Tai reikia gatves paversti dvirtakiais. Seniai apie tai kalbama.
Kiekviena gatvelė turi būti su 3m pločio dvirtakiu, atitvarais kaip autostradoj ir po to reikia skųstis kodėl pas mus tiek daug asfalto ir kodėl visi važinėja +20...
Kam dvirtakiai pavyzdžiui Žvėryne iš rytų į vakarus einančiose gatvėse? Gal dar sovietiniuose miegamuose rajonuose pravažiavimuose tarp kiemų daryt dvirtakius?
Dviračių takai šiaip tiesiami, pagal STR, C ir aukštesnės kategorijos gatvėse. Tai tiesti atskirą taką ar ne priklauso nuo to, koks eismas vyksta gatve. Privažiavimo gatvėse tikrai nereikia atskirų takų, eismas turi vykti bendroje erdvėje. Todėl tarkim Žvėryne beveik visur galima drąsiai važiuot gatve.
Dviračių takai šiaip tiesiami, pagal STR, C ir aukštesnės kategorijos gatvėse. Tai tiesti atskirą taką ar ne priklauso nuo to, koks eismas vyksta gatve. Privažiavimo gatvėse tikrai nereikia atskirų takų, eismas turi vykti bendroje erdvėje. Todėl tarkim Žvėryne beveik visur galima drąsiai važiuot gatve.
Apie gatvių kategorijas galima diskutuoti be galo. Pas mus jos vis dar kažkaip iškreiptai suvokiamos. D kategorijos gatvėmis (kaip Upės g.) kursuoja tranzitas, C kategorijos gatvės (būsima Pavilnionių) projektuojama ne siauresnė už Ukmergės gatvę ir t.t. Stengiuosi asfaltu važinėtis tik D kategorijos gatvėmis, bet ir tai piko metu ne visada užtenka drąsos.
Apie gatvių kategorijas galima diskutuoti be galo. Pas mus jos vis dar kažkaip iškreiptai suvokiamos. D kategorijos gatvėmis (kaip Upės g.) kursuoja tranzitas, C kategorijos gatvės (būsima Pavilnionių) projektuojama ne siauresnė už Ukmergės gatvę ir t.t. Stengiuosi asfaltu važinėtis tik D kategorijos gatvėmis, bet ir tai piko metu ne visada užtenka drąsos.
Taip, problemų yra. Bet diskusija buvo apie tai, kur tiesti atskirus takus, o kur ne.
Apie gatvių kategorijas galima diskutuoti be galo. Pas mus jos vis dar kažkaip iškreiptai suvokiamos. D kategorijos gatvėmis (kaip Upės g.) kursuoja tranzitas, C kategorijos gatvės (būsima Pavilnionių) projektuojama ne siauresnė už Ukmergės gatvę ir t.t. Stengiuosi asfaltu važinėtis tik D kategorijos gatvėmis, bet ir tai piko metu ne visada užtenka drąsos.
Prieš pusvalandį važiavau Eišiškių plentu (ten jau nėra gatvės žibintų) - varo dviratininkas beveik per vidurį, be žibintų, atšvaitų, liemenės. Ir tai ne vienetinis atvejis. Nežinau ar tai darnus judumas...
Taip, problemų yra. Bet diskusija buvo apie tai, kur tiesti atskirus takus, o kur ne.
Na tai viskas glaudžiai susiję. Jei ta pati Šimulionio gatvė būtų buvusi tokia, kaip ir priklauso D kategorijai, tai gal net nebūtų buvę poreikio tą dvirtakį ten piešti. žmonės įpratę skraidyti dabar verkšlena, kad jiems pravažiuoti nebeįmanoma. Ir vėl dviratistai gyvenima gadina.
Ir vėl kelininkai visiškai negalvoja apie srautų dydį ir apie eismo eiliškumą.
Šiandien jau paleistas eismas A14 tarp Raudondvario (senojo Molėtų plento 172 kelio pradžia) ir sankryžos su keliu KK108 Maišiagala-Nemenčinė .
Važiuojant link Vilniaus A14 ir eklio sankryžoje nėra įrengta žiedinė sankryža. Pirmenybę link Vilniaus turi važiuojantys KK 172 senuoju Molėtų keliu .
