Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Darnus judumas. Viešasis transportas ir dviračiai ar nuosavas automobilis

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Parašė index Rodyti pranešimą

    Tai aš manau, kad arterinė gatvė su fūrom ir dideliu greičiu nepraeis bet kokiu atveju.
    Fūras kažkur dėti reikia, jei dabar jos važiuoja Ateities g., kur šalia daug namų, pėsčiųjų, dviratininkų, tai tą tranzitinį srautą nukreipti Ozo šabakštynais, kur tik vienas kitas žmogus praeina, būtų tikslinga ir daugumai žmonių gyvenimo kokybė tik pagerėtų. Tuo tarpu pirmas etapas reikalingas labiau tam, kad lengvieji automobiliai greičiau į aplinkkelį išvažiuotų, plius kaip ir sakiau eitų šalia namų ir gyvenimo kokybė ten tikrai pablogėtų.
    Flickr

    Comment


      Parašė Ginthus Rodyti pranešimą

      Tamsta gal kažkaip ypatingai suvokiate tas lygias teises? Čia gal kai suleidžiam į važiuojamą dalį visus bendrame sraute? Aš suvokiu kiek kitaip - kai gali rinktis, ar su asmeniniu komfortiškai, ar visuomeniniu greitai ar minamu nemokamai. Greitos asmeninės transporto priemonės turėjimo faktas mieste nesuteikia kažkokių automatinių "teisių" būtent ja pravažiuoti greičiausiai.
      Tai ir buvo lygios teisės - buvo automobilių juostos, VT juostos, divračių takai. Dabar "iškovojot" tik kad panaikinti VT juostas ir dabartinis rezultatas kaip tik yra mažiau lygiateisiškas.

      Parašė index Rodyti pranešimą

      Taip. Bet didelių projektų atveju svarbi tampa nebe techninių detalių (kur svarbi specialistų nuomonė), o politinė dalis. Nes sprendimas per parką nutiesti greitojo eismo gatvę yra panašus į pvz. antrojo Akropolio vietoje pastatyti biokuro elektrinę. Nes juk žiūrint kaip specialistui gera vieta, Neris aušinimui šalia.
      Ne per parką. O Upės aušinimas būtų naudingesnis atominei elektrinei.

      Parašė index Rodyti pranešimą

      Tai esmė yra ne nestatyme, o interesų derinime ir projektų detalėse. Juk ten irgi buvo galima sakyti, kad visokie sudėtingi filtrai brangu, o jei taip norit tiesiog pastatysim aukštesnį kaminą ir džiaukitės.
      Bet dabar vienos vištos kuri nori toliau nerinkti augintinio fekalijų pievoje nuomonė yra pastatoma kaip vienintelė svarbi ir visi kiti interesai kažkur dingsta.

      Comment


        Parašė index Rodyti pranešimą

        Matyt tie žmonės klausimo tiesiog nekelia. O šiaip, manau, norint būtų galima tą gatvę pastatyti, jei tik būtų ieškoma kompromisų: gal sumažintas leistinas greitis ir eismo intensyvumas, įrengta daugiau perėjų, dalis parke uždengta etc. Bet kai viena suinteresuota pusė laikosi pozicijos "Reikia greitkelio, o šiaip iškasim griovį, permesim lieptą ir tegul džiaugiasi, kad tiek gavo" logiška, kad atsakymas būna "tada čia nebus nieko".
        Ir aišku šiuo atveju tik vienai suinteresuotai pusei įdomu, kad projektas vyktų. Tai matyt ir stengtis reiktų labiau.
        Esmė tame, kad stengtis nedaryti kažko yra labai lenva ir pigu.
        Klausimų keliama irgi labai daug. Bet kažkodėl Seimas neperrenkamas kas du mėnesiai, Putinui neleidžiama padaryti tvarkos Marijos žemėj, gėjai nesusodinami į psichuškes, žmonių nuodyjimas skiepais iki šiol neuždraustas...

        P.S.neužsiciklinkime ties vienos gatvės projektu, čia kur kas platesnė tema.

        Comment


          Parašė Sula Rodyti pranešimą

          Esmė tame, kad stengtis nedaryti kažko yra labai lenva ir pigu.
          Klausimų keliama irgi labai daug. Bet kažkodėl Seimas neperrenkamas kas du mėnesiai, Putinui neleidžiama padaryti tvarkos Marijos žemėj, gėjai nesusodinami į psichuškes, žmonių nuodyjimas skiepais iki šiol neuždraustas...

