Parašė mantasm
Rodyti pranešimą
Skelbimas
Collapse
No announcement yet.
Darnus judumas. Viešasis transportas ir dviračiai ar nuosavas automobilis
Collapse
X
-
Parašė VNS Rodyti pranešimąTaip pat visiškas darnios urbanistinės plėtros ignoras Lietuvos miestuose, ypač dabartiniame Vilniuje. Bendrieji planai, strategijos, programos kaip ir parengtos, bet miesto plėtra išlikusi chaotiška. Jau kelis metus besitęsiantis Vilniaus priemiesčių renesansas virsta į kažkokį "matau ganyklą - statysiu Elektrėnus", nors pačio miesto urbanizuotų teritorijų potencialas toli gražu neišnaudotas. Vilniaus miesto gatves užplus Vilniaus rajono gyventojų automobiliai. Projektuokitės tramvajų su galine stotele Širvintose.
Visiškai nepalyginama situacija su tuo pačiu Kaunu, kur žmonės į priemiestį masiškai vis dar traukia ne iš provincijos o iš pačio urbanizuoto Kauno. Deja bet antras pagal dydį Lietuvos miestas su savo regionu turintis tik trečdaliu mažiau gyventojų nei sostinės regionas neturi ir niekad neturės efektyviai veikiančio viešojo transporto dėl visiškai chaotiško išplanavimo/gatvių tinklo/plėtros.
Vilnius net ir nebūdamas tankiai apgyvendintu Europos standartais gali bet kada pasistatyti bent penkias tramvajaus linijas , kurios per kelis metus taptų daugiau mažiau efektyvios ir nebūtų juodosiomis skylėmis (tai tik pinigų ir politinės valios klausimas), nes miesto išplanavimas ir tankiausiai apgyvendinti mikrorajonai tikrai nėra taip chaotiškai išmėtyti kaip čia ne kuriems atrodo, tie patys didžiausi priemiestiniai rajonai eina per tankiausiai apgyvendintus miesto mikrorajonus, todėl park'n'ride sprendimai turi didelį potencialą.Paskutinis taisė themanual; 2020.12.28, 12:05.
- 2 patinka
Comment
-
Parašė John Rodyti pranešimąVMS požiūrį į šitą sritį gerai rodo kažkada ne per seniausiai Pakalnio išsakyta pozicija, kodėl neva tramvajus nereikalingas. Nes kažkuriame maršrute esami keleivių skaičiai per maži, kad būtų reikalingas tramvajus. Kitaip tariant, kažkas iš serijos "tiltas nereikalingas, nes ten dabar niekas per upę neina".
- 3 patinka
Comment
-
Parašė VNS Rodyti pranešimąOk ok. Vilniaus plėtra harmoninga. Iki Ukmergės dar galima sukalt ne vieną daugiabučių projektuką. Neblogas požiūris.
- 1 patinka
Comment
-
Parašė Sula Rodyti pranešimąBet tuo pačiu pridygo daugiabučių miesto pakraščiuose, o kur dar nuosavų namų ir buvusių sodų teritorijos. Dažniausiai - ber jokios normalios infrastruktūros.
Pvz.: Šeškinės sodai - "nei pakartas nei paleistas" frankenšteinas. Per 30 m. neapsisprendžiam.
Todėl esant tokiam chaosėliui planuoti VT sudėtinga.
O šiaip, pagrindiniai centrai visgi gana kompaktiški ir kelios tramvajaus linijos: Pilaitė-stotis (centre galima būtų galima pravesti Pamėnkalnio/Pylimo gatvėmis) ir žiedinis Laisvės prospektu-ik Santariškių-Žirmūnai-Olandų gatve į viršų ir palei stotį atgal į Lazdynus, būtų pasiekta didžioji dalis miesto gyventojų. O jau išsiplėtusių priemiesčių gyventojams galima pastatyti daugiaaukštes park and ride aikšteles.
Parašė Creatium Rodyti pranešimą
Pakalnis minėjo Žaliojo tilto stoteles - tai berods didžiausią keleivių apkrovą patiriančios vietos. Ir net jos netraukia iki tramvajaus pajėgumų (aš dabar bijau nusišnekėt, bet ar ne dvigubai skiriasi srautai kiek yra vs. kiek reikėtų pervežimui?). Tai jeigu viena stotelė neištempia minimalių srautų tramvajui, ką kalbėt apie kitas vietas mieste? Panašu, kad jis kalba tiesą - dabartinė viešojo transporto sistema (tobulintina - visada yra ką tobulint) pilnai gali patempti net ir smarkiai išaugusius srautus. O jeigu bus dvigubas augimas, tai tą galima bus matyt iš anksto ir planuot kitas transporto priemones. Juolab, kad yra daug kitų galimų variantų, ne tik tramvajus.
