeli jau 10 minuciu, kas per nesamone... , darykite dar daugiau isvaziavimu.
- Ok, miestas padaro dar pora isvaziavimu, dar ikisa plovyklu i degaliniu, aplinkkelis tampa parodija.
3. Blemba, kazkaip aj velniop ta masina, sesiu i paspirtuka. Oj, cia 6 juostu gatve, is kur ji? Kur saligatviai? Kodel viskas automobiliams?
- 7 patinka
Comment
-
Parašė Robyla Rodyti pranešimą
Tą patį galite pasakyti ir apie Avižienių - Senojo Ukmergės pl. variantą. Aišku, kam reikia tų papildomų išvažiavimų, stovėkim kamščiuose po kilometrą.
- 4 patinka
Comment
-
Parašė John Rodyti pranešimą
Tai juose stovi tik tie, kurie tuos kamščius ir sudaro bei renkai juose stovėti. Čia panašiai kaip įsidurčiau sau į koją šakutę ir sakyčiau, kad reiktų vietoj šakučių gaminti šaukštus, nes su jais negalima įsidurti kojos. Jeigu žmonės turi potraukį save žaloti ar kitaip sau kenkti, tai jiems padės nebent psichoterapija ar vaistai. Panašiai ir su vaYrotojeis mapMštistais. Jeigu jiems to norisi, bus labai sunku jiems padėti to nedaryti. Tai yra grynai psichologinė problema ir jokie "papildomi įvažiavimai" į aplinkkelį jos neišspręs.Beje, laužantys dviračius ar kojas netvarkinguose ar apskritai neegzistuojančiuose šaligatviuose ir dviračių takuose irgi turi psichologinių problemų?
Comment
-
Parašė Lettered Rodyti pranešimą
Tai gal apskritai visas gatves išarti reiktų?Beje, laužantys dviračius ar kojas netvarkinguose ar apskritai neegzistuojančiuose šaligatviuose ir dviračių takuose irgi turi psichologinių problemų?
Comment
-
Parašė John Rodyti pranešimą
Na kad visi masiškai kojų kaip ir nesilaužo ten. O kamščiuose stovi ženkli dalis ir daro tai tyčia. Kitaip nei tyčinis savęs žalojimas ar kenkimas sau (o ir kitiems), to vadinti neišeina.
Comment
-
Parašė Lettered Rodyti pranešimą
Tai sakau, reikia išarti visas gatves ir niekas nei savęs nebesižalos, nei kitiems kenks, problema bus išspręsta.
- 2 patinka
Comment
-
Parašė John Rodyti pranešimą
Nereikia taip ekstremaliai. Dabartinis gatvių tinklas yra ok. Pakaktų sutvarkyti viską adekvačiai su poreikius atitinkančiais gatvių pločiais, pakingo vietomis etc. Kažkokių radikalių pokyčių kaip "išarti gatves" tikrai nereikia.Paskutinis taisė Lettered; 2021.06.01, 14:12.
Comment
Comment