          P.S.neužsiciklinkime ties vienos gatvės projektu, čia kur kas platesnė tema.
          Tai taip, bet taip jau visuomenėje vyksta. Ir čia ne vienintelis atvejis kai vietos gyventojai nori, kad nieko nebūtų daroma. Čia kaip ir su prekybcentriu prie namų kur nors Kalnėnuose, gamykla prie suburbijos kvartalo etc. Esmė, kad norintiems, kad kažkoks projektas vyktų tada reikia ieškoti kompromisų: įrengti garso sieneles nuo prekybcentrio ir aplink pasodinti miškelį, pasirūpinti, kad gamykla neterštų, sumažinti gatvės greitį/intensyvumą, atitverti ar sukišti į tunelį etc.
          Post in English - fight censorship!

          Comment


            Parašė index Rodyti pranešimą

            Tai taip, bet taip jau visuomenėje vyksta. Ir čia ne vienintelis atvejis kai vietos gyventojai nori, kad nieko nebūtų daroma. Čia kaip ir su prekybcentriu prie namų kur nors Kalnėnuose, gamykla prie suburbijos kvartalo etc. Esmė, kad norintiems, kad kažkoks projektas vyktų tada reikia ieškoti kompromisų: įrengti garso sieneles nuo prekybcentrio ir aplink pasodinti miškelį, pasirūpinti, kad gamykla neterštų, sumažinti gatvės greitį/intensyvumą, atitverti ar sukišti į tunelį etc.
            Kodėl reikia ieškoti kompromisų jeigu besipriešinanti nuomonė yra kvaila. Jeigu mokyklos valytoja nenori atominės elektrinės tai tada darom kompromisą ir statom puse? Ai ne, pasirodo tada išvis uždarom, nes nieko nenusimanantis ir visiškai nesuprantantis apie tai žmogus nubalsavo referendume kad nenori.

            Tiek garso sienelės (higieninės normos) tiek tarša (aplinkosauga) yra reglamentuota ir jais turi būti pasirūpinta nepriklausomai nuo to ar yra besipriešinantis ar ne.

            Comment


              Parašė index Rodyti pranešimą

              Tai taip, bet taip jau visuomenėje vyksta. Ir čia ne vienintelis atvejis kai vietos gyventojai nori, kad nieko nebūtų daroma. Čia kaip ir su prekybcentriu prie namų kur nors Kalnėnuose, gamykla prie suburbijos kvartalo etc. Esmė, kad norintiems, kad kažkoks projektas vyktų tada reikia ieškoti kompromisų: įrengti garso sieneles nuo prekybcentrio ir aplink pasodinti miškelį, pasirūpinti, kad gamykla neterštų, sumažinti gatvės greitį/intensyvumą, atitverti ar sukišti į tunelį etc.
              "Norintys" neturi galimybių, nes dažniausiai neturi jokių finansų.
              Dėl Šiaurinės neturi resursų net mokesčius administruojanti organizacija.
              Beje, kiek žinau, mano rajone ir kituose gyventojai nori, kad būtų įrengta daugiau parkavimo vietų (man tai neaktualu - jau rašiau). Net siūlo dalinai prisidėti finansais. Tačiau juos atstovaujantis organas atmeta šiuos pageidavimus vadovaudamasis kažkokiais, kaip jūs sakote, politiniais motyvais.

              Comment


                Not Just Bikes kalba apie gatves vs kelius. Aišku iš JAV/Kanados perspektyvos, kur šitie dalykai yra ekstremalūs, bet Lietuvai, deja, irgi gana smarkiai galioja. Ypač Kaune

                Comment


                  Parašė John Rodyti pranešimą
                  Not Just Bikes kalba apie gatves vs kelius. Aišku iš JAV/Kanados perspektyvos, kur šitie dalykai yra ekstremalūs, bet Lietuvai, deja, irgi gana smarkiai galioja. Ypač Kaune
                  Manau, pas mus didžiausia problema su antros rūšies pagal olandišką tipologiją keliais, kurie pagrinde dominuoja už senamiesčių ribų (modernistinio planavimo pasekmė), kurie tarnauja tranzitui, tačiau juose pilna nesaugių taškų - perėjų, kurių yra per mažai, įsukimų į kiemus, prekybos taškus. Pavyzdys Vilniuje būtų Kareivių gatvė, ir pirmas Šiaurinės gatvės etapas bus panašus. Pas mus dažnai būna kažkokie absurdiški kratiniai, kur remontai bando spręsti saugumą, aplinkos aptarnavimo ir pralaidumo funkcijas iš karto. O ramaus eismo gatvės spendžiamos geltonais skydais, gulinčiais policininkais, vietoje to, kad būtų formuojamas intuityvus gatvės profilis, be papildomų ženklų vairuotojui suteikiantis informaciją apie saugumą ir greitį. Dar, aišku, geriausias variantas, kai įvažiavimas į kiemus pasidaro shortcutu nenorintiems stovėti kamštyje

