Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Darnus judumas. Viešasis transportas ir dviračiai ar nuosavas automobilis

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    7:45 Passatas atsitrenkia į teslos galą ir tavo tos 1+1 liks anekdoto vietoj. Gal geriau pariškink tas šveicarų skaidrių vietas.
    Show must go von!

    Comment


      Radau 2011 m. skaičius.
      Šaltinis: KAUNO MIESTO BENDRASIS PLANAS ESAMOS BŪKLĖS ANALIZĖ INŽINERINĖ APLINKA, III TOMAS DALIS - A: SUSISIEKIMAS, 24 psl.
      Click image for larger version

Name:	kmp.png
Views:	374
Size:	51,2 kB
ID:	1856934

      Kaip suprantu, kai skaičiai vienoje juostoje siekia ~1000, tada matomas platinimo poreikis:
      Linkuvos g. - Žemaičių pl. įkalnė dėl sumažėjusių eismo juostų iki 2, patiria taip pat labai didelį apkrovimą 1050 aut./h, todėl čia reikia atlikti rekonstrukciją išplatinant važiuojamąją dalį iki 4 eismo juostų
      Net pagal tokį požiūrį vietoj 8 juostų KMP laisvai galėtų likti 4, nes tada būtų viso labo 650-1020 aut/h. vienai juostai...

      Bet reikia nepamiršti, kad 50 metų vyravo eismo planuotojų dogmos, kad pralaidumą reikia tik didinti ir didinti viską platinant be saiko. Tie skaičiukai irgi neaiškūs. Jeigu kažkur tas vadinamas „didelis apkrovimas“ (kaip rašoma šitame dokumente) – tai kokią paros dalį jis yra? Koks konkretus kiekvienos atkarpos pralaidumas ir ar jis viršijamas, ir jei taip, tai kokią paros dalį? Ar dėl to kyla spūstys ar ne? Kaip matom, šveicarai nemato poreikio imtis veiksmų, jeigu pralaidumas viršijamas tik piko valandomis.
      100 minčių – miestai, transportas ir idėjos

      Comment


        Tamstai savo argumentus galiu ir padubliuot, nes bent jau faktais kalbam.

        Šiaip nesu žinovas šioje srityje. Bet panašu, kad Šiaurinės g. PP skaičiuose buvo įvertinti tik pirmo etapo srautai, be papildomų srautų dėl galimybės kirsti miestą nuo pat Žirmūnų. Taip pat greičiausiai nebuvo įvertintas galimas šios gatvės apstatymas pastatais (komercija, gyvenamieji, galbūt net visuomeniniai). Taip pat nebuvo įvertintas galimas smulkių rajono gatvių pertvarkymas į ramaus eismo gatves, galimas tranzito ribojimas.

        Todėl man ir neatrodo logiška remtis vien tik šiais skaičiais ir dėl to gatvę tiesti minimaliausių parametrų. Panašu, kad todėl gatvė ir nėra projektuojama 1x1, nes kad srautai bus numato ir miesto architektai.

        Dėl 2x2 galima būtų diskutuoti per VT prioriteto prizmę.

        Comment


          Parašė Creatium Rodyti pranešimą
          Tamstai savo argumentus galiu ir padubliuot, nes bent jau faktais kalbam.

          Šiaip nesu žinovas šioje srityje. Bet panašu, kad Šiaurinės g. PP skaičiuose buvo įvertinti tik pirmo etapo srautai, be papildomų srautų dėl galimybės kirsti miestą nuo pat Žirmūnų. Taip pat greičiausiai nebuvo įvertintas galimas šios gatvės apstatymas pastatais (komercija, gyvenamieji, galbūt net visuomeniniai). Taip pat nebuvo įvertintas galimas smulkių rajono gatvių pertvarkymas į ramaus eismo gatves, galimas tranzito ribojimas.

          Todėl man ir neatrodo logiška remtis vien tik šiais skaičiais ir dėl to gatvę tiesti minimaliausių parametrų. Panašu, kad todėl gatvė ir nėra projektuojama 1x1, nes kad srautai bus numato ir miesto architektai.