Su dviračiais irgi juk taip buvo. Niekas nevažiavo, tai ir nereikėjo tų takų. Tik kažkaip pastačius takus tie srautai ėmė ir atsirado.Paskutinis taisė index; 2020.12.28, 12:21.Post in English - fight censorship!
- 2 patinka
Comment
-
Kai statau ten kur nukaliau pigesnį sklypą, o paskui kaip dievas duos (kalbant apie infrastruktūrą). Dar prieš keletą metų užteko Bendrajame plane pamatyt geltoną plėmą ir vsio statybos. O kada ten bus nutiesta normali gatvė, pastatytas koks nors daželis ar dar kas, tai čia paliekam savieigai. Čia labiau turiu mintyje Kauną, kur tūkstančiai naujųjų priemiesčių gyventojų važinėja visokiais žvirkeliais ir šunkeliais ratais kvadratais iki mokyklų, darželių ir darboviečių.Show must go von!
- 1 patinka
Comment
-
Parašė VNS Rodyti pranešimąOk ok. Vilniaus plėtra harmoninga. Iki Ukmergės dar galima sukalt ne vieną daugiabučių projektuką. Neblogas požiūris.
Nepamirškit, kad miesto savivaldybė neturi teisės drausti statybų rajono teritorijoje, aišku chaotiška plėtra vyksta ir miesto teritorijoje, bet jos paskutiniu metu daug mažiau, tas matosi ir citify žemėlapiuose ir diskusijose šiam forume, kur diskusijas apie plėtrą jau išstūmė diskusijos apie Šnipiškių naujųjų projektų architektūros kokybę. Čia tik dabar kažkoks circlejerk'as gavosi, nežinau ar dėl nostalgijos senosioms diskusijoms ar karantinas perkaitino smegenis ar tiesiog nuoskaudos, jog Vilnius neturi tramvajaus.
- 2 patinka
Comment
-
Parašė Creatium Rodyti pranešimą
"Chaotiška plėtra" - tai pastaruoju metu nimbių grupsuose išpopuliarėjusi frazė. Ką ji reiškia ir kuo ta Vilniaus plėtra yra "chaotiška" niekas iki šiol negebėjo paaiškint. Tai labai įdomu būtų išgirsti kuo tas chaotiškumas pasireiškia.Show must go von!
Comment
-
Parašė Creatium Rodyti pranešimą
Pakalnis minėjo Žaliojo tilto stoteles - tai berods didžiausią keleivių apkrovą patiriančios vietos. Ir net jos netraukia iki tramvajaus pajėgumų (aš dabar bijau nusišnekėt, bet ar ne dvigubai skiriasi srautai kiek yra vs. kiek reikėtų pervežimui?). Tai jeigu viena stotelė neištempia minimalių srautų tramvajui, ką kalbėt apie kitas vietas mieste? Panašu, kad jis kalba tiesą - dabartinė viešojo transporto sistema (tobulintina - visada yra ką tobulint) pilnai gali patempti net ir smarkiai išaugusius srautus. O jeigu bus dvigubas augimas, tai tą galima bus matyt iš anksto ir planuot kitas transporto priemones. Juolab, kad yra daug kitų galimų variantų, ne tik tramvajus.
Kitas dalykas, kokiu būdu stotelės "ištempia" tramvajų Gdanske, Olsztyne ar bet kuriame kitame Vilniaus dydžio ar mažesniame Europos mieste? Kam laikyti tas nereikalingas sistemas? Paleistų linguojančius ir krypuojančius autobusus ir viskas būtų puiku, ar ne? Bet ne tik tramvajų neuždaro, o ir naujas linijas stato. Jie gal kvaili?
- 1 patinka
Comment
-
Parašė index Rodyti pranešimą
Tokie objektai kaip Šeškinės sodai yra smulkmena, o dar ne taip toli centro. Nesunku ir dviračiu iš ten į centrą nuvažiuoti.
O šiaip, pagrindiniai centrai visgi gana kompaktiški ir kelios tramvajaus linijos: Pilaitė-stotis (centre galima būtų galima pravesti Pamėnkalnio/Pylimo gatvėmis) ir žiedinis Laisvės prospektu-ik Santariškių-Žirmūnai-Olandų gatve į viršų ir palei stotį atgal į Lazdynus, būtų pasiekta didžioji dalis miesto gyventojų. O jau išsiplėtusių priemiesčių gyventojams galima pastatyti daugiaaukštes park and ride aikšteles.