                  Comment


                    Parašė Zefyras Rodyti pranešimą

                    Manau, pas mus didžiausia problema su antros rūšies pagal olandišką tipologiją keliais, kurie pagrinde dominuoja už senamiesčių ribų (modernistinio planavimo pasekmė), kurie tarnauja tranzitui, tačiau juose pilna nesaugių taškų - perėjų, kurių yra per mažai, įsukimų į kiemus, prekybos taškus. Pavyzdys Vilniuje būtų Kareivių gatvė, ir pirmas Šiaurinės gatvės etapas bus panašus. Pas mus dažnai būna kažkokie absurdiški kratiniai, kur remontai bando spręsti saugumą, aplinkos aptarnavimo ir pralaidumo funkcijas iš karto. O ramaus eismo gatvės spendžiamos geltonais skydais, gulinčiais policininkais, vietoje to, kad būtų formuojamas intuityvus gatvės profilis, be papildomų ženklų vairuotojui suteikiantis informaciją apie saugumą ir greitį. Dar, aišku, geriausias variantas, kai įvažiavimas į kiemus pasidaro shortcutu nenorintiems stovėti kamštyje
                    Na yra ir teigiamų pavyzdžių: Didlaukio g., Naugarduko g., Šimulionio g. Galima ten prisikabinti prie daug ko, bet progresas visgi yra. Nauji projektai (Algirdo) bus apskritai gana neblogi. Tai supratimas yra ir bent jau į teisingą pusę einama.

                    Comment


                      Stroad - lietuviškai gal ketvė? Siūlau tokį vertimą. Skamba panašiai į pelkė, pekla, kerpė - nepravažiuojama, nepraeinama, sena (aka seni standartai arba apkerpėję įpročiai ir suvokimas).

                      Comment


                        Stiprus video, bandysiu suregzti mintis, ką aš galvoju

                        Gana ilgai buvo gyventa pagal tą "amerikietišką svajonę" su viso to išplaukiančioms pasekmėm. Įdomu stebėti amerikiečio perspektyvą, kuris lyg įspėja mus lietuvius, kad "stop, nežiūrėkit pagaliau į tą USA, turite vos ne kaimynines šalis, kurių pavyzdžiai mūsų gatves padarytų saugesnes ir jaukesnes..." Aš pats daug ką permąsčiau, kad iš ties reiktų supaprastinti kelių statybos kategorijas ir padaryti jas pagal olandišką pavyzdį, liktų greitkeliai, keliai ir gatvės, ir dažniausiai nieko tarp jų, jokių kelgatvių ar pseudogreitkelių. Dėl Lietuvos, realistiškai žiūrint, traukinys dar ilgai važiuos, bet bėgant dešimtmečiams yra vietos optimizmui.

                        Įdomu, kad minimas Kaunas. Tai turbūt labiausiai amerikietiškas automobilizmo ir gal net kultūrine prasme Lietuvos miestas, lyginčiau turbūt su Midwest, tuo pačiu Kanzasu ir kitomis valstijomis, kurių lokacijų neįsidemėjęs Kaunas tiesiog sekė Rusijos industrinių miestų pavyzdžius, o Rusijos miestai ir šiaip visas tvarkymas labai priminė JAV ir Kanadą, išskyrus tai, kad valdė valstybinės nuosavybės aspektai prieš privačią su iš to išplaukiančiomis pasekmėmis: autobusai/traukiniai vietoj automobilių, daugiabučiai vietoj privačių namų. Vilnius gana išskirtinis miestas Lietuvoje šiuo požiūriu ir kažko labiau primena buv. Austro-Vengrijos imperijos (ypač Čekijos, Slovakijos) miestus dėl savo kalvotumo. Ten labiau europietiška gatvių statyba, nei "amerikoniška" Kanzasietiška Gal dar galvoju kokią Klaipėdą ir iš bėdos Šiaulius pridėt, bet Klaipėdos gal tik pietinė dalis labiau primena JAV blogus pavyzdžius, o Šiauliai sunku pasakyti.