          Dėl 2x2 galima būtų diskutuoti per VT prioriteto prizmę.
          Tuose mano įkeltuose vaizduose matėsi, kad skaičiai įrašyti ir gatvės dalyje iki Stanevičiaus g., kuri per I etapą bus netiesiama. Tai spėju, kad įvertino.

          Bet turbūt abudu galim sutikti, kad reikia išsamesnių eismo srautų analizių ir gatvių projektavimo remiantis tikslesniais duomenimis. Dabar nelabai yra kažkokio konkretaus pagrindimo, arba aš jo nemačiau.
          Bet šiaip žiūrint iš darnaus judumo perspektyvos, A+1+1+A būtų pats geriausias variantas. Jeigu ir susidarytų spūstis – kamštyje stovintis vairuotojas matytų šalia pralekiantį autobusą ir susimąstytų
          Tiesiant su daug „rezervo“, gali susidaryti gana daug „induced demand“, ko reikėtų vengt.
          Paskutinis taisė taccido; 2021.01.23, 00:00.
          100 minčių – miestai, transportas ir idėjos

          Comment


            Parašė taccido Rodyti pranešimą
            Tiesiant su daug „rezervo“, gali susidaryti gana daug „induced demand“, ko reikėtų vengt.
            Duok indukinto demono (padidinto poreikio) matom Laisvės prospekte, GV-Kalvarijų-Pedagoginio sankryžoj ir dar n kitų vietų. Graži pasaka gąsdinti vaikam, bet kažkaip praktikoj nesimato

            Comment


              Parašė mantasm Rodyti pranešimą

              Duok indukinto demono (padidinto poreikio) matom Laisvės prospekte, GV-Kalvarijų-Pedagoginio sankryžoj ir dar n kitų vietų. Graži pasaka gąsdinti vaikam, bet kažkaip praktikoj nesimato
              Gal per trumpą laiką stebit? Prie pedagoginio jau daug kartų platinimai vyko ir vis dar planuojama platint.
              O Laisvės prospekte, pats puikiai žinot, kad "nusiindukino" viskas į Vakarinį.
              Paskutinis taisė Ginthus; 2021.01.23, 09:44.

              Comment


                Parašė Ginthus Rodyti pranešimą

                Gal per trumpą laiką stebit? Prie pedagoginio jau daug kartų platinimai vyko ir vis dar planuojama platint.
                O Laisvės prospekte, pats puikiai žinot, kad "nusiindukino" viskas į Vakarinį.
                Tame ir esmė, kada Laisvės prospekte srautas persikėlė ir juntamas atšokimas neįvyko. Nors pagal teoriją turėjo būt.

                GV-Žalgirio po paskutinio platinimo irgi nebeliko legendinių kamščių nuo Baltupių perėjos. Iš Vingio pusės irgi sklamdžiai juda. Žalgirio gatvė kita kalba, bet ten srautas auga dideliais tempais dėl statybų aplink ją.

                Comment


                  Parašė mantasm Rodyti pranešimą

                  Tame ir esmė, kada Laisvės prospekte srautas persikėlė ir juntamas atšokimas neįvyko. Nors pagal teoriją turėjo būt.

                  GV-Žalgirio po paskutinio platinimo irgi nebeliko legendinių kamščių nuo Baltupių perėjos. Iš Vingio pusės irgi sklamdžiai juda. Žalgirio gatvė kita kalba, bet ten srautas auga dideliais tempais dėl statybų aplink ją.
                  Kaip matau tamsta nesuprantat, kaip veikia tas induced demand. Vien jau formuluotė "po paskutinio platinimo". Kad pamatyti rezultatus kartais prireikia ir dešimtmečio. Tokių "paskutinių" buvo jau ne vienas ir dar bus. Pvz. dabar platinama posūkis nuo tilto į Konstitucijos prospektą, kuris pats prieš dešimtmetį su trupučiu išplatėjo dvigubai. Nu bet vat dar čia paplatinsim ir tada jau tikrai galėsim pamiršt?
                  P.s. Apie Laisvės pr. net nesupratau, ką norėjot pasakyt. Atsirado naujesnis geresnis kelias ir srautas pasuko ten. Dabar Vakarinius ir Laisvės pr. kartu sudėjus važiuoja neabejotinai daugiau automobilių, nei pajėgtų sutalpinti vien Laisvės pr. - tai tas pats induced demand.

