Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Darnus judumas. Viešasis transportas ir dviračiai ar nuosavas automobilis

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Tas VU profesorius užkabino tik vieną teisingą natą - nėra visiškai jokios A juostų kontrolės. Piko metu kastrečias "apvažiuoja kamštį" A juosta kiek teko matyti iš patirties. Kol galios 4+ taisyklė, automatiškai tikrinti kameromis negalėsim. Jei jos nebūtų galima būtų pagal numerius atsekti ar elektromobilis/taksi ar ne.

    Parašė liutass Rodyti pranešimą
    Idomu, jie vaikus i/is mokyklu/darzeliu/bureliu per lietu/salti ant dviraciu rėmų vezioja?
    Vaikai patys dviračiu į mokyklą ir darželius gali nuvažiuoti, nebent kalbam apie kokius pirmokus. Na jeigu švedijos princesė sugeba dviračiu vežti, tai manau sugebės ir lietuvis.

    Parašė Lettered Rodyti pranešimą

    Naujausia Vilniaus mokykla Gabijos kainavo apie 15 mln. Eur, plius reikia daug lėšų išlaikymui, darbuotojų apskritai neaišku, ar pavyktų rasti visoms reikiamoms mokykloms, net jei jos būtų pastatytos.
    Gabijos ten yra mokyklos priedas, jeigu mokykla iš naujo tikėtina būtų daugiau nes administracija gabijoje turbūt liko sename pastate. Beto, Gabija buvo tas "pigus konteinerinis variantas nes riekia greitai". Bet kaip visada rangovai užstrigo.

    Parašė Valiukas Rodyti pranešimą
    Jūs rimtai pagalvokit kaip atrodytų kiekvienas rytas ir vakaras prie kiekvienos mokyklos (Vilniuje be privačių jų yra berods 128) ar darželio (skaičiaus nežinau, bet manau panašus kaip mokyklų ir dar tiek pat privačių), jei dauguma į juos vaikų atvyktų automobiliais. Common sense is not so common.
    Kaip atorod vakaras nežinau, bet tenka ryte dažnai vykti pro mokykla su aukštu automobilizmo lygiu. Visada koks 30 automobilių bando stumdytis kiemo lygio įvažiavime, retas rytas kuriame negirdžiu garsinio signalo kai vieni kitų neišleidžia. Dar dažnai ir gatvės pirma juosta sustoja nes norintys įsukti negali, kadangi automobiliai jau užėmė visą įmanoma vietą. Aišku kitų išvažiuoti tai neišleidžia. Geriau sustoja vidurį gatvės ir 5 min atsisveikina su vaikais.

    Parašė Sula Rodyti pranešimą

    Kažkaip visa ši teorija sugriūna, jei didžioji dauguma eismo dalyvių laikosi KET jau dabar.
    Bet nieks nepaneigs, kad yra idiotų, važiuojančių 100 km/h siaurute Trakų g. (buvau liūdininkas; kažkur buvo diskutuota ką daryti su tokiomis potencialiomis žudymo mašinomis)..
    Nesilaiko. Pabandyk kokioje pvz Ukmergės gatvėje važiuoti 50 ir pamatysi kad lieki paskutinis, nes VISI tave apvažiuoja, kadangi dalyje gatvės yra 60 tai tada visoje gatvėje važiuojama 60. Be to ten yra toks visiškai juokingas variantas su ženklais. Važiuojant iš miesto, už perkūnkiemio gatvės nėra jokio ženklinimo - vadinasi greitis 50. Tada prasideda remontai dešinėje gatvės pusėje ir yra ženklas - 50. Po remontų yra ženklas nurodantis, kad greičio ribojimai baigėsi. Bet tiek prieš, tiek po remontų yra defaultinis 50 greitis, taigi greitis šiaip ženklais visiškai nesikeičia. Bet spėkit kaip vairuotojai važiuoja? 70-50-70. Nes gi nelygis tiesia gatve 50 važiuoti, tik ten kur remontai susiaurina juosta pristabdo iki 50, nes bijo nukirsti saugumo kuoliukus.





    Comment


      Parašė MedinisStrazdas Rodyti pranešimą
      Kaip atorod vakaras nežinau, bet tenka ryte dažnai vykti pro mokykla su aukštu automobilizmo lygiu. Visada koks 30 automobilių bando stumdytis kiemo lygio įvažiavime, retas rytas kuriame negirdžiu garsinio signalo kai vieni kitų neišleidžia. Dar dažnai ir gatvės pirma juosta sustoja nes norintys įsukti negali, kadangi automobiliai jau užėmė visą įmanoma vietą. Aišku kitų išvažiuoti tai neišleidžia. Geriau sustoja vidurį gatvės ir 5 min atsisveikina su vaikais.
      O jei bent pusė jų atvyktų dviračiais / pėsčiomis / VT - problemos ir nebeliktų QAD.