Comment
-
Parašė VNS Rodyti pranešimąKai statau ten kur nukaliau pigesnį sklypą, o paskui kaip dievas duos (kalbant apie infrastruktūrą). Dar prieš keletą metų užteko Bendrajame plane pamatyt geltoną plėmą ir vsio statybos. O kada ten bus nutiesta normali gatvė, pastatytas koks nors daželis ar dar kas, tai čia paliekam savieigai. Čia labiau turiu mintyje Kauną, kur tūkstančiai naujųjų priemiesčių gyventojų važinėja visokiais žvirkeliais ir šunkeliais ratais kvadratais iki mokyklų, darželių ir darboviečių.
Parašė Lettered Rodyti pranešimą
Pilaitė - stotis maršrutas eitų daugiau nei pusę atkarpos laukais ir miškais, kas nėra labai racionalu. Geriau tramvajų tiesti maršrutu nuo stoties iki pašilaičių arba santariškių.Paskutinis taisė index; 2020.12.28, 12:30.Post in English - fight censorship!
- 1 patinka
Comment
-
Parašė index Rodyti pranešimąMatai, nesąmonė aiškinti, kad viešojo transporto srautai maži kai nėra patogaus viešojo transporto ir žmonės renkasi kitas transporto rūšis. Paaiškinsiu automobilių mėgėjams suprantamais terminais - tai tas pats kaip nesant kuro kolonėlių sakyti, kad jų nereikia statyti, nes niekas juk automobiliais nevažinėja.
Su dviračiais irgi juk taip buvo. Niekas nevažiavo, tai ir nereikėjo tų takų. Tik kažkaip pastačius takus tie srautai ėmė ir atsirado.Parašė John Rodyti pranešimą
Čia ir problema, kad vadovaujantis tokiu šleivu požiūriu galima praretinti ar išvis atsisakyti ir daugumos autobusų maršrutų, nes jie juk netraukia iki capacity. Ką jau ten kalbėti apie tarpmiestinį susisiekimą traukiniais. Net 1/100 capacity dauguma maršrutų nesiekia. Juk žmonės dėl to ir nevažiuoja dabartiniu VT, nes jis yra šlykštus ir bet kurio normalaus žmogaus orumą ir savigarbą žeminantis nesusipratimas.
Kitas dalykas, kokiu būdu stotelės "ištempia" tramvajų Gdanske, Olsztyne ar bet kuriame kitame Vilniaus dydžio ar mažesniame Europos mieste? Kam laikyti tas nereikalingas sistemas? Paleistų linguojančius ir krypuojančius autobusus ir viskas būtų puiku, ar ne? Bet ne tik tramvajų neuždaro, o ir naujas linijas stato. Jie gal kvaili?
http://www.vilniustransport.lt/lt/news/view/?id=1238
----
Jūs biški statot vežimą priešais arklį. Kokiu tikslu jūs norit statyt tramvajų? Kam jis Vilniui reikalingas, jeigu dabartinė sistema gali sėkmingai patempti ateityje potencialiai smarkiai išaugusius srautus? Bus greitesnis? Už tuos šimtus milijonų galima lengva ranka visas sankryžas perdaryt taip, kad autobusai ir troleibusai jas įveiks greičiau. O jeigu jau norit tikro greičio - tai reik metro statyt, ne tramvajų.
Susidaro įspūdis, kad tramvajus vien dėl tramvajaus. Pakalnis šioje vietoje yra 100% teisus. Nauja rūšis turi atsirasti grindžiant duomenimis, o ne fantazijomis. Tramvajus turi būti statomas tada, kai su srautais nebesusitvarkys esama sistema - tada, kai reikės dar didesnės talpos transporto priemonių, kai reikės pervežt ne 3000, o 15000 keleivių.
- 3 patinka
Comment
-
Parašė Creatium Rodyti pranešimąJūs biški statot vežimą priešais arklį. Kokiu tikslu jūs norit statyt tramvajų? Kam jis Vilniui reikalingas, jeigu dabartinė sistema gali sėkmingai patempti ateityje potencialiai smarkiai išaugusius srautus? Bus greitesnis? Už tuos šimtus milijonų galima lengva ranka visas sankryžas perdaryt taip, kad autobusai ir troleibusai jas įveiks greičiau. O jeigu jau norit tikro greičio - tai reik metro statyt, ne tramvajų.
