Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Darnus judumas. Viešasis transportas ir dviračiai ar nuosavas automobilis

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Parašė index Rodyti pranešimą

    Dėl Vakarinio ir Pietinio aplinkelių, taip, jie reikalingi krovininiam transportui ir jie iš esmės apveda tarpmiestinius srautus aplink miestą dėl ko jie mieste transporto srautus sumažina. Bet Šiaurinės gatvės (ypatingai antro ir trečio etapų, pirmu jis gal dar kažkiek naudosis) statymui krovininio transporto srautai nėra labai stiprus argumentas, nes nėra ten jų, nėra Žirmūnuose didelių pramonės įmonių iš kurių būtų dideli sunkvežimių srautai.

    Ir taip, iš dalies. Nesant labai patogiam automobilių susisiekimui dalis greičiausiai persės į viešąjį transportą, o daliai bus motyvas pirkti butą arčiau centro. Bet vėlgi, manau tikrai naudingiau užstatyti apleistas teritorijas mieste, kur dabar visokios apleistos įmonės, šiukšlynai, metaliniai garažai, nei skatinti suburbijos plėtrą už vakarinio aplinkelio.

    Kitas dalykas, kad aš tikrai nesakau, kad bet kokia gatvių statyba blogai. Dabar naudojamus šunkelius (kaip Šnipiškių gatves, bet ne tik) tvarkyti ir asfaltuoti reikia, dar sujungti visokius akligatvius. Tik naujų miesto greitkelių statyba atrodo abejotina.
    Imant visą komercinį transportą, o ne tik fūras, jis bendrame sraute sudaro ne tokią ir mažą dalį, pvz. statybinė technika, mažesni sunkvežimiai vežantys prekes į parduotuves, mikriukai, visokios barboros, woltai, uberiai, omnivos, kurjeriai į namus, darbininkai su medžiagomis/įrankiais važinėjantys VW caddy ar paprastais lengvaisiais. Visiems jiems reikia gatvių ir perkelti keliones į VT nelabai išeina. Karantinas puikiai parodė, kad dirbdami iš namų galim tą patį BVP kurti, tai gyventi irgi galėsim ateityje, kur norėsim, nes nebeliks beprasmio važinėjimo rytais/vakarais nuo namų kompo prie biuro kompo, todėl taip ir išaugo privačių namų statybos šiais metais, bet komercinis transportas niekur nedings, poreikis netgi išaugs, tai gatvės būtent jiems labiau reikalingos bus, kad užtikrinti operatyvų paslaugų teikimą. Tik aišku plačių greitkelių tikrai nebereiks.
    Paskutinis taisė Lettered; 2020.12.31, 03:08.
    Flickr

    Comment


      Parašė taccido Rodyti pranešimą
      MedinisStrazdas

      Tai Vienoje irgi yra kamščiai. Bet tikslas nėra išnaikinti kamščius, o siekt modalinio pasiskirstymo VT/dviračių/pėsčiųjų naudai, pvz., darant VT greitesniu ir patogesniu. O kas jau norės, tas tegul murkdosi kamščiuose ir nesitiki naujo 4 juostų greitkelio, padėsiančio 5 minutėmis trumpiau važiuot iki namų.
      Vienos pavizdys yra daug geresnis ir ten tikrai gerai veikia VT sistema. Esmė yra ne 4 juostų greitkelis, o tai kad siūloma alternatyva yra ėjimas pėsčiomis per purvyną ir skraidančių autobusų išradimas nes jiems teks skristi per pievą. Nutiesus Šiaurinę gatvę būtų galima siaurinti ir normalizuoti gatves gyvenamose teritorijose - t.y. perkelti srautus į negyvenamą pievą iš gyvenamosios zonos. Manau nereikia aiškinti kokia nauda iš to gaunasi.

      Beje, kokių arterijinių gatvių Vienoje nusprendė nestatyti?


      Parašė index Rodyti pranešimą

      Na, man keisčiau atrodo argumentavimas, kad Šiaurinė gatvė būtina krovininiam transportui (važiuoti į Žirmūnus) ir be jos negalės dirbti pramoniniai rajonai Paneriuose, tai jei nepatinka miesto greitkeliai tai turėsim Vilniuje pramonės atsisakyti.
      Čia kai pats susikuri argumentą ir pats prieš jį kovoji.