      Comment


        Parašė Lettered Rodyti pranešimą

        Į mokyklas vaikai važinėja patys VT, na dar pradinukus kartais veža, įdomu, kiek procentų kokio nors licėjaus moksleivių gyvena šalia mokyklos? O prie darželių panašiai ir būna chaosas, tarkim šnipiškėse daugiabučių daug pristatyta, o kiek darželių? Tada tėvams tenka vežti vaikus kitur.
        Nežinau dėl Vilniaus, bet Kaune tai tikrai ne tik pradinukus vežioja, plius juk labai akivaizdžiai pasijaučia per moksleivių atostogas, eismas tą savaitę ar dvi pasikeičia neatpažįstamai. Išvažiuoji vieną pirmadienio rytą ir nesupranti - ar čia pusė miesto išmirė ar gal ankstus sekmadienio rytas ? Tada kas nors darbe primena kad vaikams atostogos.

        Comment


          Parašė Valiukas Rodyti pranešimą
          O jei bent pusė jų atvyktų dviračiais / pėsčiomis / VT - problemos ir nebeliktų QAD.
          Ten šalia yra VT stotelė, pilnai galėtu važiuoti autobusu/troleibusu. Deja čia yra kultūrinė problema.

          Comment


            Taip, nes kryptingai nėra daroma labai daug pastangų tą vežiojimą šiek tiek sumažinti. Pavzydžiai galėtų būti prijungti kuo daugiau mokyklų prie dviračių takų tinklo; siaurinti gatves ties mokyklomis, kad būtų saugesnė aplinka ateinantiems/atvažiuojantiems į mokyklą; sutvarkyti ir apšviesti takus, jungiančius mokyklas ir viešojo transporto stoteles, skatinti atvežti vaikus su cargo dviračiais. Galiausiai, jei neišvengiama, įrengti K+R prie didesnio pralaidumo gatvių. Pavyzdys iš iniciatyvos Vienoje: https://geht-doch.wien/schulstrassen/
            Bet pirmiausia, reikia statyti darželius ir mokyklas arčiau tų vietų kur žmonės gyvena.

            Comment


              Parašė Valiukas Rodyti pranešimą
              O jei bent pusė jų atvyktų dviračiais / pėsčiomis / VT - problemos ir nebeliktų QAD.
              Šito į mokyklą nevežė...

              https://www.delfi.lt/news/daily/crim....d?id=85295707

              Kad visi vaikai pradėtų patys eiti ir važinėti VT į mokyklas, atitinkamai turi būti sukurta adekvati ir saugi infrastruktūra bei kokybiškas VT.
              Flickr

              Comment


                Parašė Valiukas Rodyti pranešimą

                Nes jas užima tie, kurie gyvena šalia? Jūs rimtai pagalvokit kaip atrodytų kiekvienas rytas ir vakaras prie kiekvienos mokyklos (Vilniuje be privačių jų yra berods 128) ar darželio (skaičiaus nežinau, bet manau panašus kaip mokyklų ir dar tiek pat privačių), jei dauguma į juos vaikų atvyktų automobiliais. Common sense is not so common.
                Tai tie rytai taip ir atrodo. Dėl ko tiek daug nepatenkintų Šaltkalvių gatvės remontu, nes vežt vaikus nepatogu - ilgai laukt prie šviesoforo. Dukros darželyje nepastebėjau pėsčio tėvelio/mamytės. Gal tik neatkreipiat dėmesio, nes darželiai paprastai atokiau nuo pagrindinių gatvių. Su mokyklomis gal ir geresnė situacija.

                Comment


                  Parašė Zefyras Rodyti pranešimą
                  Bet pirmiausia, reikia statyti darželius ir mokyklas arčiau tų vietų kur žmonės gyvena.
                  Būtent! Čia pigiausias ir efektyviausias būdas spręsti judumo problemas Vilniuje.
                  Kai supranti, kad Pilaitės mikrorajone oficialiai gyvena 29 tūkst. žmonių (neoficialiai kiek? 35 tūkst.?) ir čia be visų priemiesčių. Jaunų šeimų neproporcingai daug. Ir tada pasižiūri, kad ten yra tik dvi mokyklos + viena nauja statoma. Klasių numeriai baigiasi j raide, po 11 klasių to pačio amžiaus (300 vaikų vien pirmokų).
                  Palyginimui paimkim tokio dydžio miestus: Mažeikiai, Utena, Kėdainiai, Jonava. Kiek tie miestai turi moklų? Turbūt po 5-7.
                  Tai naturalu, kad netelpa visi norintys. Ir netilps net kai pastatys dar vieną mokyklą, nes daugiabučiai auga greičiau. Todėl tėvai veža į kitus rajonus: Lazdynus, Justiniškes, o kai kas ir į Antakalnį ir pakeliui užkemša visą miestą.

