Parašė MedinisStrazdas
Rodyti pranešimą
Skelbimas
Collapse
No announcement yet.
Darnus judumas. Viešasis transportas ir dviračiai ar nuosavas automobilis
Collapse
X
-
- 5 patinka
-
Parašė Dovydas Rodyti pranešimą
Dabar stoties prieigose esančios VT stotelės yar išdėstytos trapecijos su 100-150 m ilgio kraštinėmisformos plote. Jei galutinis tikslas stotis, tai nieko tokio, bet jei norima persėsti, tai dieve padėk. Galėtų būti visos stotelės sutelktos centrinėje aikštės dalyje. Nors šiaip nėra lengva suprojektuoti VT mazgą nepaverčiant jo tvorų ir asfalto jūra. Kita vieta, kur verkiant reikia gero VT mazgo yra Pilaitės/Narbuto/Laisvės sankryža. Joks žmogus išlipęs iš autobuso neis 5 minučių per 3 šviesoforus, kad persėstų į kitą autobusą.
Kaip turi atrodyti transporto mazgas? Augsburgo pavyzdys
Bet Vilniuje ir šiaip Lietuvoje turbūt kaltas turbūt politinis sąmoningumas, nes nėra net tokios minties, kad būtų investuojama į transporto patogumą. Konkrečiai šitas Augsburgo pavyzdys buvo įgyvendinamas kaip dalis vieno didžiulio projekto, apėmusio penkias skirtingas vietas (viena iš jų - miesto stoties rekonstrukcija, kad tramvajus pravažiuotų tiesiai po traukinių peronais ir žmonės galėtų lengvai persėsti). Žodžiu, yra kažkokie užsibrėžti tikslai, sudėtiniai projektai, ilgalaikė strategija... O jeigu Vilniuj kas nors sutvarkys kokį vieną transporto mazgą, tai nesolidu jokiam politikui girtis. Atseit ką čia padarei, vieną stotelę?
Kitas dalykas, kad Lietuvoj bet koks miesto infrastruktūros atnaujinimas laikomas geru, nes naujai padarytas, nors pagal patogumą ar saugumą gali būti paskutinis Š. Tai gal ir gerai, kad dabar neatnaujina.
Ar girdėjote nors viename Lietuvos infrastruktūros/pastato projekte, kad būtų minima: sutrumpės persėdimo laikas? Bent jau aš negirdėjau. VT dar yra tokioj stadijoj, kad net nesvarstoma persėdimo galimybė.
O kaip pertvarkyti Laisvės-Narbuto mazgą? Pilaitės-Narbuto VT tunelį su stotele tiesiai po sankryža? Ar dar ką nors? Antakalnio žiedui (kur yra kavinė Trolina) gal tiktų kažkas panašaus kaip Augsburgo pavyzdyje.Paskutinis taisė taccido; 2020.01.15, 22:39.100 minčių – miestai, transportas ir idėjos
- 8 patinka
Comment
-
Parašė Garbanius Rodyti pranešimąPo pakeitimo, visai nepasigendu rodyklių Žvėryne, ties Žvėryno prieigom, nors jos čia įtrauktos į gražinimo sąraša. Ir taip užkištą Žvėryną piko metu, lentelių nuėmimas ilgainiui kiek sumažintų norinčius kimšti Žvėryno gatves ir greitesnę GV alternatyvą, dabar vėl viskas grįš atgal. Gaila, kad nugalėjo pataikavimas avtomobilistam..
Comment
-
Parašė vilijampolietis Rodyti pranešimą
Ar jūs rimtai galvojate kad automobilio turėjimas yra kazkoks "onoras"??? O kaip tada pvz šaldytuvas ar išmanusis telefonas? Kažkoks juokingas automobilio demonizavimas ir VT suabsoliutinimas. Viso ko esmė yra balansas, o ne krastutinumai. Yra situacijų kur VT yra racionaliau ir optimaliau (galbūt), bet gi yra ir situacijų kur VT tik skambus ir nepraktiski žodžiai.
Auto šiaip yra reikalingas, bet turi būti viskas subalansuota, ir pėsčiomis turi jauku būt nueit ir dviračiu nuvažiuot, ir automobilis prireikus gali būt naudojamas, pvz. kelionėms prie jūros ar pas gimines ar kokiems stambesniems kroviniams.
Sutinku su mintimu: "Viso ko esmė yra balansas". Aš ir turiu omeny, kad pas kai kuriuos žmones masiškai vystosi disbalansas link mašinos pusės.
- 8 patinka
Comment
-
Ne pas kai kuriuos žmonės, o valstybinė politika tą skatina ir didelė visuomenės dalius į tualetą be automobilio negali nueiti...
