O vat čia dar studijų metu buvau susidūręs su mastymo lankstumo stoka kalbant apie viešojo transporto priemones. Pvz. net dešimtmetį reklamuojamo metro ar tramvajaus vizijose nemačiau nei vieno atvejo, kad maršrutas būtų siūlomas pievomis. O kas negerai su pieva?
Kol kas nematau, nei tramvajaus, nei metro, tad juos palikime ateičiai (gal). O autobusai per pievas tikrai nevažinės - nebent keleiviams patinka būti kratomiems kaip bulvių maišai. Aj, nors duobėtos gatvės irgi kažkas panašaus ir off-road gaunasi Bet jei jau sakot, kad nereikia asfalto, tai nereikia...
Gal reikia formuluoti kitus klausimus:
- Kokia dalis naudojasi dviračiu vykdami į darbą (naudojasi 3-4 % )
- Ar tikslingos lengvatos P+R jei viešuoju transportu naudojasi tik 18-20% gyventojų
- kodėl mažai daroma eismo pralaidumui, ypač sankryžose bent padarant . Bet dirbtinai mažinamas eismo pralaidumas sankryžose nedubliuojamais šviesoforais sankryžose, o gatvėse - "išmaniaisiais" "stop" šviesoforais, radarais, kalneliais.
Tačiau ši tema vis dėlto apie parkavimą.
Todėl aktualus klausimas. Kas yra daroma pagerinant parkavimą gyvenamuosiuose rajonuose ir centro prieigose.
Per Vilnių jis važinėja nuosavu automobiliu, kurį įsigijo kasdienos reikmėms – keliavimui į paskaitas, bažnyčią, parduotuvę, futbolo treniruotes
Mokosi MRU, bet vis tiek reikia auto. Na, aišku, jis ne iš vakarų Europos, Ganoj turbūt auto turėjimas greičiausiai yra daug labiau prestižo reikalas nei čia, tai tam tikras nuostatas šiuo klausimu jis turi, bet faktas akivaizdus: net atvykėliams viešasis transportas yra nepatogus.
Koks ne, jei jau dabar nuo Perkūnkiemio ar Pilaitės iki Konstitucijos pr. piko metu yra greičiau VVT. Laiko automobiliui reikia skirti: važiuojant į servisą, tech. apžiūrą, pirkt / rinktis detales, skirt laiko draudimo pasiūlymams, pildyti eismo įvykio deklaracijas, keist padangas (sezoniškai ir prasidūrus), reguliariai prisipūst oro, piltis kurą, tikrint skysčius, plaut mašiną, siurbt / nuvežt valyt, žiemą gramdyt langus, valyt sniegą, aprasojus ir užšalus šildyti salono langus iš vidaus, kraut akumuliatorių, tikrint žvakes, valyt ir pildyt kondicionierių, galima visai neužsivest.
Kaip baisu, kaip baisu. Tik tiek, kas perka ir važinėja automobiliais taip nemano. Jiems tai vis tiek yra geriau nei važiuoti VT. Deja, bet taip yra. Ir jie nekeis automobilio į VT savo noru.
va va, apsilankius kitų rajonų kiemuose vaizdas tas pats. Aš išdrįsiu teigti, kad Vilniuje nėra parkavimo problemos. Yra senų laužų ir emigrantų auto problema
Kita vertus, gal žmonės važinėja VT. O auto lieka savaitgaliui ar pavieniais atvejais. Kas nėra blogai. Žiūrint į automobilizacijos ir VT naudojimo santykį, vakarų europa panašiai ir gyvena. Auto daug, bet į darbą didelė dalis nenaudoja.
O apie juostas tai John turejo omeny, kad bet koks kamsciu mazinimas ir keliones automobiliu laiko trumpinimas Vilniaus VVT bukles atveju tik skatina ateity vis naujus zmones isigyti automobilius.
Taip. Gatvių didinimas be veikiančio VT tereiškia daugiau automobilių. Puikus pavyzdys - Bankokas. Daug puikių greitkelių, estakadų ir what not. Suinvestuota duag milijardų į "kamščių mažinimą" . Bėda tik ta, kad tai nedavė rezultato. Kamščiai tokie, kad maža nepasirodys. Nes pastrigo su VT plėtra. Dabar, galų gale, visvien pradėjo plėsti metro ir kitą VT, nes tik taip galima pakeisti situaciją.
Jau negaliu greit atgaminti, bet Varlamovo laidų cikle apie JAV buvo kalbėta, kad Hiustone (TX), kur šiaip dominuoja individualus transportas, nuo 2004 m. paleido tramvajų ir jau yra 3 linijos, dar bus dvi. Kitose laidose kalbėta apie kitus miestus, gyvenusius ant individualių automobilių, kurie pereina ant viešojo transporto. Žinoma, čia kalba eina ne apie tuos megapolius, kur viešas transportas gerai funkcionuoja.
Nesąmones šneka atseit skirta nuvažiuoti iš Jeruzalės į Fabijoniškes. Pirmiausia reikia matyti tai, kad Ozo ir Ateities gatvės užsikemša ir visoje erdvėje šalia jų nėra alternatyvos. Plius Ozo įsibeda į šunkelį tarp kapinių prie Mados. Pastačius gatvę pilnai atsirastų kartu jungtis nuo Nemenčinės plento, Žirmūnų, Baltupių, Jeruzalės, Fabų, Laisvės pr. iki VA.
Labai teisingas pastebėjimas dėl miesto plėtros į periferijas ir kad reikia pirmiausia tvarkyti ir panaudoti neišnaudotas teritorijas mieste.
