Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Darnus judumas. Viešasis transportas ir dviračiai ar nuosavas automobilis

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Parašė Romas Rodyti pranešimą
    Tai čia viešojo transporto privalumai?
    Prie privalumų dar reikia pridėti planktono atmainą, kuri mėgsta važinėtis su kavos puodukais
    Nelabai supratau klausimo, bet čia tikrai kaip neigiamą dalyką pateikiu, in case you wondered. Tik čia ne paties viešojo transporto, o žmonių kultūros, nesusivokimo aplinkoje ir t.t. problemos.

    Comment


      na jau tik nepasakokite. Viena tai vaziuoti i darba is darbo piko metu kai nemazai zmoniu ir keleiviai tai studentai moksleiviai ir darbo liaudis. Tenka ir paciam kartais pravaziuoti ir ne visada lieka geras ispudis. Smirdantys asmenys gal ir nedaznai pasitaiko, bet uztat neretai buna kad tas kas turejo atvaziuoti, neatvaziuoja ir stovi lauki kaip durnius dvigubai ilgiau. Viena tai Londone palaukti metro 7 minuciu vietoj 3, kita tai VIlniuje troleibuso 30 minuciu vietoj 15.

      Comment


        Parašė SoulMulticast Rodyti pranešimą

        as tai nesuprantu pagal kokius desnius jis uzsipildo. Buna piko metu ir tuscias ir sausakimsa. Itariu del kamsciu, ivykiu ir grafiku nesilaikymo.
        Iš studijų laikų pamenu, kad žmonės visiškai nebūdavo linkę palaukti kito autobuso, jeigu atvažiavęs būdavo pilnas. Visiems reikėdavo įsigrūsti bet kokia kaina kiekvienoje stotelėje. Po sausakimšo autobuso dažniausiai gana greit (nes mažiau praleisdavo laiko stotelėse įlaipinant keleivius) atvažiuodavo pustuštis netgi karščiausio piko metu.

        Comment


          Viešasis transportas turi ir gerų dalykų .
          Tačiau nereikėtų talibaniškai visur brukti tik viešojo transporto, ribojant pasirinkimą naudotis savo transportu kai to reikia (o taip būna 99% atvejų).

          Comment


            Parašė rmss Rodyti pranešimą
            Vaikai, studentai ir ofiso planktonai su savo kuprinėm, kurių nesugeba nusiimti įlipę į transportą yra žymiai didesnė viešojo transporto problema nei bomžai.
            Nemanau, Man jie visai netrukdo. VT važiuoju retai, bet porą kartų vos neapsivėmiau, tikrai ne dėl studentų.... O bendrai VT daugmaž kokybiškas dabar.

            Mano atveju skirti kasdienei kelionei VT 2.5-3 val. gyvenimo per dieną yra prabanga. Nebent sugedo automobilis ar pan.
            Be to, auto dažnai reikalingas darbe. Ką tokiu atveju daryti?
            Paskutinis taisė Sula; 2019.12.01, 20:58.

            Comment


              Parašė Romas Rodyti pranešimą
              Viešasis transportas turi ir gerų dalykų .
              Tačiau nereikėtų talibaniškai visur brukti tik viešojo transporto, ribojant pasirinkimą naudotis savo transportu kai to reikia (o taip būna 99% atvejų).
              "Kai to reikia" yra nieko nereiškianti frazė. Visiškai nulinė.

              Niekas pasirinkimo neriboja ir neplanuoja ribot. Susimokėsit už daromą taršą, už parkavimo vietą - ir pirmyn, naudokitės.

              Comment


                Aš manau, kad savivaldybės judumo plane numatyti teisingi tikslai ir teisingos priemonės.
                Radikalios priemonės kažin ar suveiktų, tik supriešintų visuomenę. Geriau mažais žingsniais bet nepaliaujamai eiti link tikslo. Miestiečių įpročiai nepasikeis per vieną naktį.
                • Plėsti dviračių takų tinklą
                • Griežinti automobilių parkavimo kontrolę
                • Įrengti daugiau A juotų
                Šitas planas 2016 metų. Dalis punktų jau pradėta įgyvendinti.


