Parašė Lettered
Rodyti pranešimą
Skelbimas
Collapse
No announcement yet.
Darnus judumas. Viešasis transportas ir dviračiai ar nuosavas automobilis
Collapse
X
-
Parašė Kukumalu Rodyti pranešimą
Nu gal biški per riebiai užbaigiau. Esmė kad automobilis reikalingas beveik visiems išskyrus tuos kurie arba negali jo turėti, arba yra pasiryžę aukoti laiką/pinigus vardan nežinau ko. Nu dar galima iškirti žaliuosius, čia irgi normali priežastis nevairuoti.
Nesakau kad tie kas neturi automobilio yra debilai Jūsų pavyzdys geras, bet vėlgi tik šiltuoju metu laiku, ir visgi net šiltuoju metu laiku pas mus dažnai lyja, tai važiavimas paspirtuku dviračiu neretai bus nelabai malonus. Bet net jei stotelė prie namų, vistiek galioja visi kiti punktai dėl laiko užtrunkamo su viešuoju transportu.
- 1 patinka
Comment
-
Parašė John Rodyti pranešimą
Taip, nes 99.99% vilniečių visur ir visada važiuoja su daiktais ir vaikais.
- 6 patinka
Comment
-
Parašė Creatium Rodyti pranešimą
Sutapimas ar ne, bet lygiai toks pat procentas kiaurą parą vežioja vaikus iš vieno būrelio į kitą ir dar lygiagrečiai darbo reikalais po miestą važinėja.
- 2 patinka
Comment
-
Parašė John Rodyti pranešimą
Priklauso nuo lokacijos, bet Vilniuje važiuoti dviračiu dažnu atvej yra greičiau ir efektyviau, nei mašina piko metu. Mano atvejis gana eklstremalus (15-30min., priklausomai nuo eismo vs stabilios 5 min. piko metu dviračio naudai) ir aišku daugumai toks ekstremalus balansas matyt negaliotų, bet daugeliu kitų atvejų dviratis irgi laimėtų arba bent jau būtų apylygiai.
Realybėje žmonės nesirenka dviračių ar paspirtukų ne todėl, kad jie realiai ką nors skaičiuoja ar daro racionalias išvadas. Esminis ir dažnai vienintelis argumentas būna "ai nu kaip čia taip dabar važiuosi". Kaip kai kurie žmonės mėgsta trūkčioti prie sankryžos maigydami greičio pedalą arba staigiai stabdyti ir vėl akseleruoti, nors priekyje dega raudona. Tiesiog tokie žmonių įpročiai.
Parašė John Rodyti pranešimą
Taip, nes 99.99% vilniečių visur ir visada važiuoja su daiktais ir vaikais.
- 1 patinka
Comment
-
O jeigu nuo namų iki darbo toks atstumas, kad nusėda paspirtukas? Plius žvyrkeliais važiuoti juo ne kažką.
Jei turi namie neįgalų žmogų, kuriam mažiausiai 1-2 kartus reikia lankytis ligoninėje, o taip pat vaikų su įvairiais būreliais. Viskas tiksliais laikais. o ne +-0.5-1 val.
Kartą per mėnesį į žmonos tėviškę ~600 km, į savo kaimą ~300 km, vasaros metu gal ir dažniau.
O kur dar išvykos savaitgaliais tai į pažintinį taką, tai pas draugus į sodybą, su tais pačiais dviračiais. Ar iki Rygos palėkti pasižvalgyti dėl įdomumo?
40000-50000 km per metus asmeniniam automobiliui yra visiškai normalu. Net pardavimuose 3-4 metų mašinos dauguma jau su 150000-200000 rida...
Kaip visą tai padaryti VT ar CityBee nelabai įsivaizduoju...
Paskutinis taisė Sula; 2020.01.21, 15:08.
- 1 patinka
Comment
-
Parašė Creatium Rodyti pranešimą
Bet biški kvepia naftalinu šitas postas. Kodėl VT yra laiko švaistymas? Jeigu važiuoji iki darbo, nu taip, greičiausiai užruksi ilgiau. Bet tai gali knygą paskaityt, podkastą paklausyt, video telefone pažiūrėt. 4G turim, gali net laptopą išsitraukt padirbt, jeigu jau toks brangus laikas. Įvertinkit ir auto laikymo ir aptarnavimo išlaidas. Kiek laiko "iššvaistot", kai reikia techninę praeit, nusiplaut, skysčius papildyt, padangas pasikeist?
P.S. Kai turėsim normalios aprėpties bėginį viešajį transportą, kursuojanti ne rečiau kaip kas penkias minutes, iškart parduodu mašiną (kad ir į laužyną).