                        Mažesni Lietuvos miestai galbūt tiesiog maži, kompaktiški, nemažai žalumos, nėra nei pilnai Europa dėl ten paplitusių 1,5+1,5 ir 3+3 gatvių, nei pilnai JAV (vien parkovkės, keletas nuosavų namų ir įvairaus dydžio versliukai).
                        Paskutinis taisė PoDV; 2021.04.29, 20:12.

                        Comment


                          Parašė John
                          Nu Kad Kaunas artimesnis Amerikai kultūrine prasme, yra gana aštrus teiginys. Man Kaunas kultūrine prasme kur kas labiau asocijuojasi su Rusijos provincijos miestais.
                          Dėl kultūros nesiginčiju, bet urbanistine prasme kalbant apie JAV Kaunas toks labiau kaip Los Andželas, kur viskas sukasi aplink automobilius, pradedant gyvenająmą statyba - daugiabučių statoma labai nedaug, dominuoja nuosavi namai priemiesčiuose, po to visa pagrindinė prekyba irgi sukasi aplink didelius PC su dar didesniais parkingais, pagrindinis PC Mega apskritai yra užmiestyje, darbo vietų centre palyginus nedaug, pagrindiniai darbdaviai kaip pvz. Senukai statosi ofisus prie aplinkkelių, kai Vilniuje dominuoja ofisų statybos NMC. Net visokios pasilinksminimo įstaigos dažnai yra ne centre ir orientuotos į atvykstančius automobiliais. Palei upes Kaune visur galima sakyti greitkeliai. Tuo tarpu Vilnius urbanistiškai labiau kaip koks San Franciskas, kur dominuoja pagrindinė statyba ir teritorijų konversijos centre ar aplink jį, daug investuojama į pėsčiųjų bei dviratininkų infrastruktūrą, krantinės/upių pakrantės paliekamos žmonėms, o ne automobiliams.
                          Flickr

                          Comment


                            Iki gegužės vidurio Lietuva turi pateikti Europos Komisijai šalies ekonomikos gaivinimo plana, pagal kurį galėsime gauti daug ES lėšu. Apie trečdalis jo biudžeto turi būti skirta aplinkosaugai ir kovai su klimato kaita. Daugelis kitu ES šaliu numatė lėšu dviračiu taku plėtrai, o Lietuva tam nenumatė... nieko.

                            Grupė mano pažįstamu entuziastu dėl to inicijavo peticija Lietuvos vyriausybei reikalaudami tai pakeisti. Labai palaikau šia iniciatyva ir kviečiu ja paremti čia (pasirašyti galima ir anonimiškai):

                            https://www.peticijos.lt/visos/77883...u-transportui/

                            Comment


                              Vilniuje, Antakalnyje, pradeda veikti dvi mobilumo stotelės.

                              Sostinėje startuoja pilotinis projektas – Antakalnyje pradeda veikti dvi multimodalinės aikštelės. Tai specialiai įrengtos vietos, kuriose galima palikti savo įprastus ar elektrinius dviračius, paspirtukus, o kelionę toliau tęsti pėsčiomis ar viešuoju transportu, patogiai įsėdus šalia aikštelių esančiose stotelėse. Tokiu būdu vilniečiai skatinami kombinuoti kelis keliavimo būdus ar išbandyti naujus ir taip po sostinę judėti darniau. Prireikus aikštelėse elektrinius paspirtukus, dviračius galima ir įkrauti.


                              Šiokia tokia pradžia, tik galėjo bent pavadinti aiškiai ir suprantamai, pvz. "Dviračių ir paspirtukų saugykla", ar pan. Ir ženklinimas turėtų būti toks pats aiškus iš išorės: dideli dviračio ženklai. O dabar tai tokios juodos dėžutės... Nežinotum, tai ir nesuprastum, kas per angaras. Pradžioj tai balionai kabo. Bet paskui bus nelabai aišku
                              Paskutinis taisė liootas; 2021.05.15, 16:19.

                              Comment


                                Labai šaunus projektas, reik tikėtis, jog pasiteisins ir saugyklos atsiras miegamuosiuose rajonuose.

                                Beje, ar planuojama Olandų žiedo rekonstrukcija?

