Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Darnus judumas. Viešasis transportas ir dviračiai ar nuosavas automobilis

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Parašė PoDV Rodyti pranešimą

    Kauno Senamiesčio tranzitas atrodo dar akivaizdžiau ir dar labiau piktinančiai.
    Lengvas taikinys tranzitui... o bent 3/4 visų pravažiuojančių mašinų pro Rotušę galėtų ir nebūti.

    Tas įtampos jausmas, nuolat vaikštant pro 50 km/h+ ant žemų pavarų švilpiančius automobilius bet kokios kategorijos gatvėje tikrai vargina. Tiesa Senamiestyje yra dirbtinės kliūtys, bet automobiliai privalo važinėti kartu su pėsčiaisiais ir automobiliai jaučia turintys pirmumą. Netgi aprėkia nesigaudančius praeivius, vieną kartą net mane prie Rotušės (aikštės šiaurės vakarinis kampas, Rotušės-A. Jakšto g. kampas) ten kur prastas matomumas ir dvi arti viena kitos perėjos apšaukė kokiu tai dalbajobu ar gaidžiu, nepamenu... nors tyčia gadint eismo nesiekiau.
    Nemanau, kad labai ten daug tranzito per rotušės a., dauguma eismo ten tikrai ne tranzitinis, o iš reikalo. Aišku, jei būtų mano valia palikčiau vienos krypties eismą ten kaip, kad būna per Kalėdas (uždarytos atkarpos tarp Vilniaus ir Muitinės bei Valančiaus - Jakšto), kad neliktų galimybės atvažiavus nuo Jakšto g. išvažiuoti į Aleksoto g. Ir šiaip Rotušės a. nelabai kas ten 50kmh/h+ važinėja, nes dantys išbyrėtų tokiu greičiu važiuojant. Aš matomai kultūringas pėstysis, tai dar per 30+ metų nėra niekas tokioj vietoj apšaukęs ar išvadinęs kokiu gyvūnu.

    Comment


      Parašė themanual Rodyti pranešimą

      Taip, visiškai nesuprantu, kodėl jis ten leidžiamas. Apskritai Kauno gatvių tinklas man visad atrodė toks didelis WTF, ypač iš automobilių požiūrio (aišku dalį pateisina reljefas, bet tikrai ne viską), nepaisant to potencialas yra milžiniškas, padarius tam tikrus sprendimus galėtų būti draugiškiausias miestas žmonėms visose Baltijos šalyse ir ne tik.
      Mano svajonė Kaunui, kad kažkada Birštono g. kažkokiu būdu bus pakišta po žeme, o viršus paliktas žmonėms. Na ir Karaliaus Mindaugo pr bus ilgam pūlinys bendrame gražiame miesto paveiksle, panašiai kaip visos Sankt Peterburgo plačiosios gatvės palei Nevą.
      Galimi sprendimai:
      1) Saugumo salelė(s) ties plačiomis įvažomis. Tiesa, atsižvelgiant į sunkvežimio gabaritus, taigi apie 3 m dar yra komfortiškas atstumas praeiti pėsčiajam, pvz. daugiau nei 5 m - nebelabai.
      2) Pusantros eismo juostos gatvių atsisakymas. Visur.
      3) Pirmos eismo juostos atidavimas dviračių juostoms ir parkingui kai kuriose 2+2 gatvėse. Kai kur - ir 1,5+1,5 gatvėse. Aš galvoju, kad vidinėse C kategorijos mikrorajonų gatvėse galėtų likti tik apytiksliai 1 juosta, o kraštinė juosta būtų skirta parkingui ir dviračių juostai. Būtų mažiau jaučiamas poreikis platint stovėjimo aikšteles. Iš esmės būtų Talino ženklinimas su darnaus judumo elementais. Sakyčiau, kad automobilių greitis gatvėse Kaune yra per didelis, išskyrus tranzitines B kategorijos gatves. Visur turėtų būti užtikrinama fiziškai max. 30 km/h, o tik tranzitinėse gatvėse - 50 km/h ir daugiau. Daug kas važiuoja 50 km/h ant trečios (ir net antros) pavaros ir labai triukšmaujama.