                  Comment


                    Per dešimtmetį ir daug kitų dalykų nutinka. Ar jei dabar vis dar turėtume gatvių ir kelių tinklą kaip 1990ais - nebūtų automobilizacijos?

                    VA ir Laisvės prospekte sumoj tikrai daugiau eismo. Nes VA nuėmė eismo ir nuo Ukmergės gatvės.

                    Comment


                      Parašė mantasm Rodyti pranešimą
                      Per dešimtmetį ir daug kitų dalykų nutinka. Ar jei dabar vis dar turėtume gatvių ir kelių tinklą kaip 1990ais - nebūtų automobilizacijos?

                      VA ir Laisvės prospekte sumoj tikrai daugiau eismo. Nes VA nuėmė eismo ir nuo Ukmergės gatvės.
                      Tai įtrauk į formulę ir tą Ukmergės gatvę blin. Esmės nekeičia. Miesto gyventojų skaičius gana stabilus, o vis reikia platinti gatves.
                      Devyniadešimtiesiems galime nurašyti vieną dešimtmetį, o vėliau jau automobiliai šeimose ėmė rastis grynai iš patogumo, nes nu kam kratytis tuose pačiuose kamščiuose susigrūdus, jei galima komfortiškai. O čia dar aplinkkelis plačiausias - perkam butą Pilaitėje ir abu atskiras mašinas!

                      Comment


                        Bet jeigu jau turim bent po vieną automobilį vienam vilniečiui, tai gal jau stipriai nebeaaugs "demandas"
                        Beje Šimašius vakar užsiminė, kad VT naudotojų po truputį daugėja (neskaičiuojant pandemijos laikotarpio).

                        Comment


                          Parašė Ginthus Rodyti pranešimą

                          Tai įtrauk į formulę ir tą Ukmergės gatvę blin. Esmės nekeičia. Miesto gyventojų skaičius gana stabilus, o vis reikia platinti gatves.
                          Devyniadešimtiesiems galime nurašyti vieną dešimtmetį, o vėliau jau automobiliai šeimose ėmė rastis grynai iš patogumo, nes nu kam kratytis tuose pačiuose kamščiuose susigrūdus, jei galima komfortiškai. O čia dar aplinkkelis plačiausias - perkam butą Pilaitėje ir abu atskiras mašinas!
                          Tai ta pati devyniasdešimtųjų logika ir rutuliojasi metai iš metų. 90ais mašinas susipirko tuometiniai 20mečiai-30mečiai. Ir tas toliau vyksta - išmirštantį senumą keičia ratuotas jaunimas. O senstantis 90ųjų jaunimas nepatampa bobutėm su terbom.

                          Comment


                            Parašė mantasm Rodyti pranešimą

                            Tai ta pati devyniasdešimtųjų logika ir rutuliojasi metai iš metų. 90ais mašinas susipirko tuometiniai 20mečiai-30mečiai. Ir tas toliau vyksta - išmirštantį senumą keičia ratuotas jaunimas. O senstantis 90ųjų jaunimas nepatampa bobutėm su terbom.
                            Visgi ši nuostata kinta. Mano vaikai važiuoja į darbus VT arba dviračiu vasaros sezoną, nors ir turi automobilį. Be abejo, tai įtakoja dar ir tas, kad gyvena ir dirba arčiau centro.
                            IMHO Dabar daugiau jaunimo, kuris nemato poreikio nuosavam automobiliui.

                            Comment


                              Parašė Sula Rodyti pranešimą
                              Bet jeigu jau turim bent po vieną automobilį vienam vilniečiui, tai gal jau stipriai nebeaaugs "demandas"
                              Beje Šimašius vakar užsiminė, kad VT naudotojų po truputį daugėja (neskaičiuojant pandemijos laikotarpio).
                              Na, toli gražu dar iki kiekvieno. Be to reikia skaičiuoti ne patį turėjimo faktą, o naudojimo. Jei prieš praplatinimą važiuodavom tik į darbą ir nesinorėjo į Akropolį, tai paplatinus jau galima ir nulėkt, na ir dar į Makdonaldą prie to paties...