                judumo plano tikslai

                Comment


                  Parašė Sula Rodyti pranešimą
                  Mano atveju skirti kasdienei kelionei VT 2.5-3 val. gyvenimo per dieną yra prabanga. Nebent sugedo automobilis ar pan.
                  Be to, auto dažnai reikalingas darbe. Ką tokiu atveju daryti?
                  Važiuok automobiliu. Kitas klausimas yra kiek tokių žmonių kaip tu. Tai yra pagrindinis girdimas argumentas: "kaip kitaip išvežiot 9 vaikus po mokyklas ir visą dieną darbe po miestą važinėt?". Ir tokius argumentus pateikia 99% diskusijų dalyvių. Susidaro įspūdis, kad visi pusė milijono žmonių dirba kokioje logistikoje, kur stabiliai kiaurą parą važinėja po miestą. Bet realybė yra kitokia ir tą parodo piko metas. Turbūt daugiau nei pusė žmonių gali laisvai važiuoti viešuoju ir nepajus jokio skirtumo. Kiti, kuriems tikrai reikia vežiot vaikus po visą Vilnių tą gali ir toliau daryt.

                  Comment


                    Gal tai ir egoistiška, bet mano vaikai į mokyklą važinėdavo VT...
                    Antras dalykas, gal reiktų atskirti važiavimą miesto cetru ar tankiau apgyvendintais maršrutais? Ko gero geras trečdalis miesto ir apylinkių gyventojų ten net neužsuka savaitėmis.
                    Pvz.:Liepkalnio Maxima yra viena labiausiai apkrautų Vilniaus pardotuvių, nors iš esmės - visiška skylė, prie pat Vilniaus ribos.

                    Comment


                      Parašė Creatium Rodyti pranešimą

                      Važiuok automobiliu. Kitas klausimas yra kiek tokių žmonių kaip tu. Tai yra pagrindinis girdimas argumentas: "kaip kitaip išvežiot 9 vaikus po mokyklas ir visą dieną darbe po miestą važinėt?". Ir tokius argumentus pateikia 99% diskusijų dalyvių. Susidaro įspūdis, kad visi pusė milijono žmonių dirba kokioje logistikoje, kur stabiliai kiaurą parą važinėja po miestą. Bet realybė yra kitokia ir tą parodo piko metas. Turbūt daugiau nei pusė žmonių gali laisvai važiuoti viešuoju ir nepajus jokio skirtumo. Kiti, kuriems tikrai reikia vežiot vaikus po visą Vilnių tą gali ir toliau daryt.
                      Būtent, aš pats automobiliu važinėju, bet visiškai nesuprantu verkšlenimų, niekas juk per prievartą nevarys į VT. Juk imamas tikslas mažinti kelionių automobiliais procentą, o kadangi kelionių daugės, tai tikėtina jog automobilių nemažės net ir įgyvendinus optimistiškiausius planus. Yra daug žmonių kuriems nėra skirtumo ar automobilis ar VT arba jis labai mažas ir važinėja automobiliu tiesiog dėl įpratimo. Tokius asmenis pirmiausia ir reikia paskatinti (o ne priversti) naudotis VT.
                      Lietuviams olandai kurie išvežioja vaikus po mokyklas su dviračiais išvis turbūt kaip ateiviai Nesakau, kad lietuviams reiktų taip daryti (tikrai ne, su mūsų takais ir kultūra būtų labai pavojinga), čia tiesiog pvz apie sustabarėjusį mąstymą.

                      Click image for larger version

Name:	Photo1_Maroccofamily1_contributed-photo_150.jpg
Views:	84
Size:	138,2 kB
ID:	1766879

                      Comment


                        Pasižiūrėjau dar skaičius kokius pavyko rasti internete apie VT naudojimą Vilniuje:
                        2017 m. kelionių srautas per dieną buvo 514 tūkst., o 2018 m. – 544 tūkst.

                        Gal kas žino ar yra jau preliminarūs skaičiai už 2019 metus? Norėtųsi pažiūrėti ar (klausimas turbūt kiek) padidėjo šie skaičiai.

                        Comment


                          Parašė Sula Rodyti pranešimą
                          Gal tai ir egoistiška, bet mano vaikai į mokyklą važinėdavo VT...
                          Antras dalykas, gal reiktų atskirti važiavimą miesto cetru ar tankiau apgyvendintais maršrutais? Ko gero geras trečdalis miesto ir apylinkių gyventojų ten net neužsuka savaitėmis.
                          Pvz.:Liepkalnio Maxima yra viena labiausiai apkrautų Vilniaus pardotuvių, nors iš esmės - visiška skylė, prie pat Vilniaus ribos.
                          Parduotuvės miesto pakrašty yra didelio automobilizmo išdava, kuomet prekybos centrai gali statytis parduotuves patogiose vietose toliau nuo miesto centro už mažesnę kainą, nes dauguma kelionių mieste vyksta automobiliu, o ne viešuoju transportu. Todėl į kai kurias parduotuves neįmanoma laiko atžvilgiu adekvačiai atvykti viešuoju transportu, o prekyba miesto centre (nebūtinai Senamiestyje) negali konkuruoti dėl brangesnių nuomos kainų, sunkesnio pasiekiamumo automobiliu, dėl ko yra labai sunku atgręžti visą miesto judėjimą, grįsta automobiliu.