      Truputį drovėjausi, bet atrodo galėjau stovėt prie to vyruko ir jam padėt komunikuot Kauno bendro judumo plano pristatymą, gal būčiau šiek tiek aistrų nuėmęs, nes iš mano požiūrio taško, pristatantytisis aiškiai kai ko nemokėjo paaiškinti ir mėtėsi Pvz. Romainiuose nebūtini dviračių takai, užtektų asfaltuotų apie 2,5 m šaligatvių vietinėse labiau tranzitinėse gatvėse, kurie galėtų ir būti kaip bendri pėsčiųjų ir dviračių takai. Kadangi pėsčiųjų nedaug, dviračiams būtų komfortiška ant tokių šaligatvių važiuot.
      Paskutinis taisė PoDV; 2019.11.05, 23:15.

      Comment


        Parašė vaidasp Rodyti pranešimą

        Pabandykite pasidomėti kaip buvo iš tikrųjų. Čia juk jokia ne paslaptis. Beje ar teko keliauti kur į užsienį į vakarus, užtenka ir iki Varšuvos nuvažiuoti, kad suprastum kiek daug duoda automobilizmo mažinimas.
        Na kad buvo ir Vilniuje pavyzdžių pilna. Centre gatvės uždarytos arba laikinai uždaromos kuriose jau ir taip buvo didelis pėsčiųjų srautas.

        Vakaruose buvęs Vokietijoje, Prancūzijoje, Ispanijoje ir Liuksemburge. Ir toli gražu ten nėra kažkaip magiškai mažiau automobilių. Tie patys Olandai kurie dviračiais pagarsėję po darbo persėda į automobilius ir turi registruotų automobilių 1000 gyventojų daugiau nei Lietuvoje.

        Parašė Ginthus Rodyti pranešimą

        Čia kas taip nusprendė? Kažkur yra taip parašyta, kad ne mažiau 80% gatvės erdvės privalomai skiriama būtent individualių automobilių turėtojams? Jei iš tų 80% perduosime 20% viešąjam transportui arba kitiems netaršiems keliavimo būdams, tai kažkaip bus pažeistos kažkieno teisės? O jei paaiškės, kad atėmus tuos 20% erdvės, likusiuose 60% automobilių realiai sumažės ir sąlygos netgi pagerės, nes viešuoju transportu pro 20% erdvės bus pravežama keleivių daugiau nei pro tuos 60%?
        Čia aš išsakiau savo nuomonę. O kaip minėjau toliau, tai koks procentas priklauso nuo to, kas yra geriausia visiems eismo dalyviams (ne vien pėstiesiems). Reikia rasti balansą, o ne "automobiliai blogis, pėstieji angelai".


        Comment


          Parašė MedinisStrazdas Rodyti pranešimą

          Vakaruose buvęs Vokietijoje, Prancūzijoje, Ispanijoje ir Liuksemburge. Ir toli gražu ten nėra kažkaip magiškai mažiau automobilių. Tie patys Olandai kurie dviračiais pagarsėję po darbo persėda į automobilius ir turi registruotų automobilių 1000 gyventojų daugiau nei Lietuvoje.
          Kalbu apie automobilių kiekį miestų centruose. Be automobilio neišsiversi, taip, bet nebūtina juk su juo važiuoti kiekvieną dieną į darbą į centrą, taip? Čia labiau kova ne su automobiliais, o su mąstymu, kad tik automobiliu galima judėti.