                  Comment


                    Parašė Ginthus Rodyti pranešimą

                    Tai tie rytai taip ir atrodo. Dėl ko tiek daug nepatenkintų Šaltkalvių gatvės remontu, nes vežt vaikus nepatogu - ilgai laukt prie šviesoforo. Dukros darželyje nepastebėjau pėsčio tėvelio/mamytės. Gal tik neatkreipiat dėmesio, nes darželiai paprastai atokiau nuo pagrindinių gatvių. Su mokyklomis gal ir geresnė situacija.
                    Bet pvz.: Lazdynuose į darželį, matau, ganėtinai nedaug automobiliais atveža. Absoliuti dauguma darželinukų gyvena visai šalia arba netoli.

                    Comment


                      Parašė Ginthus Rodyti pranešimą

                      Tai tie rytai taip ir atrodo. Dukros darželyje nepastebėjau pėsčio tėvelio/mamytės.
                      OK, mes turbūt gyvenam kažkokiuose paraleliniuose pasauliuose. Mano dukros darželyje, taip "iš akies" šaunant su auto atvažiuoja nu max 20% tėvelių/mamyčių, absoliuti dauguma pėsčiomis, dalis dviračiais, taip pat didesni vaikai dviračiais/paspirtukais, kartu su tėvais.

                      Comment


                        Parašė John Rodyti pranešimą

                        Oho, nieko sau. Kad Savukynas kartais pašaudo pro šalį, nėra naujiena, bet kad jis yra ant tiek durnas ir glušas, tikrai negalvojau.
                        Didžiausias dešimtmečio nustebimas dėl Savukyno Jau net laukiau ką pasakys John apie tai

                        Įdomu buvo skaityt Savukyno įrašus apie tokias katastrofas kaip SSRS stagnacinė politika, Ebola, korona.

                        Žmogų suprantu nebent tiek, kad suvokia, kad gatvė tarnauja kaip šiaurinis miesto centro aplinkkelis ir gerų alternatyvų nėra (Žalgirio g. "per siaura", Ozo g. gal per toli, Šiaurinė g. irgi per toli ir dar nepastatyta).

                        Kaip suprantu, Vakaruose vertinama ne kiek subraižysi savo automobilį ar nudauši veidrodėlį, o kiek bus pakenkta tavo sveikatai ar gyvybei.

                        Galima ginčytis, gal kokius 25 cm reikėjo palikti kiekvienai juostai, gal čia vis tik neliečiama tranzitinė gatvė, kad nors juostos ir siauresnės bet daugmaž "moksliškai" atitiktų maksimalų pageidautiną juostos plotį prie tranzitinio 50 km/h greičio.

                        Iš kitos pusės sutinku, kad galbūt iš vis nereiktų Konstitucijos pr. vystyti kaip ale tranzitinės gatvės. Tai turėtų būti jauki verslo rajono gatvė.

                        Comment


                          Vilniuje per masinę avariją nukentėjo 82 m. senjoras, mašinų eismas tęsiamas dviračių taku

                          https://www.15min.lt/naujiena/aktual...aku-59-1584594
                          Nespėjo dar asfaltas nudžiūti, jau gavo stress testo.

                          Comment


                            Parašė Picusiaubas Rodyti pranešimą

                            Nespėjo dar asfaltas nudžiūti, jau gavo stress testo.
                            Primena to seno rusiško YouTube kanalo Stop Xam epizodą, kuomet važiuojama šaligatviais...

                            Comment


                              Pati policija organizuoja apvažiavimą per dvirtakį.. Tikiuosi, toje vietoje bus perdaroma atkarpa kartu su visais pagrindais?

                              Click image for larger version  Name:	FB_IMG_1634761075052.jpg Views:	236 Size:	104,0 kB ID:	1921602

                              Click image for larger version  Name:	image_116009.jpg Views:	165 Size:	104,0 kB ID:	1921631
                              Paskutinis taisė Romas; 2021.10.21, 19:56. Priežastis: Sumažintas dublis

                              Comment


                                Eksperto komentarai apie naujamiesčio gatvių rekonstrukciją:

                                Nauja Vilniaus savivaldybės idėja, kaip suprantu, yra ne tik absurdiškai susiaurinti gatves, iš 2 juostų pridaryti kur papuola išvis pavienių juostų, ir jas dar ir susiaurinti tiek, kad joks autobusas ar sunkvežimis nei nepravažiuotų.

