Skelbimas
Collapse
No announcement yet.
Darnus judumas. Viešasis transportas ir dviračiai ar nuosavas automobilis
Collapse
X
-
Parašė dondc Rodyti pranešimą
Klausimas buvo pensininko važiuojančio iš Naujininkų iki Senukų, suprask, nusipirkti dėžę reikmenų. VT taisyklės numato kokio dydžio tašė turi būti, tad krovinių nepaveši. Taxi paveš (už papildomą bagažinės mokestį). Neturi taksi pinigų – imi dviratį (galima krovininį, jei prekė netilps ant bagažinės). Nesinori dviračiu / nėra dviračio, o į taksi šaldyvuvas netilps ir šiaip ant taksi nėra pinigų – važiuoji VT išsirinkt šaldytuvo ir susimoki Senukam už pristatymą. Neturint pinigų, susimokėt kartą metuose už pristatymą pigiau gausis nei išlaikyti nuosavą mašiną.
Nors aš dar ne pensininkas, jau rašiau forume apie savo ekspermentą su VT į Senukus dažymo medžiagų. Tai, sakyčiau 50/50. Su dviračiu 20+20km Vilniaus slėniais, ko gero, būčiau nudusęs.
Comment
-
Parašė index Rodyti pranešimąTai jei automobilis tik į Senukus reikalingas tai tam yra citybee, vien dėl tokių atvejų nuosavo automobilio nepirkčiau.Jei dar kablukus kokius nuomotų, tai dar patogiau.
Comment
-
Parašė Ginthus Rodyti pranešimą
Taigi pilna krovininių, prie tų pačių senukų nuolat stoviPost in English - fight censorship!
Comment
-
Parašė index Rodyti pranešimą
Tai taip. Tik tarkim senukui tą mikriuką gal sunku vairuoti etc.
Comment
-
Parašė Sula Rodyti pranešimą
Kolektyviniame sode sunku su busu išvairuot. Be to, bulvių ar kopūsų maišo savikaina mažesnė nei nuoma.
Tokia ir esmė viso darnaus judrumo.Post in English - fight censorship!
- 2 patinka
Comment
-
Bet kodėl kai kalbama apie darnų judumą visą laiką automobilių mylėtojai priverčia diskusiją suktis apie jų asmenines bėdas ir visokius individualius atvejus kai didžioji dalis vilniečių gyvena 5min nuo viešojo transporto stotelės ir erdvės darnumui yra tiek kad į automobilį vedusiųjų gerovę dar šimtas metų tas judumas nesikėsinsTuriu įtarimą kad kai kuriuos erzina ne tai jog gerinamas viešasis transportas ir bus siūloma juo naudotis, o tai kad kartu su darniu judumu vis mažiau toleruojamas parkavimas ant šaligatvių bei vejų, tarša ir visokios kitos neteisėtos ar nesąžiningos privilegijos. (čia ne į Sula nukreipta pastaba, šiaip padariau pastebėjimą apie jautriausiai į tai reaguojančius
)
Paskutinis taisė themanual; 2021.03.04, 19:39.
- 1 patinka
Comment
-
Parašė themanual Rodyti pranešimąbus siūlomaTai tokios ir rekacijos. Ir nėra ko čia labai trigerintis.
Paskutinis taisė VNS; 2021.03.04, 20:01.Show must go von!
Comment
-
Parašė MedinisStrazdas Rodyti pranešimą
Užtat norinčių automobilius apmokestinti taip kad "tipinis pensininkas" jo neįpirktu - pilna.