                          Comment


                            Taip pat mane nuoširdžiai stebina, kodėl, kalbant apie Vilnių, viešojo transporto nėra kai kuriose pagrindinėse miesto arterijose? Pavyzdžiui, kelionė iš Baltupių ar Ozo kvartalo į NMC (Saltoniškes, Žalgirio g., Pedagoginio žiedą) dabartiniais VT maršrutais yra neadekvačiai ilga (20-30 min.) palyginus su kelione automobiliu (5-10 min.). Kodėl Geležinio Vilko gatvėje nėra jokio maršruto, kuris atvežtų žmones iš šiaurės vakarinės miesto dalies (Baltupiai, Santariškės, Žirmūnai) ir užmiesčio (Balsiai, Riešė) tiesiai ten kur atsiranda daugiausiai ofisų?
                            Kiti pavyzdžiai galėtų būti neadekvatus susisiekimas su Oro uostu (iš didžiosios miesto dalies tik per miesto centrą, nors iš daugelio rajonų automobiliu atvykstama visai kitais keliais.

                            Comment


                              Parašė Zefyras Rodyti pranešimą

                              Parduotuvės miesto pakrašty yra didelio automobilizmo išdava, kuomet prekybos centrai gali statytis parduotuves patogiose vietose toliau nuo miesto centro už mažesnę kainą, nes dauguma kelionių mieste vyksta automobiliu, o ne viešuoju transportu. Todėl į kai kurias parduotuves neįmanoma laiko atžvilgiu adekvačiai atvykti viešuoju transportu, o prekyba miesto centre (nebūtinai Senamiestyje) negali konkuruoti dėl brangesnių nuomos kainų, sunkesnio pasiekiamumo automobiliu, dėl ko yra labai sunku atgręžti visą miesto judėjimą, grįsta automobiliu.
                              Į Liepkalnio Maksimą tikrai važiuoja ne iš miesto apsipirkinėti

                              Comment


                                Parašė Dovydas Rodyti pranešimą
                                Aš manau, kad savivaldybės judumo plane numatyti teisingi tikslai ir teisingos priemonės.
                                Šitas planas 2016 metų. Dalis punktų jau pradėta įgyvendinti.
                                judumo plano tikslai
                                Ten vizijos. Įdomu kaip su faktais.


                                Kiti duomenys rodo, kad yra kitokie procentai
                                Dvi 15min.lt apklausos. Gal nelabai reprezentatyvi, bet ekonomiškai aktyvus gyventojų segmentas akivaizdžiai daugiau naudojasi automobiliais.
                                Ir ne laisvalaikiui, o važiavimui į darbą


                                2010.05

                                https://www.15min.lt/apklausos/kaip-...te-i-darba/842


                                2018.04

                                https://www.15min.lt/apklausos/kaip-...i-istaiga/7890

                                Comment


                                  2018-2019m. sandūros duomenys iš 1000 respondentų (iš kurių 45% praeitamet bent kartą naudojosi dviračiu)

                                  Click image for larger version  Name:	Tipinė kelionė.png Views:	1 Size:	123,8 kB ID:	1766906

                                  Apklausą atliko ir reikiamą imtį užtikrino UAB „Norstat LT“. Užtikrinta ne didesnė nei 3 proc. paklaida.

