Parašė index
Rodyti pranešimą
Skelbimas
Collapse
No announcement yet.
Darnus judumas. Viešasis transportas ir dviračiai ar nuosavas automobilis
Collapse
X
-
- 2 patinka
-
Parašė Ginthus Rodyti pranešimą
Tamsta gal kažkaip ypatingai suvokiate tas lygias teises? Čia gal kai suleidžiam į važiuojamą dalį visus bendrame sraute? Aš suvokiu kiek kitaip - kai gali rinktis, ar su asmeniniu komfortiškai, ar visuomeniniu greitai ar minamu nemokamai. Greitos asmeninės transporto priemonės turėjimo faktas mieste nesuteikia kažkokių automatinių "teisių" būtent ja pravažiuoti greičiausiai.
Parašė index Rodyti pranešimą
Taip. Bet didelių projektų atveju svarbi tampa nebe techninių detalių (kur svarbi specialistų nuomonė), o politinė dalis. Nes sprendimas per parką nutiesti greitojo eismo gatvę yra panašus į pvz. antrojo Akropolio vietoje pastatyti biokuro elektrinę. Nes juk žiūrint kaip specialistui gera vieta, Neris aušinimui šalia.
Parašė index Rodyti pranešimą
Tai esmė yra ne nestatyme, o interesų derinime ir projektų detalėse. Juk ten irgi buvo galima sakyti, kad visokie sudėtingi filtrai brangu, o jei taip norit tiesiog pastatysim aukštesnį kaminą ir džiaukitės.
- 2 patinka
Comment
-
Parašė index Rodyti pranešimą
Matyt tie žmonės klausimo tiesiog nekelia. O šiaip, manau, norint būtų galima tą gatvę pastatyti, jei tik būtų ieškoma kompromisų: gal sumažintas leistinas greitis ir eismo intensyvumas, įrengta daugiau perėjų, dalis parke uždengta etc. Bet kai viena suinteresuota pusė laikosi pozicijos "Reikia greitkelio, o šiaip iškasim griovį, permesim lieptą ir tegul džiaugiasi, kad tiek gavo" logiška, kad atsakymas būna "tada čia nebus nieko".
Ir aišku šiuo atveju tik vienai suinteresuotai pusei įdomu, kad projektas vyktų. Tai matyt ir stengtis reiktų labiau.
Klausimų keliama irgi labai daug. Bet kažkodėl Seimas neperrenkamas kas du mėnesiai, Putinui neleidžiama padaryti tvarkos Marijos žemėj, gėjai nesusodinami į psichuškes, žmonių nuodyjimas skiepais iki šiol neuždraustas...
P.S.neužsiciklinkime ties vienos gatvės projektu, čia kur kas platesnė tema.
Comment
-
Parašė Sula Rodyti pranešimą
Esmė tame, kad stengtis nedaryti kažko yra labai lenva ir pigu.
Klausimų keliama irgi labai daug. Bet kažkodėl Seimas neperrenkamas kas du mėnesiai, Putinui neleidžiama padaryti tvarkos Marijos žemėj, gėjai nesusodinami į psichuškes, žmonių nuodyjimas skiepais iki šiol neuždraustas...
P.S.neužsiciklinkime ties vienos gatvės projektu, čia kur kas platesnė tema.Post in English - fight censorship!
Comment
-
Parašė index Rodyti pranešimą
Tai taip, bet taip jau visuomenėje vyksta. Ir čia ne vienintelis atvejis kai vietos gyventojai nori, kad nieko nebūtų daroma. Čia kaip ir su prekybcentriu prie namų kur nors Kalnėnuose, gamykla prie suburbijos kvartalo etc. Esmė, kad norintiems, kad kažkoks projektas vyktų tada reikia ieškoti kompromisų: įrengti garso sieneles nuo prekybcentrio ir aplink pasodinti miškelį, pasirūpinti, kad gamykla neterštų, sumažinti gatvės greitį/intensyvumą, atitverti ar sukišti į tunelį etc.
Tiek garso sienelės (higieninės normos) tiek tarša (aplinkosauga) yra reglamentuota ir jais turi būti pasirūpinta nepriklausomai nuo to ar yra besipriešinantis ar ne.
- 3 patinka
Comment
-
Parašė index Rodyti pranešimą
Tai taip, bet taip jau visuomenėje vyksta. Ir čia ne vienintelis atvejis kai vietos gyventojai nori, kad nieko nebūtų daroma. Čia kaip ir su prekybcentriu prie namų kur nors Kalnėnuose, gamykla prie suburbijos kvartalo etc. Esmė, kad norintiems, kad kažkoks projektas vyktų tada reikia ieškoti kompromisų: įrengti garso sieneles nuo prekybcentrio ir aplink pasodinti miškelį, pasirūpinti, kad gamykla neterštų, sumažinti gatvės greitį/intensyvumą, atitverti ar sukišti į tunelį etc.
Dėl Šiaurinės neturi resursų net mokesčius administruojanti organizacija.