- 3 patinka
Comment
-
Karantinas tik dar labiau įrodė, kad galima užsisakyti pristatymui bet kokį daiktą iš bet kur į bet kur, tai nuvažiavimui į Senukus tikrai nėra būtinybės laikyti automobilio. Automobilio "būtinybė" atsiranda dėl to, kad tai yra laikoma pigiausia priemone, bet į kainą nėra įtraukti externalities - sukeliama tarša, užimamas žemės plotas, rizika sugesti ir sukelti kamštį. Kai kaina yra įtraukiama per mokesčius kaštai pasiekia tą ribą jog automobilis jau yra ne pats pigiausias sprendimas. Jeigu pensininkui dėl to pasidaro per brangu gauti būtinas paslaugas - reikia tai spręsti, bet reikia fokusuotis į tai kaip suteikti ar kompensuoti pačią paslaugą. Jeigu pensininkas gyvena tokioje vietoje kur jam be automobilio neįmanoma gauti reikiamų paslaugų ir po naujų taršos reikalavimų ir mokesčių automobilis pasidaro nebeįperkamas - gal geresnis sprendimas yra socialinis būstas patogesnėje vietoje, o ne automobilio lengvata. Tas pats ir su šiaip gyvenančiais nutolusiose retai apgyvendintose teritorijose ir nesugebančiais išlaikyti taršos reikalavimus atitinkančio automobilio - tokiems žmonėms geriau pagelbėti su būsto lengvata ten kur yra darbo ir paslaugų, o ne visiems toliau gyventi taršoje ir leisti pinigus žvyrkelių asfaltavimui.
Comment
-
Parašė Zefyras Rodyti pranešimą
Nemanau kad kažkokios šalies socialinės politikos tikslas būtų siekti, kad (nauji?) automobiliai pensininkams būtų įperkami. Kaip tik, tai grupė kurie aktyviai naudojasi viešuoju transportu dėl lengvatų ir įpročio turbūt iš sovietmečio. Kita vertus, daugelis vis dar turi kokį nors garažą (nors Vilniuje juos masiškai šluoja), o jiem priklausantis automobilių parkas vienas seniausių. Taipogi tai grupė kurie naudoja automobilį toli gražu ne kasdien, dažniausiai jie tiesiog užima vietą aikštelėje. Tai reikėtų spręsti ne įpirkimo klausimą, o galbūt kokias nors lengvatas parduodant seną taršų automobilių perkant mažiau taršų.
Na jeigu būtų normalūs (vakarietiški) automobilio mokesčiai tai tokio kartą per metus važiuojančio tiesiog neapsimokėtu laikyti.
Parašė Sula Rodyti pranešimą
Kolektyviniame sode sunku su busu išvairuot. Be to, bulvių ar kopūsų maišo savikaina mažesnė nei nuoma.
Parašė John Rodyti pranešimą
Aš tai norėčiau didesnio apmokestinimo ne tam kad pensininkai neįpirktų (jiems šiaip būtų galima taikyti lengvatą), o kad tokie kaip aš neįpirktų arba tiesiog jiems nepaismokėtų. Mašinos dabar praktiškai nenaudoju ir tik dėl formos palaikymo prasuku po kelis km per savaitę. O šiaip guli Golfas garaže ir neprašo valgyti. Tai vat šitas ir yra problema, kad mašina turėtų bent šiek tiek prašyti valgyti, jei yra mažai naudojama. Dabar tokie John ir panašūs pižonai ir puspižoniai laiko mašinas kur tik telpa, nes "ai nu valgyt gi neprašo" ir tai yra blogai. Aš labai norėčiau, kad valdžia būtent tokius apmokestintų ir vien tai atlaisvintų nemažai parkingo vietų ir gatvių ploto.
Parašė Kristisz Rodyti pranešimąKarantinas tik dar labiau įrodė, kad galima užsisakyti pristatymui bet kokį daiktą iš bet kur į bet kur,
į kainą nėra įtraukti externalities - sukeliama tarša, užimamas žemės plotas, rizika sugesti ir sukelti kamštį. Kai kaina yra įtraukiama per mokesčius kaštai pasiekia tą ribą jog automobilis jau yra ne pats pigiausias sprendimas.