                                  --

                                  Gaila sudėtinga patikrinti, bet turiu įtarimų, kad rytinės spūstys smarkiai sumažėtų, jei taip intensyviai nevyktų šeimos/draugų pavežėjimas iki ugdymo įstaigų. Iš pirmo žvilgsnio atrodo paprastas netiesioginis sprendimas - pradėti pamokas (pvz. nuo 5 klasės) nuo 9-10h, bet turbūt kiltų didžiulė pasipiktinimo banga tiems, kam sudėtinga iki vietos nusigauti. Ar tiems, kas neugdo vaikų savarankiškumo.
                                  Paskutinis taisė Riedis; 2019.12.01, 23:07.
                                  Vilniaus dviračių takų plėtros istorija

                                  Comment


                                    Parašė Romas Rodyti pranešimą
                                    Kiti duomenys rodo, kad yra kitokie procentai
                                    Dvi 15min.lt apklausos. Gal nelabai reprezentatyvi, bet ekonomiškai aktyvus gyventojų segmentas akivaizdžiai daugiau naudojasi automobiliais.
                                    Ir ne laisvalaikiui, o važiavimui į darbą

                                    Tai žinoma kad naudojasi automobiliu. Nes taip šiuo metu patogiau Lietuvoje, kuri sėkmingai kartoja visas vakarų pasaulio automobilizacijos klaidas. O to patogumo kaina - didžiuliai tiesioginiai (infrastruktūra) ir netiesioginiai (tarša, avarijos, triukšmas) kaštai.

                                    Vienas km automobiliu turi daugiau 6 kartus aukštesnius social and individual costs nei kelionė dviračiu sako Europos Komisijos tyrimas.
                                    If a lion could speak, we could not understand him.

                                    Comment


                                      Parašė Riedis Rodyti pranešimą

                                      Gaila sudėtinga patikrinti, bet turiu įtarimų, kad rytinės spūstys smarkiai sumažėtų, jei taip intensyviai nevyktų šeimos/draugų pavežėjimas iki ugdymo įstaigų.
                                      Šitą teiginį 100% patvirtina kamščių nebuvimas moksleivių atostogų metu.

                                      2019-2020 statoma ir bus užbaigta:
                                      - katalikiškas darželis ir mokykla Pašilaičiuose
                                      - Balsių progimnazijos antras korpusas
                                      - nauja mokykla Pilaitėje
                                      - Gabijos gimnazijos antras korpusas Pašilaičiuose

                                      Per visas mokyklas gal apie 3000 vietų. Nemažai daliai vaikus vežiuojusių tėvų nebeliks priežasčių nepersėsti į autobusą, ant dviračio ar paspirtuko.
                                      Tiems, kurie automobilio negali atsisakyti jokiu būdu, gyvenimas turėtų šiek tiek palengvėti.

                                      Comment


                                        Parašė Zefyras Rodyti pranešimą

                                        Parduotuvės miesto pakrašty yra didelio automobilizmo išdava, kuomet prekybos centrai gali statytis parduotuves patogiose vietose toliau nuo miesto centro už mažesnę kainą, nes dauguma kelionių mieste vyksta automobiliu, o ne viešuoju transportu. Todėl į kai kurias parduotuves neįmanoma laiko atžvilgiu adekvačiai atvykti viešuoju transportu, o prekyba miesto centre (nebūtinai Senamiestyje) negali konkuruoti dėl brangesnių nuomos kainų, sunkesnio pasiekiamumo automobiliu, dėl ko yra labai sunku atgręžti visą miesto judėjimą, grįsta automobiliu.
                                        Atvirkščiai Vilniuje. Tai ydingos miesto plėtros rezultatas. Visi pagrindiniai ir gigantiški prekybos centrai ir yra beveik centre! Tik pastaraisiais metais tendencija šiek tiek keičiaisi.

                                        Bet aš tik norėjau pasakyti, kad tokio išskydusio miesto atveju nebūtina kaliones vykdyti per miesto centrą ar labiausiai apkrautas magistrales. Tačiau daugeliu atveju tiesiog nėra kitokių variantų.

                                        Comment


                                          Atvirkščiai Vilniuje. Tai ydingos miesto plėtros rezultatas. Visi pagrindiniai ir gigantiški prekybos centrai ir yra beveik centre! Tik pastaraisiais metais tendencija šiek tiek keičiaisi.
                                          Būtent. Verslas gauna tą sklypą, kurio tik užsimano. Apie kažkokią miesto planavimo strategiją tuo klausimu neteko girdėti. Atrodytų, va, prekybos centras miesto centre, galima patogiai pasiekti viešuoju transportu. Bet eismo situacija šalia prekybos centrų rodo, kad nesvarbu, kur tas prekybos centras stovi, vis tiek vykstama automobiliu ir aplinkinės gatvės būna užkimštos. Įdomu, kaip atrodys Gerosios vilties žiedas ir Geležinio v. gatvė išdygus Akropoliui. Ten ir taip sunku pravažiuoti.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X