          Comment


            Parašė vaidasp Rodyti pranešimą

            Kalbu apie automobilių kiekį miestų centruose. Be automobilio neišsiversi, taip, bet nebūtina juk su juo važiuoti kiekvieną dieną į darbą į centrą, taip? Čia labiau kova ne su automobiliais, o su mąstymu, kad tik automobiliu galima judėti.
            Jei paanalizuoti realius maršrutus, tai ar nesigaus taip, kad dauguma iš miegamųjų rajonų važiuoja į pramonės rajonus pakraščiuose, o į centrą važiuoja daugiau iš priemiestinių individualių namų kvartalų?

            Comment


              Parašė Ginthus Rodyti pranešimą

              Jei paanalizuoti realius maršrutus, tai ar nesigaus taip, kad dauguma iš miegamųjų rajonų važiuoja į pramonės rajonus pakraščiuose, o į centrą važiuoja daugiau iš priemiestinių individualių namų kvartalų?
              Tipo daugiabučiuose gyvena darbininkai, o užmiestyje normalūs normalių ofisų darbuotojai? Gal tiesos ir yra

              Comment


                Parašė Ginthus Rodyti pranešimą

                Jei paanalizuoti realius maršrutus, tai ar nesigaus taip, kad dauguma iš miegamųjų rajonų važiuoja į pramonės rajonus pakraščiuose, o į centrą važiuoja daugiau iš priemiestinių individualių namų kvartalų?
                Panašių minčių kilo ir apie Kauną (aišku, viskas viskas viskas yra prielaidos), stebint vyraujantį kontingentą individualių namų kvartaluose (naujesnės statybos) ir daugiabučių rajonus. Darbas pilkuose sovietiniuose industriniuose pastatuose ir grįžti namo su savo auto per kamščius į pilkus sovietinius daugiabučius mane purto... Gyvenimas tarsi ištisiniam purvyne ...ir neteisybės jausme. Jei dirbt, tai aplink miesto centrą ar centre.

                Comment


                  Na tai ne visi gali dirbti ofiso planktonu. Štai aš pavyzdžiui tik kokiam industriniame zavode galiu įsidarbinti.
                  O tai norėčiau kur nors prabangiai, miesto centre dirbti skambučių centre už 600€
                  If a lion could speak, we could not understand him.

                  Comment


                    Parašė PoDV Rodyti pranešimą
                    Jei dirbt, tai aplink miesto centrą ar centre.
                    Bet dar geriau išvis nedirbt Iš kiekvieno pagal galimybes, kiekvienam pagal norus...

                    Comment


                      Parašė mantasm Rodyti pranešimą

                      Bet dar geriau išvis nedirbt Iš kiekvieno pagal galimybes, kiekvienam pagal norus...
                      Jau maniau pasakysi "geriau iš namų dirbti". Tada nors eismas būtų visas dienas daugmaž kaip šeštadienį/sekmadienį Saugesni pėstieji/dviračiai, gyvenimas šiek tiek smagesnis išėjus į lauką darbo dienos metu.

                      Galim padiskutuot apie darbo prasmingumą, lūkesčius, etc. kokioj nors tam tinkamesnėj temoj. Gal ir įdomi tema.

                      Comment


                        Parašė PoDV Rodyti pranešimą

                        Jau maniau pasakysi "geriau iš namų dirbti". Tada nors eismas būtų visas dienas daugmaž kaip šeštadienį/sekmadienį Saugesni pėstieji/dviračiai, gyvenimas šiek tiek smagesnis išėjus į lauką darbo dienos metu.

                        Galim padiskutuot apie darbo prasmingumą, lūkesčius, etc. kokioj nors tam tinkamesnėj temoj. Gal ir įdomi tema.
                        Ne aš sakiau "jei dirbt" Natūraliai kyla klausimas jei jau ne centre, ar geriau išvis nedirbt?