                              Comment


                                Parašė Ginthus Rodyti pranešimą

                                Na, toli gražu dar iki kiekvieno. Be to reikia skaičiuoti ne patį turėjimo faktą, o naudojimo. Jei prieš praplatinimą važiuodavom tik į darbą ir nesinorėjo į Akropolį, tai paplatinus jau galima ir nulėkt, na ir dar į Makdonaldą prie to paties...
                                Kažkada buvo informacija, kad Vilniuje apie 0,5 mln. automobilių registruota. Bet tai ne esmė iš tikrųjų. Tačiau nemanau vis gi, kad reiktų tikėtis stipraus augimo.

                                Iš kitos pusės, ar manote kad VA nutiesimas buvo klaida?

                                Šiaip jau nelabai prisimenu, kur paskutiniu metu buvo statyta visiškai nauja 2+2 gatvė. Išskyrus Vikingų, kuri vėl akligatvis (mokomės iš geros sovietinės praktikos).

                                Comment


                                  Parašė Sula Rodyti pranešimą

                                  Visgi ši nuostata kinta. Mano vaikai važiuoja į darbus VT arba dviračiu vasaros sezoną, nors ir turi automobilį. Be abejo, tai įtakoja dar ir tas, kad gyvena ir dirba arčiau centro.
                                  IMHO Dabar daugiau jaunimo, kuris nemato poreikio nuosavam automobiliui.
                                  Aišku, kad viskas nėra 100% absoliutu. Kažkiek dabar jaunimo nesiautomobilizuoja, kažkiek sovietinio senimo buvo automobilizuoti. Bet kol kas masinės deautomobilizacijos nematau.

                                  Prieš gerus 10 metų irgi buvo nemažai jaunimo kurie nematė poreikio automobiliui. Bet tiek iš savo asmeninio pavyzdžio, tiek aplink ką matau - didelė dalis kas nebuvo "18->teisės->auto", vistiek įsigijo anksčiau ar vėliau. Nors į darbą važinėt neretai ir nenaudojama.

                                  Comment


                                    Parašė Ginthus Rodyti pranešimą

                                    Na, toli gražu dar iki kiekvieno. Be to reikia skaičiuoti ne patį turėjimo faktą, o naudojimo. Jei prieš praplatinimą važiuodavom tik į darbą ir nesinorėjo į Akropolį, tai paplatinus jau galima ir nulėkt, na ir dar į Makdonaldą prie to paties...
                                    Akropoliai ir makdakai būna nepiko metu ir tada kamščiai labai retai rūpi. Praplatinimai nebent leidžia buvo važiavimo į darbą dar turėt laiko pagalvot ir apie akropolius su makdakais.

                                    Comment


                                      Parašė mantasm Rodyti pranešimą

                                      Akropoliai ir makdakai būna nepiko metu ir tada kamščiai labai retai rūpi. Praplatinimai nebent leidžia buvo važiavimo į darbą dar turėt laiko pagalvot ir apie akropolius su makdakais.
                                      Kitaip sakant vietoje vieno maršruto jau tą dieną padarysi du. Gatvių vartojimas padvigubėjo. Išprovokuotas vartojimas - induced demand. Aiškiau jau memoku parašyt.

                                      Comment


                                        Diskusija nusirito iki kažkokio absurdo. Jo, tik nutiesus aplinkkelį man užsinorėjo į makdaką, prieš tai obuolius nuo vietinės obels skindavau. Kaip važiavo, taip ir dabar važiuoja, ir čia jau net ne gatvių vartojimo, o bendro vartojimo dvigubėjimo. Prieš 20 metų jokių prekybcentrių nebuvo (beveik), tai aišku kad ir žmonėms keliauti poreikio didelio nebuvo.

                                        Comment


                                          Parašė Ginthus Rodyti pranešimą

                                          Kitaip sakant vietoje vieno maršruto jau tą dieną padarysi du. Gatvių vartojimas padvigubėjo. Išprovokuotas vartojimas - induced demand. Aiškiau jau memoku parašyt.
                                          Su tokia logika darbas iš namų išvis baisu. Šiaip žmogus į darbą gal su trūliku nuvažiuotų. O dabar padirba iš namų ir po to turi laiko pavažiuot ir kur toliau. Nedarnu!

                                          Comment

                                          Working...
                                          X