Comment
-
Dar yra egzistuojantys pavyzdžiai, kai pensininkams, atiduodantiems teises, suteikiamas nemokamas VT bilietas. Aišku, labiausiai užkietėję neatsisakys. Bet dalis tikrai pasinaudotų šita galimybe: gal kažkiek ir avarijų būtų išvengta. Gaila, kad politikų smegenys išneša tik tokius dalykus, kaip pensininkų automobilių privalomas žymėjimas: ne žalias, bet rudas klevo lapas (tipo jau pavytęs rudeninis lapas)
Reikia veikti ir iš kito galo: turi atsirasti nuolaidos žmonėms iki 20 ar 24 metų (metiniams bilietams). Kad net turintys teises neskubėtų pirkt automobilio, ypač gyvenantys didmiesčiuose. Nes staigus šokas, kai nebetenkama mokinio ar studento statuso ir kaina staigiai pašoka, priverčia beveik visus persėst į mAšiną. Šiuolaikinis jaunimas vis labiau sąmoningėja ir rūpinasi rūšiavimu, ekologija ir panašiai, todėl kiekvienais metais tokios priemonės bus vis paveikesnės (t.y. sumažėtų kelionių automobilių ir galbūt įsigyjamų automobilių skaičius, būtų įsigyjama vėliau). Šia tema vienas antipavyzdys iš Alytaus rajono: valdžia apmokėdavo jaunimo keliones į miestą, kad jie... tenai mokytųsi vairuoti!
Dar yra visokie teigiami pavyzdžiai, kai miestas paremia verslui krovininių dviračių įsigijimą, kad visokie kurjeriai vežiodami siuntinius ir picas nedūmintų ir šaligatvių neužstatinėtų. O kaip teisingai apmokestint automobilius, nelabai įsivaizduoju. Jeigu visame mieste būtų įvedami parkavimo mokesčiai (kas artimiausiu metu vargu ar atsitiks), žmonės gali pradėt reikalaut daugiau parkingų („a tai už ką mes tada mokam?“). O automobilio mokesčio pagal gyvenamąją vietą (provincija: x, priemiesčiai: 3x, Karoliniškės: 5x) irgi ne visai pavyktų įgyvendint, nes gi pusė Vilniaus registruoti kaimuose
100 minčių – miestai, transportas ir idėjos
- 4 patinka
Comment
-
Parašė dondc Rodyti pranešimą
Kažką sakei?
Comment
-
Parašė Stadionas Rodyti pranešimą
O "Senukus" jie turi? Nes kitu atveju nesiskaito.
- 2 patinka
Comment
-
Parašė Zefyras Rodyti pranešimą
Bet jūs suprantat kad Senukai, hyper rimi ir kitos angaro dydžio parduotuvės eroje prieš masinę automobilizaciją neegzistavo? Ir apskritai, toks jausmas kad kiekvieną savaitę statistinis lietuvis važiuoja į Senukus ir ten užsipirkinėja glaisto, parketo arba klozetą, todėl jam į dantis įsikandus truks plyš reikia tos mašinos. Dviratis turbūt nelabai gera pamaina mašinai jeigu važiuoji į senukus, bet kas liečia įprastus apsipirkimus, tai tikrai galima išsiversti ir be auto. Tik, kitas dalykas, daug parduotuvių pastatytos taip, kad atvykęs pėsčiomis turi eiti skersai visus parkingus, arba apskritai važiuoti į užmiestį.Post in English - fight censorship!
Comment
-
Parašė index Rodyti pranešimą
Tai taip. Kitas dalykas, kad net jei ir turi automobilį nėra būtina visur juo važiuoti, bet visgi yra labai daug žmonių, kurie norėdami į senamiestį kavos neįsivaizduoja kito būdo kaip ten nuvažiuoti ir prisiparkuoti prie durų.
Comment
-
Parašė dondc Rodyti pranešimąŠiaip jei dar šį projektą (vėl!) taisys, tai susidarys įspudis, kad absoliučiai beveik visus projektus savivaldybė taiso. Kažkoks siurelizmas.Paskutinis taisė index; 2021.03.17, 21:56.Post in English - fight censorship!
- 3 patinka
Comment
Comment