                                Dar geresnė mintis, jau akivaizdžiai pradėta įgyvendinti, yra pridaryti krūvas vienpusio eismo gatvių, esą taip saugiau ir geriau ir atseit pralaidžiau. Pralaidžiau - nei velnio, nes tokios gatvės sukuria tik vingiavimus, kur visi važiuoja, važiuoja, važiuoja ir neaišku kur nuvažiuoja.

                                Čia jums žemiau yra tą demonstruojantis žaidimas. Pabandykite patys:

                                1. Raudonkepuraitės namas
                                2. Parduotuvė
                                3. Vaistinė
                                4. Senelės namas

                                Kaip Raudonkepuraitei važiuoti iš namų pas senelę, kad ji pakeliui galėtų nupirkti maisto ir vaistų? Pabandykite pasidėlioti maršrutą.

                                ----

                                Lendant konceptualiau, visus gatvių judėjimo tinklų variantus kadaise senų seniausiai modeliavo IT specialistai, kūrę kompiuterių tinklus. Vienpusio eismo modelis atitiko žiedinius vienakrypčius tinklus su markeriais (kadaise IBM kurtus).

                                Vienintelis tokių tinklų privalumas buvo labai maža kaina - reikia tiesti vieną laidą (praktikoje - koksą), o paketas keliauja per kompus (sankryžas), kol aptinka jam reikalingą.

                                Praktinis trūkumas buvo toksai, kad apkrova linijai eidavo apie du kartus didesnė, negana to, būdavo klaikios apkrovos būtent tiems patiems kompams (sankryžoms), dėl paketų išrinkimo ar persiuntimo.

                                Tokio tipo žiedų buvo galutinai atsisakyta apie kokius 198x, Lietuvoje apie 1990-1993 su importiniais kompais tokį tinklą teturėjo gal viena-kita įstaiga, gavusi tokius tinklus kaip nurašyto seno hardwaro labdarą.

                                Pervedus į eismo valdymo kalbą - jei reikia nutiesti labai pigiai kelius, tai tiesiame vieną juostą (kaip miško keliukai) ir darome judesį viena kryptimi. Problema - labai dideli atstumai važinėjimui ir žiauriai užknisantis prasilenkinėjimas sankryžose.

                                Taigi, tokio eismo normaliai palaikyti yra beveik neįmanoma ir jis paprastai laikomas tiktai tenai, kur nėra galimybės padaryti dvipusio judėjimo (arba, su retomis išimtimis - kai norima siaurose dviejų juostų gatvėse sukurti magistralinį srautą - tada dvi gretimos gatvės daromos kaip vienpusės pusiau magistralės, bet jų jungimai visvien daromi dvipusiai).

                                Visais kitais atvejais vienpusio eismo gatvės yra tiesiog vargo vakarienė, kai gatvės tokios siauros ar taip užstatytos stovinčiomis mašinomis, kad dvi priešpriešinės mašinos tenai neprasilenkia.

                                O dabar vat tą vargo vakarienę mums Vilniuje pradeda diegti TYČIA.

                                Pažaiskite žaidimą, manau, kad nuteiks jus teigiamai. Ypatingai teigiamai nuteiks (gal jau nuteikė) Naujamiesčio gyventojus.
                                https://www.facebook.com/rabinoviciu...21730821184579
                                Flickr

                                Comment


                                  "Eksperto"

                                  Comment


                                    O tai bent vieną gatvę naujamiestyje pakeitė ar žada pakeisti į vienpusio eismo? Ar čia jam tiesiog užtrigerino, kad dabar kol viena gatvė prakasta, nes vamzdžius keičia, o kitoj dviračių taką stato, per remontus laikinai vienpusis eismas?

                                    Comment


                                      Parašė Lettered Rodyti pranešimą
                                      Eksperto
                                      Uzskaitau

                                      Comment


                                        Parašė Romas Rodyti pranešimą
                                        Buvo blogai, kai Šimasius nieko nedarė, tik nupjovė porą tujų. Bet Šimašius su iniciatyva kur kas blogiau.
                                        Kaip tik labai gerai. Tai, ką jis daro su dvirtakiais, Konstitucijos prospekto siaurinimu - labai gerai. Tik galėtų daugiau ir greičiau daryti - tas tai tiesa. A juostų, pvz., labai mažai padarė.

                                        Comment


                                          Ta avarija Nemenčinės plente šiek tiek groteskiška, iliustruojanti "darnų judumą" praktikoje.

                                          Vilniaus mieste nerekonstruojamos gatvės, visiškai neinvestuojama į eismo sąlygų gerinimą. Priešingai - investuojama vien į tai, kad vairuotojų gyvenimas būtų sudėtingesnis.
                                          Savotiška situacija, kai naujas dviračių takas naudojamas sunkvežimių apylankai
                                          ​​​​​Kaip buvo sudėlioti prioritetai ir finansai, toks ir rezultatas.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X