Parkavimo problema Vilniuje nebus išspręsta NIEKAD, tiksliau kol nebus viešasis transportas toks, kad neapsimokėtų važiuoti automobiliu. Aš pat asmeniškai visur grūduosi automobiliu, išskyrus keletą maršrutų kur PATOGIAU ir GREIČIAU važiuoti VT. Sakykim maršrutas Karoliniškės - Santariškės. Štai Skandinavijos senamiesčiuose daug kur yra specialiai taip projektuojamas eismas kad automobiliu būtų nepatogu važiuoti, visokie greičio ribojimai kai dviratis važiuoja greičiau, arba specialiai daromi vingiai, kur nėra kaip įsibėgėti ir panašiai.
As irgi kazkaip neinu pries sistema ir visur vaziuoju automobiliu. Tai be abejo maloniau nei grustis VT su smirdanciais ir kosijanciais asmenimis.
Nieko nepasikeis kol nebus ivestas normalus mokestis automobiliams visoje salyje. Tas siulomas tarsos mokestis, jei dar pirmas variantas buvo kazkiek adekvatus.. antras jau visiskai kapeikos. Jis neitakos automobiliu pasirinkimo, o tik surinks kazkiek pinigu i biudzeta ir tiek. Tam prasme savo pagrindines funkcijos jis neatliks, o to musu bekiausiai politikai ir siekia.
Aisku, savivaldybe galetu per metus padaryt tvarka:
1. irengti apie 3 000 papildomu stovejimo vietu su koriais - tiek yra is viso prasoma visam mieste, perziurejus savivaldybiu dokus.
2. Pranesti viesai kad pagaliau prades bausti uz parkavima ant zoles, dvirtakiu, saligatviu ir t.t. Supazindinti visuomene su faktu kad parkingu yra tiek kiek yra ir daugiau nebus. Pagaliau kaip normaliose salyse suzymeti parkavimo vietas prie daugiabuciu. Ir vietu padauges ir namai zinos kiek realiai tu vietu turi.
Kas butu pasiekta? Butu sustabdyta vykstanti automobilizacija ir auto skaicius stabilizuotusi.
Kas vyksta dabar? Dabar tiesiog ignoruojama problema, masinu kasmet vis daugiau, VT vaziuoja tuscias, zmones vis labiau pririrasmi prie automobiliu. Ateity bus vis blogiau ir blogiau. Parkingu reikes vis daugiau, kamsciai bus dazniau. Na ir ekologija jau suvaryta. Ziuriu tarsos zemelapi pagal P2.5 ir P10 Zirmunai beveik visalaik geltonoje zonoje, kai dauguma Vokietijos miestu yra visada zalioje. Nebera pas mus svaraus oro, kuriuo anksciau didziavomes.
Važiuoju VT kiekvieną dieną ir tokių asmenų nematau. Gal galima būtų vieną kartą baigti šitą BS?
Ta prasme, apie viešąjį transportą nebegalima pasakyti neigiamos nuomonės?
Jei jis būtų toks puikus, tai juo besinaudojančių skaičius didėtų. Kažkodėl didėja kelionių skaičius automobiliais.
Pastoviai važinėju VT. Tikrai smirdančius sutinku gal kartą per mėnesį, turbūt net rečiau. Sušalęs autobuse ar troleibuse dar nesu. Net ir senieji kai kurie šildomi, o ir nešildomi būna šiltesni, nei lauko temperatūra.
digital yra teisus. VT apibendrint kaip smirdintį ir šaltą, tai tas pats, kas daryt apibendrinimą apie lietuvius kaip smirdančius ir su iškritusiais dantimis. Aišku, kad yra visko. Automobilyje smirdėt irgi gali, jei keleiviai nemandagūs
As irgi kazkaip neinu pries sistema ir visur vaziuoju automobiliu. Tai be abejo maloniau nei grustis VT su smirdanciais ir kosijanciais asmenimis.
Nieko nepasikeis kol nebus ivestas normalus mokestis automobiliams visoje salyje. Tas siulomas tarsos mokestis, jei dar pirmas variantas buvo kazkiek adekvatus.. antras jau visiskai kapeikos. Jis neitakos automobiliu pasirinkimo, o tik surinks kazkiek pinigu i biudzeta ir tiek. Tam prasme savo pagrindines funkcijos jis neatliks, o to musu bekiausiai politikai ir siekia.
Aisku, savivaldybe galetu per metus padaryt tvarka:
1. irengti apie 3 000 papildomu stovejimo vietu su koriais - tiek yra is viso prasoma visam mieste, perziurejus savivaldybiu dokus.
2. Pranesti viesai kad pagaliau prades bausti uz parkavima ant zoles, dvirtakiu, saligatviu ir t.t. Supazindinti visuomene su faktu kad parkingu yra tiek kiek yra ir daugiau nebus. Pagaliau kaip normaliose salyse suzymeti parkavimo vietas prie daugiabuciu. Ir vietu padauges ir namai zinos kiek realiai tu vietu turi.
Kas butu pasiekta? Butu sustabdyta vykstanti automobilizacija ir auto skaicius stabilizuotusi.
Kas vyksta dabar? Dabar tiesiog ignoruojama problema, masinu kasmet vis daugiau, VT vaziuoja tuscias, zmones vis labiau pririrasmi prie automobiliu. Ateity bus vis blogiau ir blogiau. Parkingu reikes vis daugiau, kamsciai bus dazniau. Na ir ekologija jau suvaryta. Ziuriu tarsos zemelapi pagal P2.5 ir P10 Zirmunai beveik visalaik geltonoje zonoje, kai dauguma Vokietijos miestu yra visada zalioje. Nebera pas mus svaraus oro, kuriuo anksciau didziavomes.