Ir niekas nieko nedemonizuoja, automobiliai išskiria didžiąją dalį oro teršalų šiuolaikiniuose miestuose ir ne tik.
Nenurašys tų Volvo autobusų dar. Kai kuriuos vienetus taip, bet ne masiškai visus.Paskutinis taisė Al1; 2020.01.17, 07:39.
- 1 patinka
Comment
-
Parašė Lettered Rodyti pranešimą
Šiaip tai senbuviams tik į naudą nauja statyba, dabar skundžiasi, kad vidinėse kvartalo gatvėse kamščiai, bet jie čia dėl tranzitinio srauto, pvz. persikelia iš pilaitės gyventojai, ir jiems nebereikia važiuoti į panoramą su auto ar į darbo vietą biure Saltoniškėse. Čia labiau pavydas nei racionalūs argumentai prieš. Taip pat atsiradus daugiau gyventojų automatiškai ir viešai infrastruktūrai poreikis atsirastų, darželiams, dviračių takams ir pan. bet kol dar stovi krūvos apleistų gamyklų, tol tie senieji gyventojai negaus ir atitinkamos viešos infrastruktūros.
Kad tokiu tankumu rajona papildantys naujakuriai visada teikia naudą yra sunkiai tikėtina. Dažnai raminama, jog palaukit kol pastatys, pamatysit kaip pagerės gyvenimas, kai į jūsų kiemą įtalpintame daugiabutyje atsikrautys daug žmonių. Dažniausiai infrastruktūrą beveik nepasikeičia, o senbūviai gauna tik daugiau triukšmo ir mažaiu erdvės. Po tiek daug naujų butų tikėtina, jog darželių ir mokyklų jau dabar ten reikia, bet nėra aišku kur ir kada juos įtalpins, kai erdvės vis mažėja, o gyventojų sparčiai daugėja. Galų gale manau, jog tokio tankumo ir dydžio miestui centre, o ypač tokioje dalyje, kaip Žvėrynas, tikrai nereikia aukštesnių nei 2-5 aukštai, žaliomis erdvėmis praskiestų daugiabučių.
Tai dar labiau centrine miesto dalis Osle ir tai mažiau intensyvus užstatymas, ypač jei atsižvelgi koks erdvus vaizdas atsiveria į atvirą įlanką:
Paskutinis taisė googleLT; 2020.01.19, 23:07.
- 2 patinka
Comment
-
Parašė SoulMulticast Rodyti pranešimąMan vis kila klausimas, ar ten vaikai per piesiniu konkursus piesia tuos projektus Vilniaus plano? Jei ten sedi tokie nekompetetingi projektuotojai, nu kam ... kodel...
- 3 patinka
Comment
-
Parašė Dovydas Rodyti pranešimąTuriu vieną butą Avulio Žvėrkūnkiemyje be parkavimo vietos. Klausiau savo nuomininkų - jaunos ITšnikų poros - kur jie parkuoja savo automobilius. Sakė, kad jie nei vienas neturi automobilio. Taip, kad Pakalnis nėra labai neteisus skaičiuodamas 0,5 parkavimo vietos vienam butui.
- 11 patinka
Comment
-
2017 m. Vilniuje buvo apie 268 tūkst. privačių būstų ir 257 tūkst. registruotų lengvųjų automobilių (informacija iš Statistikos departamento ir Darnaus judumo plano). Arba 0,95 automobilio vienam būstui. Kalbant bendrai apie miestą, reali situacija panaši į STR vieno automobilio vienam butui normą. Gaila, kad negalima rasti statistikos pagal miesto rajonus, būtų galima paskaičiuoti, kiek pagrįstos yra min. 0,25 stovėjimo vietos Senamiestyje, 0,5 - Senamiesčio prieigose ir 0,75 vietos Naujamiestyje, Žvėryne, Rasose ir dalyje Žirmūnų bei Antakalnio normos. Prielaida, kad gyvenantys centre ir galintys į darbą, parduotuvę, sporto klubą ar dar kažkur kitur nukeliauti pėsčiomis ir pan., apskritai gyvens be automobilio man atrodo pritempta. Automobilį darbo dienomis vistiek kažkur reikia laikyti, o kai nėra kur palikti civilizuotai, tai kyla pagunda palikti necivilizuotai.Paskutinis taisė kutas; 2020.01.19, 14:06.
- 3 patinka
Comment
-
Parašė kutas Rodyti pranešimąPrielaida, kad gyvenantys centre ir galintys į darbą, parduotuvę, sporto klubą ar dar kažkur kitur nukeliauti pėsčiomis ir pan., apskritai gyvens be automobilio man atrodo pritempta.