                        Comment


                          Parašė mantasm Rodyti pranešimą

                          Ne aš sakiau "jei dirbt" Natūraliai kyla klausimas jei jau ne centre, ar geriau išvis nedirbt?
                          Nežinau. Mano atveju, tai beveik bet kur kur ne "pramonės rajonas" (Kaune - Elektrėnų, Draugystės, Taikos pr. ir pan.), nebūtinai centras. By default maniau, kad visur galima rast darbų. Tiesiog vieniems rūpi vieni dalykai, kitiems kiti. "Pramonės rajonas" man bent jau šiuo metu kelia ne kokias asociacijas ir jei dirbt, tai tikrai ne pirmu numeriu.

                          Su darniu judumu, man atrodo, ten padėtis prasčiausia, bent jau po naujųjų individualių namų rajonų, nors sutvarkyti kainuotų pigiau dėl labai plačių gatvių.
                          Paskutinis taisė PoDV; 2019.11.06, 19:15.

                          Comment


                            Parašė PoDV Rodyti pranešimą

                            Nežinau. Mano atveju, tai beveik bet kur kur ne "pramonės rajonas" (Kaune - Elektrėnų, Draugystės, Taikos pr. ir pan.), nebūtinai centras. (...)
                            Su darniu judumu, man atrodo, ten padėtis prasčiausia, bent jau po naujųjų individualių namų rajonų, nors sutvarkyti kainuotų pigiau dėl labai plačių gatvių.
                            Gal būtų galima populiariai paaiškinti, kaip gatvių siaurinimas padės pasiekti darbą ar išvažiuoti iš savo kiemo.

                            Comment


                              Parašė Romas Rodyti pranešimą
                              Gal būtų galima populiariai paaiškinti, kaip gatvių siaurinimas padės pasiekti darbą ar išvažiuoti iš savo kiemo.
                              Paaiškinimas priklauso nuo to, apie kokį siaurinimą kalbi. Apie apie tiesiog juostų mažinimą ar tarkim apie per plačių gatvių siaurinimą iki standartų.

                              Comment


                                Čia klausimas tiems, kas mato gatvių siaurinime ir kamščių lygioje vietoje sudaryme vad. "darnų judumą".

                                Comment


                                  Parašė Romas Rodyti pranešimą
                                  Čia klausimas tiems, kas mato gatvių siaurinime ir kamščių lygioje vietoje sudaryme vad. "darnų judumą".
                                  Rimtai? Suprasčiau dar jei klausimą užduotų koks naujokas. Pradžiai užsuk į temą urbanistika Lietuvoje ir pasaulyje - bus lengviau, nei čia vėl kartoti krūvas teksto.

                                  Comment


                                    Ten buvo konkretus atvejis apie Kauną.
                                    Parašė PoDV Rodyti pranešimą
                                    Nežinau. Mano atveju, tai beveik bet kur kur ne "pramonės rajonas" (Kaune - Elektrėnų, Draugystės, Taikos pr. ir pan.), nebūtinai centras. (...)
                                    Su darniu judumu, man atrodo, ten padėtis prasčiausia, bent jau po naujųjų individualių namų rajonų, nors sutvarkyti kainuotų pigiau dėl labai plačių gatvių.
                                    Taip niekas ir nepapaiškino, kaip tos konkrečios vietos susisiekimą pagerins gatvių siaurinimas.

                                    Comment


                                      Dviračių juostos, aiškiai sužymėtos parkavimo vietos, kairiojo posūkio juostos, sumažintas greitis, aiškus gatvės funkcionalumų išnaudojimas. Kažkas panašaus į neseniai subraižytą Šimulionio g. Vilniuje, net ir tokios siauros juostos nesigautų, fūros laisvai prasilenktų. Dabartinė situacija: 2+2 nubraižytas kaip 1+1, 2+2 kurio reikalingumas kaip 2+2 abejotinas, galų gale prasti šaligatviai, visiškai nepritaikyta infrastruktūra neįgaliesiems.

                                      Bent jau taip įsivaizduočiau darniai sutvarkytus esančius pramonės rajonus, kuriame vietos turi ne tik automobilis ar fūra, bet ir pėstieji, dviračiai ir t.t.