- 1 patinka
Comment
-
Parašė Garbanius Rodyti pranešimąPakartosiu nekart jau buvusią frazę: kol toks pigus LT automobilio išlaikymas, neapsimoka jo neturėti.
Comment
-
Parašė Lettered Rodyti pranešimą
Naudoto automobilio išlaikymas tikrai nėra pigus, neveltui taip auga ir naujų automobilių pardavimui. Tiesa, tada remonto išlaidų eilutę pakeičia lizingas. Bet kokiu atveju, sumos išleidžiamos ant auto yra kokius 20 kartų didesnės nei kainuoja VT bilietai.
- 1 patinka
Comment
-
Parašė Kukumalu Rodyti pranešimą
Ir vistiek apsimoka jį turėti. Ypač jei šeimoj gali dalintis vienu.
Comment
-
Parašė Lettered Rodyti pranešimą
Naudoto automobilio išlaikymas tikrai nėra pigus, neveltui taip auga ir naujų automobilių pardavimui. Tiesa, tada remonto išlaidų eilutę pakeičia lizingas. Bet kokiu atveju, sumos išleidžiamos ant auto yra kokius 20 kartų didesnės nei kainuoja VT bilietai.AZ.Baku | FI.Vaasa | SR.Paramaribo | SE.Lund | DZ.Annaba
- 1 patinka
Comment
-
Parašė booraz Rodyti pranešimą
Manau turėta mintyje, kad Lietuvoje draudimas labai pigus, nėra kelių ar taršos mokesčių, taip pat automobilio registravimo kaštai labai maži.
Edit: beje draudimas manau atitinka automobilių parko būklę. Šveicarijoj ar UK jis brangesnis ir dėl to kad vidutinė žala eismo įvykio metu daug didesnė. Pas mus parkas nors lėtai bet jaunėja, tuo pačiu ir draudimo kainos kyla sparčiau nei infliacija.Paskutinis taisė Kukumalu; 2020.01.21, 15:58.
Comment
-
Į darnaus judumo temą - Birginhamo centras visiškai car free. O aplinkui labai gerai sugalvota padaryti žiedines gatves:
Straipnis The Guardian apie tai
Tebūnie tai būna mano palinkėjimas 2030-ųjų Vilniui
Comment
-
Na mokesčiai automobiliui tikrai maži LT: registracijos mokestis juokingas, TA- kas du metus, kurią labai lengva praeiti- piguva; draudimas civilinis koks 80-300eur metam- juokinga, pilna visokių garažinių ar net sevisų, kur nemoka mokesčių-ten irgi kainos lyginant su vakarais mažos. Gamtą teršiantys šrotai/ardytojai gyvena pilnu pajėgumu. Mašina gali numetinėt kur nori- baudžiamumo praktiškai nėra, centre parkavimo kainos- juokingos, baudos už taisyklių pažeidimus irgi stebėtina mažos, apsimoka pažeidinėt taisykles, smarkiai viršyti greitį. Netgi kuro kainos lyganant su kaimynais- mažesnės. Gyyvenk ir žvenk
- 5 patinka
Comment
-
Parašė Garbanius Rodyti pranešimąNa mokesčiai automobiliui tikrai maži LT: registracijos mokestis juokingas, TA- kas du metus, kurią labai lengva praeiti- piguva; draudimas civilinis koks 80-300eur metam- juokinga, pilna visokių garažinių ar net sevisų, kur nemoka mokesčių-ten irgi kainos lyginant su vakarais mažos. Gamtą teršiantys šrotai/ardytojai gyvena pilnu pajėgumu. Mašina gali numetinėt kur nori- baudžiamumo praktiškai nėra, centre parkavimo kainos- juokingos, baudos už taisyklių pažeidimus irgi stebėtina mažos, apsimoka pažeidinėt taisykles, smarkiai viršyti greitį. Netgi kuro kainos lyganant su kaimynais- mažesnės. Gyyvenk ir žvenk
Kiek pavyko rasti apytiksliai vidutine alga per metus UK yra apie 29k GBP, arba apie 35000 euro, tai išlaidos automobiliui vidutiniškai sudaro 15proc nuo vidutinio atlyginimo.
Lietuvoje VDU yra apie 10k i rankas, ir tikrai dauguma vairuotojų išleidžia bent 2k ant automobilio per metus. Jei tai naujas lizinginis tai ir dar daugiau. Jei senas - vistiek susideda periodiniai remontai, remontai prieš techninine, padangų, tepalų keitimai, ir t.t. Tai kaip čia tas automobilis gaunasi toks neva pigus Lietuvoje? Aikšu gali nusipirkt kokį grabą su už 250euru kuriam likęs pusmetis iki technkines, apsidraust civiliniu draudimu už 50euru, damušt, priduot į šrotą už 100eurų, ir sakyt kad mašina ir jo sišlaikymas kainuoja 30eurų į mėnesį plius kuras. Bet tai nėra normalus automobilio eksploatavimo ciklas.