VT tuščias? Siūlau pabandyt bet kokiu ne rajoniu maršrutu pravažiuoti piko metu. Labai tikėtina, kad net netilpsi įlipti.
Važiuoju VT kiekvieną dieną ir tokių asmenų nematau. Gal galima būtų vieną kartą baigti šitą BS?
Aš piko metu tokių asmenų niekada nematau. Centre niekada nematau. Bet vakare apie 20val, miegamuosiuose rajonuose pagėrusius arba prasmirdusius asmenis kartais matau, gal 1 kartą iš 10. Važiuodamas iš/į oro uostą su greituoju autobusu matau tokius asmenis labai dažnai, gal 7 kartus iš 10. Jei nematau, tai užuodžiu. Apskritai yra Vilniuje teritorijų, kuriose nuolatos pasitaiko įlipančių ar išlipančių keleivių, kurie atrodo kaip tris dienas gėrę arba kaip leidžiantys pirmą dieną laisvėje. Tai Savanorių/Gerosios Vilties rajonas, Naujininkai/Oro uosto rajonas.
Bet piko metu tokių keleivių nesu matęs. Matyt, jų dienotvarkėje piko metas yra kažkuris kitas metas.
Vaikai, studentai ir ofiso planktonai su savo kuprinėm, kurių nesugeba nusiimti įlipę į transportą yra žymiai didesnė viešojo transporto problema nei bomžai.
Tai be abejo maloniau nei grustis VT su smirdanciais ir kosijanciais asmenimis.
Štai kur esminė priežastis - patogumas, greitis ir kaina nėra svarbu . Šita "problema" kažkodėl aktualiausia kasdien važinėjantiems ne viešuoju transportu, o automobiliu.
Tai čia viešojo transporto privalumai?
Prie privalumų dar reikia pridėti planktono atmainą, kuri mėgsta važinėtis su kavos puodukais
Nelabai supratau klausimo, bet čia tikrai kaip neigiamą dalyką pateikiu, in case you wondered. Tik čia ne paties viešojo transporto, o žmonių kultūros, nesusivokimo aplinkoje ir t.t. problemos.
na jau tik nepasakokite. Viena tai vaziuoti i darba is darbo piko metu kai nemazai zmoniu ir keleiviai tai studentai moksleiviai ir darbo liaudis. Tenka ir paciam kartais pravaziuoti ir ne visada lieka geras ispudis. Smirdantys asmenys gal ir nedaznai pasitaiko, bet uztat neretai buna kad tas kas turejo atvaziuoti, neatvaziuoja ir stovi lauki kaip durnius dvigubai ilgiau. Viena tai Londone palaukti metro 7 minuciu vietoj 3, kita tai VIlniuje troleibuso 30 minuciu vietoj 15.
as tai nesuprantu pagal kokius desnius jis uzsipildo. Buna piko metu ir tuscias ir sausakimsa. Itariu del kamsciu, ivykiu ir grafiku nesilaikymo.
Iš studijų laikų pamenu, kad žmonės visiškai nebūdavo linkę palaukti kito autobuso, jeigu atvažiavęs būdavo pilnas. Visiems reikėdavo įsigrūsti bet kokia kaina kiekvienoje stotelėje. Po sausakimšo autobuso dažniausiai gana greit (nes mažiau praleisdavo laiko stotelėse įlaipinant keleivius) atvažiuodavo pustuštis netgi karščiausio piko metu.
Viešasis transportas turi ir gerų dalykų .
Tačiau nereikėtų talibaniškai visur brukti tik viešojo transporto, ribojant pasirinkimą naudotis savo transportu kai to reikia (o taip būna 99% atvejų).
Vaikai, studentai ir ofiso planktonai su savo kuprinėm, kurių nesugeba nusiimti įlipę į transportą yra žymiai didesnė viešojo transporto problema nei bomžai.
Nemanau, Man jie visai netrukdo. VT važiuoju retai, bet porą kartų vos neapsivėmiau, tikrai ne dėl studentų.... O bendrai VT daugmaž kokybiškas dabar.
Mano atveju skirti kasdienei kelionei VT 2.5-3 val. gyvenimo per dieną yra prabanga. Nebent sugedo automobilis ar pan.
Be to, auto dažnai reikalingas darbe. Ką tokiu atveju daryti?
Viešasis transportas turi ir gerų dalykų .
Tačiau nereikėtų talibaniškai visur brukti tik viešojo transporto, ribojant pasirinkimą naudotis savo transportu kai to reikia (o taip būna 99% atvejų).
"Kai to reikia" yra nieko nereiškianti frazė. Visiškai nulinė.
Niekas pasirinkimo neriboja ir neplanuoja ribot. Susimokėsit už daromą taršą, už parkavimo vietą - ir pirmyn, naudokitės.
Aš manau, kad savivaldybės judumo plane numatyti teisingi tikslai ir teisingos priemonės.
Radikalios priemonės kažin ar suveiktų, tik supriešintų visuomenę. Geriau mažais žingsniais bet nepaliaujamai eiti link tikslo. Miestiečių įpročiai nepasikeis per vieną naktį.
Plėsti dviračių takų tinklą
Griežinti automobilių parkavimo kontrolę
Įrengti daugiau A juotų
Šitas planas 2016 metų. Dalis punktų jau pradėta įgyvendinti.
Comment