Kamštis link Vilniaus persikėlė iš Pikeliškių (108 ir 172 kelių sankryža) į Raudondvarį, kur įsiliek(prie Žaldokynės / HBH)
Todėl grįžtant į Vilnių po ilgojo savaitgalio iš Molėtų rekomenduojama važiuoti taip, tartum naujas kelias nebūtų nutiestas - važiuojant KK108 ir KK 172 pro Pikeliškes turėtų pavykti išvengti stovėjimo kamštyje ties Raudondvariu.
Na tai viskas glaudžiai susiję. Jei ta pati Šimulionio gatvė būtų buvusi tokia, kaip ir priklauso D kategorijai, tai gal net nebūtų buvę poreikio tą dvirtakį ten piešti. žmonės įpratę skraidyti dabar verkšlena, kad jiems pravažiuoti nebeįmanoma. Ir vėl dviratistai gyvenima gadina.
Gyvenimą gadina ne dviratistai, o kiti vairuotojai.
Gyvenimą gadina ne dviratistai, o kiti vairuotojai.
Bent jau Šimulionio gatvės atveju gyvenimo išvis niekas niekam negadina. Visiems, įskaitant visus vairuotojus gyvenimas tapo geresnis ir aiškesnis. Atsirado aiškiai sužymėtose juostos, dingo visokie neapibrėžtumai ir neaiškumai. Tiesiog dalis žmonių turi labai liguistą ir keistą supratimą, kas yra "trukdymas" ir kas yra gyvenimo gadinimas. Panašiai, kaip kai kurie žmonės jaučia malonumą, pavyzdžiui, pjaustydami sau rankas peiliu ir jiems tai atrodo kaip labai geras ir prasmingas užsiėmimas. Panašiai yra su tais, kuriems ankstesnė Šimulionio gatvės situacija buvo geresnė, nei dabartinė.
Bent jau Šimulionio gatvės atveju gyvenimo išvis niekas niekam negadina. Visiems, įskaitant visus vairuotojus gyvenimas tapo geresnis ir aiškesnis. Atsirado aiškiai sužymėtose juostos, dingo visokie neapibrėžtumai ir neaiškumai. Tiesiog dalis žmonių turi labai liguistą ir keistą supratimą, kas yra "trukdymas" ir kas yra gyvenimo gadinimas. Panašiai, kaip kai kurie žmonės jaučia malonumą, pavyzdžiui, pjaustydami sau rankas peiliu ir jiems tai atrodo kaip labai geras ir prasmingas užsiėmimas. Panašiai yra su tais, kuriems ankstesnė Šimulionio gatvės situacija buvo geresnė, nei dabartinė.
Tai, kaip dabar subraižyta yra geriau, nei kad buvo, dėl to niekas nesiginčija. Svarbu yra tai, ar padaryta iki galo, ar nepalikta vietų, kuriose tapo nesaugiau, nei kad buvo. Jei prisideda papildomi manevrai išvažiuojant į priešpriešinę eismo juostą, tai reikia šitai išspręsti, o ne sakyti "Va, dabar juk geriau, nei buvo, tai ko jūs norit, naudokitės ir tylėkit". Norim, kad būtų geriausia, kaip tik įmanoma padaryti.
Tai, kaip dabar subraižyta yra geriau, nei kad buvo, dėl to niekas nesiginčija. Svarbu yra tai, ar padaryta iki galo, ar nepalikta vietų, kuriose tapo nesaugiau, nei kad buvo. Jei prisideda papildomi manevrai išvažiuojant į priešpriešinę eismo juostą, tai reikia šitai išspręsti, o ne sakyti "Va, dabar juk geriau, nei buvo, tai ko jūs norit, naudokitės ir tylėkit". Norim, kad būtų geriausia, kaip tik įmanoma padaryti.
Išvažiuoti į priešpriešinę juostą ten niekur nereikia. Jau važiavau ta gatvė bent 5 kartus par paskutines 4 dienas. Viskas ten dabar labai normaliai ir veikia puikiai.
Kuo blogai su paspirtuku ar dviračiu važiuoti ne magistralinėm gatvėm? Kokia prasmė šalia kiekvienos gatvelės daryt dvirtakius? Pinigų švaistymas ir tiek.