Dėl Šiaurinės gatvės tiesimo diskusijos tai net norisi keiktis...ir dar urbanistas šneka... Aišku, jei tai žmogus turintis kažkokį interesą paremtį į savivaldybę bandantį pateikti diskusijos kolegą, tada viskas su jo tokia šneka aišku. Dabar dėl gatvės, kaip galima kalbėti tokį ''briedą'' net sunku įsivaizduoti. Keli greiti kontrargumentai:
1. atsidaryk maps lt ir pasiskaičiuok atstumą tarp horizontalių (rytai-vakarai) miestą aptarnaujančių gatvių ryšių ir pamatysi.
2. kadangi Ozo gatvė net nebaigta tiesti ir todėl pilnai nefunkcionuoja kaip rytai-vakarai ryšys, tai matuoti atstumą reikia net ne tarp Ateities ir Ozo gatvių, o tarp Ateities ir Narbuto gatvių. Atstumas tarp jų yra apie 4 km, tad visiem kuriem reikia susisiekimo rytai-vakarai kryptymi, miestą trūčyja važinėdami ''aukštyn-žemyn'', kad rasti alternatyvas jų ieškomam maršrutui...
3, mieste nebaigtas tiesti gatvių tinklas, kuris buvo suplanuotas dar 70 / 80 dešimtmečiais. Dar pridėkime kokiam auto srautui buvo skaičiuojama apkrovos...
4. ar šitie veikėjai, ypač urbanistas, yra girdėję apie kritinę gatvių apkrovimo ribą? Tai riba, kurią viršyjus eismas stoja masiškai (gridlock angliškai), nes fiziškai nebėra kur dėtis transportui. Taigi, tai gatvei nuėmus, kad ir kokius 3-5 proc nuo kritinės ribos, efektas nuvilnyja per didelę dalį miesto - atsilaisvina gatvės masiškai. Šis efektas jau buvo pastebėtas nutiesus VA - to pasekoje stipriai ima atsilaisvinti ir aplinkinės atrodytų nelabai susijusios gatvės.
5. tarša stovint eismui ir judant ''stabdis-gazas'' rėžimu
6. nuostoliai kylantys dėl spūsčių (prastovos)
7. kaip kontrargumentą Šiaurinės tiesimui bando pateikti, kad anot jų matai nereikia gatvės, nes yra GV ir Ukmergės gatvės... ???????? Vyručiai, ar jūs bent žinott kokia kryptymi pagal pasaulio šalis orientuotos eina jūsų minimos gatvės ir kokia kryptymi bus orientuota Šiaurinė???
negaliu... Sinkevičius, ar kaip ten jis, katik eliminavo save iš kandidatų į merus mano akyse. Jo tikrai nerinkčiau.
Dėl Šiaurinės gatvės tiesimo diskusijos tai net norisi keiktis...ir dar urbanistas šneka...
Urbanistas šneka, kaip dauguma Vakarų urbanistų: automobilių eismas mieste turi destimuliuojamas, o naudojimasis viešuoju transportu skatinamas. Dabartinis savivaldybės elgesys ,kai kuriami darnaus judumo planai ir deklaruojamas viešojo transporto naudojimosi skatinimas , bet tuo pačiu ,skiriant asmeninio transporto infrastruktūrai šimteriopai didesnes sumas, panašus į lengvą į asmenybės susidvejinimą arba kitaip šizofreniją .
Человека, облеченного властью и использующего эту власть в угоду собственных называют самодуром.
Urbanistas šneka, kaip dauguma Vakarų urbanistų: automobilių eismas mieste turi destimuliuojamas, o naudojimasis viešuoju transportu skatinamas. Dabartinis savivaldybės elgesys ,kai kuriami darnaus judumo planai ir deklaruojamas viešojo transporto naudojimosi skatinimas , bet tuo pačiu ,skiriant asmeninio transporto infrastruktūrai šimteriopai didesnes sumas, panašus į lengvą į asmenybės susidvejinimą arba kitaip šizofreniją .
Šiaurinė gatvė lygiai taip pat skirta ir VT ir dviračiams.
Kita vertus, dviratis irgi asmeninis transportas...
Urbanistas šneka, kaip dauguma Vakarų urbanistų: automobilių eismas mieste turi destimuliuojamas, o naudojimasis viešuoju transportu skatinamas. Dabartinis savivaldybės elgesys ,kai kuriami darnaus judumo planai ir deklaruojamas viešojo transporto naudojimosi skatinimas , bet tuo pačiu ,skiriant asmeninio transporto infrastruktūrai šimteriopai didesnes sumas, panašus į lengvą į asmenybės susidvejinimą arba kitaip šizofreniją .
O tai kokie siūlymai? Nes video tai išvis maždaug, kad nereik statyt tos gatvės. Tai palikt dykynę skersai visą miestą? Ar įrengt dar vieną mišką? O gal tiesti gatvę, bet leisti tik VT?
Nors aš beveik sutikčiau, kad galėtų pamažinti juostų skaičių iki 2 (kurių viena būtų A). Kita vertus ši kadencija ir taip padarė nemažai dirbant su tos gatvės koncepcija. Turint omenyje, kad pirmuosiuose PP nebuvo nei medžių, nei normalių dviračių takų, pilna viadukų... tai kas pasiūlyta dabar yra net labai gerai.
Dar kritikavo siūlymą ją apstatyti komerciniais pastatais, neva tai bus vėl Ukmergės g. Nu tai neleis to ir nebus. Čia tokie argumentai, kad juos net sunku argumentais pavadinti.
Kita vertus labai įdomu Sinkevičiaus pozicija autonominio transporto klausimu. Kas bus, jeigu smarkiai išplis kad ir mažesni, bet individualūs autonominiai automobiliai, o jų nuomos kaina bus juokinga? Ar nebus taip, kad dabartinio stiliaus VT visai numirs?
Comment