Pateikit pavyzdžių iš kitų šalių kas turite arba netingit paieškoti. TIkiu kad bus šalių kur išlaidos sudarys galbūt net iki 30 procentų metinių pajamų, bet nemanau kad daugiau.
- 1 patinka
Comment
-
Parašė Kukumalu Rodyti pranešimą
Manau labai sunku palyginti įvairias šalis nes labai skiriasi visokie mokesčiai, vienur perregistravimo mokestis yra ir jis didelis, kitur nėra ir jis simbolinis, vienur yra keliu mokesčiai kitur nėra, ir pan. Bet kuriuo atveju dažnas Lietuvis automobiliui išleidžia iki 20 procentų pajamų, skaičius biški iš oro, biški iš pažįstamų ir pan. (pataisykit jei manot kad klystu.) ir tai mano nuomone yra labai ženkli suma. Kiek paieškojęs radau gan neseną staraipsnį https://www.motoringresearch.com/car...costs-a-month/ ( nežinau kiek jis patikimas) apie UK, Straipsnyje rašoma kad vidutinškai sudėjus visas išlaidas UK vairuotojai išleidžia 388svarus per mėnesį. arba apie 5500 euru per metus. Į šitą sumą įskaičiuota lizingas, kuras, draudimas, nedideli remontai etc.
Kiek pavyko rasti apytiksliai vidutine alga per metus UK yra apie 29k GBP, arba apie 35000 euro, tai išlaidos automobiliui vidutiniškai sudaro 15proc nuo vidutinio atlyginimo.
Lietuvoje VDU yra apie 10k i rankas, ir tikrai dauguma vairuotojų išleidžia bent 2k ant automobilio per metus. Jei tai naujas lizinginis tai ir dar daugiau. Jei senas - vistiek susideda periodiniai remontai, remontai prieš techninine, padangų, tepalų keitimai, ir t.t. Tai kaip čia tas automobilis gaunasi toks neva pigus Lietuvoje? Aikšu gali nusipirkt kokį grabą su už 250euru kuriam likęs pusmetis iki technkines, apsidraust civiliniu draudimu už 50euru, damušt, priduot į šrotą už 100eurų, ir sakyt kad mašina ir jo sišlaikymas kainuoja 30eurų į mėnesį plius kuras. Bet tai nėra normalus automobilio eksploatavimo ciklas.
Pateikit pavyzdžių iš kitų šalių kas turite arba netingit paieškoti. TIkiu kad bus šalių kur išlaidos sudarys galbūt net iki 30 procentų metinių pajamų, bet nemanau kad daugiau.
1) Bedarbiai alchašai, senai praradę vairuotojo pažymėjimus, nuolat darantys pavojingus pažeidimus ir nebijantys net automobilio konfiskavimo, nes vėl naują už 200 eurų nusipirks (o kitos išlaidos bus nykstamai mažos);
2) Dėl to, kad kitos (išskyrus patį automobilį) išlaidos labai mažos žmonės perka per brangius ir galingus automobilius (o tas neigiamai atsiliepią tiek taršai, tiek saugumui). Pas mus net ir koks 25 m. pacukas susitaupęs 3000 eurų galės nusipirkti kokių 15 metų senumo BMW 530 ir galų gale su juo išsitėkšti į autobusų stotelę (nes jam draudimas dėl tokio automobilo pabrangs nuo 50 iki 120 eurų. Big deal). Kur nors UK jam automobilis kainuotų panašiai, bet sąskaitą už draudimą gautų 1500-2000. Dėl ko jis vietoj to pirktų kokią 1.3 l Ford Fiesta vien dėl to, kad jo draudimas kainuotų tik 1000 per metus, o ne 2000.Post in English - fight censorship!
Comment
-
Parašė index Rodyti pranešimą
Problema, kad palyginti su atlyginimu lietuviai daug išleidžia tik paties automobilio pirkimui, o ne viskam kitam. Ir tada atsiranda dvi problemos:
1) Bedarbiai alchašai, senai praradę vairuotojo pažymėjimus, nuolat darantys pavojingus pažeidimus ir nebijantys net automobilio konfiskavimo, nes vėl naują už 200 eurų nusipirks (o kitos išlaidos bus nykstamai mažos);
2) Dėl to, kad kitos (išskyrus patį automobilį) išlaidos labai mažos žmonės perka per brangius ir galingus automobilius (o tas neigiamai atsiliepią tiek taršai, tiek saugumui). Pas mus net ir koks 25 m. pacukas susitaupęs 3000 eurų galės nusipirkti kokių 15 metų senumo BMW 530 ir galų gale su juo išsitėkšti į autobusų stotelę (nes jam draudimas dėl tokio automobilo pabrangs nuo 50 iki 120 eurų. Big deal). Kur nors UK jam automobilis kainuotų panašiai, bet sąskaitą už draudimą gautų 1500-2000. Dėl ko jis vietoj to pirktų kokią 1.3 l Ford Fiesta vien dėl to, kad jo draudimas kainuotų tik 1000 per metus, o ne 2000.