      Parašė taccido Rodyti pranešimą
      Tai kaip jau forume ne kartą diskutuota, reikia bendros valstybinės politikos VT atžvilgiu. Taip, kai kurie projektai yra lėšų švaistymas. Kai kurie ne. Provincijoje daug kur tiesiog neįmanoma užtikrinti normalaus viešojo transporto. Tačiau vidutiniai ir didieji miestai – kita kalba. Todėl juokingai skamba argumentai, kad Šiaurinės gatvės reikia, kad kažkoks kurjeris 3 minutėm trumpiau iki paštomato važiuotų.
      VT nėra pelno siekiantis projektas, daug kur jis yra dotuojamas savivaldybės ir tai yra normalu. VT yra socialinė paslauga.

      Parašė index Rodyti pranešimą
      Čia ir yra skirtumas. Užmiestyje automobilis irgi nėra efektyviausia transporto priemonė, bet dažnai nėra kito pasirinkimo, nes kur nors prie ežero šalia Molėtų autobusas neveža. Mieste visgi viešasis transportas beveik visur be didelių problemų nuveža.
      Nėra VT kuris vežtu šiuo maršrutu ir negali būti nes ten nėra kelio kuriuo galėtu važiuoti VT.

      Parašė index Rodyti pranešimą

      Tai yra naujas miesto greitkelis, kuriuo tik didinami automobilių srautai ir sukuriama kliūtis pėstiesiems ir dviratininkams (ypač taikant ne pirmam, o tolimesniems etapams).
      Kaip galima didinti kliūti pėstiesiems užstatant nepraeinamą gatvę ten, kur ir taip pėstieji praeiti negalėjo?


      Comment


        Parašė MedinisStrazdas Rodyti pranešimą
        Čia kai pats susikuri argumentą ir pats prieš jį kovoji.
        Man surinkti visas žinutes iš šios temos kur "Šiaurinės gatvės reikia ir reikia plačios, nes tokios reikia krovininiam transportui"?

        Parašė MedinisStrazdas Rodyti pranešimą
        Nėra VT kuris vežtu šiuo maršrutu ir negali būti nes ten nėra kelio kuriuo galėtu važiuoti VT.

        Kaip galima didinti kliūti pėstiesiems užstatant nepraeinamą gatvę ten, kur ir taip pėstieji praeiti negalėjo?
        Na, pėstieji ir dabar vaikšto Šeškinės ozu, Geležinio vilko gatvės šaligatviais (kurie tikėtina bus perkirsti viadukinių sankryžų). Tai jie vietoje to gaus greitkelio griovį, kurio tikrai gyvi neperbėgs. O dėl viešojo transporto, turėjau omenyje kad gatvės greičiausiai užtektų (nes bent jau pirmojo etapo, manau, tikrai reikia) A+1+1+A. Ir tada būtų galima daryti leistiną 50 km/h greitį, daugiau vieno lygio perėjų etc. gal net greičio ribojimo priemones, kad ir važiuojama būtų leistinu greičiu, o ne +20kmh.
        Post in English - fight censorship!

        Comment


          Parašė index Rodyti pranešimą

          Man surinkti visas žinutes iš šios temos kur "Šiaurinės gatvės reikia ir reikia plačios, nes tokios reikia krovininiam transportui"?



          Na, pėstieji ir dabar vaikšto Šeškinės ozu, Geležinio vilko gatvės šaligatviais (kurie tikėtina bus perkirsti viadukinių sankryžų). Tai jie vietoje to gaus greitkelio griovį, kurio tikrai gyvi neperbėgs. O dėl viešojo transporto, turėjau omenyje kad gatvės greičiausiai užtektų (nes bent jau pirmojo etapo, manau, tikrai reikia) A+1+1+A. Ir tada būtų galima daryti leistiną 50 km/h greitį, daugiau vieno lygio perėjų etc. gal net greičio ribojimo priemones, kad ir važiuojama būtų leistinu greičiu, o ne +20kmh.
          Gali ieškoti, aš tokių žinučių neatsimenu,

          klampojimas dabartiniu purvynu nėra pėsčiųjų eismas ir tik skatina automobilizmą. O vietoj to jie gaus normalias perėjas su šviesaforais.