Beje, kiek žinau, mano rajone ir kituose gyventojai nori, kad būtų įrengta daugiau parkavimo vietų (man tai neaktualu - jau rašiau). Net siūlo dalinai prisidėti finansais. Tačiau juos atstovaujantis organas atmeta šiuos pageidavimus vadovaudamasis kažkokiais, kaip jūs sakote, politiniais motyvais.
Comment
-
Parašė John Rodyti pranešimą
- 7 patinka
Comment
-
Parašė Zefyras Rodyti pranešimą
Manau, pas mus didžiausia problema su antros rūšies pagal olandišką tipologiją keliais, kurie pagrinde dominuoja už senamiesčių ribų (modernistinio planavimo pasekmė), kurie tarnauja tranzitui, tačiau juose pilna nesaugių taškų - perėjų, kurių yra per mažai, įsukimų į kiemus, prekybos taškus. Pavyzdys Vilniuje būtų Kareivių gatvė, ir pirmas Šiaurinės gatvės etapas bus panašus. Pas mus dažnai būna kažkokie absurdiški kratiniai, kur remontai bando spręsti saugumą, aplinkos aptarnavimo ir pralaidumo funkcijas iš karto. O ramaus eismo gatvės spendžiamos geltonais skydais, gulinčiais policininkais, vietoje to, kad būtų formuojamas intuityvus gatvės profilis, be papildomų ženklų vairuotojui suteikiantis informaciją apie saugumą ir greitį. Dar, aišku, geriausias variantas, kai įvažiavimas į kiemus pasidaro shortcutu nenorintiems stovėti kamštyje
- 2 patinka
Comment
-
Stiprus video, bandysiu suregzti mintis, ką aš galvoju
Gana ilgai buvo gyventa pagal tą "amerikietišką svajonę" su viso to išplaukiančioms pasekmėm. Įdomu stebėti amerikiečio perspektyvą, kuris lyg įspėja mus lietuvius, kad "stop, nežiūrėkit pagaliau į tą USA, turite vos ne kaimynines šalis, kurių pavyzdžiai mūsų gatves padarytų saugesnes ir jaukesnes..." Aš pats daug ką permąsčiau, kad iš ties reiktų supaprastinti kelių statybos kategorijas ir padaryti jas pagal olandišką pavyzdį, liktų greitkeliai, keliai ir gatvės, ir dažniausiai nieko tarp jų, jokių kelgatvių ar pseudogreitkelių. Dėl Lietuvos, realistiškai žiūrint, traukinys dar ilgai važiuos, bet bėgant dešimtmečiams yra vietos optimizmui.
Įdomu, kad minimas Kaunas. Tai turbūt labiausiai amerikietiškas automobilizmo ir gal net kultūrine prasme Lietuvos miestas, lyginčiau turbūt su Midwest, tuo pačiu Kanzasu ir kitomis valstijomis, kurių lokacijų neįsidemėjęsKaunas tiesiog sekė Rusijos industrinių miestų pavyzdžius, o Rusijos miestai ir šiaip visas tvarkymas labai priminė JAV ir Kanadą, išskyrus tai, kad valdė valstybinės nuosavybės aspektai prieš privačią su iš to išplaukiančiomis pasekmėmis: autobusai/traukiniai vietoj automobilių, daugiabučiai vietoj privačių namų. Vilnius gana išskirtinis miestas Lietuvoje šiuo požiūriu ir kažko labiau primena buv. Austro-Vengrijos imperijos (ypač Čekijos, Slovakijos) miestus dėl savo kalvotumo. Ten labiau europietiška gatvių statyba, nei "amerikoniška" Kanzasietiška
Gal dar galvoju kokią Klaipėdą ir iš bėdos Šiaulius pridėt, bet Klaipėdos gal tik pietinė dalis labiau primena JAV blogus pavyzdžius, o Šiauliai sunku pasakyti.
Mažesni Lietuvos miestai galbūt tiesiog maži, kompaktiški, nemažai žalumos, nėra nei pilnai Europa dėl ten paplitusių 1,5+1,5 ir 3+3 gatvių, nei pilnai JAV (vien parkovkės, keletas nuosavų namų ir įvairaus dydžio versliukai).Paskutinis taisė PoDV; 2021.04.29, 20:12.
- 2 patinka
Comment
-
Parašė JohnNu Kad Kaunas artimesnis Amerikai kultūrine prasme, yra gana aštrus teiginys. Man Kaunas kultūrine prasme kur kas labiau asocijuojasi su Rusijos provincijos miestais.
Comment
-
Iki gegužės vidurio Lietuva turi pateikti Europos Komisijai šalies ekonomikos gaivinimo plana, pagal kurį galėsime gauti daug ES lėšu. Apie trečdalis jo biudžeto turi būti skirta aplinkosaugai ir kovai su klimato kaita. Daugelis kitu ES šaliu numatė lėšu dviračiu taku plėtrai, o Lietuva tam nenumatė... nieko.