Mentaliteto čia gal nereiktų lygint nes Angliją aš tik kaip pavyzdį paėmiau, visų šalių neprilyginsiu Galima šitam pavyzdy paimti lietuvį alchašą Anglijoje tikslesniam palyginimui.
2) Čia palyginamas pagal perkamąja galia vistiek galioja. BMW kaina labai smarkiai nesiskirs tarp LT i UK, Bet angliškas pacukas UK net ir pirkdamas tą patį BMW ir drausdamas jį už 2000 išleis mažesnę dalį savo pajamų, negu lietuvis pacukas. Jeigu pirks fiestą - procentaliai dar mažiau. Jeigu labai norės vairuoti nusipirks gal ir kokį "vaikišką" 1L automobiliuka, draudimui mokės 700, bet lyginant automobilio įperkamumą vistiek santykinai neskausmingai gali nusipirkti kažkokį automobilį ir jį vairuoti.
Mano komentaro esmė buvo tame kad keletas forumiečių išreiškė mintį kad pas mus aplamai pernelyg pigiai žmonės gali sau išvis leisti kad ir kažkokį nuosavą automobilį, ir kad kitose šalyse žmonės negali taip paprastai sau leisti išlaikyti automobilio. Ir dėl to Lietuvoje reikia dar visokiausių mokesčių kad žmonėms būtų dar brangiau išlaikyti automobilius nors santykinai tas išlaikymas jau ir taip nėra pigus.
- 1 patinka
Comment
-
Parašė Kukumalu Rodyti pranešimą
1) O kitose šalyse alchašai negali nusipirkti pigaus automobilio ir važinėti be teisių, draudimo ir pan ? Na nebent kitur gresia kalėjimas tai nežinau ar kažkas dar atbaidys bedarbtį anglą alchašą.
Mentaliteto čia gal nereiktų lygint nes Angliją aš tik kaip pavyzdį paėmiau, visų šalių neprilyginsiu Galima šitam pavyzdy paimti lietuvį alchašą Anglijoje tikslesniam palyginimui.
2) Čia palyginamas pagal perkamąja galia vistiek galioja. BMW kaina labai smarkiai nesiskirs tarp LT i UK, Bet angliškas pacukas UK net ir pirkdamas tą patį BMW ir drausdamas jį už 2000 išleis mažesnę dalį savo pajamų, negu lietuvis pacukas. Jeigu pirks fiestą - procentaliai dar mažiau. Jeigu labai norės vairuoti nusipirks gal ir kokį "vaikišką" 1L automobiliuka, draudimui mokės 700, bet lyginant automobilio įperkamumą vistiek santykinai neskausmingai gali nusipirkti kažkokį automobilį ir jį vairuoti.
Mano komentaro esmė buvo tame kad keletas forumiečių išreiškė mintį kad pas mus aplamai pernelyg pigiai žmonės gali sau išvis leisti kad ir kažkokį nuosavą automobilį, ir kad kitose šalyse žmonės negali taip paprastai sau leisti išlaikyti automobilio. Ir dėl to Lietuvoje reikia dar visokiausių mokesčių kad žmonėms būtų dar brangiau išlaikyti automobilius nors santykinai tas išlaikymas jau ir taip nėra pigus.
Ko reiktų šalies mąstu tai automobilių mokesčio skatinančio rinktis mažiausiai visuomenei kenkiančius automobilius: tai mažiau teršiančius ir mažesnio galingumo/lėtesnius (su kuriais sunkiau sukelti pavojingas avarijas) ir mažesnius (užimančius mažiau ploto stovėjimui). Pagal tokius parametrus būtų galima ir diferencijuoti mokesčio dydį nuo beveik neegzistuojančio (už kokį Renault Zoe) iki tikrai skausmingo už Cadillac Escalade ar marozvežį 2000-ųjų BMW 750 (visiškai neatsižvelgiant į kainą, jei perki kad ir seną automobilį mokestis gali būti ir didesnis už paties automobilio kainą).Post in English - fight censorship!
- 4 patinka
Comment
Comment