          Na bent šiek tiek pasistumėjom, visgi pripažystate, kad gatvės reikia.

          Jei gerai atsimenu kažkur minėta, kad šiaurinėje gatvėje planuojama įrengti vidutinio greičio matuoklius, kas yra realiai vienintelė priemonė lietuvoje kuri realiai priverčia vairuotojus laikytis greičio.

          Comment


            Parašė taccido Rodyti pranešimą

            Ar tikrai 50 km/h? Srautų prognozė rodo, kad 60 km/h. Jeigu taip bus, tada retai išdėstytos perėjos, 60 km/h greitis (realus srautas judės, pagal Vilniaus tradicijas, apie 70-75 km/h) ir šešios eismo juostos tikrai sukurs šaunią miesto aplinką! Valio!

            <..>
            Nu va, pasirodo galima ir argumentais diskutuoti. Ačiū už išsamią info, labai stiprūs argumentai kodėl gatvė galėtų būti 4 eismo juostų.

            Dėl greičio. Projektuojama 50 km/h.

            Comment


              Parašė MedinisStrazdas Rodyti pranešimą

              Gali ieškoti, aš tokių žinučių neatsimenu,
              Jei labai neturėsiu ką veikti, galėsiu prirankioti.

              Parašė MedinisStrazdas Rodyti pranešimą
              klampojimas dabartiniu purvynu nėra pėsčiųjų eismas ir tik skatina automobilizmą. O vietoj to jie gaus normalias perėjas su šviesaforais.
              Bėda, kad tų perėjų numatyta taip jau laaaaabai simboliškai.

              Parašė MedinisStrazdas Rodyti pranešimą
              Na bent šiek tiek pasistumėjom, visgi pripažystate, kad gatvės reikia.
              Dėl pirmo etapo niekada ir nesakiau, kad nereikia. Dėl etapo per Šeškinės ozą link Žirmūnų reikalingumo ir dabar nesu visiškai įsitikinęs, nes ji tik dubliuotų Ozo gatvę kur jei koks kamštukas ir pasitaiko tai labai mažas, iš kokių 10 automobilių.
              Post in English - fight censorship!

              Comment


                Parašė index Rodyti pranešimą
                Dėl pirmo etapo niekada ir nesakiau, kad nereikia. Dėl etapo per Šeškinės ozą link Žirmūnų reikalingumo ir dabar nesu visiškai įsitikinęs, nes ji tik dubliuotų Ozo gatvę kur jei koks kamštukas ir pasitaiko tai labai mažas, iš kokių 10 automobilių.
                Ozo/Kareivių/Kalvarijų sankryža

                Comment


                  Parašė Lettered Rodyti pranešimą

                  Imant visą komercinį transportą, o ne tik fūras, jis bendrame sraute sudaro ne tokią ir mažą dalį,
                  Netgi kai kurie lengvieji ir asmeniniai automobiliai važiuoja darbo reikalais. Pvz.: iki karantino maždaug 1/3-1/2 visų kelionių Vilniuje sudarė kelionės darbo reikalais. Ir, deja, dauguma centre, ir reikia nuvykti greitai. Kai tuo tarpu kelionė namai-darbas centro visai nekabina.

                  Beje, klausimas, kam mieste gatvės, kol kas kabo ore.
                  Miestai gyvuoja jau tūkstantmečius, o automobiliai - vos šimtą metų.
                  Paskutinis taisė Sula; 2020.12.31, 10:55.

                  Comment


                    Parašė MedinisStrazdas Rodyti pranešimą
                    Vienos pavizdys yra daug geresnis ir ten tikrai gerai veikia VT sistema. Esmė yra ne 4 juostų greitkelis, o tai kad siūloma alternatyva yra ėjimas pėsčiomis per purvyną ir skraidančių autobusų išradimas nes jiems teks skristi per pievą. Nutiesus Šiaurinę gatvę būtų galima siaurinti ir normalizuoti gatves gyvenamose teritorijose - t.y. perkelti srautus į negyvenamą pievą iš gyvenamosios zonos. Manau nereikia aiškinti kokia nauda iš to gaunasi.