                                Comment


                                  Žinios: Lietuvos valdžia nori gyventojus sodinti ant dviračių
                                  lnk.lt
                                  2021-05-13

                                  Video: https://lnk.lt/video/zinios-lietuvos...73?jwsource=cl

                                  Apie neįgyvendinamus pažadus tiesiant dviračių takus, didinamą automobilių leistiną greitį ir studentų neatlaisvinamas gatves ir VVT tarp Saulėtekio miestelio ir centro.
                                  ♚ streetskins.eu/vilnius-city-cycling-map-by-road-surface ♚

                                  Comment


                                    Na, esminis darnaus judrumo komponentas turi būti VT, o visa kita - tik priedai. Bet kol Vilniaus valdžia nesugeba sutvarkyti nekompetentingos ir galimai korumpuotos SP ir VVT valdžios, kol iš gatvių stumiami troleibusai, perkami nepasiteisinantys ir jokio rimto keleivių skaičiaus negalintys pervežti elektrobusai, kol vietoj atskirtų A juostų svaičiojama apie tramvajų, metro, oro gondolas, kol per tiek metų niekaip nesugebama į miesto VT integruoti geležinklio - visi tie planai atrodo graudžiai.
                                    Lietuva visiems.

                                    Comment


                                      Parašė utomnes Rodyti pranešimą
                                      Grįžtant prie Šiaurinės gatvės, jei ji būtų panaši į vakarinį aplinkelį, t.y. be šviesoforų, be kitų trukdžių, greitis ne mažiau 80 km, atitolus nuo gyvenamųjų namų, tai ji tikrai iš miesto sutrauktų daug transporto tuo pačiu atlaisvintų kitas gatves, kurias galetume siaurinti, galėtume mažinti greitį ir kuriose galetume vystyti pėsčiųjų ir dviračių zonas. Tai būtų tikrai inovatyvus projektas, pavyzdys kitiems Europos miestams. Manau EU lengvai finansuotų tokią inovaciją.
                                      Bet jei ji būtų kaip eilinė miesto gatvė, tada ir finansavimu reiktų rūpintis pačiam miestui. Tokiu atveju reiktų galvoti apie Ozo gatvės rekonstrukciją į greitkelį, bet čia jau sunkiau užtikrinti saugumą ir apsaugą nuo triukšmo, o ir susikirtimai su kitais keliais turbūt būtų sunkiau įgyvendinami ir problematiškesni, nes per arti gyvenamųjų namų ir traukos objektų.
                                      Nauji greitkeliai miesto viduje bet kur nepaeis. Realistiškiausia, kad didesnei daliai žmonių teks pagalvoti apie keliones autobusu.
                                      Post in English - fight censorship!

                                      Comment


                                        Parašė utomnes Rodyti pranešimą
                                        Grįžtant prie Šiaurinės gatvės, jei ji būtų panaši į vakarinį aplinkelį, t.y. be šviesoforų, be kitų trukdžių, greitis ne mažiau 80 km, atitolus nuo gyvenamųjų namų, tai ji tikrai iš miesto sutrauktų daug transporto tuo pačiu atlaisvintų kitas gatves, kurias galetume siaurinti, galėtume mažinti greitį ir kuriose galetume vystyti pėsčiųjų ir dviračių zonas. Tai būtų tikrai inovatyvus projektas, pavyzdys kitiems Europos miestams. Manau EU lengvai finansuotų tokią inovaciją.
                                        Wow, iš kokio mėnulio iškritot? Tokias „inovacijas“ bandė tiek JAV, tiek vakarų Europoj prieš daugmaž 50-60 metų, jos nepasiteisino, dabar jas griauna. Miesto greitkelius verčia ilgais parkais arba ramiom gatvėm su medžiais, šviesoforais ir tramvajais. Jei bus noro gilintis, galima pradėti čia: https://en.wikipedia.org/wiki/Induced_demand

                                        Comment


                                          Parašė index Rodyti pranešimą

                                          Nauji greitkeliai miesto viduje bet kur nepaeis. Realistiškiausia, kad didesnei daliai žmonių teks pagalvoti apie keliones autobusu.
                                          Realistiškiausia, kad tiesiog stumdysis kamščiuose, kvepuos išmetamuosius dūmus ir pyks ant "valdžios" kad neleidžia ant šaligatvių centre parkuoti. O kad būtų galima keliauti VT dar reikai kad ir VT būtų atitinkamas, nes dabar patrauklumas įlipti į kokią 35 metų senumo škodą kur vasarą vis matau alsptančių dėl neegzistuojančio vėdinimo ir stovėti valandą kol kiti kelieviai į tave trinasi bandydami prasibrausti prie durų...

                                          Norint kad persėstu iš automobilio reikia pirma turėti alternatyvas kurias galima būtų pasiūlyti.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X