- 1 patinka
Comment
-
Parašė SoulMulticast Rodyti pranešimąVakaru miestuose nustatoma maksimali automobiliu / butui riba, o ne minimali....
Comment
-
Parašė Creatium Rodyti pranešimą
Pas mus irgi nustatoma maksimali centrinėje dalyje.
Comment
-
Parašė felar Rodyti pranešimą
O tai kam tada jis? Gyvenam tam pačiam Žvėryne tik iš kitos pusės Narbuto nuo Avulio namų - jokio šeimyninio automobilio neturim jau seniai. Ir sprendžiant pagal namo forumiuke kiekvieną savaitę ateinančius net kartais po kelis nuomojamo parkingo pasiūlymus kiti kaimynai kratosi tos nereikalingos naštos po truputį irgi. Kai reikia į kokią provinciją važiuot aplinkui pilna brand new CityBee automobiliukų - pusę Lietuvos apvažiuot per vieną dieną jais nekainuoja daugiau nei 70€.
- 1 patinka
Comment
-
Parašė SoulMulticast Rodyti pranešimąVakaru miestuose nustatoma maksimali automobiliu / butui riba, o ne minimali....
Comment
-
Parašė kutas Rodyti pranešimą
Jeigu neišlendi iš miesto / Lietuvos, tai tikriausiai nereikia. Bet jeigu už miesto važiuoji kiekvieną savaitgalį, tai CityBee daugumai per brangi alternatyva. Į 70Eur galima tilpti tik su Yariu. Tinka tik jeigu nesiveži jokių daiktų. Golfas - 1 para/300km - 78 Eur; 2 paros/300km - 110 Eur. Didesnės mašinos atitinkamai brangesnės. Priklausomai nuo to, kur keliauji, per mėnesį lengvai susidaro 400 Eur ir didesnė suma. Nėra labai daug, jeigu lygini kiek kainuotų panašaus amžiaus apynaujis automobilis, bet žinant, kokia vidutinio Lietuvoje (į)perkamo automobilio kaina...
Jeigu norėtum turėti tokį nuosavą automobilį išleistum 20-30k€ upfront arba plius keli tūkst. lizingas, plius tūkstančius kasmet servisams ir draudimams. Plius kuras, plius parkingas, etc. Netgi važiuojant kiekvieną savaitgalį už tuos 300-400€ per mėnesį užtruks kokius 5 metus kol ta tavo mašina apsimokės turėti. 3 metus iš jų važinėsi “sena mašina”, nes CityBee keičia jas naujom kas pora metų.
Jeigu nenaudoji to automobilio nearly kasdien (o mieste gyvenant tai yra beprotybė mano manymu) tikrai tau jo neapsimoka pirkti. Apsimoka nebent kokią seną geldą už kelis tūkst., bet jau tada jau geriau į gerą electric bike’ą tuos pinigus investuoti.
- 4 patinka
Comment
-
Parašė felar Rodyti pranešimą
Kaip tik važiuojam ~300km kiekvieną kartą. Imam Golf, Auris arba Corolla visai parai. Nei karto nemokėjom daugiau nei 75€. Savaitgaliais kainos kitos.
Jeigu norėtum turėti tokį nuosavą automobilį išleistum 20-30k€ upfront arba plius keli tūkst. lizingas, plius tūkstančius kasmet servisams ir draudimams. Plius kuras, plius parkingas, etc. Netgi važiuojant kiekvieną savaitgalį už tuos 300-400€ per mėnesį užtruks kokius 5 metus kol ta tavo mašina apsimokės turėti. 3 metus iš jų važinėsi “sena mašina”, nes CityBee keičia jas naujom kas pora metų.
Jeigu nenaudoji to automobilio nearly kasdien (o mieste gyvenant tai yra beprotybė mano manymu) tikrai tau jo neapsimoka pirkti. Apsimoka nebent kokią seną geldą už kelis tūkst., bet jau tada jau geriau į gerą electric bike’ą tuos pinigus investuoti.
- 4 patinka
Comment
-
Parašė evio Rodyti pranešimą
Turint nuosavą, tu per daug neplanuodamas sėdi ir važiuoji. O kaip dėl citybee? Auto pristato iki durų ar reikia gatvėse ieškoti?
Na, o citybee numetei bet kur, kažkas kitas ja pasinaudos ir po 15 minučių ji bus jau dingusi,
Comment
-
Parašė evio Rodyti pranešimą
Turint nuosavą, tu per daug neplanuodamas sėdi ir važiuoji. O kaip dėl citybee? Auto pristato iki durų ar reikia gatvėse ieškoti?
Pas mane nuosavame kieme parkavimo vietų iki 8, plius garažas iki 2 auto.Paskutinis taisė Sula; 2020.01.19, 22:56.
Comment
Comment