                    Beje, kokių arterijinių gatvių Vienoje nusprendė nestatyti?
                    Jeigu iš tikrųjų Šiaurinė gatvė būtų tiesiama aiškiai komunikuojant, kad konkrečios gatvės bus siaurinamos ar lėtinamos ir taip iš tikrųjų atsitiktų, tada būčiau už. Aišku, jei nebūtų daromos perteklinės juostos (žr. praeitą pranešimą su prognozuojamais srautais).

                    Dabar tik trimituojama apie pralaidumo padidinimą visuose straipsniuose, ruošiamasi statyti 2+2+2A juostas vietoj 1+1 (nors prognozuojamas eismo srautas mizernas ir atitinka 1+1) su mažai perėjų, ir niekas nė cypt apie aplinkinių gatvių siaurinimą. Norėčiau tikėti, kad siaurinimai ir lėtinimai bus, bet sunkiai įsivaizduoju. Tai kodėl šitą C kategorijos gatvę su nedideliais prognozuojamais srautais taip būtina nutiesti tokią, kokia ji pavaizduota?
                    Paskutinis taisė taccido; 2020.12.31, 11:04.
                    100 minčių – miestai, transportas ir idėjos

                    Comment


                      Parašė index Rodyti pranešimą
                      Bėda, kad tų perėjų numatyta taip jau laaaaabai simboliškai.



                      Dėl pirmo etapo niekada ir nesakiau, kad nereikia. Dėl etapo per Šeškinės ozą link Žirmūnų reikalingumo ir dabar nesu visiškai įsitikinęs, nes ji tik dubliuotų Ozo gatvę kur jei koks kamštukas ir pasitaiko tai labai mažas, iš kokių 10 automobilių.
                      Pagal planą (ne vizualizaciją) tų perėjų numatyta daugiau nei yra dabar. Beto esant pėsčiųjų paklausai tikrai galima įrengti papildomas perėjas.

                      Parašė Sula Rodyti pranešimą
                      Beje, klausimas, kam mieste gatvės, kol kas kabo ore.
                      Miestai gyvuoja jau tūkstantmečius, o automobiliai - vos šimtą metų.
                      Jeigu arkliais traukiami vežimai gali būti laikomi transportu (netgi viešuoju kai galima samdytis vežimą) tai transportas egzistuoja gal net seniau už miestus

                      Comment


                        Parašė mantasm Rodyti pranešimą

                        Ozo/Kareivių/Kalvarijų sankryža
                        Nieko ten irgi baisaus. Nėra tekę pastovėti daugiau poros šviesoforo ciklų važiuojant Ozo/Kareivių gatve.

                        Parašė Sula Rodyti pranešimą

                        Netgi kai kurie lengvieji ir asmeniniai automobiliai važiuoja darbo reikalais. Pvz.: iki karantino maždaug 1/3-1/2 visų kelionių Vilniuje sudarė kelionės darbo reikalais. Ir, deja, dauguma centre, ir reikia nuvykti greitai. Kai tuo tarpu kelionė namai-darbas centro visai nekabina.

                        Beje, klausimas, kam mieste gatvės, kol kas kabo ore.
                        Miestai gyvuoja jau tūkstantmečius, o automobiliai - vos šimtą metų.
                        Gatvė != 6 juostų greitkelis.
                        Post in English - fight censorship!

                        Comment


                          Parašė index Rodyti pranešimą

                          Nieko ten irgi baisaus. Nėra tekę pastovėti daugiau poros šviesoforo ciklų važiuojant Ozo/Kareivių gatve.



                          Gatvė != 6 juostų greitkelis.
                          6 juostos != greitkelis.

                          Comment


                            Parašė index Rodyti pranešimą

                            Nieko ten irgi baisaus. Nėra tekę pastovėti daugiau poros šviesoforo ciklų važiuojant Ozo/Kareivių gatve.