                                      Elektrėnų g. Kaune. Gatvė taip ir dabar atrodo (tik asfaltas pakeistas). Prasti šaligatviai, išeitų ant 1 juostos užbraižyti dvi, bet matyt iš istorinės tradicijos to nepadarė, net kai prieš keletą metų perasfaltavo. Labai nemaloni vieta. Gatvės kategorija (C kategorija) laisvai leistų ir pažymėti parkavimo juostas, ir pažymėti dviračių juostas, pan. kaip Šimulionio g. Dviračių juostos gali būti iš abejų gatvės pusių.
                                      Click image for larger version  Name:	elektrenu_g.jpg Views:	1 Size:	141,4 kB ID:	1760321
                                      Paskutinis taisė PoDV; 2019.11.06, 21:29.

                                      Comment


                                        Konkretumo nerasta, kolega.

                                        Iš kur į tuos kraštus važiuoja eismas, kokiomis priemonėmis, kokiais atstumais, kiek iš miesto, kiek iš priemiesčių.
                                        Kokie konkretūs pasiūlymai.Kokie bus pokyčiai (kiek persės iš automobilių į kitas priemones.
                                        Koks pasiūlymų efektas - sutaupytas laikas ar sumažėjęs avaringumas.

                                        Prašom argumentuoti iš naujo juostų siaurinimo ar kitų siūlomų priemonių naudą toje konkrečioje Kauno vietoje.

                                        Comment


                                          Parašė Romas Rodyti pranešimą
                                          Konkretumo nerasta, kolega.
                                          Nu ok, pabandysiu dar vieną kartą Tiesa pats ne viską išmanau, bet situacija neatrodo tinkama. Jaučiasi ryškus infrastruktūros susidėvėjimas, kai kuriose gatvėse per plačios juostos. Problema, kad savaitgaliais ten labai tuščia ir mašinoms nėr problemų važiuot tokiom tiesiom gatvėm, kad ir ant 130 km/h jeigu nori. Darbo dienomis ten retai lankausi, tai galiu ir labiau klysti. Tiesa didelių grūsčių nepamenu.


                                          Iš kur į tuos kraštus važiuoja eismas, kokiomis priemonėmis, kokiais atstumais, kiek iš miesto, kiek iš priemiesčių.
                                          Reikia stebėti piko metą ir koks eismo intensyvumas. Galbūt geriau dviračių takas, o galbūt geriau dviračių juosta. Pigiau paženklinti dviračių juostą. Elektrėnų g. parkuojasi fūros. Tiesa, ne visur, bet galimybė parkuotis gatvėje palengvintų parkavimo naštą aplinkinėms teritorijoms.


                                          Kokie konkretūs pasiūlymai.Kokie bus pokyčiai (kiek persės iš automobilių į kitas priemones.
                                          Atsiradusios dviračių juostos ir susiaurėjusi važiuojama dalis gali paskatinti rinktis dviratį. Jei atsiranda dviračių takas vietoj juostos, tas gali irgi paskatinti rinktis dviratį, bet teoriškai gali sumažinti automobilių srautą, tai gali gautis per plačios gatvės sumažėjusiam eismo intensyvumui. Sudėtinga.


                                          Koks pasiūlymų efektas - sutaupytas laikas ar sumažėjęs avaringumas.
                                          Sumažėjęs avaringumas. Skiriamas laikas sveikatai stiprinti - dviratis. Jei atstumas nedidelis ir oro sąlygos tinkamos. Dainava, Girstupis/Gričiupis, Murava (dideli rajonai) galėtų laisvai persėsti ant dviračių. Tolimesni rajonai rinktųsi patys. Šilainiams sudėtingiau, tektų rinktis automobilį.


                                          Prašom argumentuoti iš naujo juostų siaurinimo ar kitų siūlomų priemonių naudą toje konkrečioje Kauno vietoje.
                                          Paskutinis taisė PoDV; 2019.11.06, 21:42.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X