Grupė mano pažįstamu entuziastu dėl to inicijavo peticija Lietuvos vyriausybei reikalaudami tai pakeisti. Labai palaikau šia iniciatyva ir kviečiu ja paremti čia (pasirašyti galima ir anonimiškai):
https://www.peticijos.lt/visos/77883...u-transportui/
- 4 patinka
Comment
-
Vilniuje, Antakalnyje, pradeda veikti dvi mobilumo stotelės.
Sostinėje startuoja pilotinis projektas – Antakalnyje pradeda veikti dvi multimodalinės aikštelės. Tai specialiai įrengtos vietos, kuriose galima palikti savo įprastus ar elektrinius dviračius, paspirtukus, o kelionę toliau tęsti pėsčiomis ar viešuoju transportu, patogiai įsėdus šalia aikštelių esančiose stotelėse. Tokiu būdu vilniečiai skatinami kombinuoti kelis keliavimo būdus ar išbandyti naujus ir taip po sostinę judėti darniau. Prireikus aikštelėse elektrinius paspirtukus, dviračius galima ir įkrauti.
Šiokia tokia pradžia, tik galėjo bent pavadinti aiškiai ir suprantamai, pvz. "Dviračių ir paspirtukų saugykla", ar pan. Ir ženklinimas turėtų būti toks pats aiškus iš išorės: dideli dviračio ženklai. O dabar tai tokios juodos dėžutės... Nežinotum, tai ir nesuprastum, kas per angaras. Pradžioj tai balionai kabo. Bet paskui bus nelabai aiškuPaskutinis taisė liootas; 2021.05.15, 16:19.
- 5 patinka
Comment
-
Žinios: Lietuvos valdžia nori gyventojus sodinti ant dviračių
lnk.lt
2021-05-13
Video: https://lnk.lt/video/zinios-lietuvos...73?jwsource=cl
Apie neįgyvendinamus pažadus tiesiant dviračių takus, didinamą automobilių leistiną greitį ir studentų neatlaisvinamas gatves ir VVT tarp Saulėtekio miestelio ir centro.♚ streetskins.eu/vilnius-city-cycling-map-by-road-surface ♚
- 1 patinka
Comment
-
Na, esminis darnaus judrumo komponentas turi būti VT, o visa kita - tik priedai. Bet kol Vilniaus valdžia nesugeba sutvarkyti nekompetentingos ir galimai korumpuotos SP ir VVT valdžios, kol iš gatvių stumiami troleibusai, perkami nepasiteisinantys ir jokio rimto keleivių skaičiaus negalintys pervežti elektrobusai, kol vietoj atskirtų A juostų svaičiojama apie tramvajų, metro, oro gondolas, kol per tiek metų niekaip nesugebama į miesto VT integruoti geležinklio - visi tie planai atrodo graudžiai.Lietuva visiems.
- 8 patinka
Comment
-
Parašė utomnes Rodyti pranešimąGrįžtant prie Šiaurinės gatvės, jei ji būtų panaši į vakarinį aplinkelį, t.y. be šviesoforų, be kitų trukdžių, greitis ne mažiau 80 km, atitolus nuo gyvenamųjų namų, tai ji tikrai iš miesto sutrauktų daug transporto tuo pačiu atlaisvintų kitas gatves, kurias galetume siaurinti, galėtume mažinti greitį ir kuriose galetume vystyti pėsčiųjų ir dviračių zonas. Tai būtų tikrai inovatyvus projektas, pavyzdys kitiems Europos miestams. Manau EU lengvai finansuotų tokią inovaciją.
Bet jei ji būtų kaip eilinė miesto gatvė, tada ir finansavimu reiktų rūpintis pačiam miestui. Tokiu atveju reiktų galvoti apie Ozo gatvės rekonstrukciją į greitkelį, bet čia jau sunkiau užtikrinti saugumą ir apsaugą nuo triukšmo, o ir susikirtimai su kitais keliais turbūt būtų sunkiau įgyvendinami ir problematiškesni, nes per arti gyvenamųjų namų ir traukos objektų.Realistiškiausia, kad didesnei daliai žmonių teks pagalvoti apie keliones autobusu.
Post in English - fight censorship!
- 2 patinka
Comment
-
Parašė utomnes Rodyti pranešimąGrįžtant prie Šiaurinės gatvės, jei ji būtų panaši į vakarinį aplinkelį, t.y. be šviesoforų, be kitų trukdžių, greitis ne mažiau 80 km, atitolus nuo gyvenamųjų namų, tai ji tikrai iš miesto sutrauktų daug transporto tuo pačiu atlaisvintų kitas gatves, kurias galetume siaurinti, galėtume mažinti greitį ir kuriose galetume vystyti pėsčiųjų ir dviračių zonas. Tai būtų tikrai inovatyvus projektas, pavyzdys kitiems Europos miestams. Manau EU lengvai finansuotų tokią inovaciją.
- 6 patinka
Comment
-
Parašė index Rodyti pranešimą
Nauji greitkeliai miesto viduje bet kur nepaeis.Realistiškiausia, kad didesnei daliai žmonių teks pagalvoti apie keliones autobusu.
Norint kad persėstu iš automobilio reikia pirma turėti alternatyvas kurias galima būtų pasiūlyti.
- 2 patinka
Comment
Comment