                            Gatvė != 6 juostų greitkelis.
                            Perfrazuojant... Nieko baisaus būtų iš Šiaurinės ir VA stiliaus 6 juostų greitkelį su mėlynu ženklu pastatyt

                            Comment


                              Parašė taccido Rodyti pranešimą
                              Dabar tik trimituojama apie pralaidumo padidinimą visuose straipsniuose, ruošiamasi statyti 2+2+2A juostas vietoj 1+1 (nors prognozuojamas eismo srautas mizernas ir atitinka 1+1) su mažai perėjų, ir niekas nė cypt apie aplinkinių gatvių siaurinimą. Norėčiau tikėti, kad siaurinimai ir lėtinimai bus, bet sunkiai įsivaizduoju. Tai kodėl šitą C kategorijos gatvę su nedideliais prognozuojamais srautais taip būtina nutiesti tokią, kokia ji pavaizduota?
                              Dėl gatvių siaurinimo nė cypt? Šiais metais pradėti daryti trys pilotiniai projektai:
                              Didlaukio g. - https://citify.eu/ramaus-eismo-gatve-didlaukio-g/
                              Šaltkalvių g. - https://citify.eu/ramaus-eismo-gatve-saltkalviu-g/
                              Jungiamoji g. prie rajono poliklinikos - https://citify.eu/ramaus-eismo-gatve...-poliklinikos/

                              Pastaroji yra ypač įdomus pavyzdys. Dabar ji yra grynai tranzitinė g. tarp Laisvės pr. ir Ukmergės g. Visas jos srautas bus nuimtas Šiaurinės g. pirmo etapo. Pati gatvė pradėta siaurint, o greta esančių gamybinių patalpų savininkai net įpareigoti susiprojektuoti naują įvažiavimą į teritoriją fūroms (https://citify.eu/jungiamasis-kel-nu...aisves-pr-79a/).

                              Kitiems metams girdėjau kalbas apie ~10 panašių projektų. Panašios galimybės atsiras nutiesus ir Pavilnionių g., tuomet srautai bus nuimti nuo Gabijos g. ir gretimų gatvių.

                              Beje, dar kas įdomu - Kernavės g. anksčiau planuota 4 juostų. Bus tiesiama 2 juostų, o vietoje vienos šviesoforinės sankryžos bus žiedas.

                              Comment


                                Parašė index Rodyti pranešimą

                                Gatvė != 6 juostų greitkelis.
                                Tai gal konstruktyviai diskutuokim, kas yra greitkelis ir kas yra gatvė?
                                Automagistralė A1 4 juostų. Via Baltica 2-jų
                                Autobusų juostų nėra, šaligatvių nėra, dviračių takų, perėjų, ir net šviesoforų - irgi

                                Comment


                                  Parašė Sula Rodyti pranešimą

                                  Tai gal konstruktyviai diskutuokim, kas yra greitkelis ir kas yra gatvė?
                                  Automagistralė A1 4 juostų. Via Baltica 2-jų
                                  Autobusų juostų nėra, šaligatvių nėra, dviračių takų, perėjų, ir net šviesoforų - irgi
                                  Na, esmė, kad nereikia suplakti visų gatvių į vieną krūvą. Yra keletas jų tipų pvz. įprastos gatvės (kaip charakteringiausią pavyzdį imkim Gedimino prospektą), kurios nėra labai plačios, daug sankryžų, šviesoforų, perėjų dėl ko viršyti 50 km/h iš esmės tampa neįmanoma, dėl mažesnio juostų skaičiaus tampa neįmanoma susidaryti dviejų greičių eismui kur pirma juosta važiuoja leistinu greičiu, o antra ir daugiau - kaip patinka (o koks netyčia įlindęs ir "nepasivelkantis" apmirksimas šviesomis); miesto greitkelio tipo gatvės (charakteringiausias pavyzdys Laisvės prospektas ir Geležinio Vilko gatvė), kur didžioji dalis eismo vyksta nepertraukiamai, griežtai atskirti eismo srautai, labai reti susikirtimai ir perėjos, egzistuoja specialiai dedikuotos eismo juostos viršijantiems leistiną greitį.

                                  Šiaurinė gatvė kol kas planuojama būtent antrojo tipo.
                                  Post in English - fight censorship!

                                  Comment


                                    Bevaisė čia diskusija, greitkelis mieste arba miesto greitkelis yra bet kuri gatvė, kurioje arba faktiškai leidžiamas greitis didesnis už KET įrašytą greitį gyvenvietėje (50), arba gatvė tokia plati jog nesant kontrolės srautas judės greitkelio greičiais.

                                    Pagal dabartinį projektą juostų plotis geras, greitis irgi, pėsčiųjų/dviratininkų infra ir apželdinimas tikiuos taip pat, bet juostų tiek kad vaizdas vis tiek bus panašesnis į Laisvės pr ar Ukmergės g nei į tokį kaip turėtų atrodyti C kategorijos gatvė.