Pinigų švaistymas sėdėjimas automobilyje kamštyje, dviračių takų padarymas/nupaišymas gatvėje praktiškai nieko nekainuoja, tai tą reikia daryti tiek dėl dviratininkų/paspirtukininkų saugumo, tiek dėl pačių pėsčiųjų, kad ant šaligatvių neliktų dviračių, tiek dėl ekonominės ir ekologinės naudos statinti žmones kiek įmanoma mažiau vežinėti automobiliais, taip pat ir dėl tų pačių kamščių mažinimo. Žodžių naudų labai daug, neveltui civilizuotos šalys kaip Danija, Olandija, Švedija dviračių takus daro visur, kur tik fiziškai įmanoma.
Pinigų švaistymas sėdėjimas automobilyje kamštyje, dviračių takų padarymas/nupaišymas gatvėje praktiškai nieko nekainuoja, tai tą reikia daryti tiek dėl dviratininkų/paspirtukininkų saugumo, tiek dėl pačių pėsčiųjų, kad ant šaligatvių neliktų dviračių, tiek dėl ekonominės ir ekologinės naudos statinti žmones kiek įmanoma mažiau vežinėti automobiliais, taip pat ir dėl tų pačių kamščių mažinima. Žodžių naudų labai nedaug, neveltui civilizuotos šalys kaip Danija, Olandija, Švedija dviračių takus daro visur, kur tik fiziškai įmanoma.
Mano kaip dviratininko nuomone - eilinėm gatvėm daug saugiau yra važiuoti su srautu nei kreivai šleivai įspraustais dvirtakiais su prastu matomumu. "Dvirtakiai" kur teisiškai neturėtų būti pėsčiųjų, bet realiai vistiek visi eina kur nori (pvz Santaros gatvė) irgi nei tin džiugina. Daugiau problemų turiu su už nieką neatsakingais pėsčiaisias "dviračių takuose" nei su teises išsilaikiusiais ir aiškią atsakomybę nešančiais vairuotojais važiuojamojoje dalyje/
Manau nereikia išradinėti dviračio, danai tikrai žino geriau už mus kaip įrenginėti dviračių takus ir yra padarę nė vieną tyrimą/apklausą ir to pasekoje visur kur įmanoma įrenginėja takus bent minimaliai atskirtus nuo važiuojamosios dalies.
Manau nereikia išradinėti dviračio, danai tikrai žino geriau už mus kaip įrenginėti dviračių takus ir yra padarę nė vieną tyrimą/apklausą ir to pasekoje visur kur įmanoma įrenginėja takus bent minimaliai atskirtus nuo važiuojamosios dalies.
Bet tą turim suprasti ne tik mes, forumo dalyviai, bet ir atsakingi valdininkai. Ar kas nors yra arčiau valdžios iš čia besilankančių? Kokie vėjai vyrauja ten?
Manau nereikia išradinėti dviračio, danai tikrai žino geriau už mus kaip įrenginėti dviračių takus ir yra padarę nė vieną tyrimą/apklausą ir to pasekoje visur kur įmanoma įrenginėja takus bent minimaliai atskirtus nuo važiuojamosios dalies.
Būtent, jei civilizuoti danai visur atskiria, tai mums su mūsų vairuotojų vairavimo kultūra tuo labiau tą reikia daryti visų pirma dėl saugumo, visų antra numetus dviratininkus/paspirtukininkus į bendrą srautą jiems bus labai mažai noro negrįžti prie automobilio vairo.
Mano kaip dviratininko nuomone - eilinėm gatvėm daug saugiau yra važiuoti su srautu nei kreivai šleivai įspraustais dvirtakiais su prastu matomumu. "Dvirtakiai" kur teisiškai neturėtų būti pėsčiųjų, bet realiai vistiek visi eina kur nori (pvz Santaros gatvė) irgi nei tin džiugina. Daugiau problemų turiu su už nieką neatsakingais pėsčiaisias "dviračių takuose" nei su teises išsilaikiusiais ir aiškią atsakomybę nešančiais vairuotojais važiuojamojoje dalyje/
Todėl ir reikia daryti gerai kaip pvz. skandinavai, o ne bet kaip kaip kokie rusai ir po to skųstis, kodėl niekas nenori naudotis automobilio alternatyvomis ir kodėl esam labiausiai automobilizuota valstybė visoje Europoje.
P.S. atrodo, kad net rusai sau elgiasi vakarietiškai ir nebebijo piktų automobilistų siaurinti gatvių, tai mes su savo požiūriu tuoj galėsim su visokiais afrikiečiais lygintis.
Comment