Susidaro įspūdis, kad tramvajus vien dėl tramvajaus. Pakalnis šioje vietoje yra 100% teisus. Nauja rūšis turi atsirasti grindžiant duomenimis, o ne fantazijomis. Tramvajus turi būti statomas tada, kai su srautais nebesusitvarkys esama sistema - tada, kai reikės dar didesnės talpos transporto priemonių, kai reikės pervežt ne 3000, o 15000 keleivių.Ne gerinti transportą, kai keleiviai nebetelpa, bet sukurti tokį viešąjį transportą kad keleiviai pradėtų į jį grūstis.
Post in English - fight censorship!
- 3 patinka
Comment
-
Parašė index Rodyti pranešimą
Tam, kad būtų kokybiškai geresnė transporto priemonė, kurią žmonės patys rinktųsi vietoje automobilio, nes už automobilį ji būtų greitesnė ir patogesnė.Ne gerinti transportą, kai keleiviai nebetelpa, bet sukurti tokį viešąjį transportą kad keleiviai pradėtų į jį grūstis.
Comment
-
Parašė Creatium Rodyti pranešimą
Gali pagrįsti skaičiais? Kokių investicijų reikėtų į vieną maršrutą, kiek išaugtų keleivių srautai ir kiek padidėtų maršruto įveikimas? Pvz., Santariškės - Stotis?
Parašė Pilaitis Rodyti pranešimąIš kur toks įsitikinimas, kad būtent tramvajus vietoj autobuso paskatintų automobilistus persėsti į VT?
Plius, tramvajus važiuoja daug komfortiškiau be staigių įsibėgėjimų ir stabčiojimų, po kurių dar kokia senutė neišlaikiusi pusiausvyros krenta ant grindų.Paskutinis taisė index; 2020.12.28, 12:50.Post in English - fight censorship!
Comment
-
Parašė index Rodyti pranešimą
Reiktų žiūrėti kitų miestų pavyzdžius, ypač įdomus būtų Stokholmas. Tikslių skaičių neturiu, labiau anekdotinius pavyzdžius, bet ten pakeitus politiką ir vietoje gatvių plėtimo pradėjus labai agresyviai statyti tramvajaus (ten ir metro) linijas didelė dalis žmonių kasdien automobiliu nebevažiuoja.
Geriau paskaitykit baigtą daryti Vilniaus VT tyrimą: https://beta.vilniustransport.lt/upl...0ataskaita.pdf
- 1 patinka
Comment
-
Parašė Creatium Rodyti pranešimą
Pakalnis minėjo Žaliojo tilto stoteles - tai berods didžiausią keleivių apkrovą patiriančios vietos. Ir net jos netraukia iki tramvajaus pajėgumų (aš dabar bijau nusišnekėt, bet ar ne dvigubai skiriasi srautai kiek yra vs. kiek reikėtų pervežimui?). Tai jeigu viena stotelė neištempia minimalių srautų tramvajui, ką kalbėt apie kitas vietas mieste? Panašu, kad jis kalba tiesą - dabartinė viešojo transporto sistema (tobulintina - visada yra ką tobulint) pilnai gali patempti net ir smarkiai išaugusius srautus. O jeigu bus dvigubas augimas, tai tą galima bus matyt iš anksto ir planuot kitas transporto priemones. Juolab, kad yra daug kitų galimų variantų, ne tik tramvajus.
"Gerais laikais" Laisvės pr. 16-ti troleibusai, važiuodami 6-7 min.intervalu buvo perpildyti kaip silkių bačkos.
P.S. radau, kad Olštyno tramvajaus linijos (iš esmės viena su 3-is atsišakojimais) 2016 m. pervėžė 9 tūkst. keleivių per dieną. Mūsų troleibusų linijos vidurkis virš 8 tūkst. kel. per dieną.Paskutinis taisė Sula; 2020.12.28, 13:11.
- 1 patinka
Comment
-
Parašė Creatium Rodyti pranešimą
Tai yra nei iš tolo nepanašu į faktus, kuriais reikėtų remtis plėtojant Vilniaus VT sistemą. Sorry, bet 0 pagrindimo teiginiams.
Geriau paskaitykit baigtą daryti Vilniaus VT tyrimą: https://beta.vilniustransport.lt/upl...0ataskaita.pdf).
Post in English - fight censorship!
- 3 patinka
Comment
Comment