                                    Nebus tai nei pilnavertis miesto greitkelis, nei pilnavertė gatvė, o toks hibridas, kurių Vilniuje turime, tik šiek tiek modernesnis (mažesnis srauto greitis ir dviračių takai).

                                    Ir dėl to reikia kaltinti nepabaigtą ir į aplinkkelį nepajungtą Ozo gatvę, nes žiūrint į trūkstamas jungtis tokį Šiaurinės hibridą galima pateisinti.

                                    Dabar mano nuomone daug svarbiau ar pėsčiųjų šviesoforai bus normaliai sureguliuoti (o ne taip kaip prie akropolio) ir ar pamatysime normalų gatvės užstatymą, kuris bus nebent su avansu, jog ateityje vienaip ar kitaip triukšmas ir tarša mažės, bet kol kas tai mažai tikėtina kol nebus Ozo gatvės jungties su aplinkkeliu.

                                    Comment


                                      Parašė index Rodyti pranešimą

                                      Na, esmė, kad nereikia suplakti visų gatvių į vieną krūvą. Yra keletas jų tipų pvz. įprastos gatvės (kaip charakteringiausią pavyzdį imkim Gedimino prospektą), kurios nėra labai plačios, daug sankryžų, šviesoforų, perėjų dėl ko viršyti 50 km/h iš esmės tampa neįmanoma, dėl mažesnio juostų skaičiaus tampa neįmanoma susidaryti dviejų greičių eismui kur pirma juosta važiuoja leistinu greičiu, o antra ir daugiau - kaip patinka (o koks netyčia įlindęs ir "nepasivelkantis" apmirksimas šviesomis); miesto greitkelio tipo gatvės (charakteringiausias pavyzdys Laisvės prospektas ir Geležinio Vilko gatvė), kur didžioji dalis eismo vyksta nepertraukiamai, griežtai atskirti eismo srautai, labai reti susikirtimai ir perėjos, egzistuoja specialiai dedikuotos eismo juostos viršijantiems leistiną greitį.

                                      Šiaurinė gatvė kol kas planuojama būtent antrojo tipo.
                                      Nevisai.

                                      Tai pripažįstate, kad visgi gatvę galima būtų nutiesti, tik ne "antro tipo"?

                                      Juolab, miestuose gatvių istoriškai yra įvairių. Naujos planavimo tendencijos atsirado ne taip seniai.

                                      Štai išgirtoji Viena:
                                      https://goo.gl/maps/LvMC6VNAViJZLXdF6
                                      Ringstrasse gabalas.

                                      Kuo ne dar XIX a. pastatytas "Konstitucijos prospektas"?

                                      Comment


                                        Parašė Sula Rodyti pranešimą

                                        Nevisai.

                                        Tai pripažįstate, kad visgi gatvę galima būtų nutiesti, tik ne "antro tipo"?

                                        Juolab, miestuose gatvių istoriškai yra įvairių. Naujos planavimo tendencijos atsirado ne taip seniai.

                                        Štai išgirtoji Viena:
                                        https://goo.gl/maps/LvMC6VNAViJZLXdF6
                                        Ringstrasse gabalas.

                                        Kuo ne dar XIX a. pastatytas "Konstitucijos prospektas"?
                                        Iš esmės, taip. Ne miesto greitkelio (ar tarpinio, kaip rašė themanual) tipo gatvė nebūtų blogai, nes tokia kaip infrastruktūros objektas yra patogi judantiems įvairiais būdais.

                                        Ir taip, istoriškai gatvių statė įvairių, bet tai nereiškia, kad tą reiktų tęsti. Greitkelius mieste dažniausiai statė "automobilių amžiuje" 60-70-aisiais. Tik vakarų Europoje ne tai, kad nelabai bestato tokių naujų, bet pasitaiko, net ir esančius panaikina.

                                        O dabartinė Vienos Ringstrasse tikriausiai irgi tokia tapo apie 60-uosius. 19 amžiuje ji atrodė truputi kitaip. Jei Šiaurinė gatvė būtų tokia tai ir per parką eidama niekam netrukdytų.

                                        Post in English - fight censorship!

                                        Comment


                                          Gerai, kad visgi metus užbaigiant kažkokį sutarimą vis gi pasiekiam.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X